eitaa logo
🌹 طریق بندگی 🌹
519 دنبال‌کننده
518 عکس
20 ویدیو
1 فایل
🌼🌸 بسم اللّٰه الرحمن الرحیم 🌸🌼 📢 کانال طریق بندگی 💠 جلسات و سخنرانی‌های مناسبتی و موضوعی حجت الاسلام و المسلمین محمد هادی مصلحی (دام عزّه) ارتباط با مدیر کانال 🆔 @bandegi_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
نماز میعادگاه بندگی ۰۰۷ [کیفیت کم].mp3
8.65M
🦋 نماز، میعادگاه بندگی 🎙 🎧 جلسه ۷ 📅 ۱۴۰۳٫۰۷٫۰۲ 📿 ╭━━⊰❀•❀✧✦❀•❀⊱━━╮ 🆔 @tarighebandegi ╰━━⊰❀•❀✧✦❀•❀⊱━━╯
حدیث بندگی ۰۰۶ [کیفیت کم].mp3
12.76M
📕 🎙 📖 📋 کتاب الایمان و الکفر ‌🏷 باب ۱ تا ۸ | روایات طینت | نگاه کلی 🎧 جلسه ۶ 📅 ۱۴۰۳٫۰۶٫۲٧ ‌ 🔮 گرفتاری بیشتر انسان‌ها نسبت به طینت اولیه 🔮 توجه به عقل و فطرت توحیدی، نه طینت مؤمن و کافر خط فکری قرآن کریم 🔮 تبعیت دستورات شرعی راه مراعات مباحث طینت برای خود و فرزندان 🔮 پاسخ به پرسش پرسشگران، مدیریت فضا، حفظ جان شیعیان، اولویت‌بندی در دعوت نفوس مستعد و... عوامل مختلف مطرح شدن مباحث طینت در روایات معصومین ┄┅┅ ✨❀🌺❀✨ ┅┅┄ 🆔 @tarighebandegi
جرعه‌های بندگی ۰۱۶ [کیفیت کم].mp3
9.76M
🕋 🤲 🎧 جلسه ۱۶ | شور خروج از نماز (۶) 📅 ۱۴۰۰٫۰۵٫۱۴ 🔖 استفاده از دعاهای متنوع چهارده نور پاک، ضامن حفظ نشاط در عبادت رهروان کوی دوست 🔖 فرار از نگاه استقلالی و پناه آوردن به نگاه یکپارچه و توحیدی، کلید ورود به شادآباد 🔖 نیاز به کثرت و تکرار فکر جهت فرار از نگاه‌های استقلالی 🔖 رابطه کندن در خیبر به دست امیرالمؤنین علیه‌السلام و عدم نگاه استقلالی ┄┅┅ ✨❀🌸❀✨ ┅┅┄ 🆔 @tarighebandegi
لا اله الّا اللّٰه الٰهاً واحداً...
🕋 🤲 🎙 📜 مباحث جلسه ۱۶ | شور خروج از نماز 🔖 (صفحه ۱) 🌺 مشکل بسیاری از ما به ظاهر متدین‌ها این است که برای رسیدن به مقصود اساسی خود جدی نیستیم؛ گمگشته‌ای نداریم؛ به‌دنبال راهکار نمی‌گردیم. این کتاب مفاتیح الجنان که برای تهیه آن زحمت‌های فراوانی کشیده شده است را ورق نمی‌زنیم. دُرهای نایاب در این کتاب زیاد است. 🌺 کتاب‌های دیگری در این زمینه وجود دارند که آنها هم پر از درّهای نایابند. زاد المعاد مرحوم مجلسی، مصباح المتهجد شیخ طوسی، عدة الداعی ابن‌فهد حلّی، مهج الدعوات و منهج العبادات سیدبن‌طاووس و... 🌺 کسی که فهمید مسیر زندگی انسانی برای تماشای اوست و هنوز به نقطه نهایی نرسیده و در مسیر است خیلی نیازمند به چرخ زدن در اینگونه کتاب‌هاست. تنوعِ در دعا، برای نفس گرفتار خیلی مؤثر است. نگه‌دارنده نشاط و سرزندگی در عبادت است. 🌺 تنوع در دعاها با هوشمندی استادانه خود چهارده نور پاک ایجاد شده است. مبادا نسبت به آن بی تفاوت باشیم که خودکرده را تدبیر نیست. 🌺 گاه ویژگی‌ها و خصلت‌های درخواست‌کننده دعاها باعث تفاوت دعاهاست. سن، اراده، سابقه و... راوی بی‌تأثیر در دعای صادر شده از حضرات معصومین نیستند. 🖇 همان‌طور که در جلسات گذشته بیان شد وَ لَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُون نشانگر این است که کاری به خوش‌آمد مشرکان نداشته باشد. بادا باد... شادآباد. 🖇 مسلماً مراد از شرک در اینجا محدود به شرک جلی نیست. سطح توحیدی که پس از آن بدان پرداخته می‌شود بسیار بالاست. در ادامه می‌خواهد توجه استقلالی دل‌ها از شخص اول عالم ممکنات کنار رود. نَصَرَ عَبْدَهُ وَ أَعَزَّ جُنْدَهُ وَ غَلَبَ الْأَحْزَابَ وَحْدَه‏ 🖇 این عبارات، همچون آیه «وَ ما رَمَيْتَ إِذْ رَمَيْتَ وَ لكِنَّ اللَّهَ رَمى»‏ قرآن کریم است. این آیه خیلی صریح و گویا است. اصلاً قابل توجیه به نفع اهل هرگونه شرکی نیست. «تو پرتاب نکردی... بلکه خدا پرتاب کرد.» 🖇 سوره انفال که این آیه یکی از آیات آن است، خیلی دَم از توحید می‌زند. جنگ بدر که خود کلمه و بیّنه قدرت الهی است و نحوه نقش‌آفرینی خدای متعال در این سوره بیان شده است. 🖇 توحیدی بودن به الفاظ و تکرار واژه «ت» «و» «ح» «ی» «د» نیست. توحیدی بودن سوره در یکپارچه کردن فکر در زدن همه امتیازات به نام خدای متعال است. 🖇 کار این تعقیب هم همین است. کارش یکپارچه کردن نفس در نگاه به خدای متعال و دادن همه امتیازات به اوست. فکر که یکپارچه شد، اندک‌اندک دل پخش هم یکپارچه می‌شود. ☘️ یکی از موانع یکپارچه شدن دل جایگاه والای آقا رسول‌اللّٰه است. در تربیت توحیدی باید او هم از نگاه استقلالی کنار رود. تا دل یکپارچه مشغول جایی دگر شود. نَصَرَ عَبْدَهُ وَ أَعَزَّ جُنْدَهُ وَ غَلَبَ الْأَحْزَابَ وَحْدَه‏ ☘️ این ترک نگاه استقلالی، هرگز به معنای ترک صلوات بر محمّد و آل محمّد نیست. این، به معنای نگاه یکسان به پیامبر و دیگر انسان‌ها نیست. هرگز. این، حتی به معنای مؤثر ندیدن ایشان نیست. تنها باید دل را از شر نگاه استقلالی نجات داد. همین. وگرنه اوج دلدادگی در توحید محال است. وگرنه شادآباد بی ‌شادآباد. ☘️ عالم، عالم اسباب است. سلسله طولی اسباب در حال نقش‌آفرینی است. این نگاه استقلالی بر هر یک از اعضای این سلسله است که مانع رسیدن به شادآباد است. 🌸 وارد خانه‌ای می‌شویم. با هنر و زیبایی‌های گوناگونی روبه‌رو می‌شویم؛ چینشی زیبا، مبلی خوش‌حالت و چشم‌نواز، فرشی رنگین و... دل ما در مواجهه با این زیبایی‌ها می‌تواند دو برخورد کاملاً متفاوت داشته باشد. 🌸 یک بار با دلی پخش و تکه تکه: عجب صاحب‌خانه خوش سلیقه‌ای! چه نجار ماهری! چه طراح فرشی! 🌸 بار دیگر با دلی یکپارچه: عجب عالمی! گویا عرصه‌های نعمت‌های خدادادی را پایانی نیست! چه آدم‌هایی ساخته که این‌گونه امور از آنها سر می‌زند! چه رنگ‌ها و مواد اولیه و ثانویه‌ای آفریده و چه سلیقه‌ای به این صاحب‌خانه داده است که جگر ما با دیدنش خنک می‌شود! دل باز هم به همان که بیرون از خانه به آن مشغول بود مشغول است. 🌸 آری، مشکل نگاه‌های استقلالی و رفت‌و‌آمد بین شادی‌های کوتاه و گذرا است. آنگاه که نگاه یکپارچه شد انسان در شادآباد هست. هست و هست. تا ابد... 🌸 پخش و تکه تکه بودن دل و دائماً دل بستن و دل کندن یک آفت است. آفت دیگر فشارهای تربیتی خدا برای دل کندن‌هاست. تلخ‌کامی میوه فشارها است. این کجا و شادآباد کجا! دوش وقت سحر از غصه نجاتم دادند 🖇 ادامه دارد... •┈┈••✾•🌸•✾••┈┈• 🆔 @tarighebandegi