eitaa logo
از ترک گناه تا یاوری امام زمان عج
1.5هزار دنبال‌کننده
5.9هزار عکس
2.3هزار ویدیو
250 فایل
ظهور نزدیک است و خودسازی لازمتر از هر زمانی خادم کانال @Ma_abbasi
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹پیامبر اکرم صلی‌الله‌علیه‌وآله: چهار تن است که عذابشان در روز قیامت، از همگان سخت تر است: ابلیس، فرعون، فرمانروای ستمگر و کسی که خودکشی کند. 📙ثواب الاعمال،ص۳۸۸ @tarkegonah
49.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| سر نماز حضور قلب ندارم ✘ ⋆C᭄‌زندگے بــا خدا زیــباستC᭄‌⋆ ☜ تَࢪڪِ‌گُناہ @tarkegonah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💌پیامکی_از_بهشت ...🍃 سفارشم در مورد بسیج این است که چرا بعضی از برادران در بسیج شرکت نمی کنند و چرا خود را به ارتش بیست میلیونی پیوند نمی دهند ، مگر مسلمان نیستند ، از شما خواهش می کنم به فرمایش امام خمینی لبیک گوئید و در بسیج شرکت کنید و تمام فنون نظامی را یاد بگیرید . 🦋شهیدغلامرضا کاظمی @tarkegonah
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرّحمن الرّحیم 🌀حبس الحقوق عبارت است از اینکه کسی حقی بر ذمه دیگری داشته باشد و مطالبه حق خود کند و آن شخص هم بتواند ولی اداء حق نکند. 🌹امام صادق(ع) می فرماید: کسیکه حق مومنی را حبس کند و به او نرساند، خداوند روز قیامت او را روی دو پایش پانصد سال نگه میدارد تا اینکه از او عرقش یا خونش جاری شود و نداکننده ای از طرف خدا ندا می کند " این شخص ستمکاریست که حق خداوند را حبس نموده است" پس از آن چهل روز سرزنش می شود ( از سوی مومنین یا انبیاء) سپس امر می شود او را به آتش . و نیز می فرماید: هر مومنی که مال مومنی را که به آن نیازمند است حبس کند، به خدا سوگند که از طعام بهشتی نخواهد چشید و از رحیق مختوم ( نوعی از نوشیدنی بهشتی) نخواهد آشامید. ❌❌❌❌❌ 🌹امام سجاد (ع) فرمودند: روز قیامت دست بنده را می گیرند و به اهل محشر نشان می دهند و می گویند" هرکس نزد این شخص حقی دارد، حق خود را بگیرد" و هیچ چیز بر اهل محشر از این دشوارتر نیست که آشنایی را ببیند و بترسد که مبادا ادعای حقی کند.⏪ شاید اشاره به این آیه باشد" یوم یفر المرء من اخیه و صاحبته و بنیه" ( ترس مطالبه کردن حقوق). 🌺رسول الله (ص) به اصحاب خود فرمودند: مفلس کیست؟ آنها گفتند: مفلس نزد ما کسی است که نه درهم دارد، نه مال و نه متاع. حضرت فرمودند: مفلس از امت من کسی است که با داشتن نماز، روزه، حج و زکات روز قیامت کسی می آید که به او فحش داده، دیگری می آید که آن شخص مالش را خورده، دیگری می آید که خونش را ریخته؛ پس از حسنات آن شخص گرفته و به هریک از صاحبان حق به اندازه حقشان داده می شود و اگر پیش از آنکه صاحبان حق به حق خود برسند حسناتش تمام شود، از گناهان صاحب حق برداشته می شود و بر او می اندازند آنگاه او را به جهنم می افکنند. ادامه دارد... @tarkegonah
بسم الله الرّحمن الرّحیم 🌀موارد حبس الحقوق ✳️ بدهی : دین مالی که بر ذمه شخص برای دیگری و بسببی از اسباب ثابت شده است. مثلا قرض گرفتن که قرض گیرنده مبلغی را که گرفته بر ذمه اش ثابت است که در وجه طلبکار بپردازد. یا ثمن(پول) در معامله نسیه که جنس را گرفته باید پولش را به فروشنده بپردازد و یا مال الاجاره که مستاجر به صاحب ملک مدیون است و نیز مهر زن که بر عهده شوهر می باشد و یا نفقه زوجه دائمی و انواع ضمانها که در کتب فقهی اشاره شده است. ‌ ♦️بدهی با مدت و بی مدت. بدهی دو قسم است؛ ۱-حالی یعنی دینی که مدت ندارد یا اگر داشته باشد تمام شده است و ۲- موجل یعنی مدت دار که بستانکار حق مطالبه طلب خود را پیش از تمام شدن مدت ندارد. هرگاه شخصی مدیون بمیرد، دین موجلش، معجل و حالی می شود. مثلا اگر شخصی به دیگری بدهی داشت که در راس یک سال باید بپردازد و پیش از موعد مقرر بمیرد، باید بدهیش را پیش از تقسیم ارث ادا کنند و ورثه نمی توانند بگویند مدت دین هنوز تمام نشده است ولی اگر طلبکار بمیرد و طلبش مدت داشته باشد، ورثه اش نمی توانند از مدیون پیش از رسیدن مدت، مطالبه بدهی کنند. 🔹 در صورتیکه بدهی مدت نداشته باشد و طلبکار مطالبه کند، فورا واجب می شود که سعی کند بدهی خود را بپردازد، به هر وسیله ای که باشد هرچند به فروختن بعضی چیزهای زائد بر مایحتاج زندگی اوست و هر چند به کمتر از قیمت آن جنس بخواهند بخرند. او باید به هر قیمت که بخرند بفروشد و بدهی خود را بپردازد؛ مگر آنکه آنقدر کم بخرند که در عرف این معامله را اتلاف بگویند. چنانچه از مایحتاج خود چیزی مانند فرش، لباس، اثاثیه خانه و مغازه و غیره نداشته باشد تا بفروشد، باید از طریق کار دین خود را بدهد. یعنی اگر طلبکار بخواهد برای او شاگردی کند یا مشغول به کسبی دیگر شود که لایقش باشد و از آن راه بدهیش را بپردازد و به طور کلی پرداخت دین بر مدیون واجب است و مسامحه کردنش به هر حال حرام و حبس حق از گناهان کبیره است. ادامه دارد... @tarkegonah