May 11
حدیث
فاقتدُوا بالذين من بَعدي، ینی ابوبکر و عمر
اثبات جعلی بودن این حدیث از:👇
سایت ولیعصر عجل الله
3699 - حَدَّثَنَا مُسَدَّدٌ، حَدَّثَنَا يَحْيَى، عَنْ سَعِيدٍ، عَنْ قَتَادَةَ، أَنَّ أَنَسًا رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ، حَدَّثَهُمْ قَالَ:
صَعِدَ النَّبِيُّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أُحُدًا وَمَعَهُ أَبُو بَكْرٍ، وَعُمَرُ، وَعُثْمَانُ،
فَرَجَفَ، وَقَالَ: «§اسْكُنْ أُحُدُ - أَظُنُّهُ ضَرَبَهُ بِرِجْلِهِ -،
فَلَيْسَ عَلَيْكَ إِلَّا نَبِيٌّ، وَصِدِّيقٌ، وَشَهِيدَانِ»
📔صحیح بخاری
نکاتی در چهار صوت از جناب اقای استاد بهرامی زاد، در مورد این حدیث
👇👇👇👇👇
از حیث سند 📍
از حیث متن📍
از حیث تنافی با سایر احادیث📍
هدایت شده از علی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مناظره یک جوان شیعه با مفتی اعظم وهابی های عربستان!!!
May 11
واکاوی تولد عمر بن خطاب به شیوه نوین
صغری👇
وَقَالَ عَمْرُو بْنُ مَيْمُونٍ: لَمَّا ضُرِبَ عُمَرُ بْنُ الْخَطَّابِ وَجَعَلَ الْخِلَافَةَ فِي السِّتَّةِ مِنَ الصَّحَابَةِ، فَلَمَّا خَرَجُوا مِنْ عِنْدِهِ قَالَ: إِنْ يُوَلُّوهَا الْأَجْلَحَ يَسْلُكُ بِهِمُ الطَّرِيقَ، فَقَالَ لَهُ ابْنُهُ عَبْدُ اللَّهِ: فَمَا يَمْنَعُكَ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ (مِنْ تَوْلِيَتِهِ) ؟ قَالَ: أَكْرَهُ أَنْ أَتَحَمَّلَهَا حَيًّا وَمَيِّتًا
: الكامل في التاريخ نویسنده : ابن الأثير، أبو الحسن جلد : 2 صفحه : 749وَلِسَائِرِ
کراهت قلبی عمر بن خطاب خلیفه دوم، از خلیفه چهارم
شدت کراهت:
حَيًّا وَمَيِّتًا
البته اینجا بعد از جمله
الْأَجْلَحَ يَسْلُكُ بِهِمُ الطَّرِيقَ،
اسم علی بن ابی طالب ع حذف شده
کبری👇
ابوسعید خدرى مى گوید:
«کنّا معشر الأنصار نبور أولادنا بحبِّهم علیّاً(رضی الله عنه)؛ فإذا وُلد فینا مولودٌ فلم یحبّه عرفنا أ نّه لیس منّا»
؛ (ما انصار ، فرزندانمان را با دوست داشتن على(رضی الله عنه) امتحان مى کردیم؛ پس هر گاه فرزندى از ما متولّد مى شد و او را دوست نداشت مى فهمیدیم او فرزند ما نیست)
نتیجه گیری کنید ✅
#عمر_شناسی
تصحیح المذهب ✅💯
https://eitaa.com/tashihol_mazhab
#چند_سوال_از_اهل_سنت
اگر پیامبری می بود..
✍️حدیث شریف منزلت در صحیح بخاری چنین نقل شده است:
حدثنا مسدد حدثنا يحيى عن شعبة عن الحكم عن مصعب بن سعد عن أبيه أن رسول الله صلى الله عليه وسلم خرج إلى تبوك واستخلف عليا فقال أتخلفني في الصبيان والنساء قال ألا ترضى أن تكون مني بمنزلة هارون من موسى إلا أنه ليس نبي بعدي
صحيح البخاري ج 4 ص 1602
مصعب بن سعد، از پدرش كه گفت: رسول خدا صلى الله عليه و آله به سوى تبوك حركت كرد و على را جانشين خود گماشت. على گفت: : آيا مرا به جانشينى خود در ميان زنان و فرزندان، معين مى فرمائى ؟ رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله در پاسخ فرمود: «آيا خرسند نمى شوى كه نسبت به من در مقام هارون نسبت به موسى باشى جز اين كه پس از من پيامبرى نيست؟
#سوال:
سخن پیغمبر که فرمودند: « إلا أنه ليس نبي بعدي » به روشنی دلالت دارد اگر پس از رسول خدا صلی الله علیه و آله ، پیامبری برانگیخته می شد، آن پیامبر، امیر مؤمنان علی علیه السلام می بود.
از این سخن، عصمت و افضلیت امیر مؤمنان علی علیه السلام نتیجه می شود، زیرا عصمت و افضلیت از شروط لازم برای مقام نبوت شمرده می شوند.
ملا علی قاری که از بزرگان اهل سنت به شمار می رود، به این مطلب تصریح نموده است؛ او در ضمن سخنانی پیرامون حدیث منزلت می نویسد:
وفيه إيماء إلى أنه لو كان بعده نبي لكان عليا
مرقاة المفاتيح ج 11 ص 241
در آن ( حدیث منزلت ) اشارهاى است به اين كه اگر بعد از او پيامبرى مى بود، حتماً على بود.
پاسخ اهل سنت نسبت به این استدلال چیست؟
https://eitaa.com/tashihol_mazhab
تصحیح المذهب ✅💯
یک بحثی هست که بخوانیم و رد بشیم
یک بحثی هست که تامل و تدبر کنیم و این صفات رو در خودمان ایجاد کنیم.
فذکر ان نفعت الذکری
✅پس تذکّر ده اگر تذکّر مفید باشد!
۹/اعلی
نهج البلاغه/نامه ۳۱
امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه این چنین عرض میکند:
«یا مَنْ ذِکرُهُ شَرَفٌ لِلذاکِرین وَاشْغَلْ قُلُوبَنا بِذِکرِکَ عَنْ ذِکرِ مَنْ سِواکْ»:
پروردگارا! یاد تو شرف افرادی است که به نام تو و یاد تو به سر میبرند. یعنی اگر کسی یاد تو را در قلبش احیا کرده است، آن قلب قلب شریف است. و اگر دلی ظرف یاد تو نبود، از شرف غیبی و الهی طرفی نبسته است.
✅این مواردی که مولای متقیان فرمودن، ذکر و یاد الهی هستند چون ایشان مد نظرشان تقرب الی الله است و معنوی
#اخلاق
https://eitaa.com/tashihol_mazhab
⚜ بیان نکتهای مهم در باب "تبریک گفتن عمر"
❂ یکی از اخباری که در مدرستین وارد شده است قضیة تبریک گفتن عمر به حضرت امیرالمؤمنين علی علیه السلام است که در ماجرای غدیر بعد از اظهار ولایت مولی توسط سیدالمرسلین صلی الله علیه و آله، عمر پیش آمد و خلافت و ولایت حضرت را تبریک گفت
• در متن خبر از الفاظی چون "اصبح" استفاده شده است = اصبحتَ مولی کل مؤمن و...
📖مسند احمد ج۳۰ ص۴۳۰
◄ سالها پیش این تذکر را داده بودم اما به دلیل غفلت برخی اعزة دوباره متذکر میشوم
° در دلالت این خبر باید به لفظ اصبح توجه داشت! چرا که این لفظ از لحاظ نحوی جزء نواسخی است که افاده معنی تحول و صیرورت میکند ( در حقیقت استعمال این فعل در جایی است که حدَثَ امرٌ جدید ) یک اتفاق تازه افتاده و با این فعل از آن اخبار میشود
✦ ولایت به معنی اولویت در تصرف و تدبیر امور امت و رئاست بر مردم آن امر جدیدی بود که توسط پیامبر خدا اعلان شد و الا دوستی و محبت که امر جدیدی نبود که با این هیئت و الفاظ بخواهد بیان شود. افراد بیاید و بیعت کنند و تبریک بگویند؟ چه چیز را دوستی و محبت را؟ این کلام را احدی تفوه نمیکند الا غبیّ یا جاهل
ملا قاری؛ حدیث حسن است
تصحیح سند توسط البانی
خطیب بغدادی و اوردن ایه اکمال کنار نقل
اعتراف غزالی
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
📌سایت ویکی فقه، و بررسی دو سند وارد شده از تبریک این شخص
تصحیح المذهب✅💯
https://eitaa.com/tashihol_mazhab
✅شرحی مختصر؛
درباره حضور قلب در نماز و طریقه کسب توفیق ان
به شرط استمرار نتیجه میدهد ان شاء الله
مؤمنان رستگار شدند
آنها که در نمازشان خشوع دارند؛
۱و۲/سوره مومنون📖
بعد از مشاهده عکس، می توانید رجوع کنین به اقوال بیشتر از سایت:
ویکی فقه👉
#نماز
#اخلاق