eitaa logo
تصریح (تفکر و تأمل و تعقل)
75 دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
1هزار ویدیو
13 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕ هرجا پا می‌گذاریم دُم حضرت والاست! 🔺بارها شنیده و دیده ایم که برخی مسئولین و یا اطرافیانشان وقتی می ببینند که مورد انتقاد و سوال مردم و یا برخی منتقدان اعم از دانشجویان، خبرنگاران و نمایندگان مجلس و... قرار می گیرند، در پستو و درگوشی و خیلی خودمانی به آن طرف می گویند اینقدر به ما گیر نده و خلاصه دست از سر ما بردار! یا فردی را واسطه می کنند که این پیام را منتقل کند که به فلانی بگویید پایش را از روی دُم ما بردارد! 🔺این ادبیات و مواجه با منتقدین مسبوق به سابقه بوده است. در سالگرد شهادت شهید مدرس قرار داریم، عینا همین ماجرا یکبار بین فرمانفرما و مدرس پیش آمد. بخوانید: «در موردی که مدرّس نسبت به فرمانفرما انتقاد کرده و ایراد گرفته بود، فرمانفرما به وسیله‌ی یکی از دوستان مدرّس که با او نزدیک بوده، به مدرّس پیغام می‌دهد: خواهش می‌کنم حضرت آیت‌الله اینقدر پا روی دُم من نگذارند. مدرّس جواب می‌دهد: به فرمانفرما بگویید: حدود دُم حضرت والا باید معلوم شود زیرا من هرجا پا می‌گذارم دُم حضرت والاست.» 🔺این روزها و در دوران وفاق زیاد می‌شنویم که برخی مثل فرمانفرما دم بر می آورند و می‌گویند بس است انتقاد از دولت، چرا اینقدر برخی نمایندگان مجلس از دولت انتقاد می کنند! چرا هر روز صدای مطالبه دفاع از منافع ملی و نگه داشتن حرمت قانون در مجلس بلند است! چرا رسایی و ثابتی و صمصامی و منان رئیسی و... دست از سر کچل دولت بر نمی‌دارند! چرا هر روز حرف از بی تدبیری های سیاسی و اقتصادی دولت می زنند؟ خلاصه اینکه چرا پایشان را از روی دُم دولت برنمی‌دارند! 🔺پاسخ همان جوابی است که شهید مدرس به فرمانفرما داد. متاسفانه هر جا را می‌نگریم و پا می‌گذاریم دُم حضرت والای دولت است. هر جا را رصد میکنیم اثری از بی خردی در امر حکمرانی می‌بینیم، مگر می‌توان نماینده مردم بود و افزایش قیمت های سرسام آور این روزهای بازار خودرو را محل توجه قرار نداد؟ مگر می توان وکیل ملت بود گرانی های عجیب کالاهای اساسی را ندید؟ مگر می‌شود وکیل المله و نه وکیل الدوله بود بودجه تورم زا و گرانی های در پیش بنزینی و معیشتی را ندید؟ مگر می‌شود مسئول نظارت بر حسن اجرای قانون بود و تخلف آشکار دولت در انتصاب ظریف را ندیده گرفت؟ نماینده اگر صدای مردمش باشد اساسا نمی‌تواند این حجم از بی تدبیری و رانت های سیاسی از انتصاب داماد و پسر رئیس جمهور تا اعطای مسئولیت به عناصر مسأله دار سیاسی را ببیند و حرفی نزند! 🔺آری اگر 290 نماینده ای که همچون مدرس دین خویش را به دنیای فانی نمی فروختند و اسیر بازی های سیاسی نمی شدند را انتخاب میکردیم امروز شاهد دُم تکانی های اصحاب قدرت و ثروت در دولت نبودیم و کسی به خود جرأت نمی‌داد منافع ملی را خرج امیال حزبی و سیاسی اش کند! اگر به قول مدرس شهید آدم انتخاب میکردیم امروز شاهد زد و بندهای کثیف سیاسی دولت با مجلس در ماجرای رای به کليه کابینه پیشنهادی وزرا و رای به استعفای نماینده مربوطه جهت رسیدن به معاونت روستایی رئیس جمهور و رای به کلیات بودجه تورم‌زا دولت نبودیم! بروید آدم انتخاب کنید، همانی که مدرس گفت. 🔺 بخوانید خاطره ای از فرزند شهید مدرس: «یک روز وقتی پدرم از مجلس بازگشت، عده‌ای از مردم به خانه آمدند و با سر و صدای زیاد و اعتراض گفتند آقا این چه لایحه‌ای بود که امروز تصویب شد؟! خلاف مصلحت است. آقا فرمود اگر بیست رأس الاغ و یک آدم را در مجلسی جمع کنند و از آن‌ها بپرسند ناهار چه می‌خورید، چه جواب می دهند؟! همه گفتند جو؛ آقا فرمود: آن یک نفر هم مجبور است سکوت کند، این وکلایی که شما انتخاب کردید، شعورشان همین اندازه است، بروید آدم انتخاب کنید.» ✍علی ریاحی پور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 ابوموسی اشعری فریب نخورد؛ وانمود می‌کرد که فریب خورده ... 💠 یک مدل از زرنگی این است که آدم خودش را در موضوعات به احمق بودن بزند ...! این روزهای مذاکره کنندگان کشور ما https://eitaa.com/tasrih
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 جناب علامه مصباح یزدی : امام خمینی(رحمت الله علیه) یاد و نام حضرت زهراء سلام الله علیها را در جامعه احیا کرد؛ «او نام مادر را به یادمان آورد» https://eitaa.com/tasrih
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روضه حضرت زهرا(س) گریه کنید مادر ما بی گناه بود گریه کنید مادر ما پا به ماه بود ... 🎙
آيت‌الله سيد محمدباقر حکيم پا مي‌شود مي‌رود نجف. از آن‌جا نامه مي‌نويسد به «حضرت آيت‌الله العظمي امام خامنه‌اي». يک هفته بعد شهيدش مي‌کنند. آن مرد بزرگ مي‌فهمد که بايد از آن‌جا پيغام دهد «امام خامنه‌اي». سيد حسن نصرالله مي‌فهمد در سخت‌ترين شرايطي که دارد، بايد بگويد امام خامنه‌اي! ما اينجا نشسته‌ايم و نمي‌گوييم! اگر نعمت خدا را قدر ندانيم، مي‌فرمايد «انّ عذابي لشديد». روز قيامت هم آن‌جا ندا داده مي‌شود که «وقفوهم انّهم مسئولون، ما لکم لا تناصَرون». هي حرف را انداختند از اين طرف به آن طرف. چکیده ای از یک مقاله خواندنی از دکتر محمدعلی رامین@maramin
چرا بگوییم « امام خامنه ای » ؟ غربي‌ها با سه کليدواژه‌ي آزادي، دموکراسي، و حقوق بشر افکار عمومي را اداره مي‌کردند. شرقي‌ها با دو کليدواژه‌ي مبارزه‌ي پرولتاريا با امپرياليسم و برابري. امام پنج کليدواژه‌ي قرآني را در مقابل آن پنج کليدواژه قرار دادند. اصل «امامت‌محوري» مهم‌ترين کليدواژه بود. سيستم امت-امامت حرف جهانشمول اسلامي بود که در عرصه‌ي سياست احيا شد. ده سال هر کاري کرديم، يک رسانه‌ي غربي پيدا شود که بگويد «امام خميني»، نشد! همه مي‌گفتند «آيت‌الله خميني». سال 59 به يکي از اساتيد يهودي آلمان گفتم «استاد! چرا رسانه‌هاي شما نمي‌گويند امام خميني؟». خنده‌اي کرد و گفت «آخر ما بعضي چيزها را متوجه شديم!». کيف‌اش را باز کرد و يک کتاب درآورد. ترجمه‌ي آلماني کتاب «ولايت فقيه» امام بود. گفت «آقاي خميني يک تئوري جهاني دارد. وقتي ما بگوييم "امام"، ايشان بين کشورهاي دنيا شاخص مي‌شود. چون کلمه‌ي "امام" قابل ترجمه نيست. ولي وقتي بگوييم "رهبر"، اين کلمه در فرهنگ غرب بار منفي دارد. ديگر ما ايشان را کنار استالين و موسيليني و هيتلر قرار مي‌دهيم. کلمه‌ي "رهبر" به نفع ما و کلمه‌ي "امام" به نفع آقاي خميني است. از طرف ديگر اگر ايشان يک جايگاه ديني دارد، ما به ايشان مي‌گوييم "آيت‌الله"، اما "امام" يک بار معنوي دارد! از طرفي ايشان آن طور مي‌شود امام امت اسلامي که مسلمان‌هاي دنيا را دور خودش جمع بکند!». با اين صراحت اين را به من گفت. شهريور 58 که در مجلس خبرگان قانون اساسي شهيد بهشتي کلمه‌ي امامت را در قانون اساسي گذاشت، رياست آن مجلس با آقاي منتظري بود. امام خميني گفت شما نمي‌تواني مجلس را اداره کني، برو کنار، آقاي بهشتي اداره کند. وقتي شهيد بهشتي آمد اصل پنجم را مطرح کند که ولي فقيه نائب امام زمان و امام امت اسلامي است، کشور ريخت به هم. بازرگان اعلام استعفاي دسته‌جمعي دولت را کرد. اميرانتظام اعلام کرد که مجلس خبرگان قانون اساسي بايد منحل شود. سر يک کلمه کشور ريخت به هم! امامت‌محوري، امّت‌گرايي، عدالت‌گستري، و دوقطبي مستکبرين-مستضعفين اساس تئوري امام خميني بود. امام خميني از دنيا رفتند. آقاي هاشمي رفسنجاني آمدند پنج روز بعد از رحلت امام خميني در دومين خطبه‌ي اولين نمازجمعه‌ي بعد از رحلت امام، راجع به ولايت فقيه دو جمله گفتند. يک : «ما نمي‌خواهيم بعد از رحلت امام خميني به جانشي ايشان "امام" بگوييم». اين همه دعوا داشتيم با شرق و غرب؛ امام حاضر شد شهيد بهشتي را قرباني کند براي اين کلمه؛ قانون اساسي پنج بار روي امامت ولي فقيه تأکيد کرده، امام اين را از سال 48 مطرح کرده، شما مي‌گويي نمي‌خواهيم؟ به اسم اعزاز امام خميني گفتند به جانشين‌اش نمي‌گوييم امام! انگار يکي به شما بگويد من چون خيلي شما را دوست دارم، افکار شما را مي‌خواهم با شما دفن کنم! جمله‌ي دوم‌شان اين بود : «خبرگان مرجع تعيين نکرده است». يعني جانشين امام خميني نه مرجع است و نه امام. وقتي ايشان جاي «امام» گذاشت «رهبر»، «امّت» شد «ملّت». يعني عملاً سيستم ملت-رهبر انگليسي‌ها را پذيرفتيم و سيستم امت-امامت امام خميني را کنار گذاشتيم. وقتي «امّت» شد «ملّت»، عناصر امّت يعني «خواهران و برادران قرآني» -که وظايفي مثل امر به معروف و نهي از منکر نسبت به هم دارند-، تبديل شدند به عناصر ملت يعني «شهروند» و « هموطن». اما کلمه‌ي سوم يعني «عدالت»؛ مقدس‌ترين کلمه‌اي که آقاي هاشمي در دوران رياست‌جمهوري‌شان ابداع و تحميل کردند به نظام اسلامي، کلمه‌ي «توسعه» بود. فرق عدالت و توسعه اين بود که «عدالت» را خدا و پيغمبر (ص) و علي مرتضي (ع) تعريف مي‌کنند، اما «توسعه» را صندوق بين‌المللي پول و بانک جهاني و صهيونيست‌هاي عالَم. در عرصه‌ي بين‌الملل هم دو کليدواژه‌ي قرآني «مستکبرين» و «مستضعفين» را ايشان اصلاح کردند و گفتند «مستکبرين» فحش و توهين‌آميز است! به جايش بگوييم «قدرت‌هاي جهاني»! خب وقتي گفتي «مستکبرين» بايد با آن‌ها «مبارزه» کني، اما وقتي گفتي «قدرت‌هاي جهاني» بايد با آن‌ها «تعامل» کني. «مستضعفين» را هم کردند «قشر آسيب‌پذير»؛ يعني آدم‌هاي بي‌عرضه‌اي که خودشان پذيراي آسيب‌اند! پنج کليدواژه‌ي قرآني امام خميني که اساس گفتمان نهضت اسلامي بود، توسط ايشان تغيير پيدا کرد به همان کليدواژه‌هايي که دشمنان مي‌خواستند. تا موقعي که کليدواژه‌هاي قرآني امام خميني –که رأس آن‌ها امام بودن ولي فقيه است- احيا نشود، هر کاري که بکنيم، وصله‌پينه کردن است. شما هر لعني که به ...... بکنيد، اين قدر جگر دشمنان نمي‌سوزد که بگوييد «امام خامنه‌اي». https://eitaa.com/tasrih
تصریح (تفکر و تأمل و تعقل)
آيت‌الله سيد محمدباقر حکيم پا مي‌شود مي‌رود نجف. از آن‌جا نامه مي‌نويسد به «حضرت آيت‌الله العظمي اما
چرا بگوئیم امام خامنه ای؟؟؟.pdf
263.1K
واقعاً یک مطلب مهم و در عین حال خواندنی و قابل تأمل است . در این فایل پی دی اف ، می توانید متن کامل مقاله را مطالعه بفرمایید
🔴 طرح راهبردی جریان وفاق قدرت ملی در الگوی سابق حکمرانی (الگوی پیشا سایبرنتیک) از پنج مؤلفۀ - اقتصاد - سیاست - فرهنگ - اجتماع - امنیت و دفاع تشکیل شده است. دشمن از بدو پیروزی انقلاب اسلامی، از دو طریق اقدامات مستقیم و جریان نفوذ، سعی کرده پایه‌های قدرت ملی ج. ا. ایران را تضعیف و نظام را برانداز کند. این امر تا اوایل دهۀ ۹۰ شمسی، عموماً به شکل مجزا انجام شده، یعنی طرح‌های مشخص علیه اقتصاد مانند تحریم، علیه فرهنگ‌ مانند ابتذال و ... اجرا شده است. ⬅️ اما از حدود ۱۰ سال پیش مقارن با شروع دولت نخست حسن روحانی، راهبردهای خصمانه‌ی دشمن علیه قدرت ملی و منطقه‌ای ایران به‌صورت ترکیبی طراحی شد، همانجا که عنوان «جنگ ترکیبی» مطرح است. 🔻جنگ ترکیبی تلاش دارد در هجمه به ساختار قدرت، به‌جای هدف قرار دادن بخش‌های مجزا و منفک، بخش‌های پیوسته و همپوشان را مورد ضربه قرار دهد، یعنی لایه‌های داخلی تصویر فوق. ⭕️ اوج جنگ ترکیبی جایی است که در شکل فوق با شماره ۵ مشخص شده است، یعنی مرکز تلفیق هر ۵ مؤلفۀ قدرت ملی که ابعاد شناختی فضای سایبر نیز بر آن محاط شده است. 💯 از این رو تسلط دشمن بر فضای سایبر کشور از یک سو و در کانون قرار گرفتن عوامل دشمن (در منطقۀ ۵) از سوی دیگر، دو بال سنگین‌ترین هجمۀ براندازانه‌ای است که تاکنون سابقه نداشته. ❌ آنچه در کشور با عنوان جریان وفاق شکل گرفت که فراتر از قوۀ مجریه است و یک یال مهم آن در مجلس است، مشخصاً مأمور اجرای این طرح است. ⛔️ از انتصاب افراد سابقه‌دار امنیتی تا مواضع علیه مدیریت فضای سایبر را در این پازل ببینید. ✍️ شکوهیان‌راد
لَعنَ اللهُ قَاتلِیکِ وَ ضَارِبیِکِ و ظَالِمِیکِ وَ غَاصِبی حقِّکِ یا مُولاتِی یا فاطمَةُ الزهراء
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️دکتر سعید جلیلی رو از مواضع روشن و عملکرد خودش باید شناخت. نَه از تخریب‌ها و تحریف‌های انتخاب و اصلاحات‌نیوز و مهاجری و...؛ «حضرت زهرا(س)، عدم وجود سرقت [در اشکال مختلف آن] در جامعه را عامل عفت آن جامعه عنوان می‌کنند. یعنی جامعه‌ای عفیف می‌شود که مناسبات اقتصادی صحیحی داشته باشد...»
🌍۵ماه بعداز انتخاب شدن آقای پزشکیان به ریاست جمهوری ، چکیده آخرین مصاحبه تلویزیونی ایشان را مرور کنیم: ۱-هیچ قولی در انتخابات ندادم (الان هم نمی‌دهم؛ قول و برنامه مال جلیلی بود که مردم نخواستند)! ۲-باید بنشینیم، صحبت کنیم (تا همگی به وفاق برسیم)! ۳-کارشناسان باید تلاش کنند (من کارشناس نیستم و برنامه‌ای هم ندارم)! ۴- اگر کسی می‌تواند، خودش بیاید و درست کند (من که نمی‌توانم)! ۵-پول نداریم (حوصله کاروتولید در داخل نداریم؛ با چین هم معامله نمی‌کنیم؛ ظریف گفته: اگر با آمریکااروپا مذاکره کنیم، مشکلات حل می‌شوند)! ۶-در آب و برق و گاز و بودجه ناترازی داریم! ۷-بنزین باید گران بشود،همین! ۸-هیچ چیز از قانون حجاب نمی‌فهمم (چون، نجابت و سعادت فردای خانواده، زن و دختر ایرانی، امروز مسئله ما نیست)! ۹-مشکل ساختار درکشور داریم (اگر همه‌چیز در اختیارمن باشد، می‌نشینم با کارشناسانم مشورت می‌کنم، با پیروان غرب به وفاق‌ملی می‌رسم، بعد با آمریکا مذاکره می‌کنیم تا ببینیم، چه می‌گوید)! ۱۰-ما مجبور به انجام وعده_صادق۲ شدیم (بخاطر وعده‌های آمریکا، ما تعلل کردیم و فرماندهان ارشدورهبران حزب‌الله قلع‌وقمع شدند،بناچار اقدام کردیم) ۱۱-ما اهل جنگ نیستیم! ✍ دکتر محمدعلی رامین
خدا نکند که در زبان ولایی ولی در عمل کوفی باشیم!!!!!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‌ «اگه دیدید مذاکره با داعشی ها جواب نداد به دکتر بگید بره روی خاکریز دوتا توئیت دور بردِ قاره پیما بزنه تا کار رو دربیاره»
⚡سوریه،‌ معامله‌کردنی نیست. 🔸این روزها که باز هم سوریه، درگیر آشوب است، به یاد خاطره شهید سیدحسن نصرالله می‌افتم که نقل می‌کرد: در جلسه‌ای که در اوایل بحران سوریه در تهران داشتیم، تقریبا همه مسئولان ایرانی، به این نتیجه رسیده بودند که بشار، رفتنی است، در حالیکه مقام معظم رهبری، معتقد بودند بشار باید بماند. سید حسن می‌گفت در آن جلسه، فقط من و حاج‌قاسم، به حرف آقا ایمان داشتیم و خود را برای ماندن بشار اسد، مهیا کردیم. 🔸افسوس که این روزها نه حاج‌قاسم هست و نه سیدحسن نصرالله. امیدواریم مسئولان سیاسی و نظامی، بتوانند آبرومندانه راه گذشتگان را در تبعیت از منویات رهبر‌ معظم انقلاب، ادامه دهند. به نظر من مسئله، این است که‌ آیا مسئولان، می‌توانند منویات ایشان را عملیاتی کنند یا نه. و گرنه باید خیلی جاهل باشیم که گمان کنیم جمهوری اسلامی، به رفتن اسد، راضی است. این لطیفه همین‌قدر مضحک است که روزی گمان‌ کنیم، آمریکا به نابودی اسرائیل راضی شده است! 🔸آخر‌، جمهوری اسلامی چگونه می‌تواند قید یکی از مهم‌ترین و‌ مطمئن‌ترین شرکای خود را بزند، آن‌هم در زمانی که گزینه جایگزین، تروریستهای سلفی-تکفیری‌اند. حاشا و کلا.
‌شهداء؛ نه خون شان هدر رفت،نه جایشان پُر می شود! ✍🏻 حجت‌الاسلام‌محسن قنبریان دو باور هست👇🏻 1⃣ خون شهید هدر نمی رود! خداوند باید همواره بشارتی در پشت سر آنان داشته باشد تا "يَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِينَ لَمْ يَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ" (به سبب مؤمنانی که هنوز به آنها نپیوسته‌اند، همواره بشارت داده می شوند) صادق باشد. ⬅️ کسی نگوید خون حاج قاسم و مدافعان حرم چه شد؟!! بفرض که حکومت اسد سقوط هم بکند، آن خون ها هدر نرفته؛ از قضا ثابت می شود برای اسد نبود برای حرم و مقاومت بود. تفاوت داعش دیروز با مسلحین امروز، ای بسا تفاوت داعش با طالبان شود! اینبار اغلب سوری اند، ناگزیر به رعایت حق شهروندان سوری از جمله شیعیان و حرم های مطهرند! (نگرانی از مقاومت مفروغ) آن خون ها، پیروان بسیار ساخت؛ که شاهدیم. 2⃣ جای آنان پُر نمی شود! آنچه در روایات برای "عالم" آمده را امام کاظم(ع) برای "مومن" هم فرمود: "اذا ماتَ الْمُؤْمِنُ... ثُلِمَ فی الْاسلامِ‏‎ ‎‏ثُلْمَةً لایَسُدّها شَیْءٌ..." (وقتی مومنی بمیرد در [دژ] اسلام شکافی پدیدار خواهد شد که‏‎ ‎‏هیچ چیز آن را ترمیم نمی کند). ⬅️ کسی نگوید شهید فرق می کند! چون آن عالمی هم که روایات چنین تعبیری درباره اش داشت، کسی است که فرمود: باقون مابقی الدهر (در تمام روزگار باقی اند)! عجیب که معصوم بفرماید: رخنه نبود مثل حاج قاسم و سید حسن، پُر نمی شود؛ اما ما بخواهیم با عرفان بازی، ثلمه فقدانشان را هیچ کنیم! عرفان، واقع بینی است. ⬅️ از ایندو تقاطع بگیریم و درتعادل بایستیم! بدون آنها هم می شود پیروز شد؛ اگر "من خلفهم" باشیم!
😳 در بعضی از کانال های شناخته شده از چند ساعت پیش یکمرتبه مواضع به طور عجیبی تغییر کرده. اول اینکه تروریست ها رو با نام مردم سوریه یاد میکنند. دوم اینکه، تکفیری ها رو مخالفین بشاراسد میدونن و اینکه تکفیری ها قول دادن با شیعیان و حرمین مطهر کاری نداشته باشن!!! هیچ اثری از صهیونیست و آمریکا و ترکیه نمیبرن!!! چی شده ؟ در این چند ساعت چه اتفاقی افتاد؟؟ خوش خیالی و گاهی حماقت بعضی کانال دارهای بظاهر انقلابی ، انسان رو به وحشت میندازه... مراقب منابع خبری_تحلیلی خودمون باشیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پیامی از دل تاریخ از به در : على الجميع أخذ العبرة من هذه القصة، فالتاريخ يعيد نفسه همه از این داستان درس می گیرند، اما تاریخ باز تکرار می شود با صدای ملکوتی شهید راه سید حسن نصر الله : لأنهم سلموا سلاحهم.... وما خرجوا للقتال.... ووثقوا بمن لا يمكن الوثوق بأمانه ولا بوعده... اسلحه هایشان را تسلیم کردند...و برای بیرون نرفتند...به کسی کردند که نمی شد به صداقت و قولش اعتماد کرد... 🚩 اماج 🔰@Amaj24
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ رمز مقاومت در لحظات پایانی دوران غیبت! ( فتنه‌های سنگینی در پیش داریم! ) | @ostad_shojae | montazer.ir
🔻مقاومت و تاریخ لرزان [یکم]. دولت بشار اسد، از درون خویش، پوسیده بود و اگر حمایت‌های ایران در یک دهۀ پیش در میان نبود، در همان برهه، برچیده شده بود. ایران به سبب این‌که زوال دولت اسد، موجب آسیب‌دیدن جبهۀ مقاومت می‌شد، به حمایت از تداوم قدرت وی برخاست و در این باره، موفق نیز شد. البته بیش از هر چیز، حس تکلیفِ شیعیِ ایران نسبت به پاسداری از حرم حضرت زینب - سلام‌الله‌علیها - در این معادلۀ سیاسی، مؤثّر بود. به‌هرحال، دولت اسد، ناتوان و درمانده بود و نمی‌توانست به‌تنهایی، بماند و دوام بیاورد. این دولت، نه بدنۀ اجتماعی و مردمیِ چندانی داشت و نه وجه ایدئولوژیک و اعتقادی. تنها امری که می‌توانست مولّد قدرت برای وی باشد، همراهی‌اش با جبهۀ مقاومت بود؛ وگرنه از لحاظ درونی، عناصر اقتدار خویش را باخته بود. هرگز نمی‌توان باور کرد که جریان‌های سلفی و تکفیری، این‌‌چنین آسان به قدرت دست یابند؛ مگر این‌‎که پیش از کنش آنها، دولت حاکم، تهی و تُنک شده باشد و نتواند بماند. کشش قدرت دولت اسد از لحاظ روانی و انگیزشی، به پایان رسیده بود و تاکنون نیز به واسطۀ قدرت‌‍‌های بیرونی، پابرجا مانده بود. «سکولاریسم سیاسی» - که حاصلش مقاومتِ غیرایدئولوژیکِ نیم‌بند و خوش‌باوری نامؤمنانه نسبت به وعده‌های سیاسی‌کارانه بود - و «تکثّر هویّتی» - که ریشه در فقدان نقطۀ مرکزی داشت - سوریه را این‌چنین خاکسترنشین کرد. [دوم]. خوانش غیرایمانی و ملّی‌اندیشانه و سیاسی از مقاومت، دوام و پایداری ندارد و چه‌بسا حتی در شرایط ساختگی و گلخانه‌ای نیز از دست برود؛ چنان‌که سقوط بشار، ناشی از تزلزل درونی قدرت او بود، نه قدرت مخالفانش. مخالفان، بدون جنگ و درگیری، وی را ساقط کردند و این یعنی در میدان مواجهه، پیروز نشدند، بلکه از ضعف‌های درونی و داخلی او، بهره بردند. مقاومت، «دلیل» می‌طلبد و آن دلیل، باید ریشه در «ایمان دینی» داشته باشد تا شهادت، معنا یابد. دولت و ارتش سوریه، با چنین معانی و معارفی، بیگانه بودند و از این جهت، قدرت مقاومت نداشتند. دلیل مقاومت، یعنی درحالی‌که ارتش سوریه، ناتوان و عاجز است، سپاه قدسِ ایران، وارد میدان می‌شود و در جغرافیایی دیگر، حماسۀ تاریخی می‌آفریند. این کنش تاریخی، برآمده از همان دلیل قدسی و معنایی و هویّتی است که در ایران و یمن و عراق و حزب‌الله لبنان و فلسطین به چشم می‌خورد، اما در دولت و ارتش سوریه، اثری از آن نبود. این فقدان، امروز در یک «صحنۀ بی‌نبرد»، خویش را نمایان کرد. وقتی پای دلیل هویّت‌بخش و معناآفرین در میان نباشد، کاری از دولت و ارتش ساخته نخواهد بود و ساختارهای ظاهری، به تکانه‌ای زوال خواهند یافت. [سوم]. ایران یکی از اقمار سیاسی خویش را در جبهۀ مقاومت از دست داد، اما این وضع، حاصل شرایطی بود که در ارادۀ ایران نبود. ما همۀ شرایط را نمی‌سازیم و تعیین نمی‌کنیم و نمی‌توانیم به یک دولت- ملّت دیگر، ارادۀ خویش را تحمیل نماییم. این امکان‌ها و بضاعت‌های طرف مقابل است که مسیر را بر هم‌افزایی ما می‌گشاید. زنجیره‌ای از ضربه‌های سخت و کاری در ماه‌های اخیر شکل گرفته‌ است که می‌خواهد ریشه‌های مقاومت را از خاک بیرون افکند. این یعنی نزاع تاریخی، به نقطۀ اوج خویش رسیده و جبهۀ مقابل، می‌‎خواهد داستان زوال خویش را به افسانه تبدیل کند. ما امکان‌ تعیین‌کننده‌ای را از دست دادیم، اما همچنان امکان‌های مهم دیگری را نیز در اختیار داریم و بازی، تمام نشده است. اینجا، نقطۀ پایان نیست و این داستان، صحنه‌های دیگری نیز خواهد داشت. بیش از همه، آنچه که اهمّیّت دارد این است که ایران، همچنان یک هستۀ سختِ الهام‌بخش و مولّد برای ایدئولوژی مقاومت است. ممکن است مقاومت در سراشیبی قرار گرفته باشد، اما پایان نیافته است. در این نزاع، هر دو طرف، گزند دیده‌اند و نمی‌توان گفت جبهۀ تجدّد، کامیاب شده است. [چهارم]. شهدای مدافع حرم، هرگز ضرر نکردند؛ تکلیف دیروز، ایستادن بود و اما امروز، معادله تغییر کرده است. و مگر در دفاع مقدس نیز، شاهد چنین وضعی نبودیم و نحوۀ پایان جنگ، بسیاری را دچار تردید نکرد. آنان که از جنگ نهراسیدند و به میدان شتافتند، به سعادت ابدی دست یافتند. هیچ صلح و معاهده و عقب‌نشینی‌ای در این جهان، اجر و فلاح آنها را در آن جهان، تضییع نخواهد کرد. مسألۀ خمینیِ کبیر و جنودِ عاشورایی‌اش، همواره تکلیف بوده و نه نتیجه. ما آموخته‌ایم که مأمور به تکلیف هستیم و نه نتیجه. آنانی مبتلا به خسران و تباهی هستند که در ذهنیّت جمعی، بذر تردید می‌پاشند و گمان می‌کنند که باید دربارۀ شهادت و شهدا، بر اساس محاسبات مادّی و معادلات دنیایی قضاوت کرد. سلسلۀ جنگ‌های میان جبهه‌های حق و باطل، تا ظهور ادامه خواهد یافت. 🖊مهدی جمشیدی https://eitaa.com/tasrih
🌕 آیا اینک، آخرالزمان است؟ 🔺 با تحولات اخیر سوریه، که مهمترین سرزمین جغرافیای آخرالزمانی است، بازار تطبیق نشانه‌ها داغ شده؛ تمایل رویکردهای واقع‌گرایانه به این است که همگان را از تطبیق نهی کنند، ‌با این استدلال که حجتی برای این تطبیق نداریم و پیش از این هم عموم تطبیق‌ها غلط از آب در آمده و این به بنیاد عقیده مهدویت آسیب می‌زند. این دغدغه درستی است. اما اگر درباره «نشانه» صحبت می‌کنیم، این نشانه نباید آنچنان مبهم باشد که بر هر واقعه‌ای امکان تطبیق پیدا کند. در این حالت از «نشانه» بودن می‌افتد و علامت هدایت به هیچ سمتی نخواهد بود و اعتقاد شیعه بر این است که اهل بیت علیهم‌السلام هم سخن لغو و بی‌فایده نگفته‌اند. طبعاً انبوه روایات آخرالزمانی با هدف ایجاد آمادگی و طلب ظهور و کمک به تشخیص صحنه غبارآلود آخرالزمان است. یا باید انبوه روایات را کنار بگذاریم و مدام بر طبل شک و تردید نسبت به تطبیق‌ها بکوبیم که نتیجه‌اش دور انگاشتن ظهور است. و یا آنچنان که منطبق بر هدف صدور آنهاست با مواجهه‌ای علمی، مدلول آنها را به میدان بیاوریم، تا طلب ظهور منجی موعود به سردی و یأس بدل نشود. چه اینکه طبعاً یکی از غرض‌های صدور این روایات زنده و گرم نگه داشتن اصل انتظار بوده و هر حرفی که ظهور را «بعید» نشان دهد، خلاف غرض اهل بیت است: انهم یرونه بعیداً و نراه قریباً مواجهه با روایات هیجان انگیز ظهور، «مراقبه»ای علمی و عقیدتی می‌طلبد. مراقبه‌ای که هم «نشانه» را هزل و بی فایده نکند و هم عقیده نزدیک بودن ظهور را گرم نگه دارد. فقه حدیث هم همین جا به کار می‌آید. اکنون همان لحظه‌ای است که علما باید به میدان بیایند و درباره این احادیث سخن بگویند. شاید قرن‌ها نوشتن و مباحثه در این باره بیش از همیشه برای این روزها به‌کار آید. ✍️دکتر وحید یامین پور https://eitaa.com/tasrih
⛔️ «دلایل اقتصادی سقوط بشار اسد» 🔻 شروع دومینوی شکست سوریه به 2005 باز میگردد زمانیکه برخی «اقتصادخوان‌های سیاست‌ندان» با بلاگری رسانه‌ای بر طبل توهمِ «دولت بزرگ و پرخرج» کوبیدند تا سیاستهای «رفاه عمومی» سوریه را در هم بشکنند که امروز ثمره شوم آن بشود انهدام سرمایه اجتماعی دولت. 🔻 سوریه با همه نواقص اقتصادی که داشت اما چتر رفاهی عمومی را در حوزه خدمات عمومی مثل بهداشت و درمان، آموزش، بیمه و تأمین اجتماعی و نظام بازنشستگی فراهم کرده بود. حتی تسهیلات دهی خوبی برای حوزه کشاورزی و خودکفایی کالاهای اساسی خود به اجرا گذاشته بود تا اینکه عده ای مبتنی بر آموزه‌های جزوات اقتصادی خود، بدون توجه به هیچ کدام از سایر ابعاد سیاسی، اجتماعی، امنیتی و اقتصادی سوریه، با اهدافی مثل «کاهش مخارج دولت، چابک‌سازی دولت، توزیع عادلانه!! یارانه و ...» و دقیقا با همین واژگان، بشار اسد را به سمت حذف سیاست‌های رفاه عمومی در سوریه بردند. ⛔️ حذف یارانه‌ها شروع شد، سوخت و نان گران شد، حمایت دولت از تولید کالاهای اساسی غذایی و کشاورزی شدیدا کاهش پیدا کرد، سوریه به واردکننده بسیار از همین کالاها تبدیل شد. نظام بیمه عمومی عملا لغو شد و بیمارستانهای دولتی به سمت خصوصی شدن رفتند و هزینه درمان سر به فلک کشید.حتی حوزه آموزش هم به سمت خصوصی شدن پیش رفت تا جاییکه از مهدکودک تا دانشگاه را شامل میشد. 🔸 اما نه دولت چابک شد، نه بخش خصوصی توسعه یافت، نه درآمد سرانه رشد کرد، نه بهره‌وری و توسعه به صرفه شد و نه هیچکدام از درهای آرمان‌شهر تَوَهمی آن اقتصادخوان‌های مشاور بشار اسد باز شد. ⛔️ رسانه‌های دولتی سوریه هم با تریبون دادن به این جریان، ناخواسته سقوط را تسریع کردند. 📝 نتیجه: انهدام سرمایه اجتماعی اسد و شروع و توسعه ناامنی های گاه و بیگاه از شمال و جنوب سوریه. ⛔️ این عاقبت حتمی هر دولتی است که حکمرانی را به دست «اقتصادخوان‌های سیاست‌ندان» و بلاگرها بدهد. 🖊محمد طاهر رحیمی 📣پ.ن : بنظر شما این واژگان مثل «کاهش مخارج دولت، چابک‌سازی دولت، توزیع عادلانه!! یارانه و ...» در کشور خود ما ، چرا چندین ساله توسط دولتمردان و اقتصاد خوان های و دائماً در گوش ما خوانده میشود ؟؟؟آیا مشکوک نیست؟؟؟ https://eitaa.com/tasrih
موسم جنگ است نه انتخابات این ایام هر بار پس از هر واقعه ای در منطقه، از ترور شخصیت ها گرفته تا شکست و پیروزی در میدان نبرد، وقتی فضای سیاسی و قلم عده ای از دوستان را مرور یا با نوشته ها روبرو میشویم، سطحی از نقد، تخریب و یا عقده گشایی انتخاباتی را می خوانیم. گویی دوستان هنوز در فضا رقابت انتخابات ریاست جمهوری هستند و نزاع جلیلی_قالیباف را با جنگ اسرائیل و مقاومت اشتباه گرفته اند! چه آنان که از بیروت متن در نقد جلیلی می نویسند! چه آنانی که کار بزرگ قالیباف را هیچ می خوانند. بس کنید. نزاع نکنید. فشل میشویم! وَأَطِيعُوا اللَّهَ وَرَسُولَهُ وَلَا تَنَازَعُوا فَتَفْشَلُوا وَتَذْهَبَ رِيحُكُمْ ۖ وَاصْبِرُوا ۚ إِنَّ اللَّهَ مَعَ الصَّابِرِينَ(و همه پیرو فرمان خدا و رسول باشید و هرگز راه اختلاف و تنازع نپویید که در اثر تفرقه ترسناک و ضعیف شده و قدرت و عظمت شما نابود خواهد شد، بلکه همه باید یکدل، پایدار و صبور باشید، که خدا همیشه با صابران است.) سوره انفال سیاست و سیاست ورزی، صبر هم‌می‌خواهد. انتقام جویی و زبان کنایه روش سیاست ورز مسلمان نیست. از طرف دیگر چرا ادراک ما از وضعیت مهم منطقه و جهان اسلام تا این سطح باید حقیر باشد که وسط این نزاع بزرگ تمدنی با قلم خود اذهان را به موضوعات کوچک سوق دهیم. مقصود و مخاطب من آن طرفدار و رای دهنده معمولی به شخصیت ها نیست. مقصودم افراد شاخص و جهت دهنده به افکار عمومی هستند. جنگ، به وحدت نیاز دارد. برخی از مطالب و مواضع‌تان مشمئزکننده است. مردم را فراری میدهد. بس کنید. بارها در خصوصی و خلوت با مزاح و جدیت عرض شد اما گویی اثر ندارد. بس کنید. ✍️علیرضا زادبر 1403/07/22 https://eitaa.com/tasrih
🔺 پادزهر سوریه‌سازی کشور چیست؟ ✓ بی دلیل نبود که امام خمینی ره محکم روی مدل جمهوری اسلامی ایستادند و یک قدم عقب ننشستند. جمهوری اسلامی؛ نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر. مردم رکن یک نظام هستند و حکومتی ماندگار است که مردم خود را پای‌کار داشته باشد. باید مقابل مردم‌زدایی ایستاد. یکی از مصادیق مردم‌زدایی محدود کردن نقش مردم، صرفا برای حضور در انتخابات آن هم با هزار و یک دخالت پدرخوانده‌هاست! ✓ اینکه حضرت آقا سالیان سال است روی ترمیم اقتصاد کشور و افزایش تولید و بهبود وضعیت معیشت مردم تمرکز کرده‌اند هزار و یک دلیل دارد و یکی هم مربوط به اثبات کارآمدی نظام در این زمینه و دلگرم نگه‌داشتن مردم پای کار نظام است. ✓اینکه حضرت آقا دائما پمپاژ امیدواری به جامعه و جوانان می‌کنند و نقاط مثبت را در کنار اشاره به ضعف‌ها و نارسایی‌ها پررنگ کرده و تکرار می‌کنند و مقابل ایجاد جو ناامیدی و یاس می‌ایستند، بی‌دلیل نیست. ✓تاکید اکید به اسلام سیاسی و دخالت عموم مردم مخصوصاً قشر مومن در سیاست و مسائل، ایستادگی در مقابل تفکر جدایی دین از سیاست و پادزهر آن است. "هیئت‌ها نمی‌توانند سکولار باشند" ✓ دعوت به نقش‌آفرینی، ورود به مسائل، ارائۀ تحلیل (هر چند غلط باشد) و لعن کسانی که می‌خواهند دانشجو سیاسی نباشد و رد بی‌تفاوتی و بی‌طرفی و تماشاگر بودن حوزه‌های علمیه و... نگاهی است عمیق به حکومت‌داری از منظر دین. ✓ تقابل با طرد جوانانی که روی مبانی انقلاب محکم ایستاده‌اند و نهی از استفاده از ادبیات سیاسی دشمن(افراطی و تندرو) در مورد آنان. کانال واضحاتhttps://eitaa.com/rostampour_ir ✍️حجت الاسلام حجت رستم پور https://eitaa.com/tasrih
🔺ما برای آنها اسلامی مناسب خودمان درست خواهیم کرد هنری کیسینجر سیر تکامل یک تروریست همین هم اثر خون شهدای مقاومت هستش اون چهره وهابی مسلک خون ریز که سر مخالفش رو میبره دیگه خریدار و جاذبه ای نداره به دنیا هم نمیشه چنین چهره ای رو به عنوان اسلام واقعی غالب کرد مجبور شدن لباس ریا تنش کنن https://eitaa.com/tasrih
نامساله‌ناترازی میگن ناترازی یعنی دخلت از خرجت یا تولیدت از مصرفت کمتر باشه... بذارید یه مثال بزنم! فرض کنید پدر یک خونواده‌ی پنج نفره معتاد باشه! فرض کنید یکی از فرزندان هم دزد باشه! فرض کنید یک فرزند بیمار است و مدرسه هم می‌رود. فرض کنید مادر خونواده، هم داخل خونه کار میکنه هم بیرون خونه. فرض کنید دختر خونه ولخرج باشه. فرض کنید کارفرما، حقوق مادر خونه رو هم یکی در میون میده! توی این حالت اگر شما بخواید مشکل این خونواده رو حل کنید چکار می‌کنید؟ آیا بچه‌ای که مدرسه میره رو دیگه مدرسه نمی‌فرستید؟ آیا بچه‌ای که بیماره رو دکتر نمی‌برید؟ آیا غذا نمی‌خورید؟ آیا به مادر خانواده می‌گویید بیشتر کار کند؟ آیا برای اینکه پدر خانواده دعوا راه نیاندازد جنس مرغوب‌تری برای او می‌گیرید؟ آیا از فرزندی که دزد است می‌خواهید بیشتر دزدی کند؟ آیا برای دختر خانه بیشتر ولخرجی می‌کنید؟ برخورد لیبرال‌های وطنی در مواجهه با ناترازی همین‌گونه است. آنها به جای رفتن سراغ ترک اعتیاد پدر و جلوگیری از دزدی برادر و فرستادن او به سر کاری شرافتمندانه و ممانعت از ولخرجی دختر خانه به افراد سالم و فعال و نیازمند خانه فشار می‌آورند. گران‌کردن زندگی برای مردم ساده‌ترین، بی‌اثرترین، غیرعادلانه‌ترین روش برای جبران ناترازی است. به جای افزایش تولید (آنچه سالها مقام معظم رهبری بر آن تاکید دارند) و به جای افزایش درآمدهای دولت از محل تولید و کاهش هزینه‌های اضافی دولت (حقوق‌های نجومی) و برعکس افزایش هزینه‌های رفاهی دولت برای مردم (یارانه و آموزش و بهداشت و...)، دست کردن در جیب مردم، قطعا نتیجه ناترازی بزرگتری به نام ناترازی عقل است. هزاران میلیارد معافیت مالیاتی برای تعداد معدودی از سهامداران بزرگ شرکت‌های فولادی و پتروشیمی و... اعمال کردن، کجای منطق و عقل و شرع و عدالت است؟ هزاران میلیارد دزدی از جیب مردم از محل خلق پول بانک‌های خصوصی را نادیده بگیریم و به سراغ همان مردم دزد زده برویم؟ هزاران میلیارد سود بادآورده از محل گرانسازی دارایی‌ها را با چشم می‌بینیم و چشم‌پوشی می‌کنیم! هزاران میلیارد حقوق‌های نجومی را می‌دهیم و به کارگران و کارمندان برای عدم افزایش حداقل دستمزد فشار می‌آوریم اگر به این مسائل و امثال این مسائل فکر کنیم طبیعتا به این نتیجه می‌رسیم که جنگیدن با این جریان‌های پرقدرت و ذینفع کار بسیار سختی است و بهتر است به سراغ جیب و سفره مردم برویم. آن هم نیازهای اساسی و حیاتی آنها را نشانه بگیریم! اینجاست که اقتصاددانان لیبرال وظیفه پیدا می‌کنند تا ذهن مردم و مسئولین را جهت‌دهی کنند و صبح تا شب نامساله‌ها را مساله کنند و مسائل حقیقی را زیر فرش پنهان نمایند. https://eitaa.com/tasrih
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چرا مردم سوریه از ایرانی‌ها خوششان نمی‌آید؟ 🔹حسن شمشادی خبرنگار سابق ایران در سوریه پاسخ می‌دهد.
تصریح (تفکر و تأمل و تعقل)
🎥 چرا مردم سوریه از ایرانی‌ها خوششان نمی‌آید؟ 🔹حسن شمشادی خبرنگار سابق ایران در سوریه پاسخ می‌دهد.
دقیقاً همین کاری که پروپاگاندای رسانه ای دشمن ، از شبکه های ماهواره ای فارسی زبان گرفته تا سایتهای مختلف اینترنتی و رسانه های پایگاه دشمن یعنی ، چندین ساله در علن و خفا ، این موضوع را تبلیغ میکنن که آی مردم هر چی پول نفت بود رو به فلسطین و لبنان و سوریه و یمن میدن ، و همه مشکلات جاری و اقتصادی و معیشتی مردم رو به مقاومت منتهی میکنن .... https://eitaa.com/tasrih
🍇🍇🍇انگورهای شیرین در یک خوشه ناب 🔔وقتی یک حکیم الهی سخنانی بیان میکند ، مثل یک خوشه ناب و بزرگ انگور میماند که از هر خوشه کوچک آن میتوان نکات مهم و مختلفی را بسان انگورهای ناب دید و چید . در سخنان دیروز رهبر حکیم جمهوری اسلامی ایران نکات ریز و درشت بسیاری بود که درهر کدام سرفصل مهمی برای حال و آینده جمهوری اسلامی و مقاومت و منطقه دیده می شود . 📣تعدادی نکته خیلی مهم را برداشت کرده ام که فهرست میکنم : 1)شاید در وهله اول گروههای تروریستی در ویترین قضایای سوریه دیده میشود ولی عامل و آمر بدون خطای تحلیلی ، حتماً آمریکا و اسراییل هستند . ایشان برای چندمین بار یادآوری کردند که اولین و مهمترین عامل همه مشکلات مختلف در منطقه آمریکا و اسرائیل هستند ولاغیر . 2)ایشان به همراهی یک کشور هسایه بدون اسم بردن نیز اشاره کردند ولی در این نام نبردن حتماً نیتی بود . خیلی از تحلیل گرها به ترکیه اشاره میکنند ولی رهبر عزیز شاید میخواستند با نام نبردن ، کار آن کشور را تحقیر و تشکیک بکنند و البته اردن همسایه دیگر سوریه نیز در این کار شریک مهمی برای آمریکا و اسرائیل و گروههای مسلح تروریست می باشد . 3) فرمودند مقاومت با شهید شدن جناب سیدحسن نصرالله و یحیی سنوار و از دست رفتن سوریه ، از بین رفتنی نیست چون در چارچوب یک قاعده الهی حرکت میکند ، شاید در برهه ای ضعیف بشود ولی دوباره رشد کرده و سربلند در مقابل آمریکا قدعلم خواهد کرد . 4)ایران در صورت ضعف مقاومت در یک مقطع کوتاه ، ضعیف نخواهد شد . چون خواستگاه مقاومت جمهوری اسلامی ایران است و رهبرمقاوم و به تبع ایشان نیروهای مسلح و مردمی باورمند به مقاومت ، محکم و پایدار بر سر عهد خود برای مبارزه با آمریکا ، ایستاده اند . 5)دلیل رفتن ایران به جنگ داعش در سوریه در چند سال پیش اولاً دفاع از حرمین حضرت زینب و حضرت رقیه سلام الله علیهما بود که یک واجب دینی برای هر مسلمان شیعی است و دوماً امکان جنگ با داعش در فرا سرزمین ایران. هدف نهایی داعش ایران بود و اگر این مبارزه در فراسرزمین ایران نبود ، بهرحال روزی به مرز ایران میرسید و مجبور بودیم در داخل خاکمان با او جنگ بکنیم و جنگ در بیرون عقلانی تر از جنگ در داخل خانه است . همچنین درخواست دولت سوریه برای کمک ایران برای جنگ با داعش نیز یک امر مهمی بود . 6) حکمای متصل به ولایت الهی آینده را چون امروز شفاف میبینند . تکرار چندباره این مطلب شگفت انگیز و امیدوارانه و مهم یعنی خاموش کردن این قضایا توسط خود جوانان غیور سوریه از آن پیش بینی های الهی این مرد بزرگ است که حتماً حتماً به وقوع خواهد پیوست . 7)یکی از عوامل اصلی وضعیت فعلی و سقوط دولت بشار اسد عدم همراهی ارتش سوریه بود و این بی انگیزگی دلائل مختلفی میتونه دارد . از کم بودن مواجب ماهانه تا فساد و تبعیض در ارکان مختلف دولت و ارتش و عدم رسیدگی به آن ، شاید از مهمترین مسائل باشد . 8) یک دستور محکم فرمودند که از دشمن و کید و مکر و دسیسه ها و حرکات او نباید غافل بود ، نباید دشمن را حقیر شمرد و نباید به تبسمش اعتماد کرد . البته این فرمایش ایشان در همه سالهای زعامتشان بخصوص وقتی دولتهای متمایل به غرب در کشور مستقر میشوند بیان میشود ولی کو گوش شنوا!!! . 9) از پیروزی نباید مغرور بود چون سم است و از شکست نباید مأیوس و منفعل بود چون زهر ، است . تفاوت سم و زهر هم مشخص است . شاید برای سم و مسموم مداوایی انجام بشود ولی زهر فرد را در لحظه میکشد . 10) به زعم بنده در جمهوری اسلامی ایران تنها فردی که بصورت واقعی بذرامید حقیقی در دل عموم مردم و انقلابی ها و مشتاقان مقاومت در منطقه کاشته و با ایده های ناب الهی آبیاری میکند این حکیم و زعیم بزرگ الهی هستند . یک فکر و ایده و جمع باورمند به آن با امید زنده است و با امید پیش می رود . بخاطر همین فرمودند خالی کردن دل مردم و ایجاد نگرانی های واهی با تصویر شکست مقاومت و شکست جمهوری اسلامی خیانت نابخشودنی و جرم است . 11) نکته آخر هم قابل توجه تحلیل گرهای همه چیزدان!!! در کانال های مختلف که دائم بر طبل خیانت بشار میکوبند ، ایشان در کنار بیان کمک های دولت سوریه به ایران در جنگ تحمیلی ، در هیچ جایی مطلبی که واجد بیان خیانت بشاراسد به ایران یا مقاومت باشد بیان نفرمودند . ✍️امیرعلی ابراهیمی معروفی https://eitaa.com/tasrih
‏لبه تیغ برخورد با و حراست از آزادی بیان و انتقاد! مرجفون، افراد یا گروه‌هایی هستند که با دروغ و شایعه، دل مردم را خالی کرده و آنان را از جنگ، مبارزه و مقاومت می‌ترسانند و به مردم تزریق می‌کنند که شما نمی‌توانید مبارزه کنید، باید سلاح‌تان را زمین بگذارید شاید در امان باشید!‏ اینها یا مُزدبگیر دشمن هستند و برای توسعه گفتمان تسلیم و سازش، مستقیم یا غیرمستقیم از دشمن، پول و امتیاز می‌گیرند یا هم بیماردل و مریضند و بی‌‌مُزد و مواجب، افکار عمومی را به سمت تسلیم در برابر دشمن هدایت می‌کنند و مسئولین مملکت را به این محاسبه می‌رسانند که باید تسلیم شوید!‏ خداوند متعال خطاب به پیامبر بزرگ اسلام درباره اینها در آیه ۶۰ سوره احزاب می‌فرماید: "لَئِنْ لَمْ يَنْتَهِ الْمُنَافِقُونَ وَالَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ وَالْمُرْجِفُونَ فِي الْمَدِينَةِ لَنُغْرِيَنَّكَ بِهِمْ ثُمَّ لَا يُجَاوِرُونَكَ فِيهَا إِلَّا قَلِيلًا" "اگر منافقان و بیماردلان و آنها که اخبار دروغ و شایعات بی‌اساس در مدینه پخش می کنند دست از کار خود بر ندارند، تو را بر ضدّ آنان می‌شورانیم، سپس جز مدّت کوتاهی نمی‌توانند در کنار تو در این شهر بمانند!" نظام اسلامی، نمی‌تواند و نباید به این تریبون‌ها اجازه ترساندن مردم را بدهد. چه اینکه این تریبون دار، رئیس‌جمهور، معاون وی یا وزیر و مدیر و نماینده مجلس باشد چه روزنامه و خبرنگار یا فعال سیاسی و استاد دانشگاه! فرقی نمی‌کند چه جایگاهی داشته باشد. شاخصه اصلی شناخت مرجفون، همین ترساندن مسئولان و مردم در برابر دشمن و هدایت آنها به سمت انفعال و تسلیم و سازش است.‏ نه تنها در نظام اسلامی که همه حکومت‌ها و دولت‌ها در جهان به این مسئله توجه می‌کنند که افراد و گروه‌هایی با جنگ روانی، مردم‌شان را نترسانند. یک اصل عقلانی است. اما این مسئله می‌تواند تیغ دولبه‌ای باشد که برخی مجریان و ضابطین قانون را به سمت محدودسازی آزادی انتقاد و بیان ببرد.‏ برخی در این‌باره به خطا و اشتباه می‌افتند و تفاوت بین "ترساندن مردم" با "انتقاد به انفعال در برابر دشمن" را متوجه نمی‌شوند و خواسته یا ناخواسته جلوی هر انتقادی را می‌گیرند! بطور مثال فکر می‌کنند هر کسی برخی مسئولان را نقد کند که چرا در برابر دشمن منفعل عمل می‌کنید از مرجفون است. باید افرادی در جامعه باشند که حواس‌شان به سیاست‌ها و تصمیمات منفعلانه دولتمردان باشد و اجازه ندهند خطِ عقب‌نشینی‌های غیرتاکتیکی ادامه پیدا کند و با غفلت جبهه مقاومت را متلاشی و سنگرها را یک به یک به دشمن تحویل دهند! در مورد اقدامات اخیر دشمن می‌توان این مسئله را خوب فهمید.‏ فریبِ برخی مسئولان در ماجرای شهادت هنیه که جری‌شدن دشمن را بدنبال داشت و به سراغ ترور سیدحسن سوق داده شدند موجب شد که ‎ سکولار بعد از تهدید به ترور توسط صهیونیست‌ها تحت تاثیر قرار بگیرد و در برابر دشمن وا بدهد. تریبون‌داران نماز جمعه، تشکل‌های دانشجویی، اصحاب رسانه و فعالان مجازی باید مراقبت و مواظبت کنند و اجازه پیشروی دشمن و مرجفون را در داخل ندهند. باید با مرجفون به جهتِ فکری، تبیینی، رسانه‌ای و قانونی مقابله کرد. هم سیستم قضایی و امنیتی وظیفه دارند هم مجاهدین رسانه‌ای و کنشگران سیاسی اجتماعی. سیاست انفعال به ضرر کشور است. این نگاه کجا و اون نگاهی که اصلاً متوجه داستان نشده و فرمایش رهبری را سریعاً تبدیل به چماقی علیه بچه‌های انقلابی منتقد کرده کجا! برخی متاسفانه نگاه دقیقی به مفاهیم و مسائل ندارند. فقط دنبالِ اهرمی هستند تا بوسیله آن مخالفین خود را منکوب کنند! ✍️داود مدرسی یان https://eitaa.com/tasrih