eitaa logo
تواصی
422 دنبال‌کننده
137 عکس
28 ویدیو
23 فایل
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ کار تواصی مساله شناسی است 🌤 عرصه ی طی شده: #رسانه 🌦 عرصه ی فعلی: #اقتصاد ☁️ عرصه های باقی مانده: #سیاست_خارجه #حقوقی_و_قضایی #فناوری #امنیت #فرهنگ 🆔 @Tavasyi | رابط کاری از طلاب حوزه علمیه مروی 🆔 @basij_marvi
مشاهده در ایتا
دانلود
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 ✅ با موضوع : ضرورت پرداخت حوزه های علمیه به مسائل کشور ✅ با ارائه: استاد عبداللهی (مدیر حوزه علمیه مروی و توابع) ⏰ برای ارسال تقریر تا جمعه شب ۱۲ اسفند ساعت ۱۰ شب فرصت دارید. از دست ندید🌹 💡 🆔 @Tavasyi | رابط دوره 🔹🔹🔹کارگروه تواصی🔹🔹🔹
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 ✅ با موضوع : آشنایی با مفاهیم کلان اقتصادی ✅ با ارائه: استاد داوودی پور(طلبه سطح 4 حوزه علمیه و دانشجوی دکتری علوم اقتصادی گرایش اقتصاد اسلامی) ⏰ برای ارسال تقریر تا جمعه شب ۱۲ اسفند ساعت ۱۰ شب فرصت دارید. از دست ندید🌹 💡 🆔 @Tavasyi | رابط دوره 🔹کارگروه مسأله شناسی تواصی🔹
✔️ تقریرات برتر به امید خدا برای استفاده همه در کانال بازنشر میشود. ♻️ منتظر نوشته های خوب شما هستیم...
🛑 ⭕️ سلسله نشست های مسأله شناسی: 👈با محوریت اقتصاد 🔰نشست دوم: 🔹آشنایی با مفاهیم کلان اقتصادی 👤استاد: داوودی پور(طلبه سطح 4 حوزه علمیه و دانشجوی دکتری علوم اقتصادی گرایش اقتصاد اسلامی) 🔰 مزایا: ✔️ تقدیم گواهی پایان دوره بعد از حضور در تمام نشست های عرصه اقتصاد ✔️ امکان عضویت در کارگروه تواصی حوزه علمیه مروی و بهره مندی از مزایای مادی و معنوی آن ✔️ پرسش و پاسخ از اساتید عرصه اقتصاد 🗺 مکان: حوزه علمیه مروی/ نمایشگاه گفتمان انقلاب اسلامی 🕓 زمان: دوشنبه ۱۵ اسفند ساعت ۱۶:۰۰ 🔹 (این نشست به صورت حضوری و مجازی برگزار می‌شود.) برای ثبت نام کلمه تواصی رو به ادمین ارسال بفرمایید. ➖ @tavasyi ⭕️ مهلت ثبت نام: یکشنبه ۱۴ اسفند ساعت ۹صبح 🔹🔹🔹کارگروه تواصی🔹🔹🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ صحبت قابل تامل استاد رحیم پور ازغدی ✔️دوره کلیات و مکررات گذشت... 🔸باید پاسخگو باشید! 🔹کارگروه مسأله شناسی تواصی🔹
👤 ارائه بخش اقتصادی استاد داوودی پور: حجت الاسلام و المسلمین داوودی پور با موضوع مفاهیم کلان اقتصادی در اولین نشست از سلسه نشست های اقتصادی تواصی: 🔰 بررسی مفاهیم موجود در اقتصاد کلان: 🔹اقتصاد: مناسبات اقتصادی که در جامعه شکل می گیرد و رهبری رفتارهای انسان را انجام می دهد. 🔹اقتصاد به دو رشته تقسیم می‌شود: ۱. اقتصاد خرد: حداکثرسازی سود برای نهادهای اقتصادی. ۲. اقتصاد کلان: چیستی قواعد موجود در میان بازیگرهای اقتصادی و خروجی آن. 🔹 بازیگرهای اقتصادی: ۱. خانوار: انسان های حقیقی. ۲. کسب و کارها و بنگاه ها: جایگاه های حقوقی؛ نهاد بنگاه از خود چیزی ندارد و همه چیز را از خانوار می گیرد. ۳. دولت: نهادی که محصولات عمومی تولید می کند که نمی توان جلوی مصرف مجانی آن را گرفت و نمی صرفد که بخش خصوصی آن ها را تولید کند. مانند امنیت. ۴. فضای بین المللی و خارج از کشور بازی اقتصاد، عرضه و تقاضاست؛ یعنی چقدر می دهیم و چقدر می گیریم. 🔹زمین بازی: بازار عرضه و تقاضاست. بازیگرهای اقتصادی در زمین بازی بازار به فعالیت های اقتصادی می پردازند. نهاد بازارِ محصول، مهم ترین زمین بازی بازیگران اقتصاد است. محصول اعم از کالا و خدمات است. قیمت گذاری نیز در این بازار محصول اتفاق می افتد؛ به اینصورت که اگر عرضه بیش از تقاضا باشد، قیمت ها روند کاهشی دارد و اگر عرضه کم تر از تقاضا باشد، قیمت ها روند افزایشی خواهند داشت و به آن تورم گفته می شود و درصورتی که عرضه و تقاضا متعادل باشد، ثبات اقتصادی حاصل می شود. یک نهادی وجود دارد به نام نهاد بازار مالی که خانوارها پول خود را در آن پس انداز می کنند؛ نهاد بازار مالی بانک و بورس است. از آن طرف بنگاه ها و دولت از این بازار مالی پول دریافت می کند تا بتواند به تولیدات خود بپردازد. نرخ قیمت در بازار مالی به عنوان "نرخ بهره" نامیده می شود. در اقتصاد ربوی بازار مالی در قبال پولی که بنگاه و دولت می دهد، ربا می گیرد. نهاد بازار نیروی کار نیز زمین بازی دیگری برای خانوار و بنگاه هاست؛ به طوری که خانوار به این بازار نیروی کار عرضه می کنند و بنگاه ها متقاضی آن نیروی کار هستند. نرخ قیمت در بازار نیروی کار تحت عنوان "نرخ دستمزد" شناخته می شود. نرخ قیمت در این بازارها به نسبت بین عرضه و تقاضا بستگی دارد. نهاد بازار دیگر، نهاد بازار خارج از کشور است که در دل خود بازار ارز را نیز دارد. نوسانات بازار مالی روی بازار نیروی کار اثرگذار است و نوسانات در بازار نیروی کار بر بازار محصول اثرگذار است. لذا برای ثبات اقتصادی بایستی تمامی بازارها متعادل شوند. در علم اقتصاد کلان از این بحث می شود که چگونه تعادل را در اقتصاد ایجاد کنیم و در علم اقتصاد کلان پیشرفته از این بحث می شود که چگونه این تعادل را جابجا کنیم و عرضه و تقاضا را با یکدیگر جابجا کنیم. متاسفانه در دهه ۸۰ بحث از الگوهای پیشرفت بود که در زمینه اقتصاد دغدغه چگونگی توسعه یا به تعبیر رهبری پیشرفت اقتصاد بود اما اکنون مجدد به جایی رسیدیم که در پی چگونگی ایجاد تعادل در اقتصاد هستیم. 🔹کارگروه مسأله شناسی تواصی🔹
⭕️ : 👤 آقای خسرو پور ماشاءالله👌 بخش اقتصادی استاد داوودی پور: ✔️ ۳ عنصر اصلی تشکیل دهنده بازارها : ۱ افراد ۲ بنگاه ۳ دولت ✔️بازار : جایی که در آن مبادله صورت میگیرد . انواع بازارها : بازار محصول و خدمات بازار مالی ( بازار ارز ) بازار سرمایه گذاری از روابط متقابل ۳ عنصر مذکور یعنی افراد جامعه یا به اصطلاح خانوار با بنگاه های اقتصادی ( تولید کننده ها و فروشنده ها و خدمات دهنده ها و ... ) با دولت بازار هایی که به آن ها اشاره شد به وجود میاید . در بازار ها قیمت کالا ها یا خدمات بر اساس عرضه و تقاضا مشخص می شود . لازم به ذکر است که عوامل خارجی هم می تواند بر بازار ها اثر گذار باشد . هدف علم اقتصاد ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضاست و برای رسیدن به این هدف رفتار مبادله ای در بازار های گوناگون را در ساختار مذکور یعنی ( ۳ گانه ی دولت ، بنگاه ، خانوار ) مورد مطالعه قرار می دهد تا بتواند برنامه ای برای کنترل عوامل مختلف نرخ عرضه و تقاضا ارائه دهد تا در نهایت با ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا ، قیمت ها ثابت بمانند . همه آنچه ذکر شد زیرمجموعه اقتصاد کلان شمرده می شود و اقتصاد خرد شاخه دیگری است به سود آوری بیشتر بنگاه ها می پردازد . 🔹کارگروه مسأله شناسی تواصی🔹
بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ ✅ تقریر ارائه حجت الاسلام و المسلمین عبداللهی با موضوع ضرورت پرداخت حوزه های علمیه به مسائل کشور در اولین نشست از سلسله نشست های اقتصادی تواصی: انقلاب اسلامی ظرفیتی را برای ما به عنوان عالم دین فراهم کرده است تا دین را اقامه کنیم؛ این ظرفیت در طول تاریخ وجود نداشت. اما به دلایل مختلفی چون عدم آمادگی حوزه های علمیه، ترور و جنگ های فراوان و درگیری های اجرایی برخی علما، به طور کامل در این مسیر موفق نبودیم. به لطف خدا و رهبری امامین انقلاب جریانات فعالی در حوزه به وجود آمدند تا در جهت اقامه دین قدم بردارند؛ جریان تواصی از جریانات نوپای این عرصه است. حوزه علمیه که مادر انقلاب است، اساسا به مسائل کشور به طور علمی و نظری و البته کاملا غیر انقلابی نگاه می کند. چرا؟ چون پس از انقلاب حوزه از جریانات فکری انقلابی حقیقی خالی شد و حوزه به سمت فضای سنتی گذشته خود رفت. در اوایل انقلاب به دستور امام بخش زیادی از علما و عرفا و فضلای حوزه علمیه قم در مجلس خبرگان شرکت کردند و این اولین قدم در جهت ورود حوزه به صحنه اقامه دین بود. اما متاسفانه این حرکت ادامه نیافت و حوزه نتوانست در صحنه حل مسائل و قانون گذاری کشور جلودار باشد؛ برای نمونه بحث بانکداری کشور مدت هاست که مورد انتقاد علماست و هیچ مدل جایگزین اسلامی برای آن مطرح نشده است. یا مثلا برای اداره موقوفات نتوانستیم مدل موفق اسلامی پیاده کنیم. در لایه مسائل فرهنگی آیا توانستیم یک نمونه جشن عروسی صحیح مطرح کنیم؟ ما باید در کنار کسب مبانی به صورت کامل و دقیق، مسائل کشور را نیز در کنار آنها ببینیم و برای آنها پاسخ های متقن و دینی ارائه کنیم و سپس پیگیر تحقق آن باشیم. و این اهداف با حرکت مستمر و تدریجی قابل دستیابی است ان شاءالله. 🔹کارگروه مسأله شناسی تواصی🔹
بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیمِ ✅ تقریر ارائه حجت الاسلام و المسلمین داوودی پور با موضوع مفاهیم کلان اقتصادی در اولین نشست از سلسه نشست های اقتصادی تواصی: 🔰 بخش اول؛ جایگاه علوم انسانی اسلامی و چگونگی دستیابی به آن: مهم ترین دستور کار طلاب حوزه های علمیه، احیای تمدن اسلامی است. احیای تمدن اسلامی دو بال دارد؛ یکی بال اجرا و یکی بال علمی. جامعه اسلامی آن جامعه ای نیست که همه افرادش متقی باشند، بلکه جامعه اسلامی آن است که مناسبات حاکم بر آن اجتماع اسلامی باشد و آنچه که مناسبات حاکم بر اجتماع را می سازد، علوم انسانی اجتماعی است؛ پس برای داشتن مناسبات اسلامی بایستی به علوم انسانی اسلامی برسیم. درصورتی که مناسبات یک جامعه، اسلامی شد آنگاه حتی اگر کافر و فاسق وارد این جامعه شود لازم است که به شیوه اسلامی عمل کند و اگر این مناسبات اسلامی نشد، متدین ترین افراد نیز به شیوه غیر اسلامی و غلط عمل می کنند. در بحث تولید علوم انسانی اسلامی ۳ رویکرد وجود دارد: ۱. همان گزاره های علوم انسانی غربی را گرفته و برای آنها توجیهات قرآنی-روایی ایجاد می کند. امثال مرحوم بازرگان در این فقره هستند و در ۲۰ سال اول انقلاب غالبا اینگونه پیش رفتیم. خب این رویکرد خیلی بد است و ما در واقع کفر شویی کردیم. ۲. گزاره های علوم انسانی غربی را می گیرند و با الگوریتم فقه رساله ای، گزاره های حلال و حرام را مشخص می کنند؛ آنگاه گزاره های حرام را کنار گذاشته و گزاره های حلال را نگه می دارند. یکی از مهم ترین مثال های آن، مواجهه جمهوری اسلامی با بانک است که همان بانک ربوی غربی را گرفتند و گزاره های حرام آن را حذف کردند و قانون بانکداری اسلامی را تدوین و تصویب کردند. این رویکرد نیز رویکرد اشتباه است چراکه گزاره های علوم انسانی مانند چرخ دنده های یک ماشین است؛ اگر یکی از این چرخ دنده ها را برداریم، دیگر این ماشین حرکت نمی کند. در همان مثال بانک، میزان رشد نقدینگی که بانک در جمهوری اسلامی ایجاد می کند، بسیار بیشتر از کشورهای دیگری مانند آمریکا، ژاپن و انگلیس است. ۳. استنباط گزاره های هست شناسانه علوم انسانی از برخی از منابع دینی. گزاره های هست شناسانه با گزاره های حقوقی درون فقه ما متفاوت است؛ علم اقتصاد شامل گزاره های هست شناسانه این عرصه است اما مکاسب و متاجر و... زیر مجموعه علم حقوق قرار می گیرد. برای مثال علم اقتصاد به ما می گوید که رشد نقدینگی موجب افزایش تورم هست اما علم حقوق به ما می گوید ربا حرام است و نباید انجام شود. رویکرد مطلوب، همین رویکرد است. برای استنباط گزاره های علوم انسانی از منابع دین، احتیاج به الگوریتم متفاوت و کامل تری از الگوریتم موجود هستیم که حضرت امام رحمة الله علیه در سال پایانی عمر شریفشان در منشور روحانیت از آن به عنوان "نقش زمان و مکان در اجتهاد" تعبیر می کنند؛ همچنین شهید مطهری رحمة الله علیه تحت عنوان "ثابت و متغیر" در کتاب اسلام و نیازهای زمان بدان اشاره می کنند و شهید صدر از آن با عنوان "منطقة الفراغ" یاد می کنند. لذا الگوریتم موجود لازم است اما کافی نیست. 🔹کارگروه مسأله شناسی تواصی🔹
امروز هم گذشت... ⭕️⭕️توجه توجه ✔️عزیزانی که حضوری یا آنلاین در جلسه شرکت کرده اند نیازی به ارسال تقریر ندارند هر چند اگر بفرستند استقبال میکنیم و میتونیم به عنوان تقریر برتر در کانال انتشار بدیم😊. 🔹 عزیزانی که موفق به شرکت در جلسه حضوری نشدند گزارش صوتی جلسه رو خدمتتون تقدیم میکنیم. 💡 توجه بفرمایید که عزیزانی که صوت ها رو گوش بدهند و برای ادمین کانال تقریر بفرستند مشمول مزایایی که برای افراد حضوری و آنلاین بودند می‌شوند. نشست های تواصی ادامه دارد که در ماه های آتی اطلاع داده میشود... به امید خدا ان شا ءالله وارد پرونده های اقتصادی می‌شویم مثل پول و بانک و ارزهای دیجیتال و... البته هر نشستی بعد از پژوهش مختلف اعضای کارگروه تواصی انجام میشود... 🔹انتشار تواصی به دوستان و فعالان دیگر با شما... 🔹🔹🔹کارگروه تواصی🔹🔹🔹
📸 نشست دوم: مفاهیم کلان اقتصادی 🕌نمایشگاه گفتمان انقلاب اسلامی حوزه علمیه مروی 🆔 @Tavasyi | رابط دوره ⭕️بزودی به امید خدا گزارش صوتی و تصویری جلسه خدمتتون تقدیم خواهد شد. 🔹🔹🔹کارگروه تواصی🔹🔹🔹
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 ✅ با موضوع : آشنایی با مفاهیم کلان اقتصادی (جلسه دوم) ✅ با ارائه: استاد داوودی پور(طلبه سطح 4 حوزه علمیه و دانشجوی دکتری علوم اقتصادی گرایش اقتصاد اسلامی) ⏰ برای ارسال تقریر تا چهارشنبه شب 24 اسفند ساعت ۱۰ شب فرصت دارید. از دست ندید🌹 💡 🆔 @Tavasyi | رابط دوره 🔹کارگروه مسأله شناسی تواصی🔹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسم الله الرحمن الرحیم سلام و عرض ادب خدمت عزیزان تواصی😊 👈بنا بر نظر اعضای کارگروه تواصی به توفیق الهی قرار است بیش از پیش خدمت شما در کانال تواصی برسیم. با ما همراه باشید و فعال🖐 بازخورد خودتون رو به ادمین کانال ارسال بفرمایید. @Tavasyi
🔰امام مردم نه امام آب و برق مجانی! 💰 بخش اول 🩸 رحلت (رضوان الله علیه) بایستی یادآور اندیشه و مکتب او در عرصه های مختلف باشد، برای بعضی امام و اقتصاد در آب و برق مجانی خلاصه می شود اما فارغ از اینکه این جمله در چه زمان، شرایط و به چه غرضی گفته شده برای کسانی که با بیانات مجموعی امام در صحیفه نور و کتب او آشنا هستند آشکار است که راهبرد و برنامه او برای تحول اقتصادی در کشور از دل یک دولت یا شرکت یا جناح و قشر خاص نمی گذرد بلکه او را در اقتصاد مردم میداند و بر خلاف برخی که سعی کردند مردم را از اقتصاد حذف و دولت را جایگزین انها کنند امام در زمان انقلاب اصرار دارد که تا تمام مردم دست به دست هم ندهند نمیتوانند این اقتصاد را درست کنند. 📍بیانات امام در بهشت زهرا: «تمام اقتصاد ما الان خراب است "تا تمام مردم دست به دست هم ندهند نمیتوانند این اقتصاد را درست کنند" . سال های طولانی با همت همه مردم نه یک دولت یا یک قشر از مردم میتوان این کار را کرد(خمینی، دوازدهم بهمن ۱۳۵۷)» 📍 امام پیشرفت را از دل حرکت عمومی مردم همراه با نفی مکاتب غرب و شرق و تکیه به راهبردهای اسلام میداند (خمینی،۲ بیست و چهارم آبان ۱۳۵۷) لذاست که او حتی در آخرین پیام شان به مردم در وصیت نامه سیاسی خود دوباره بر این مطلب تاکید میکند.«اسلام سرمایه داری را به طور جدی در کتاب و سنت محکوم میکند و مخالف عدالت اجتماعی میداند. یک دسته نیز با کج فهمی ها و بی اطلاعی از اسلام و اقتصاد سالم آن در طرف مقابل دسته اول قرار گرفته و با تمسک به بعضی آیات و نهج البلاغه اسلام را موافق مکتب های انحرافی مارکس معرفی نموده اند اما اسلام یک رژیم معتدل با شناخت مالکیت و احترام به ان به نحو محدود در پیدا شدن مالکیت و مصرف است که اگر بحق بدان عمل شود چرخ های اقتصاد سالم به راه می افتد و عدالت اجتماعی محقق میشود.(خمینی، وصیت نامه سیاسی)» 🩸امام حتی در این تحول اقتصادی برای علما و حوزویان نقش تعیین می کنند و از آن ها می خواهند تا "روابط اقتصادی و اجتماعی و سیاسی" را آگاهانه درک کنند و با داشتن بصیرت و دید اقتصادی و اطلاع از کیفیت برخورد با اقتصاد حاکم بر جهان به اجتهاد بپردازند (خمینی، سوم اسفند ۱۳۶۷)همچنین دادن "طرح و برنامه" برای جایگزین کردن سیستم بیمار اقتصاد حاکم بر جهان را از علمای اسلام و کارشناسان اسلامی طلب میکنند (خمینی، ششم مرداد ۱۳۶۶)
💰بخش دوم 🩸امروزه بعد از سی و چند سال از درگذشت او شاگرد درجه اول او (رهبر عزیز انقلاب) دوباره همان خط و نگاه امام را امتداد می بخشد و در سال هایی با شعارهای اقتصادی همواره تحقق رشد و پیشرفت اقتصادی را در مشارکت و حرکت عمومی مردم می دانند. ایشان در دیدار رمضانی با کارگزاران نظام فرمودند : «مسئولان دولت باید به طور مشخص و عینی، زمینه را فراهم کنند تا آحاد مردم تکلیف خود را بدانند که در این صورت رشد تولید در زمینه‌های مختلفِ کوچک و بزرگ، بدون شک محقق خواهد شد(خامنه ای، پانزدهم فروردین ۱۴۰۲)» 👈همچنین در سخنرانی نوروز از صاحب نظران و دغدغه مندان به سرنوشت کشور درخواست کردند تا به "راه های مشارکت عمومی مردم "در اقتصاد فکر کنند تا بتوان به سبب آن پیشرفت اقتصادی را محقق کرد«مهم‌ترین مشکل اقتصاد ما تصدّی‌گری دولتی است. بیشترین توجّه ما در دهه‌ی ۶۰ به این مسئله بود که کلید اقتصاد کشور را به دولت بسپریم؛ این به اقتصاد ما ضربه زد؛ این مربوط به خود ما است، ما خودمان کردیم. شاید مهم‌ترین نقطه‌ضعف اقتصاد ما "تصدی گری افراطی دولت" است .امروز هم یکی از کارهای اساسی‌ای که دولتِ محترم باید انجام بدهد، این است که با دقّت، با مراقبت، با نظارت لازم مدیریّتهای اقتصادی را به خود مردم بسپارد."یکی از اشکالات مهمّی که ما داریم، این است که روی راه‌های مشارکت مردم فکر نکرده‌ایم" من همین جا به مسئولین محترم، به صاحب‌نظران اقتصادی، به کسانی که علاقه‌مند به سرنوشت کشورند توصیه میکنم بنشینند راه‌های مشارکت عموم مردم در مسائل اقتصادی را پیدا کنند. هر جا مردم وارد شده‌اند ما پیشرفت کرده‌ایم. در مسائل اقتصادی هم همین جور است؛ [اگر] مردم وارد بشوند، آحاد مردم وارد بشوند، ما پیروز خواهیم شد، موفّق خواهیم شد؛ منتها مردم چه جور وارد بشوند؟ باید نقشه‌ی ورود مردم در حوزه‌ی اقتصادی را به مردم نشان داد(خامنه ای، یکم فروردین ۱۴۰۲)» 🩸کاش در ایام رحلت امام به پرسش های واقعی برخاسته از مکتب امام در جامعه دوباره نگاهی بکنیم و با تلاش و تفکر در این مسائل، به حرکت انقلاب اسلامی در گام دوم انقلاب کمک کنیم. 👈به امید روزهایی که نسلی نو از عاشقان خمینی کبیر بتوانند ماموریت های او را در حوزه و دانشگاه به ثمر برسانند. 👤 یکی از اعضای کارگروه تواصی 🔹🔹🔹کارگروه تواصی🔹🔹🔹
📈شاخص 👀 نشان می‌دهد که چه مقدار توانایی دارد بدهی های خود را با دارایی هایش پوشش دهد و از پس بدهی هایش برآید. طبق آیین نامه حداقل نسبت کفایت سرمایه که بانک ها موظفند رعایت کنند برابر با ۸٪ است اما آمار شش ماهه سال ۱۴۰۱ نشان می دهد که ۱۰ بانک در سیستم بانکی با کفایت سرمایه ی منفی وجود دارد که هنوز به فعالیت های بانکی خود ادامه می‌دهند با اینکه بانک مرکزی اعلام کرده است تصمیم دارد با بانک های متخلف برخورد کند اما هنوز ابزار متناسب برای برخورد با تخلفات گسترده بانک ها را پیدا نکرده است. تصویر بالا رو مشاهده بفرمایید. امید است🙏 با انتخاب درست مسئولین بانک مرکزی و اقدام و برخورد مناسب با بانک های متخلف از فعالیت های مخرب آنها جلوگیری شود. سخنگوی دولت: دولت و بانک مرکزی درباره‌ی برخورد با بانک های متخلف برنامه دارد 👤 یکی از اعضای کارگروه تواصی 🔹کارگروه مسأله شناسی تواصی🔹