eitaa logo
تضاد وهابیت با امت
567 دنبال‌کننده
16 عکس
23 ویدیو
1 فایل
جستارهایی در باورهای اصیل شیعه و اندیشه‌های اهل‌سنت با رویکرد رد پنداشت‌های وهابیت حسن حسینعلی (پژوهش‌گر) بیان دیدگاه 👈 @hossinali14
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰 ساخت قبور اهل‌بیت (علیهم‌السلام) همچون یاری‌کننده سليمان نبی در ساخت بيت‌المقدس 💢 ساخت بناء بر روی قبور پیامبرخدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) و ائمه‎ (علیهم‌السلام) در گفتمان وهابیت بدعت و مقدمه‌ای برای شرک است. 💥 ابن عبدالوهاب نجدی (م1206ق)، مؤسس و مبدع جریان وهابیت، درباره تخریب قبور می‌گوید: 👈 يجب هدم القباب التی على القبور؛ تخریب بارگاه‌های ساخته شده بر روی قبور، واجب است. [1] مقبل الوادعی وهابی (م1422ق) نیز آرزوی می‌کند که 👈 ای کاش تخریب گنبد پیامبرخدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) را با بولدوزرها می‌دیدم. [2] 📝 پاسخ ⬇️ ❇️ ادله قرآنی و روائی فراوانی بر جواز و استحباب ساخت بناء بر قبور انبیاء و اولیاء الهی وجود دارد. از جمله روایاتِ مکتب اهل‌بیت (علیهم‌السلام) بر استحباب ساخت بناء بر روی قبور انبیاء و اولیاء الهی، روایت معتبری است که شیخ ابراهيم بن محمد ثقفى (م283ق) و شیخ مفید (م413ق) و شیخ طوسی (م460ق) نقل کرده‌اند. ✔️ در این روایت راوی (ابی‌عامرالساجی) گوید: خدمت امام صادق (علیه‌السلام) رسیدم و عرض کردم پاداش كسی كه به زيارت قبر اميرمومنان علي عليه السلام رفته و بارگاه ايشان را آباد كند چيست؟ امام فرمودند: ای اباعامر از آباء و اجدادم روایت شده است که پیامبرخدا صلی الله علیه وآله خطاب به امیرالمومنین علی علیه‌السلام فرمودند: 🌿 ای‌ابالحسن!‌ خداوند قبر تو و قبر فرزندان تو را بقعه‌ای از بقعه‌های بهشت قرار داده‌ است! و خداوند دلهای گروهی از پاكان خلق خويش و برگزيده از بندگان خويش را به سوی شما مايل ساخته است كه در راه شما سختی‌ها را تحمل مي‌كنند! آنان قبور شما را آبادمي‌سازند و به خاطر تقرب به خدا و دوستی پيامبرش، بسيار به زيارت شما مي‌آیند! ای علی! آنان كسانی هستند كه شفاعت مخصوص من برای آنان است؛ و بر حوض من وارد می‌شوند؛ و آنان زائران من در بهشت هستند! 👌 ای علی هركس قبر شما را آباد كند و مراقب آن باشد، مانند کسی است كه سليمان بن داود را براي بنای بيت المقدس ياری كرده است. و 👈 هر کس قبور شما را زیارت کند ثوابش معادل هفتاد حج است و در زمان برگشتن از زیارت مانند طفل تازه متولد شده از گناهانش بیرون می‌رود. 🍀 بنابراین دوستان و دوستدارانت را به نعمت‌هایی که هیچ چشمی ندیده و هیچ گوشی نشنیده و به ذهن هیچ انسانی خطور نکرده، بشارت ده. [3] 📍 ادامه دارد ... 🤲 در روزهای منتهی به عید بزرگ غدیر، آرزوی پیروزی مردم مظلوم غزه و زیارت با معرفت بارگاه نورانی امیرالمومنین علی بن ابی‌طالب (علیهم‌السلام) را برای همه همراهان گرامی دارم. 📚 منابع: [1] ابن عبد الوهّاب نجدي، محمّد، الرسائل الشخصية، ص75. [2] مقبل بن هادی الوادعی، تحفة المجيب على أسئلة الحاضر والغريب، ص406. [3] ثقفى، ابراهيم بن محمد بن سعيد بن هلال، الغارات، ج‏2، ص855؛ مفيد، محمد بن محمد، ص228؛ طوسى، محمد بن الحسن، تهذيب الأحكام، ج‏6، ص22، ح7. (صلی‌الله‌علیه‌وآله) (علیهم‌السلام) ┏━━ °•☆•☆•☆•° ━━┓ @tazaddvahhabiyyat 👈 ایتا و تلگرام ┗━━ °•☆•☆•☆•° ━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جان من، جان من، جان من ┏━━ °•☆•☆•☆•° ━━┓ @tazaddvahhabiyyat 👈 ایتا و تلگرام ┗━━ °•☆•☆•☆•° ━━┛
🔻وهابیت و انکار تبرک به قبر رسول الله (صلی‌الله‌علیه‌وآله) 🔰 برای دست یابی به اینکه آیا گفتمان وهابیت در انکار تبرک به قبر پیامبرخدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله)، مصداقی از انکار ضروریات دین است یا خیر؟، ابتدا لازم است دیدگاه فقهای شیعه درباره ضروری دین تبیین و سپس گفتمان وهابیت بر آن تطبیق گردد. محقق حلی (م676ق) در ضمن تعریف کافر، اشاره به تعریف ضروری دین کرده و می‌نویسد: 👈 جحد ما يعلم من الدين ضرورة كالخوارج و الغلاة؛ چیزی را که دینی بودنش بدیهی است، انکار کند مانند خوارج و غالیان.» [1] 🔹علامه حلی(م726ق)[2]، شهيد اول (م786ق)[3]، شهيد ثانى (م966ق)[4] و محقق کرکی (م940ق) [5] نیز همین تعریف را بیان کرده‌اند. 👈 محقق اردبیلی (م993ق) مراد از ضروری دین را چیزی دانسته است که نزد مُنکِر، امری است که دینی بودنش یقینی است. [6] ❇️ بنابراین ضروری دین امری است که نزد عموم مسلمانان دینی بودنش روشن و بدیهی و مسلم باشد و نیاز به دلیل و برهان نداشته باشد[7]؛ لذا 👈 سید جواد عاملی(م1226ق) انکار مهمترین ضروری دین یعنی انکار مودت و موالات آل‌الله و فرزندان رسول‌الله را عامل کفر نواصب دانسته است. [8] 👌 آیت الله گلپایگانی نیز در تعریف ضروری دین می گوید: هر حکم اعتقادی و عملی که برای اثباتش در اسلام و اینکه از برنامه‌های اسلامی است، نیاز به دلیل نداشته باشد، ضرورری دین است؛ لذا ختنه کردن مانند نماز از ضروریات دین است زیرا تمام مسلمانان می دانند که این عمل از دین اسلام و پیامبرخدا و از ویژگی‌های مسلمانان است. [9] ⁉️ با آگاهی از مفهوم «ضروری دین» این سوال مطرح می‌شود که 👈 آیا گفتمان وهابیت، مصداق انکار ضروری دین است یا خیر؟ 💢 موسس جریان وهابیت، محمد بن عبدالوهاب نجدی(م1206ق) می‌نویسد: کسی چیزی را از قبر یا درخت یا ستاره و یا 👌 فرشته مقرب الهی و یا 👌 پیامبر مرسلی برای جلب منفعت و یا برطرف شدن ضرری، قصد (تبرک یا طلبی) کند، 👈 قطعا من دون الله را عبادت، و لا اله الا الله را تکذیب کرده است؛ چنین فردی را توبه می‌دهند، اگر توبه نکرد کشته می‌شود. [10] 💥 در عبارت مذکور، ابن‌عبدالوهاب نجدی، قصد و تبرک به رسول‌الله (صلی‌الله‌علیه‌وآله) و قبر شریفش _ که نزد مسلمانان از امور اسلامی است و به آن باور دارند، را انکار و مصداق عبادت «من‌دون‌الله» گرفته و مسلمانان را به خاطر همین اعتقاد، کافر می‌داند. 🔸️ آیا موسس وهابیت، با آگاهی از این حقیقت که هر مسلمانی در زیارت، قصد تبرک به بارگاه پیامبرخدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) دارد و در این حال آن را مورد انکار قرار داده بلکه آن را عبادت من‌دون‌الله و تکذیب لا‌اله‌الا‌الله دانسته، مصداق انکار ضروری دین کرده و ادعایش کفری است یا خیر؟ سلسله پست‌های کفری بودن گفتمان وهابیت (1) 📍ادامه دارد ... 📚 منابع: [1] محقق حلی، شرائع الإسلام في مسائل الحلال و الحرام، ج‌1، ص45. [2] حسن بن يوسف حلّى، إرشاد الأذهان إلى أحكام الإيمان، ج1، ص239. [3] محمد بن مكى‌ عاملى ، ذكرى الشيعة، ج‌1، ص 115. [4] زين الدين بن على‌ عاملى، الروضة البهية،ج‌1، ص286. [5] کرکی، على بن حسين‌، جامع المقاصد في شرح القواعد ج‌1، ص162. [6] اردبیلی، احمد بن محمد‌، مجمع الفائدة والبرهان، ج‌3، ص199. [7] شاهرودى، سید محمود، موسوعة الفقه الإسلامی، ج‌8، ص355. [8] عاملى، سيد جواد بن محمد حسينى،مفتاح الكرامة،ج8، ص18. [9] گلپايگانى، سيد محمدرضا، نتائج الأفكار في نجاسة الكفار، ص179. [10] محمد بن عبد الوهاب، الجواهر المضية، ص26. ┏━━ °•☆•☆•☆•° ━━┓ @tazaddvahhabiyyat 👈 ایتا و تلگرام ┗━━ °•☆•☆•☆•° ━━┛
ا✧❁﷽❁✧ا ✔️ کانال تهاجمی با محتوای علمی، در رد گفتمان و مبانی و آراء کفری وهابیت ☄️ 👌کانال «تضاد وهابیت با امت» در تلاش است، تا تضاد گفتمان وهابیت را با نصوص قرآنی و روایی فریقین به اثبات برساند. 👌قطعا از ظرفیت تقابل فکری و عقیدتی مذاهب اهل‌سنت، در رد گفتمان وهابیت استفاده می‌گردد. 📌https://eitaa.com/joinchat/3393650962Cbcbdab36ca ...............
🔰 اعتقاد به قدرت استقلالی غیرخداوند، مساوی با ادعای ربوبیت ✔️ با دقت در نصوص وهابیان، روشن می‌گردد که آنان مسلمانان را به مجرد نسبت آفرینش، تدبیر امور، احیاء و اماته به انبیاء و اولیاء، مشرک می‌خوانند؛ در حالی که اهل‌بیت (علیهم‌السلام) این ملاک را بیان نکرده‌اند و بُن‌مایه‌ شرک در ربوبیت را اختصاص قدرت استقلالی این امور به غیرخداوند می‌دانند. ❇️ شیخ صدوق (م381ق) روایتی را از مَرْوَك بن عبيد نقل کرده است، در این روایت آمده است که فردِ شیعه‌ای، به امام صادق (علیه‌السلام) عرض کرد که من خویشانی قدری مسلک دارم که «معتقدند ما می‌توانیم فلان کار و فلان کار را انجام دهیم و می‌توانیم انجام ندهیم». امام (علیه‌السلام) فرمود: قُلْ لَهُ هَلْ تَسْتَطِيعُ أَنْ لَا تَذْكُرَ مَا تَكْرَهُ وَ أَنْ لَا تَنْسَى مَا تُحِبُّ فَإِنْ قَالَ لَا فَقَدْ تَرَكَ قَوْلَهُ 👌 وَ إِنْ قَالَ نَعَمْ فَلَا تُكَلِّمْهُ أَبَداً فَقَدِ ادَّعَى الرُّبُوبِيَّةَ؛ به او بگو آیا می‌توانی چیزهایی که از آن‌ها بدت می‌آید را به یاد نیاوری و چیزهایی که دوست می‌داری را فراموش نکنی؟ اگر گفت نه، دست از اعتقاد خود کشیده و اگر گفت آری، هیچگاه با او سخن نگو که ادّعای ربوبیِّت کرده است. [1] 📌 شبیه به روایت مذکور، روایات فراوانی در منابع روایی وجود دارد که ذیل «باب استطاعۀ»، معیار یگانگی خدای متعال در ربوبیت را در مساله ذاتی و مستقل بودن خداوند در کارها تبیین کرده است. [2] 👈 در این روایات، مستقل فرض کردن غیرخدا، شرک در ربوبیت خدای متعال محسوب شده است؛ ذاتی و مستقل بودن خداوند در تدبیر همه امور عالم، خمیر مایه ربوبیت خدای متعال است. 🔘 بنابراین گفتمان وهابیت در ملاک توحید ربوبی، متضاد با مکتب اهل‌بیت (علیهم‌السلام) است. تضاد وهابیت با گفتمان اهل‌بیت (علیهم‌السلام) (1) تضاد وهابیت با گفتمان اهل‌بیت (علیهم‌السلام) (2) 📍ادامه دارد ... 📚 منابع: [1] حَدَّثَنَا أَبِي رَحِمَهُ اللَّهُ قَالَ حَدَّثَنَا سَعْدُ بْنُ عَبْدِ اللَّهِ عَنْ يَعْقُوبَ بْنِ يَزِيدَ عَنْ مَرْوَكِ بْنِ عُبَيْدٍ عَنْ عَمْرٍو رَجُلٍ مِنْ أَصْحَابِنَا عَمَّنْ سَأَلَ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع‏ فَقَالَ لَهُ إِنَّ لِي أَهْلَ بَيْتٍ قَدَرِيَّةً يَقُولُونَ نَسْتَطِيعُ أَنْ نَعْمَلَ كَذَا وَ كَذَا وَ نَسْتَطِيعُ أَنْ لَا نَعْمَلَ قَالَ فَقَالَ أَبُو عَبْدِ اللَّهِ ع قُلْ لَهُ هَلْ تَسْتَطِيعُ أَنْ لَا تَذْكُرَ مَا تَكْرَهُ وَ أَنْ لَا تَنْسَى مَا تُحِبُّ فَإِنْ قَالَ لَا فَقَدْ تَرَكَ قَوْلَهُ وَ إِنْ قَالَ نَعَمْ فَلَا تُكَلِّمْهُ أَبَداً فَقَدِ ادَّعَى الرُّبُوبِيَّةَ. (صدوق، محمد بن على، التوحيد، ص352، ح22.) [2] كلينى، محمد بن يعقوب، الكافي، ج1، ص161و162، ح2و3و4. ابن بابويه، محمد بن على، التوحيد، ص345و346، ح2و3؛ ص350ح12و13. برقى، احمد بن محمد بن خالد، المحاسن، ج‏1، ص296، ح466. منسوب به على بن موسى عليه‌السلام، الفقه المنسوب إلى الإمام الرضا عليه السلام، ص351و352. (علیهم‌السلام) ┏━━ °•☆•☆•☆•° ━━┓ @tazaddvahhabiyyat 👈 ایتا و تلگرام ┗━━ °•☆•☆•☆•° ━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
➿ ♻️ @tazaddvahhabiyyat 👈 رد تهاجمی وهابیت در مبانی توحیدی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 تشویق رسول‌الله (صلی‌الله‌علیه‌وآله) در تبرک به خاک پای امیرالمومنین 🔘 تبرک در اسلام، به این معناست که انسانِ موحّد از وجود انبیاء و اولیاء الهی و یا از آثار به جا مانده از آنان، خیر و فزونی طلب کند. به عبارت دیگر تبرک این است که رحمت، خیر و افزایش نعمت یا دوری از نقمت را، از طریق اسباب غیرطبیعی که در قرآن و سنت معین شده است، طلب کند. [منبع] سبحانی، جعفر، درسنامه نقد وهابیت، ص143. الموسوعة الفقهية الكويتية، ج10، ص69. ♨️ در گفتمان وهابیت، تبرک تنها درباره رسول‌الله (صلی‌الله‌علیه‌وآله) و آثار متصل منصوص و درباره حجرالاسود، جایز است؛ اما تبرک به قبر و بارگاه نبوی، تبرک به قبور ائمه (علیه‌السلام) و آثارشان، تبرک به ارکان و پرده کعبه (غیر از حجرالاسود)، ستون‌های مسجدالنبی و منبر پیامبرخدا و حتی تبرک به قرآن و آب زمزم به غیر شرب، را بدعت و شرک تلقی کرده‌اند. [منبع] محمد صفوت، التبرک المشروع و الممنوع، ریاض، چهارم،1432ق؛ و https://serajemonir.darolelam.ir/article_167255.html 🔻 در حالی که نصوص فراوانی از قرآن و روایات فریقین بر جواز و استحباب تبرک به امور یاد شده، وجود دارد. از جمله تبرکاتی که در روایات اهل‌بیت (علیهم‌السلام) وارد شده است، تبرک به خاک پای ائمه (علیهم‌السلام) است. 🔹 سلَیم بن قیس هِلالی (م۷۶ق) در روایتی از حضرت سلمان نقل می‌کند که گفت: پيامبرخدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) خطاب به اميرالمؤمنين (علیه‌السلام) فرمود: ای علی، اگر عده ‏اى از امتم نبودند كه، آنچه را مسيحيان درباره عيسى بن مريم (علیهماالسلام) گفتند، درباره تو بگويند، 👌 سخنى درباره تو بیان می‌کردم كه امتم آثار قدم‌هايت را در خاك جستجو می‌کردند تا آن را ببوسند. [منبع] سليم بن قيس، كتاب سليم بن قيس الهلالي، ج‏2، ص891 و ص909. 🔹 محدث بزرگ مرحوم کلینی (م329ق) نیز در روایتی از ابوبصیر نقل می‌کند که امام صادق(علیه‌السلام) فرمودند: روزی پيامبرخدا(صلی‌الله‌علیه‌وآله) به اميرالمؤمنين(علیه‌السلام) فرمودند: در تو شباهتی به عیسى بن مریم(علیهماالسلام)، وجود دارد؛ و اگر ترس از این نبود، که گروه‌هایى از امتم، درباره تو آنچه مسيحيان به حضرت مسيح عيسى بن مريم گفتند، بگويند؛ 👈 امروز سخنى درباره تو مى‏ گفتم كه از كنار هيچ گروهى عبور نمی‌كردى مگر آنكه خاك زير قدم‌هایت را، براى تبرّک برمی‌داشتند! [منبع] کلینی، الكافی، ج‏8 ، ص57، ح18. 💥 بنابراین برخلاف گفتمان باطل وهابیت، تبرک به آثار اولیاء الهی در روایات اهل‌بیت (علیهم‌السلام) تجویز و تشویق شده است. 📍 ادامه دارد ... ┏━━ °•☆•☆•☆•° ━━┓ @tazaddvahhabiyyat 👈 ایتا و تلگرام ┗━━ °•☆•☆•☆•° ━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 مسامحه در تبلیغ فرد اصلح = مسئولیت نزد خدای متعال امام خمینی ره: در این ایام، که اعلان می کنند مسئله انتخاب رئیس‏‎ ‎‏جمهور ‏‏[‏‏را‏‏]‏‏، 👌 آن اشخاصی که در حوزه ها هستند، باید دست از کارها بردارند و راه بیفتند‏‎ ‎‏توی شهرها و دهات و روستاها و آن جاهای دور افتاده و کمک کنند. و اگر نکنند، فردا‏‎ ‎‏مسئول اند پیش خدا و اگر مسامحه کنند، فردا مسئول اند پیش خدا. مردم را دعوت کنند به‏‎ ‎‏دخالت در امور، به انتخاب یک رئیس جمهور صحیح، کمک کنند برای رساندن‏‎ ‎‏صندوقها به روستاهای دور افتاده. اگر شما نکنید، آنهایی که بر ضد شما هستند، می کنند‏‎ ‎‏این کار را؛ تبلیغ می کنند آنجاها. شماها مبلغ اسلام هستید.‏ 📘 امام خمینی، روح الله، صحیفه امام، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی، تهران، 1360ش، ج15، ص15. ┏━━ °•☆•☆•☆•° ━━┓ @tazaddvahhabiyyat 👈 ایتا و تلگرام ┗━━ °•☆•☆•☆•° ━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 ما به عقب بر نمی‌گردیم برای تحقق اجماع جبهه انقلاب، صلوات جلیلی بفرستید. ┏━━ °•☆•☆•☆•° ━━┓ @tazaddvahhabiyyat 👈 ┗━━ °•☆•☆•☆•° ━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 الله مولای و انا مولی المومنین الا «من کنت مولاه فهذا علی مولاه»، اللهم وال من والاه و عاد من عاده پیامبرخدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) در بخشی از خطبه عید غدیر فرمودند: خدایا تو مولای من هستی و من مولای مومنین هستم، ای مردم آگاه باشید هر که من مولا و فرمانروای اویم علی مولای او است، خدایا دوست بدار آن کس که او را دوست دارد، و دشمن دار آن کس که او را دشمن دارد. ┏━━ °•☆•☆•☆•° ━━┓ @tazaddvahhabiyyat 👈 ┗━━ °•☆•☆•☆•° ━━┛
🔰 تبرک مسلمانان به قدمگاه و آب وضوی امیرالمومنین (علیه‌السلام) ♨️ در پست قبلی به صورت مستند بیان شد که گفتمان وهابیت، نفی تبرک به قبر و بارگاه پیامبرخدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله)، تبرک به قبور ائمه (علیه‌السلام) و آثارشان، تبرک به کعبه و مسجدالنبی و حتی نفی تبرک به قرآن است؛ وهابیان چنین تبرکی را بدعت و شرک تلقی کرده‌اند. در حالی که نصوص فراوانی از قرآن و روایات فریقین بر جواز و استحباب تبرک به امور یاد شده، وجود دارد. ♻️ طبری آملی کبیر(م326ق)، نعمان بن محمد (م367ق) و شیخ صدوق (م381ق) در روایتی از جابر بن عبدالله انصاری (م78ق) نقل کرده‌اند که گفت: زمانی که امیرالمومنین على(علیه‌السلام) پس از فتح خيبر، به حضور پيامبرخدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله) بازگشت، رسول‌الله به ایشان فرمودند: 💠 لوْ لَا أَنْ تَقُولَ طَوَائِفُ مِنْ أُمَّتِي مَا قَالَتِ النَّصَارَى فِي عِيسَى ابْنِ مَرْيَمَ لَقُلْتُ‏ فِيكَ‏ الْيَوْمَ قَوْلًا لَا تَمُرُّ بِمَلَإٍ مِنَ الْمُسْلِمِينَ إِلَّا أَخَذُوا مِنْ تُرَابِ رِجْلَيْكَ وَ فَضْلِ طَهُورِكَ يَسْتَشْفُونَ بِهِ؛ 🍃 اگر عده‏اى از امتم نبودند كه، آنچه را مسيحيان درباره عيسى بن مريم (علیهماالسلام) گفتند، درباره تو بگويند، امروز درباره تو سخنى بیان می‌کردم که 👌 از بین جمعیت مسلمانان عبور نکنى، مگر آنكه خاک قدم‌هايت و باقی‌مانده آب وضويت را (به عنوان تبرک) بردارند و با آن طلب شفا و سلامتی كنند. 📘 محمد بن جريربن‌رستم، المسترشد في إمامة علی بن أبی‌طالب عليه‌السلام، ص633و634، ح298. ❷ ابن حيون، نعمان بن محمد، شرح الأخبار في فضائل الأئمة الأطهار عليهم السلام، ج2، ص381. ❸ ابن بابويه، محمد بن على، الأمالي، ص96، ح1. ✔️ پس گفتمان وهابیت در تبرک به آثار اولیاء الهی متضاد با روایات اهل‌بیت (علیهم‌السلام) است. تضاد گفتمان وهابیت با مکتب اهل‌بیت (علیهم‌السلام) در تبرک (1) 📍 ادامه دارد ... ┏━━ °•☆•☆•☆•° ━━┓ @tazaddvahhabiyyat 👈 ایتا و تلگرام ┗━━ °•☆•☆•☆•° ━━┛
3.28M
✍🏻 چرا به دکتر پزشکیان رای نمی دهم!؟ در صوت ارائه شده توسط حجت الاسلام بهرامی زاد، پاسخ به این پرسش را در پنج محور زیر دنبال می کنیم: 1️⃣ مسایل فرهنگی: 🔻عدم فهم صحیح از سبک زندگی اسلامی اهلبیتی 🔹رویکرد ناقص به قضیه حجاب و ازدواج 2️⃣ مسایل اقتصادی: 🔸بی برنامه گی و عدم توجه و شناخت از ظرفیت های کشور 🔻عدم تسلط به اصول و قواعد کلی اقتصاد اجرایی 3️⃣ مباحث اعتقادی: 🔸تاثر از مصوبات جهانی حقوق بشر و بانک جهانی و ... . 🔹عدم تخصص کافی در فهم آیات و روایات و کاربست غلط آن 4️⃣ بعد نظامی امنیتی: 🔸تنفس در فضای معاهده برجام و پی ام دی و امکان زیاد لطمه به قدرت موشکی 🔹دور کردن ایران از قدرت حاف هسته ای 5️⃣ ویژگی‌های شخصیتی: 🔸متأثر از باند اطرافیان 🔹تندخویی و تمسخر رقیب در موردی که در صدد ارائه برنامه بوده ⏹ برای شنیدن توضیحات این محورها صوت را گوش کنید🙏 🔻 ما به عقب بر نمی‌گردیم. استاد حجه‌السلام بهرامی‌زاد ┏━━ °•☆•☆•☆•° ━━┓ @tazaddvahhabiyyat 👈 ┗━━ °•☆•☆•☆•° ━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 تقابل گفتمان شهید رئیسی و گفتمان روحانی اگر می خواهی بین دکتر جلیلی یا پزشکیان کسی را انتخاب کنی، این کلیپ را حتما قبلش ببین ... 🔻 ما به عقب بر نمی‌گردیم ┏━━ °•☆•☆•☆•° ━━┓ @tazaddvahhabiyyat 👈 ┗━━ °•☆•☆•☆•° ━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
«عقلانیت» 🔻 دلشوره داری که؛ 🌀 نتیجهٔ انتخابات چی میشه ؟ 🟢 پاسخ شهید آوینی (ره) ┏━━ °•☆•☆•☆•° ━━┓ @tazaddvahhabiyyat 👈 ┗━━ °•☆•☆•☆•° ━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 حائر حسینی محبوب خداوند و متبرک 🔘گفتمان وهابیت در مساله تبرک بیان گردید که باور به بدعی بودن و شرکی بودن عمل مسلمانان در تبرک دارند. این در حالی است که اهل‌بیت (علیهم‌السلام) به عنوان مبین دین خط بطلانی بر باورهای وهابیت دارند. 🔰 شیخ ابن‌قولویه(م367ق) از محدثین بزرگ شیعه است؛ وی روایات فراوانی درباره برکت خاک تربت امام حسین (علیه‌السلام) و استحباب تبرک به آن را نقل کرده است. در یکی از این روایت‌ها از ابوهاشم جعفری نقل کرده است که گفت: امام هادی (علیه‌السلام) در اثر بیماری، پیوسته من و محمد بن حمزه را دستور به رفتن به حائر حسینی در کربلا می‌کرد. من به محمد بن حمزه گفتم: امام هادی(علیه‌السلام) به من امر کرده است که به حائر حسینی (علیه‌السلام) بروم؛ سپس خدمت امام رسیدم و عرض کردم فدایت شوم من به سوی حائر حسینی می‌روم. جریان را به علی بن بلال گفتم و او گفت برای چه به حائر بروی خود امام هادی (علیه‌السلام) حائر است، با این حرفت به منزل امام برگشتم و مطلبی را که علی بن بلال گفته بود را به امام عرض کردم و امام هادی (علیه‌السلام) فرمودند: آیا به علی بن بلال نگفتی که همانا پیامبرخدا(صلی‌الله‌علیه‌وآله) دور کعبه می‌گردد و حجرالاسود را می‌بوسد در حالی که حرمت و جایگاه آن حضرت (صلی‌الله‌علیه‌وآله) و فرد مؤمن از حرمت کعبه بالاتر است و خداوند دستور داده است که در صحرای عرفات توقف کنند؛ بنابراین مکان‌های وجود دارد که خدای متعال دوست می‌دارد در آن مکان‌ها یاد شود؛ من نیز دوست دارم در جایی که محبوب خداوند است، مشمول دعا شوم و 👌 حائر حسینی (علیه‌السلام) از آن مکان‌هایی است که خداوند دوست دارد نام‌ش آنجا برده شود. 📗 أ لَا قُلْتَ لَهُ إِنَّ رَسُولَ اللَّهِ ص كَانَ يَطُوفُ بِالْبَيْتِ وَ يُقَبِّلُ الْحَجَرَ وَ حُرْمَةُ النَّبِيِّ ص وَ الْمُؤْمِنِ أَعْظَمُ مِنْ حُرْمَةِ الْبَيْتِ وَ أَمَرَهُ اللَّهُ أَنْ يَقِفَ بِعَرَفَةَ إِنَّمَا هِيَ مَوَاطِنُ يُحِبُّ اللَّهُ أَنْ يُذْكَرَ فِيهَا فَأَنَا أُحِبُّ أَنْ يُدْعَى لِي حَيْثُ يُحِبُّ اللَّهُ أَنْ يُدْعَى فِيهَا وَ الْحَائِرُ [الْحَيْرُ] مِنْ تِلْكَ الْمَوَاضِعِ. ابن‌قولویه، جعفر بن محمد، كامل الزيارات، ص273، ح1 و ح2و3 و ص 274. ♻️ بر اساس این روایات استفاده می‌شود که کربلا از مکان‌های محبوب خدای متعال و دارای برکت است و می‌توان به آن تبرک کرد؛ لذا گفتمان وهابیت در مساله تبرک، متضاد با گفتمانی است که اهل‌بیت (علیهم‌السلام) دارند. تضاد گفتمان وهابیت با مکتب اهل‌بیت (علیهم‌السلام) در تبرک (1) تضاد گفتمان وهابیت با مکتب اهل‌بیت (علیهم‌السلام) در تبرک (2) 📍 ادامه دارد ... (علیه‌السلام) ┏━━ °•☆•☆•☆•° ━━┓ @tazaddvahhabiyyat 👈 ایتا و تلگرام ┗━━ °•☆•☆•☆•° ━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 تبرک و توسل به قبر معروف کرخی نزد حنابله 💢 گفتمان وهابیت درباره ( توسل ) و ( تبرک ) به قبور انبیاء و اولیاء الهی بیان شد که آنها را بدعت و شرک می‌دانند. اما مسلمانان با گفتمان وهابیان در توسل و تبرک به قبور انبیاء و اولیاء الهی مخالف هستند. گفتمان وهابیت با گفتمان همه مذاهب اسلامی از جمله حنابله متضاد است. 🔰 خطیب بغدادی(م463ق) و ابن‌ابی‌یعلی حنبلی (م526ق) درباره معروف کرخی می نویسند: معروف بن فیرزان مشهور به معروف کرخی (م200ق) فردی است که صالحان، اطراف او را می‌گرفتند و 👌 عارفان با دیدار او تبرک می‌جُستند و کرخی به مستجاب الدعوۀ بودن توصیف می‌شد و کراماتی از او حکایت شده است. 📘 يغشاه الصالحون ويتبرك بلقائه العارفون وكان يوصف بأنه مجاب الدعوات وحكي عنه كرامات. خطيب بغدادي، احمد بن علي (م463ق)، تاريخ بغداد، دارالغرب الإسلامي، بيروت، اوّل1422ق. ج15، ص263. أبوالحسين ابن أبي‌يعلى، محمد بن محمد، طبقات الحنابلة، دارالمعرفة، بيروت. ج1، 381. 🔰 ابن‌ابی‌یعلی حنبلی نقل می‌کند که احمد بن حنبل (م241ق) می‌گفت معروف 👈 کرخی از ابدال و مستجاب الدعوۀ است. 📘 أن أَحْمَد بن حنبل كان يقول معروف الكرخي من الأبدال وهو مجاب الدعوة. طبقات الحنابلة، ج1، 382. 🔰 خطیب بغدادی از عبدالله بن ابن المحاملی نقل می‌کند که گفت: قبر کرخی را مدت حدود 70 سال است که می‌شناسم؛ 👌 هیچ گرفتاری نزد او نرفته مگر اینکه خداوند گرفتاری‌اش را برطرف کرده است. 📘 أعرف قبر معروف الكرخي منذ سبعين سنة ما قصده مهموم إلا فرج الله همه. تاريخ بغداد، ج 1، ص 445. 🔰 ابن‌ابی‌یعلی حنبلی از ابراهیم حربی نقل می‌کند که 👈 قبر معروف کرخی، دارویی تجربه شده است. همچنین از عبدالله بن عباس طیالسی نقل می‌کند که برادرزاده معروف کرخی گفت: عمویم معروف کرخی به من گفت: 👌 زمانی که از خدای متعال حاجتی داشتی به من توسل کن. 📘 وقال ابراهیم الحربي قبر معروف الترياق المجرب. وقال عبدالله بن عباس طیالسی قال: لي ابن أخي معروف قَالَ: لي عمي معروف إذا كان لك إلى اللَّه حاجة فتوسل إليه بي. طبقات الحنابلة، ج1، 382. 🔰 ابن عساکر(م571ق) و ابن جوزی (م597ق) درباره جایگاه معروف کرخی نقل کرده اند که: 👌 کرخی داروی تجریبه شده‌ی مقدسی است، هرکس حاجتی از خداوند دارد، نزد قبر کرخی برود و دعا کند که به اراده‌ی الهی، مستجاب می‌شود. 📘 ذاك الترياق المقدس المجرب فمن كانت له إلى الله حاجة فليات قبره وليدع فانه يستجاب له ان شاء الله تعالى. ابن الجوزي، عبد الرحمن، صفة الصفوة، دارالحديث، قاهرة، 1421ق. ج 1، ص472؛ أبو القاسم علي بن حسن بن عساکر، تاريخ دمشق، دارالفكر، 1415ق. ج 10، ص 224. 🔰 ابن جوزی در ادامه می‌نویسد: معروف کرخی در سال 200 قمري وفات كرد و 👈 قبرش در بغداد مشخص و به آن تبرک می‌شود و ابراهیم الحربی می‌گفت: قبر معروف کرخی، دارویی تجربه شده، است. 📘 وتوفي سنة مائتين وقبره ظاهر ببغداد يتبرك به. وكان إبراهيم الحربي يقول: قبر معروف الترياق المجرب. ابن الجوزي، عبد الرحمن، صفة الصفوة، ج1، ص472. ♻️ بنابراین با توجه به تضادی که بین گفتمان وهابیت و حنابله در تبرک و توسل وجود دارد، وهابیان، 👈 علمای حنابله از جمله ابن ابی‌یعلی و ابن جوزی را از اهل‌سنت خارج و حتی در شمار مبتدعه و مشرکین یاد خواهند کرد. 🔘 تقابل وهابیت با حنابله 🔙 (1) 🔙 (2) 🔙 (3) 🔙 (4) 🔙 (5) 📍ادامه دارد ... ┏━━ °•☆•☆•☆•° ━━┓ @tazaddvahhabiyyat 👈 ایتا و تلگرام ┗━━ °•☆•☆•☆•° ━━┛