⭕️ جایزه مردمی « #دهونک»؛
تور سفر و اقامت یک روزه در #محله_کوی_کارخانه، جنب #دانشگاه_الزهرا(س) به همراه کمک هزینه سفر #مشهد_مقدس
از طرف اهالی #ده_ونک_تهران برای بهترین فیلم #نهمین_جشنواره_عمار با موضوع « #قانوندانان_قانونشکن_زورمند»
🔺شما هم #فراخوان_خود_را_ثبت_کنید:
💠 yon.ir/farakhan09
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️مبارزه راحت طلبانه
🔺امام فرمود مبارزه با راحت طلبی جمع نمی شود." مبارزه راحت طلبانه" یعنی مبارزه منهای پیگیری، منهای استقامت، منهای صبر، منهای تلاشِ منظم و مستمر! اینها را که از مبارزه بگیری؛ می ماَند خودنمایی و عقده گشایی با چندتا بد و بیراه، چند تا جیغ بنفش و ادعاهای گزاف.
🔺زمانی که امام عَلَم مبارزه را به دوش گرفت، قاعدین تاش کردند با تئوریزه کردنِ دینداریِ راحت طلبانه، امام را متهم و خودشان را تبرئه کنند. گوشه نشین های تنزه طلب به جای اینکه در میدان های واقعی با استکبار و طاغوت درگیر شوند، و به آمریکا و شاه حمله کنند، زبان هایشان روی امام و انقلابیون دراز بود.
🔺بهانه شان هم این بود که این شیوه مبارزه جواب نمی دهد و تئوری امام غلط است و ظلم را باید از بیخ ریشه کن کرد که آن هم صرفا با ظهور امام زمان ممکن است؛ و رفع گام به گام ظلم، نه تنها ممکن نیست که مطلوب هم نیست و منافی ظهور و باعث عقب افتادن عدالتِ ایده آل است!
🔹برخلاف این جانماز آب کش هایِ متحجر؛ یک عده دیگر معتقد بودند با حجم فساد و ستمی که در جامعه هست روشِ امام محافظه کارانه است و "سرعت" مناسب را ندارد و روش بهتر، مبارزه مسلحانه است. مبارزه مسلحانه وجه دیگری از مبارزه راحت طلبانه بود.
اما بالاخره معلوم شد که نه ایده آلیزم انجمن حجتی های و نه پرا گماتیزم "پیکار"ی هیچکدام نه مبنای عمیق و درستی دارند و نه نتیجه موثری.
🔹روش امام مبتنی بر تبیین و استقامت و صبر و اقناع بدنه مردم برای قیام و اقدام : " لیقوم الناسُ باالقسط"؛ جواب داد.
راحت طلب ها چه آنها که با ایده آلیسمِ کورِ انجمن حجتیه ای؛ مبارزه با شاه را کنار گذاشتند و به امید تحقق "صددرصدی و یک باره و بدون زحمت" عدالت نشستند، و چه آنها که صبر و طاقت برای هم افزایی مردمی نداشتند و می خواستند با اتکا به حرکت های تندِ فردی و گروهکی؛ زود به هدف برسند؛ با امامت، که محور حرکت گام به گام جمعی به سمت عدالت است زاویه پیدا کردند.
🔹امام به آیه "فاستقم کما امرت و من تاب معک" استناد میکرد که پیامبر(ص) فرمود : " این آیه مرا پیر کرد! ". آیه ای که سختی های مبارزه عمومی و با همراهی همگانی را به یاد می آورد.
این ماجرا بعد از انقلاب هم به گونه دیگری تکرار شد. امروز ما دوباره با جریان تحجر که خودش را بازسازی کرده و برای مبارزه با خط امام با قیافه حق به جانب و گونه های انقلابی نما به میدان آمده مواجه هستیم. دقت که می کنیم تشابهات قاعدین قبل انقلاب با قاعدین امروز آشکار می شود.
🔹آنها می گفتند رفع گام به گام ظلم و استکبار ممکن نیست و باید ایده آلیست بود و فقط به حکومت امام زمان امید داشت . اینها می گویند تحقق گام به گام عدالت ممکن نیست و باید ایده آلیست بود و نباید به جمهوری اسامی امید بست.
آنها گوشه ای می نشستند و مبارزه را نقد می کردند و می گفتند این روشها جواب نمی دهد اینها هم گوش های می نشینند وتلاش می کنند مردم را از هر فرصت عدالتخواهی داخل نظام مایوس کنند. فرار از میدان های گسترده عدالتخواهی که به یمن شکل گیری جمهوری اسلامی به وجود آمده ویژگی اصلی قاعدین جدید است.
🔹جمود فکری و تهمتِ محافظه کاری به هر گونه ابتکار و تحرکِ هدفمندِ مرحله بندی شده ؛ یک ویژگی دیگر این جریان است.
تنزّه طلبیِ افراطی برای جلوه گری فردی و گروهکی؛ از دیگر شاخصه های اینهاست.
✍️ #استاد_وحید_جلیلی
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️بیانیه شورای عمومی #اتحادیه_جنبش_عدالتخواه_دانشجویی_کشور پیرو برخی تحرکات #انحرافی صورت گرفته به نام جنبش عدالتخواهی
🔺با سوء استفاده کنندگان از نام #عدالتخواهی با #قدرت #مقابله خواهیم کرد
🔹پیرو تحرک صورت گرفته در روزهای اخیر به نام جریان #عدالتخواهی خطاب به رهبر معظم انقلاب اسلامی، تشکل های عضو اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی به عنوان بخشی از بدنه جریان عدالتخواهی موارد زیر را اعلام می نمایند:
🔻1. تشکل های عضو جنبش عدالتخواه اساسا با نگاه حاکم بر این تحرکات هیچ قرابت فکری ندارند و جنبش عدالتخواه دانشجویی و جریان عدالتخواهی خود را برخاسته از منظومه فکری امام و رهبری و گفتمان انقلاب اسلامی می داند. این تشکل ها طرح یک چنین مباحثی را در شرایط کنونی انقلاب، تلاش برخی جریان های سیاسی برای به انحراف کشاندن جریان عدالتخواهی می داند که فرصتی مناسب برای پیگیری نیات سیاسی و قدرت طلبانه خود یافته اند.
🔻2. تشکل های عضو جنبش عدالتخواه هیچ گاه حضور یک چنین تفکرات و تشکل های انحرافی را در بدنه خود تحمل نکرده و با هر جریان و تشکیلاتی که به نام جنبش عدالتخواهی یک چنین انحرافاتی را دامن زده اند برخورد کرده است.
🔺3. مشخصا در مورد نامه منتشر شده با عنوان مجمع عدالتخواه شیراز اعلام می شود، مجمع مذکور مدت هاست که از حالت دانشجویی خارج شده و تابع هیچ قاعده تشکیلاتی دانشجویی نیست.
🔺4. از این پس نیز هر مجموعه ای بخواهد با سوء استفاده از نام جریان عدالتخواهی و جنبش عدالتخواه دانشجویی یک چنین مباحث انحرافی را مطرح کرده و جریان ضد انقلاب را تقویت کند مقابل او با قوت خواهیم ایستاد.
والسلام علی من اتبع الهدی
1.مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران
2.مجمع دانشجویان حزب الله دانشگاه علم و صنعت ایران
3.مجمع دانشجویی آرمان(عدالتخواه) دانشگاه شیراز
4.انجمن اسلامی دانشجویان عدالتخواه دانشگاه حکیم سبزوار
5.مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه باهنر کرمان
6.مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه گیلان
7.مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه فرهنگیان کرمان
8.تشکل امام حسن مجتبی(ع) دانشگاه باهنر کرمان
9.مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه فرهنگیان یزد
10.تشکل عدالتخواه قسط دانشگاه صنعتی شاهرود
11.کانون قرآن دانشگاه صنعتی شاهرود
12.مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه قوچان
13.مجمع عدالتخواه دانشگاه یاسوج
14.مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه زابل
15. مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه فسا
✅ به تریبون مستضعفین بپیوندید:
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️چرا بعضی ها مقابل انقلاب می ایستند؟
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️جلال گفت #خمينی جگر دارد اين هوا!
🔹سالروز تولد #جلال_آل_احمد
🔺يک روز با بچهها ایستاده بودیم، دیدیم با یک ماشین آریا یا شاهین که همان رامبلر امریکائی بود، آمد ما سر خیابان دربند بودیم. نیش ترمز زد و گفت: «بچهها بیائید بالا.» ما همیشه گریهاش میانداختیم. گفتم: «به به! ماشین امریکائی که خریدی، سیگار وینیستون هم که میکشی، غربزدگی هم که مینویسی. بیا پائین ببینیم!» حسین جهانشاه نشست پشت فرمان و همگی نشستیم توی ماشین و پرسیدیم: «خب؟ چیه؟» گفت: «میخواهیم با ماشین برویم قم!» این آقا جلال است که برای ما آقاست و وقتی میگوید میرویم، نمیتوانیم بگوئیم نه. رفتیم قم. سر یک کوچه نگهداشت و دوتا کتابش را برداشت:ا #غربزدگی توی یک دستش بود و یک کتاب دیگر توی دست دیگرش. گفتیم: «کجا داری میری؟» گفت: «صدایش را در نیاورید، دارم میروم پیش خمینی!»
🔺توی آن اوضاع(بعد از 15 خرداد)! گفتیم: «آنجا چرا؟» گفت: «بعدا میگویم.» خلاصه توی ماشین منتظر ماندیم. بعد از چند دقیقهای، آل احمد آمد. دیدیم یک کتابش را این طرفی پرت کرد، یکی را آن طرفی! گفتیم: «پس چی شد؟» فریاد زد: «آی! خمینی جگر دارد این هوا!» دستش را به اندازه یک هندوانه باز کرد و ادامه داد: «مصدق جیگر دارد این قدر!» و اندازهی یک ارزن را نشان داد.
🔹پرسیدیم: «پس چی شد؟» گفت: «خمینی پدر مرا در آورد.» و تعریف کرد که رفتم در زدم و یک نفر در را باز کرد. گفتم به آقا بگوئید جلال آل احمد، نویسنده فلان و بهمان آمده. آقا میگوید بگوئید بیاید داخل. رفتم و دیدم آقا متین و موقر نشسته. ژست گرفتم و میخواستم کتابها را بدهم به آقا. اولِ کتابها هم غلیظ نوشته بودم: تقدیم میشود به ... آقا گوشهی پتوی زیر پایش را میزند عقب و هر دو تا را بیرون میآورد. جلال میگوید: «نمیدانستم شما این خزعبلات را هم میخوانید.» جلال خیال کرده بود خیلی ختم است. آقا در سکوت به جلال حالی میکند که: «اگر خزعبلات است، چرا دو تا را زدی زیر بغلت و با خودت آوردی؟ تو میخواهی روشنفکربازی برای من دربیاوری؟» خلاصه جلال حالش گرفته شد!
مرحوم #سیدمحمود_گلابدرهای
🔹 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
🔹 @teribon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ استاد حسن رحیم پور ازغدی : شما روشنفكران نوكر غربيد
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️ لزوم روشنگری در خصوص #CFT در روزهای آینده/ یک گام دیگر توسط مردم، طومار #خودتحریمی را درهم میپیچد.(۱)
1️⃣دولت غربگرا، همه زندگی مردم را به آمریکا و اروپا گره زده است و در همین مسیر، برجام امضا و اجرا شد اما مشکل تحریم کشور حل نشد. اروپا برای حل مسئله همکاری بانکی ایران، FATF را بهانه کرد و دولت هم به دنبال تصویب لوایح مربوط به آن رفت. پس از FATF نوبت موشکی، منطقه، حقوق بشر و ... خواهد بود.
2️⃣برجام و هزینه های هسته ای به دلیل پیوستن ایران به NPT و تعهد حقوقی ایران برای پاسخگویی به غرب بود. این روند باعث مشغولیت 20 ساله ایران شد. کنوانسیون های مربوط به FATF هم می تواند باعث درگیری 20 ساله در زمینه های تروریسم و دور زدن تحریم شود. بنابراین درصورت غفلت امروز ما، شاید ده ها سال مجبور به پاسخگویی به غرب و امتیازدهی شویم!
3️⃣علاوه بر این، در شرایطی که جنگ اقتصادی علیه ایران تشدید شده است، هدف اصلی این کنوانسیون ها افزایش فشار اقتصادی از طریق دسترسی به اطلاعات کلیدی اقتصاد ایران است. اتفاقی که در زمستان سال گذشته در همکاری وزارت اقتصاد با امارات رخ داد و منجر به کاهش دسترسی ایران به ارز مورد نیاز بازار شد.
4️⃣نکته عجیب این است که نه دولت تضمینی برای بهبود اوضاع اقتصادی در صورت تصویب این کنوانسیون ها داده و نه FATF تضمینی برای خروج ایران از لیست سیاه می دهد و با توجه به شیوه تصمیم گیری در این نهاد و نقش آمریکا در آن، عملا خروج ایران از این لیست غیر ممکن است. (حتی اگر همه تعهدات را اجرا کنیم).
5️⃣علاوه بر این، هیچ تضمینی وجود ندارد که بانک های اروپایی با ایران همکاری کنند، چرا که همچنان تحریم های آمریکا برقرار است. از سوی دیگر مسئله همکاری بانک ها، راهکارهای دیگری از جمله پیمان پولی دوجانبه و فروش ریالی نفت در بورس و ... دارد که دولت غربگرا تمایلی برای اجرای این راهکارها نشان نداده است.
ادامه دارد...
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
9.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️حسن رحیم پور ازغدی:نمی تونیم بگیم ما موحّد و برادریم اما یکی داره از گشنگی میمیره و یکی داره از پر خوری میترکه...
✅به تریبون مستضعفین بپیوندید:
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
🔺ناجوانمردانهترین گزارهای که در گیرودار بگومگوهای بهاصطلاح درونگفتمانیِ ماههای اخیر، از سوی برخی همهچیزفهمهای دگراندیش منتشر شده، جابجاییِ مفهوم بلند #جبهه_مقاومت با تعبیر گرتهبرداریشدۂ #توسعه_طلبی_منطقه_ای است.
🔺نمیدانم وقتی داشتند این ترجمۀ نحس را در محافل خود تکرار میکردند، دقیقاً به چه میاندیشیدند؛ اما یقین دارم که چشمدرچشمِ صدرزادهها و بیضاییها و جوانیها و توسلیها و مراثیها و طالبیها و همدانیها و عبدالهیها و حججیها و... ندوخته بودند؛ که اگر دوخته بودند، شاید لَختی شرم میکردند و چنین بیمحابا همۀ آن عزمهای مقدس را، گامهای توسعهطلبانه نمیخواندند و همۀ آن خونها را بهای توسعهطلبی منطقهایِ جمهوری اسلامی!
🔺اگر دنبال متفاوتباشی هستند، از دخمههای خود بیرون بیایند و یک جو از شرافتِ امثالِ محمدرضا فخیمیِ دهۀ هفتادی را از خود نشان دهند و با قدارهبندهای خونآشام، جور دیگری مواجه شوند...
با این ذهنهای علیل، عمراً بتوانند حکمت و معرفتی را که امثال محمود رضا بیضایی در نبردِ شام عرضه کرد، درک کنند.
✍️ #روح_الله_رشیدی
✅به تریبون مستضعفین بپیوندید:
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ #کنوانسیون_حقوق_کودک و یک ماموریت مهم برای ایران
🔺 وقتی دولت #روحانی مامور نشر و پیگیری پروژههای غربی در منطقه میشود!
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
11.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ فهم ما از 16 آذر اشتباه است...
🔹تحلیلی بر وضعیت فعلی انقلاب اسلامی و رسالت جنبش دانشجویی
🔺 #محمد_صادق_شهبازی ، نویسنده و پژوهشگر مسائل انقلاب اسلامی
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir
⭕️#عدالتخواهی و مسئلهی #فقر_مضمون
🔺عدالتخواهی بدون خواست معین و مصداقی ناتمام است و بلکه غیر ممکن؛ اما #عدالتخواهی_تام و متکامل نیز تفاوت بنیادینی با مصداقبسندگی دارد. در مصداقماندگی بیشتر نوعی از درماندگی است. این درماندگی اگر چه میکوشد خود را فرزند صراحت معرفی کند اما به واقع محصول و معلول فقر مفهومی و مضمونی است. فقری مهم که میتواند یک #جنبش را به سر حد یک #شورش تقلیل دهد.
🔻درست یک و نیم دهه پیش، این ایده و پروژه عدالتخواهی بود که ما را از بند محافظهکاریِ راستگرایانه و مقدسمآبانه نجات داده و به ساحلِ کنشِ معطوفِ به تغییر رساند. محافظه کاری قتلگاه انقلاب است اما تنها صورتِ #ناانقلابیگری نیست؛ منفیگرایی در نظر و شورشگری در عمل، سوی دیگر این قتلگاه ایستاده است. اگر محافظهکاری منفی بافی درباره تغییر است و منتهی به بیعملی، منفیبافی درباره وضع موجود نیز به تغییر ختم نمیشود و مانعی دیگر در مسیر طرد وضع موجود است.
🔻محافظهکاری، نیروی اجتماعی را از نقد بازداشته و به قتلگاه میبرد؛ در سوی دیگری این مسلخ اما انقلابینمایی ایستاده و نیروی اجتماعی را به نفی سوق میدهد. محافظهکاران، نه این که نقدی به رویه های مختلف نظام نداشته باشند اما نقدهاشان فاقد مابه ازاء اجتماعی و عینی است. سوی دیگر قتلگاه اما فتوا به مرگ انقلاب در نظام کنونی میدهد و در عمل به انتظار مرگ ظاهری آن مینشیند. موضعی به ظاهر انقلابی اما در باطن به غایت سکونآور؛ نوعی #محافظهکاری_حاد. محافظهکاری سکون و سکوت را با هم دارد اما انقلابینمایی با آنکه در موقعیت عدم سکوت و بلکه فریاد به سر میبرد، اما همواره ساکن است و هیچ کنش معطوف به تغییری از خود بروز نمیدهد.
🔻این درست است که محافظهکاری، اکتفا به وضع موجود و چیزی غیر از انقلابیگری است اما واقع قضیه آن است که انقلابینمایی با فروکاستن #طردِ وضع موجود به #خشم از آن، کنش معطوف به تغییر را تضعیف کرده و از این رو در عمل با محافظهکاران بر سر حفظ وضع موجود مسابقه میدهد. هر وضع موجودی موافقانی دارد و مخالفانی. انقلابیگری فراتر از در میان این موافقت و مخالفت، کوشش برای تغییر وضع موجود است. کنشی که معطوف و منتهی به تغییر وضع موجود نباشد، بخشی از وضع موجود و بلکه بازتولید آن است، گیریم که در مخالفت با آن باشد: هر وضع موجودی منتفعانی دارد و مخالفانی، مخالفان وضع موجود اگر کنش معطوف به تغییر نداشته باشند، جزئی از آن هستند نه آلترناتیو آن.
🔻همهی ما امروز در برابر حافظانِ منتفع و متنفذ وضع موجود قرار داریم که سناریوها و امکانهای متعددی را در برابر هر ایده و ارادهی تغییرگرایانهای علم میکنند. در این شرایط فروکاستنِ طرد به خشم و نقد به نفی، بزرگترین خطا و بازگشت به عقلانیت تغییر و #بازسازی_ایده_و_کنش_عدالتخواهانه مهمترین راهحل است.
✍ #حجه_الاسلام_مجتبی_نامخواه
🔹 t.me/teribon
🔺 Eitaa.com/teribon_ir
🔸 http://sapp.ir/teribon_ir
🔺http://ble.im/teribon_ir