🔻توقّع بهجای رهبر انقلاب از دوستان
«سؤالهایی که شد، خب سؤالهای فراوانی است؛ اگر بخواهیم حتّی بعضی از این سؤالها را جواب بدهیم، وقت زیادی را از ما خواهد گرفت. شاید این توقّع من بهجا باشد که دوستان ما - نمایندگی در دانشگاهها و بعضی از بخشهای مرتبط با دانشجویان و دانشگاهها در دفتر- متعهّد بشوند این سؤالها را پاسخ بدهند. این سؤالها، جوابهای روشنی دارد، کما اینکه بعضی از ابهامها و شبهههایی که مطرح میشود، توضیحهای قابلقبولی دارد و میتوان اینها را مطرح کرد و میتوان [دربارهی آنها] گفتگو کرد.»
(بیانات در ارتباط تصویری با دانشجویان، ۲۸ /2/ ۱۳۹۹)
https://www.leader.ir/fa/speech/24464
،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،،
[1]. ما با سیل "پرسشها" و "ابهامها" و "اشکالها" مواجه هستیم، امّا "جبهۀ نخبگانیِ خودی"، غافل و خاموش، به کناری نشسته و نظارهگر است و کُنشی ندارد؛ ذهنها و اندیشهها را با "کجروایتها" و "دروغپردازیها" و "مغالطهها" تنها نهاده و به حاشیۀ زندگیِ شخصیاش خزیده و تحرّک و تکاپویی ندارد. "بیموضع" و "منفعل" است و "ادبیّاتِ صریحِ انقلابی" ندارد. بازیخوردۀ بازیسازیِ جریان غیرانقلابی است و خویش را ناچار میبیند که در رودخانۀ مسمومِ آنها به حرکت درآید تا قافیۀ را نبازد. "دیوانی" و "دیوانسالار" شده و با "جهاد"، بیگانه است. ازاینرو، اهل "جهاد تبیین" نیز نیست. هرچه صفت و خصوصیّت غلیظ از قبیل "واجب" و "قطعی" و "فوری" به این جهاد ضمیمه شود، باز اینان را از "خوابِ خودخواسته" منصرف نمیکنند.
[2]. هنر برخی از اینان این است که در کمینِ "نیروهای جهادگرِ تبیینی" بنشینند و نسبت به آنها، "خطایاب" و "مچگیر" و "سنگانداز" و "تخریبگر" و "بدگو" و "بدخواه" باشند. هنر اصیل و بیتالغزل کار اینان، "همراهیِ نامؤمنانه با جریان غیرانقلابی" در فروبردن خنجرهای ضدّروایی بر قلب نیروهای جهادگرِ تبیینی است.
[3]. محافظهکارانِ پُرمدّعای قدرتنشین! ابوذرها به جای نَفَس، فریاد میکِشند و با دشنۀ "طرد" و "طعنه" و "ملامت" و "تبعید" و "تهدید"، میدانِ پُرحادثۀ روایتِ انقلابی را خالی نمیکنند...
#دکتر_مهدی_جمشیدی
@teribon_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 مرز باریک بین دولت اسلامی و #دولت_طاغوتی!
📌 #امام_خمینی در جمع فرمانداران سراسر کشور:
🔹این طور نباشد که مثل رژیم سابق که یک دسته بالاها را برایشان همه چیز فراهم کردند، جیبهایشان را هم پُر کردند و یک دسته هم #زاغهنشین اطراف تهران که الآن هم باز به همین طور هستند
🔹باید فرق باشد ما بین دولتی که میگوید من اسلام هستم و دولت اسلامی هستم، با دولتهایی که طاغوتی هستند. یک فرقش هم این است که عنایت شما فرماندارها یا خدمتگزاران به خلق، به این #طبقه_ضعیف بیشتر باشد.
@teribon_ir
🔻 روایت روحالله ایزدخواه از طرح شفافیتی که امروز مورد تصویب مجلس قرار گرفت.
@teribon_ir
🔻 روایت روحالله ایزدخواه از طرح شفافیتی که امروز مورد تصویب مجلس قرار گرفت.
@teribon_ir
🔻 مجلس از معرکه گریخت:
فرار مجلسیان از موقعیّتِ «تعارض منافع»
[1]. آیتالله خامنهای در دیدار نمایندگان مجلس در تاریخ 22/4/1399 گفتند:
«اولویّت» را به «مسائل کلیدی» بدهید؛ مسئلۀ «مدیریّت فضای مجازی»، جزو مسائل مهمّ ما است که این مسئله، مسئلۀ بلندمدّت هم نیست؛ مسئلۀ «کوتاهمدّت» و «میانمدّت» و جزو مسائل نزدیک ما است.
این سخن بدان معنی بود که: اوّلاً، مدیریّت فضای مجازی، از جمله «مسائل کلیدی و دارای اولویّت» است؛ ثانیاً، در «کوتاهمدّت» باید چارهای برای آن اندیشید؛ ثالثاً، این تکلیف بر عهدۀ «مجلس» است. بااینحال، پس از گذشت نزدیک به دو سال از این تأکید واضح رهبر انقلاب، طرحی که در مجلس نگاشته شد، چندین بار ویرایش شد و با مخالفتهای درونی از سوی خود نمایندگان مجلس مواجه گردید و به سرانجام نرسید.
[2]. آیتالله خامنهای در دیدار مسئولان نظام در تاریخ 23/1/1401 نیز در لفافه، به این تعللِ غیراخلاقی انتقاد کردند و گفتند:
در مجلس کلمۀ «تعارض منافع»، مدام تکرار میشود. تعارض منافع، فقط در اقتصاد نیست؛ بلکه در بخشهای دیگر هم تعارض منافع هست. اگر من و شما در «توجّه مردم به ما»، یک منفعتی داریم، یک منفعت هم «منفعت عمومی کشور» است، اینجا تعارض منافع است؛ کدام را «مقدّم» خواهیم کرد؟ اگر ما «آبرو و توجّه مردم به خودمان» را مقدّم دانستیم بر آنچه «نفع کشور» در آن است، این مصداقِ تعارض منافع است؛ باید «خدا» را در نظر داشته باشیم.
رهبر انقلاب در این تذکّرِ اخلاقیِ پنهان، دوگانۀ «آبرو و توجّه مردم به خودمان/ منفعت عمومی کشور» را به صورت تلویحی بر اتّفاقی در مجلس تطبیق داد که گویا مصداقی جز «مدیریّت فضای مجازی» ندارد؛ چراکه هیچ مسألهای در مجلس به اندازۀ این طرح، به مایۀ «تعارض منافع» تبدیل نشد. بنابراین، هرچند شاید این گفته، مصداقهای دیگری نیز داشته باشد، امّا به نظر میرسد که مدیریّت فضای مجازی، نمونۀ تمامعیار آن باشد.
[3]. چند روز بیش از این گفتۀ آیتالله خامنهای نگذشته که امروز در خبرها خواندیم رئیس مجلس، طی نامهای طرح را به شورای عالی فضای مجازی ارجاع داده و از رئیس آن درخواست کرده که سیاستهای کلّی در زمینۀ فضای مجازی، نگاشته شود. امّا اوّلاً، آیا مجلس پس از چند سال دریافته که ما نیازمند «سیاستهای کلّی در زمینۀ فضای مجازی» هستیم و طرحی که در مجلس نوشته میشود باید در چهارچوبِ سیاستهای کلّی باشد؟! ثانیاً، چرا رهبر انقلاب به این ملاحظه توجّه نداشته و خواستار پرداختن «مجلس» به فضای مجازی، آن هم در کوتاهمدّت، شده بود؟! ثالثاً، آیا مسألۀ امروز و فوری ما، سیاستهای کلّیِ فضای مجازی است؟! رابعاً، میدانیم که نگارش و تصویب چنین سیاستهایی، بسیار طول خواهد کشید و در این مدّت، دچار خسارتهای جبرانناپذیرِ بسیار بیشتری خواهیم شد.
[4]. مجلسیان، زیرکانه جای خالی دادند و از معرکه گریختند تا «هزینۀ موضعگیری» را نپردازند. مجلس، نه شهامتِ «تأیید علنیِ» طرح را داشت و نه شهامتِ «ردِ علنیِ» آن را. در موقعیّتِ «تعارض منافع»، باید از میدان گریخت و انتخاب نکرد. در اینجا، بهترین انتخاب، «انتخابنکردن» است. ازاینرو، رئیس مجلس، راهی جز این ندیده که طرح را به بهانۀ تعریف سیاستهای کلّیِ فضای مجازی، به شورای عالی فضای مجازی ارجاع دهد تا از «هزینۀ اجتماعیِ طرح» بگریزد یا دستکم، هزینۀ آن را میان مجلس و شورای عالی فضای مجازی، توزیع کند. قصّۀ انداختن توپ به زمینِ بیصاحبِ شورای عالی فضای مجازی در میان است.حججی برای انقلاب، «سر» میدهد، ولی اینان حاضر نیستند حتّی اندکی، «اعتبار و منزلتِ اجتماعی»شان گزند ببیند. گویا درس اخلاقِ اخیرِ رهبر انقلاب نیز بر اینان مؤثّر نیفتاد. ایشان در آن سخنرانیِ آغشته به موعظه و حکمت، از «استغفار نسبت به گناهِ ترکِ فعل» گفت و اینان در اوّلین فعلِ خویش پس از آن محفل، «ترک فعل» را برگزیدند. خصوصیّتِ تعلّقاتِ دنیایی، همین است که بضاعتِ «فاعلیّت» را از انسان میستاند تا مبادا منافع مادّی، در خطر افتند. «محافظهکاران»، نهفقط کربلایی نیستند، بلکه حتّی حسین را نیز به «نرفتن» – یا همان «ترک فعل» – فرامیخوانند. قافلۀ حسین، در دریایی از خون، غوطهور خواهد شد و این دیندارانِ عافیتطلب، در مردابِ منافعِ خویش. این است هویّتِ اخلاقیِ شبهاصولگرایان ...
#دکتر_مهدی_جمشیدی
@teribon_ir
13.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺نقطه درگیری حق و باطل
🔴رجزخوانی یک یمانی مقابل یک مزدور سعودی...
🔻نقطه مقابل این مجاهدِ خسته و مجروح، آل
سعود نیست؛ نقطه مقابل این مرد، مردنماهای عافیت طلب و قدرت طلبِ خودمان هستند.
نقطه مقابل این مرد، آمریکا نیست، نفاق و تزویر است.
🔻این مردِ تنها میان گرگ ها و شغال ها، سخنش معرفت و هدایت است و تلاش دارد این بدبخت ها را دعوت به خیر کند و #امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر می کند و نمی گوید نکند به فلان منصب نرسم! یا فالوور هایم بروند! یا نکند برچسب دار بشوم!
🔻این مرد در تعقیب مرگ شرافتمندانه است.
از نظر محافظهکاران خودمان، این مرد تندرو و موقعیت نشناس است.
🔻از نظر مجموعه اصولگرای مشهور به نیروهای ائتلاف، این مرد به درد سیاست نمی خورد!
ولی حقیقت آن است که نقطه درگیری حق و باطل اینجاست.
🔹این مرد نیروی انقلاب است.
#حجت_الاسلام_معظمی
@teribon_ir
در میانه تاریخ، در روزگار خدمت و خیانت مردان سیاست، در روزگار خودفروشی مدعیان ریاست
در روزگار عروسکان بازی هوسبازان عیاش
تو بار دیگر از دل تاریخ
زن مجاهد مسلمان را به تصویر کشیدی
تا دنیا بداند
آرمان فروشی نیست
مبارزه زنده است
دختران مسلمان نه در وسط بازی عیاشان
که در میانه میدان جنگ و جهاد
ایستاده اند
و چون زینب س با کلمه
و امروز با سنگ
کاخ ستم را فرو می ریزند!
زن را استعاره وطن می نامند
و این سنگ ضربه ای بود
به آنهایی که میخواهند وطن را به حراج مذاکره واگذارند
به خواب آلودگان تاریخ که چشم شان را به این همه جرم و جنایت بسته اند
تو نشان دادی که
فلسطین زنده است
فلسطین در وسط تاریخ ایستاده
فلسطین میجنگد
و فلسطین پیروز است
✍ #حجت_الاسلام_رضایی
@teribon_ir
تریبون مستضعفین
🔻 روایت روحالله ایزدخواه از طرح شفافیتی که امروز مورد تصویب مجلس قرار گرفت. @teribon_ir
📝طرحی برای فرار از شفافیت
🔸️درحالی که طرح شفافیت آرای نمایندگان به دنبال ایجاد ساز و کاری برای پاسخ به یک مطالبه اجتماعی در مجلس است، خروج این طرح از دستور با شعار شفافیت برای قوای سهگانه با عنایت به اصل ۶۹ قانون اساسی که مجلس مکلف به انتشار علنی مذاکرات است، را بیصداقتی با مردم میدانم و رای ندادم.
🔸️بیش از ۱.۵ سال است طرح شفافیت آرای نمایندگان که مطالبهای مشخص و واضح است در پیچ و خم در دستور قرار گرفتن مجلس گیر کرده و حالا طرحی با بیان یکسری حرفهای کلی و مبهم، در کمتر از یک هفته از ثبت در قالب دو فوریت به صحن مجلس میآید تا از مطالبه به حق مردم به نوعی فرار شود.
#علی_خضریان
@teribon_ir