eitaa logo
ثقلین بابِ حطه
247 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
1.1هزار ویدیو
77 فایل
رسولُ اللَّه(ص): انّی تارکٌ فیکُمُ الثّقلَیْنِ کتابَ اللَّهِ و عترتی أهلَ بیتی؛ فإِنَّهُما لَنْ یَفْتَرِقا حَتّی‏ یَرِدَا عَلَیَّ الْحَوضَ 📥ارتباط با ادمین جهت سوالات دینی و اعتقادی،مشاوره تحصیلی،خانوادگی،ازدواج و... https://eitaa.com/Saghalein313
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حکمت ۶ نهج البلاغه وَ مَنْ‌ رَضِيَ‌ عَنْ‌ نَفْسِهِ‌ كَثُرَ السَّاخِطُ عَلَيْهِ‌ 📌شرح اجمالی👇👇 ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
سپس امام عليه السلام در چهارمين و آخرين نكته مى‌فرمايد: «آن‌كس كه از خود راضى باشد افراد خشمگين بر او بسيار خواهند بود»؛ (وَ مَنْ‌ رَضِيَ‌ عَنْ‌ نَفْسِهِ‌ كَثُرَ السَّاخِطُ عَلَيْهِ‌) . دليل آن روشن است، زيرا فرد از خود راضى انتظار دارد ديگران براى او احترام فراوان قائل شوند، همه به او سلام كنند، در مجالس، صدر مجلس را به او اختصاص دهند، روى حرف او سخنى نگويند و پيوسته زبان به مدح و ثنايش بگشايند. هنگامى كه اين‌گونه احترامات را نمى‌بيند و مردم او را در جايگاه اصلى‌اش مى‌شناسند نه آنچه خودش ادعا دارد نسبت به مردم بدبين مى‌شود و زبان به بدگويى مى‌گشايد و بى‌اعتنايى پيشه مى‌كند و همين امر مردم را به او خشمگين مى‌سازد. به ديگر سخن، اين صفت زشت هم او را نسبت به مردم خشمگين مى‌سازد كه به گمانش حق او را ادا نمى‌كنند و قدر او را نمى‌شناسند و هم مردم را نسبت به او. به عكس، كسانى كه خود را در جايگاه نقد و انتقاد قرار مى‌دهند متواضعانه با مردم برخورد مى‌كنند، هرگز خود را طلبكار نمى‌دانند و پيوسته براى ديگران احترام قائلند و اين امر دوستان فراوانى براى آنها جلب مى‌كند. در نامۀ مالك اشتر خوانديم كه فرمود: «إِيَّاكَ‌ وَالْإِعْجَابَ‌ بِنَفْسِكَ‌ وَالثِّقَةَ‌ بِمَا يُعْجِبُكَ‌ مِنْهَا وَحُبَّ‌ الْإِطْرَاءِ‌ فَإِنَّ‌ ذَلِكَ‌ مِنْ‌ أَوْثَقِ‌ فُرَصِ‌ الشَّيْطَانِ‌ فِي نَفْسِهِ‌ لِيَمْحَقَ‌ مَا يَكُونُ‌ مِنْ‌ إِحْسَانِ‌ الْمُحْسِنِينَ‌؛ از خودپسندى و تكيه بر نقاط قوت خويش و علاقه به مبالغه در ستايش (ستايش‌گويان) شديداً بپرهيز، زيرا اين صفات از مطمئن‌ترين فرصت‌هاى شيطان است تا كارهاى نيك نيكوكاران را محو و نابود كند». در غرر الحكم نيز از امير مؤمنان عليه السلام نقل شده كه فرمود: «ثَمَرَةُ‌ الْعُجْبِ‌ الْبَغْضٰاءُ‌؛ ميوۀ درخت خودپسندى عداوت و دشمنى است». ابن ابى‌الحديد از بعضى از دانشمندان نقل مى‌كند كه كسى نزد او آمد و از كتابى كه نوشته بود بسيار راضى بود. آن عالم به او گفت: مردم چنين ارزشى براى كتاب تو قائل نيستند ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
17 - طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن - هدف‌های نبوت.mp3
18.82M
📻 پای استاد سیدعلی حسینی حفظه الله 📻 📻 سلسله جلسات طرح کلی در قرآن/جلسه هفدهم ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
متن درس هفدهم.pdf
1.1M
📗 کتاب «طرح کلّی اندیشه اسلامی در قرآن» ؛ فایل pdf 🔸 هدف‌های نبوّت ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
اجمالی از معرفت شناسی_ج۱۳،ابوالفضل نجفی.m4a
16.52M
📌اجمالی از 📎جلسه سیزدهم_خلاصه ای از مباحث گذشته و ارزش تصدیق بدیهی و نظری. ▫️ابوالفضل‌ نجفی ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حكمت 7: ايثار اقتصادى و آخرت گرایی الصَّدَقَةُ‌ دَوَاءٌ‌ مُنْجِحٌ‌ 📌شرح اجمالی👇👇 ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
امام عليه السلام در اين حكمت (حكمت هفتم) به دو موضوع كه در زندگى مادى و معنوى او تأثير فراوان دارد اشاره كرده نخست مى‌فرمايد: «صدقه (كمك به نيازمندان) داروى شفابخشى است»؛ (الصَّدَقَةُ‌ دَوَاءٌ‌ مُنْجِحٌ‌) . در قرآن مجيد و در روايات اسلامى اهمّيّت و تأثير انفاق در راه خدا و صدقه بر نيازمندان به طور گسترده وارد شده است و يكى از مهم‌ترين و مؤثرترين حسنات شمرده شده است. تعبير به «دواء» (دارو) و «منجح» (مؤثر و شفابخش) به طور مطلق نشان مى‌دهد كه اين كار هم درمان كنندۀ بيمارى‌هاى فردى و هم بيمارى‌هاى اجتماعى است. صدقه به هرگونه بخشش گفته نمى‌شود، بلكه بخشش‌هايى است كه قصد قربت در آن باشد؛ خواه واجب باشند مانند زكات يا مستحب مانند انفاق فى سبيل الله و خواه جنبۀ شخصى داشته باشد مانند كمك به يتيم يا محروم يا بيمارى يا جنبۀ عام داشته باشد مانند بناى بيمارستان و دارالايتام كه از آن تعبير به صدقات جاريه نيز مى‌شود. اما چگونه اين صدقات داروى شفابخشى است، بخشى از آن جنبۀ حسى دارد كه با چشم خود مى‌بينيم؛ بيماران محروم از اين طريق درمان مى‌شوند، ايتام سرپرستى مى‌گردند و بر آلام مستمندان مرهم نهاده مى‌شود و بخشى از آن جنبۀ معنوى دارد همان‌گونه كه در حديث معروف نبوى صلى الله عليه و آله آمده است: «دَاوُوا مَرْضَاكُمْ‌ بِالصَّدَقَةِ‌ وَ رُدُّوا أَبْوَابَ‌ الْبَلَاءِ‌ بِالدُّعَاءِ‌؛ بيماران خود را با صدقه درمان كنيد و درهاى بلا را با دعا ببنديد». تجربه نيز نشان داده است كه پرداختن صدقه براى درمان بيماران بسيار مؤثر است. اين سخن را با حديثى از امام كاظم عليه السلام پايان مى‌دهيم: شخصى خدمت آن حضرت آمد و عرض كرد: فرزندان و همسر من ده نفرند كه همه بيمارند. فرمود: «دٰاوِهِمْ‌ بِالصَّدَقَةِ‌ فَلَيْسَ‌ شَيْ‌ءٌ‌ أَسْرَعَ‌ إِجَابَةً‌ مِنَ‌ الصَّدَقَةِ‌ وَ لَا أَجْدَى مَنْفَعَةً‌ عَلَى الْمَرِيضِ‌ مِنَ‌ الصَّدَقَة؛ آنها را با صدقه درمان كن، زيرا چيزى سريع الاجابه‌تر و چيزى مفيدتر براى درمان بيماران از صدقه نيست» ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
▫️بسم الله الرحمن الرحيم▫️ 🔰تلخ و شیرین ✍ابوالفضل نجفی تلخ بود..اما شیرین! تلخی داستان نه فقط در سن کم بلکه نگاه های دور از خانواده آنها بود که سخت عذابم میداد... در اوج تلخی، لحظه ای صدای پُر قوت "یاحسین" حال تلخم را شیرین کرد.. گویا سال ها "یاحسین" های نگفته درونشان را نمایان می کردند. گویا حاصل سال ها "یاحسین" نگفتن ها و سال ها "با حسین" نبودن ها گریبان خود و خانواده شان را گرفته بود...ولی همچنان حرارتی که نسبت به امام حسین دارند،از ته دلشان پاک نشده بود... با تمام وجودم اهمیت و و در یک کلام را احساس می کردم.. این خاطره را چنین ورق می زنم! تصور کن تا سر بالا میبری دیوار است و دیوار! آسمان به سختی دیده می‌شود! احترام مسولین اولین استقبال است... چهره های پشیمان چیز دیگری است که آنجا خواهی دید...! انگار می خواهند به ما بگویند فقط یک لحظه!یک لحظه کوتاهی کردیم! بله...درست حدس زده اید!به کانون اصلاح و تربیت خوش آمدید.. اینجا همان جوان هایی هستند که و و ها در تربیتشان کوتاهی کرده‌اند! اینجا همان جایی است که اثر ناباب پُر واضح است! اینجا همان جایی است که ضربات نبودن مثل خورشید می درخشد! اینجا همان جایی است که اثرات مخرب و وحشی غرب را خواهی دید... اینجا همان جایی است که به خاطر گذشت و میتوانی سال ها وارد آن نشوی و آزادی سال ها سال خود را تضمین کنی... سخن در خصوص توسط والدین در این عرصه زیاد است ولی... قصور دیگری را هم باید فریاد زد... بدون پرورش!! این جوانان و نوجوانان که همین الآن باید پشت میز و صندلی درس و در حال آموزش و می‌بودن،لحظات خودشان را در اینجا می گذرانند... نتیجه کم فرجام این نوع از آموزش و پرورش را کجا باید فریاد زد؟!! وحشت و کاغذ بازی... از عدم تامین ...همگان را برآن داشته به عنوان این قسمت از عمر خود را در مدرسه بگذرانند...! آموزشی که برای عده ای آموزش و یادگیری و بعضا ختم به اجرا و انجام وظیفه طبق آن علم است...و برای عده زیادی بهترین جا برای تفریح و سرگرمی است...!! عجیب تر آنکه مربی آموزش و پرورش ذره ای به پرورش خود و دیگران اهمیت قائل نیست... نان آموزش و پرورش را می‌خورند ولی هم چنان معترض و گرسنه... البته هستند عزیزانی که در این جبهه به تنهایی مقابل لشکری ایستاده اند...و توجه کم مسئولین به این نیروی های بی ادعا هم زخمی است بر پیکر آنان! مقداری هم نوک قلم را به سمت خودمان بگیرم...کسانی که افراد جامعه را رسد نکردن! بهترین را با مهم ترین عوض کردن! و هر روز اسلام کاریکاتوری خود را پر رنگ تر کردند!یادشان رفت که اسلام و هیچ وقت از هم جدا نمی‌شوند! یادشان رفت مشکل این اوضاع اجتماعی و فرزندان ما با شبهه عبائیه حل نخواهد شد!(البته اهمیت اصل این مباحث بر کسی پنهان نیست!) یادشان رفت دنیا فقط کلاس و کتاب آنها نیست! یادشان رفت وظیفه فقط منحصر در و صفر نیست! یادشان رفت فقط جنگ نیست..! ▪️ادامه دارد... ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰تفسیر اجمالی آیات قرآن کریم در بیان امام خامنه ای سوره مبارکه الأحزاب آیه ۶۹ يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنوا لا تَكونوا كَالَّذينَ آذَوا موسىٰ فَبَرَّأَهُ اللَّهُ مِمّا قالوا ۚ وَكانَ عِندَ اللَّهِ وَجيهًا ای کسانی که ایمان آورده‌اید! همانند کسانی نباشید که موسی را آزار دادند؛ و خداوند او را از آنچه در حق او می‌گفتند مبرا ساخت؛ و او نزد خداوند، آبرومند (و گرانقدر) بود! حُسن ظنّ به خدای متعال یک چیز لازمی است و سوء ظنّ به وعده‌ی الهی که «چرا نشد، چرا نشد؟» جدّاً مذموم است در آیات؛ من احتمال میدهم «یا اَیُّهَا الَّذینَ ءامَنوا لا تَکونوا کَالَّذینَ ءاذَوا موسیٰ فَبَرَّاَهُ اللهُ مِمّا قالوا» اشاره‌ای به این است که مرتّب فشار می‌آوردند که «آقا، چرا نشد، چرا نشد؟» که البتّه اینها مال بعد از نجات از دست فرعون است، امّا قبل از نجات از دست فرعون هم همین‌ جور بود؛ قالوِا اوذینا مِن قَبلِ اَن تَأتِیَنا وَ مِن بَعدِ ما جِئتَنا، به حضرت موسیٰ اعتراض میکردند که حالا هم که تو آمده‌ای، باز [برای] ما همان اذیّتها وجود دارد؛ یعنی ایرادهای بنی‌اسرائیلی که میگویند، واقعاً همین ‌جور است؛ باید مواظب باشیم که اینها دامن ما را نگیرد.۱۳۹۷/۱۲/۲۳ بیانات در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
🔺 پنجمین دوره سراسری مجازی 🔻 📖نقدوهابیت و نقد مدعی یمانی 🎙با حضور اساتید برجسته کشوری 💢شروع دوره از تاریخ ⏳ ۱۴۰۰/۶/۲۰ ✅ با صدور مدرک معتبر. 📝محل ثبت نام : 🔰دوره نقد وهابیت : 🌐: https://survey.porsline.ir/s/7qDCalg 🔰دوره نقد مدعی یمانی: 🌐: https://survey.porsline.ir/s/zgmaLpH مراجعه نمایید. 🔴 برای هر گونه سوال، پیشنهاد و یا کسب اطلاعات بیشتر از طریق شماره زیر با ما در تماس باشید : 📞: 09332574429 (نقدوهاییت) 📞: 09160054035 (نقد‌مدعی‌یمانی) 🔰 https://eitaa.com/amoazash5 🔰@amoazash5
ثقلین بابِ حطه
📗 #متن_کامل #جلسه_هفدهم کتاب «طرح کلّی اندیشه اسلامی در قرآن» ؛ فایل pdf 🔸 هدف‌های نبوّت ━💠🍃🖤🍃💠━ @
▫️بسم الله الرحمن الرحیم ▫️ 📌اجمالی از نکات درس کتاب "طرح کلی اندیشه اسلامی در قرآن " ✍ابوالفضل نجفی 🔰هدف‌های نبوت ◽🔻پیامبران دو هدف اصلی دارند که هدف اصلی و اساسی ساخت است. ◽🔻جلوه های انسانی،انسان را از فرسته و ماک بالاتر می برد،انسان را سرچشمه فیّاضی از خوبی ها،زیبایی ها،استعداد های به ظهور رسیده و نیروهای جالب و جاذب می کند؛یعنی می کند انسان کامل،انسان درست،انسان تکامل یافته و متعالی. ◽🔻بزرگترین معجزه نبوت ساختن انسان های خوب است که قرآن از تعبیر به و بدان اشاره می کند. ◽🔻مقام معظم رهبری با طرح بحث تشکیل نظام توحیدی و مذمت رهبانیت،هدف دوم انبیاء را تشکیل جامعه الهی بیان می دارند. ◽🔻جامعه ای بر اساس ، ، انسان ها و پیراسته از و شرک و و هر چیزی که انسان را خوار و پست سازد. ✅انبیاء مقابل این سوال" چگونه می توان انسان ها را بر طبق الگوی صحیح الهی تربیت کرد؟" فقط یک جواب دارند،آن جواب این است که "برای ساختن انسان باید محیط متناسب،محیط سالم، محیطی که بتواند او را در خود بپروراند،تربیت کرد و بس."انبیاء می گویند اگر بخواهیم یکی یکی آدم ها را درست کنیم،شب می شود و عمر می‌گذر؛جامعه و نظام لازم است. ▫️این مباحث ناظر بر آیات ذیل است؛ ▪️ ۱و۲ سوره نصر ▪️۲۵حدید ▪️۱۵۷ اعراف ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
صدا ۰۰۱.m4a
15.67M
📌اجمالی از 📎 ▪️اجمالی از تاریخ علم منطق ◽ابوالفضل‌ نجفی ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حكمت 7: ايثار اقتصادى و آخرت گرایی وَ أَعْمَالُ‌ الْعِبَادِ فِي عَاجِلِهِمْ‌، نُصْبُ‌ أَعْيُنِهِمْ‌ فِي آجَالِهِمْ‌ 📌شرح اجمالی👇👇 ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
سپس در دومين نكته مى‌فرمايد: «اعمال بندگان در اين جهانِ‌ زودگذر در برابر چشمان آنها در آن جهان (پايدار) است»؛ (وَ أَعْمَالُ‌ الْعِبَادِ فِي عَاجِلِهِمْ‌، نُصْبُ‌ أَعْيُنِهِمْ‌ فِي آجَالِهِمْ‌) . همان‌گونه كه بعضى از شارحان نهج‌البلاغه تصريح كرده‌اند، اين كلام امام اشارۀ روشنى به تجسم اعمال در قيامت دارد. منظور از تجسم اعمال اين است كه اعمال نيك و بد هر يك در روز قيامت به صورت مناسب حسى درمى‌آيد. مثلا نماز در قيافۀ يك انسان زيبا و صالح و ظلم و ستم به صورت دودى سياه و خفقان‌آور مجسم مى‌شود و انسان‌ها در كنار اعمال مجسم خود خواهند بود و بخشى از پاداش و كيفر آنها از اين طريق صورت مى‌گيرد. در قرآن مجيد نيز آيات فراوانى وجود دارد كه ظاهر آن تجسم اعمال است مانند آنچه در آخر سورۀ «زلزال» آمده است: ««فَمَنْ‌ يَعْمَلْ‌ مِثْقٰالَ‌ ذَرَّةٍ‌ خَيْراً يَرَهُ‌ * وَ مَنْ‌ يَعْمَلْ‌ مِثْقٰالَ‌ ذَرَّةٍ‌ شَرًّا يَرَهُ‌»؛ هر كس به اندازۀ سنگينى ذره‌اى كار نيك كند آن را مى‌بيند و هركس به قدر ذره‌اى كار بد كند نيز آن را خواهد ديد». براى احاطۀ بيشتر در مورد آيات فراوانى كه در قرآن در مورد تجسم اعمال و تفسير آنها وارد شده به كتاب «پيام قرآن» جلد ششم، بحث تجسم اعمال مراجعه فرماييد. نكتۀ قابل توجه اين‌كه تعبير به (آجالهم) كه در نسخۀ صبحى صالح آمده ظاهرا تعبير نادرستى است و صحيح آن (آجلهم) است و تقريبا تمام نسخ نهج‌البلاغه به همين صورت (آجلهم) نوشته شده و قرينۀ مقابله با (عاجلهم) دليل روشنى بر اين معناست، زيرا (عاجل) به معناى شىء موجود (دنيا) است و (آجل) به معناى شىء مدت‌دار (در اينجا مراد آخرت) است و (آجال) كه جمع اجل به معناى سررسيد عمر است در اينجا مفهومى ندارد. ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
اجمالی از علم منطق،ج4،بحث الفاظ و تقسیمات الفاظ.m4a
18.11M
📌اجمالی از 📎 ▪️بحث الفاظ_تقسیمات الفاظ ◽ابوالفضل‌ نجفی ━💠🍃🖤🍃💠━ @thaqalayn110
13900524_3300_128k.mp3
2.82M
🎙بیانات مقام معظم رهبری: "العلم سلطان| ته صف نایستیم" ━💠🍃🌺🍃💠━ @thaqalayn110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📌اجمالی از تفسیر آیات قرآن در بیان امام خامنه ای سوره مبارکه سبإ آیه ۱۷ ذٰلِكَ جَزَيناهُم بِما كَفَروا ۖ وَهَل نُجازي إِلَّا الكَفورَ این کیفر را بخاطر کفرانشان به آنها دادیم؛ و آیا جز کفران کننده را کیفر می‌دهیم؟! جمهوری اسلامی - یعنی نظام مردمی، نظام مستقل، نظام مبتنی بر ارزش‌های اصیل، نظام مبتنی بر آزادی فکر و عدالت اجتماعی - یک هدیه‌ی الهی به ملت ایران است. خدای متعال این هدیه را مفت و مجانی به ملت ایران نداده است. نسل‌هایی تلاش کردند، نسل قبل از شما مجاهدتِ سخت و دشواری را متحمل شدند؛ خدای متعال هم وعده کرده است که برای مجاهدت پاداش قائل است. پاداش نه فقط پاداش اخروی است، بلکه در همین نشئه‌ی زندگی هم پاداش داده می‌شود؛ «کلاً نمد هؤلاء و هؤلاء من عطاء ربک»(۱)؛ هرکس تلاش کند، به نتیجه‌ی آن تلاش خواهد رسید. ملت ایران تلاش کردند؛ خدای متعال هم این هدیه را به آنها داد؛ یعنی یک نظام مردمی که پایه‌های آن بر ضدیت با فساد و انحراف و کجروی و وابستگی نهاده شده است. این هدیه را باید نگه داشت. این‌طور نیست که اگر خدا به قومی نعمت داد، آن قوم خاطرجمع باشند که این نعمت برای آنها خواهد ماند. شما در سوره‌ی حمد می‌خوانید: «صراط الّذین انعمت علیهم غیرالمغضوب علیهم و لاالضّالّین»(۲)؛ یعنی «مغضوب علیهم» و «ضالّین» هم جزو «انعمت علیهم»اند. نباید تصور شود که خدا به عده‌یی نعمت می‌دهد و عده‌یی را گمراه می‌کند و مورد غضب قرار می‌دهد؛ نه، «غیر المغضوب علیهم» به حسب ترکیب نحوی عربی، صفت «انعمت علیهم» است. خدا به انسان‌های زیادی نعمت داده است. نعمت دادشده‌گان دو نوع‌اند؛ یک عده کسانی هستند که با عمل خود، با سوء رفتار خود، با تنبلی خود، با انحراف خود و با دل سپردن و تن سپردن به هوس‌های زودگذرِ منحرف کننده، نعمت را بر باد دادند؛ یک عده هم کسانی هستند که نعمت را با کوشش و تلاش و شکرانه‌ی خود نگه داشتند. کسانی که نعمت را بر باد دادند، «مغضوب علیهم» و «ضالین»اند؛ آنهایی که نعمت را نگه داشتند، «غیرالمغضوب علیهم و لا الضّالّین»اند. خدای متعال، هم به انبیا و اولیا و شهدا و صالحین نعمت داده است - «فاولئک مع الّذین انعم اللَّه علیهم من النّبیّین و الصّدیقین و الشّهداء و الصّالحین»(۳) - هم به بنی‌اسرائیل نعمت داده است؛ «اذکروا نعمتی الّتی انعمت علیکم».(۴) در سوره‌ی بقره سه مرتبه این تعبیر تکرار شده است. خدا به بنی‌اسرائیل هم نعمت داد، منتها آنها نعمت را کفران کردند. خدای متعال در سوره‌ی سبأ می‌فرماید: «ذلک جزیناهم بما کفروا و هل نجازی الّا الکفور»(۵). خداوند کفران کنندگان نعمت را تنبیه و مجازات می‌کند. پس باید نعمت را نگه‌داشت. انبیا و شهدا و صالحین و صدیقین کسانی هستند که نعمت خدا را نگه‌داشتند. نعمت خدا را باید نگه‌دارید، پرورش دهید، کامل کنید و نقایص‌اش را برطرف سازید - که این نقایص هم باز از عمل ما ناشی می‌شود - این کار بزرگی است که بر عهده‌ی شما جوانها و بخصوص جوانان دانشجوست، که امیدهای آینده‌اید و در افق آینده، انسان شماها را می‌بیند. مدیران و تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان کشور در آینده شماها هستید؛ هم می‌توانید این کشور را به اوج قله‌ی افتخار و ترقی برسانید - همان‌طور که آرزوی نظام جمهوری اسلامی است - هم می‌توانید خدای نکرده نعمتِ به دست آمده را از دست بدهید. لذا به افق دوردست نگاه کنید و ببینید چه باید کرد و چالش‌هایی که در مقابل ماست، چیست.۱۳۸۴/۰۲/۱۹ بیانات در دیدار جمعی از دانشجویان استان کرمان ━💠🍃🌺🍃💠━ @thaqalayn110
متن درس هجدهم.pdf
1.14M
📗 کتاب «طرح کلّی اندیشه اسلامی در قرآن» ؛ فایل pdf 🔸 نخستین نغمه‌های دعوت ━💠🍃🌺🍃💠━ @thaqalayn110