📸 ماجرای عکس درسآموز از شیخ زکزاکی
◻️ چند روزی است عکسی از رهبر جنبش اسلامی نیجریه در فضای مجازی پخش شده که وی در نماز به یک عالم اهل سنت اقتدا کرده است.
این عکس چند روز پس از آزادی ایشان از زندان گرفته شده است.
◻️ اما پیگیری های خبرنگار حوزه جوانب دیگری از این عکس را روشن کرد. شخصی که شیخ زکزاکی به او اقتدا کرده است شیخ یعقوب ثانی برادر بزرگتر ایشان است که از اهل تسنن می باشد.
✍این شیخ بصیر با این گونه اقدامات مدبرانه تا کنون قریب به 20 میلیون نفر را شیعه کرده است. اما آن ها که در رسانه های خودشان شب و روز به اهل سنت و مقدسات آنها فحاشی می کنند تا کنون چند نفر را شیعه کرده اند؟ بنا بر اخبار موثق عده زیادی را فراری دادهاند!/کانال استاد روانبخش
━💠🍃🌺🍃💠━
@thaqalayn110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📲 #استوری |
اونی که غریبتر از حسین بی کفن🥀
غریب و کریم اهل امام حسن💔
#شهادت_امام_حسن_مجتبی ع🖤🍂
#تسلیٺ_باد🍂💔
━💠🍃🖤🍃💠━
@thaqalayn110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📲 #استوری |
در پیش روی او
معراج دیگر است🍂
از عمر مصطفی
ساعات آخر است🍂
#شهادت_حضرت_پیامبر(ص)🥀
#تسلیٺ_باد🥀
━💠🍃🖤🍃💠━
@thaqalayn110
تفسیر سوره مجادله.pdf
2.66M
📔 جزوه | خلاصهی تفسیر رهبر معظم انقلاب از سورهی مجادله
⏪ امام خامنهای سورهی مجادله را اینگونه توصیف کردهاند:
«در این سوره ضمن اینکه دستورات اخلاقى و آداب برخورد مسلمانها با هم مورد تکیه قرار گرفته یک حقایق کلّى هم از مفاهیم اسلامى و فرهنگ اسلامى در آن ذکر شده و این نشان میدهد که یک پیوندى بین احکام جزئى و احکام کلّى در اسلام هست و اینها مکمّل هم و از یک روح سرچشمه میگیرند.»
#ثقلین
━💠🍃🖤🍃💠━
@thaqalayn110
اجمالی از علم منطق،اقسام استدلال مباشر۲،ج۱۲.m4a
9.34M
📌اجمالی از #علم_منطق
📎#جلسه_دوازدهم
▪️استدلال مباشر۲
◽ابوالفضل نجفی
#اندیشه
#عقل
#تفکر
#فلسفه
#منطق
━💠🍃🖤🍃💠━
@thaqalayn110
📌 تفسیر اجمالی آیات قرآن کریم در بیان امام خامنهای
سوره مبارکه ص آیه ۲۰
وَشَدَدنا مُلكَهُ وَآتَيناهُ الحِكمَةَ وَفَصلَ الخِطابِ
حکمت امام خمینی(ره)، بیننده امور غیر مادی
یک سلسله محاسبات و علل و عوامل و فعل و انفعالات هست که حواس انسان و در اغلب موارد، عقل مادّی انسان را به آنها راه نیست؛ آنها را دیدِ دیگری میتواند ببیند.
من تصور میکنم، آن چشمی که میتواند آن فعل و انفعالات را ببیند، اسمش در اصطلاح اسلامی و قرآنی، عبارت از حکمت است. «و اتیناه الحکمة و فصل الخطاب». تا آنجایی که من فهمیدم، حکمت، آن بینشی است که میتواند حقایق را ماورای غشای مادّی آن ببیند. با اینکه من قبل از انقلاب هم سالهای متمادی خدمت امام بزرگوار و عظیمالشأنمان، ارادت و اخلاص داشتم و ایشان را از نزدیک میشناختم، اما این نکته را بعد از انقلاب متنبه شدم که امام ما یک مرد حکیم است. در اینجا، حکیم به معنای مصطلح آن - یعنی فیلسوف - مورد نظر نیست؛ بلکه حکمت به همان معنای واقعی و قرآنی آن - که خدای متعال میفرماید ما آن را به پیامبران دادیم - مورد نظر است. این کتابهای فهرستی - مثل المعجم المفهرس - را نگاه کنید، با این چیزها انس بگیرید؛ خیلی خوب است. در معجم، کلمهی حکمت را پیدا کنید. بعد به همهی آیاتی که در آن، کلمهی حکمت هست، نگاه کنید. اگر معنای آیات را هم متوجه نمیشوید، به ترجمه مراجعه کنید و ببینید که در قرآن، حکمت چیست.
من تصورم این است که امام یک حکیم بود؛ یعنی همان فعل و انفعالات معنویِ باطنیِ پشت پرده را - مثل جریانهای زیرزمینی آب که علم خاصی دارد - میدید. هر کس اگر چشم هم نداشته باشد، دست که بزند، جریان آبِ رو را میفهمد و با گوشش، صدای شرشر آن را هم میشنود؛ اما جریان آبهای زیرزمینی را نه. این، معنای حکمت است. من میدیدم، آن انسان استثنایی زمان ما - که هیچکس با او قابل مقایسه نیست - مثل اینکه جریانهای زیرزمینیِ حوادث و پشت پرده را میبیند. نمیخواهیم بگوییم که امام، غیب میدانست. خیر، هیچکس جز کسی که خدای متعال به او اذن داده باشد، از غیب خبری ندارد. امام هم نه ادعا داشت و نه ما در مورد آن بزرگوار، این ادعاها را داریم. دیدِ حکمت، غیر از این است؛ یعنی چیزهایی را با یک احساس معنوی درک میکند.
همهی این حوادثی که شما در انقلاب دیدید و امام دربارهی آن چیزی گفتند و شد، از این قبیل بود. نه اینکه تصور کنید ایشان محاسبهی مادّی و سیاسی میکردند. نه، آن بزرگوار اهل این محاسبات نبودند. البته فکر سیاسیِ خیلی پختهیی داشتند و حقایق را میفهمیدند؛ اما اینطور نبود که همان محاسباتی را که معمولاً میکنند، انجام بدهند. این، همان غیب و ملکوت عالم و ملکوت وجود شماست که باید به آن ایمان و اعتقاد داشت. راه رسیدن به آن هم تقواست.۱۳۶۹/۰۶/۲۹
بیانات در دیدار فرماندهان سپاه.
━💠🍃🖤🍃💠━
@thaqalayn110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حسن شدم که خودم شاهد کتک باشم
#امام_حسن
━💠🍃🖤🍃💠━
@thaqalayn110
🔰حکمت ۲۱ نهجالبلاغه:ارزش ها و ضد ارزش ها(اخلاقی)
📌شرح اجمالی حکمت 👇
━💠🍃🌺🍃💠━
@thaqalayn110
🔻▫️شرح اجمالی #حکمت ۲۱ نهجالبلاغه
امام عليه السلام در اين سخن پرمعناى خود به سه نكتۀ مهم اشاره مىكند. نخست مىفرمايد: «ترس (نابجا) با نااميدى مقرون است»؛ (قُرِنَتِ الْهَيْبَةُ بِالْخَيْبَةِ) . بدون شك ترس از عوامل و اشياى خطرناك، حالتى است كه خداوند در انسان براى حفظ او آفريده است. هنگامى كه حادثۀ خطرناكى رخ مىدهد يا موجود خطرناكى به انسان حمله مىكند و خود را قادر بر دفاع نمىبيند ترس بر او غالب مىشود و خود را به سرعت از صحنه دور مىسازد اينگونه ترس منطقى و موهبت الهى براى حفظ انسان از خطرات است. هر گاه سيلاب عظيمى حركت كند و انسان خود را در مسير آن ببيند و بترسد و با سرعت خود را كنار بكشد چه كسى مىگويد اين صفت مذموم است؟ ترس بجا سپرى است در برابر اينگونه حوادث. ولى ترس نابجا كه ناشى از توهم يا ضعف نفس يا عدم مقاومت در مقابل مشكلات باشد به يقين مذموم و نكوهيده است و اينگونه ترسهاست كه انسان را از رسيدن به مقاصد عاليه باز مىدارد. به همين دليل از قديم گفتهاند: شجاعان اند كه به موفقيتهاى بزرگ دست مىيابند. شاعر مىگويد: مَنْ رٰاقَبَ النّٰاسَ مٰاتَ هَمّاً وَ نٰالَ بِاللَّذةِ الْجَسُورُ «كسى كه ملاحظۀ سخنان اين و آن كند (و از آن بترسد) از غصه مىميرد؛ ولى افراد جسور و شجاع به لذات و كاميابىها مىرسند». واژۀ «هيبه» گاه به معناى شكوه و جلال آمده كه موجب خوف ديگران مىشود و گاه به معناى ترس است و در جملۀ بالا معناى دوم اراده شده است آن هم ترس بيجا، و واژۀ «خيبة» به معناى خسران و شكست و ناكامى و محروميت است و اين دو همواره با هم قرين اند و به اين ترتيب امام مىخواهد پيروان خود را به شجاعت در تمام امور دعوت كند. در جملۀ كوتاه و پرمعناى دوم مىفرمايد: «كمرويى با محروميت همراه است»؛ (وَ الْحَيَاءُ بِالْحِرْمَانِ) . حياء مانند هيبت دو معناى باارزش و ضد ارزش دارد؛ حياى ارزشمند آن است كه انسان از هر كار زشت و گناه و آنچه مخالف عقل و شرع است بپرهيزد و حياى ضد ارزش آن است كه انسان از فراگرفتن علوم و دانشها و يا سؤال كردن از چيزهايى كه نمىداند يا احقاق حق در نزد قاضى و جز او اجتناب كند، همان چيزى كه در عرف، از آن به كمرويىِ ناشى از ضعف نفس تعبير مىشود.
━💠🍃🌺🍃💠━
@thaqalayn110
متن درس 24.pdf
1M
📗 #متن_کامل
#جلسه_بیستوچهارم کتاب «طرح کلّی اندیشه اسلامی در قرآن» ؛ فایل pdf
🔸 پیوندهای امّت اسلامی
━💠🍃🖤🍃💠━
@thaqalayn110
هدایت شده از ثقلین بابِ حطه
24 - طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن - پیوندهای ولایت.mp3
15.96M
📻 پای #منبر استاد سیدعلی حسینی #خامنهای حفظه الله 📻
📻 #صوت_کامل سلسله جلسات طرح کلی #اندیشۀ_اسلامی در قرآن/جلسه بیستموچهارم
━💠🍃🖤🍃💠━
@thaqalayn110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گرانترین دزدی تاریخ
دزدی که با سرقت یک گوشی، صاحب باارزشترین دارایی دنیا شد./فارس
#امام_رضا
#استوری
━💠🍃🖤🍃💠━
@thaqalayn110
🔰تفسیر اجمالی آیات قرآن کریم در بیان امام خامنه ای
وَمَا تُجْزَوْنَ إِلَّا مَا كُنْتُمْ تَعْمَلُونَ،
إِلَّا عِبَادَ اللَّهِ الْمُخْلَصِينَ
آیات 39 و 40 سوره صافات
پاداش بینهایت برای بندگان مخلص
همهی مردم، پاداش متناسب با عمل کاری را که انجام دادهاند میگیرند، مگر بندگان مخلص خدا. اینها عملشان و پاداششان متناسب نیست. عملشان هرچه که باشد، پاداش آنها بینهایت است؛ زیرا این وجود متعلق به خدا، برای خدا و سرتا پا در خدمت اهداف الهی است. او، همهی وجودش برای خدا خالص شده است.
روایتی را دیدم که مضمونش این است که خدای متعال میگوید: «اگر به بندهی مخلص یا مخلص، همهی دنیا را هم بدهم، حق او ادا نشده است.»
بنابراین، جزای او متناسب با عملی که انجام میدهد، نیست. یک نماز او برابر هزاران نمازی است که بندگان خوب خدا بخوانند.۱۳۷۱/۱۲/۰۴
بیانات در اوّلین روز ماه مبارک رمضان
━💠🍃🖤🍃💠━
@thaqalayn110
اجمالی از معرفت شناسی،ج۲۱،هرمنوتیک،نجفی.m4a
13.59M
📌اجمالی از #معرفت_شناسی
📎جلسه بیستمویکم_هرمنوتیک فلسفی
▫️ابوالفضل نجفی
#اندیشه
#عقل
#تفکر
#فلسفه
━💠🍃🌺🍃💠━
@thaqalayn110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📲 #استوری
الهی که امسال حسین🤲
سال آخرم نباشه🤲
#وداع_با_محرم_صفر🥀
#ساعات_آخر_است_گدا_را_حلال_کن❤️
#شب_جمعه
━💠🍃🌺🍃💠━
@thaqalayn110
🔰 حکمت ۲۱ نهجالبلاغه:ارزش ها و ضد ارزش ها(اخلاقی)
وَ الْفُرْصَةُ تَمُرُّ مَرَّ السَّحَابِ، فَانْتَهِزُوا فُرَصَ الْخَيْرِ.
📌 شرح اجمالی حکمت 👇
━💠🍃🌺🍃💠━
@thaqalayn110
📌شرح اجمالی #حکمت ۲۱ نهجالبلاغه
آنگاه امام در سومين جملۀ حكمتآميز به اهمّيّت استفادۀ از فرصتها پرداخته مىفرمايد: «فرصتها همچون ابر در گذرند، ازاينرو فرصتهاى نيك را غنيمت بشماريد (و پيش از آن كه از دست برود از آنها استفاده كنيد»؛ (وَ الْفُرْصَةُ تَمُرُّ مَرَّ السَّحَابِ ، فَانْتَهِزُوا فُرَصَ الْخَيْرِ) . منظور از فرصت، آماده شدن كامل اسباب كار خوب است مثل اينكه تمام مقدمات جهت تحصيل علم براى كسى فراهم گردد؛ هم تن سالم دارد، هم هوش و استعداد، هم استاد لايقى آمادۀ تدريس او و هم فضاى آموزشى خوبى در اختيار اوست كه در عرف نام آن را فرصت مىگذارند و از آنجايى كه فرصتها تركيبى از عوامل متعددى است و هر كدام از اين عوامل ممكن است بر اثر تغييراتى زايل شود از اين رو فرصتها زودگذرند. لذا در حديث ديگرى از همان امام عليه السلام مىخوانيم: «الْفُرْصَةُ سَرِيعَةُ الْفَوْتِ بَطِيئَةُ الْعَوْدِ؛ فرصت با سرعت از دست مىرود و به زحمت به دست مىآيد». به همين دليل روايات فراوانى در باب «اغتنام فرصت» آمده است و به ما دستور دادهاند فرصتها را غنيمت بشمريم، چرا كه ترك آن اندوهبار است. اميرمؤمنان على عليه السلام در نامۀ 31 نهجالبلاغه در ضمن وصايايى كه به فرزند دلبندش امام مجتبى عليه السلام مىكند مىفرمايد: «بَادِرِ الْفُرْصَةَ قَبْلَ أَنْ تَكُونَ غُصَّةً؛ به سراغ استفاده از فرصت برو (پيش از آنكه از دست برود و) مايۀ اندوه گردد». به هر حال تمام مواهب الهى كه در دنيا نصيب انسان مىشود فرصتهاى زودگذرند؛ جوانى، تندرستى، امنيت، آمادگى روح و فكر، بلكه عمر و حيات انسان همگى فرصتهاى زودگذرى هستند كه اگر آنها را غنيمت نشمريم و بهرۀ كافى نگيريم نتيجهاى اندوهبار خواهد داشت. اى دل به كوى عشق گذارى نمىكنى اسباب، جمع دارى و كارى نمىكنى چوگان حكم در كف و گويى نمىزنى بازِ ظفر به دست و شكارى نمىكنى ترسم كزين چمن نبرى آستينِ گل كز گلشنش تحمل خارى نمىكنى *** [گفتار حكيمانه] 22 و قال عليهالسلام لَنَا حَقٌّ، فَإِنْ أُعْطِينَاهُ، وَ إِلَّا رَكِبْنَا أَعْجَازَ الْإِبِلِ، وَ إِنْ طَالَ السُّرَىٰ.
━💠🍃🌺🍃💠━
@thaqalayn110
هدایت شده از ثقلین بابِ حطه
🔴 زیارت امام زمان (عج) در روز جمعه
🔵 اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا حُجَّةَ اللهِ في اَرْضِهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا عَيْنَ اللهِ في خَلْقِهِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا نُورَ اللهِ الَّذي يَهْتَدي بِهِ الْمُهْتَدُونَ، وَيُفَرَّجُ بِهِ عَنِ الْمُؤْمِنينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا الْمُهَذَّبُ الْخآئِفُ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ اَيُّهَا الْوَلِيُّ النّاصِحُ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا سَفينَةَ النَّجاةِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا عَيْنَ الْحَيوةِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ صَلَّي اللهُ عَلَيْكَ وَعَلي آلِ بَيْتِكَ الطَّيِّبينَ الطّاهِرينَ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ عَجَّلَ اللهُ لَكَ ما وَعَدَكَ مِنَ النَّصْرِ وَظُهُورِ الاَْمْرِ، اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يامَوْلايَ، اَنـَا مَوْلاكَ عارِفٌ بِاُوليكَ وَاُخْريكَ، اَتَقَرَّبُ اِلَي اللهِ تَعالي بِكَ وَبِآلِ بَيْتِكَ، وَاَنْتَظِرُ ظُهُورَكَ، وَظُهُورَ الْحَقِّ عَلي يَدَيْكَ، وَاَسْئَلُ اللهَ اَنْ يُصَلِّيَ عَلي مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد، وَاَنْ يَجْعَلَني مِنَ الْمُنْتَظِرينَ لَكَ وَالتّابِعينَ وَالنّاصِرينَ لَكَ عَلي اَعْدآئِكَ، وَالْمُسْتَشْهَدينَ بَيْنَ يَدَيْكَ في جُمْلَةِ اَوْلِيآئِكَ، يا مَوْلايَ يا صاحِبَ الزَّمانِ صَلَواتُ اللهِ عَلَيْكَ وَعَلي آلِ بَيْتِكَ، هذا يَوْمُ الْجُمُعَةِ وَهُوَ يَوْمُكَ، الْمُتَوَقَّعُ فيهِ ظُهُورُكَ، َالْفَرَجُ فيهِ لِلْمُؤْمِنينَ عَلي يَدَيْكَ، وَقَتْلُ الْكافِرينَ بِسَيْفِكَ، وَاَنَا يا مَوْلايَ فيهِ ضَيْفُكَ وَجارُكَ، وَاَنْتَ يا مَوْلايَ كَريمٌ مِنْ اَوْلادِ الْكِرامِ، وَمَأْمُورٌ بِالضِّيافَةِ وَالاِْجارَةِ، فَاَضِفْني وَ اَجِرْني، صَلَواتُ اللهِ عَلَيْكَ وَعَلي اَهْلِ بَيْتِكَ الطّاهِرينَ.
#جمعه
#امام_زمان
━💠🍃🌺🍃💠━
@thaqalayn110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا