#حدیث_روز
#شهادت_امام_حسن_عسکری
✍امام عسکری عليه السلام:چه زشت است در مؤمن خواسته اى باشد كه او را به خوارى كشاند
📚ميزان الحكمه ج۶ صف۴۹۰
━💠🍃🖤🍃💠━
@thaqalayn110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹زندگی زیباست اما《شهادت》از آن زیباتر است
🌷سیدرضا نریمانی
♥️زیباتر میشه زندگی وقتی سر بدی
واسه اون که دوستش داری
♥️زیباتر میشه زندگی وقتی بی قراری برای روز یاری
♥️زیباتر میشه زندگی وقتی هرچی داری برا حسین ع میذاری...
#شهادت
#پیشنهاد_دانلود
━💠🍃🖤🍃💠━
@thaqalayn110
متن درس 26.pdf
912K
📗 #متن_کامل
#جلسه_بیستوششم کتاب «طرح کلّی اندیشه اسلامی در قرآن» ؛ فایل pdf
🔸 در پیرامون ولایت - 1
━💠🍃🖤🍃💠━
@thaqalayn110
26 - طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن - در پیرامون ولایت 1.mp3
16.3M
📻 پای #منبر استاد سیدعلی حسینی #خامنهای حفظه الله 📻
📻 #صوت_کامل سلسله جلسات طرح کلی #اندیشۀ_اسلامی در قرآن/جلسه بیستموششم
━💠🍃🖤🍃💠━
@thaqalayn110
🔰حکمت ۲۵ نهجالبلاغه:ترس از خدا در فزونی نعمت ها(اخلاقی)
📌 شرح اجمالی حکمت 👇
━💠🍃🌺🍃💠━
@thaqalayn110
🔻▫️ تفسیر اجمالی #حکمت ۲۵ نهجالبلاغه
امام عليه السلام در اين سخن حكمتآميزش به گنهكاران مغرور هشدار مىدهد و مىفرمايد: «اى فرزند آدم! هنگامى كه مىبينى پروردگارت نعمتهايش را پى در پى بر تو مىفرستد در حالى كه تو معصيت او را مىكنى از او بترس (مبادا مجازات سنگينش در انتظار تو باشد)»؛ (يَا بْنَ آدَمَ، إِذَا رَأَيْتَ رَبَّكَ سُبْحَانَهُ يُتَابِعُ عَلَيْكَ نِعَمَهُ وَ أَنْتَ تَعْصِيهِ فَاحْذَرْهُ) . گنهكاران سه دستهاند: گروهى آلودگى كمى دارند و يا اعمال نيك بسيار توأم با صفاى دل. خداوند اين گروه را در همين جهان گرفتار مجازاتهايى مىكند تا پاك شوند و پاك از جهان بروند. گروه ديگرى گناهان سنگينتر و مجازات بيشترى دارند كه خداوند به آنها فرمان توبه داده و اگر توبه نكنند در آخرت گرفتارند. گروه سومى هستند كه طغيان و سركشى را به حد اعلى رساندهاند خداوند آنها را در همين دنيا گرفتار عذاب استدراج مىكند. منظور از عذاب استدراجى اين است كه لطف و رحمت خود را از آنها مىگيرد و توفيق را از آنها سلب مىكند، ميدان را براى آنها باز مىگذارد، بلكه هر روز نعمت بيشترى به آنها مىدهد تا پشت آنها از بار گناه سنگين گردد. ناگهان مجازات سنگين و دردناكى به سراغشان مىآيد و آنها را در هم مىكوبد و به يقين مجازات در اين حالت كه در ناز و نعمت به سر مىبرند بسيار دردناكتر است. اين درست به آن مىماند كه شخصى ساعت به ساعت از شاخههاى درختى بالا برود و هنگامى كه به انتهاى آن برسد ناگهان تعادل خود را از دست بدهد و فرو افتد و تمام استخوانهايش در هم بشكند. قرآن مجيد بارها به عذاب استدراجى اشاره مىفرمايد؛ دربارۀ گروهى از امتهاى پيشين مىگويد: ما آنها را گرفتار رنج و ناراحتى ساختيم شايد بيدار شوند و تسليم گردند... ««فَلَمّٰا نَسُوا مٰا ذُكِّرُوا بِهِ فَتَحْنٰا عَلَيْهِمْ أَبْوٰابَ كُلِّ شَيْءٍ حَتّٰى إِذٰا فَرِحُوا بِمٰا أُوتُوا أَخَذْنٰاهُمْ بَغْتَةً فَإِذٰا هُمْ مُبْلِسُونَ»؛ هنگامى كه آنچه را به آنها تذكر داده شده بود به فراموشى سپردند درهاى همه چيز (از نعمتها) را به روى آنها گشوديم تا (كاملاً) خوشحال شدند (و به آن دل بستند) ناگهان آنها را گرفتيم (و سخت مجازات كرديم) و در اين هنگام همگى مأيوس شدند.»
━💠🍃🌺🍃💠━
@thaqalayn110
اجمالی از معرفت شناسی،هرمنوتیک۳،ج۲۳،نجفی.m4a
9.23M
📌اجمالی از #معرفت_شناسی
📎جلسه بیستموسوم_هرمنوتیک فلسفی۳
▫️ابوالفضل نجفی
#اندیشه
#عقل
#تفکر
#فلسفه
━💠🍃🌺🍃💠━
@thaqalayn110
#عید_بیعت
🔴 آیا واقعا خلیفهی دوم در تاریخ ۹ ربیع الاول به قتل رسیده است؟
♦️ به نوشته منابع تاریخی خلیفه دوم در روز ۲۳ یا ۲۷ ذی الحجة سال ۲۳ هجری توسط فیروز (یا پیروز) ملقب به «ابو لؤلؤ» غلام مغیرة بن شعبه مجروح شد و سه روز بعد کشته شد. علمای متقدّم شیعه بر اینکه وی در ذیحجه به قتل رسیده اتفاق نظر داشته اند
📚 برخی از #منابع معتبری که قتل عمر بن خطاب را در ماه ذو الحجة ذکر کرده اند، این کتب هستند:
مرُوج الذَهب، علی بن حسین مسعودی(متوفی ۳۴۶)، ج ۲، ص۱۳۵۲ // تاریخ یعقوبی، یعقوبی(متوفی ۲۸۴)، ج ۲، ص ۱۵۹ // تاریخ مدینه، ابن شَبه نمیری(متوفی ۲۶۲)، ج ۳، ص۸۹۵ و ۹۴۳ // تاریخ خلیفه بن خیاط، خلیفه بن خیاط عصفری(متوفی ۲۴۰)، ص۱۰۹ // أخبار الطوال، ابوحنیفه دینوری(متوفی ۲۸۲)، ص۱۳۹ // تاریخ کبیر، بخاری(متوفی ۲۵۶)، ج ۶، ص۱۳۸ // المصنف، ابن أبی شیبه کوفی(متوفی ۲۳۵)، ج ۸، ص۴۱ // تاریخ طبری، طبری(متوفی ۳۱۰)، ج ۳، ص۲۶۵ // المعارف، ابن قُتَیبه دینَوری (متوفی ۲۷۶)، ص۱۸۳ // فتوح، أحمد بن أعثم کوفی(متوفی ۳۱۴)، ج ۲، ص۲۳۲۹ // موطأ، مالک بن انس (متوفی ۱۷۹)، ج ۲، ص۸۲۴ // الآحاد والمثانی، ضحاک(متوفی ۲۸۷)، ج ۱، ص۱۰۲ // المصنف، عبدالرزاق صنعانی(متوفی ۲۱۱)، ج ۱۱، ص۳۱۵ // مسند احمد، احمد بن حنبل(متوفی ۲۴۱)، ج ۱، ص۵۵ // طبقات الکبری، محمد بن سعد(متوفی ۲۳۰)، ج ۳، ص۳۶۴ // أنساب الأشراف، بلاذری (متوفی ۲۷۹)، ج ۱۰، ص۴۳۹ // المحبر، محمد بن حبیب هاشمی بغدادی(متوفی ۲۴۵)، ص۱۴ // الثقات، ابن حبان(متوفی ۳۵۴)، ج ۲، ص۲۳۸ // مسند ابن جعد، علی بن جعد بن عبید(متوفی ۲۳۰)، ص۱۹۵ // التنبیه والإشراف، علی بن حسین مسعودی(متوفی ۳۴۵)، ص۲۵۰ // استیعاب، ابن عبد البِرّ(متوفی ۴۶۳)، ج ۳، ص۱۱۵۲ المعجم الکبیر، طبرانی(متوفی ۳۶۰)، ج ۱، ص۷۰ // مستدرک، حاکم نیشاپوری (متوفی ۴۰۵)، ج ۳، ص۹۲ // التعدیل والتجریح، سلیمان بن خلف باجی(متوفی ۴۷۴)، ج ۳، ص۱۰۵۴ // سنن کبری، بیهقی(متوفی ۴۵۸)، ج ۸، ص۱۵۰ // البدء و التاریخ، مطهر بن طاهر مقدسی (متوفی ۵۰۷)، ج ۵، ص۱۹۱ // تاریخ مدینۀ دمشق، ابن عساکر(متوفی ۵۷۱)، ج ۴۴، ص۱۴ // صفوه الصفوه، ابن جوزی(متوفی ۵۹۷)، ج ۱، ص۲۹۱ // الإنباء، ابن عمرانی (متوفی ۵۸۰)، ص۴۸ // اُسدالغابه، ابن اثیر(متوفی ۶۳۰)، ج ۴، ص۷۷ // شرح نهج البلاغه ابن ابی الحدید(متوفی ۶۵۶)، ج ۱۲، ص۱۸"کانال عبرتهای عاشورا"
━💠🍃🌺🍃💠━
@thaqalayn110
📌 تفسیر اجمالی آیات قرآن کریم در بیان امام خامنهای
سوره مبارکه فصلت آیه ۲۶
وَقالَ الَّذينَ كَفَروا لا تَسمَعوا لِهٰذَا القُرآنِ وَالغَوا فيهِ لَعَلَّكُم تَغلِبونَ
کافران گفتند: «گوش به این قرآن فراندهید؛ و به هنگام تلاوت آن جنجال کنید، شاید پیروز شوید!»
شعار آزادی اظهار عقیده و آزادی بیان در دنیای غرب هم یک شعار واقعی نیست. یک چیزی که در صورت و ظاهرْ آزادی است، وجود دارد، اما در واقع آزادی به آن معنایی که ادعا میکنند، نیست، بلکه حتی سانسور و اختناق به شکل بسیار ظریف و موذیانهای در این کشورها وجود دارد. سانسوری که در کشورهای غرب هست، تقریباً از جهاتی شبیه هست به همان سانسور و کنترلی که در دوران ظهور اسلام در مکه نسبت به افکار انقلابی رسول خدا وجود داشت. حالا آنها در دوران جاهلیت زندگی میکردند، اینها در دوران مدرنیسم زندگی میکنند. روشها تفاوت کرده، اما روح قضیه همان هست. قرآن از قول کفار نقل میکند که میگفتند: «و قال الّذین کفروا لاتسمعوا لهذا القران و الغوا فیه لعلّکم تغلبون»؛ به هم توصیه میکردند که گوش به سخن قرآن ندهید، ندای پیغمبر را نشنوید و هنگامی که پیغمبر مشغول تلاوت آیات قرآن بود، ولوله میکردند، هلهله میکردند و یک جنجال و غوغائی به وجود میآوردند که صدای قرآن و صوت کلام الهی از حنجرهی پیغمبر شنیده نشود؛ که در تواریخ هم این ذکر شده که رسول خدا در کنار کعبه مینشست و آیات قرآن را میخواند؛ عدهای هم مأمور بودند که جنجال کنند، غوغا راه بیندازند و نگذارند صدای قرآن به گوش دیگران برسد. آنی که امروز در رسانههای غرب وجود دارد، تقریباً چنین چیزی است. درست است که قانوناً کسی را از بیان کردن مانع نشدند؛ اما آن جنجال و غوغای تبلیغاتیای که به راه میاندازند، امکان و مجال این را نمیدهد که غیر از همان چیزی که آنها اراده میکنند و میخواهند، صدایی به گوش کسی برسد.۱۳۶۶/۰۲/۰۴
خطبههای نماز جمعه تهران
━💠🍃🌺🍃💠━
@thaqalayn110
اجمالی از علم منطق،ج۱۵،عکس نقیض مخالف و نقض،نجفی.m4a
10.37M
📌اجمالی از #علم_منطق
📎#جلسه_پانزدهم
▪️عکس نقیض مخالف_ نقض
◽ابوالفضل نجفی
#اندیشه
#عقل
#تفکر
#فلسفه
#منطق
━💠🍃🌺🍃💠━
@thaqalayn110
تبری یا تفرقه .pdf
148.1K
#عید_بیعت
💠 تبری یا تفرقه ؟!
💠 آیا راه اظهار برائت از دشمنان اهل بیت در برگزاری مراسمات علنی و توهین صریح به مقدسات اهل سنت است؟
💠 پاسخ به این سوال را در مقاله فوق 👆👆ببینید.
✍️ محمد جعفری
@meshkatnoor
━💠🍃🌺🍃💠━
@thaqalayn110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎥 #جهان_مدیا| مهــم| اعلام توبه و استبصار بزرگترین مهره علمی فرقه یمانی در ایران
🔺سیدحسن سیدپورآذر، قدیمیترین عضو #فرقه_مدعی_یمانی و رئیس دانشکده این فرقه در ایران، ضمن اعتراف به وجود اشکالات و تناقضات اساسی در این جریان، رسماً انحرافی بودن دعوت احمدالحسن را اعلام کرد.
━💠🍃🌺🍃💠━
@thaqalayn110
🔰حکمت ۲۶ نهجالبلاغه:رفتار شناسی و نقش روحیات در تن ادمی(علمی،اخلاقی)
📌تفسیر اجمالی حکمت 👇
━💠🍃🌺🍃💠━
@thaqalayn110
🔻▫️ تفسیر اجمالی#حکمت ۲۶ نهجالبلاغه
امام عليه السلام در اين گفتار حكيمانهاش به يكى از اصول مهم روانشناسى اشاره كرده مىفرمايد: «هيچ كس چيزى را در دل پنهان نمىكند مگر اينكه در سخنان بىانديشهاى كه از او صادر مىشود و در صفحۀ صورتش، آشكار مىگردد»؛ (مَا أَضْمَرَ أَحَدٌ شَيْئاً إِلَّا ظَهَرَ فِي فَلَتَاتِ لِسَانِهِ، وَ صَفَحَاتِ وَجْهِهِ) . اين نكته مسلم است كه اعمال انسان بازتاب نيات، خواستهها و سجاياى اوست كه به صورت طبيعى ظاهر مىگردد؛ بخشى از آن اختيارى است مثل اينكه به هنگام ترسيدن از چيزى تصميم به فرار مىگيرد و بخش ديگرى غير اختيارى است كه مثلا در پريدن رنگ از صورت او احساس مىشود يا به هنگام غضب صورتش بىاختيار برافروخته مىگردد و گاه اندامش مىلرزد و نيز عكس العملهايى در افعال و اعمال خود ظاهر مىسازد. اما گاه مىشود انسان چيزى در درون دارد كه نمىخواهد آن را آشكار كند در اين صورت سعى مىكند دوگانگى در ميان سخن و كردار خود با آنچه در درون دارد ايجاد كند اين دوگانگى در آنجا كه انسان هشيار و مراقب باشد ممكن است ظاهر نشود، اما به هنگام غفلت و عدم توجه، آنچه در درون است خود را در عمل يا سخنهاى نينديشيده ظاهر مىكند. به علاوه پنهان كردن بخش غير اختيارى مانند آثارى كه در چهرۀ انسان نمايان مىشود كار آسانى نيست. اين پديده قانونى در روانشناسى است كه به وسيلۀ آن بسيارى از مجرمان را به اعتراف وامىدارند و مطالبى را كه اصرار بر اخفايش دارند آشكار مىسازند. امير مؤمنان على عليه السلام اين قانون مهم را در عبارتى كوتاه و بسيار پرمعنا در بالا بيان فرموده است. در قرآن مجيد دربارۀ منافقان مىخوانيم: ««أَمْ حَسِبَ اَلَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ أَنْ لَنْ يُخْرِجَ اَللّٰهُ أَضْغٰانَهُمْ * وَ لَوْ نَشٰاءُ لَأَرَيْنٰاكَهُمْ فَلَعَرَفْتَهُمْ بِسِيمٰاهُمْ وَ لَتَعْرِفَنَّهُمْ فِي لَحْنِ اَلْقَوْلِ وَ اَللّٰهُ يَعْلَمُ أَعْمٰالَكُمْ»؛ آيا كسانى كه در دلهايشان بيمارى (نفاق) است گمان كردند خداوند كينههايشان را آشكار نمىسازد * و اگر ما بخواهيم آنها را به تو نشان مىدهيم تا آنان را با قيافههايشان بشناسى، هرچند مىتوانى آنها را از طرز سخنانشان شناسايى كنى و خداوند اعمال شما را مىداند.»
━💠🍃🌺🍃💠━
@thaqalayn110
27 - طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن - در پیرامون ولایت 2.mp3
17.44M
📻 پای #منبر استاد سیدعلی حسینی #خامنهای حفظه الله 📻
📻 #صوت_کامل سلسله جلسات طرح کلی #اندیشۀ_اسلامی در قرآن/جلسه بیستموهفتم
━💠🍃🌺🍃💠━
@thaqalayn110
درس 27.pdf
995.1K
📗 #متن_کامل
#جلسه_بیستوهفتم کتاب «طرح کلّی اندیشه اسلامی در قرآن» ؛ فایل pdf
🔸 در پیرامون ولایت - 2
━💠🍃🌺🍃💠━
@thaqalayn110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴#معنویت دینی و معنویت #سکولار
🔹حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمد #جعفری
🔺جلسه اول
🔸#ضرورت_بحث_از_معنویت
✍حضرت استاد دکتر جعفری،یکی از اساتید عزیز بنده هستند.واقعا بیانات ایشون قابل استفاده است.
حتما این مجموعه را دنبال کنید.
http://aparat.com/hekmateislami
http://instagram.com/hekmate_islami
━💠🍃🌺🍃💠━
@thaqalayn110
#حدیث_روز
✍پیامبر گرامی اسلام صَلی الله عَلیه وَ آلهِ وَ سَلّم فرمودند: انسان مؤمن، گناه خویش را چون تخته سنگی بزرگ بر بالای سرش میبیند که میترسد بر روی او بیفتد.و انسان کافر، گناه خود را مانند مگسی میبیند که از جلوی بینیاش همواره رد میشود.
📚الأمالی شیخ طوسی
━💠🍃🌺🍃💠━
@thaqalayn110
28 - طرح کلی اندیشۀ اسلامی در قرآن - در پیرامون ولایت 3.mp3
17.21M
📻 پای #منبر استاد سیدعلی حسینی #خامنهای حفظه الله 📻
📻 #صوت_کامل سلسله جلسات طرح کلی #اندیشۀ_اسلامی در قرآن/جلسه بیستموهشتم
━💠🍃🌺🍃💠━
@thaqalayn110
متن درس 28.pdf
1.1M
📗 #متن_کامل
#جلسه_بیستوهشتم کتاب «طرح کلّی اندیشه اسلامی در قرآن» ؛ فایل pdf
🔸هجرت
━💠🍃🌺🍃💠━
@thaqalayn110
#نشر_حداکثری
⛔️جلوگیری از سونوگرافی بانوان توسط رادیولوژیستهای آقا
حمایت از کمپین:
https://www.farsnews.ir/my/c/98430
✊بخاطر حیا و غیرت مان حمایت کنیم و مجدانه نشردهیم تا به 50هزار امضاء برسد! ان شاءالله
🚨متأسفانه اخیراً کلیپی از سونوگرافی در بیمارستان کمالی استان البرز، در فضای مجازی منتشر شده است که نشان میدهد سونوگرافی(حتی واژینال!) در این بیمارستان دولتی (همچون بسیاری از بیمارستانها و مراکز دولتی دیگر) فقط توسط پزشک آقا انجام میشود و دستیار خانم فقط پشت سیستم تایپ میکند!
👈طرح انطباق جنسیتی مراکز درمانی مدتهاست که به وزارت بهداشت اعلام شده ولی متأسفانه تقریباً هیچ اهتمامی در تعداد گزینش دانشجویان دختر و پسر در رشتههای پزشکی و تخصص برای دستیابی به این طرح پیگیری نمیگردد
🤭حتی انجام امور خدماتی خصوصی بانوان بستری در بسیاری از بیمارستانهای دولتی به شکل بسیار نامناسبی نیز توسط نیروهای خدماتی آقا انجام میگیرد!
🔴لازم به ذکر است که پس از پیگیریهای انجام شده، بعضی مسئولین ذیربط ، مدعی شدهاند هیچ رادیولوژیست خانمی وجود ندارد که حاضر باشد در بیمارستان دولتی مشغول به خدمت شود! ما علیرغم اینکه این توجیهات را مطالبی خلاف واقع و نشان از بیدغدغگی و بیتوجهی مسئولین ذیربط میدانیم لکن از رادیولوژیستهای خانمی که آمادگی استخدام دارند درخواست میکنیم، خود را جهت پیگیری به ما معرفی نمایند تا کذب بودن این ادعا روشن شود!
✅منتظر اصلاح وضعیت مراکز سونوگرافی دولتی و همچنین پاسخگویی وزیر محترم بهداشت نسبت به اجرای طرح انطباق جنسیتی مراکز درمانی و همچنین پیگیری نمایندگان مجلس هستیم!