eitaa logo
شمع
230 دنبال‌کننده
7.5هزار عکس
4.2هزار ویدیو
352 فایل
نكاتي از مهارت هاي زندكي ارتباط با ادمين👇 @Naderiiii
مشاهده در ایتا
دانلود
⁉️ آیا فکر می‌کنید تمام بدحجاب ها با دین و اعتقادات دینی عناد و دشمنی دارند؟؟؟ ❌ اشتباه فکر میکنید... 📊 علل بد‌حجابی بی‌شمار است؛ 1⃣ : عده‌ای نسبت به حجاب هیچ پیش فرضی ندارند و در محیطی زندگی کرده‌اند که دین معنایی نداشته و به طور کلی با دین و مسئله‌ی حجاب غریبه‌اند. 2⃣ : عده‌ای از فواید بی اطلاعند و فلسفه‌ی پرمنفعت حجاب را نمی‌شناسند ، پس آن را انتخاب نمی‌کنند و بدحجابی را سودمند تر می‌ پندارند. 3⃣ : عده‌ای از فواید فردی و اجتماعی حجاب آگاهند و آنها را تایید می‌کنند امافاقد استقلال شخصیتی هستند و از مسخره شدن توسط دیگران میترسند. 4⃣ : عده‌ای از فواید فردی و اجتماعی حجاب آگاهند اما محجبه بودن را امری سخت میدانند و برای آن تلاشی نمی‌کنند. 5⃣ : عده‌ای دوست دارند با حجاب مناسبی در جامعه حضور پیدا کنند اما شوهرهایشان علاقه‌مندند همسرشان بدحجاب در جامعه حاضر گردند.(تعجب نکنید. در نزدیکی ما این موارد یافت می‌شود) 6⃣ : عده‌ای چون خاطره‌ی بدی از دینداران دارند ، از دین و دینداری رانده شده‌اند و به تبع از حجاب گریزان هستند. 7⃣ : عده‌ای بخاطر دیدن محجبه‌ های بد اخلاق و یا افرادی که از حجاب برای رسیدن به منافع کثیفشان سوء استفاده می‌کنند ، از حجاب دل‌زده شده‌اند. 8⃣ : عده‌ای بخاطر هجمه‌ی سنگین دشمن بر علیه حجاب و ایجاد شبهات در این موضوع ، از حجاب فاصله‌ گرفته‌اند. 9⃣ : عده ای به خاطر اوضاع نابسامان اقتصادی جامعه حجاب را در الویت نمی‌دانند و معتقدند باید رفت و با برخورد کرد! (هر چند استدلالشان نادرست است و هم بدحجابی بد است و هم اختلاس) 0⃣1⃣ : عده‌ای با دین اسلام مخالفند و قصد تخریب آن را دارند ، بخاطر همین با بدحجابی به تخریب حیا و عفت عمومی برمی‌خیزند. 1⃣1⃣ : و در نهایت عده‌ای به خاطر اعتراض سیاسی به نظام حاکم و به عنوان یک دست به بدحجابی و هنجارشکنی های مدنی می‌زنند. 📝 شاید شما نیز بتوانید به این دلایل ، دلایل بیشتری اضافه کنید!!! 📍 از این دلایل بدحجابی ، تنها دو مورد اخیر هستند که با اسلام دشمنی می‌ورزند و احتمالا بدحجابی‌ سیل کثیری از بانوان جامعه خالی از تعمد و دشمنی است. 👌خوب است هنگام مواجهه با این افراد به این نکته‌ی مهم توجه کنیم.☝️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴سوال:آیا امام حسین حج تمتع رو رها کرد و حج رو ترک کرد و روانه عراق شد ایا این گناه نیست؟ ♦️پاسخ:این سخن  كه امام حسین (ع)حجّ خود را نیمه تمام گذاشت، سخن نادرستی است؛ زیرا امام در روز هشتم ذی حجه «یوم الترویه» از مكّه خارج شد. 📚الکافی ج4 ص535 📚لهوف ص124 ♦️در حالی‏كه اعمال حجّ كه با احرام در مكّه و وقوف در عرفات شروع می‏شود از شب نهم ذی حجه آغاز می‏شود. ♦️ بنابراین، امام اصولاً وارد اعمال حج نشده بود، تا آن را نیمه تمام گذارد.آنچه لازم است اینکه هر کس وارد حرم می شود باید مُحرِم شود و  بعد به شرط انجام اعمال عمره می تواند از احرام خارج شود. و قطعا امام در مدت حضور چند ماهه خود در مکه عمره را انجام داده بودند. و حتی شاید بارها و بارها از احرام خارج شده و مجددا محرم شده و عمره دیگری انجام داده باشند.و این مطلب در منابع روایی به صورت مکرر بیان شده است . ♦️امام صادق فرمود: " شخصى كه عمره بجا میاورد هر گاه از عمره فراغت حاصل كند هر جا كه بخواهد میتواند برود. زیرا امام حسین علیه السلام در ماه ذى حجة عمره بجاى آورد و در روز ترویه متوجه عراق شد در صورتى كه مردم متوجه منا شده بودند. عمره در ماه ذى حجه براى كسى كه قصد حج را ندارد مانعى نخواهد داشت." 📚الکافی ج4 ص535 📚وسایل الشیعه ج14 ص311 ♦️از این رو، امام با انجام عمره، می توانستند از احرام خارج شوند و ایشان اصلا حج تمتع را شروع نکرده بودند، تا آن را نیمه کاره رها کنند.آنچه صحیح است و باید بیان نمود، این است که امام برای حفظ حرمت حرم، و جلوگیری از ترور ایشان در مکه، به تمتع نپرداختند. و حفظ حرمت حرم، مهم تر از انجام تمتع بود. 📚لهوف ص82 📚کامل فی التاریخ ج2ص565 ♦️از نظر فقهی نیز تبدیل احرام حج به عمره صحیح نیست و کسی که محرم به احرام حج است اگر نتواند حجش را به اتمام برساند تنها با قربانی کردن از احرام خارج میشود 📚تهذیب الاحکام ج12 ص349 ♦️آیه الله سید محسن حکیم می آورد: "این که در برخی از کتابهای مقتل امده است که امام حسین عمره اش را به عمره مفرده تبدیل کرد که نشان می دهد ایشان عمره تمتع به جا اورده و از عمره مفرده عدول کرده است در برابر احادیث وارده از اهل بیت قابل اعتماد نیست" 📚مستمسک العروه الوثقی ج11 ص192 ♦️بدیهی است که اگر دلیل قابل اعتمادی وجود داشت که امام حسین احرام حج را به عمره تبدیل کرده است فقها بر خلاف ان فتوا نمی دادند اما چنان که آمد نه تنها دلیلی بر این نکته وجود ندارد بلکه دلایلی بر خلاف ان نیز در دست است 📚دانشنامه امام حسین ج5 ص111 📆 روز ترویه و توطئه‌ی ترور امام حسین علیه‌السلام و حرکت آن بزرگوار از مکه به عراق؛ ( ۸ ۶۰ ق) 🌹خطبه‌ی اباعبدالحسین صلوات‌الله‌علیه به هنگام خروج از مکه‌ی مکرمه ♦️ حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام در فرمایشی از خودشان خبر دادند. همین‌که موسم حج نزدیک شد و حجاج گروه گروه وارد مکه شدند، در اوایل ماه خبر رسید که یزید بن معاویه، را در ظاهر امیر و سرپرست حاجّ قرار داده ولی در واقع به او مأموریت داده که هر کجا توانستی، هر نقطه‌ای امکان داشت، امام را ترور کن. پس این مصیبت جدید وارد شده بر حاجیان ما (شهادت حجاج در ) مبدأ آن مال آن‌جاست، مبدأ آن یزید بن معاویه و مأمورین او هستند که برای ترور وارد مکه می‌شوند نه برای حج و عمره و عبادت!. به امام خبر رسید که یک چنین تروری در انتظار شماست؛ لذا حضرت تصمیم گرفت که احترام خانه‌ی مکه را به خاطر او نشکنند، حریم مکه‌ی معظمه از زمان ساخته شدنش به دست حضرت (علیه‌السلام)، خدا این خانه را خانه‌ی خودش فرموده، طواف را طواف عرشی قرار داده، مردم را برای بندگی به آن‌جا دعوت کرده نه برای کشتار و آزار مردم!. این بود که حضرت دریغ داشت که این کار درباره‌ی او انجام بگیرد و حریم خانه‌ی خدا شکسته شود. بنابراین تصمیم گرفت که روز سه‌شنبه هشتم ذی‌الحجة از مکه خارج بشود. آن‌وقت در بین و افرادی‌که در همراهش بودند، آن‌ها را جمع کرد و صحبت از مرگ کرد!. فرمود: «الحمدلله و ماشاءالله و لا قوة الا بالله و صلی الله علی رسوله»؛ کلاسِ درس مرگ از این‌جا برای مردم گشوده شد؛ «خُطَّ الموتُ علی وُلدِ آدم مَخَطَّ القَلادَةِ علی جیدِ الفَتاة». در هیچ عبارت و شعری پیدا نمی‌شود که کسی این‌طور مرگ را عزت و آبرو داده باشد. می‌فرماید: اگر بخواهیم لباس مرگ را برای خودمان تشبیه کنیم، در مردها چنین چیزی نیست، ولی در خانم‌ها و دوشیزگان وقتی یک گردن‌بند طلایی از پدر یا در موقع ازدواج به آن‌ها می‌رسد، افتخار به آن می‌کنند، لذت می‌برند و زینت قرار می‌دهند. «خُطَّ الموتُ علی وُلدِ آدم مَخَطَّ القَلادَةِ علی جیدِ الفَتاة» برای انسان چنین گردن‌بندی اسباب آبرو، اسباب زینت، اسباب راحتی، به نام مرگ خدا قرار داده. «و ما اَولهَنی اِلی اَسلافی»؛ نمی‌دانید چه چ
یزی در باطن من موج می‌زند از علاقه‌ی به مادرم ، از علاقه‌ی به پدرم، از علاقه‌ی به جدم، و برادرم! می‌خواهم پرواز کنم!؛ «ما اَولهَنی اِلی اَسلافی اشتیاقَ یعقوبَ اِلی یوسفَ»؛ فقط در مردها می‌توانم یک مرد پیدا کنم، مثال بزنم، آن هم جدایی یعقوب از یوسف است. چقدر یعقوب جدایی کشید تا چشمانش از بین رفت و سفید شد؟! «خُیِّرَ [خیِرَ] لی مَصرعاً»؛ یک جایگاهی به نام افتادنْ‌گاه برای من فراهم شده! «انَا لاقیهِ»؛ باید بروم آن‌جا بیفتم!. آن‌جا کجاست؟ آن‌جا گودی قتله‌گاه است!. پس نظر من این است که من دارم پرواز می‌کنم به سوی محبوب‌های خودم. خروج من الآن از مکه و بیابان‌ها در ظاهر آواره شدن است، ولی من رو به مقصد خود دارم حرکت می‌کنم. «کأنی باَوصالی، تتقَطَّعُها عُسلانُ الفَلواتِ»؛ مثل این‌که دارم می‌بینم گرگ‌هایی به من حمله کرده‌اند و دارند ماهیچه‌های من را با دندان‌هایشان تکه‌تکه از من جدا می‌کنند!. «بین النواویس وکربلاء فیملان منی اَکراشاَ جوفا و اجربةً سُغَّبا. لا محیص عن یوم خط بالقلم، رضی الله رضانا اهل البیت»؛ همین‌که خدا برای ما یک نقشه‌ای قرار داده، ما به چشم خود قبول داریم به سوی او پرواز می‌کنیم. وصلی الله علی محمد وآله الطاهرین ۹۴٫۷٫۲۳ ☑️ مرحوم آیت الله سید ابراهیم خسروشاهی
*اجتماع دختران انقلاب در حمایت از حجاب در ، تهران ، رشت و اصفهان با ذکر تاریخ و محل اجتماع*
دعای عرفه پای تلویزیون ▪️شبکه ۱: ساعت ۱۶:۱۵ از صحرای عرفات ▪️شبکه ۲: ساعت ۱۷:۳۰ از حسینیه هدایت ▪️شبکه ۳: ساعت ۱۷ از حرم امام رضا(ع) ▪️شبکه‌ ۴: ساعت ۱۶:۳۰ از مصلای امام خمینی(ره) ▪️شبکه ۵: ساعت ۱۵:۳۰ از حرم عبدالعظیم(ع) ▪️شبکه قرآن: ساعت ۱۵:۳۰ از کربلای معلی ▪️شبکه افق: ساعت ۱۷ از حرم حضرت معصومه (س) ▪️شبکه آموزش: ساعت ۱۷ از حرم امام خمینی (ره) ▪️شبکه جام‌جم: ساعت ۱۷ از حرم شاهچراغ (ع)
🌹آثار و نتایج شگفت‌انگیز *قربانی کردن* در کلام *رسول الله* (صلی ‌الله ‌علیه‌ و آله)🌹 1. ایشان به همسرشان ام سلمه اینچنین سفارش کردند: «اسْتَقْرِضِی وَ ضَحِّی فَإِنَّهُ دَیْنٌ مَقْضِی‏؛ قرض کن و قربانی نما که پول آن قرض پرداخت می‌شود.»(من لایحضره الفقیه،ج2،ص213) 2. «یُغْفَرُ لِصَاحِبِ‏ الْأُضْحِیَّةِ عِنْدَ أَوَّلِ‏ قَطْرَةٍ تَقْطُرُ مِنْ‏ دَمِهَا، با ریختن اوّلین قطره خون قربانى، صاحب قربانى آمرزیده مى شود.» (من لا یحضره الفقیه،ج2،ص214) 3.«اسْتَفْرِهُوا ضَحَایَاكُمْ فَإِنَّهَا مَطَایَاكُمْ عَلَى الصِّرَاط؛ قربانی‌های خود را ارزشمند بدانید. آنها اسبابی هستند برای عبور شما از صراط.» (همان، ص213) چند مساله 1.قربانی شامل گوسفند و گاو و شتر می باشد ( مرغ و خروس قربانی به حساب نمی آید) 2. در قربانی مستحبی شرایط خاصی مثل نر بودن و غیره وجود ندارد 3. مستحب است قربانی به 3 قسمت تقسیم شود بخشی برای اهل خانه 🏚️ بخشی برای همسایه ها و اقوام 👬 بخشی برای فقرا 🥹 (لازم نیست 3 قسمت مساوی باشد بلکه می توان بخش زیادی از آن را برای مصرف خانواده کنار گذاشت) البته اگر کسی توانایی مالی اندکی دارد؛ می‌تواند به صورت مشترک در قربانی شریک شده و با سهمی هر چند کم از آن آثار و نتایج بهره ببرد. 🌹پیشنهاد می شود اگر توان قربانی ندارید با دوستان وآشنایان شریک شوید و با هم یک قربانی🐑 انجام دهید در غیر این صورت در قربانی🐑 مسجد محل🕌 شریک شوید 🌹🌹🌹🌷🌹🌹🌹