خواص عرقیجات گیاهی
1- عرق #آویشن = ضدسرماخوردگی، ضدقارچ،ضد ورم بینی وگلو
2- عرق #اسطو خودوس = تقویتاعصاب، پایین آورنده تب، ضد تشنج
3- عرق #بید= درمان تب هاي شدید
4- عرق #بهارنارنج = تقویت کننده اعصاب،تقویت قلب
5- عرق #بادرنجبویه = ضد ویار، ضد قلنج، درمان دل پیچه
6- عرق #بومادران = رفع اختلالات قاعدگی ودرد دوران قاعدگی
7- عرق #بیدمشک = تقویت کننده قلب،ضد تپش قلب
8- عرق #پونه = خلط آور، ضد عفونی کننده
9- عرق #خارخاسک = رفع سنگ کلیه ومثانه
10- عرق #رازیانه = شیرافزا
11- عرق #زنیان = ضد نفخ وترشی معده، ضد انگل
12- عرق #زیره = ضد چاقی، کاهش چربی خون،شیرافزا
13- سرکه #سیب = لاغر کننده
14- عرق #سنبل الطیب = مسکن، اشتها آور
15- عرق #شاتره = ضد خارش، اشتها آور
16- عرق #شنبلیله = ضد قند
17- عرق #شیرین بیان = درمان قاطع زخم معده واثنی عشر، ضد سرفه
18- عرق #شوید = ضد چربی خون،شیر افزا
19- عرق #کاسنی = ضد جوش، ضد خارش
20- عرق #گزنه = ضد سکته
21- عرق #گلبهار = مقوی معده
22- عرق #مریم گلی = ضد دیابت، ضد رماتیسم واسهال، ضد سینوزیت
23- عرق #مخلصه = پاد سم قوی مفید برای ناراحتیهای کمرو مفاصل عضلانی
24- عرق #مورد = تقویت رشد مو، ضد آفت
25- عرق #نعنا = ضد دل درد،تقویت کننده معده کودکان
26- عرق #یونجه = چاق کننده
27- عرق #چهارعرق سرد = تب بر،ضد یرقان،تصفیه کننده خون،ضد تشنج،تقویت کننده پوست وکبد
28- عرق #چهار عرق گرم = تقویت کننده معده،مفید برای هضم غذا
29- عرق #چهل گیاه = بادشکن،ضدسردی،ضد تهوع و اسفراغ
30- عرق #کیالک = تصفیه کننده خون،پیشگیری ازکلسترول،جلوگیري ازتنگ شدن رگها
31- عرق #اترج = ضد اسهال،ضد عفونت،ضدنفخ
32- عرق #برگ مورد = تقویت موی سر،ریزش مو،خارش وسوزش بدن
33- عرق #اکالیپتوس = ضدعفونی کننده،تب بر،رفع سرماخوردگی
34- عرق #بابونه = نیرو بخش،رفع اختلات قاعدگی دردناک ،کرم کش،یبوست مزاج وبلغم ازبین میبرد
35- عرق #برگ چنار = چاق کننده،تب بر،ضد آسم،ضعف اعصاب
36- عرق #برگ زیتون = مدر،پایین آورنده چربی خون،رافع سردرد،مفید برای نارسایی کلیه
37- عرق #برگ گردو = پایین آورنده قندخون،درمان نقرس،ورم مفاصل از سردی مزاج تسکین می دهد
38- عرق #پونه = اشتها آور،بادشکن،ضداسهال،رفع سوزش معده،ضد سرفه،خلط آور
39- عرق #زیرفون = مدر،آرامبخش،تسکین سردردومیگرن،ضد نفخ
40- عرق #تره = مقوی کمروشهوت رامیکند،ضد سرفه،خلط آور،کیسه صفرا را باز میکند
41- عرق #چهار زیره = ضدنفخ وگاز معده،درمان قلنج،هضم کننده غذا،زیاد کننده شیر مادر
42- عرق #خرفه = تب بر،تشنگی برطرفکننده،صفرابر،مفید برای مبتلایان گواتر
43- عرق #دارچین = تقویت عمومی بدن،تقویت اعصاب،برطرف کننده بوی بد دهان
44- عرق #زنجبیل = تقویت کننده کبدومعده،دفع بلغم،بادشکن،نیرو دهنده قوای جنسی
45- عرق #زوفا = نیرو دهنده،ضعف معده،ضد سرماخوردگی،سرفه وخلط آور،درمان آسم
46- عرق #سیر = دافعه رطوبت بدن،هاضم غذا،اشتهاآور،رقیق کننده خون
47- عرق #شاه اسپرم = تقویت معده،بادشکن،رفع دل درد
48- عرق #شلتوک = تقویت پیاز مو،از سفید شدن مو پیشگیري میکند
49- عرق #شوید = پایین آورنده چربی خون،قاعده آور،رفع دل درد
50- عرق #صنوبر = مقوی ومحرک اعصاب،رفع سرماخوردگی،زکام،نزله،برونشیت،رفع عفونت سینه
🔴 ظرافت های تربیت
از بیانات استاد غلامعباس هاشمی
🔸اغاز تربیت از دیدگاه قرآن کریم
🔰وَقَالَ نُوحٌ رَّبِّ لَا تَذَرْ عَلَى الْأَرْضِ مِنَ الْكَافِرِينَ دَيَّارًا
ﻭ ﻧﻮﺡ ﮔﻔﺖ : ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺍ ! ﻫﻴﭻ ﻳﻚ ﺍﺯ ﻛﺎﻓﺮﺍﻥ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺭﻭی ﺯﻣﻴﻦ ﺑﺎقی ﻣﮕﺬﺍﺭ (نوح٢٦)
💠این نفرین اگر چه ظاهرش بخشی از داستان جناب نوح و قوم اوست اما باطنش مانند تمام داستان هدایت گرانه و اصلاح گرانه است. نفرین انبیا بر اساس آرام کردن کینه و رام کردن خشم نبوده چرا که انبیا با مقام عصمت وجودی از چنین اعمالی به دور هستند. از همین روی نوح نبی دو دلیل برای نفرین خود داشت که به محضر خدای سبحان بیان می کند:
إِنَّكَ إِن تَذَرْهُمْ يُضِلُّوا عِبَادَكَ وَلَا يَلِدُوا إِلَّا فَاجِرًا كَفَّارًا
ﻛﻪ ﺍﮔﺮ تو ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺑﺎقی ﮔﺬﺍﺭی، ﺑﻨﺪﮔﺎﻧﺖ ﺭﺍ ﮔﻤﺮﺍﻩ ﻣﻰ ﻛﻨﻨﺪ ﻭ ﺟﺰ فرزندانی ﺑﺪﻛﺎﺭ ﻭ ﻧﺎﺳﭙﺎﺱ زاد و ولد نمی کنند.( نوح٢٧)
فلسفه نفرین در کلام نوح این است که اولا این قوم اگر در روی زمین بمانند بندگان دیگر را نیز گمراه می کنند. ثانیا گذشته از گمراهی دیگران، از جهت زاد و ولد نیز جز فرزندانی فاجر و کافر به دنیا نمی آورند.
تبیین فلسفه نفرین به این بیان، نشان گر این است که عقیده و باور نیز از طریق نسل به فرزندان منتقل می شود. همانطور که صفات و اخلاق پدر و مادر به فرزندان بصورت موروثی قابل انتقال است. البته این به این معنی نیست که همه باور ها یا همه اوصاف بوسیله نسل منتقل می شود چرا که خلقت همه انسان ها با فطرت خداجویی و ایمان دوستی است چنانچه پیامبر صلی الله علیه و آله فرمودند: « کُلُّ مَوْلُودٍ یُولَدُ عَلَى الْفِطْرَةِ فَأَبَوَاهُ یُهَوِّدَانِهِ وَ یُنَصِّرَانِهِ وَ یُمَجِّسَانِه (هر نوزادی بر اساس فطرت متولّد می شود ، پس والدین او وی را یهودی و نصرانی و مجوسی می کنند.» (بحار الأنوار ، ج ۵۸ ،ص۱۸۷ )
اما غرض این است که طبق آیات سوره مبارکه نوح و احادیث معتبر، باور ها و عقاید نیز گاهی از طریق نسل به فرزندان منتقل می شوند. و این از آیات علمی قرآن کریم در باب دانش ژنتیک نیز می باشد.
◽️گاهی این انتقال در عقاید و اخلاق به اندازه ای قوی است که قرآن کریم به ملاحظه اینکه هر صفت رذیله و هرنوع گمراهی، از وسوسه ها و نیرنگ های شیطان آغاز می شود و به فرزندان منتقل می گردد، مشارکت شیطان در زاد و ولد انسان ها را مطرح می کند
واسْتَفْزِزْ مَنِ اسْتَطَعْتَ مِنْهُم بِصَوْتک و أَجْلِبْ عَلَيْهِم بِخَيْلِكَ وَرَجِلِكَ وَشَارِكْهُمْ فِي الْأَمْوَالِ وَالْأَوْلَادِ وَعِدْهُمْ وَمَا يَعِدُهُمُ الشَّيْطَانُ إِلَّا غُرُورًا
(ﺍﺯ ﺁﻧﺎﻥ ﻫﺮ ﻛﻪ ﺭﺍ ﺗﻮﺍنستی ﺑﺎ ﺁﻭﺍﺯﺕ ﺑﺮﺍﻧﮕﻴﺰ، ﻭ ﺑﺎ ﺳﻮﺍﺭﻩ ﻫﺎ ﻭ ﭘﻴﺎﺩﻩ ﻫﺎﻳﺖ ﺑﺮ ﺁﻧﺎﻥ ﺑﺎﻧﮓ ﺯﻥ ، ﻭ ﺑﺎ ﺁﻧﺎﻥ ﺩﺭ ﺍﻣﻮﺍﻝ ﻭ ﺩﺭ ﺍﻭﻟﺎﺩ ﺷﺮﻳﻚ ﺷﻮ ، ﻭ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﻭﻋﺪﻩ ﺑﺪﻩ ﻭ ﺷﻴﻄﺎﻥ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﺟﺰ ﺍﺯ ﺭﻭی ﺑﺎﻃﻞ ﻭ ﺩﺭﻭﻍ ﻭﻋﺪﻩ ﻧﻤﻰ ﺩﻫﺪ . اسرا ٦٤)
◽️شیطان قبل از زاد و ولد از طریق عقاید و رسوخ اوصاف فاسد در والدین و در حین عمل زناشویی از طریق زنا و یا خیال های ناپاک و بعد از آن از راه منع والدین از تربیت الهی فرزند و غافل کردن آنها از وظایفشان، در اولاد آدمیان و اخلاق و باور های آنان شرکت می کند.
🔴نگاهی تربیتی به یک حدیث نبوی
پیامبرصلی الله علیه و آله فرمودند: اَلشَّقِيُّ مَنْ شَقِيَ فِي بَطْنِ أُمِّه وَ اَلسَّعِيدُ مَنْ سَعِدَ فِي بَطْنِ أُمِّهِ (خوشبخت در شکم مادرش خوشبخت و بد بخت در شکم مادرش بد بخت شده است)
🔸این حدیث نورانی را شیخ صدوق اعلی الله درجاته در کتاب التوحید نقل نموده و برخی از متکلمان در کلام در مساله جبر و اختیار مطرح کرده اند و مرحوم محقق خراسانی صاحب کفایه نیز در مساله اتحاد طلب و اراده مطرح نموده و از حدیث، سعادت و شقاوت ذاتی انسان ها را استفاده نموده است که مورد ایراد اهل علم واقع شده است.
از این حدیت می توان اصلی تربیتی نیز استفاده کرد که تربیت و در نتیجه شکل گیری شخصیت انسان ها از همان شکم مادر آغاز می شود. پدران و مادران باید بدانند هر چه در تصحیح عقاید و اخلاق خود بکوشند میوه سعیشان را در اولاد خود خواهند چید و هر چه در این جهت تسامح نمایند خصوصا در دوران باروری نطفه در رحم مادر، ممکن است سستی ها و کاستی ها را در وجود فرزندان خود مشاهده نمایند.
خشت اول گر نهد معمار کج
تا ثریا می رود دیوار کج
زینب کبری و ادب بندگی او
از بیانات استاد غلامعباس هاشمی همدانی
طبق نقل های معتبر هنگامی که ابن زیاد لعنه الله از زینب کبری سلام الله علیها از رفتار خدا با او و اهل بیتش سوال نمود زینب کبری در توصیف رفتار خداوند با او در جریان عاشورا و پس از آن فرمودند: "ما رایت الا جمیلا " من جز نیکی چیزی ندیدم. آن همه رنج و ابتلا و مصیبت را در راه خدا و دین خدا نمی بیند.
اولا این نشانگر این است که گوینده سخن با تمام وجودش و جسم و روحش بر حقانیت خویش ایمان دارد و بااز دست دادن تمام عزیزانش تردیدی در باورش پدید نیامده است. این همان ایمان صادقی است که خداوند در پرتو راه نیافتن تردید به قلب مومن ستایش می کند
إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ الَّذِينَ آمَنُوا بِاللَّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ لَمْ يَرْتَابُوا وَجَاهَدُوا بِأَمْوَالِهِمْ وَأَنفُسِهِمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ أُولَٰئِكَ هُمُ الصَّادِقُونَ. حجرات ١٥).
🔸 عبارت "مارایت الا جمیلا" مغز بندگی زینب کبری را به تصویر کشیده است. بندگی پوستی دارد و مغزی دارد؛ پوست بندگی همان اوردن مناسک و اطاعت دستورات خدای سبحان است اما مغز بندگی اخلاص و خشوع و ادب و تواضع است. یکی از پرتو های ادب بندگی این است که انسان جهد وجهاد و اعمال و رنج های تکلیف خویش را نبیند و وقتی مومن، اعمال خویش را ندید این ندیدن در گفتار و کردار او تجلی می کند.
◽️خدای سبحان، ادب بندگی را به بندگانش با زیبایی و لطافت از طریق قرآن کریم یاد داده و تمرین روزانه آن را واجب کرده است. درسوره حمد که باید بعنوان گفتگوی بنده با خدا روزی ده بار در نمازهای فریضه خوانده شود فعل های این گفتگو را جمع اورده است
"ایاک نعبد" ما تو را عبادت می کنیم، نمی گوید من عبادت می کنم. این نوع سخن گفتن، ادب و تواضع در گفتار نسبت به خداوند را تمرین می دهد. یعنی تنها من نیستم که عبد خدا هستم بلکه عبادت کنندگان بیشمار اند و من فقط یکی از آنها هستم. جناب موسی وقتی با خضر سخن می گوید و می خواهد تعهد صبر به شخص خضر دهد می گوید من در برابر رفتار شما صبور خواهم بود. و در این کلام فقط صبر خودش را مطرح می کند. "قَالَ سَتَجِدُنِي إِن شَاءَ اللَّهُ صَابِرًا وَلَا أَعْصِي لَكَ أَمْرًا"
(ﮔﻔﺖ : ﺍﮔﺮ ﺧﺪﺍ ﺑﺨﻮﺍﻫﺪ ، ﻣﺮﺍ ﺷﻜﻴﺒﺎ ﺧﻮﺍهی ﻳﺎﻓﺖ، ﻭ ﻫﻴﭻ ﻓﺮﻣﺎنی ﺭﺍ ﺍﺯ ﺗﻮ ﻣﺨﺎﻟﻔﺖ ﻧﺨﻮﺍﻫﻢ ﻛﺮﺩ کهف ۶۹)
اما هنگامی که بنا شد اسماعیل به دستور خداوند ذبح شود اسماعیل می گوید: ای پدر مرا در زمره صابران خواهی یافت؛
"قَالَ يَا أَبَتِ افْعَلْ مَا تُؤْمَرُ سَتَجِدُنِي إِن شَاءَ اللَّهُ مِنَ الصَّابِرِين"َ
( ﮔﻔﺖ : ﭘﺪﺭم ﺁﻧﭽﻪ ﺑﻪ ﺁﻥ ﻣﺄﻣﻮﺭ ﺷﺪﻩ ﺍی ﺍﻧﺠﺎم ﺩﻩ، ﺍﮔﺮ ﺧﺪﺍ ﺑﺨﻮﺍﻫﺪ ﻣﺮﺍ ﺍﺯ ﺷﻜﻴﺒﺎﻳﺎﻥ ﺧﻮﺍهی ﻳﺎﻓﺖ .صافات۱۰۲)
طبق من بعضیه که در این کلام اسماعیل امده معنای سخن اسماعیل ان است که خداوند در مسیر بندگی و اوامر خود، هزاران مبتلی و قربانی و صبر کننده دارد و من اولین انها نیستم بلکه من یکی از هزاران خواهم بود. موسی به خضر گفت من را صابر خواهی یافت اما اسماعیل نمی گوید مرا صابر خواهی یافت بلکه می گوید خدا در مسیر بندگی صابران فراوانی دارد و مرا نیز در زمره انان خواهی یافت در حالی که اسماعیل اولین کسی است که دستور ذبح او صادر شده است. و این نهایت ادب گفتاری و تواضع رفتاری بنده در برابر خداوند است.
سخن زینب کبری این است که سختی و رنجی ندیده است ان همه مصیبت عظمی چون مقدر الهی و امر خدا و تکلیف او بوده است را نمی بیند و هر انچه خداوند برایشان مقدر نموده زیبا و خیر محض بوده است. واین پرتوی از ایمان و ادب ظهور کرده در زندگانی زینب کبری است.
رابطه ایمان و زندگی عزتمندانه
👌 ازبیانات استاد غلامعباس هاشمی همدانی
وَلِلَّهِ الْعِزَّةُ وَلِرَسُولِهِ وَلِلْمُؤْمِنِينَ وَلَٰكِنَّ الْمُنَافِقِينَ لَا يَعْلَمُونَ
و ﻋﺰﺕ ﻭ ﺍﻗﺘﺪﺍﺭ ﺑﺮﺍی ﺧﺪﺍ ﻭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮ ﺍﻭ ﻭ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﺍﺳﺖ، ﻭلی ﻣﻨﺎﻓﻘﺎﻥ به این حقیقت ﺁﮔﺎهی ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ.(منافقین ٨)
🔸 عزت حقیقی را در این آیه شریفه به خداوند و پیامبر خدا و مومنین منحصر نموده است. این بیانگر این است که اثر ایمان در زندگی انسان این است که انسان را از گرفتاری در زندگی ذلیلانه می رهاند. ایمان مانند نوری است که در ظلمت ها و تاریکی ها بیشتر خودش را نشان می دهد و امکان ندارد نور ایمان در وجود شخصی باشد و اطراف او را روشن نکند. سید الشهدا علیه السلام دو جمله بسیار بلندی را در مواجهه با درخواست بیعت یزید فرموده اند یکی اینکه فرمود: "أَلا إِنَّ الدَّعِی بْنَ الدَّعِی قَدْ رَکَزَ بَیْنَ اثْنَتَیْنِ بَیْنَ السِّلَّةِ وَ الذِّلَّةِ وَ هَیْهاتَ مِنَّا الذِّلَّةُ" ذلت از دامن ما دور است ایمان و ذلت قابل جمع نیست دوم اینکه فرمود: "مَوْتٌ في عِزٍّ خَيْرٌ مِنْ حَياة في ذُلٍّ" ؛ (مرگ با عزّت بهتر از زندگى با ذلّت است!)
🔸 امام حسین علیه السلام مرگ با عزت و شرافت را از زندگی با ذلت و خواری بهتر می داند. این سخن که به عمل منتهی شد، ایمان ظهور کرده در زندگانی سید الشهدا علیه السلام در سخت ترین دوران حیات اوست.
🔸 زندگی عزتمندانه یعنی اینکه حاضر نشویم به هر قیمتی که باشد زندگی کنیم و یا زنده بمانیم؛ یعنی زندگی همراه تعهد و عمل به پیمان یعنی زندگی با غیرت دینی، صداقت، حریت، امادگی برای ایثار و ازخود گذشتن در راه حق و حقیقت، امام رضا علیه السلام به ريان بن شبيب فرمودند: "يا ريان!ان سرک ان يکون لک من الثواب مثل ما لمن استشهدمع الحسين فقل متی ما ذکرته: يا ليتني کنت معهم فافوز معهم فوزا عظيما".اگر خوش داری که ثواب شهيدان کربلا نصیب تو گردد، هر گاه به ياد شهدای کربلا افتادی بگو: کاش من نيز با آنان بودم و با آنان به رستگاری بزرگ ميرسيدم. معنای این تعلیم این است که مومن همواره اماده جانبازی و شهادت در راه دین است. در مقابل، مولفه زندگی ذلتمندانه این است که در آن، فریب، ریا، تملق، دروغ، ترس، حسد، کینه و بخل و بدعهدی به عادت تبدیل شود. انسان بد عهد حتی زایر امام حسین هم باشد از جهتی تناسبی با امام حسین ندارد چرا که امام حسین خود شهید بد عهدی است.
سر دل انگیز دلبری
از بیانات استاد غلامعباس هاشمی
یکی از نیازهای این جهانی انسان، مهر و محبتی است که از اطرافیان به سوی او متوجه شود؛ نیازی که حتی شیرخوارگان نیز آن را درک می کنند. انسان محبوب، در شرایط سخت زندگی نیز آرامش دارد. و از نظر جاذبه نیز کمتر جاذبه ای به اندازه محبوبیت ارزشمند است. قهرمانان بزرگ، رنج های فراوان را درجهت رسیدن به محبوبیت های اجتماعی به جان می خرند. انسانهای فراوانی در اطراف ما برای توجه قلوب دیگران و ایجاد جایگاهی دردل ها، هزینه های فراوانی می کنند و تبلیغات رنگارنگی را انجام می دهند و چه بسا نتایج عکس می گیرند. برخی خیال می کنند با ظاهر سازی و زبان بازی و عبارت پردازی و تظاهر در امور خیر، می توان دل ها را تسخیر نمود اما حقیقت این است که چه حرف ها که زده می شود و جز ایجاد نفرت اثر دیگری ندارد.
فرزندان یعقوب دو بار از برادر خویش خبر اوردند یکی از یوسف که دروغ بود و دیگری از بنیامین و راست. یعقوب خبر دروغ را شنید ولی باور نکرد و گفت "فَصَبْرٌ جَمِيل" یعنی صبری بدون بی تابی خواهم نمود. خبر دوم را شنید چون راست بود باور کرد و گفت: "فَصَبْرٌ جَمِيلٌ عَسَى اللَّهُ أَن يَأْتِيَنِي بِهِمْ جَمِيعًا إِنَّهُ هُوَ الْعَلِيمُ الْحَكِيم"ُ (ﻣﻦ ﺑﺪﻭﻥ ﺟﺰﻉ ﻭ ﺑﻴﺘﺎبی صبر ﻣﻰ ﻭﺭﺯم، ﺍﻣﻴﺪ ﺍﺳﺖ ﺧﺪﺍ ﻫﻤﻪ انان را به من برگرداند چرا که خداوند دانا و حکیم است. یوسف ۸۳)
وجه این دو واکنش این است وقتی کسی سخن می گوید این سخن می تواند محبوبیت بسازد و یا نفرت بیفزاید؛ چرا که در سخن صادق، ملکوتی است که صاحب دلان پاک آن را درک می کنند و سخن دروغ، حقیقتی ناپسند دارد که صاحب دلان آن را استشمام می کنند. بنابر این با رخ نمایی و جلوه گری که این روز ها در جهان باب شده است اگر چه افکار انسان های عوام و خام در دام می افتند اما در نظر صاحب نظران و قلوب صاحب دلان شیوه دلبری از عالم دیگری است.
بس نکته غیر حُسن بباید که تا کسی
مقبولِ طبعِ مردمِ صاحب نظر شود
🔸سرّی دل انگیز در قرآن کریم
"إِنَّ الَّذِينَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ سَيَجْعَلُ لَهُمُ الرَّحْمَٰنُ وُدًّا"
(ﻗﻄﻌﺎً ﻛﺴﺎنی ﻛﻪ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻩ ﻭ ﻛﺎﺭﻫﺎی ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ ﺍﻧﺠﺎم ﺩﺍﺩﻩ ﺍﻧﺪ، ﺑﻪ ﺯﻭﺩی خدای ﺭﺣﻤﺎﻥ ﺑﺮﺍی ﺁﻧﺎﻥ محبتی در دل ها ﻗﺮﺍﺭ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺩﺍﺩ.
🔸طبق آیه فوق، نیاز فطری محبوبیت خواهی توسط ایمان و عمل صالح، سریع تر و کامل تر از هر وسیله دیگری تامین می شود؛ سریع تراست چون به جای یجعل سیجعل آورده و کامل تر است زیرا سیجعل لهم الرحمن. و چون بدست رحمان است فقط خدا می داند انسان با عمل صالح چقدر محبوب می شود.
با تبلیغات و تظاهر، انسان ها در دل ها قرار نمی گیرند اگر چه در افکار پریشان جا باز کنند.و عجیب اینکه یکی از مصادیق عمل صالح سعی در شهرت گریزی است. هر چه انسان های صالح از مشهور شدن بگریزند و با خضوع و تواضع و جهت جلب رضای خدای سبحان تلاش کنند دلها به او بیشتر متوجه می شوند. نمونه های عینی و قابل دسترس فراوانی وجود دارند که همگی این پیام را می دهند که برای محبوب شدن باید از ظاهر و تظاهر گریخت. از ایت الله العظمی قاضی و بهجت گرفته تا شهیدان باکری و همت و جهان آرا و محسن حججی و سردار سلیمانی.
حافظ چه خوش سروده:
ببُر زخلق و زعنقا قیاس کار بگیر
که صیت گوشه نشینان ز قاف تا قاف است.
عنقا نماد شهرت گریزی است ،هیچ کس تاکنون عنقا راندیده اما صیت و اوازه وشهرت او از قاف تا قاف یعنی از شرق تاغرب عالم پیچیده است.
روحانی 22 فروردین 92: شرم نمی کنید که هر روز دست در جیب مردم می کنید، نمیتوان تمام ناکارآمدیها را پای تحریم نوشت.
(یه مشت بیسواد اصلاح طلب هم نشستن دارن تشویق میکنن)
و اما روحانی 5مهر 99: مردم اگر لعن و نفرین دارند برای گرانی اجناس، آدرسش آمریکاست، جمهوری اسلامی کاری نکرده است.
💐💐💐
🔴 اولین تابستان دولت روحانی؛
طلا ۹۵هزار تومان
پراید ۱۷میلیون تومان
دلار ۲۹۰۰تومان
🔺آخرین تابستان دولت روحانی؛
طلا ۱.۲۰۰میلیون تومان
پراید ۱۱۰میلیون تومان
دلار ۲۴۰۰۰تومان
این عینی ترین نتیجه مذاکره با دشمن، برجام و ۲۴میلیون رأی اشتباه به اصلاح طلبان است.
اگر درس بگیریم...
🔴 روحانی زمانی که میخواد برای برجام دستاورد تراشی کنه، میگه دولت تدبیر و امید وقتی از افتضاحاتش صحبت میکنه، میگه "جمهوری اسلامی" !!
▪️هشتم صفرسال36وفات سلمان فارسی
🌹 حضرت امير المؤ منين"ع"فرمودند:
{{سلمان از كسانى بود كه بر حضرت زهرا سلام الله علیها نماز خواند.}}
🌹حضرت امام صادق"ع"فرمودند:
[إنَّ سَلْمان عُلِّمَ الإسْم الأعظَم]
🍃به درستی كه سلمان اسم اعظم را آموخته بود.اوسلمان دانش اول و آخر
را داشته و او دريای بيكران دانش ها بوده است و او از دودمان ما اهل بيت علیهم السلام می باشد.
🌷و فرمود: سلمان شخصيتی است كه بهشت مشتاق ديدار اوست.
📃جبرئيل علیه السلام به حضرت رحمه الله الواسعه صلى الله عليه و آله عرضه داشت :{{اشتياق بهشت به سلمان بيشتر از اشتياق او به بهشت است }}
📚اختصاص:4_8/ بحارالانوار:ج 18/ص135
🌹گرامیباد پنجم مهر سالروز آزاد سازی وشکسته شدن حصر آبادان /عملیات آفندی ثامن الائمه
♦️«حصر آبادان باید شکسته شود» این فرمانی بود که در چهاردهم آبان 1359 توسط فرماندهی کل قوا حضرت امام خمینی (ره) خطاب به نیروهای مسلح بویژه ارتش جمهوری اسلامی ایران صادر گردید براساس این فرمان لشکر 77 ثامن الائمه از فروردین ماه 1360 مسئولیت منطقه عملیاتی خرمشهر و آبادان را از فرماندهی اروند دریافت نمود و با احداث جاده «وحدت» ترددهای جزیره آبادان را از دریا به خشکی تغییر مسیر داد قرارگاه مقدم نیروی زمینی ارتش در اهواز در خرداد ماه 1360 طرح عملیاتی ضربت را پیرو فرمان صادره رهبر کبیر انقلاب اسلامی تهیه و ماموریت اجرای آن به لشکر 77 واگذار گردید طرح مذکور پس از بازبینی در 15 شهریور 1360 به قرارگاه ارسال و نهایتاً در 26/6/1360 طرح نهائی تصویب برای اجرا به لشکر ابلاغ شد عملیات ثامن الائمه در ساعت 1 پنجم مهرماه 1360 با رمز « نصر من الله و فتح قریب» آغاز وبعد از 2 روز نبرد موفقیت آمیز به پایان رسید
♦️آتش پشتیبانی و هماهنگی بین نیروها و سرعت عمل فوق العاده باعث شد که در طول 24 ساعت اولیه عملیات اهداف اصلی به تصرف دلاوران ارتش اسلام درآید طراحی و فرماندهی و اجرای این عملیات توسط نیروی زمینی ارتش با شرکت و همکاری یگانهایی از سپاه پاسداران(١۵گردان٢٠٠نفره ) صورت پذیرفت تیپ یکم لشگر 77(٣گردان پیاده ویک گردان سوارزرهی) از منطقه ذوالفقاریه تیپ دوم(٣گردان پیاده به همراه گردان٢۴۶تانک لشگر٧٧ وگردان٢۵١تانک لشگر١۶زرهی.و تیپ٣٧زرهی شیراز به همراه ۵گردان تانک) از منطقه فیاضیه و تیپ سوم(٣گردان پیاده وگردان٢٩١تانک لشگر٧٧به همراه گردان ٢١۵تانک لشگر١۶زرهی) از منطقه دراخوین حمله را آغاز نموده و با محاصره نیروهای دشمن خطوط مورد نظر را تصرف نمودند(شایان ذکر است استعداد لشگر٧٧پیاده خراسان در این عملیات ٢٧/٠٠٠نفر نیروی پیاده بوده است )
♦️نتیجه - تصرف و تامین ساحل شرق رودخانه کارون با آزادسازی 150 کیلومتر مربع از زمین های خودی، خارج شدن آبادان از محاصره طبق فرمان «حصر آبادان باید شکسته شود» - تلفات انسانی دشمن شامل 3000 نفر کشته و زخمی و 1656 نفر اسیر بوده است - ضایعات لجستیکی انهدام 90 دستگاه تانک و نفربر و 100 دستگاه انواع خودرو، سرنگونی سه فروند هواپیما و یک فروند هلی کوپتر - غنایم 100 دستگاه تانک، 60 دستگاه نفربر، سه دستگاه لودر، 5 عراده توپ و 150 دستگاه خودرو از نکات قابل توجه در این عملیات، طراحی کلاسیک و انجام پیش بیتی های مورد نیاز در تمام زمینه ها بود همچنین در پایان عملیات اسرای عراقی از مقابل فرماندهای عالی رتبه ارتش جمهوری اسلامی ایران سرلشکر شهید ولی الله فلاحی و سرهنگ ظهیر نژاد رژه رفته و سرتیپ جوادی فرمانده عملیات و فرمانده لشکر 77 ثامن الائمه برای اسرا حدود 20 دقیقه به زبان عربی سخنرانی کرد
♦️ روز بعد از این عملیات فرماندهان عالی رتبه ایران هنگام بازگشت به تهران بر اثر سقوط هواپیما به شهادت رسیدند سرلشکر شهید ولی الله فلاحی رئیس ستاد مشترک ارتش، سید موسی نامجو وزیر دفاع، جواد فکوری فرمانده نیروی هوائی ارتش، یوسف کلاهدوز و محمد جهان آرا از فرماندهان سپاه پاسداران - بدنبال شهادت فرماندهان تغییراتی در فرماندهی نظامی ارتش ایران بوقوع پیوست و به دنبال آن سرتیپ ظهیر نژاد سمت رئیس ستاد مشترک ارتش و سرهنگ علی صیاد شیرازی به فرماندهی نیروی زمینی ارتش منصوب شد
♦️نکته:با توجه به پیروزی لشگر٧٧خراسان در عملیات با تصویب شورای دفاع لشگر٧٧به لشگر٧٧پیروز ثامن الائمه تغیرنام داد