065-aleemran-fa-ansarian.mp3
5.88M
#صوت_ترجمه #صفحه_65 سوره مبارکه #آل_عمران
#سوره_3
#جزء_4
منبع: پایگاه قرآن ایران صدا - ترجمه استاد حسین انصاریان
استاد علی مصباح یزدی - طوفان الاقصی پایان تمدن غرب 1.mp3
34.49M
▫️«طوفانالاقصی، پایان تمدن غرب»
👤حجتالاسلام والمسلمین علی مصباح یزدی
دفاع از مال و آبرو و فکر و فرهنگ 16:00
دفاع از جان و مال دیگران 17:50
وظیفه دفاع از دین 22:50
ملاک ارزشگذاری 26:15
دوران سیاه بشریت 35:57
فرهنگ مواسات با جبهه مقاومت 37:50
جنگ بین حق و باطل 38:50
آماده ظهوربودن 43:50
لزوم شناخت حق و باطل 45:00
باطل در قالب نفاق ظاهر شده 45:10
#حزبالله | #اسرائیل
8.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔳#یادداشت ا #حضرت_زینب
☑️ موقعیت زینبگونگی
🖋مهدی تکلو
▪️بعد از کربلای شصت و یک، بار تاریخ بیش از گذشته به دوش زنان افتاده است. زینب کبری (س) نور پنهان فاطمه زهرا (س) را دوباره نمایان کرد و این نور دیگر خاموش شدنی نیست. «موقعیت زینبگونگی» یک شاهراه زنانه است و پس از زینب کبری (س) هر زنی بخواهد بار تاریخ را به دوش بکشد به این ریسمان چنگ میزند. این تمسک چگونه است؟
▪️اینگونه که زنان وقتی شکوفا میشوند تلاش میکنند به هر بهانهای خود را در یکی از چهرهها و موقعیتهای زینبی نشان بدهند و با حضرتش مواسات و یگانگی کنند. این عمیقترین اتصال است. این نوعی از مقام فناست. اینجا گویا زنان کربلایی خود را در رسالت زنانهی زینبی منحل میکنند و در پروژهی زینب کبری (س) ذوب میشوند.
▪️ظرفیتهای شکوفا نشدهی روضه و هیئت تنها با زنان و نگاههای زنانه شکوفا میشوند. مردان نمیتوانند این موهبت را به اوج برسانند. اینجا ماجرای درهمآمیزی عقل و عاطفهی زنانه در منتهیالیه خودش است و این کار از مردان برنمیآید. زنان بدون آنکه به لحاظ اجتماعی مسئولیت و جایگاه نبوت داشته باشند میتوانند بار پیامبری و احیاگری را تکویناً به دوش بکشند.
▪️اگر میخواهید روضههای حسین عالمگیر بشود باید این صدا از حنجرههای زنانه به گوش عالم برسد و اگر میخواهید عالم را بر محور ولایت الله ببینید باید زاویههای کمتر گفتهشده زنان را بشنوید. روضه و هیات حتی بیش از نهاد خانه موقف شکوفایی زنان است. من این را از زندگینامهی زینب کبری (س) میفهمم.
#یادداشت
🔰 بیهویتی امروز، حاصل رهاسازیهای دیروز
✍🏻محمدرضا نصیری؛
کارشناس ارشد علوم سیاسی و روابط بینالملل
🔸در جهانی که مرزهای آن، دیگر محدود به خطوط جغرافیایی نیست و second life ها (زندگی دوم) تعیینکننده برونداد رفتاری-شناختی افراد جامعه، وبا ضریب بالایی، نوجوانان آن جامعه است؛ عدم سیاستگذاری دقیق یا شاید بهتر بتوان گفت:"رهاسازی مرزهای شناختی" باعث شده تا هویتی نامانوس از نوجوانانمان را مشاهده کنید