حکایتِ «دزدِ مار» از #مثنوی_معنوی.mp3
920.1K
چرا هرچند دویدیم به جایی نرسیدیم؟
حکایتِ «دزدِ مار»
4.تو همان عادتهایت هستی (1).mp3
743.7K
تو همان عادتهایت هستی...
حکایت «مرد و خاربوته»
چه کاریه آدم ظاهرسازی کنه؟.mp3
712.2K
چه کاریه آدم ظاهرسازی کنه!؟
حکایتِ «مردی که سبیلش را چرب میکرد»
چریک تربیتی(3).mp3
47.16M
👇#دورهمی_تربیتی_با_موضوع
🎙 #چریک_تربیتی(۳)
• شخصیتدینی و شخصیتواقعی
• خواستگاری رفتن با شخصیتدینی
• شخصیت دوم دارای تحجر
• شروع یقظه و تقوا در تکشخصیتی
• تدریس برای افراد تک شخصیتی
• چریک؛ عدم سنگین شدن
• حال و هوای شخصیت دوم
• نمونهای از افراد تک شخصیتی
• الانسان خلق حسیاً اکثر من ان یخلق عقلیاً
• عینیت دادن مفاهیم در مربّی
• #ایثار، مهمترین ویژگی مربّی
• مردم با دیدن پیامبر تربیت شدند.
• فراگیری تمدنغرب با عینیتبخشی
• چرا شهادت و شهید اهمیت دارد؟
• تصویرسازیمفاهیم در خیالمتربی
• چگونه رفتار متربّی را تغییر دهیم؟
• چرا خدا نسبت به مؤمن حساسِ؟
📆جلسه سوم | ۱۴۰۳/۰۶/۱۴
⌚️مدت زمان ۴۹:۰۰
🕌 خانه طلاب ابوتراب علیهالسلام
نقطه زنی تربیتی(3).mp3
25.92M
👇#دورهمی_تربیتی_با_موضوع
🎙 #نقطهزنی_تربیتی(۳)
• مربّی در حال و هوای کار تربیتی
• عدم گناه، استغفار و جریمه
• برنامه معنوی برای یک مربّی
• کثرت صلوات و تلاوت قرآن مداوم
• نزاع شیاطین با انبیأ بر سر بافت تربیتی انسانها
• حداقل این چهار فراز را بخوانیم.
• حسادت، مهمترین عامل اختلافات در تشکیلات است.
• من شما را سفارش میکنم به اینکه با هم مرتبط باشید، برای همدیگر بذل کنید و به همدیگر خوبی کنید و شما را پرهیز میدهم از اینکه با همدیگر قطع رابطه کنید.
• اگر اهل محبت نیستیم قطعا اهل حسادت هستیم.
📆جلسه سوم | ۱۴۰۳/۲/۲۶
⌚️مدت زمان ۱۰:۴۵
🕌 خانه طلاب ابوتراب علیهالسلام
#امام_زمان
حکیمانه ترین تربیت(3).mp3
28.94M
✅ #گعده_تربیتی_با_موضوع👌
🎙 #حکیمانهترین_تربیت(۳)
• بیدینی؛تمرکز بر علاقههایبیارزش
• چیزهایی را که به نفس انسان صدمه میزند، به او الهام کردهایم.
• تزکیه؛ رشد و به شکوفایی رساندن
• دین را برنامهای برای اضافهکردن چیزی به انسان تلقی نکنیم
• شقاوتمند کسی است که زیباییهای نفس خود را دفن کند.
• علاقههای بیارزش، حقیقت دنیا
• ولایت حقیقت دین و امام حمایتکنندۀ انسان برای شکوفا شدن
• امام یک انیس رفیق و یک مادر مهربان است.
• طاغوت؛ تشدید علاقههای بیارزش
• یزکیهم به معنای حکومت و کارخانه انسان سازی توسط امام
• نیاز انسان به امام برای تأمین آزادی
• علامه: اصل اول در اندیشۀ اسلامی عدم سلطۀ دیگران بر انسان است.
• طاغوت کسی است که آزادی و منافع ما را سلب میکند.
• امام،تنها عامل آزادی در حیاتبشر
📆جلسه سوم | ۱۴۰۲/۱۱/۲۵
⌚️زمان۳۰:۰۲ #محفل_طلوع_نهایی
🕌 قم المقدسه حرم حضرت
#امام_زمان
کریمانهترین تربیت(3).mp3
14.88M
🌺 #گعده_تربیتی_با_موضوع👇
🎙 #کریمانهترین_تربیت(۳)
• متقین از ما بیاموزند و پیروی کنند
• خوبها مقرّب شوند هنر است.
• بار متقین بر دوش اهل صبر
• دین و دینداری یعنی صبر کردن.
• گناه یعنی بی صبری کردن.
• صبر نفس؛ عفّت و انصاف نفس
• با طغیان کردن صحنه امتحان الهی را خراب نکن.
• خویشتنداری ایران در ماجرای غزه
🤔جلوه بیصبری در دغدغهمندی
• صبر یعنی باور توحیدی داشتن.
👌 در هر ارتقاء و ارتفاع نفس، عُجب پنهانی نهفته است.
• انکسار ضد عجب، تواضع ضد تکبر
• عدم توفیق نماز شب شاید بخاطر نداشتن انکسار نفس و بودن عجب
• انکسار هر مرحله شرط حرکت
📆جلسه سوم | ۱۴۰۲/۰۹/۲۹
⌚️زمان۲۴:۳۸ #محفلطلوعنهایی
🕌 مسجد سید الشهدا علیه السلام
#امام_زمان
🌹 سوره قیامت 🌹
﴿ سورة القیامة - سورة ٧٥ - تعداد آیات ٤٠ ﴾
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیم
لا أُقْسِمُ بِیَوْمِ الْقِیَامَةِ ﴿١﴾ وَلا أُقْسِمُ بِالنَّفْسِ اللَّوَّامَةِ ﴿٢﴾ أَیَحْسَبُ الإنْسَانُ أَلَّنْ نَجْمَعَ عِظَامَهُ ﴿٣﴾ بَلَى قَادِرِینَ عَلَى أَنْ نُسَوِّیَ بَنَانَهُ ﴿٤﴾ بَلْ یُرِیدُ الإنْسَانُ لِیَفْجُرَ أَمَامَهُ ﴿٥﴾ یَسْأَلُ أَیَّانَ یَوْمُ الْقِیَامَةِ ﴿٦﴾ فَإِذَا بَرِقَ الْبَصَرُ ﴿٧﴾ وَخَسَفَ الْقَمَرُ ﴿٨﴾ وَجُمِعَ الشَّمْسُ وَالْقَمَرُ ﴿٩﴾ یَقُولُ الإنْسَانُ یَوْمَئِذٍ أَیْنَ الْمَفَرُّ ﴿١٠﴾ کَلا لا وَزَرَ ﴿١١﴾ إِلَى رَبِّکَ یَوْمَئِذٍ الْمُسْتَقَرُّ ﴿١٢﴾ یُنَبَّأُ الإنْسَانُ یَوْمَئِذٍ بِمَا قَدَّمَ وَأَخَّرَ ﴿١٣﴾ بَلِ الإنْسَانُ عَلَى نَفْسِهِ بَصِیرَةٌ ﴿١٤﴾ وَلَوْ أَلْقَى مَعَاذِیرَهُ ﴿١٥﴾ لا تُحَرِّکْ بِهِ لِسَانَکَ لِتَعْجَلَ بِهِ ﴿١٦﴾ إِنَّ عَلَیْنَا جَمْعَهُ وَقُرْآنَهُ ﴿١٧﴾ فَإِذَا قَرَأْنَاهُ فَاتَّبِعْ قُرْآنَهُ ﴿١٨﴾ ثُمَّ إِنَّ عَلَیْنَا بَیَانَهُ ﴿١٩﴾ کَلا بَلْ تُحِبُّونَ الْعَاجِلَةَ ﴿٢٠﴾ وَتَذَرُونَ الآخِرَةَ ﴿٢١﴾ وُجُوهٌ یَوْمَئِذٍ نَاضِرَةٌ ﴿٢٢﴾ إِلَى رَبِّهَا نَاظِرَةٌ ﴿٢٣﴾ وَوُجُوهٌ یَوْمَئِذٍ بَاسِرَةٌ ﴿٢٤﴾ تَظُنُّ أَنْ یُفْعَلَ بِهَا فَاقِرَةٌ ﴿٢٥﴾ کَلا إِذَا بَلَغَتِ التَّرَاقِیَ ﴿٢٦﴾ وَقِیلَ مَنْ رَاقٍ ﴿٢٧﴾ وَظَنَّ أَنَّهُ الْفِرَاقُ ﴿٢٨﴾ وَالْتَفَّتِ السَّاقُ بِالسَّاقِ ﴿٢٩﴾ إِلَى رَبِّکَ یَوْمَئِذٍ الْمَسَاقُ ﴿٣٠﴾ فَلا صَدَّقَ وَلا صَلَّى ﴿٣١﴾ وَلَکِنْ کَذَّبَ وَتَوَلَّى ﴿٣٢﴾ ثُمَّ ذَهَبَ إِلَى أَهْلِهِ یَتَمَطَّى ﴿٣٣﴾ أَوْلَى لَکَ فَأَوْلَى ﴿٣٤﴾ ثُمَّ أَوْلَى لَکَ فَأَوْلَى ﴿٣٥﴾ أَیَحْسَبُ الإنْسَانُ أَنْ یُتْرَکَ سُدًى ﴿٣٦﴾ أَلَمْ یَکُ نُطْفَةً مِنْ مَنِیٍّ یُمْنَى ﴿٣٧﴾ ثُمَّ کَانَ عَلَقَةً فَخَلَقَ فَسَوَّى ﴿٣٨﴾ فَجَعَلَ مِنْهُ الزَّوْجَیْنِ الذَّکَرَ وَالأنْثَى ﴿٣٩﴾ أَلَیْسَ ذَلِکَ بِقَادِرٍ عَلَى أَنْ یُحْیِیَ الْمَوْتَى ﴿٤٠﴾