پزشکیان وارد قاهره شد
🔹رئیس جمهور که برای شرکت و سخنرانی در اجلاس سران گروه D8 به مصر سفر کرده است، دقایقی پیش با استقبال مقامات مصری و اعضای دفتر حافظ منافع ایران وارد قاهره شد.
@Farsna
11.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 دلالانی که سودشان از مرگ است!
@Farsna
آیتالله مکارم شیرازی: برای برخورد با بیحجابی باید حسابشده عمل کرد
🔹عدهای منافعشان در این است که با ترویج بیحجابی، آرمانهای ارزشمند انقلاب را زیر سوال ببرند و در اصل بیحجابان را طعمۀ اهداف شومشان که ریشه در فرهنگ غربی دارد قرار دهند.
🔹توجه به تحصیل، مسکن، ازدواج و کار جوانان ضروری است. وقتی به حل مشکلات جوانان توجه شود دیگر شاهد مهاجرت سرمایههای انسانی کشورمان به دیگر کشورها نخواهیم بود.
@Farsna
جهاد تبیین درست یا غلط - سامانه آموزشی شمیم.mp3
6.84M
🔹جهاد تبیین درست یا غلط ؟
👤حجت الاسلام راجی
▫️دوره جهاد تبیین عمومی
👌جهاد تبیین فریضه ای قطعی ، فوری و عظیم است.امام خامنه ای
#جهاد_تبیین
#روشنگری
اخلاق حکمرانی در اسلام و مسیحیت -استاد نجف لک زایی.mp3
22.6M
🌀اخلاق حکمرانی در اسلام و مسیحیت
🎙 ارائهدهندگان:
👤حجت الاسلام و المسلمین استاد نجف لکزایی
👤 کشیش سانی توماس کوکاراولایل
🎙 دبیرعلمی:
👤 حجتالاسلام و المسلمین محمد صحاف کاشانی
📅 زمان: دوشنبه ۲۶ آذر ۱۴۰۳
#حکمرانی | #اسلامشناسی
0012.mp3
9.96M
⭕️معنویت دینی و معنویت سکولار
👈(۱۲) مبانی معنویت دینی ۲
🎙 دکتر محمد جعفری
🔺 عقلانیت در معنویت دینی نقشی محوری و بنیادین دارد.
🔺 برخلاف معنویتهای سکولار که عقلانیت را به شکلی محدود و ابزاری میبینند، در معنویت دینی، عقلانیت استدلالی جایگاه ویژهای دارد و به کمک آن میتوان حقایق اساسی مانند وجود خدا، صفات الهی و جهان آخرت را اثبات کرد.
🔺 همچنین، معنویت دینی علاوه بر منابع درونی معرفت مانند عقل و شهود، منبعی برونزا به نام وحی را به رسمیت میشناسد که هدایت و کمال نهایی انسان، یعنی تقرب به خدا، از طریق آن امکانپذیر است.
#اسلامشناسی | #معنویت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥رفتار عجیب و توهینآمیز پزشکیان پس از دریافت پک هدیه اجلاسیه خانواده😳😳😳😳😳
پ ن :فقط راه رفتنش نیست که لاتی هست .
1403.09.26 نشست وحدت حوزه و دانشگاه.فرهانی.mp3
15.34M
🔸بررسی طرح وحدت حوزه و دانشگاه
👤حجتالاسلام شیخ علی فرحانی
ایده شکلگیری دانشگاه 04:00
دین و سنت حوزه 08:00
بُرش تعلیم و تربیتی 10:00
برساخت حکمرانی آموزشی 17:00
گستره نهاد علم 21:00
بستر وحدت حوزه و دانشگاه 28:00
وحدت از دیدگاه حاکم 36:00
📌پژوهش بهمثابه گفتوگو
✍🏻دکتر حمزه نوذری
🔸در علوم انسانی، پژوهش بهمثابه یک بینامتنیت است. هیچ پژوهش نابی که به تمامی ناشی از الهام و خلاقیت سوژه باشد، وجود ندارد. به عبارتی، هیچ پژوهشی بدون گفتوگو با متون دیگر شکل نمیگیرد. پژوهش در علوم انسانی ناظر بر بر این ایده است که هیچ متن مستقل و خودبسندهای وجود ندارد. در پژوهش همیشه مکالمه و گفتوگوی مستمری میان یک متن و متون دیگر وجود دارد. پژوهش یعنی بدهبستان متون با یکدیگر. محقق در یک متن عناصر و پیشفرضهایی را که در متون دیگر ساخته شدهاند آشکار میکند، موضع خود را در قبال آنها بیان میکند، برخی عناصر را اقتباس میکند و با برخی گزارههای دیگر نقادانه مواجه میشود.
🔹در برخی پژوهشها، بینامتنیت صریح و اعلامشده است؛ یعنی نویسنده با نویسندگان دیگر آشکار و روشن گفتوگو میکند و طرف مکالمه را پنهان نمیکند؛ مانند گفتوگوی انتقادی مارکس در آثار نقد اقتصاد سیاسی، گروندریسه و سرمایه با ریکاردو و اسمیت. گاهی بینامتنیت ضمنی است اما نشانههایی در متن وجود دارد که میتوان بینامتن را تشخیص داد. در پژوهشهای بنیادی و در آثار بنیانگذاران هر رشته، گفتوگو اساس کار است، اما این گفتوگو، گفتوگوی ساده و گذری نیست، بلکه در فرایند این گفتوگو، متون جدیدی تولید میشود و افق جدیدی در تحلیل پدیدهها به دست میدهد. از این طریق بنیادهای علم جدید پیریزی میشود.
🔸درحالیکه علوم بسیار تخصصی شدهاند، متأسفانه این تخصصیشدن در برخی جاها مانند دانشگاههای ایران باعث کاهش یا حتی گاهی قطع گفتوگو میان پژوهشگران و متون پژوهشی شده است. پس نیاز است شرایط و زمینههایی شکل گیرد که پژوهش و تولید متون بهمثابه یک گفتوگو و بینامتنیت محقق شود. تا چنین گفتوگویی در متون شکل نگیرد، هرگونه سازوکاری برای گسترش رشته، گروه و دانشکده میانرشتهای، فرمالیتهای است بدون محتوا؛ صورتی است بدون جان. درحالیکه گاهی پژوهشگران و استادان حتی در یک گروه و دانشکده از متون و پژوهشهای هم بیاطلاع هستند و گفتوگوی علمی بین آنها وجود ندارد، چگونه میتوان از میانرشتهای سخن گفت.
🔹برخی نیز قائل به این هستند که بین رشتههای دانشگاهی مرز غیرقابل نفوذی وجود دارد و هر رشته بنیاد معرفتشناسی، انسانشناسی، هستیشناسی و روششناسی متفاوتی دارد، پس امکان گفتوگو بین آنها وجود ندارد. چنین تفکری نهتنها در علم بلکه در جامعه و بین سیاستمداران نیز امری رایج است که بر اساس آن، امکان گفتوگو بین فرهنگهای مختلف ناممکن تلقی میشود. به قولی این تفکر بر این ایده استوار است که باید لزوما آن کس باشی تا آن کس را بشناسی.
🔸پیششرط توسعه میانرشتهای، این است که مدیران دانشگاه زمینه و شرایط پژوهشهای مبتنی بر بینامتنیت را فراهم آورند. لازم است پژوهشگران نیز به این نکته برسند که پژوهش اصیل و تأثیرگذار از رهگذر گفتوگوی متون با یکدیگر شکل میگیرد. بدون چنین زمینه و شرایطی، ایجاد ساختار میانرشتهای در قالب دانشکده و گروه درواقع فرمی است بدون بینش و محتوای میانرشتهای. تا زمانیکه قائل به مرزهای سفت و محکم بین رشتههای علمی تخصصیشده باشیم و هرگونه گفتوگوی بین متون را ناممکن بدانیم و پژوهشهای ما فاقد بینامتنیت و گفتوگوی انتقادی و نوآور با متون دیگر باشند، میانرشتهایهای مؤثر و کارآمد شکل نمیگیرد.