eitaa logo
🌻🌻🌻🌻 طلوع 🌻🌻🌻🌻
1.9هزار دنبال‌کننده
64.6هزار عکس
67هزار ویدیو
2.7هزار فایل
اسیرزمان شده ایم! مرکب شهادت ازافق می آیدتاسوارخویش رابه سفرابدی کربلاببرد اماواماندگان وادی حیرانی هنوزبین عقل وعشق جامانده اند اگراسیرزمان نشوی زمان شهادتت فراخواهدرسید. @tofirmo
مشاهده در ایتا
دانلود
🔅 پای درس بزرگان * دوری از فقر
🌷 خاطرات ... (۳۰)
📕 احکام ⬅️ برگشتن از نیت و قصد روزه «استفتائات آیة‌الله العظمی ؛ امام خامنه‌ای»
💠 کلام و راه «حضرت امام» رضوان‌الله علیه * مرگ بر همه ظالم‌های دنیا مرگ بر آن‌هایی که دارند مردم را و ملت‌ها را می‌چاپند ...
🖼 دعای روز هشتم ماه رمضان
هدایت شده از کریمی- بیان احکام
اگر شخصی با نگاه به ساعت و امثال آن و با وجود اطمینان به اینکه هنوز وقت اذان نشده، سحری خورده باشد و بعد معلوم شود صبح شده بوده و برای مثال ساعت خراب بوده است، طبق نظر آیت‌الله سیستانی روزۀ او باطل و فقط قضای روزه بر او واجب است و کفاره ندارد و البته باید تا پایان روز امساک نماید. اما طبق نظر آیت‌الله خامنه‌ای روزۀ او صحیح است و قضا ندارد.
هدایت شده از کریمی- بیان احکام
اگر شخصی با نگاه به ساعت و امثال آن و با وجود اطمینان به اینکه هنوز وقت اذان نشده، سحری خورده باشد و بعد معلوم شود صبح شده بوده و برای مثال ساعت خراب بوده است، طبق نظر آیت‌الله سیستانی روزۀ او باطل و فقط قضای روزه بر او واجب است و کفاره ندارد و البته باید تا پایان روز امساک نماید. اما طبق نظر آیت‌الله خامنه‌ای روزۀ او صحیح است و قضا ندارد.
📜 |🔰خوبی های بی ارزش ! ▫️خوبى و بدىِ آدم ها و حرف ‏ها و عمل ‏ها، دليل خوبى و بدىِ مكتب نيست. دليل خوبى و بدىِ راه نيست! ▫️راه را و مكتب را، فقط با «هدف» و شعارى كه دارد نقد مى ‏زنند، نه با آدم ‏هاى خوب و بدش و نه با حرف ‏هاى خوب و بد آدم ‏ها و نه با عمل ‏هاى خوب و بد آنها! ▫️ اگر تمامى افراد يك راه، خوب بودند، اين دليل خوبىِ آن راه نيست. اگر همه صداقت داشتند، اين دليل خوبى آن راه نيست؛ چون آنچه كه به صداقت ارزش مى ‏دهد، همان هدف و جهتى است كه صداقت در آن قرار گرفته است. ▫️ كسانى كه در كنار هيتلر با صداقت مى ‏جنگيدند و با صداقت آدم پوست مى ‏كندند، اين ها صداقتشان باعث لعنت و كيفرشان خواهد بود. ▫️ارزش صداقت در رابطه با ارزش هدفى است كه انتخاب كرده ‏اى و ارزش هدف ‏ها در رابطه با «قدر» و اندازه ‏ى انسان، در رابطه با ظرفيت و نياز اوست، كه انسان بيشتر از آزادى و عدالت و عرفان و تكامل نياز دارد. ▫️ هر حركتى كه در راه اين هدف بالاتر نباشد، هر صداقتى و هر شهادتى كه در اين اوج نباشد، ارزش ندارد. ▫️ما مقهور صداقتى خواهيم بود و به شهادتى ارزش خواهيم داد كه از ابتذال هدف ‏هاى رفاهى و امنيتى و حتى آزادى و عدالت و عرفان و تكامل هم رهيده باشد. ▫️انسانى كه با اين معيار همراه است و با اين معيار سفارش مى ‏كند، از خسارت ‏ها و گرفتارى ‏ها و سرگيجه ‏ها نجات مى ‏يابد و گرفتار بحث ‏هاى بى ‏در و پنجره و مدرك سازى ‏هاى آنچنانى نمى ‏شود كه براى ساختن و سوختن آدم ‏ها به آن روى آورده ‏اند. ❛❛ عین‌صاد 📚  جلد اول| ص ۱۶۱ #⃣ 👤: @ad_Einsad
آیزونهاور پیش از آن‌که رسما رئیس‌جمهور شود در اولین نطقش در سال ۱۹۵۲ چنین حرف‌هایی زد: « نباید وضعیتی پیش آید که ایران به گذشته دور خود بازگردد و یک قدرت نظامی شود. وای به وقتی که نظامی‌گری ایرانی زنده شود. بروید تاریخ این کشور را بخوانید تا متوجه حرف من بشوید.»
📗📗 مردی در تبعید ابدی رمانی از نویسنده توانا و سرشناس ایرانی، زنده یاد نادر ابراهیمی است که بر اساس زندگی صدرالمتألهین، ملاصدرای شیرازی نوشته شده است. نادر ابراهیمی در این رمان بی همتا هم زندگی ملاصدرا و هم سیر تکوینی اندیشه‌های فلسفی و عرفانی‌اش را پی‌می‌گیرد. زمان در این رمان سیال است و ابراهیمی سعی کرده تمام ابعاد شخصیتی ملاصدرا را در متن کتاب بگنجاند. رمان از زمان تبعید ملاصدرا توسط شاه عباس آغاز می‌شود و ما او را میانه راه در حال مکالمه با همسرش می بینیم."مردی در تبعید ابدی" کتابی شیرین و جذاب است که در کنار خواندن زندگی ملاصدرای شیرازی، اطلاعاتی هم از زندگی سه فیلسوف نامدار معاصر ملاصدرا یعنی میرداماد، میرفندرسکی و شیخ‌بهاءالدین عاملی (قاضی‌القضات) به دست می‌آورید. صدرالدین محمد بن ابراهیم قوام شیرازی یا مُلاصَدرا و صدرالمتألهین حکیم متأله و فیلسوف ایرانی سدهٔ یازدهم هجری قمری و بنیان‌گذار حکمت متعالیه است. کارهای او را می‌توان نمایش دهندهٔ نوعی تلفیق از هزار سال تفکر و اندیشهٔ اسلامی پیش از زمان او به حساب آورد. ملاصدرا جزء معدود اندیشمندانی است که تفکراتش همچنان رونقمند و پرطنین، هر روز صیقل می خورد و درخشان می شود و می پرورد و می پروراند، چنانکه حضرت امام (ره) را نیز صدرایی خوانده اند و انقلاب اسلامی را هم متاثر از این تفکر.
مختصری از داستان ملاصدرا توسط شاه عباس تبعید شده است در خلال سفر ملاصدرا مدام به روزهای نوجوانی خود در کنار پدر گریز میزند و داستان اصلی از این منظر روایت میشود. محمد صدرا ( ملاصدرا) فرزند يكي از حكام فارس ( ابراهیم) است كه در زمان كهولت والدين به دنيا آمده و تنها فرزند آنهاست . او شديدا علاقه مند به علم و دانش است و دائم كتاب مي خواند . روزي كه شاه عباس صفوي به همراه شيخ بهايي و ميرفندرسكي و استرآبادي (ميرداماد) به شيراز مي آيند ، محمد كه نوجوان ۱۶ ساله اي بيش نيست شيخ بهايي را شگفت زده مي كند..
Part01_شنا در رویا.mp3
25.28M
📗نمایش صوتی شنا در رویا قسمت 1️⃣
Part02_شنا در رویا.mp3
14.67M
📗نمایش صوتی شنا در رویا قسمت 2️⃣
part3.mp3
23.4M
📗نمایش صوتی شنا در رویا قسمت 3️⃣
part4.mp3
25.03M
📗نمایش صوتی شنا در رویا قسمت 4️⃣
part5.mp3
19.5M
📗نمایش صوتی شنا در رویا قسمت 5️⃣
☘️☘️ ویرانه ای است این جهان عمر کفاف نمی دهد آباد کنیم و غیرت٬رخصت نمی دهد رها کنیم این گونه رها کردن٬ نشانه ی دنائت است و جاهلانه مرمت کردن٬ نشانه ی رذالت پس آبادسازی یک گوشه ی گم جهان به دست ما ، آبادسازی کل عالم است به دست همگان..
@zekrroozane ذڪـر روزانہ - دعای‌افتتاح۩سماواتی.mp3
9.62M
📖 دعای افتتاح💎 🎙مهدی سماواتی 🔸🔸🔸 🔸🔸 🌏مجتمع اهل البیت علیهم السلام ***
🍃علامه طباطبایی ره : اینکه خداوند متعال عبادات ما را قبول می کنـد فقط از فضل خداست وگرنه اصلا عبادتی رخ نداده است... 📚رساله الولایه 🍃 هدیه خداونـد به شماست! و شما؛ هدیه شما به خداونـد!
🌺 انس با قرآن ✨ سرزده آمد به جلسه‌ی قرآن روستا ، مثل بقیه نشست یک گوشه و شروع کرد به خواندن ؛ از حفظ . پرسیدم : شما با این همه مشغله چطور فرصت حفظ قرآن داشتید❓ گفت : در مأموریت ها ، فاصله‌ی بین شهرها را عقب ماشین می‌نشینم و قرآن می‌خوانم . 🌙
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا