🚩🍃🎤آدم باید نفس خود را در الحقیقة و در الولایة وطن بدهد تا بتواند حرف سید الشهداء را بشنود و عمل او را بفهمد تا درباره اعمال امام چرا نگوید. کسی که در الحقیقة وطن نکرده باشد به رفتار و گفتار سید الشهداء ایراد می گیرد و سوال می کند.
همین طور وقتی در الولایة وطن کرد، حرف انبیا و دعوت آن ها را می فهمد. دعوت انبیاء این است که در الحقیقة وطن کنیم و مخلد در بهشت بشویم. بهشت یعنی ادراک ملائم آدمی یعنی توحید. توحید ادراک ملائم آدم است. معنی شفاعت هم همین است.✨
#جلسه_هفتم
#وطن
#جمعه_۱۳_۵_۱۴۰۲
#محرم۱۴۰۲
🕋 @tohideahadi
🚩🍃🎤 منزل شریف و منزل غیر شریف چیست؟
منزل شریف منزلی است که بدنی نباشد و آفت نداشته باشد و همه وسایل آن آماده باشد اما منزل غیر شریف منزلی است که بدنی باشد و آفت داشته باشد. منزل شریف آدمی حقیقت است نه سایه. غیر آدم در سایه وطن می کند در حالیکه آدم در حقیقت وطن می کند.
آدم منازل دارد، شنیدنی ها یک منزل آدم است، دیدنی ها یک منزل آدم است.... این ها عبارت از منازل آدم است. اگر می خواهیم این ها مناسب آدم باشد باید توحیدی باشد.
«يَا آدَمُ اسْكُنْ أَنْتَ وَزَوْجُكَ الْجَنَّةَ»(۱): آدم باید در الجنه ساکن شود. کل الجنة همه منازل آدم است از شنیدنی ها و ذوقیات و وهمیات و دیدنی ها و.... که هفت منزل طولی بی نهایت آدم است که این ها همان منازل آدم است که اگر توحیدی بود شریف می شود.
(۱)وَقُلْنَا يَا آدَمُ اسْكُنْ أَنْتَ وَزَوْجُكَ الْجَنَّةَ وَكُلَا مِنْهَا رَغَدًا حَيْثُ شِئْتُمَا وَلَا تَقْرَبَا هَٰذِهِ الشَّجَرَةَ فَتَكُونَا مِنَ الظَّالِمِينَ: و گفتیم: «ای آدم! تو با همسرت در بهشت سکونت کن؛ و از (نعمتهای) آن، از هر جا میخواهید، گوارا بخورید؛ (اما) نزدیک این درخت نشوید؛ که از ستمگران خواهید شد.
#جلسه_هفتم
#وطن
#جمعه_۱۳_۵_۱۴۰۲
#محرم۱۴۰۲
🕋 @tohideahadi
توحید🌦️
🌹🍃🍂چشم ما دیدنی می خواهد، گوش ما شنیدنی می خواهد، بینی ما بوییدنی می خواهد، آن پوست بدن ما لمس کردنی
🌹🍃🍂ما از غذای معراجی گریزانیم، آن نماز غذای من است، غذای عظیمی که برای من فراهم شده است که جن و فلک و ملک هیچ کدام دسترسی به این غذا ندارند. حالا من این غذا نصیبم شده است، چرا من فکرم جای دیگری باشد چه غذایی از این بهتر. مثال است که دنیا خودش را آرایش کرد برای حضرت امیر، حضرت امیر با یک بیل تعقیبش کرد یعنی همین که آن دنیا خودش را زیور کرده است می خواهد نشان بدهد اما حضرت امیر توجهی به او ندارد. آدم باید این طور باشد. این حالت را آدم می تواند در خودش تحصیل بکند. آن غذای معراجی باید نصیب ما بشود. این غذا که مخصوص حضرت خاتم نبود، همه ائمه اطهار علیهم السلام خوردند، هم اهل معرفت هم، منتها هر کس به اندازه ظرفیتش. ما هم امت او هستیم، آن غذا را برای شما آورده است وگرنه نمی فرمود: « اقم الصلوة» این که فرمود یعنی شما هم به معراج بروید، چرا نشسته اید در زمین.✨
#توحید_ختمی۱۳
سرّ حکمت۴
🕋 @tohideahadi
🌹🍃🍂آدم باید در هر جایی، در بازار که هست در نماز باشد یعنی در معراج باشد نه اینکه در نماز است اما در بازار باشد، بازار که جای من نیست. اصلا همه عالم برای من است، چرا من توجه به آن ها داشته باشم.✨
#توحید_ختمی۱۳
سرّ حکمت۴
🕋 @tohideahadi
🌹🍃🍂آدم وقتی خداوند تبارک و تعالی را داشته باشد به چیز دیگری توجه ندارد که آن ها هستند، هستند، نباشند هم نباشند. من معراجیم و باید به معراج بروم، غذای معراجی هم می خواهم. بعد می بینیم کم کم در نماز آن حضور قلب حاصل می شود. آدم هم امیدوار به خداوند تبارک و تعالی باشد. خدا ما را برای همین خلق کرده است، برای هیچ چیز دیگری خلق نکرده است. خوردن و آشامیدن انسان نمی سازد، «لا اله الا الله» انسان می سازد نه این شنیدن و خوردن. این که حیوان هم می خورد و می آشامد و می شنود.
ان شاء الله خداوند تبارک و تعالی ما را به کمال لایق انسانی مان برساند.
«والسلام علیکم و رحمهالله و برکاته»
#توحید_ختمی۱۳
سرّ حکمت۴
🕋 @tohideahadi
🚩🍃🎤منازل شریف به تحمل مکروه (۱) محقق می شود.
همه دیدنی ها و شنیدنی ها و ...(قوای حسی انسان) همه عبارت از منازل ماست. گفتیم که جهنم هفت در دارد و بهشت هشت در. درهای بهشت با درهای جهنم یکی است (منظور از هفت در پنج قوای حسی به علاوه خیال و وهم انسان است و هشت در همه این هفت در به علاوه عقل است) اگر توحید احدی صمدی آمد این هفت در جهنم، هشت در بهشت می شود. یعنی همه دریافت هایی که از نطفه بودن تا الان داشتیم با توحید هشت در بهشت می شود. چون توحید جان است و با آمدن جان این منازل شریف می شود. جهنم است یعنی همه این دریافت ها را بد می بیند. حال اگر در توحید احدی صمدی وطن کردیم این دریافت ها منازل شریف می شود. منتهی باید تحمل مکروه داشته باشیم مثلا وقتی می خواهیم در دیدنی وطن کنیم باید به فرمان خدا ببینیم و خوب ببینیم تا در منزل شریف وطن کنیم یا می خواهیم چیزی را بخوریم این یک منزل است اگر طبق فرمان خدا و حلال خوردیم در منزل شریف وطن کردیم. حالا اگر این ها به فرمان خدا نبود و حلال نبود مثلا مال یتیم خورد جهنم و آتش می شود و هفت در جهنم می شود. این منزل منزل جهنمی است.
توحید احدی صمدی نور است که وقتی به این منازل می خورد آن را روشن می کند و همه این مقدمات هشت در بهشت و منزل شریف می شود. توحید است که این ها را شریف می کند.✨
(۱)فَإِنْ كُنْتُمْ قَدْ وَطَّنْتُمْ أَنْفُسَكُمْ عَلَى مَا وَطَّنْتُ نَفْسِي عَلَيْهِ فَاعْلَمُوا أَنَّ اَللَّهَ إِنَّمَا يَهَبُ اَلْمَنَازِلَ اَلشَّرِيفَةَ لِعِبَادِهِ بِاحْتِمَالِ اَلْمَكَارِهِ
#جلسه_هشتم
#وطن
#شنبه_۱۴_۵_۱۴۰۲
#محرم۱۴۰۲
🕋 @tohideahadi
🚩🍃🎤چرا منازل شریف دارای تحمل مکروه است؟
چون فرمان خدا زحمت و کلفت دارد، چون همه از خود بیرون آمدن است چون وقتی توحید آمد خود را برمی دارد و این برای آدم تحمل مکروه است. چون فرمان خدا با خود و هوای نفس و بدن در تضاد است. و شیطان ما حاضر نیست تابع فرمان خدا شود و این شیطان باید رام بشود تا بتوانیم بالا برویم
انسان خود را می خواهد لذا با خود جنگیدن کراهت دارد و هر منزلی که می خواهد داشته باشد دائما در جنگ و تحمل کراهت است.
این هفت در دائما باز است و دائما ارتباط دارد یا با جهنم یا با بهشت یا با حقیقت که اگر به توحید توجه کرد و نور و فرمان الهی آمد همه در بهشت می شود و اگر فرمان خدا و نور نیامد هفت در جهنم می شود و اگر بی نهایت شد و الروح آمد حقیقت و قیامت می شود.✨
#جلسه_هشتم
#وطن
#شنبه_۱۴_۵_۱۴۰۲
#محرم۱۴۰۲
🕋 @tohideahadi
توحید🌦️
🥀🍃🍂نور خدا می خورد به کوه. این نور خداوند تبارک و تعالی به کوه ما هم خورده است. الان هم که ما این جا
🥀🍃🍂آن ولی و آن نبی توحید را می آورند که جان آدمی است، لذا این توحید است که آدم را از تب نجات می دهد. هر وقت توحید در ما نباشد تب داریم منتها این تب را حس نمی کنیم. این تب را پیغمبر اکرم صل الله علیه و آله و سلم و حضرت زهرا علیها السلام حس می کند. وقتی حس کرد دارویش را به ما می دهد. از دارو خودش استفاده می کنند و به ما هم می دهد که ما هم استفاده کنیم تا از تب نجات پیدا کنیم.
#مجلس_چهارم
#پناهگاه_فاطمی
🕋 @tohideahadi