🌹🍃🍂خداوند تبارک و تعالی می فرماید: من شما را که خواستم درست کنم، از سه معجون درست کردم، یکی از عالم طبیعت گرفتم که این بدن ماست. بدن ما از عالم طبیعت است. همه عالم طبیعت و فشرده اش را خداوند تبارک و تعالی گرفته است و ما را درست کرده است. بنابراین وقتی بدن ما شرح می شود همین طبیعت یعنی کل عناصر این عالم در بدن انسان هست. در بدن بعضی حیوانات کل عناصر نیست اما در بدن انسان کل عناصر این عالم طبیعت هست و بعد منظم کرده ایم که انسان به ملکوت هم راه پیدا کند. یعنی یک مقداری از ملک گرفتیم، این بدن ملکی آدم درست شد. یک مقداری هم از ملکوت گرفتیم یعنی از مجرد گرفتیم که این را غیر از خداوند تبارک و تعالی کسی دیگر نمی تواند انجام دهد، البته کارهای دیگری هم کس دیگری نمی تواند انجام دهد.✨
#توحید_ختمی۱۲
سرّ حکمت۴
🕋 @tohideahadi
🌹🍃🍂احسن الخالقین خداوند تبارک و تعالی است که ملک و ملکوت را گرفته است. بعد از روح خودش هم در او دمید. روح خودش یعنی چه؟ گفتیم مثل این که معلم می دمد در شاگردش یا مثلاً آن دمی را که حضرت ختمی مرتبت به حضرت امیر دمید و حضرت امیر هزار باب علم برای او مفتوح شد و از هر کدام آن ها هزار باب دیگر نشأت گرفت این عبارت از همان دم است و عبارت از توحید باشد. توحید خداوند نصیب هر کس نمی شود، باید دنیا و آخرت داشته باشد و برای آن روح منفوخ هم قابلیت پیدا کند. ✨
#توحید_ختمی۱۲
سرّ حکمت۴
🕋 @tohideahadi
🌹🍃🍂سلول های بدن ما چینشش فرق می کند، یعنی طوری چیده اند در ما که ما می توانیم عاقل شویم و می بینید که ما که سرمان به طرف آسمان است و پایمان به طرف زمین، حیوانات دیگر افقی هستند یعنی روی چهار دست و پا هستند. هیچکدام سر به آسمان ندارند. این انسان است که سر به آسمان دارد. خود چینش این مغز و این هیئت، این ترکیب یعنی انسان می تواند عاقل شود.✨
#توحید_ختمی۱۲
سرّ حکمت۴
🕋 @tohideahadi
🌹🍃🍂معنی عقل یعنی به مجرد راه پیدا کردن. این علومی که ما داریم عبارت از همان مجردات هستند، لذا انسان عالم می شود. علاوه بر آن انسان موحد هم هست، یعنی انسان به توحید هم راه پیدا می کند. خداوند تبارک و تعالی دیدنی و شنیدنی و خوردنی نیست، خیال و عقل و وهم هم نیست، هیچ کدام از این ها نیس اما انسان به او راه پیدا می کنند. می فهمد خدا هست یعنی غیر متناهی است. خدایی که همه جا هست، هیچ جا هم نیست. همه چیز هست نه این که چیزی داخل شده باشد در او بلکه خود او را تشکیل داده است: «وَنَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنْ حَبْلِ ٱلْوَرِيدِ»(۱) است.
(۱)وَلَقَدْ خَلَقْنَا ٱلْإِنسَٰنَ وَنَعْلَمُ مَا تُوَسْوِسُ بِهِۦ نَفْسُهُۥ ۖ وَنَحْنُ أَقْرَبُ إِلَيْهِ مِنْ حَبْلِ ٱلْوَرِيدِ (ق/۱۶)
#توحید_ختمی۱۲
سرّ حکمت۴
🕋 @tohideahadi
🌹🍃🍂اصل انسان است ولی در انسان نیست. نه در انسان است و نه در بیرون از انسان اما انسان به او آگاهی دارد و خداوند را می فهمد. فهمیدن خداوند نصیب انسان است نه نصیب موجودات دیگر. پس این یک خصوصیت دیگر هم هست. آن وقتی که خواستند ما درست شویم حالا از موقع نطفه بگیر یا بفرمایید حضرت آدم جد بزرگ ما را که خواست خلق کند، خداوند تبارک و تعالی به ما دادند، غیر از این ترکیبی که خداوند تبارک و تعالی کرده است، هیچ کس نمی تواند این طور ترکیب کند که یک موجود مادی را با یک موجود مجرد و یک موجود غیر متناهی با هم ترکیب کند. ✨
#توحید_ختمی۱۲
سرّ حکمت۴
🕋 @tohideahadi
🚩🍃🎤وطن آدم القیامة و الحقیقة است که همان توحید احدی صمدی است.✨
#جلسه_سوم
#جمعه_۲۱_۵_۱۴۰۱
#محرم۱۴۰۱
🕋 @tohideahadi
🚩🍃🎤آدم از قیامت متولد شده است و به قیامت باز می گردد و وطن می کند یعنی از حقیقت آمده است و به سوی حقیقت باز می گردد انا لله و انا الیه...
وطن جایی است که انسان در آن متولد شود و رشد کند و .... آدم در توحید احدی صمدی به دنیا آمده است و در توحید احدی صمدی رشد پیدا کرد و ساکن شد و این همان قیامت کبری است که آدم در آن ساکن شده است و وطن کرده است.
پس آدم کسی است که در قیامت متولد شده است و در قیامت رشد کرده است و در قیامت وطن کرده است.✨
#جلسه_چهارم
#شنبه_۲۲_۵_۱۴۰۱
#محرم۱۴۰۱
🕋 @tohideahadi
🚩🍃🎤وطن جایی است که انسان در آن متولد می شود و نشو و نما می کند و ساکن می شود یعنی وطن محل سکنای آدم و محل آرامش و برگشت به اول آدمی است.
یک وطن است که وطن نباتی است و یک وطن حیوانی که بدن اوست و یک وطن است که در آن مکان زندگی و ارتزاق می کند و بعد در آن مدفون می شود. که این وطن دنیا است.
یک وطن دیگری دارد آدم که وطن انسانی آدم است که در آن آرامش پیدا می کند که آن عبارت از فهم و علم است که در این جا هم متولد می شود و از علوم ارتزاق می کند و کمال پیدا می کند و در آن سکنا می گزیند و دارا می شود و در دارایی خود مدفون می شود. این وطن برزخی است.
یک وطن دیگری هست که وطن حقیقی و وطن آدمی است که منظور سیدالشهداء از وطن همین است. و آن وقتی است که آدم توحید پیدا می کند یعنی متولد به حقیقت می شود و حقیقت در او ظاهر می شود. وقتی حقیقت در آدم ظاهر شد در آن متولد می شود و از آن ارتزاق می کند و در همین وطن هم سکنا می گزیند. این وطن وطن قیامتی است.✨
#جلسه_پنجم
#وطن
#یکشنبه_۲۳_۵_۱۴۰۱
#محرم۱۴۰۱
🕋 @tohideahadi
🚩🍃🎤تعقیب مشترک بعد هر نماز:
سُبْحَانَ اللهُ کُلَّما سَبَّحَ اللهَ شَیءٌ، وَ کَما یُحِبُّ اللهُ اَنْ یُسَبَّحَ، وَ کَما هُوَ أَهْلُهُ وَ کما یَنْبَغی لِکَرَمِ وَجْهِهِ وَ عِزِّ جَلالِهِ، وَ الْحَمْدُ لِلهِ کُلَّما حَمِدَ اللهَ شَیءٌ، وَ کَما یُحِبُّ اللهُ أَنْ یُحْمَدَ وَ کَما هُوَ أَهْلُهُ، وَ کَما یَنْبَغی لِکَرَمِ وَجْهِهِ وَ عِزِّ جَلالِهِ، وَ لا إِلهَ إِلَّا اللهُ کُلَّما هَلَّلَ اللهَ شَیءٌ وَ کَما یُحِبُّ اللهُ اَنْ یُهَلَّلَ
وَ کَما هُوَ اَهْلُهُ وَ کَما یَنْبَغی لِکَرَمِ وَجْهِهِ وَ عِزِّ جَلالِهِ، وَ اللهُ أَکْبَرُ کُلَّما کَبَّرَ اللهَ شَیءٌ، وَ کَما یُحِبُّ اللهُ أَنْ یُکَبَّرَ، وَ کَما هُوَ اَهْلُهُ، وَ کَما یَنْبَغی لِکَرَمِ وَجْهِهِ وَ عِزِّ جَلالِهِ،سُبْحانَ اللّهِ وَ الْحَمْدُ لِلّهِ وَ لا اِلهَ اِلّا اللّهُ وَ اللّهُ اَکْبَرُ، عَلی کُلِّ نِعْمَةٍ اَنْعَمَ بِها عَلَیَّ، وَ عَلی کُلِّ اَحَدٍ مِنْ خَلْقِهِ مِمَّنْ کانَ اَوْ یَکُونُ اِلی یَوْمِ الْقِیمَةِ،
اَللّهُمَّ اِنّی اَسْئَلُکَ اَنْ تُصَلِّیَ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ اَسْئَلُکَ مِنْ خَیْرِ ما اَرْجُو وَ خَیْرِ ما لا اَرْجُو، وَ اَعُوذُ بِکَ مِنْ شَرِّ ما اَحْذَرُ وَ مِنْ شَرِّ ما لا اَحْذَرُ.
و آن گونه منزه است خدا هر زمان که چیزی او را تنزیه کند و آنچنان که دوست دارد تنزیه شود، و آنچنان که او شایسته آن است، و آن گونه که برای مقام والا و رفعت جلالش سزاوار است، و سپاس خدای را هر زمان که او را چیزی سپاس گوید، و همان طور که دوست دارد سپاسش گویند، و چنان که شایسته آن است، و آن گونه که برای مقام والا و شکوه رفیعش سزاوار است، معبودی جز خدا نیست، هر آن که چیزی به یگانه پرستی اش بانگ برآرد، و همان طور که دوست دارد یگانه شمرده شود، و آن گونه که سزاوار است، و آنگونه که شایسته مقام والا و عزت رفیع او است، و خدا بزرگ تر است هر زمان که او را چیزی به بزرگی یاد کند، و همان طور که دوست دارد به بزرگی یاد شود، و چنان که او شایسته آن است و آن گونه که برای مقام والا و عزت رفیعش سزاوار است. منزه است خدا و سپاس تنها خدا راست، و معبودی جز خدا نیست، و خدا بزرگ تر است، برای هر نعمتی که به من و به هر یک از مخلوقاتش عطا نموده، چه آنان که بوده اند و چه آنان که تا روز قیامت خواهند آمد،
خدایا از تو می خواهم که بر محمّد و خاندان محمّد درود فرستی، و از تو از بهترین چیزی که امید دارم و از بهترین چیزی که امید ندارم درخواست می کنم، و به تو پناه می آورم از شرّ آنچه که پرهیز می کنم و از شرّ آنچه که نمی پرهیزم.✨
مفاتیح الجنان، در تعقیبات مشترک
#جلسه_هفتم
#سه_شنبه_۲۵_۵_۱۴۰۱
#محرم۱۴۰۱
🕋 @tohideahadi
توحید🌦️
🥀🍃🍂وقتی آدم مکلف شد یعنی می تواند بار حقیقت را بکشد و حقیقت در آن ظاهر شود یعنی روح خدا در او بیاید،
🥀🍃🍂عبد بودن عبارت از آخر و حقیقت آدم است. این روح خداست که در آدم است، لذا حافظ می فرماید:
✨از لعل تو گر یابم انگشتری زنهار
صد ملک سلیمانم در زیر نگین باشد
یعنی این که مواظب خودت باش. این که خدا می فرماید: "عبدی اطعنی" (۱) این عبارت از آن تاجی است که خداوند تبارک و تعالی بر سر آدم می گذارد آن وقت آدم است که میوه می دهد. فرزندان جسمی که ما داریم این ها میوه های جسم ما هستند. میوه حقیقی آدم عبارت از توحیدی است که او پیدا می کند. وقتی توحید پیدا کرد مطیع فرمان خداوند تبارک و تعالی است.✨
#مجلس_سوم
پناهگاه فاطمی
🕋 @tohideahadi
🥀🍃🍂معنای توحید یعنی اطاعت فرمان او، این در مرتبه نازل توحید است که باید فرمان او اطاعت شود نه هوای نفس. آدم ماه مبارک رمضان تشنه است ولی آب نمی خورد، چرا؟ چون فرمان خداست. این آدم عابد، روح خدا در اوست و باید این را قدر بداند. آدم صبح خواب است، نمی خواهد بیدار شود مخصوصاً شب هم اگر دیر خوابیده باشد حالش را ندارد بلند شود و نماز بخواند، آن که با این حال بیدارش می کند روح خداوند تبارک و تعالی است. روح خداوند می فرماید بیدار شو نمازت را بخوان.✨
#مجلس_سوم
پناهگاه فاطمی
🕋 @tohideahadi
🥀🍃🍂نماز خودش بهشت آدم است نه این که به بهشت می برد. بهشت آدم عبارت از فهم حقیقت است، یعنی توحید بهشت آدمی است. حالا پس این باغ ها چیست؟ این باغ ها بهشت بدن آدم است. آدم که بدن داشته باشد در این باغ ها گردش می کند بعد سبب و گلابی می خورد. اما آدم حقیقت می خواهد.✨
#مجلس_سوم
پناهگاه فاطمی
🕋 @tohideahadi
🥀🍃🍂آدم یک وقتی حقیقت جو می شود و آن وقتی است که معتدل می شود، همانطور که می فرماید: «فَإِذا سَوَّيْتُهُ»(۱) اما اگر مزاجش نامعتدل بود این گونه نیست، گناهان اعتدال آدم را از بین می برند. یکی می گفت مدتی است که به عبادت میل ندارم. او باید توجه داشته باشد ببیند چه خورده است. شاید یک لقمه شبهه ناک خورده یا کاری نادرست کرده است. نه این که فقط لقمه خوردن باشد، بلکه شنیدن حرف های ناجور هم سم آدمی است. اگر تهمت یا غیبت شنیده یا سخن هرزه شنیده است، این ها در آدمی اثر می کند و باعث افسردگی آدم می شود و در آن حال آدم نمی تواند عبد خدا باشد، لذا باید بفهمد و توجه کند که چه چیزی باعث این بی میلی شده است مثلا چه دیده است، مثل دیدن نامحرم که این کار برای آدم سم است. با این ها آدم نمی تواند عبد باشد. باید ترک محرمات کند و واجباتش را انجام دهد. این عبارت از آخری است که آدم پیدا می کند. این بهشت آدم است.✨
(۱)فَإِذا سَوَّيْتُهُ وَ نَفَخْتُ فِيهِ مِنْ رُوحِي فَقَعُوا لَهُ ساجِدِينَ: پس همين كه او را نظام بخشيدم و از روح خود در او دميدم پس برای او به سجده بیافتید. (ص/۷۲)
#مجلس_سوم
پناهگاه فاطمی
🕋 @tohideahadi
🥀🍃🍂 حافظ می فرماید:
✨من که امروزم بهشت نقد حاصل می شود
وعده فردای زاهد را چرا باور کنم (۱)
بهشت آدمی عبارت از نماز و روزه، زکات، خمس، حج، جهاد، امر به معروف و نهی از منکر است. این "انگشتری زنهار" که حافظ می فرماید اطاعت خداوند تبارک و تعالی است. اگر آدم این را داشته باشد:
✨از لعل تو گر یابم انگشتری زنهار
صد ملک سلیمانم در زیر نگین باشد (۲)
این که صد ملک است بلکه هر چه آدم و همه مردم تقلا کنند این ها یک هزارم و حتی دارایی همه هم جمع بشود یک میلیونیم از آنچه حضرت سلیمان علیه السلام داشت را ندارند. حضرت سلیمان علیه السلام وقتی که دست می کشید روی انگشترش اجنه حاضر می شدند و به فرمان او کار می کردند، باد در فرمانش بود، منطق الطیر و همه قدرت ها را داشت، اما این ها آدم نمی سازد. لذا حافظ می فرماید:
✨شکوه آصفی و اسب باد و منطق طیر
بباد رفت و از آن خواجه هیچ طرف نبست (۳)
لذا این ها هیچ کدام آدم نمی سازد و کسی را آدم نمی کند. آدم با بندگی کردن خداوند تبارک و تعالی آدم می شود، نه این که بنده زید و عمرو و زمین و آسمان باشد. این بنده حقیقت بودن و بنده خداوند تبارک و تعالی بودن است که آدم می سازد. برای همین است که پیغمبر صل الله علیه و آله و سلم ما بنده او بود. ما باید بنده همانی باشیم که پیغمبر صل الله علیه و آله و سلم بنده او بود، بنده آن کسی که حضرت زهرا علیها السلام بنده او بود، بنده آن که حضرت سیدالشهداء علیه السلام بنده او بود، لذا باید گوش به فرمان باشیم. فرمان او ما را نورانی می کند.✨
(۱)،(۲)،(۳)دیوان حافظ
#مجلس_سوم
پناهگاه فاطمی
🕋 @tohideahadi
🚩🍃🎤تعقیب مشترک بعد هر نماز:
سُبْحَانَ اللهُ کُلَّما سَبَّحَ اللهَ شَیءٌ، وَ کَما یُحِبُّ اللهُ اَنْ یُسَبَّحَ، وَ کَما هُوَ أَهْلُهُ وَ کما یَنْبَغی لِکَرَمِ وَجْهِهِ وَ عِزِّ جَلالِهِ، وَ الْحَمْدُ لِلهِ کُلَّما حَمِدَ اللهَ شَیءٌ، وَ کَما یُحِبُّ اللهُ أَنْ یُحْمَدَ وَ کَما هُوَ أَهْلُهُ، وَ کَما یَنْبَغی لِکَرَمِ وَجْهِهِ وَ عِزِّ جَلالِهِ، وَ لا إِلهَ إِلَّا اللهُ کُلَّما هَلَّلَ اللهَ شَیءٌ وَ کَما یُحِبُّ اللهُ اَنْ یُهَلَّلَ
وَ کَما هُوَ اَهْلُهُ وَ کَما یَنْبَغی لِکَرَمِ وَجْهِهِ وَ عِزِّ جَلالِهِ، وَ اللهُ أَکْبَرُ کُلَّما کَبَّرَ اللهَ شَیءٌ، وَ کَما یُحِبُّ اللهُ أَنْ یُکَبَّرَ، وَ کَما هُوَ اَهْلُهُ، وَ کَما یَنْبَغی لِکَرَمِ وَجْهِهِ وَ عِزِّ جَلالِهِ،سُبْحانَ اللّهِ وَ الْحَمْدُ لِلّهِ وَ لا اِلهَ اِلّا اللّهُ وَ اللّهُ اَکْبَرُ، عَلی کُلِّ نِعْمَةٍ اَنْعَمَ بِها عَلَیَّ، وَ عَلی کُلِّ اَحَدٍ مِنْ خَلْقِهِ مِمَّنْ کانَ اَوْ یَکُونُ اِلی یَوْمِ الْقِیمَةِ،
اَللّهُمَّ اِنّی اَسْئَلُکَ اَنْ تُصَلِّیَ عَلی مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ، وَ اَسْئَلُکَ مِنْ خَیْرِ ما اَرْجُو وَ خَیْرِ ما لا اَرْجُو، وَ اَعُوذُ بِکَ مِنْ شَرِّ ما اَحْذَرُ وَ مِنْ شَرِّ ما لا اَحْذَرُ.
و آن گونه منزه است خدا هر زمان که چیزی او را تنزیه کند و آنچنان که دوست دارد تنزیه شود، و آنچنان که او شایسته آن است، و آن گونه که برای مقام والا و رفعت جلالش سزاوار است، و سپاس خدای را هر زمان که او را چیزی سپاس گوید، و همان طور که دوست دارد سپاسش گویند، و چنان که شایسته آن است، و آن گونه که برای مقام والا و شکوه رفیعش سزاوار است، معبودی جز خدا نیست، هر آن که چیزی به یگانه پرستی اش بانگ برآرد، و همان طور که دوست دارد یگانه شمرده شود، و آن گونه که سزاوار است، و آنگونه که شایسته مقام والا و عزت رفیع او است، و خدا بزرگ تر است هر زمان که او را چیزی به بزرگی یاد کند، و همان طور که دوست دارد به بزرگی یاد شود، و چنان که او شایسته آن است و آن گونه که برای مقام والا و عزت رفیعش سزاوار است. منزه است خدا و سپاس تنها خدا راست، و معبودی جز خدا نیست، و خدا بزرگ تر است، برای هر نعمتی که به من و به هر یک از مخلوقاتش عطا نموده، چه آنان که بوده اند و چه آنان که تا روز قیامت خواهند آمد،
خدایا از تو می خواهم که بر محمّد و خاندان محمّد درود فرستی، و از تو از بهترین چیزی که امید دارم و از بهترین چیزی که امید ندارم درخواست می کنم، و به تو پناه می آورم از شرّ آنچه که پرهیز می کنم و از شرّ آنچه که نمی پرهیزم.✨
مفاتیح الجنان، در تعقیبات مشترک
#جلسه_هفتم
#سه_شنبه_۲۵_۵_۱۴۰۱
#محرم۱۴۰۱
🕋 @tohideahadi
🚩🍃🎤مولد سیدالشهدا تولد آدمی است. آدم در توحید احدی صمدی متولد می شود و در آن ساکن می شود پس توحید احدی صمدی وطن آدم است.✨
#جلسه_هشتم
#وطن
#چهارشنبه_۲۶_۵_۱۴۰۱
#محرم۱۴۰۱
🕋 @tohideahadi
🚩🍃🎤اگر بخواهیم حقیقت را مقدمه قرار بدهیم یعنی نمی خواهیم در آن ساکن شویم و می خواهیم از آن رد بشویم. ما از دنیا و آخرت مقابل دنیا رد می شویم تا به حقیقت برسیم حالا اگر به الحقیقة رسیدیم و آن را مقدمه قرار دادیم در آن وطن نکردیم. چون وطن جایی است که دیگر نمی خواهیم آن را مقدمه قرار بدیم بلکه می خواهیم در آن ساکن شویم. در قیامت باید ساکن شد، در الحقیقة باید ساکن شد. القیامة و الحقیقة همان توحید احدی صمدی است. وقتی در القیامة و الحقیقة سکونت کردیم این همان است که می فرماید: «أَلَا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ» (۱) قلب آدمی همان است که توحید احدی صمدی را ادراک می کند. توحید روح خداوند تبارک و تعالی است. پس این مولد سیدالشهدا علیه السلام است که در آن وطن کرد. اگر در این مولد وطن کردی حرف حضرت سیدالشهداء علیه السلام را می فهمی.✨
(۱)الَّذِينَ آمَنُوا وَتَطْمَئِنُّ قُلُوبُهُم بِذِكْرِ اللَّهِ ۗ أَلَا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ (رعد/۲۸)
#جلسه_هشتم
#وطن
#چهارشنبه_۲۶_۵_۱۴۰۱
#محرم۱۴۰۱
🕋 @tohideahadi
توحید🌦️
🥀🍃🍂 حافظ می فرماید: ✨من که امروزم بهشت نقد حاصل می شود وعده فردای زاهد را چرا باور کنم (۱) بهش
🥀🍂🍃«بِسْمِ اللهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ»، «بِسْمِ اللّٰهِ النُّورِ» و «بِسْمِ اللهِ الحیُّ القیُّوم» هم هست. «الله لا إله إلاّ هو الحیُّ القیُّوم لا تأخذهُ سنةٍ ولا نومٔ». می بینید که اوست که همیشه « لا تأخذهُ سنةٍ ولا نومٔ» است، اوست که مواظب ماست و ما را نگه داشته است. ما نمود او هستیم، بنابراین باید بنده او باشیم. ✨
#مجلس_سوم
پناهگاه فاطمی
🕋 @tohideahadi
🥀🍃🍂بندگی او هم کمال هم نور هم حیات بی نهایت و هم شفای بی نهایت است. این که می گویند حمد شفا بخوانید، خاصیت حمد شفا این نیست که مریض سرطانی را علاج کند، البته اگر بخواهیم نتیجه دارد اما این خاصیتش نیست، بلکه خاصیت آن این است که آدمیت را شفا دهد.✨
#مجلس_سوم
پناهگاه فاطمی
🕋 @tohideahadi
🥀🍃🍂آدمیت آدم مریضی اش با مریضی جسم خیلی فرق می کند، حیاتش هم فرق می کند، نورش هم فرق می کند. این نور ظاهری مال چشم است برای این که آدم اشیاء را ببیند و تشخیص دهد اما آن نور عبارت از این است که آدم حقیقت آن تصویر را با نور آدمی تشخیص می دهد. آن هایی که نگاه می کنند و آن صورت را در آینه می بینند. هر کدام به آن صورت مشغولند. غیر از انبیاء علیهم السلام همه مردم به صورت مشغولند.✨
#مجلس_سوم
پناهگاه فاطمی
🕋 @tohideahadi