🌙🍃🍂#دستورالعمل حاج آقا امامی حفظه الله در تاریخ
برای #اربعین_کلیمی:
☀یک اربعین روزي ۵ مرتبه (۳۹ روز) و یک روز ۷ مرتبه ،که مجموعاً ۲۰۲ مرتبه بشود این آیه را بخوانید:
«رَبَّنَا اصْرِفْ عَنّٰا عَذٰابَ جَهَنَّمَ إِنَّ عَذٰابَهٰا كٰانَ غَرٰاماً
، إِنَّهٰا سٰاءَتْ مُسْتَقَرًّا وَ مُقٰاماً»: پروردگارا عذاب جهنم را از ما بگردان، که سخت عذاب مهلک و دایمی است، که آنجا بسیار بد قرارگاه و بدمنزلگاهی است. (فرقان۶۶-۶۵)
☀و هر روز ۷۰ مرتبه استغفار داشته باشید.
☀در این ۴۰ روز مثل کسي که در قرنطینه است، مواظب قلب خود باشید.
☀ اگر گناهی کردید فوراً استغفار کنید.
۱ ذیقعده۱۴۳۴ مطابق با ۱۶/ ۶/ ۱۳۹۲
🕋 @tohideahadi
🌙🍃🍂آدم با اختیار آدم می شود و با اختیار باید ایمان بیاورد. آدم به زور نمی تواند ایمان بیاورد بلکه اول باید بفهمد و متوجه شود بعد ایمان بیاورد. باید آدم اعتقاد پیدا کند و خودش آن را دریافت کند یعنی باید غذای او شود و جزئی از او شود.✨
#اختیار
#رمضان۱۴۰۰
#جلسه_ششم
#پنجشنبه_۱۶_۲_۱۴۰۰
#اللهم_صل_علی_محمد_و_آل_محمد🌸
🕋 @tohideahadi
🌙🍃🍂این که در ماه رمضان مهمان خدا می شویم چون حقیقت را دریافت می کنیم و غذای الهی و قیامتی و نبوتی می خوریم.
در بقیه موارد مثل آب و نان و... مهمان ملائک خداوند تبارک و تعالی هستیم.✨
#مهمانی_خدا
#رمضان۱۴۰۰
#جلسه_ششم
#پنجشنبه_۱۶_۲_۱۴۰۰
#اللهم_صل_علی_محمد_و_آل_محمد🌸
🕋 @tohideahadi
توحید🌦️
🥀🍃🍂از فرمان خداوند تبارک و تعالی ناراحتیم! در حالی که دستور جهاد خداوند می خواهد ما را زنده کند. با
🥀🍃🍂ما مانند ذغالیم. توحید که می آید مثل جرقه ای است که به آدم می خورد. وقتی این جرقه زیاد شد آن وقت کم کم سیاهی ذغال برطرف می شود. وقتی سیاهی برطرف شد، افسردگی هم برطرف می شود. انسانی که آدم می شود هم حرارت و هم نور می دهد، از اطاعت فرمان خدا نور می شود.✨
#عبادت
#توحید
#مجلس_دوم
پناهگاه فاطمی
🕋 @tohideahadi
🥀🍃🍂حضرت امیر علیه السلام فرمود: "ما عَبَدتُكَ طَمَعًا في جَنَّتِكَ، ولا خَوفًا مِن نارِكَ، ولكِن وَجَدتُكَ أهلًا لِلعِبادَةِ فَعَبَدتُك" (۱) یعنی من تو را عبادت نمی کنم به طمع این که بهشت و حورالعین بدهی. عبادت خوراک آدمی است. انسان با عبادت آدم می شود. اگر این طور به عبادت توجه کردیم آن وقت لذتش را می فهمیم. وقت نماز ظهر که می شود روح خدا مجددا به ما می رسد و قدر این نماز و روزه را بدانیم. قدر آن وقتی را بدانیم که می خواهیم خمس بدهیم،جهاد کنیم یا نافرمانی خداوند تبارک و تعالی را ترک کنیم. آدم با دروغ و غیبت و تهمت مریض می شود، پس اول باید این را توجه کنیم.✨
(۱)عوالي اللآلي، ابن أبی جمهور، ج۱، ص۴۰۴، ح۶۳.
#عبادت
#توحید
#مجلس_دوم
پناهگاه فاطمی
🕋 @tohideahadi
🥀🍃🍂"مَنْ عَرَفَ نَفْسَهُ فَقَدْ عَرَفَ رَبَّهُ" (۱) اول باید خودمان را بشناسیم بدانیم که ما بدن نیستیم. این بدن پیکر ما و حیوان ماست، مانند اتومبیل و مرکب ماست. ما باید با این بدن بارکشی کنیم. بارش را کی می دهد؟ بارش را خداوند تبارک و تعالی می دهد. فرمان خداوند تبارک و تعالی عبارت از جان ماست و ما باید این جان را دوست داشته باشیم.✨
#عبادت
#توحید
#مجلس_دوم
پناهگاه فاطمی
🕋 @tohideahadi
🥀🍃🍂فرمان خداوند نور است، نوری که می خواهد به ما بتابد. همین طوری که به انبیاء علیهم السلام تابید و آن ها منور شدند، وزرشان ریخت و دیگر باری برای کشیدن نماند. آدم ها بار خلاف می کشند. این بار کشیدن عبارت از وزر است.✨
#عبادت
#توحید
#مجلس_دوم
پناهگاه فاطمی
🕋 @tohideahadi
🌙🍃🍂معنی توحید یعنی اسم الله رحمان رحیم بشویم. یعنی لباس «بسم الله الرحمن الرحیم» را بپوشیم. مثل این که آدم لباس احرام بپوشد. باء در «بسم الله الرحمن الرحیم» باء ملابست است. البته معانی دیگری نیز دارد مثل سببیت و استعانت، البته اصل معنی و آخر معنی آن ملابست است.
تلبس اسم آن وقتی است که لباس عبد می پوشد لباس ملک می پوشد.
لباس یعنی آنی که فرد را از دیگران ممتاز می کند.✨
#بسم_الله_الرحمن_الرحیم
#لباس_اسم
#رمضان۱۴۰۰
#جلسه_هفتم
#جمعه_۱۷_۲_۱۴۰۰
#اللهم_صل_علی_محمد_و_آل_محمد🌸
🕋 @tohideahadi
🌙🍃🍂آدمی آن است که:«وَعَلَّمَ آدَمَ الْأَسْمَاءَ كُلَّهَا» (۱) یعنی بنیه آدمی منزل همه اسماء است. منزل یعنی محل نزول. نزول یعنی آنی که آدم دریافت می کند، پس انسان منزل است.
منزل یعنی القدر یعنی اللیل یعنی «لیلة القدر». لیلی که در قرآن است منظور عالم امکان است. پس لیل عالم امکان است. الیل یعنی آنی که قابل است که در آن چیزی ظاهر شود و حکایت کند نه این که خود چیزی را دارا شود. ذات لیل عبارت از حکایت است.✨
(۱)وَعَلَّمَ آدَمَ الْأَسْمَاءَ كُلَّهَا ثُمَّ عَرَضَهُمْ عَلَى الْمَلَائِكَةِ فَقَالَ أَنْبِئُونِي بِأَسْمَاءِ هَٰؤُلَاءِ إِنْ كُنْتُمْ صَادِقِينَ: سپس علم اسماء [= علم اسرار آفرینش و نامگذاری موجودات] را همگی به آدم آموخت. بعد آنها را به فرشتگان عرضه داشت و فرمود: «اگر راست میگویید، اسامی اینها را به من خبر دهید!» (بقره/۳۱)
#لیلة_القدر
#لباس_اسم
#رمضان۱۴۰۰
#جلسه_هفتم
#جمعه_۱۷_۲_۱۴۰۰
#اللهم_صل_علی_محمد_و_آل_محمد🌸
🕋 @tohideahadi
🌙🍃🍂«بسم الله الرحمن الرحیم» یعنی لباس شیطانی را در می آوردم و لباس ملکی را به تن می کنم، یعنی لباس مجاز را در می آورم و لباس حقیقت می پوشم، لباس ظلمت را در می آورم و لباس نور می پوشم، لباس آلودگی و مردگی را در می آورم و لباس طهارت و حیات می پوشم.✨
#بسم_الله_الرحمن_الرحیم
#لباس_اسم
#رمضان۱۴۰۰
#جلسه_هفتم
#جمعه_۱۷_۲_۱۴۰۰
#اللهم_صل_علی_محمد_و_آل_محمد🌸
🕋 @tohideahadi
🌙🍃🍂القابل یعنی آنی که هم قابلیت دارد که هم بهشت بشود و درخت طوبی در او ظاهر شود و هم قابلیت دارد جهنم باشد و درخت زقوم باشد. این درخت طوبی و درخت زقوم بی نهایت است چون این بنیه آدمی است که بی نهایت است. این دو درخت به این صورت است که هر چه در آدم وارد می شود یا خود موهوم وارد می شود یعنی یک خود موهوم به آن می دهد که درخت زقوم می شود یا ملک وارد می شود که درخت طوبی است.
پس القابل بودن بنیه آدمی و نفس ناطقه است که همان عالم امکان است، همان لیله القدر است.
القدر یعنی کل اندازه ها، کل اندازه ها یعنی کل ظهورات.✨
#لیلة_القدر
#لباس_اسم
#رمضان۱۴۰۰
#جلسه_هفتم
#جمعه_۱۷_۲_۱۴۰۰
#اللهم_صل_علی_محمد_و_آل_محمد🌸
🕋 @tohideahadi
توحید🌦️
🌹🍃🍂«قُلْ يا أَيُّهَا الْكافِرُونَ، لا أَعْبُدُ ما تَعْبُدُونَ» من عبادت نمی کنم آن را که معبود شماست
🌹🍃🍂شما که کافر هستید معبود مرا نمی توانید عبادت کنید، چرا؟ چون عبادت برای آن است که انسان بالغ شده باشد. من بلوغ پیدا کردم، آن مغز در من ایجاد شد، من خداوند تبارک و تعالی را به فطرت خودم یافتم و به آن چیزی که پیغمبرم دستور داد ایمان دارم. وقتی ایمان به آن غیب پیدا کردم آن غیب معبود من است. من آن غیب را پرستش می کنم و چون آن غیب بر شما ظاهر نشد نمی توانید عابد او شوید. شما همان که معبود شماست همان را عبادت می کنید.✨
#سوره_کافرون
#معبود_آدم
#توحید_ختمی۹
سرّ حکمت۴
🕋 @tohideahadi
🌹🍃🍂دو مرتبه هم تکرار می کند: «قُلْ يا أَيُّهَا الْكافِرُونَ، لا أَعْبُدُ ما تَعْبُدُونَ، وَ لا أَنْتُمْ عابِدُونَ ما أَعْبُد» و شما هم نمی توانید عبادت کنید و «لا أَعْبُدُ ما تَعْبُدُونَ، وَ لا أَنْتُمْ عابِدُونَ ما أَعْبُدُ». در ازل چنین بود که معبود من با معبود شما فرق می کرد، تا ابد هم معبود شما با معبود من فرق می کند. آن وقت آدم معنی انسانی خود را می فهمد. می فهمد که چه وقت انسان شده است و آن خوراک انسانی غیر از خوراکی هایی است که دیگران می پندارند.✨
#سوره_کافرون
#معبود_آدم
#توحید_ختمی۹
سرّ حکمت۴
🕋 @tohideahadi
🌹🍃🍂کفار خوراکشان غیر از خوراک انسان است. ابوجهل نمی تواند بفهمد که معبود پیغمبر چیست؟. اگر می توانست بفهمد که فهمیده بود. این عدم ظهور اوست و آن نورالانوار در او ظاهر نشد. او در حد یک حیوان بود، لذا یک میوه پارسی بود یعنی میوه ای بود آمد در عالم و بعد می بینید که نفله شد و از بین رفت مثل خیلی موجوداتی که می آیند و نفله می شوند. این همه گردو است، همه که نمی رسند. این همه تخم ماهی است، ماهی که نمی شوند، بعضی از آنها ماهی می شوند. انسان هم بعضی هایش به کمال می رسند.
خداوند تبارک و تعالی ان شاء الله توفیق دهد که ما از آن کمال لایق برخوردار بشویم و از آن غذاهای انسانی تناول بکنیم.
(و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته)
#سوره_کافرون
#معبود_آدم
#توحید_ختمی۹
سرّ حکمت۴
🕋 @tohideahadi
🌙🍃🍂همه عالم از حضرت جیراییل گرفته تا شیطان رحم آدم است. آدم است که مولود از این ها است و آدم است که این شیطان را ملک می کند. به اعتباری این رحم همان جهنم: «وَإِنْ مِنْكُمْ إِلَّا وَارِدُهَا» (۱) است. این جلوتر از آدم است البته می نماید که جلوتر است. این رحم جهنم و شیطانی است که مفید است، شیطان و جهنم موذی نیست، مانند شیطنت و وهم کودک که برای او مفید است. این جهنم و شیطان همانی است که می رود و زودگذر است و چیزی از آن ها باقی نمی ماند مانند محسوسات، دیدنی ها و شنیدنی ها و... . این ها از هستی کم حکایت می کنند و نمود دور خداوند هستند لذا جهنم از هستی کم حکایت می کند نار کم حکایت می کند، زمان و حرکت کم حکایت می کند. کم حکایت می کنند یعنی نمود دور هستند.
مجردات بیشتر هستی را نشان می دهند و بیشتر بقا دارند. بیشتر بقا دارند یعنی بیشتر از هستی حکایت می کنند.
اگر توحید احدی صمدی بود، این بی نهایت حکایت از حقیقت می کند.✨
(۱)وَإِنْ مِنْكُمْ إِلَّا وَارِدُهَا كَانَ عَلَى رَبِّكَ حَتْمًا مَقْضِيًّا: و هيچ كس از شما نيست مگر [اينكه] در آن وارد مى گردد اين [امر] همواره بر پروردگارت حكمى قطعى است. (مریم/۷۱)
#جهنم
#شیطان
#رمضان۱۴۰۰
#جلسه_هشتم
#شنبه_۱۸_۲_۱۴۰۰
#اللهم_صل_علی_محمد_و_آل_محمد🌸
🕋 @tohideahadi
توحید🌦️
🥀🍃🍂فرمان خداوند نور است، نوری که می خواهد به ما بتابد. همین طوری که به انبیاء علیهم السلام تابید و آ
🥀🍃🍂«وَ وَضَعْنَا عَنْكَ وِزْرَكَ» (۱). خداوند تبارک و تعالی به پیغمبر صل الله علیه و آله وسلم فرمود توحید را به تو اعطا کردیم و این توحید عبارت از آن نور است که دارا شدی، لذا همه وزرها، زمین ریخته شد.✨
(۱)و بار گرانت را از تو برنداشتيم؟ (انشراح/۳)
#عبادت
#توحید
#مجلس_دوم
پناهگاه فاطمی
🕋 @tohideahadi
🥀🍃🍂«وَرَفَعْنَا لَكَ ذِكْرَكَ» (۱)یعنی توجه تو را بالا بردیم. توحید که آمد دیگر به حقیقت توجه می کنیم.
ابتدا آدم به در و دیوار عالم و به سایه ها توجه دارد، بعد کم کم طالب نور می شود. وقتی طالب نور شد عبادت را دوست دارد و عاشق عبادت می شود. همه ائمه اطهار علیهم السلام این طورند، البته در بعضی از ایشان مثلاً حضرت سجاد علیه السلام و حضرت موسی بن جعفر علیه السلام خیلی ظاهر است. این دعاهای مأثوراز ائمه عبارت از جانی است که دارند.
پس این توجه به حقیقت آدم را از تب نجات می دهد و فرمان خدا ما را معتدل می کند. لذا یزیدیان عالم همه تب دار و مریض و ظلمانی اند. آن ها نورانی نیستند.✨
(۱)و نامت را براى تو بلند گردانيديم (انشراح/۴)
#عبادت
#توحید
#مجلس_دوم
پناهگاه فاطمی
🕋 @tohideahadi
🥀🍃🍂فرمان خداوند تبارک و تعالی است که آدم را روحانی می کند یعنی به او جان می دهد، و الا آن ها که در فرمان خدا نیستند همه مرده آمد. شعری در مفاتیح های قدیمی چاپ شده بود:
✨زنده دلی از صف افسردگان
رفت به همسایگی مردگان (۱)
آدم خوبی دید همه مردم افسرده اند و دل مرده. رفت ساکن قبرستان شد. از او پرسیدند چرا همیشه در قبرستانی؟ بیا با مردم باش!
جواب داد این مردم همه دل مرده اند، همنشینی با این مردگان آدم را مرده دل می کند:
✨همدمی مرده دهد مردگی
صحبت افسرده دل افسردگی (۲)
گفت این ها همه از ظلمت حرف می زنند، از سایه ها حرف می زنند اما اهل این جا (قبرستان) یک کمی توجه پیدا کرده اند چون وقتی آدم بمیرد خواهی نخواهی کمی می فهمد حقیقت چیست. حالا چه خیلی در ظلمت باشد یا نه، البته ممکن است بعضی ها بعد از مردن هم نفهمند اما اغلب می فهمند.✨
(۱)،(۲)جامی، هفت اورنگ، تحفةالاحرار، بخش ۳۷
#عبادت
#توحید
#مجلس_دوم
پناهگاه فاطمی
🕋 @tohideahadi
✨زنده دلی از صف افسردگان
رفت به همسایگی مردگان
پشت ملامت به عمارات کرد
روی ارادت به مزارات کرد
حرف فنا خواند ز هر لوح خاک
روح بقا جست ز هر روح پاک
گشتی ازین سگ منشان تیز تگ
همچو تگ آهوی وحشی ز سگ
کارشناسی پی تفتیش حال
کرد ازو بر سر راهی سؤال
کین همه از زنده رمیدن چراست
رخت سوی مرده کشیدن چراست
گفت بلندان به مغاک اندراند
پاک نهادان ته خاک اندراند
مرده دلانند به روی زمین
بهر چه با مرده شوم همنشین
همدمی مرده دهد مردگی
صحبت افسرده دل افسردگی
زیر گل آنان که پراکنده اند
گر چه به تن مرده به جان زنده اند
مرده دلی بود مرا پیش ازین
بسته هر چون و چرا پیش ازین
زنده شدم از نظر پاکشان
آب حیاتست مرا خاکشان
جامی ازین مرده دلان گوشه گیر
گوش به خود دار و ز خود توشه گیر
هر چه درین دایره بیرون توست
گام سعایت زده در خون توست
جامی، هفت اورنگ، تحفةالاحرار، بخش۳۷، حکایت زنده دلی که با مردگان انس گرفته بود و از زندگان فرار می نمود
🕋 @tohideahadi
بسم الله الرحمن الرحیم
ضمن عرض سلام به تمامی عزیزان
جلسات مربوط به آیه مبارکه ۱۴۲ سوره اعراف که ده شب اول ماه ذیحجه در نماز ۲ رکعتی میان نمازهای مغرب و عشاء پس از خواندن حمد و توحید قرائت میشود ، ارسال گردید تا دوستان از تفسیر حضرت استاد ضمن اقامه نماز های این ۱۰ شب بهره ببرند ان شاء الله
🍃🍀🍃
اعمال ده شب و روز اول ماه ذیحجه طبق سفارش حضرت استاد :
۱_خواندن نماز ۲ رکعتی در هر شب با ۱ حمد و ۱ توحید و قرائت آیه ۱۴۲ سوره اعراف و واعدنا موسی ثلاثین لیله و اتممناها بعشر ....
۲_ تهلیلهای حضرت علی علیه السلام هر روز ۱۰ مرتبه
۳_شهادات و دعاهای حضرت عیسی علیه السلام هر روز ۱۰ مرتبه
https://t.me/madarehosn
🕋 @tohideahadi