🔻قطعنامه ۵۹۸ و برجام؛ انتخاب های عقلانی موجود یا انتخاب های مطلوب؟
از دیروز که رهبر معظم انقلاب قبول قطعنامه ۵۹۸ توسط امام خمینی را "مدبرانه و عاقلانه" توصیف کردند، برخی رسانه ها شروع به تحریف این مساله کرده و تلاش خود برای تبرئه هاشمی رفسنجانی، میرحسین موسوی و سایر مسئولان وقت کشور که عملکردشان باعث پذیرش قطعنامه توسط امام شد را آغاز کردند.
این در حالی است که حتما پذیرش قطعنامه ۵۹۸ عقلانی و مدبرانه بود، چون شرایطی که مسئولان بی کفایت وقت کشور بر امام تحمیل و گزارش های نادرستی که از وضعیت جنگ به ایشان ارائه کردند، ایجاب میکرد که در آن مقطع قطعنامه ۵۹۸ پذیرفته شود.
کما اینکه سال۹۲ هم روی کارآمدن یک جریان سیاسی بی کفایت در کشور منجر به یک تصمیم عقلانی و مدبرانه مانند پذیرش برجام شد، وگرنه نه پذیرش برجام و نه پذیرش قطعنامه ۵۹۸ هیچکدام اتفاق مطلوبی نبود اما بی کفایتی ها و خیانت های برخی مسئولان در هر دو برهه باعث شد شرایطی شکل بگیرد که تن دادن به این دو اتفاق تنها گزینه عقلانی و مدبرانه ی ممکن باشد.
کما اینکه امام حسن علیه السلام نیز به خاطر خیانت اطرافیانش مجبور به پذیرش عقلانی ترین کار که صلح با معاویه بود شد، وگرنه خود حضرت فرموده بودند: اگر یارانی داشتم که مرا خالصانه همراهی میکردند، هیچ گاه با تو (معاویه) صلح نمی کردم.
غرض آنکه تصمیم عقلانی امام در پذیرش قطعنامه یا رهبر انقلاب در پذیرش برجام به معنای مطلوب بودن این دو اتفاق نبود، به معنای اقتضای شرایط، خیانت های برخی خواص و مسئولان و تحمیل شرایطی بود که این تصمیمات را تبدیل به عقلانی ترین انتخاب ممکن می کرد. یک لحظه تصور کنید سال ۹۲ با وجود رای آوردن فردی مثل حسن روحانی، قرار بود جمهوری اسلامی بازهم در عرصه هسته ای در برابر امریکا مقاومت کند! آیا جز این بود که با چنین دولتمردانی نه تنها مقاومتی صورت نمی گرفت بلکه مفهوم مقاومت نیز به ابتذال کشیده می شد؟
خاطرم هست در تابستان سال ۹۴ و بعد از پذیرش برجام، در جلسه با یکی از اعضای تیم مذاکره کننده هسته ای وقتی به او انتقادات فراوانی درباره برجام شد، پاسخ داد که بالاخره برجام تصمیم نظام بود! همانجا در پاسخ به او گفتم که حتما پذیرش این توافق بد تصمیم نظام بود، چون با وجود امثال شما امکان مقاومت اصلا وجود ندارد، بلکه تنها راه عقب نشینی است.
مثل یک مربی که یک موقع با مسی یا رونالدو می خواهد تیمش را بچیند و یک موقع با یک بازیکن گمنام که هنرش فقط گل به خودی زدن است! حد و اندازه و ظرفیت شما برای مربی نظام، همان دومی است و کاربردتان هم در همان سطح است. مقاومت در برابر دشمن، آدم خودش را میخواهد که امثال شما نیستید...
🔷پی نوشت:
✍امیرحسین ثابتی
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 انتقاد شدید استاد اخلاق تهران به سکوت و محافظه کاری برخی علماء و بزرگان حوزه های علمیه:
🔻سکوت روحانیت، عامل انتشار ویروس منحوس بی دینی در جامعه
⚠️ نابودی کامل دینِ امام زمان -ع- ، فاجعه ای بنیان شکن، در صورت عدم تغییر روند برخی حوزه ها
🔥حضرت استاد آیت الله وفسی
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍀 آیا امر به معروف و نهی از منکر تنها در صورت پذیرش جامعه امکانپذیر است؟
🍀 تدبر در روایت نبوی: زمانی خواهد آمد که مردم از معروف نهی میکنند.
✅ حجتالاسلام سوزنچی
@tollabolkarimeh 🌷
💢 نقش بازاریابی شبکهای در گسترش معنویتهای سکولار
🔘 ایمان به شرکت، عشق به پول، پیوند اعتقادی و عاطفی با رؤیاهای مادی و دنیوی، غرقشدگی هیجانی در فعالیتهای شرکت، به امید به دست آوردن ثروت افسانهای، احساس یگانگی با لیدری که شخص زیرمجموعه اوست، مطلق شدن پول، لیدر و روش بازاریابی شبکهای در اندیشه و قلب اعضای این شرکتها، ویژگیهایی است که فعالیت در نِتورک را از یک فعالیت اقتصادی عادی و کسب و کار معمولی، متفاوت میسازد و آن را به صورت یک « #سبک_زندگی_معنوی» بر افکار و زندگی اعضا مسلط مینماید. کارشناسانی چون «استیون حسن»، از پژوهشگران برجسته مباحث فرقه شناسی، معتقدند فعالیت شرکتهای نتورک، دقیقا مشابه عملکرد فرقههای مذهبی است.
🔸«استِفِن باتِرفیلد» از اعضای سابق شرکت اَموِی، از شرکتهای معروف نتورک در آمریکا، در کتاب خود با عنوان «اَموِی فرقهی کسب و کار آزاد» مینویسد: «اَم وِی» در یک فضای عاطفی و معنوی، در حقیقت یک سیستم تجاری-انگیزشی و نوعی مسیر زندگی کردن را به فروش میرساند.»
🔹یکی از نویسندگان هفته نامه فیلادلفیا سیتی، استفادۀ ابزاری از عقاید معنوی #مسیحیت در اَموِی را موضوع یکی از مقالات خود قرار داده و مینویسد: در برنامههای انگیزشی اَموِی، جملات زیادی از کتاب مقدس با تفسیری نامتعارف [و در خدمت اهداف تجاری این شرکت] به کار میرود.
💢 یکی از مرسومترین مفاهیم شبهمعنوی که در شرکتهای نتورک بر روی آن تاکید میشود، موضوع « #قانون_جذب» و «تفکر مثبت» است. این مباحث از آموزههای اصلی جریان معنوی نوظهوری به نام «تفکر نوین» است. جریان تفکرنوین که در اواخر قرن نوزدهم در آمریکا به وجود آمد، ترکیبی از مفاهیم کابالیستی و هندوئیسم مدرن، با باورهای مسیحیت بود. در تفکرنوین ادعا میشود که انسان با استفاده از «نیروی ذهن» میتواند به هر خواستهای دست یابد. برای این کار کافی است، آن خواسته و آرزوی خود را تصور کند؛ آنگاه کائنات در خدمت آن فرد قرار میگیرد و آرزوی او را برآورده میسازد. /فرق و ادیان
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ آیا از محتوای بازی هایی که فرزندانتان انجام می دهند، آگاهی دارید؟
🔞 آیا میدانید پس ازمدتی کودکتان به دیدن تصاویر #مستهجن اعتیاد پیدا میکند؟
❌ دیدن این فیلم برای #والدین توصیه میشود
#تربیت_فرزند
#سواد_رسانه
@tollabolkarimeh 🌷
🌀 نظر #صدام درباره #دناپلاس مسئولین
🔻#صدام وقتی خبردار شد عدی[پسرش] ناوگانی از خودروهای بنتلی، جگوار و مردس بنز را در گاراژی در بغداد و تحت حفاظت سربازان گارد ریاست جمهوری نگهداری می کند عصبانی شد:
🔻 گفت: «قرار است چه پیامی به مردم عراق برسانیم در حالی که از #تحریم ها رنج می برند و چنین امکاناتی ندارند»
🔻 به همین دلیل، صدام ماشین ها را آتش زد.
📗بازجویی از صدام، جان نیکسون، ص129 /کانال حکمت بیان
#هفته_دفاع_مقدس
#دنا_پلاس
@tollabolkarimeh 🌷
🌐 چهار فرمان تفکر انتقادی
1️⃣ بی تفاوت نباشید
درون هر کانالی نروید. در هر گروهی عضو نشوید. هر صفحه ای را باز نکنید. برای استفاده از شبکه های اجتماعی هدف داشته باشید.
2️⃣ بپرسید
پرسیدن عیب نیست. حجم انبوهی از اطلاعات از طریق رسانه ها بر سر انسان هوار می شود. مطالبی که درستی و نادرستی آن را نمی دانیم. گاهی شبهاتی درون این شبکه ها رد و بدل می شود که نیازمند بررسی دقیق هستند.
3️⃣ منبع بخواهید
از راه های بررسی افکار و عقاید این است که فرد از خود یا دیگران سوال کند که چرا به آنها اعتقاد دارد؟ همیشه در مقابل عقاید دیگران بله گو یا خیرگو نباشید. اول منابع و توجیهاتشان را بررسی کنید، بعد نظرتان را بگویید.
4️⃣ نظر دیگران را هم بشنوید
گوش کردن به نظر دیگران و ارزیابی آنها، یکی از بهترین راه های رسیدن به تفکر انتقادی است. همه چیز را همگان دانند. پاسخ یک سوال در انحصار یک نفر نیست. پس در زمینه سوالاتتان با آدم های خبره صحبت کنید. کتابهای مرتبط بخوانید و... .
#سواد_رسانه
#تفکر_انتقادی
@tollabolkarimeh 🌷
29.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 #مستند «ریحانة الحسین»
✅ پژوهشی درباره #حضرت_رقیه سلام الله علیها
👈این مستند پیرامون اصل وجود، شخصیت و مصائب #حضرت_رقیه سلام الله علیها می باشد.
✒ نویسنده و کارگردان:
حجت الاسلام حبیب عباسی
🔸 کارشناسان: حضرات آیات و حجج اسلام:
کورانی، طبسی، بندانی، میرزا محمدی، رجائی،عباسی
🏴 #شهادت_حضرت_رقیه سلام الله علیها را به #حضرت_ولی_عصر ارواحنا فداه و #شیعیان تسلیت عرض می نمائیم.
/البرهان
@tollabolkarimeh 🌷
🔻 اثر ترک گناه
✨ ایت الله سید محمد باقر مجتهد #سیستانی _در مشهد مقدس برای انکه
به محضر امام زمان شرفیاب شود، ختم زیارت عاشورا چهل جمعه، هر هفته در مسجدی از مساجد شهر آغاز می کند. ایشان می فرمود :در یکی از جمعه های آخر، ناگهان شعاع نوری را مشاهده کردم که از خانه ای نزدیک به آن مسجدی که من در آن مشغول به زیارت عاشورا بودم، می تابید. حال عجیبی به من دست داد و
از جای برخاستم و به دنبال آن نور به در آن خانه رفتم.
خانه کوچک و فقیرانه ای بود که از درون آن، نور عجیبی می تابید. در زدم، وقتی در را باز کردند، مشاهده کردم که #حضرت_ولی_عصر_ امام زمان در یکی از اتاق های آن خانه تشریف دارند و در آن اتاق، #جنازه_ای (خانمی__) را مشاهده کردم که پارچه ای سفید روی آن کشیده بودند.
وقتی که من وارد شدم و اشک ریزان سلام کردم، حضرت به من فرمودند: چرا اینگونه به دنبال من میگردی و این رنج ها را متحمل می شوی؟ مثل این باشید (اشاره به آن جنازه کردند) تا من به دنبال شما بیایم! بعد فرمود: این بانویی است که در دوره بی حجابی (دوران کشف حجاب رضاخان پهلوی) هفت سال از خانه بیرون نیامد، تا مبادا نامحرم او را ببیند.
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 برده داری نوین / با کلام #ایمان_اکبرآبادی
▫️ما بردگانی به ظاهر آزاد اما در قفس فرقه ای شیطانی
#نظم_نوین_جهانی
#صهیونیزم_جهانی
@tollabolkarimeh 🌷
🔰 سکوت چیست؟ کجاست؟ چرا اکنون بیش از همیشه اهمیت دارد؟
✍️ ارلینگ کاگه
📍آنها که همدم کوهها و دشتهایند، گاهی هنگام قدم زدن در طبیعت، ناگهان سرشار از آن احساسِ ازدسترفتۀ دنیای امروز میشوند: سکوت ژرف جهان. سکوتی قدرتمندتر از هیاهوهای شبکههای اجتماعی و ماندگارتر از همۀ سلفیهایی که لحظه لحظۀ زندگیمان را ثبت میکنند. دعوتی به درنگ دربارۀ خودمان و دنیایمان. ارلینک کاگه، نویسندۀ نروژی، معتقد است امروز، بیش از همیشه، به چنین سکوتی نیاز داریم، زیرا فناوری دیگر هیچ جای خالیای در زندگیمان باقی نگذاشته است.
👇👇👇
@tollabolkarimeh 🌷
🔰 سکوت چیست؟ کجاست؟ چرا اکنون بیش از همیشه اهمیت دارد؟
✍️ ارلینگ کاگه
🔸فرزندانم دیگر بهندرت درنگ میکنند. همیشه در دسترس و تقریباً همیشه مشغولاند. #مارتین_هایدگر ، فیلسوف آلمانی، نوشت «همهکس دیگری است و هیچکس خودش نیست». غرق در گوشی هوشمندم میشوم، خود را -در مقام مصرفکننده و گاه نیز تولیدکننده- بردۀ تبلتم میکنم. مدام دچار وقفه میشوم، وقفههایی مولودِ وقفههایی دیگر.
🔹در جهانی که ربط چندانی به من ندارد، همهچیز را زیرورو میکنم تا چیزی پیدا کنم. انگار در مه بخواهم راهی را در کوهستان پیدا کنم، بدون اینکه قطبنمایی در دست داشته باشم و درنهایت به دور خودم بچرخم. هدف این است که پرمشغله و مؤثر باشیم، نه چیز دیگر.
🔸راحت میتوان پنداشت که جوهرۀ فناوری خودِ فناوری است، اما این خطاست. جوهرۀ آن من و تو هستیم. جوهرۀ آن چگونگیِ تغییرِ ما بهدست فناوریهایی است که به کار میبریم، آنچه امید داریم بیاموزیم، رابطهمان با طبیعت، آنهایی که دوستشان داریم، زمانی که صرف آن میکنیم، انرژیای که مصرف میشود، و آن میزان از آزادیمان که به فناوری واگذار میکنیم.
🔹هایدگر مدعی شد که ما حاضریم از فرط اشتیاق به استفاده از فناوریهای جدید، آزادی خود را واگذار کنیم. از اینکه انسانِ آزاد باشیم بهسوی تبدیلشدن به دارایی تغییر جهت بدهیم. امروزه این اندیشه حتی از زمانی که او برای اولینبار آن را ابراز کرد، بیشتر فراخور حال ماست.
🔸متأسفانه ما بدل به دارایی یکدیگر نمیشویم، اما به دارایی چیزهایی ناخوشایندتر چرا. داراییِ شرکتهایی چون #اپل، #فیسبوک، #اینستاگرام، #گوگل، #اسنپچت و دولتهایی که در تلاشاند تا، با یاری داوطلبانۀ خودمان، نقشۀ مفصلی برایمان بکشند تا از این اطلاعات استفاده کرده یا آن را بفروشند. بوی #استثمار از همهجهت بلند است.
💢سکوت کشف دوبارۀ چیزهایی است که به ما لذت میبخشند، ازرهگذر درنگکردن... گاهی به خودم میآیم درحالیکه به این میاندیشم که چگونه میتوان سکوت را بدون استفاده از فناوری تجربه کرد...
/تاملات
@tollabolkarimeh 🌷
🔹امام حسن مجتبی علیه السلام:
بر منبرها به مردم بگوييد که #توبه کنند و برای فرج و تعجيل ظهور امام زمان #دعا کنند، اين دعا مانند نماز ميّت واجب کفايی نيست که اگر چند نفر از مردم آن را انجام دادند، تکليف از ديگران برداشته شود؛ بلکه همانند نمازهاي روزانه، بر هر يک از مکلفان واجب (عينی) است که انجام دهند...
📚 برگرفته از صحیفه مهدیه
▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️
السلامای کریم آل الله
به غمِ دل طبیب یعنی تو
ای فدای مزار ویرانت
در مدینه غریب یعنی تو
◾️ هفتم صفر[به روایتی]؛ سالروز شهادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه السلام تسلیتباد
@tollabolkarimeh 🌷
🔴 گونه شناسی کوفیان در زمان امام حسن(ع) و جامعه امروزی ما
🔻 مردم کوفه در زمان امام حسن مجتبی (ع) را می توان به چند دسته تقسیم کرد:
1️⃣ #امویان:
که بهعنوان ستون پنجم و نفوذی دستگاه معاویه در کوفه عمل میکردند و از سران اینها میتوان عمربنسعد و عَمروبنحُریث را نام برد.
2️⃣ #خوارج:
کسانی که فقط به درگیری با سپاه شام میاندیشیدند؛ البته نه از نگاه و رویکرد امام حسن(ع)؛ بلکه براساس مبانی خود در تکفیر اهل شام. اینها خود را از امام حسن(ع) هم اتقلابیتر میدانستند و شمربنذیالجوشن و شَبَثبنرِبعی از سران این گروه بودند. اینها برای حضرت هزینه درست میکردند و شاید بتوان گفت که نقش این گروه در تحمیل صلح بر امام حسن(ع) زیاد بود. عجب اینکه آنها در ادامه کار بهسمت معاویه چرخیدند!
3️⃣ #شکاک_ها:
کسانی که فریب خوارج را خورده بودند؛ اما هنوز در سلک آنها درنیامده بودند. اگرچه که مخالفتی از اینها سرنمیزد، اما قابل اعتماد نیز نبودند.
4️⃣ #الحمراء:
که حدود بیستهزار جنگجوی تازه همسلمان و غیرعرب بودند و بهدلیل ناآشنایی با معارف حقیقی اسلام، بهراحتی گول می خوردند. همین ها بودند که در ماجرای همراهی امام حسن(ع) و قضیه عاشورا، بهنفع امویان حرکت کردند واز روی نا آگاهی به دشمنان ائمه(ع) پیوستند.
5️⃣ #شیعیان:
مردمانی بابصیرت که پابهرکاب حضرت، آماده جنگ و مبارزه بودند ولی تعدادشان اندک بود .
🔻حال نوبت آن است که از تاریخ درس بگیریم:
اگر معاویه را نماد «دشمن خارجی» بگیریم، شاید بتوان راهبردها و راهکارهای او را بر حرکات دشمنان مختلف نظام اسلامی تطبیق کرد. برخی را از عاقبت تقابل با خود میترسانند و برخی دیگر را با تطمیع و تهدید از میدان بهدر میکنند.
🔻 نیروهای داخل جامعه هم شامل همان تقسیمبندی بالا هستند:
🔸«نفوذیها» که دل در گرو دشمن دارند و پازل دشمن در داخل کشور را تکمیل میکنند.
🔹خوارج که همان انقلابینماها هستند که همیشه دچار افراط و تفریط می شوند و با تند روی ها ی خود برای انقلاب هزینهسازی میکنند.
شکاکها که تحت تاثیر شایعات فضای مجازی و کمکاری نیروهای انقلاب و احیاناً خلاف کاری های انقلابینماها یا نفوذیها قرار می گیرند و نسبت به اصل نظام و کارآمدی آن تردید می کنند .
🔹 الحمراء را شاید بتوان بر افرادی تطبیق کرد که هم شور و هیجان و قدرتعمل دارند ولی مطالعه کافی ندارند لذا فهمشان از مبانی انقلاب و اسلام، بهاندازه کافی نیست. به همین دلیل باید به آنان آگاهی و بصیرت لازم را داد؛ وگرنه خدایناکرده ممکن است فریب بخورند و جزء ریزش های انقلاب شوند .
🔹 و نهایتا انقلابیون مؤمن و با بصیرت ، که به آرمان های انقلاب وفادارند و با فهم درست از تحولات داخلی و بینالمللی، همواره پای کار انقلاب مانده و با همه سختیها و مشقتها، کار انقلاب را پیش بردهاند.
✅ #نتیجه : تاریخ چیزی جز برآیند این نیروها بر هم نیست. پس هرگاه مؤمنان انقلابی که متناظر بر شیعیان مخلص دوران امام مجتبی(ع) هستند، به وظایف خود عمل کنند و با شکست توطئه نفوذیهای دشمن و انقلابینماها، سایر طیفهای جامعه را به خود جذب کنند و آنها را هدایت کنند، قاعدتا میتوان آینده جامعه را آیندهای مطلوب و تضمینشده دانست؛ آنچنانکه در دوران انقلاب اسلامی، این اتفاق رخ داده است.
✍دکتر امیرحمزه مهرابی
@tollabolkarimeh 🌷
26.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 رسوایی وهابیت
🔻دروغ گویی #محمد_بن_عبدالوهاب در مورد اعتقاد #شیعه به فرزند نداشتن #امام_حسن علیه السلام !!!
🔴 #محمد_بن_عبدالوهاب باز هم در یکی از #هزاران_دروغ_مضحک خود!، ادعا کرده که #امام_حسن علیه السلام هیچ گونه #فرزندی نداشته!! و هیچ گونه نسلی از ایشان، باقی نمانده است!!!
👈🏼جواب #استاد_یزدانی را به این دروغ مضحک و خنده دار محمد بن عبدالوهاب را، حتماً ببینید!!
/البرهان
@tollabolkarimeh 🌷
چی بگم آخه؟.pdf
2.53M
#فایل_pdf📒
#معرفی_کتاب
میخوای امر به معروف کنی اما نمیدونی چی بگی🤔؟! عذاب وجدان میگیری که نمیتونی حرفی بزنی😔؟!
دیگه نگران نباش 🌸
یه خبر خوب 😊👇
✅ نسخه کامل
📔 کتاب جالب «چی بگم آخه؟!»🌷
💠مختصر/مفید/کاربردی💠
✓ جملات کوتاه
✓ به قلم روان و گفتاری
✓ فهرست لمسی
✓ کم حجم
#کتابکار
#کتابهمراه
#امربهمعروفونهیازمنکر
#استاد_علی_تقوی
www.aamerin.ir
موسسه #احیای_تمدن_موعود
(مرکزتخصصی امربهمعروف)
@tollabolkarimeh 🌷
💎 علمای مسلط به حکمت متعالیه هنگام حملهی به دین فقط غصه نمی خورند بلکه می زنند و می بُرند ... اما بقیه میمانند تویش! هیچی!!
علامه #حسینی_طهرانى:
🔶 آخر، حكمت يعنى درس كلام؛ كلام اسلامى يعنى پشتيبان مسائل اعتقادى، پشتيبان امامت، پشتيبان معاد، پشتيبان توحيد،
ردّ نصارى، ردّ كمونيست ها، و ردّ ماديين
همه با حكمت است ديگر!
🔶 والّا اين آقايانى كه حكمت نخواندند اگر مرجع هم بشوند ازشان بپرسيد: فلان مسأله؟ می مانند تويش! هيچى!!
و [اگر] يك قضیه هایى پيش بيايد، يك سر و صدايى يكجا بشود بر عليه دين، يك اقداماتى بشود،
فقط همين [است که] آن ها غصّه میخورند؛
🔶 و امّا نه، آنهايى كه درس (حکمت) خوانده هستند
غصّه نمی خورند
آنها می زنند و می بُرند،
يا در سخنرانیشان يا در نوشته جاتشان يا بواسطه همان شاگردانشان قلبشان مطمئن است و انتشار می يابد.
📜 لوح فشرده: متن سخنراني هاى علامه طهرانى، ص: ۹۴۳ تا ۹۴۷ تحت عنوان«تغيير و تحول روش حوزه علمیه توسط استعمار»
/حوزه و فلسفه
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در کشور الجزائر یک جوان تصمیم میگیره که کار عجیب و خطرناکی را انجام بدهد و تمام مراحل کار را با یک دوربین ضبط میکند،
این جوان در بین همشهریان سنی مذهب که در بین انها حتی افراد متمایل به داعش و همچنین سنی مذهب هایی که گرایش داعشی ندارند اما پایبندی مذهبی قوی دارند برخورد میکند ،،
این جوان نزد همشهریان سنی مذهب ، خودش را یک جوان شیعه نشان میدهد که بدنبال مکانی برای انجام فریضه نماز است و از مردم سوال میکند که من یک شیعه هستم و میخواهم نمازم را بخوانم،،و درخواست مکانی برای نماز خواندن میکند،
سپس در ایام همایش جهاتی اربعین در بین زائرین و موکب ها خودش را یک حوان سنی مذهب معرفی میکند و درخواست مکانی برای نماز خواندن خود میکند،
به دور از هرگونه تعصب ، نوع رفتار مردم و نوع برخورد و نوع گفتار هر دو را مقایسه کنید،
برخورد و گفتار افراد سنی مذهب با یک جوان شیعه که فقط بدنبال مکانی برای ادای فریضه واجب نماز است و نوع برخورد و رفتار و گفتار افراد شیعه با یک جوان سنی که بدنبال مکانی برای ادای فریضه واجب نماز است ، هردو رفتار بسیار دیدنی و حیرت انگیز است.
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ آیا از محتوای بازی هایی که فرزندانتان انجام می دهند، آگاهی دارید؟
🔞 آیا میدانید پس ازمدتی کودکتان به دیدن تصاویر #مستهجن اعتیاد پیدا میکند؟
❌ دیدن این فیلم برای #والدین توصیه میشود
#تربیت_فرزند
#سواد_رسانه
@tollabolkarimeh 🌷
🔶تشنج عمومى در جامعه ممنوع است
یکى از مرزها، تشنج عمومى در جامعه است. در قرآن، اگر براى آزادى بیان عرض کردم من یک دلیل و مدرک صریحى پیدا نکردم، براى آزاد نبودن بیان در موارد تشنج عمومى، دلیل واضحى هست که در سورهى احزاب در آیهاى میفرماید: «لئن لم ینته المنافقون و الّذین فى قلوبهم مرض و المرجفون فى المدینة لنغرینّک بهم».
«مرجفون» یعنى آن کسانى که در جامعه تشنجآفرینى میکنند، جامعه را به اضطراب میکشانند، به حرکات ناسالم میکشانند؛ اینها مرجفون در مدینهاند. «مرجف» یعنى آن کسى که با سخن خود، با #شایعهپراکنى خود، با موضعگیرى خود، با اظهارنظر خود جو عمومى جامعه را به تشنج میکشاند. این قابل قبول نیست، حتى در جامعهى کوچک زمان پیغمبر. مدینه مگر چقدر بوده؟ همهى مدینه به قدر یکى از محلات تهران نه وسعت داشته و نه جمعیت داشته؛ این سر تا پاى نظام اسلامى در زمان پیغمبر است.
🔶اما در همان جو هم چون دشمنى زیاد است، چون مخالفت دشمنان جدى است، چون قدرتهاى بزرگ متحد شدند علیه اینکه نظام مدینهى نبوى را از بین ببرند، چون احزاب همدست شدند براى اینکه اسلام را ریشهکن کنند، چون هنوز افکار و ایمانها و دلها آن عمق لازم را در زمینهى مسائل اسلامى به طور عام پیدا نکرده، لذا مرجف در مدینه قابل گذشت نیست: «لنغرینّک بهم»؛ یعنى اگر دست بر ندارند این شایعهپراکنها، این تشنجآفرینها، این کسانى که جامعه را از سلامت و از سکون و آرامش خودش میخواهند خارج کنند، ما تو را «اغرا» خواهیم کرد به آنها؛ یعنى تو را به جان آنها خواهیم انداخت تا انتقام مردم را بگیرى. یعنى یک لحن شدیدِ خشن در مقابل کسانى که جو سالم جامعه را حاضر نیستند تحمل کنند و سلامت جامعه را به حال خود بگذارند. حالا جنجال کنیم که این بر خلاف روشهاى دموکراسى غربى است، دموکراسى غربى این را قبول ندارد.
#امام_خامنهای
@tollabolkarimeh 🌷
💢 خلأ در مباحث نظری فضای مجازی
حجتالاسلام بهرامی در اولین جلسه اعضای هیات مدیره انجمن مطالعات فضای مجازی:
🔸 خلأ موضوعی در پیگیری موضوعات مرتبط با فضای مجازی در حوزه علمیه به شدت احساس میشد.
🔸 این خلأ در زمینه طرح مباحث علمی مرتبط با فضای مجازی در حوزه دین و پیجویی توسعه و ترویج گفتمان مرتبط با آن بود.
🔸 اگرچه محققان و مراکز پژوهشی مختلف جسته و گریخته به این موضوع میپرداختند، اما تاکنون جایگاهی منسجم برای این مباحث در حوزه بهوجود نیامده بود. به همین خاطر مسأله ایجاد انجمن مطالعات فضای مجازی به عنوان جایگاهی فرا سازمانی مطرح گردید.
🔸 در مراحل تصویب انجمن نیز مسؤلان مرتبط تاکید داشتند که این مجموعه با هدف پرداختن به کنشگری در فضای مجازی راه اندازی نشده است، بلکه باید به مباحث نظری فضای مجازی بپردازد.
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 مستند: رابطه «وهابیت» و «آل سعود»
🔺رابطه نهاد مذهب و نهاد قدرت در عربستان سعودی، به بساطتی که در اذهان عامه و حتی بعضی از کارشناسان وجود دارد، نیست. نه تنها نمیتوان به این همانی وهابیت و آل سعود حکم داد که حتی رابطه حمایت متقابل این دو نیز در بعضی از مواقع به تقابل کشیده شده است.
🔺در این مستند به تاریخ روابط وهابیت و آل سعود پرداخته میشود. این مستند توسط شبکه الجزیره تولید شده و پایگاه اینترنتی شعوبا آن را ترجمه و زیرنویس کرده است.
🖇فیلم کامل این مستند را از لینک زیر مشاهده و دانلود کنید:
https://b2n.ir/584262
#وهابیت
#آل_سعود
@tollabolkarimeh 🌷