⁉️ استفاده یهودیان از خون غیریهود برای پخت نان فطیر؛ اتهام یا واقعیت؟!
🔹ذیل مدخل Blood Lible در دایرةالمعارف معروف یهود یا #جودائیکا مقاله مفصلی راجع به موضوع «خون برای فطیر مقدس» آمده است که در دانشنامههای معتبر جهانی از آن به «تهمت خون» یاد میشود.
🔸این اتهام در طول تاریخ حضور یهودیان در اروپا و سپس مناطق دیگر دنیا، همواره به عنوان یکی از عوامل اصلی ضدیت با یهودیان مطرح بوده است و جریان ظاهرا از این قرار است که یهودیان در یکی از اعیاد خود به نام #فطیر که از روز نوزدهم ماه نیسان شروع میشود به مدت یک هفته از خوردن نان مایهدار نهی میشوند. این نان، #ماتزو (Matzoh) یا فطیر نامیده میشود که در تهیه آن از خون کودکان غیریهودی استفاده میگردد.
🔹این اتهام از دوران #قرون_وسطی تا قرن بیستم گسترانیده شده و در دوران معاصر نیز گهگاهی شاهد مطرح شدن آن هستیم. عدهای معتقدند که این اتهام برای اولینبار به قضیه #ویلیام_نروژ برمیگردد که در سال 1144 رخ داد و تعدادی از یهودیان در پی پذیرش این گناه شکنحه شدند و بسیاری از آنان نیز در نهایت قتل عام شدند. این موضوع در ادبیات انگلیسی هم وارد شد و داستانهای #کانتر_بری از نمونههای بارز آن است.
🔸انتظار میرود یهودیان در قبال حجم وسیعی از مطالب و موارد مطرح شده در این خصوص یک موضع مستند و مستدل ارائه کنند و در صورت انکار چنین واقعهای آن را به اطلاع عموم برسانند ولی تحقیقات خود یهودیان نیز بر تقویت چنین نظری کمک میکند که نمونهای از آن را میتوان در خلاصه کرونولوژی یهودستیزی از انتشارات معتبر پابلیشینگ هاوس در بیتالمقدس در سال 1974 مشاهده کرد.
🔹این منبع بسیار معتبر -از نظر یهودیان- که دستی بر تهیه دایرةالمعارف معروف یهود دارد در 158 بند به گاهشمار یهودستیزی از سه قرن قبل از میلاد تا 1970 میپردازد که دوازده بند آن مربوط به اتهام خون است و حتی #آبارابان تا سال 1840 پانزده مورد را از چنین اتهامی علیه یهودیان در شهرهای رومانی، لهستان، روسیه، ایتالیا و آلمان ذکر میکند.(منبع: فصلنامه تخصصی پانزده خرداد، شماره10، مقاله: تحلیل و نقد ادبی داستان :«خون برای فطیر»، صص263-232)
@Bonyadtarikh
@tollabolkarimeh 🌷
💢 ۵سکانس از احمدینژاد ورژن ۱۴۰۰
🔻به نظر می رسد که رفتارشناسی می تواند یکی از شاخص های احراز صلاحیت برای کاندیداهای ریاست جمهوری واقع شود.
وقتی از لحظه ورود یک شخص به محل ثبت نام تا سبک تعاملش با طرفداران و شیوه تعاملش با ماموران قانون و همچنین مدل بیانیه خوانی اش در پلان نهایی پیرنگ انتخاباتی اش را مطالعه می کنیم، به نکات ریز و قابل تاملی در #تیپولوژی افراد پی می بریم که شبیه یک مطالعه بالینی جهت احراز صلاحیت یا عدم تایید صلاحیت فرد می تواند باشد.
اما احمدی نژاد در این سکانس پلان انتخاباتی اش چه کرد که سوژه رسانه ها شد و چه فاکتورهایی از ابعاد شخصیتی اش را در حافظه رسانه ها به ثبت رسانید:
1⃣پوپولیسم: شخصیتی که هشت سال سکان ریاست جمهوری کشور را در کارنامه خود دارد، در واکنش به عده ای از طرفداران خود که در محوطه بیرونی وزارت کشور تجمع کرده بودند، در حرکتی غیرمعمول و علی رغم تذکر اطرافیانش، بالای میله ها رفته و به آن ها دست تکان می دهد که بیشتر به یک #شوعاف و تهییج احساسات قبل از انتحار شبیه بود تا رفتاری از جنس مردم و برای مردم.
2⃣لمپنیسم: همین چهره وقتی وارد محوطه ثبت نام می شود، با پشت پا زدن به پروتکل های وزارت کشور و ستاد انتخاباتی، به زور و درگیری و #قلدری تاسف باری که درفیلم های منتشر شده، مشت و لگدپرانی هم در آن هویداست، بادیگارد و اطرافیانش را هم علی رغم ممانعت مامورین ستاد، وارد اتاق ثبت نامزدها کرده و بدون اعلام تذکری به حامیان خود، مسئولین ستاد را متهم به بداخلاقی می کند.
3⃣رادیکالیسم: اما کاراکتر احمدی نژاد وقتی جالب می شود که در بیانیه دیکته شده اش که از رو هم خوانده می شود، به طرز عجیبی به ساختارهای نظام از بالا به پایین حمله می کند و وضعیت کشور را سیاه خوانده و مردم را مقابل نظام و حکومت دانسته و یک #دوقطبی_رادیکال که بوی شورش می دهد را طراحی می کند. چنین رفتار و بیانیه تندی، حمله پیش دستانه ای است که دست هر قانون و مقام مسئولی را فارغ از گذشته طرف می بندد و اصرار بر ردصلاحیت دارد تا بعدا از پیش گویی های اعجازوار خود را سند رفتارهای رادیکالش قرار دهد.
4⃣آنارشیسم: شخصیت نامتعادل احمدی نژاد از لحظه ورود تا ثبت نام و بیانیه خوانی، چیزی جز آنارشیسم و #قانون_ستیزی را نمی رساند همانجایی که ادعا می کند اگر من رد صلاحیت شوم، انتخابات را تایید نخواهم کرد و در انتخابات نیز شرکت نمی کنم. گویا که مشروعیت نظام و رای مردم به شخص شخیص ایشان گره خورده که باید گفت: شما هنوز دیپلم #معقولیت و #مشروعیت را هم نگرفته ای و همان #مقبولیت نسبی را هم مدیون ساختاری هستی که الان علیهش خروج کرده ای.
5⃣دگماتیسم: این مدل زیرمیز زدن و نگاه صفر و صدی که می گوید: یا من یا هیچکس، چیزی جز دیکتاتوری در رفتار و دگماتیسم در اندیشه را به مخاطب القا نمی کند. وقتی طرف فقط خود را قبول داشته و قانون و نظام ودیگران را چنین بی محابا و بی ملاحظه زیر سوال می برد و به نوعی خود را محور خیر و صلاح و عدالت معرفی می کند، یعنی بلحاظ فکری نیز به یک بنیادگرایی افراطی رسیده که توان #تحمل مخالف و حتی قانون علیه خودش را ندارد و ناخودآگاه به یک #جزم_اندیشی بدون اساس و خطای شناختی در مبانی مبتلاست.
این مدل #پدیدارشناسی که ازسکانس های رفتاری یک شخصیت در مهمترین لحظه های مواجهه اش با ساختار و جامعه صورت می گیرد، می تواند در تایید یا رد صلاحیت او موثر بوده و افکار عمومی باید بدانند که چنین تیپ های شخصیتی توان اداره کشور ۸۵میلیونی را در چارچوب #ثبات و امنیت و آرامش ندارند.
✍علیرضامحمدلو
@tollabolkarimeh 🌷
🔹از همین حالا میخواهند برای مشارکت پایین در انتخابات بدلیل عملکرد شورای نگهبان در رد صلاحیت حداکثری، توجیهات و دلایل واهی بتراشند.
@tollabolkarimeh 🌷
13.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑 لزوم خشکاندن ریشه ای فساد...
🔹 عده ای تصور میکنند جناب دکتر رئیسی نباید در انتخابات شرکت کند، چرا که قوه قضائیه خالی میماند...
🔺 اما بنده خلاف این نظر را دارم
بلکه با در نظر گرفتن اختیارات ریاست جمهوری مسلماً ایشان فرد بسیار مناسبی در خصوص اصلاح امور اجرایی کشور هستند.
🔺 ضمن اهمیت برخورد با مفسدین در کشور، این موضوع در واقع باید از ریشه حل شود که ریشه فساد در جامعه، دولت و عدم نظارت دقیق بر زیر مجموعه است...
🔹 بنابراین مسلماً خشکاندن ریشه فساد بسیار مهمتر از برخورد با فسادِ صورت گرفته است...
🔴 کما اینکه رهبر انقلاب نیز در سخنرانی ابتدای سال 1400 فرمودند:
«تقریباً همهی مراکز مدیریتی و اکثر امکانات حکومتی در اختیار رئیسجمهور است و مدیریتها در بخشهایی مثل قضایی و نظامی در قبال ریاست جمهوری، ناچیز است و میتوان گفت اندکی بالاتر از صفر است.»
🔹 تا زمانی که سیستم دولتی فسادخیز است، توان قوه قضائیه نیز در برخورد با مفسدین کاهش می یابد...
مقابله با فساد قطعاً باید ریشه ای و توسط فردی صورت بگیرد که به خلأهایی در سیستم دولتی که سبب بروز فساد میشود آشنا باشد...
✍ علی خایب
@tollabolkarimeh 🌷
⭕️ استراتژی سطل آب!
🔺 "#فلسطین مسئله اصلی جهان اسلام است..."
🔹حتما یا باید فاجعه ای مثل انتقال سفارت آمریکا به قدس و کشتار مردم غزه اتفاق بیفتد یا به روز قدس نزدیک شویم تا به مدد تبلیغات دوپینگی صدا و سیما همه مان یادمان به فلسطین بیفتد و برای رفع تکلیف هم دنبال اقدام و کاری می گردیم و با چند توییت و استوری هم داستان ما و مسئله اول جهان اسلام تمام می شود تا بعد...
🔹هیچگاه فلسطین مسئله و دغدغه رسانه ها و تشکل های حزب اللهی در طی سال نبوده است. فقط هر از گاهی دلمان را به کلام آقا به نابودی اسرائیل در 25 سال آینده خوش می کنیم. بی آنکه متوجه باشیم تحقق این کلام منوط به دو شرط بود"وحدت" و "مبارزه همگانی فلسطینی ها و مسلمان ها( #ما) " یعنی پیش شرط تحقق این وعده، کنش انقلابی ما و دغدغه جدی فلسطین خواهد بود.
حضرت آقا گفته بودند : "رژیم صهیونیستی همچنانکه قبلاً گفتهایم به شرط مبارزه همگانی و متحد فلسطینیها و مسلمانان با صهیونیستها در 25 سال آینده وجود خارجی نخواهد داشت."
🔹اما چون توجه مان دوپینگی و احساسی جلب شده و فهم دقیقی از مسئله فلسطین وجود ندارد، دچار گیجی ، نداشتن راهبرد و ایده برای اجرا می شویم. و همین است که الان اگر از اغلب نخبگان جوان حزب اللهی اسم پنج شهید فلسطینی را بپرسی احتمالا بعد از یک مورد عاجز می مانند.
🔹 #امام روح الله بهترین و دقیق ترین استراتژی را به ما یاد داد. "استراتژی سطل آب"
🔺"هر مسلمان یک #سطل_آب بریزد #اسرائیل را سیل میبرد"
یعنی هر مسلمانی در هر نقطه ای از عالم با هر ظرفیتی آتش به اختیار علیه رژیم صهیونیستی هرکاری در توانش است انجام دهد.
🔹این یعنی هر مسلمان اعم از زن و مرد ، کوچک و بزرگ از هر شغل و پیشه ای در این مبارزه سهیم است و برای تک تک آنها کار تعریف شده است. از نقاشی های یک کودک پنج ساله ، مداحی و شاعری که می توانند این مسئله را در ذهن مخاطب بزرگ کنند ، گروه سرود دانش آموزی، برپایی بزرگداشت مناسبت های مرتبط با فلسطین مانند روز نکبت و انتفاضه در مساجد تا پیگیری جنبش تحریم کالاهای اسرائیلی و حرکت تاوان توسط یک دانشجو، بزرگداشت 220 شهید راهپیمایی های بازگشت ، کمپین های مجازی در حمایت از اسرای فلسطینی، ارسال پیام های تصویری به جوانان و دانشجویان فلسطینی از طریق فضای مجازی، نصب پوستر تصاویر شهدای انتفاضه در سطح شهرها، تولید کلیپ های چند زبانه و کارهای گرافیکی، دعوت از مجاهدان و خانواده های شهدای فلسطینی، طرح شکایت های مکرر حقوقی در نهادهای بین المللی از طریق گروههای مردمی ، ارتباط و تشکیل هسته های مقاومت دانشجویی درسراسرجهان حول آرمان قدس، مطالبه از دولت، مجلس و قوه قضائیه برای فعال شدن در مسئله فلسطین، مطالبه از سپاه قدس برای تسریع در تسلیح کرانه باختری، نمایش فیلم ها و مستندهای مرتبط با مسئله فلسطین در مساجد و سطح شهر و...همگی در راستای نابودی این غده سرطانی ذیل استراتژی سطل آب تعریف می شوند.
🔺برای همه اقشار جامعه اسلامی در این جبهه جای کار و مبارزه است. لازم نیست حتما کارهای خیلی بزرگ و تبلیغاتی صرف انجام شود. تاثیری که در همین کارهای ساده اما مداوم در فرهنگ عمومی و حتی وجه بین المللی وجود دارد در همایش های یک شبِ دهان پرکن نیست.
🔹هرکس به قدر وسع خود می تواند نقش آفرینی کند، باید مبارزه را با زندگی روزمره مردم پیوند زد و هرکسی نقش خود را پیدا کند. هر مسلمان فقط "یک سطل آب"
✍️ علیرضا فقیهیراد
@tollabolkarimeh 🌷
سه کودک یتیم شدند.
بقیه اعضای خانواده شهید..
امشب در غزه
@tollabolkarimeh 🌷
🔸اینجا غزه است، آوردگاه حق و باطل، صحنه وحشی گری و طغیان آدمیزاد، انسان است که جنایت میکند....
@tollabolkarimeh 🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پدری فلسطینی که دیشب ۴ فرزندش را در حمله صهیونیست ها به نوار غزه از دست داد.
@tollabolkarimeh 🌷
بیش از یکصد و هشتاد نفر از دانشمندان و روشنفکران اسرائیلی که در میان آنها سی و پنج استاد دانشگاه و ده نفر از برندگان جوایز نوبل حضور دارند، با ارسال نامه ای برای رییس دیوان کیفری بین المللی، از دیوان خواسته اند که در جریان تحقیق در خصوص جنایات جنگی ارتکابی توسط رژیم اسراییل در نوار غزه و سرزمین های اشغالی، به مدارک و مستندات دولت اسراییل استناد و توجه نکنند و از نهادهای حقوق بشری اسرائیل برای اثبات جنایات استفاده کنند. در این نامه به امکان تلاش رژیم اسرائیل برای انحراف دیوان از اثبات حقیقت جنایات جنگی ارتکابی توسط اسرائیل اشاره شده است.
انسانیت و انساندوستی با سیاست های مزورانه صاحبان قدرت قابل جمع نیستند.
#دیوان_کیفری_بین_المللی
#جنایات_جنگی_اسراییل
#پرونده_فلسطین
#نوار_غزه
#انحراف_تحقیقات
#پایان_بی_کیفری
https://www.instagram.com/p/COkAnatDp_p/?igshid=vnjqo2o77eoh
@tollabolkarimeh 🌷
طلاب الکریمه
🔰 تجربه نزدیک به مرگ و چند تامل ✍ سید محمد هاشمی ⭕️ یکی از تجربه های جذاب و پرطرفدار که به علت دست
🔻«زندگی پس از زندگی»؛ پنجرهای به سوی لیبرالیسم مذهبی
✍ مهدی نساجی
: : احتمالاً برنامهسازان صدا و سیمای ایران، «زندگی پس از زندگی» را با هدف ترغیب مردم به باور به عالم غیب و معاد و تحول معنوی ساختهاند، اما این برنامه به شکل نامحسوس و احتمالاً ناخواستهای جامعه را به سمت لیبرالیسم مذهبی میبرد. «زندگی پس از زندگی»، برنامهای از شبکه چهارم سیما برای روایت مردم عادی از تجربیات نزدیک به مرگشان (Near Death Experience) است...
📎 پیوند به متن کامل این یادداشت در سایت دینآنلاین
https://t.me/mohsenhesammazaheri/2962
@tollabolkarimeh 🌷
8.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻این ویدیوی کوتاه رو تا آخر تماشا کنید و منطق و استدلال جبهۀ حق را در آن و از زبان محمد الکرد (فعال فلسطینی) بشنوید.
🔸 مخصوصا دقایق پایانی را با دقت و چندباره ببینید و بشنوید.
🔹محمد الکرد که ساکن محله ی شیخ جراح قدس است و خانه ی آنها هم قرار است با حکم ظالمانه ی دادگاه اسرائیلی به زور غصب شده و به یک صهیونیست داده شود اینگونه افسانه ی «دفاع از خود» که رسانه های پروپاگاندای غربی برای توجیه جنایات اسرائیل ساخته اند را بی اعتبار می کند.
🔸و لحظه ی پایانی که مجری دوباره می خواهد همان افسانه ی دروغ را زنده کند، محمد با هوشیاری جوابی تاریخی به او می دهد.
🔹محمد الکرد و خواهرش مونا الکرد با فعالیت رسانه ای چشمگیرشان این روزها صدای ملت فلسطین شده اند.
🔸این ویدئو را زیاد دست به دست کنید و صدای مظلوم باشید.
ابراهیم معلم
@tollabolkarimeh 🌷