eitaa logo
tomestory
64 دنبال‌کننده
184 عکس
10 ویدیو
0 فایل
تُم استوری داستان تُم از همین کاغذهای خواب گرفته آغاز می شود. اشتیاق گشودن رمز و رازی که در شب اثیری کلمات خفته است ارتباط با ادمین @tome_story
مشاهده در ایتا
دانلود
گفتگو درباره کتاب با حضور بچه های بسیار باهوش و کتاب خون یه لطف دیگه داشت. مطمئنیم برای نویسنده محترم آقای هم حضور‌مخاطبان کتابشون خیلی جذاب بوده… ممنون از بچه ها که دقیق بودن و سوالهای جدی پرسیدن ممنون از آقای که با جدیت گوش‌دادن و از تجربه هاشون گفتن. ممنون از کارشناس مجری محترم سر کار خانم که این نشست رو هدایت کردن. ممنون از همه کارشناسهایی که اومدن و کنار بچه ها نشستن از نگاه اونا این رویداد رو شاهد بودن. از مدیریت محترم و هم تشکر میکنیم.
امسال در بخش بین الملل بین المللی کتاب تهران در غرفه : شبستان اصلی، درب 15 ، بخش بین الملل، راهروی اصلی پذیرای همه علاقمندان هستیم. از همین جا از همه دوستان و علاقمندان دعوت میکنیم: حتما به ما سر بزنید.
محمدعلی علومی متولد ۱۶ فروردین ۱۳۴۰ در بم بود که روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در دیار خود درگذشت. از رمان‌های معروف او می‌توان به «سوگ مغان»، «آذرستان»، «ظلمات»، «اندوهگرد»، «پریباد»، «داستان‌های غریب مردمان عادی»، «هزار و یک شب نو»، «خانه کوچک» و «عطای پهلوان» اشاره کرد. رمان «آذرستان» او در سال ۷۷ کتاب برگزیده سال از سوی وزارت ارشاد وقت و رمان طنز «شاهنشاه در کوچه دلگشا» برنده سی سال رمان طنز ایران شد.
در گفتگوی تلوزیونی برنامه حوالی کتاب که از شبکه 5 سیما پخش شد درباره فعالیتهای تم استوری نکات مختلفی مطرح شد. مشروح این گفتگو را در لینک زیر ببینید. https://telewebion.com/episode/0xcf077f0
کوتسیا سوژه¬ای محو را به تصویر می¬کشدکه اصلا تصویر ندارد و در پیچ و خم¬های تند و فرز ضرباهنگ تحلیل می¬رود. «ک» چیزی است که به زبان نمی¬آید، حرفی است که نمی¬توان گفت. هنر کوتسیا خلق همین تصویر محو است. همین چیزی که به چشم نمی¬آید. شخصیتی که نیمی در مرگ و سایه¬ای در زندگی دارد. آیا به بهای محو شدن می¬شود چشم در چشم قدرت دوخت و قانون بی ربطش را بی¬معنا کرد. آیا این کمرنگی ناگزیر به چیزی شبیه منقادناپذیری سوژه می¬انجامد؟ یا محو شدن به سیاقی که مایکل «ک» درپیش می¬گیرد چیزی از سوژه به جا می¬گذارد که درمقابل قدرت به حرفی، بادی، کلمه¬ای بیاید اصلا؟ آیا از پس زندگی گیاه¬واری که مایکل، ببخشید «ک» به گرده می¬کشد، رهایی همچون یله شدن در فضای نامحدود محقق خواهدشد؟
هدف شما برای کوتاه‌ مدت خوب است که بنده به‌ عنوان یک طلبۀ کوچک جست‌وجوگر، به این هدف اعتقاد دارم، اما روش‌تان را برای رسیدن به این هدف، روشی درست نمی‌دانم. شما، با دقت و قدرت، به نقاط ضربه‌ پذیر رضاخان ضربه نمی‌زنید؛ بلکه ضربه‌هایتان را غالبا به‌ سوی او و دیگران، بی‌هوا پرتاب می‌کنید. شما در سنگر مشروطیت ایستاده‌اید. اما یکی از رهبران ما، سال‌ها پیش، از مشروعیت سخن گفته است؛ و در اسلام، شرع مقدم بر شرط است. در کتاب با مردی که از فراسوی باور ما می‌آمد - جلد اول، ابعاد مختلف شخصیتی (ره) را در قالب داستان بلندی بررسی‌ می‌کند.
کتاب اختراع قوم یهود دربارهٔ تاریخ ملت تبعیدی و سرزمین وعده‌داده شدهٔ یهود است. در این کتاب درباره این قوم مطالب بسیاری خواهید خواند. از نژاد و ملیت آنها گرفته تا مهاجرت‌ها و تبعیدهایشان، خاستگاه‌هایشان در آسیا و اروپا و در نهایت سیاست و هویت در اسرائیل. در فصل انتهایی کتاب به مسائلی همچون وراثت در صهیونیسم، نژادپرستی این قوم، تأسیس کشور قومی، مسئلهٔ دموکراسی قومی و قوم‌سالاری در عصر جهانی پرداخته شده است. تاریخ نگار برجسته، شلومو زند، در کتاب اختراع قوم یهود، پایه های فکری نگاهی جدید برای پرداختن به تاریخ قوم بنی‌اسرائیل را بنیان می‌نهد. او ادعا می‌کند که بیشتر یهودی‌ها در دنیای امروز، اجدادی غیریهودی داشته‌اند که به دین یهود روی آورده بودند.
شست نقد و بررسی کتاب «شاهد و شرور» در فرهنگسرای اشراق: نشست نقد و بررسی کتاب شاهد و شرور نوشته امیر گلپایگانی در فرهنگ سرای اشراق برگزار می شود. این نشست با حضور نویسنده جناب آقای امیر گلپایگانی و با حضور سرکار خانم زهرا محسنی فرد کارشناس و فعال فرهنگی، روز شنبه 26 خرداد ماه در فرهنگسرای اشراق برگزار خواهد شد. کتاب «شاهد و شرور» اولین کتاب در حوزه کودک و نوجوان با موضوع عملیات وعده صادق است و به همت انتشارات جمال منتشر شده است.
حضور سرکار خانم به عنوان کارشناس ادبیات کودک و نوجوان و جناب آقای نویسنده کتاب شاهد و شرور در جمع مخاطبان کودک و نوجوان خیلی مغتنم بود. نکات خوبی از سوی بچه ها مطرح شد. نویسنده درباره شکل گیری کتاب صحبت کرد و خانم محسنی فرد تلاش کرد بچه ها رو با پیگیری سؤال‌های نقادانشون همراهی بکنه. نویسنده با سعه صدر جواب داد. بچه ها خوب پرسیدن و خوب شنیدن. خانم محسنی فرد نقدهای جدی طرح کردن. ما هم در کل این ماجرا رو با هیجان زیر نظر داشتیم و از این جمع فرهیخته چیزای زیادی یاد گرفتیم. از آقای خیاط مدیر محترم ممنون بابت زحماتشون. ممنون از مدیر و همکارانشان که در این نشست حضور‌داشتن و سپاس از همه علاقمندانی که گرم و صمیمی حاضر بودن تا این جلسه عالی شکل بگیره
ترس و لرز (به دانمارکی: Frygt og Bæven) یکی از آثار برجسته سورن کی‌یرکگور است. نام کتاب برگرفته از انجیل نامهٔ پولُس به فیلیپیان، آیه 2:12 است[۱]: «نه تنها هنگام حضورم، بلکه حال در غیابم، با رغبت بسیار بیشتر همچنان تلاش کنید که نجات خود را با ترس و لرز به انجام رسانید». در این اثر کی یرکگور تلاش میکند تا اضطراب ابراهیم را دریابد آنگاه که خداوند به او فرمان میدهد که پسرش اسماعیل برای قربانی کردن به سرزمین موریا ببرد.
نشست نقد و بررسی کتاب شاهد شرور. یک روز به یاد ماندنی با
افسانه قدرت در گذر تاریخ از زندگی قبیله ای تا دیپلماسی رسانه ای افسانۀ قدرت تنها نشانۀ تمایز انسان با سایر موجودات و حتی انسان‏های گوناگون با یکدیگر است چنانکه گذر از فرهنگ‏ ها، قومیت‏ ها، ملیت‏ ها، ساختارها، سازه‏ های اندیشه ‏ای و نیز گذر از پیچیدگی ‏های ذهنی بشر همچنان افسانۀ قدرت باقی مانده است. افسانه‏ ای که هر روز حیاتی نو می یابد و در جلوه گری خود خواستنی ‏تر و فریبنده ‏تر می ‏شود. این پدیدۀ جذاب، گاهی در اراده‏ ای پنهان برای کشف راز هستی رخ می‏ نماید، گاهی برای تعریف ابعاد وجودی انسان چهره می ‏گشاید و گاهی در تقابلی سخت با طبیعت برای سلطه ورزی زورآزمایی می ‏کند. در نهایت، قدرت، در پی به بند کشیدن همه چیز و همه کس، هیچ قید و بندی را‏ نمی ‏پذیرد تا «خواست قدرت» بتواند به «اراده ای» تبدیل شود که «علم و حیات » را در این هستی بیکران به استخدام درآورد و ظرفیت‏های نهانش را آشکار سازد‏. کتاب حاضر به واکاوی مفهوم قدرت در گذر تاریخ می‏ پردازد و در مسیر بازخوانی آرای اندیشمندان و محققان علوم اجتماعی و سیاسی و ارتباطی، با تبیین تغییرات اساسی ای که در مفاهیم و کارکردهای قدرت در حوزۀ زندگی اجتماعی رخ داده است به تطور چیستی و چگونگی تعامل انسان با قدرت نظر دارد.
مرگ در اینجا از فقدان عمل، فقدان خبر، فقدان زندگی و فقدان زمان می‌آید؛ مرگ اینجا همان روند نیهیلیزاسیون اجتماعی و تاریخی است، روندی که شور و حیات را از همه می‌گیرد، یا به تعبیر دقیق‌تر همه را دچار بی‌حسی و کرختی می‌کند. این روند خود مرگ را از یادها محو می‌کند، و در نتیجه خود زندگی را هم از خاطرها می‌برد: زندگی فرد بدل به نقش کسالت‌بار و یکنواخت قطعه‌ای در یک دستگاه عریض و طویل می‌شود و مرگ او هم صرفاً از رده خارج شدن این قطعه است. ◙ به چهرهٔ مردم در خیابان‌ها نگاه کنید: بیشترشان عجله دارند، نگرانی در صورت‌هایشان موج می‌زند و به اطرافشان بی‌توجه‌اند. حس راحتی و شادمانی و در لحظه زیستن از خیابان‌ها برچیده شده است. هوا که رو به تاریکی و شب می‌رود خیابان‌ها هم سوت و کور می‌شوند، و اگر از قضا چشمتان به گروهی افراد آسوده‌خاطر و سرخوش بخورد می‌بینید معمولاً اهل کشور خودمان نیستند. گرمی، گشاده‌رویی، مهربانی و صمیمیت بی‌مزد و منت دارد کم‌کم از برخوردهای روزمرهٔ مردم با همدیگر رخت برمی‌بندد. انگار فقط یک چیز از فکر همه می‌گذرد: آنچه را دنبالش هستند کجا باید پیدا کنند.