eitaa logo
مدرسه تولید محتوا
1.9هزار دنبال‌کننده
459 عکس
202 ویدیو
2 فایل
آموزش #ایده_پردازی #سناریو_نویسی و #فیلمنامه #تصویربرداری #تدوین #کارگردانی #سواد_رسانه #معرفی و #نقد_فیلم @mostafagoodarzi تلگرام https://t.me/+iAWtk-Y2Cz9iMTRk اینستاگرام instagram.com/madrese_toolid_mohtava instagram.com/mostafagoodarziofficial
مشاهده در ایتا
دانلود
💢رسیدن به نقطه پایانی و ایجاد وضعیت پایدار دیگر ▪️شخصیت رو از ابتدا که وضعیت پایدار داشت تا لحظه ناپایداری و بهم خوردن تعادل دنبال کردیم. 🔻در آخرین مرحله یعنی رسیدن به نقطه پایانی شخصیت تغییراتی کرده، این تغییرات می‌تونه رسیدن به آرزو و پشت سر گذاشتن چالش و یا هر آنچه شخصیت دنبال کرده، ‌باشه. ▪️نکته مهم اینه که شخصیت معمولا دیگه همون شخصیت اول داستان نیست و تغییر کرده. ▪️ پایان داستان هم می‌تونه نقطه پایان به شکل مطلق نباشه شاید پایانی باشه برای شروع دیگه. 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
به دوستان 🖌 «نوشتن» را یک مسأله فطری می دانیم برای این که به آن نزدیک بشویم باید از دیگران بیاموزیم چگونه از این موهبت الهی استفاده کرده اند؛ بد یا خوب البته! لوازم نویسندگی، کتابی است که برای اهل قلم ضروری می‌نماید. @HOWZAVIAN 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
12.46M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 ا 🌕عناوین برگزیده حجت الاسلام عبدالله حسن زاده آملی، پیشکسوت عرصه نشریات دینی در بیستمین گعده نویسندگان رسانه فکرت: ✔️مخاطب‌شناسی و ساده‌نویسی از رموز مهم توفیق در نشریه‌داری است.مقاله‌سازی و کتاب‌سازی آفت روزگار ماست. ✔️مسأله مهم در واقع آن است که پیش از هر چیز دیگری مخاطب خود را به خوبی بشناسید و بدانید برای چه کسی قرار است تولید محتوا داشته باشید. ✔️از رموز موفقیت آن است که نیروهای تحریریه اول درک و زبان مشترکی برای فعالیت رسانه‌ای داشته باشند و دوم هم این که بر اساس توانمندی‌ها و علائق، تقسیم کار خوبی بین آنها صورت بگیرد. ✔️اگر در حوزه اندیشه و علوم انسانی قلم می زنید مساله مهم این است که حرف دیگران را به درستی بفهمید و زود دست رد بر اندیشه و تفکر دیگران نزنید، بلکه در نوشتن مطالب یا خودمان پربار باشیم و یا اگر چیزی را نمی‌دانیم سریع قضاوت نکرده و رد نکنیم. ➕مطالعه گزارش در «وبگاه فکرت» 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
💢شش سوال مهم و کلیدی رو از خودتان بپرسید: ❓کی؟ چی؟ کی؟ کجا؟ چرا؟ چگونه؟❓ ▪️این رو بارها در طی این مدت بهش اشاره کردیم ❓کی؟ ▪️شخصیت‌تون کیه؟ روی شخصیت داستانتون متمرکز بشید. ❓چی؟ ▪️داستان درباره چیست؟ چرایی داستان، هسته و بذر اولیه داستان درباره چیست؟ ❓کِی؟ ▪️داستان در چه زمانی اتفاق می‌افته؟ در گذشته، حال، آینده؟ ❓کجا؟ ▪️محل وقوع داستان کجاست؟ ظرف محیطی و مکانی داستان شما کجاست؟ ❓چرا؟ ▪️چرا این شخصیت و اتفاقاتش مهمه؟ چرا باید دیگران اون رو بخوانند؟ ❓چگونه؟ ▪️شخصیت اصلی چگونه مسیر ابتدایی تا انتهایی که براش طرح ریزی و پیرنگ ریخته اید رو طی می‌کنه؟ آیا این مسیر می‌تونه راهنمایی برای خواننده باشه و اون هم با تکیه به داستان شما و شخصیت داستانت همون مسیر رو طی کنه؟ 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
💢راز خون را جز شهدا در نمی‌یابند. گردش خون در رگ‌های زندگی شیرین است، اما ریختن آن در پای محبوب، شیرین‌تر است و نگو شیرین‌تر، بگو بسیار شیرین‌تر است. راز خون در آنجاست که همه حیات به خون وابسته است. هر کس می‌خواهد ما را بشناسد داستان کربلا را بخواند. ▪️شهید سید مرتضی آوینی 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
✋سلام همراهان عزیز روزتون بخیر یکی از عزیزان زحمت کشیده و در مورد کپشن نویسی مطالبی رو جمع آوری کرده و برای من فرستاده تا با شما به اشتراک بذارم از زحماتشون تشکر میکنم و مطالب رو با شما به اشتراک میذارم
💢چهار‌گام برای کپشن نویسی ✍ باسط ‼️ اگر می‌خواهید قلم‌هایتان را برای نوشتن کپشن‌، ورزیده‌تر کنید، از این چهار گام غافل نباشید: ✅ گام اول، یافتن موضوع و طرح اولیه 💢 به یاد داشته باشید هر چیزی می‌تواند موضوع متن شما قرار بگیرد؛ اگر بخواهید در زمینه‌ی مسائل سیاسی یا اعتقادی قلم بزنید، مسائل روز و مبتلا‌به را مرور و شبهات مربوطه را بررسی کنید. ♨️ مرحله‌ی بعدی، فهمِ جانِ کلام یا شبهه است؛ اینکه دقیقا معین کنیم شبهه‌ی مطرح شده، درحال تخریب، تضعیف و یا تحریک درباره‌ی چه مطلبی است. توجه کنید که شبهه را از منبع اصلیِ متعلق به گوینده‌ی آن دریافت کنید چرا که موجب آگاهی یافتن از حذفیات احتمالی آن و فهم بهتر شبهه می‌شود. 💢 مرحله آخر در تعیین موضوع و طرح اولیه، یافتن استدلالات و براهینی است که فرد شبهه افکن از آن استفاده کرده است. این مرحله بسیار حائز اهمیت بوده و نقش تعیین کننده‌ای در نوشته‌ی ما دارد؛ شبهات از دوحال خارج نیستند: ۱. شبهات همراه با دلیل و سند( گرچه آن دلیل و سند، غیر منطقی یا ساختگی باشد) ۲. شبهات بی‌سند و بی‌استدلال ‼️ در پاسخ به شبهاتی که با سند و دلیل همراه است، اولویت، زیرسوال بردن آن دلیل و سند بوسیله‌ی پاسخی منطقی و عقلانی است؛ برخلاف شبهات دسته‌ی دوم که نویسنده مختار است از پاسخ های متنوع ‌تری استفاده کند. ادامه دارد… 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
💢چهار‌گام برای کپشن نویسی ✍️ باسط ✅ گام دوم، انتخاب عنوان 💢 بعد از آنکه شبهه را تشخیص دادید و به طور اجمالی پاسخ آن را در ذهن آماده کردید، حالا نوبت انتخاب عنوانی جذاب است تا مخاطب با دیدن آن به خواندن ادامه مطلب ترغیب شود. ♨️ در انتخاب عناوین بهتر است به چند نکته توجه شود: ۱. عنوان باید با نوشته‌ی خود تناسب داشته باشد و مخاطب بتواند ارتباط آن را با نوشته بفهمد. اگر احتمال می‌دهید ساختار و ادبیات نوشته را تغییر خواهید داد، می‌توانید در پایانِ کپشن نویسی، عنوان را انتخاب کنید. ۲. عنوان می‌تواند برگرفته از شبهه‌ی اصلی و یا پاسخ شبهه باشد. ۳. برای ایجاد جاذبه‌ی بیشتر در عناوین، می‌توان از مصرع‌های کوتاه( چه آثار شعراء و چه مصرع‌های ابداعی)، ضرب المثل‌ها و یا عبارات طنز و... استفاده کرد. ۴. اگر کلمه‌ای مدنظر دارید اما حس می‌کنید کاربرد آن در متنِ عنوان، نازیباست، می‌توانید مترادف های آن را جستجو کرده و بهترین انتخاب را داشته باشید. ۵. در خلق یک عنوان، از تمسخر، تحقیر و القاب دهی به مخاطب پرهیز کنید، چرا که نوشتار غیراخلاقی، حتما تاثیر منفی خود را بر ناخودآگاه خواننده خواهد گذاشت. ادامه دارد… 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
💢چهار‌گام برای کپشن نویسی ✍️ باسط ✅ گام سوم، نوشتن متن اصلی 💢 در نوشتن متن اصلی بهتر است ابتدا در چند جمله کوتاه، شبهه‌ی مورد نظر توضیح داده شود تا مخاطب در جریان ماجرا قرار بگیرد. تبیین شبهه باید طبق حقیقت کلام گوینده‌‌ی آن و به دور از غرض‌ورزی‌ها و رقابت‌های منفی صورت پذیرد. ♨️ مرحله بعد، آوردن پاسخ به شبه است که در قالب جواب‌های سلبی یا ایجابی طراحی می‌شود؛ از زیر سوال بردن استدلال‌های فرد شبهه افکن گرفته تا به کاربردن فنون مناظره، گریزی به داستان‌های ‌کوتاه، طنز، ضرب المثل و... همه و همه می‌تواند ادبیات کپشن شما را جذاب‌تر کند. 💢 در نوشتن کپشن، از کوتاه‌نویسی و پاراگراف بندی نوشته‌ی خود( حداکثر در ۴ یا ۵ پاراگراف) غافل نباشید چرا که خواندن متون طولانی و بهم پیوسته برای مخاطب، ملال‌آور است. 💢 یادتان باشد در پایان کپشن‌ها بهتر است عنوانی را که ابتدا برای مطلب برگزیدید، به صورت مستقیم و یا تلویحی، برجسته کنید؛ این حالت موجب می‌شود تا جان کلام شما در مخاطب ماندگار شده و خلاصه‌ی مطلب برای او مرور شود. ادامه دارد… 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
💢چهار گام برای کپشن نویسی ✍️باسط ✅ گام چهارم، اصلاح، بازنویسی و افزایش بازدید ‼️ بخاطر داشته باشید غلط‌های املایی از وجاهت متن شما می‌کاهد‌؛ پس اگر در درست نویسی کلمه‌ای مردد هستید، حتما نوشتار صحیح آن را جستجو کنید. 💢 پس از اتمام کار، با ایجاد وقفه‌ی زمانی مناسب و استراحت ذهنی، نوشته ی خود را بازخوانی کنید تا اشتباهات احتمالی و لغات تکراری را تصحیح کنید. این فاصله‌ی زمانی برای اصلاح نهایی لازم است چرا که خواندن متن بلافاصله پس‌از نوشتن، کمکی در تصحیح کامل آن نخواهد کرد؛ چشمان شما به تازه‌‌نوشته‌ی خود، عادت کرده و بازنویسی آن بدون داشتن فاصله‌ی زمانی مناسب، موجب غفلت از اشتباهات خواهد‌شد. ♨️ نکته‌ی آخر برای بهتر دیده شدن کپشن، استفاده از سه تکنیک اساسی است: ۱. انتخاب هشتگ‌های پرکاربردِ متناسب با آن مطلب ۲. کاربردی و به‌روز بودن مطلب ۳. درج نام حقیقی یا مجازی نویسنده( با این کار، مخاطب با جستجوی نامتان، به نوشته های دیگر شما دسترسی پیدا می‌کند) 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
✋سلام خدمت دوستان عزیز و همراهان همیشگی ▪️مطالبی که براتون در مورد داستان نویسی میگم حاصل زحمات سرکار خانم نجیبه نعمتی (کارشناس ارشد ادبیات نمایشی سازمان سینمایی کشور، داستان‌نویس و نمایشنامه نویس) و از ایشون بابت زحمت تدوین و آماده سازی این مطالب تشکر میکنیم 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
💢شخصیت مهمترین عنصر یک داستان است. ▪️پیرنگ و ماجراها حول محور وجودی شخصیت اتفاق می‌افته. 🔻در تعریف شخصیت باید گفت که: اشخاص ساخته شده‌ای (مخلوقی) را که در داستان، نمایشنامه و فیلم‌نامه ظاهر می‌شوند، را شخصیت گویند ( میر صادقی، جمال، 350: 1394). ▪️پس لازمه شخصیت؛ انسان بودن نیست. ▪️نویسنده خالقه؛ خالق ماجرا و اتفاق و از همه مهمتر خالق شخصیته. اون می‌تونه هر موجودی که خواست با توان تخیلی خودش بیافرینه. 🔻شخصیت او می‌تونه حیوان، یک شیئی، یک گیاه، موجودی فضایی و فرا زمینی و ...باشه. ▪️نویسنده بار داستان، فیلمنامه و نمایشنامه را بر دوش شخصیت می‌ذاره لذا شخصیت شامل همه ابعاد وجودی یک مخلوقه؛ خصوصیت ظاهری، رفتار، طرز صحبت کردن، طرز تفکر و...رو در بر می‌گیره. 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava