eitaa logo
مدرسه تولید محتوا
1.4هزار دنبال‌کننده
371 عکس
157 ویدیو
0 فایل
آموزش #ایده_پردازی #سناریو_نویسی و #فیلمنامه #تصویربرداری #تدوین #کارگردانی #سواد_رسانه #معرفی و #نقد_فیلم @mostafagoodarzi اینستاگرام instagram.com/madrese_toolid_mohtava instagram.com/mostafagoodarziofficial
مشاهده در ایتا
دانلود
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| 💢دفتر یادداشت ▪️تحلیل سریال دفتر یادداشت 🔻با حضور: ▪️آقایان: آل یاسین _ بنی احمدی _ نصیری 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 @savad_rasaneh 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 این ویدئو توسط هوش مصنوعیِ متن به فیلم توسط Runway ساخته شده. در ابزار Runway که مبتنی بر متن یعنی Text-to-Video هست، چیزی که می‌خوای رو تایپ می‌کنی و خروجی رو تحویل می‌گیری ؛ در حال حاضر استفاده از نسخه بتای اون رایگانه و کاربران با ساخت کاربری قادرند ویدیوهای خودشون رو بسازند. 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
💢سخت می‌گذرد ▪️حکایت کلافه شدن ما از مسیر زندگی حکایت اینه‌ که ته راه رو نمیشناسیم و نمیدونم کجا میریم. 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
🔈انجمن سواد رسانه طلاب باهمکاری مدرسه علمیه تخصصی حضرت آمنه سلام الله علیها برگزار می کند▪️▫️▪️▫️▪️▫️▪️▫️ 💢دوره مستندسازی با موبایل 👌باحضور استاد مصطفی گودرزی 🕙زمان شروع دوره :دوشنبه 16بهمن ساعت 11:15-12:15 💰هزینه دوره باتخفیف برای طلاب فقط 100هزارتومان ✅باارائه گواهی نامه معتبر 🔷برای ثبت نام به آیدی زیر پیام دهید و با پرداخت شهریه ثبت نام راقطعی کنید @ns14_mohammadi ❌❌تعداد محدود است و الویت با افرادی هست که زودتر واریری راانجام دهند 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
💢شخصیت و شخصیت پردازی ▪️شخصیت پردازی یعنی حاصل جمع تمام خصایص قابل مشاهده یک فرد انسانی. ( مکی کی، رابرت، 69: 1391). 🔻هر چی که در درک بهتر زندگی یک فرد ما رو کمک کنه نوعی شخصیت پردازیه. ▪️سن، نوع ظاهری، خانواده و پیشینه، شغل، علایق، تعلقات( خانه، ماشین، لباس) میزان تحصیلات، وضعیت روحی و احساسی....و هر آنچه که وجوهی از انسان رو به ما نشون می‌ده. 🔻 این خصایص و ویژگی‌هایی که نام برده شد در کنار هم هویت منحصر به فرد یک انسان را می‌سازند. 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
💢شخصیت را بر ملا کنید ▪️شخصیت هر فرد در پس لایه‌های مختلف پنهان شده. 🔻شما به عنوان یک نویسنده باید سعی کنید این پنهان‌سازی رو بر طرف و شخصیت اصلی را بر ملا کنید. ▪️به بیان دیگه، در پشت خصایص ظاهری، یک ذات و سرشت پنهانی، قرار داره و این نیمه پنهان بر ملا نمی‌شه مگر در لحظات بحرانی. 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
💢شخصیت‌های داستانی در طول داستان تغییر می‌کنند. ▪️یادتون باشه شما قرارiه داستان بنویسید و نه قصه. 🔻 شما باید تفاوت شخصیت ایستا و پویا را متوجه باشید. ▪️شخصیت ایستا، شخصیتیه که دست خوش تغییر نمی‌شه. 🔻هیچ حادثه و اتفاقی روی اون تاثیر نمی‌ذاره و یا اگر بذاره میزانش انقدر کمه که قابل درک و محاسبه نیست. ❓ این نوع شخصیت رو کجا دیدید و خوانده‌اید؟ ✅ در قصه. 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
💢تفاوت اصلی داستان و قصه ▪️تفاوت اصلی داستان و قصه معمولا در اینجا ظاهر می‌شه، یعنی در شخصیت. 🔻در قصه ما با شخصیت قهرمانی روبرو می‌شیم که قابل تغییر نیست. چیزی روی او تاثیر نمی‌ذاره از اول تا آخر قصه او دستخوش تغییر نمی‌شه. ▪️شخصیت پویا در مقابل شخصیت ایستا قرار می‌گیره و شخصیتیه که مدام در داستان دستخوش تغییر و تحول می‌شه. 🔻شخصیت در داستان پویاست، تغییر می‌کنه(قهرمان داستان، شخصیت اول داستان با شخصیت انتهای داستان متفاوته.) ▪️ مخاطب به خاطر این تغییراته که خواهان خوندن داستانه. فکر کنید شخصیتی خوب و عالی در داستان دارید این شخصیت از اول تا آخر داستان هیچ تغییری نکنه...، خوب اینجاست که بزرگترین اشتباه رخ می‌ده. 🔻شخصیت‌های داستانی برای اون هستند که در مواقعی که بحران ایجاد می‌شه ذات خودش رو بر ملا می‌کنه و شخصیت‌هایشون دچار تغییر و تحول بشه. ▪️یکی از معیارهای سنجش داستان خوب، شخصیت های معقول و پذیرفتنی اوناست. ▪️پس ما در داستان نویسی با شخصیت‌های پویا سر وکار داریم. 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
💢شخصیت در داستان ▪️شخصیت در داستان همون طور که گفته شد پویاست، تغییر می‌کنه( قهرمان داستان، شخصیت اول داستان با شخصیت انتهای داستان متفاوت خواهد بود.) 🔻مخاطب به خاطر این تغییراته که خواهان خواندن داستانه. ▪️فکر کنید شخصیتی خوب و عالی در داستان دارید این شخصیت از اول تا آخر داستان هیچ تغییری نکنه...، خوب اینجاست که بزرگترین اشتباه رخ می‌ده. 🔻شخصیت‌های داستانی باید در مواقعی که بحران ایجاد می‌شه ذات خودشون رو بر ملا کنند و شخصیت‌هاشون دچار تغییر و تحول بشه. ▪️یکی از معیارهای سنجش داستان خوب، شخصیت های معقول و پذیرفتنی اوناست. 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
💢اکثر داستان‌ها دو نوع شخصیت دارند: 🔻اصلی و فرعی ▪️شخصیت اصلی: 🔻شخصیت اصلی نقطه کانونی و جوهر داستانه 🔻همه حوادث و ماجراها و سایر شخصیت‌های داستان در راستای معرفی و شناسایی اون چیده می‌شن. ▪️اونه که خالق داستانه. همه چیز داستان و سرنوشت ماجراها بهش ختم می‌شه. 🔻شخصیت محوری همونه که مخاطب علاقمند به دنبال کردنشه و تا از سرنوشتش و پایانی که برایش رقم نخورده مطلع نشه دست از خوندن یا دیدن داستان نمی‌کشه. ▪️تمامی ساختارهای داستان بر محوریت اون هستند. اعمال، اندیشه، کشمکش و احساساتش در داستان دیده می‌شه. 🔻پیرنگ هم در جهت اعمال اونه. این شخصیت اونقدر مهمه که نام خیلی از داستان‌های مشهور بر اساس نام شخصیت اصلی شناخته می‌شه: دزیره ( آن ماری سلینکو)، شوهر آهو خانم ( علی محمد افغانی)، جای خالی سلوچ (محمود دولت آبادی) و یا کتاب هری پاتر ( جی کی رولینگ) و... 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
💢رابطه شخصیت مثبت و منفی داستان ▪️شخصیت اصلی و محوری بدون شخصیت بد و یا ضد قهرمان، شخصیت مخالف و...، شناخته نمی‌شه. 🔻این شخصیت تمام قد در مقابل شخصیت اصلی می‌ایسته تا مانع رسیدنش به اهدافش باشه. ▪️معمولا شخصیت محوری در داستان‌ها بیشتر مورد پردازش و معرفی قرار می‌گیره و شخصیت منفی و یا همان ضد قهرمان کمتر شخصیت پردازی می‌شه. 🔻در داستان‌ها معمولا به صورت کلی شخصیت منفی مورد معرفی قرار می‌گیره و به جزییاتش مثل موقعیت، ظاهر، خصوصیات روحی و روانی توجه نمی‌شه. ▪️این مسئله موجب می‌شه تا مخاطب به درستی دلایل کار و اهدافش رو متوجه نشه و در نهایت داستان باورپذیری خودش رو از دست می‌ده. 🔻شخصیت منفی نقش یک سد و مانع رو در مقابل شخصیت اصلی به عهده می‌گیره و هر بار به شکلی ظاهر می‌شه تا اون رو از رسیدن به هدف مانع بشه. ▪️این همون چیزیه که شخصیت اصلی نیاز داره تا بیشتر از همیشه برای رسیدن به هدفش انگیزه پیدا کنه. 🔻در خصوص شخصیت محوری و یا اصلی باید گفت این شخصیت لزوما سفید نیست. اون همیشه مثبت به معنی مطلق نیست اون از جنس بشره پس می‌تونه اشتباه کنه، بعضی وقت‌ها بد باشه، عصبانی و پرخاش گو باشه و... 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
🛑 امام كاظم عليه السلام: حرام رشد نمى كند و اگر هم رشد كند، بركت(خیر) ندارد الكافي، جلد5 صفحه125 ◼️ شهادت امام موسی کاظم علیه السلام بر شما تسلیت باد 🆔@Yekjorehdanesh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🦾راه حل چیه؟ شناخت هوش مصنوعی و رو کردن فتنــــه هــایی که قـــــــــــــــــــــــــــــــراره انجام بده. 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
💢شخصیت فرعی: ▪️این شخصیت نسبت به شخصیت اصلی از اهمیت کمتری بر خورداره. 🔻این شخصیت‌ها معمولا عهده‌دار نقش‌های پیش پا افتاده هستند. 🔻این شخصیت‌ها در جای جای داستان قرار دارند و فضاهای لازم رو برای شخصیت محوری به وجود می‌ارند و به شخصیت اصلی در رسیدن به هدفش کمک می‌کنند و یا برعکس مانع کار اون می‌شن. ▪️شخصیت اصلی و محوری در برخورد با این شخصیت‌ها بدون اینکه مخاطب متوجه بشه خودش رو معرفی و اطلاعات لازم در خصوص خودش و داستان رو برایمخاطب فاش می‌کنه. 🔻پس برخورد شخصیت اصلی با این نوع شخصیت‌ها خیلی مهمه. ▪️شخصیت اصلی علاوه بر تقابل با خودش، ضد قهرمان باید چگونگی رفتارش رو با این نوع شخصیت‌ها نیز مشخص بشه. 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 سروده حاج مهدی رسولی در وصف حضرت عباس به یاد یل امیرالمومنین به یاد پهلوان ام‌البنین به یاد هر کس که گفته یا عباس به یاد شهیدای این سرزمین © شهاب‌گرافی کپی‌رایت ندارد...🔻 💯📮@SHAHAB_GRAPHY 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
💢شخصیت ساده ( تک بُعدی): ▪️این شخصیت، خصوصیات بارز و مشخصی نداره. 🔻خیلی تخت و صاف بوده و به راحتی قابل شناسایی و قابل پیش‌بینیه ▪️شخصیت‌های فرعی معمولا به صورت شخصیت‌های ساده معرفی می‌شن. 🔻نویسنده وقت زیادی را روی جزییات شناختی این نوع شخصیت خرج نمی‌کنه و اثر پذیری زیادی رو هم در مخاطب نداره. 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| 💢دورهمی بررسی جشنواره فیلم فجر 1402 🔻خلاصه 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅واقعا یه شستوشو به احوال غبار گرفته من داد 🔻انشاالله برای شما هم همینطور باشه قشنگه انصافا👌 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢نیمه شعبان نیامدی که مبادا بمیرم از شادی بیا که مرگ به از انتظار می باشد ✍️ سید علی میرسعیدی 🎙شهناز خواجه‌وند 💻مصطفی گودرزی 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سلام زندگی، سلام عشق من سلام علیک حجة بن الحسن
سلام میخوام با حس و حال امروز همراهتون کنم
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢نیمه شعبان 1402 🔻گزارش عاشقی به روایت تصویر 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
💢شخصیت چند بُعدی یا جامع: ▪️این شخصیت درست نقطه مقابل شخصیت ساده قرار می‌گیره. ▪️شخصیت‌های جامع، پیچیدگی‌های روانی و احساسی زیادی دارند. ▪️ این نوع شخصیت جزییات زیادی داره. 🔻جزییات ظاهری، باطنی، رفتاری و ... ▪️شخصیت جامع مانند یک شخص واقعی که با گوشت و استخوان قابل شناساییه و می‌شه باهاش ارتباط برقرار کرد حتی از خلال صفحات سفید یک کتاب می‌شه اون رو احساس کرد و با چشمان بسته تصورش کرد. ✅مهمترین خصوصیات شخصیت جامع و چند بعدی اینه که در طول داستان تغییر و تحول می‌کنه و اهدافش ازش شخص دیگری می‌سازه. ▪️اونچیزی که در پایان داستان از اش می‌فهمیم با اول داستان تفاوت داره؛ رشد می‌کنه و شما شاهد این تحول هستید. 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava
💢نظر ارنست همینگوی در مورد شخصیت ساده و جامع ▪️ارنست همینگوی برای مشخص کردن و تفکیک هر چه بهتر شخصیت های ساده و جامع می‌گه: 🔻« اگر شخصیتی را توصیف کنید این شخصیت" ساده"و سطحی است. درست مانند یک عکس. به اعتقاد من عکس گرفتن شکست است. ولی اگر او را باتوجه به دانسته‌هایتان خلق کنید ناگزیر باید فراتر از یک عکس ساده بروید و همه ی ابعاد او را برای خواننده ترسیم کنید. این شخصیت " جامع" است». 👇به [مدرسه تولید محتوا] وارد شوید👇 @toolid_mohtava