eitaa logo
خانه قرآن شهری ترنج بندرانزلی
449 دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
3.5هزار ویدیو
33 فایل
۲۷ سال سابقه نشر و ترویج و اشاعه فرهنگ قرآنی. برگزاری محافل بزرگ قرآن کریم. برگزاری مجالس اهل بیت علیهم السلام ترنج ( تربیت. نیروی. جوان ) ارتباط با مدیر کانال، حسین رضوانی ۰۹۱۱۶۶۰۸۹۶۰ ۰۹۱۱۹۸۸۹۱۳۱ در پیام رسان ایتا
مشاهده در ایتا
دانلود
؛ دعای میلیاردی در نماز 🤲 🎙 حجت الاسلام و المسلمین آقا نماز شب مي‌خواند مي‌گويد: «اللهم اغفر لسيد حسن نصر الله» يک کلمه اضافه بگو: «و من احبّه» وقتي گفتي: «من احبِّه» صدها ميليون اضافه شد. «اللهم اغفر لفلاني و من احبّه» خدايا ايشان را بيامرز و هرکس هم ايشان را دوست دارد بيامرز. طرفدارانش هم بيامرز. در نماز هم همينطور است، شما نمي‌گويي: «السلام علينا و علي ايراني‌ها» عباد الله الصالحين! محدوديت ندارد. «سمع الله لحمدي» تو يک نفر هستي حمد خدا را مي‌کني. بگو: «سمع الله لمن حمده»، «من حمده» ميلياردي شد. چند ميليارد فرشته و جن و انس حمد خدا را مي‌کنند؟ بگو: «سمع الله لمن حمده» نگو: «اياک اعبد، اياک نعبد» اعبد يکي و نعبد... ما در نيت محدوديت نداريم. الآن درس که مي‌خوانيم، من درس مي‌خوانم براي نجات بشريت، نه اينکه مدرک بگيرم و شغلي انتخاب کنم و تشکيل زندگي بدهم. تشکيل زندگي يک نفر هستي ولي نجات بشر، نيت است. ما در نيت سرمان کلاه مي‌رود، خيلي وقت‌ها نيت‌هاي ميلياردي مي‌توانيم بکنيم اما غافل هستيم. @torraanj
: به معنای آشکار شدن است، ولی آشکار شدنی که یک لایه است و بطن ندارد. اگر شما دستکش را دست کنید روی دستکش ظاهر آن، و درون دستکش باطن آن است ولی همین دستکش اگر داخل اش برگردانید و فقط ظاهر داشته باشد، به مرحله بروز رسیده است. وَيَوْمَ نُسَيِّرُ الْجِبَالَ وَتَرَى الْأَرْضَ بَارِزَةً (۴۷_کهف) و (یاد کن) روزی که ما کوهها را به رفتار آریم و زمین را صاف و بدون پست و بلندی آشکارا ببینی. یعنی در روز ، زمین دیگر کمر و باطن ندارد؛ با زلزله روز قیامت مسطح شده و هر چه در باطن دارد بیرون خواهد ریخت و ظاهر و باطن اش یکی خواهد شد و به مرحله بروز خواهد رسید. يَوْمَ هُمْ بَارِزُونَ (۱۶_غافر) آن روزی که همه خلق پدیدار شوند (و نیک و بدشان آشکار گردد) می دانیم روز قیامت "يَوْمَ تُبْلَي السَّرائِرُ" است، یعنی درون و باطن انسان ها به بیرون شان ریخته می شود و به مرحله بروز و آشکار شدن هویت شان می رسند. وَبُرِّزَتِ الْجَحِيمُ لِمَنْ يَرَىٰ (۳۶_نازعات) و دوزخ برای بینندگان آشکار شود. یعنی در روز قیامت درپوش های چاه های جهنم از روی آن کنار زده خواهند شد و باطن آن که آتش است به ظاهر آن راه خواهد یافت و آتش آشکار خواهد شد. يَوْمَ تُبَدَّلُ الْأَرْضُ غَيْرَ الْأَرْضِ وَالسَّمَاوَاتُ ۖ وَبَرَزُوا لِلَّهِ الْوَاحِدِ الْقَهَّارِ (۴۸_ابراهیم) روزی که زمین (به امر ) به غیر این زمین مبدل شود و هم آسمانها دگرگون شوند و تمام خلق در پیشگاه (حکم) خدای یکتای قادر قاهر حاضر شوند. یعنی مردم در حالی که باطن شان با ظاهرشان یکی شده و باطنی ندارند که در پشت ظاهری پنهان شده باشند در نزد متعال در روز قیامت بروز خواهند کرد. وَبَرَزُوا لِلَّهِ جَمِيعًا فَقَالَ الضُّعَفَاءُ لِلَّذِينَ اسْتَكْبَرُوا (۲۱_ابراهیم) و (روزی که) مردم از قبرها برانگیخته و به پیشگاه خدا حاضر شوند آن گاه ضعیفان به گردنکشان گویند. یعنی در روز قیامت ظاهر و باطن یکی شده و ضعفاء، دشمنان و مستکبران را خواهند شناخت. وَ لَمَّا بَرَزُوا لِجالُوتَ وَ جُنُودِهِ قالُوا رَبَّنا أَفْرِغْ عَلَيْنا صَبْراً (۲۵۰_بقره) و چون با جالوت و سپاهیانش روبرو شدند گفتند: پروردگارا! صبری به ما ده و قدمهایمان را استوار ساز و بر گروه کافران پیروزمان کن. به جنگجو، "مبارز" گویند؛ چون ظاهر و باطن اش در میدان جنگ یکی است، چنانچه در درون و باطن آرزو و خواستار نابودی خَصم است و آن باطن خود را در میدان جنگ با شمشیر خود بروز و نشان می دهد. برعکس منافق که ظاهر و باطن اش پشت میدان جنگ یکی نیست و "متظاهر" کسی را گویند که باطن او در ظاهرش پیدا نیست. برای توضیح امر به آیات قرآن در باب دو لغت "تَرک و هِجر" مراجعه می کنیم. برای ورود به این بحث باید بدانیم هر شئ از دو چیز تکمیل می شود:. یکی ماهیت، و دیگری قالب؛ که اگر ماهیت و قالب همراه هم رها شوند به آن "تَرک" گویند. إِنْ تَرَكَ خَيْراً الْوَصِيَّةُ لِلْوالِدَيْنِ وَ الْأَقْرَبِينَ (۱۸۰_بقره) برای ارث در زمان ، حق تعالی واژه تَرَک را بکار برده، چون یک ثروت از دو بخش ماهیت و قالب تشکیل شده است. ماهیت یک ثروت استفاده از آن در شرّ و خیر است، و قالب آن همان وجود آن است. حق تعالی می خواهد انسان در زمان مرگ به ثروت خود ماهیت بدهد و آن را برای بعد از مرگ خود بخشی را در کار خیر رها کند. (صلی الله علیه و آله) می فرمایند: إنِّی تَارکُ فِیکُم الثِّقلَین کِتابَ اللّه وَ عِترَتی مراد از تَرک آن است که هم کتاب خدا و هم حدیث که یک قالب است در کنار ماهیت که همان تدبر و درک و عمل کردن آن است برای شما رها کرده در اختیار شما نهادم. @torraanj
5.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سلام بر مهدی😍🤚 روز من با سلام بر تو آغاز می شود💚 🌱 💚 @torraanj
هروز یک سلام خدمتِ ارباب 🌱 صلی الله علیک یا اباعبدالله 💚 @torraanj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌱 عَنْ الْبَراءِ بْنِ عازِبٍ رَضِىَ اللّهُ عَنْهُما قالَ: سَمِعْتُ رَسُولَ اللّهِ صلي الله عليه و آلهيَقُولُ: مَـنْ مَنَحَ مَنـيحَةَ لَبَنٍ، اَوْوَرَقٍ، اَوْهَـدى زُقـاقا كانَ لَهُ مِـثْلُ عِـتْقِ رَقَبَةٍ. 🌱براء بن عازب مى گويد: از پيامبر خدا صلي الله عليه و آله شنيدم كه فرمود: كسى كه گوسفند يا شتر را به ديگرى دهد تا از شيرش استفاده كند و سپس برگرداند، يا يك درهم قرض بدهد، يا گمشده اى را راهنمائى نمايد خداوند متعال پاداش آزاد كردن بنده اى را به او خواهد داد. 🌱🌱🌱🌱🌱🌱🌱 📚[ الترغيب و الترهيب، ج 2، ص 39 .] 🍁 @torraanj
همسرش به او گفته بود ؛ تو بالاخره از طریق ِهمین چشم‌هایت می‌شوی . حاجی با شوق پرسید، چرا ؟ او که دلش نیامد جواب ندهد یا به او بگوید من می‌خوانم، می‌کنم که تو بمانی، شهید نشوی ؛ دلیلش را گفت ؛ چون به این چشم‌ها هم جمال داده هم کمال . . این چشم‌ها در راه خدا بیداری زیاد کشیده، اشک هم زیاد ریخته . @torraanj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا