💐دو هدیه ویژه حضرت امام هادی(علیه السلام) به عالم:
یکی #زیارت_جامعه_کبیره و دیگری #زیارت_غدیریه است.
🍃🌸🍃دو نقشه جامع سعادت دنیا و آخرت.
🌷شایسته است همیشه به ویژه این روزها بیشتر از مواهب الهی این امام با عظمت و عزیز بهرهمند شویم.
🌸🍃🌸پانزدهم ذیحجه، ولادت باسعادت حضرت #امام_هادی(علیه السلام) بر شما مبارک باد.
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
امام هادی (علیه السلام) میفرماید: «مَنْ هَانَتْ عَلَيْهِ نَفْسُهُ فَلَا تَأْمَنْ شرَّهُ؛ كسى كه شخصيّتش بر او بى ارزش باشد (ارزش براى خودش قائل نباشد) از شرّ او در امان نباش»
نکته: «این روایت نورانی ناظر به آن مسأله است که از مهم ترين عواملى كه جلو فساد و بدكارى را مىگيرد، وجود شخصيّت يا لااقل احساس شخصيّت است.»
شخصیتشناسی انسان در آموزههای امام هادی(علیه السلام) از منظر آیت الله مکارم شیرازی
🌱🌺☘عیدتان مبارک
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
🍃امام هادی(ع)می فرمایند:
«نارضایتی پدر و مادر، کم توانی را به دنبال دارد و آدمی را به ذلت می کشاند...»
📚مسند الامام الهادی، ص۳۰۳
گل نغمۀ شادی از منادی آمد
از سوی مدینه بانگ شادی آمد
با آمدن طنین بال جبریل
عطر نفس امام هادی آمد
🌸✨میلاد امام هادی (ع) مبارک✨🌸
💠کانال ارتباط با خدا
@harrozbakhoda
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐ولادت با سعادت امام علی نقی، هادی الأمه(علیه السلام)مبارک باد.
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
🍃بخش پنجم خطابه #غدیر: اهمیت امامت در #نظام_اسلامی و اشارهای دوباره به فضل امام امت، حضرت #أمیرالمؤمنین(علیهالسلام) و پرهیز از حسادت و جریان نفاق
...مَعاشِرَ النّاسِ، إنَّما أَکْمَلَ اللّهُ عَزَّ وَجَلَّ دینَکُمْ بِإمامَتِهِ. فَمَنْ لَمْیأْتَمَّ بِهِ وَبِمَنْ یقُومُ مَقامَهُ مِنْ وُلْدی مِنْ صُلْبِهِ إلی یوْمِ الْقِیامَةِ وَ الْعَرْضِ عَلَی اللّهِ عَزَّ وَجَلَّ فَأُولئِکَ الَّذینَ حَبِطَتْ أَعْمالُهُمْ فِی الدُّنْیا و الاْآخِرَةِ وَفِی النّارِ هُمْ خالِدُونَ، «لا یخَفَّفُ عَنْهُمُ الْعَذابُ وَلا هُمْ ینْظَرُونَ»
ای مردم، خداوند دین شما را با امامت او کامل نمود، پس هر کس اقتدا نکند به او و به کسانی که جانشین او از فرزندان من و از نسل او هستند تا روز قیامت و روز رفتن به پیشگاه خداوند عزوجل، چنین کسانی اعمالشان در دنیا و آخرت از بین رفته و در آتش دائمی خواهند بود. عذاب از آنان تخفیف نمییابد و به آنها مهلت داده نمیشود.
مَعاشِرَ النّاسِ، هذا عَلِی، أَنْصَرُکُمْ لی وَ أَحَقُّکُمْ بی وَ أَقْرَبُکُمْ إلَی وَ أَعَزُّکُمْ عَلَی وَ اللّهُ عَزَّ وَجَلَّ وَ أَنَا عَنْهُ راضِیانِ وَ ما نَزَلَتْ آیةُ رِضی فِی الْقُرْآنِ إلاّ فیهِ وَ لا خاطَبَ اللّهُ الَّذینَ آمَنُوا إلاّ بَدَأَ بِهِ وَ لا نَزَلَتْ آیةُ مَدْحٍ فِی الْقُرآنِ إلاّ فیهِ وَ لا شَهِدَ اللّهُ بِالْجَنَّةِ فی «هَلْ أَتی عَلَی الاِْنْسانِ» إلاّ لَهُ، وَ لا أَنْزَلَها فی سِواهُ وَ لا مَدَحَ بِها غَیرَهُ.
ای مردم، این علی است که یاریکنندهترین شما نسبت به من و سزاوارترین شما به من و نزدیکترین شما به من و عزیزترین شما نزد من است. خداوند عزوجل و من از او راضی هستیم. هیچ آیه رضایتی در قرآن نازل نشده مگر درباره او، و هیچگاه خداوند مؤمنین را مورد خطاب قرار نداده مگر آنکه ابتدا او مخاطب بوده است، و هیچ آیه مدحی در قرآن نیست مگر درباره او، و خداوند در سوره «هَلْ اَتی عَلَی الاْءِنْسانِ...» شهادت به بهشت نداده مگر برای او، و این سوره را درباره غیر او نازل نکرده و با این سوره جز او را مدح نکرده است.
مَعاشِرَ النّاسِ، هُوَ ناصِرُ دینِ اللّهِ وَ الْمُجادِلُ عَنْ رَسُولِ اللّهِ وَ هُوَ التَّقِی النَّقِی الْهادِی الْمَهْدِی. نَبِیکُمْ خَیرُ نَبِی وَوَصِیکُمْ خَیرُ وَصِی وَ بَنُوهُ خَیرُ الأوْصِیاءِ
ای مردم، او یاریدهنده دین خدا و دفاعکننده از رسول خداست، و اوست با تقوای پاکیزه هدایتکننده هدایتشده. پیامبرتان بهترین پیامبر و وصیتان بهترین وصی و فرزندان او بهترین اوصیاء هستند.
مَعاشِرَ النّاسِ، ذُرِّیةُ کُلُّ نَبِی مِنْ صُلْبِهِ وَ ذُرِّیتی مِنْ صُلْبِ أمیرِالْمُؤْمِنینَ عَلِی
ای مردم، نسل هر پیامبری از صلب خود او هستند ولی نسل من از صلب #أمیرالمؤمنین_علی است.
مَعاشِرَ النّاسِ، إنَّ إبْلیسَ أَخْرَجَ آدَمَ مِنَ الْجَنَّةِ بِالْحَسَدِ، فَلا تَحْسُدُوهُ فَتَحْبِطَ أَعْمالُکُمْ وَ تَزِلَّ أَقْدامُکُمْ، فَإنَّ آدَمَ أُهْبِطَ إلَی الاْرْضِ بِخَطیئَةٍ واحِدَةٍ وَ هُوَ صَفْوَةُ اللّهِ عَزَّ وَجَلَّ وَ کَیفَ بِکُمْ وَ أَنْتُمْ أَنْتُمْ وَ مِنْکُمْ أَعْداءُ اللّه،
ألا وَ إنَّهُ لا یبْغِضُ عَلِیا إلاّ شَقِی وَ لا یوالی عَلِیا إلاّ تَقِی وَ لا یؤمِنُ بِهِ إلاّ مُؤمِنٌ مُخْلِصٌ وَ فی عَلِی ـ وَاللّهِ ـ نَزَلَتْ سُورَةُ الْعَصْرِ: «بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ، وَالْعَصْرِ، إنَّ الإنْسانَ لَفی خُسْرٍ» إلاّ عَلِی الَّذی آمَنَ وَ رَضِی بِالْحَقِّ وَ الصَّبْرِ،
مَعاشِرَ النّاسِ، قَدْ اسْتَشْهَدْتُ اللّهَ وَ بَلَّغْتُکُمْ رِسالَتی وَ ما عَلَی الرَّسُولِ إلاَّ الْبَلاغُ الْمُبینُ،
مَعاشِرَ النّاسِ، «اتَّقُوا اللّهَ حَقَّ تُقاتِهِ وَلا تَمُوتُنَّ إلاّ وَأَنْتُمْ مُسْلِمُونَ»ِ
ای مردم، شیطان آدم را با حسد از بهشت بیرون کرد. مبادا به #علی حسد کنید که اعمالتان نابود شود و قدمهایتان بلغزد. آدم به خاطر یک گناه به زمین فرستاده شد در حالی که انتخاب شده خداوند عزوجل بود، پس شما چگونه خواهید بود در حالی که شمایید و در بین شما دشمنان خدا هستند.
بدانید که با علی دشمنی نمیکند مگر شقی و با علی دوستی نمیکند مگر با #تقوی، و به او #ایمان نمیآورد مگر مؤمن مخلص. به خدا قسم درباره علی نازل شده است سوره «و #العصر»: «بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمانِ الرَّحیمِ، وَ الْعَصْرِ، اِنَّ الاْءِنْسانَ لَفی خُسْرٍ»، «قسم به عصر، انسان در زیان است» مگر علی که ایمان آورد و به حق و صبر راضی شد.
ای مردم، من خدا را شاهد گرفتم و رسالتم را به شما ابلاغ نمودم، و بر عهده رسول جز ابلاغ روشن چیزی نیست.
ای مردم، از خدا بترسید آن گونه که باید ترسید و از دنیا نروید مگر آنکه مسلمان باشید...
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
✉️ نامه ی جمعی از پزشکان،اساتید دانشگاه و حوزه و برخی اندیشکده های حوزوی و دانشگاهی به رئیس جمهور منتخب:
بسم اللّه الّرحمن الّرحیم
حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای حاج سید ابراهیم رئیسی
منتخب دوره سیزدهم ریاست جمهوری
سلام علیکم
گروهی از پزشکان،اساتید دانشگاه های مختلف کشور و پژوهشگران و اساتید حوزه های علمیه، پس از ماه ها پژوهش، مطالعه و تحقیق و ارزیابی از وضعیت نظام بهداشت، درمان و سلامت کشور پیشنهاداتی به منظور اصلاح سیاست ها، اجرای دقیق قوانین و بکارگیری نیروهای خدوم در این حوزه ارسال می دارند.
امید است با عنایات باری تعالی و روحیه تحولی و جهادی جنابعالی این پیشنهادات به منصه ی اجرا برسد:
١) طبق بند ١-٢ سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در حوزه سلامت در سال ١٣٩٣، بایستی سیاست ها و مقررات ابلاغی وزارت بهداشت با لحاظ تقدّمِ پیشگیری بیماری بر درمان صورت پذیرد لکن بی توجهی مسئولین بهداشت و درمان کشور به این اصل مهم و دینی، منجر به آسیب های جدیدی به سلامت مردم شده است به طوری که امروز اندک شمارند خانواده ای که در آن عضوی سالم و بدون رنج و درد بیماری یافت شود. وضعیت اسفناک سلامت مردم را در آئینه آمار و ارقام های مستند وزارت بهداشت بهتر می توان مشاهده نمود. به عنوان نمونه در سال ١٣٩٧ از مجموع ٣٩٠ هزارفوتی کشور،علت فوت قریب به ۴٠ درصد، بیماری های قلبی و عروقی بوده است یعنی چیزی معادل به روزانه ۴١٩ نفر. در همین سال بیش از ١٠ درصد از هموطنان به علت سرطان فوت کردند، به عبارتی معادل روزانه ١١٧ نفر. امروز حدود ١٠درصد از جمعیت کشور به بیماری دیابت دچار هستند. آیا مستحضر هستید طبق آمار وزارت بهداشت در هر سه دقیقه یک پا در ایران به علت این بیماری قطع میشود؟ آیا می دانید در ایران سالانه ١٠٠ هزار نفر به علت فشارخون فوت میکنند؟ آیا این وضعیت دردناک بیماری ها حاصل از یک نظام تغذیه ای سالم و پیشگیرانه است؟! آیا بهتر نیست بجای ساختن بیمارستان با اصلاح نظام سبک زندگی برای مردم سلامتی و حیات به ارمغان بیاوریم؟
آیا رخداد روزانه بیش از ١٠٠٠ سقط جنین، حاصل یک نظام بهداشت و درمان مبتنی بر ارزش های اسلامی است یا میراث نظام های طاغوتی گذشته و حاصل از نفوذ فرهنگ غربی است؟
٢- پیشنهاد می شود در مسئولیت های مربوط به این حوزه افرادی را به خدمت منصوب نمایید که به علت فعالیت در بخش تولید یا واردات دارو و تجهیزات پزشکی دچار تعارض منافع نشوند. متأسفانه نادیده گرفتن این مهم، موجب عدم اجرای قوانین و رسیدن آسیب جدیدی به سلامت مردم شده است. البته صورت دیگر تعارض منافع زمانی است که نان گروهی از پزشکان به بیمار شدن مردم وابسته است، آنگاه اگر عنصر ایمان و تقوا در آن ها قوی نباشد، دیگری تلاشی برای اجرای سیاست های مربوط به پیشگیری از بیماری صورت نمی گیرد.
٣-به مسئولین امر در این حوزه تأکید شود به جای قرائت و اجرای سیاست ها و برنامه های سازمان های بین اللملی تحت نفوذ استکبار جهانی از جمله سازمان جهانی بهداشت (WHO) که سابقه ی خباثت هایشان در مسئله کنترل جمعیت، سقط جنین و تألیف و اجرای بخش هفتم سند توسعه پایدارِ ٢٠٣٠ در بسیاری از کشورها از جمله ایران، بر همگان روشن است،از ظرفیت پزشکان بومی،متخصص و مؤمن کشور استفاده شود.
۴- مستند به بند ١٢ سیاست های ابلاغی رهبری در حوزه سلامت در سال ٩٣، وزارت بهداشت مکلف به"بازشناسی، تبیین،ترویج،توسعه ونهادینه کردن طب سنتی" می باشد؛ پیشنهاد می شود به جای ادامه ی برخی بی توجهی ها و لجاجت های غیر استدلالی و غیر علمی که بعضاً ریشه در به خطر افتادن منافع برخی افراد دارد،از ظرفیت طب اسلامی-سنتی که از مزیّت هایی چون تقدم پیشگیری بر درمان،عوارض بسیار ناچیز،هزینه کم درمانی و تشخیصی برای مردم و کشور و منطبق بودن با اصول و مبانی دینی برخوردار است، در دولت حضرتعالی بهره گیری حداکثری صورت گیرد. در دولت های یازدهم و دوازدهم نه تنها طب اسلامی-سنتی هیچ سهمی در بودجه ی کشور نداشته است، بلکه با ایجاد برخی از موانع،از خدمت رسانی این جریان به سلامت مردم جلوگیری شده است.امید داریم اقدامات دولت سیزدهم در راستای حمایت از طب سنتی و اسلامی منجر به سلامت مردم،پیشگیری از بیماری و جلوگیری از هدر رفتن منابع مالی کشور و کاهش هزینه های درمانی مردم عزیز شود.
۵- باتوجه به وجود آموزه های بسیار وغنی وحیانی درحوزه ی سلامت، امید است دولت سیزدهم به عنوان یک دولت اسلامی، با بهره گیری از پژوهشگران حوزه های علمیه، بتواند زمینه را برای تولید و عملیاتی شدن نظام سلامت اسلامی که با محوریت وحی و حاصل یک جریان تقومی بین اندیشه های وحیانی،تجربی و عقلی است، فراهم کند و ان شاءالله این گام، قدمی مؤثر در تحقق تمدن نوین اسلامی باشد.
در آخر برای حضرتعالی و همه ی مسئولین نظام مقدس جمهوری اسلامی آرزوی اخلاص و عاقبت بخیری می کنیم.
٣ مردادماه ١۴٠٠
@howzehenghelab
💠کتاب «فقه نظام بانکی» آیت الله اراکی منتشر شد.
🔹 کتاب “فقه نظام بانکی” به قلم آیت الله اراکی توسط انتشارات نشر ناب ماندگار به زیور طبع آراسته شد.
📌«بانک» در نظام اقتصادی اسلام ماهیتی کاملاً متفاوت از بانک در نظام سرمایهداری دارد. بانک در نظام اقتصادی اسلام عبارت است از: «نهادی که وظیفه آن صیانت از داراییهای مردم و هدایت آن در جهت بهرهبرداری صحیح از آن و ارائه خدمات اقتصادی بهتر به عموم مردم است»؛ بنابر این تعریف، بانک در نظام اقتصادی اسلام، ماهیت «خدمت به مردم» دارد و نقش اصلی آن واسطهگری میان سرمایۀ صاحبان سرمایه و کار صاحبان کار است.
🏦نهاد «بانک» بهترین جایگاه و وسیله جهت به گردش درآوردن ثروت جامعه و بکارگیری آن در فعالیتهای اقتصادی است. در این نوشتار به انواع بانکها و تبیین وظایف ششگانه «بانک» پرداخته شده است که یکی از مهمترین وظایف «بانک» در نظام اسلامی، روانهسازی سرمایه به سمت عموم فعالان اقتصادی، بلکه عموم بهرهبرداران اقتصادی است.
🔸علاقه مندان می توانند این اثر را با مراجعه به انتشارات نشر ناب ماندگار به آدرس: قم بلوار معلم میدان روح الله جنب مسجد سلماسی نشر ناب ماندگار و یا با شماره ذیل تماس حاصل و تهیه نمایند.
شماره تماس: 37749893_025
🔻کانال رسمی آیت الله اراکی: @mohsenaraki_ir
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
🍃بیست توصیه حضرت أمیرالمؤمنین(علیه السلام) در آداب غدیر
#عید_غدیر
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
🍃رهبر عزیز انقلاب: اگر ما مردم شیعه و مدعی پیروی از امیرالمؤمنین حقیقت #غدیر را درست تبیین کنیم، هم خودمان درک کنیم، هم به دیگران معرفی کنیم، خود مسئلهی غدیر میتواند وحدتآفرین باشد. ۱۳۹۱/۰۸/۱۰
🌟 ۳ روز تا عید غدیر #بزرگترین_عید
💻 @Khamenei_ir
🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃🌸🍃
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
📝 بازخوانی | عید امامت، امتداد ولایت
📜 مروری بر اهمیت و ابعاد مسأله «غدیر» در بیانات رهبرانقلاب
🔻 «غدیر در آثار اسلامی ما به «عیداللَّهالاکبر»، «یوم العهد المعهود» و «یوم المیثاق المأخوذ» تعبیر شده است. این تعبیرات که نشان دهنده تأکید و اهتمامی خاص به این روز شریف است، خصوصیتش در مسأله ولایت است.» ۷۸/۱/۱۶
👈🏻 جایگاه مسئلهی «غدیر» و موضوعِ معرّفی امیرالمؤمنین (علیهالسّلام) بهعنوان جانشین پیغمبراکرم (صلوات الله علیه) در بیانات مختلف حضرت آیتالله خامنهای مورد تحلیل قرار گرفته است.
khamenei.ir
🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
🍃بخش ششم خطابه #غدیر: روشنگریهای حضرت پیامبر(صلی الله علیه وآله) و ترسیم نقشه راه امت و پرهیز از جبهه #نفاق
(1) مَعاشِرَ النّاسِ، «آمِنُوا بِاللّهِ وَ رَسُولِهِ وَ النُّورِ الَّذی أُنْزِلَ مَعَهُ مِنْ قَبْلِ أَنْ نَطْمِسَ وُجُوها فَنَرُدَّها عَلی أدْبارِها أَوْ نَلْعَنَهُمْ کَما لَعَنّا أَصْحابَ السَّبْتِ» بِاللّهِ ما عَنی بِهذِهِ الاْآیةِ إلاّ قَوْما مِنْ أَصْحابی أَعْرِفُهُمْ بِأَسْمائِهِمْ وَأَنْسابِهِمْ، وَ قَدْ أُمِرْتُ بِالصَّفْحِ عَنْهُمْ. فَلْیعْمَـلْ کُلُّ امْرِئٍ عَلی ما یجِدُ لِعَلِی فی قَلْبِهِ مِنَ الْحُبِّ وَ الْبُغْضِ.
ای مردم، «#ایمان آورید به خدا و رسولش و به نوری که همراه او نازل شده است، قبل از آنکه هلاک کنیم وجوهی را و آن صورتها را به پشت برگردانیم یا آنان را مانند اصحاب سبت لعنت کنیم» به خدا قسم، از این آیه قصد نشده است مگر قومی از اصحابم که آنان را به اسم و نسبشان میشناسم، ولی مأمورم بر آنان پردهپوشی کنم. پس هر کس عمل کند مطابق آنچه در قلبش از حب یا بغض نسبت به علی مییابد.
(2) مَعاشِرَ النّاسِ، النُّورُ مِنَ اللّهِ عَزَّ وَجَلَّ مَسْلُوکٌ فِیّ، ثُمَّ فی #عَلِی_بْنِ_أَبیطالِبٍ، ثُمَّ فِی النَّسْلِ مِنْهُ إلَی #الْقائِمِ_الْمَهْدِی الَّذی یأْخُذُ بِحَقِّ اللّهِ وَبِکُلِّ حَقٍّ هُوَ لَنا، لِأنّ اللّهَ عَزَّ وَجَلَّ قَدْ جَعَلَنا حُجَّةً عَلَی الْمُقَصِّرینَ وَ الْمُعانِدینَ وَ الْمُخالِفینَ وَ الْخائِنینَ وَ الاْآثِمینَ وَ الظّالِمینَ وَ الْغاصِبینَ مِنْ جَمیعِ الْعالَمینَ.
ای مردم، نور از جانب خداوند عزوجل در من نهاده شده و سپس در #علی بن ابیطالب و بعد در نسل او تا #مهدی قائم، که حق خداوند و هر حقی که برای ما باشد میگیرد، چرا که خداوند عزوجل ما را بر کوتاهیکنندگان و بر معاندان و مخالفان و خائنان و گناهکاران و ظالمان و غاصبان از همه عالمیان حجت قرار داده است.
(3) مَعاشِرَ النّاسِ، أُنْذِرُکُمْ أَنّی رَسُولُ اللّهِ قَدْ خَلَتْ مِنْ قَبْلِی الرُّسُلُ، أَفَإنْ مِتُّ أَوْ قُتِلْتُ انْقَلَبْتُمْ عَلی أَعْقابِکُمْ ؟ وَ مَنْ ینْقَلِبْ عَلی عَقِبَیهِ فَلَنْ یضُرَّ اللّهَ شَیئا وَ سَیجْزِی اللّهُ الشّاکِرینَ الصّابِرینَ.
أَلا وَ إنَّ عَلِیا هُوَ الْمَوْصُوفُ بِالصَّبْرِ وَالشُّکْرِ، ثُمَّ مِنْ بَعْدِهِ وُلْدی مِنْ صُلْبِهِ.
ای مردم، شما را میترسانم و انذار مینمایم که من رسول خدا هستم و قبل از من پیامبران بودهاند. آیا اگر من بمیرم یا کشته شوم شما عقبگرد مینمایید؟ هر کس به عقب برگردد به خدا ضرری نمیرساند و خداوند به زودی شاکرین و صابرین را پاداش میدهد.
بدانید که #علی است توصیف شده به #صبر و #شکر و بعد از او فرزندانم از نسل او چنیناند.
(4) مَعاشِرَ النّاسِ، لا تَمُنُّوا عَلَی بِإسْلامِکُمْ، بَلْ لا تَمُنُّوا عَلَی اللّهِ فَیحْبِطَ عَمَلَکُمْ وَ یسْخَطَ عَلَیکُمْ وَ یبْتَلِیکُمْ بِشُواظٍ مِنْ نارٍ وَ نُحاسٍ، إنَّ رَبَّکُمْ لَبِالْمِرْصادِ.
ای مردم، با اسلامتان بر من منّت مگذارید، بلکه بر خدا منت نگذارید که اعمالتان را نابود مینماید و بر شما غضب میکند و شما را به شعلهای از آتش و مس گداخته مبتلا میکند. پروردگار شما در کمین است.
(5) مَعاشِرَ النّاسِ، إنَّهُ سَیکُونُ مِنْ بَعْدی أَئِمَّةٌ یدْعُونَ إلَی النّارِ وَ یوْمَ الْقِیامَةِ لا ینْصَرُونَ.
مَعاشِرَ النّاسِ، إنَّ اللّهَ وَ أَنَا بَریئانِ مِنْهُمْ.
ای مردم، بعد از من امامانی خواهند بود که به آتش دعوت میکنند و روز قیامت کمک نمیشوند.
ای مردم، خداوند و من از آنان بیزار هستیم
(6) مَعاشِرَ النّاسِ، إنَّهُمْ وَ أَنْصارَهُمْ وَ أَتْباعَهُمْ وَ أَشْیاعَهُمْ فِی الدَّرْکِ الأسْفَلِ مِنَ النّارِ وَ لَبِئْسَ مَثْوَی الْمُتَکَبِّرینَ
ای مردم،آنان و یارانشان و تابعینشان و پیروانشان در پایینترین درجه آتشاند و چه بد است جای متکبران.
(7) ألا إنَّهُمْ أَصْحابُ الصَّحیفَةِ، فَلْینْظُـرْ أَحَدُکُمْ فی صَحیفَتِهِ!!
قال: فذهب علی الناس ـ إلاّ شرذمة منهم ـ أمر الصحیفة.
بدانید که آنان «اصحاب صحیفه» هستند، پس هر یک از شما در صحیفه خود نظر کند.
راوی میگوید: وقتی پیامبر (صلی الله علیه و آله) نام «اصحاب صحیفه» را آورد اکثر مردم منظور حضرت از این کلام را نفهمیدند و برایشان سؤالانگیز شد و فقط عده کمی مقصود حضرت را فهمیدند.
(8) مَعاشِرَ النّاسِ، إنّی أَدَعُها إمامَةً وَ وِراثَةً فی عَقِبی إلی یوْمِ الْقِیامَةِ، وَ قَدْ بَلَّغْتُ ما أُمِرْتُ بِتَبْلیغِهِ حُجَّةً عَلی کُلِّ حاضِرٍ وَ غائِبٍ، وَ عَلی کُلِّ أَحَدٍ مِمَّنْ شَهِدَ أَوْ لَمْ یشْهَدْ، وُلِدَ أَوْ لَمْ یولَدْ، ««#فَلْیبَلِّغِ_الْحاضِرُ_الْغائِبَ_وَالْوالِدُالْوَلَدَإلی_یوْمِ_الْقِیامَةِ»»
ای مردم، من امر خلافت را به عنوان #امامت و وراثتِ آن در نسل خودم تا روز قیامت به ودیعه میسپارم و من رسانیدم آنچه مأمور به ابلاغش بودم تا حجت باشد بر حاضر و غایب و بر همه کسانی که حضور دارند یا ندارند، به دنیا آمدهاند یا نیامدهاند. #پس_حاضران_به_غایبان_وپدران_به_فرزندان_تاروزقیامت_برسانند.
(9) وَ سَیجْعَلُونَ الإمامَةَ بَعْدی مُلْکاً وَ اغْتِصاباً، ألا لَعَنَ اللّهُ الْغاصِبینَ الْمُغْتَصِبینَ وَ عِنْدَها سَیفْرُغُ لَکُمْ أَیهَا الثَّقَلانِ مَنْ یفْرُغُ وَ یرْسَلُ عَلَیکُما شُواظٌ مِنْ نارٍ وَ نُحاسٌ فَلا تَنْتَصِرانِ.
و به زودی امامت را بعد از من به عنوان پادشاهی و با ظلم و زور میگیرند. خداوند غاصبین و تعدیکنندگان را لعنت کند. و در آن هنگام است ـای جن و انس ـ که میریزد برای شما آنکه باید بریزد و میفرستد بر شما شعلهای از آتش و مس گداخته و نمیتوانید آن را از خود دفع کنید.
(10) مَعاشِرَ النّاسِ، إنَّ اللّهَ عَزَّ وَجَلَّ لَمْ یکُنْ لِیذَرَکُمْ عَلی ما أَنْتُمْ عَلَیهِ حَتّی یمیزَ الْخَبیثَ مِنَ الطَّیبِ وَما کانَ اللّهُ لِیطْلِعَکُمْ عَلَی الْغَیبِ.
ای مردم، خداوند عزوجل شما را به حال خود رها نخواهد کرد تا آنکه خبیث را از پاکیزه جدا کند و خداوند شما را بر غیب مطلع نمیکند.
(11)مَعاشِرَ النّاسِ، إنَّهُ ما مِنْ قَرْیةٍ إلاّ وَ اللّهُ مُهْلِکُها بِتَکْذیبِها قَبْلَ یوْمِ الْقِیامَةِ وَ مُمَلِّکُهَا #الإمامَ_الْمَهْدِی وَ اللّهُ مُصَدِّقٌ وَعْدَهُ.
ای مردم، هیچ سرزمین آبادی نیست مگر آنکه در اثر تکذیبِ (اهل آن آیات الهی را) خداوند قبل از روز قیامت آنان را هلاک خواهد کرد و آن را تحت حکومت #امام_مهدی خواهد آورد، و خداوند وعده خود را عملی مینماید.
(12)مَعاشِرَ النّاسِ، قَدْ ضَلَّ قَبْلَکُمْ أَکْثَرُ الأوَّلینَ وَ اللّهُ لَقَدْ أَهْلَکَ الأوَّلینَ وَ هُوَ مُهْلِکُ الآخِرینَ.
قالَ اللّهُ تَعالی: «أَلَمْ نُهْلِکِ الأوَّلینَ، ثُمَّ نُتْبِعُهُمُ الاْآخِرینَ، کَذلِکَ نَفْعَلُ بِالْمُجْرِمینَ، وَیلٌ یوْمَئِذٍ لِلْمُکَذِّبینَ»
ای مردم، قبل از شما اکثر پیشینیان هلاک شدند، و خداوند آنها را هلاک نمود و اوست که آیندگان را هلاک خواهد کرد.
خدای تعالی میفرماید: «اَلَمْنُهْلِکِ الاَْوَّلینَ...»، «آیا ماپیشینیان را هلاک نکردیم؟ آیا در پی آنان دیگران را نفرستادیم؟ ما با مجرمان چنین میکنیم. وای بر مکذبین در آن روز.
(13) مَعاشِرَ النّاسِ، إنَّ اللّهَ قَدْ أَمَرَنی وَ نَهانی وَ قَدْ أَمَرْتُ عَلِیا وَ نَهَیتُهُ بِأَمْرِهِ. فَعِلْمُ الأمْرِ وَ النَّهْی لَدَیهِ،
فَاسْمَعُوا لِأمْرِهِ تَسْلِمُوا وَ أَطیعُوهُ تَهْتَدُوا وَ انْتَهُوا لِنَهْیهِ تَرْشُدُوا وَ صیرُوا إلی مُرادِهِ وَ لا تَتَفَرَّقْ بِکُمُ السُّبُلُ عَنْ سَبیلِهِ...
ای مردم، خداوند مرا امر و نهی نموده است و من هم به امر الهی #علی را امر و نهی نمودهام و علم امر و نهی نزد اوست.
پس امر او را گوش دهید تا سلامت بمانید و او را اطاعت کنید تا هدایت شوید و نهی او را قبول کنید تا در راه درست باشید و به سوی مقصد و مراد او بروید و راههای بیگانه شما را از راه او منحرف نکند...
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸کلیپ کم یاب از سخنان با وجد و نشاط امام خمینی(ره) در خصوص #غدیر و حضرت #امام_علی (علیه السلام)
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
🍃امام هادی(علیه السلام) فرمودند:
با ورع و باتقوا باشید که این ورع و تقوا همان دینی است که همواره ما ملازم آن هستیم و پایبند به آن می باشیم و از پیروان خود نیز می خواهیم که چنین باشند. از ما [با عدم رعایت تقوا] شفاعت نخواهید و مارا به زحمت نیندازید.
عَلَیکُم بِالوَرَعِ فَاِنَّهُ الدّینُ الَّذی نَلازِمُهُ وَنُدینُ اللهَ تَعالیَ بِهِ وَنُریدُهُ مِمَّن یُوالینا لاتَتعَبُونا بِالشَّفاعَةِ.
وسائل الشیعه، ج15، ص 248
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
۵مرداد، سالروز عملیات مرصاد و قطع نخاع شدن سازمان منافقین
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
🌸اساس تربیت صحیح بر مدار محبت امام أمیرالمؤمنین علی (علیه السلام) است، «مَعَاشِرَ الْأَنْصَارِ اغْدُوا أَوْلَادَكُمْ عَلَى مَحَبَّةِ عَلِيٍّ»
شواهد التنزيل لقواعد التفضيل(عالم حسکانی(5ه.ق)، ج1، ص449 ،
من لا يحضره الفقيه، ج3، ص492: «عَلِيٌّ خَيْرُ الْبَشَرِ فَمَنْ أَبَى فَقَدْ كَفَرَ يَا مَعَاشِرَ الْأَنْصَارِ أَدِّبُوا أَوْلَادَكُمْ عَلَى حُبِّ عَلِيٍّ فَمَنْ أَبَى فَانْظُرُوا فِي شَأْنِ أُمِّهِ»
روضة المتقين في شرح من لا يحضره الفقيه، ج8، ص643، بَابُ تَأْدِيبِ الْوَلَدِ وَ امْتِحَانِه
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
کجای قرآن از علی(علیه السلام) گفته است؟
✅پاسخ
روزی معاویه وارد مکه شد، گروهی بر معاویه وارد شدند و گفتند : آیا می دانی که ابن عباس تفسیر قرآن می کند؟
معاویه گفت: خب ابن عباس پسر عمه ی پیغمبر بوده، او از هاشمیان است! اگر او نکند که تفسیر کند؟!
گفتند: آیات را به نفع علی بن ابیطالب تفسیر می کند و ما از این قضیه شاکی هستیم!
معاویه گفت: خودم رسما وارد مجلس می شوم و جمع شان را بر هم می زنم.
معاویه وارد مجلس تفسیر ابن عباس می شود، ابن عباس با چنان کیفیتی تفسیر آیات می کرد که معاویه هیچ جای اعتراضی برخود ندید!
بعد از مجلس معاویه رو به ابن عباس کرد و گفت:
ابن عباس تو تفسیر آیات می کنی یا فضائل علی بن ابیطالب را بازگو می کنی؟!
ابن عباس گفت :
معاویه به من بگو کجای قرآن است که فضائل علی بن ابیطالب نیست؟ از خودت هم سوال می کنم جواب می دهی؟
"انَّما اَنتَ مُنذِرُ و َلِکُلِ قَومِ هاد" آیه ٧ رعد این آیه برای کیست معاویه؟
معاویه گفت :
رسول خدا فرمود ؛ منذر این امت منم و هادی وجود علی بن ابیطالب است.
ابن عباس گفت : "اِنَّما یُریدُ اللهُ لِیُذهِبَ عَنکُمُ الرِّجسَ اَهلَ البَیتِ وَ یُطَهِّرَکُم تَطهیرا" آیه ٣٣ احزاب بگو این آیه برای کیست معاویه؟
معاویه گفت : این هم قصه ی طهارت و عصمت علی بن ابیطالب و اهل بیتش است.
ابن عباس گفت : "اِنَّما وَلیُّکُمُ اللهُ وَ رَسُولُه وَالَّذینَ ءامنوا الَّذینَ یُقیمونَ الصَّلوهَ وَ یُوتونَ الزَّکوةَ وَ هُم رکِعون" آیه ۵۵ مائده معاویه این آیه برای کیست؟
معاویه گفت : زمانی که علی بن ابیطالب انگشتر در راه خدا داد این آیه بر حق علی نازل شد، قبول دارم!
ابن عباس گفت : "عَمَّ یَتَساءَلون عَنِ النَّبَاِ العَظیم"آیه ١و٢ نبا معاویه بگو این آیه در حق کیست؟
معاویه گفت : رسول خدا فرمود ؛ خبر عظیم علی بن ابیطالب است که هم مردم ازش می پرسند و هم من از علی خواهم پرسید.
ابن عباس گفت : "وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللهِ جَمیعا وَ لا تَفَرَّقوا" آیه ١٠٣ آل عمران بگو ببینم این آیه برای کیست؟
معاویه گفت : پیغمبر فرمود ؛ حبل الله علی بن ابیطالب است دست به دامن علی بزنید و جای دیگر نروید که گمراه میشوید.
ابن عباس گفت : "کَفی بِاللهِ شَهیدا بَینی وَ بَینَکُم" آیه ۴٣ رعد این آیه برای چیست معاویه؟
معاویه گفت : این قصه قصه ی علم علی بن ابیطالب است که خدا همه ی علم جاری رو در سیره ی او تعریف میکند.
ابن عباس گفت : "قُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا و َأَبْنَاءَکُمْ و َنِسَاءَنَا و َنِسَاءَکُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَکُمْ" آیه ۶١ آل عمران بگو به من که این آیه برای کیست؟
معاویه گفت : این هم ماجرای مباهله با اهل نجران است که خدا در این آیه علی بن ابیطالب را نفس پیغمبر میخواند.
ابن عباس گفت : "ساَلَ سائِلٌ بِعَذابِ واقِع" آیه ١ معارج این آیه برای چیست معاویه؟
معاویه گفت : روز غدیر شخصی نزد رسول خدا آمد و گفت این سخنان از خودت بود یا از خدا؟ پیغمبر فرمود امر رسالت بود ، شخص رو به پیغمبر کرد و گفت ؛ به خدا بگو بر من عذاب وارد کند که تحمل ولایت علی را ندارم و خداوند جلوی همگان دشمن علی را هلاک کرد، ابن عباس قبول دارم.
آیا باید فقط همین آیه را بخوانی؟
ابن عباس گفت : "یا اَیُّهَا الرَّسولُ بَلِّغ ما اُنزِلَ اِلَیک" آیه ۶٧ مائده این آیه دیگر برای چیست معاویه؟
معاویه گفت : این هم ماجرای ابلاغ ولایت علی بن ابیطالب است قبول دارم!
ابن عباس گفت : "اَلیومَ اَکمَلتُ لَکُم دینَکُم" آیه ٣ مائده معاویه به من بگو این دگر برای کیست؟
معاویه گفت : این آیه هم اکمال دیانت در پرتوی ولایت علی بن ابیطالب است
ولی آیه ای دیگر بخوان نه این را !
ابن عباس از جا بلند شد و گفت:
معاویه به من بگو کجای قرآن را بخوانم که فضل علی بن ابیطالب نباشد؟! کجا را بخوانم که از علی بیان نشده باشد؟!
معاویه گفت : اصلا ابن عباس بخوان "اِذا زُلزِلَتِ الارض زلزالها" آیه ١ زلزله ابن عباس: این آیه هم فضل علی بن ابیطالب است!
معاویه گفت : علی در این آیه دگر چه می کند ابن عباس؟!
ابن عباس گفت : نشنیدی بعد از رسول خدا یک سال نگذشته بود که زلزله ای بر مدینه آمد که همه ی مردم از شدت وحشت از خانه به در شده بودند و علی در میانشان حاضر شد و خواند این آیه را و پایش را بر زمین کوبید و فرمود:
زمین ! ابوتراب بر تو امر می کند آرام گیر!
معاویه که از غضب بر خود می پیچید گفت:ابن عباس راحت بگو تا قرآن باشد، علی هم خواهد بود..۰۰۰
📚بحار الانوار ج ۴۴، ص۱۲۵
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
طوبای عفاف
کجای قرآن از علی(علیه السلام) گفته است؟ ✅پاسخ روزی معاویه وارد مکه شد، گروهی بر معاویه وارد شدند و
سلام.
✍عالم اهل سنت در قرن ۵ ه.ق به نام حاکم حسکانی کتابی نوشت در باره آیات قرآن حکیم که در شأن امام علی(علیه السلام) نازل شده است به نام شواهد التنزیل، شامل ۲۰۹ آیه قرآن حکیم.
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
👆کتاب شواهد التزیل یکی از هزاران کتابی است که در فضیلت حضرت أمیرالمؤمنین علیه الصلوة و السلام نوشته است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💐السلام علیک یا امیرالمؤمنین
https://eitaa.com/joinchat/4252696586Ce586060fd5
🍃بخش هفتم #خطابه_غدیر: اشاره به جایگاه #امامت و دوستان و دشمنان در #قرآن
(1) مَعاشِرَ النّاسِ، #أَنَاصِراطُ_اللّهِ_الْمُسْتَقیمُ الَّذی أَمَرَکُمْ بِاتِّباعِهِ، ثُمَّ #عَلِیّ مِنْ بَعْدی، ثُمَّ وُلْدی مِنْ صُلْبِهِ #أَئِمَّةُالْهُدی، یهْدُونَ إلَی الْحَقِّ وَبِهِ یعْدِلُونَ ای مردم، من راه مستقیم خداوند هستم که شما را به پیروی آن امر نموده، و سپس علی بعد از من، و سپس فرزندانم از نسل او که امامان هدایتاند، به حق هدایت میکنند و به یاری حق به عدالت رفتار میکنند.
(2) «بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ، الْحَمْدُ لِلّهِِ رَبِّ الْعالَمینَ، الرَّحْمنِ الرَّحیمِ، مالِکِ یوْمِ الدّینِ، إیاکَ نَعْبُدُ وَ إیاکَ نَسْتَعینُ، اهْدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقیمَ، صِراطَ الَّذینَ أَنْعَمْتَ عَلَیهِمْ غَیرِ الْمَغْضُوبُ عَلَیهِمْ وَ لاَ الضّالّینَ»، فِی نَزَلَتْ وَ فیهِمْ وَ اللّهِ نَزَلَتْ وَ لَهُمْ عَمَّتْ وَ إیاهُمْ خَصَّتْ، أُولئِکَ أَوْلِیاءُ اللّهِ الَّذینَ لا خَوْفٌ عَلَیهِمْ وَلا هُمْ یحْزَنُونَ.
أَلا إنَّ حِزْبَ اللّهِ هُمُ الْغالِبُونَ. أَلا إنَّ أَعْداءَهُمْ هُمُ السُّفَهاءُ الْغاوُونَ إخْوانُ الشَّیاطینِ، یوحی بَعْضُهُمْ إلی بَعْضٍ زُخْرُفَ الْقَوْلِ غُرُورا.
«#بِسْمِ_اللّه_الرَّحْمنِ_الرَّحیمِ، الْحَمْدُ للّهِِ رَبِّ الْعالَمینَ، الرَّحْمنِ الرَّحیمِ، مالِکِ یوْمِ الدّینِ، اِیاکَ نَعْبُدُ وَ اِیاکَ نَسْتَعینُ، اِهْدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقیمَ، صِراطَ الَّذینَ اَنْعَمْتَ عَلَیهِمْ غَیرِ الْمَغْضُوبِ عَلَیهِمْ وَ لاَ الضّالّینَ». این سوره(#سوره_حمد) درباره من نازل شده و به خدا قسم درباره #امامان نازل شده است. به طور عموم شامل آنان است و به طور خاص درباره آنان است. ایشان دوستان خدایند که ترسی بر آنان نیست و محزون نمیشوند، بدانید که حزب خداوند غالب هستند.
بدانید که دشمنان ایشان سفهاء گمراه و برادران شیاطیناند که اباطیل را از روی غرور به یکدیگر میرسانند.
(3) أَلا إنَّ أوْلِیاءَهُمُ الَّذینَ ذَکَرَهُمُ اللّهُ فی کِتابِهِ، فَقالَ عَزَّ وَجَلَّ: «لا تَجِدُ قَوْما یؤْمِنُونَ بِاللّهِ وَالْیومِ الآخِرِ یوادُّونَ مَنْ حادَّ اللّهَ وَ رَسُولَهُ وَ لَوْ کانُوا آبائَهُمْ أَوْ أَبْنائَهُمْ أَوْ إخْوانَهُمْ أَوْ عَشیرَتَهُمْ، أُولئِکَ کَتَبَ فی قُلُوبِهِمُ الاْیمانَ وَ أَیدَهُمْ بِرُوحٍ مِنْهُ وَ یدْخِلُهُمْ جَنّاتٍ تَجْری مِنْ تَحْتِهَا الأنهارُ خالِدینَ فیها رَضِی اللّهُ عَنْهُمْ وَ رَضُوا عَنْهُ أُولئِکَ حِزْبُ اللّهِ أَلا إنَّ حِزْبَ اللّهِ هُمُ الْمُفْلِحُونَ» بدانید که دوستان اهلبیت کسانیاند که خداوند در کتابش آنان را یاد کرده و فرموده است: «لا تَجِدُ قَوْما یؤْمِنُونَ بِاللّهِ وَ الْیوْمِ الاْآخِرِ یوادُّونَ مَنْ حادَّ اللّهَ وَ رَسُولَهُ...» نمییابی قومی را که به #خدا و روز قیامت ایمان آورده باشند و در عین حال با کسانی که با خدا و رسولش ضدّیت دارند روی دوستی داشته باشند، اگر چه پدرانشان یا فرزندانشان یا برادرانشان یا فامیلشان باشند. آناناند که ایمان در قلوبشان نوشته شده و خداوند آنان را با روحی از خود تأیید فرموده و ایشان را به بهشتی وارد میکند که از پایین آن نهرها جاری است و در آن دائمی خواهند بود. خدا از آنان راضی است و آنان از خدا راضی هستند. آنان حزب خداوند هستند. بدانید که حزب خدا رستگارند»
(4) أَلا إنَّ أَوْلِیاءَهُمُ الْمُؤْمِنُونَ الَّذینَ وَصَفَهُمُ اللّهُ عَزَّ وَجَلَّ فَقالَ: «الَّذینَ آمَنُوا وَلَمْ یلْبَسُوا ایمانَهُمْ بِظُلْمٍ أُولـئِکَ لَهُمُ الاْءَمْنُ وَهُمْ مُهْتَدُونَ» أَلا إنَّ أَوْلِیاءَهُمُ الَّذینَ آمَنُوا وَلَمْ یرْتابُوا بدانید که #دوستان_اهلبیت کسانیاند که خداوند عزوجل آنان را توصیف کرده و فرموده است: «الَّذینَ آمَنُوا وَلَمْ یلْبَسُوا ایمانَهُمْ بِظُلْمٍ...»: «کسانی که #ایمان آوردهاند و ایمانشان را با ظلم نپوشاندهاند، آناناند که برایشان امان است و آنان هدایتیافتگاناند» بدانید که دوستان ایشان کسانیاند که ایمان آوردهاند و به شک نیفتادهاند