eitaa logo
سفیر
241 دنبال‌کننده
754 عکس
63 ویدیو
4.8هزار فایل
ارتباط با ادمین @Sibesorkh22
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم دعا و دوا 💊🤲 در فرسته ی «روایات طبی از دیدگاه اعتقادات امامیه» به آدرس، نقل کردیم که: مهم‌ترین بخش طب اسلامی، احادیثی است که به پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم و امامان شیعه علیهم السلام نسبت داده می شود. این روایات در کتاب‌هایی مانند طب الرضا، طب الائمه و طب الصادق و... منتشر شده اند. مرحوم شیخ صدوق (متوفی ۳۸۱ ق.) در کتاب «اعتقادات الإمامیة» بابی را به احادیث طبی اختصاص داده و به صراحت، تکلیف مخاطب را با آن‌ همه روایات طبی روشن کرده است... . در آن متن گفتیم که: «مرحوم شیخ صدوق، با آن همه تساهل در پذیرش روایات، و با نزدیک بودن به عصر صدور روایات و زندگی در عصر غیبت صغری، با توجیه یکی دو روایت طبی، هیچ یک از روایات طبی را به طور مطلق حجّت نمی داند.» اما مرحوم صدوق در پایان می نویسد: بر اساس سندها و طریق های درست و موثق، دواهای صحیح در نزد امامان علیهم السلام، آیات و سوره های قرآن و دعاهای مختلف اند.اعتقادات الإمامیة» مرحوم شیخ صدوق، ص 116 ) می گویم: تقویت جسم با غذاهای خوب، و تقویت روح با قرآن و دعاهای مختلف، تأثیر مهمی در ناگیرا شدنِ بدن در برابر بیماری های خواهد داشت. 🌹🌹@tth_ir 🌹🌹 محمد ذکاوت صفت ـ قم ـ 7 اسفند 1398
بسم الله الرحمن الرحیم آیا طلب رحمت کردن برای غیر شیعه (مثلاً بگوئیم: سیوطی رحمة الله علیه) جایز است یا نه؟ جواب این سؤال بر اساس پذیرش اسلام غیر امامیه یا عدم اسلام آنها، تفاوت پیدا می کند. به استناد آیه ی 113 سوره ی توبه (ما كانَ لِلنَّبِيِّ وَ الَّذِينَ آمَنُوا أَنْ يَسْتَغْفِرُوا لِلْمُشْرِكِينَ وَ لَوْ كانُوا أُولِي قُرْبى‏ مِنْ بَعْدِ ما تَبَيَّنَ لَهُمْ أَنَّهُمْ أَصْحابُ الْجَحِيمِ)، که استغفار ـ و طلب رحمت کردن ـ برای غیر مسلمان، حرام است، سید مرتضی ـ در رسائل، ج 1، ص 289 ـ و قاضی ابن برّاج ـ در جواهر الفقه، ص 261 ـ قائل شده اند که چون غیر امامیه مسلمان نیستند، نمی شود از خداوند برای آنها طلب استغفار و رحمت کرد. اما اگر بگوئیم که بر اساس این آیه، ترحم و استغفار، فقط برای مشرکین حرام است، می توان بر غیر شیعه و کسی که مشرک نیست، رحمت و مغفرت فرستاد، زیرا خداوند فرموده است: إِنَّ اللَّهَ لَا يغْفِرُ أَنْ يشْرَكَ بِهِ وَيغْفِرُ مَا دُونَ ذَلِكَ لِمَنْ يشَاءُ (نساء 48 و 116) این نظر را علمائی مانند مرحوم امام خمینی و شهید صدر پذیرفته اند. دعاهای وارده برای مسلمین و مسلمات، علاوه بر مؤمنین و مؤمنات، می تواند مؤید این نظر باشد. در این مسأله باید بین ناصبی و سنّی تفاوت قائل شد. خلاصه ای از مطلبی در «إضاءات في الفكر و الدين و الإجتماع، ج‏1، ص405» از استاد شیخ حیدر حب الله حفظه الله 🌹🌹@tth_ir 🌹🌹 محمد ذکاوت صفت ـ تهران ـ 6 اسفند 1398
🌹🌹@tth_ir 🌹🌹
هیچ پروفایلی مشکی نشد هیچکس هشتگ نزد هیچکس ابراز همدردی نکرد هنرمندی به قم سفر نکرد وزیربهداشت از ترس جانش نیامد رئیس جمهور مشغول افتتاح آزادراه تهران_شمال است. ولی تا دلتان بخواهد پیام‌های خوشحالیِ یه عده رو خوندیم که نوشته بودند الهی همشون بگیرن و منقرض بشن نوشته بودند دمت گرم کرونا خوب جایی رو انتخاب کردی استیکر خنده‌ها و فحشارو دیدیم و دم نزدیم سرمان را پایین انداختیم و چیزی نگفتیم دلمان شکست و ساکت ماندیم از همان‌هایی که فریاد آه هموطن سر می‌دادند اشکالی ندارد مردم قم هموطنشان نیستن تنهایی و غریبی شهر و مردم شهرم و این روزها بیش از پیش حس می‌کنیم که از هر طرف مورد هجمه و حمله قرار گرفتن اما ما مردم قم با انـرژی و با یاری خدا از پس هیولای بر می اییم