eitaa logo
تاریخ تفکر تمدن
158 دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.3هزار ویدیو
113 فایل
مطالب تاریخی، فرهنگی و اجتماعی آدرس کانال : @ttt1400 تبلیغ و تبادل نداریم. ارتباط با ادمین: @mohammaddostmr جیمیل : @gmail.com" rel="nofollow" target="_blank">mohammaddostmr@gmail.com کانال های دیگر ما: @sss1400 @ggg1400
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴۵۰ درصد مردم ماسک می‌زنند معاون کل وزیر بهداشت: 🔹استفاده از ماسک در کشور ما حدود ۵۰ درصد است. 🔹اما در کشورهایی مثل ژاپن، کره جنوبی و چین، استفاده نکردن از ماسک یک بی فرهنگی تلقی می شود.
در صدر اسلام و روزگار امامان به رساله عملیه نیاز نبود، چون مردم مستقیما مسائل مورد نیاز خود را ازحضرات معصومان می شنیدند. پس از غیبت کبری فقیهان و محدثانی چون شیخ صدوق و شیخ طوسی کتاب‌هایی بدون استدلال‌های فقهی و فقط به انگیزه رفع نیاز مردم عادی نگاشتند.اما به زبان فارسی دراین مورد کتابی نبود.تا اینکه در زمان صفویه شیخ بهایی  (وفات ۱۰۳۱ق)  اولین رساله عملیه فارسی را با نام «جامع عباسی» تدوین کرد.بعد از آن آیت الله حاجی محمد ابراهیم کرباسی( وفات ۱۲۶۱ق) رساله «نخبه» را نوشت.سپس آیت الله سید ابوالحسن اصفهانی( وفات ۱۳۶۵ق) رساله ای به زبان فارسی به نام «ذخیره الصالحین» منتشر کرد. تا اینکه به روزگار معاصر یعنی زمان مرجعیت آیت الله العظمی سید حسین بروجردی (وفات ۱۳۴۰ش) رسیدیم .ایشان به کمک مشاوران خردمند خود از جمله علامه علی اصغر کرباسچیان به این فکر افتادند که برای فارسی زبانان رساله عملیه ای به نثر روان بنویسند، ازاین رو کتاب  «جامع الفروع» خود را که فارسی بود به  منظور  روان سازی و ویرایش در اختیار گذاشتند. آقای کرباسچیان - که خود اندیشه مدرن داشت و از موسسان  مدرسه های  علوی و نیکان است- این رساله را برداشت وبه سراغ ویراستاری فهیم و اهل پژوهش و قلم یعنی استاد علی اصغر فقیهی رفت. از این جا به بعد را از زبان خود استاد فقیهی بشنویم :   یک روز در خانه ما را زدند.  باز کردم.  روحانی محترمی دیدم که با خوشروئی سلام کرد و گفت: من کرباسچیان هستم.  خدمت آیت الله العظمی بروجردی بودیم. صحبت از این شد که این رساله های عملیه را مردم عادی نمی فهمند باید نثر آن ساده شود. دوستانم شما را معرفی کرده اند چون درسهای حوزوی را خوانده اید و استاد زبان فارسی هم هستید و به قلم روان می نویسید. «آقا» دستور این کار را داده اند. من پذیرفتم و با علاقه مشغول شدم و آن را به فارسی روان درآوردم شماره بندی هم کردم. آقای کرباسچیان  نام   «توضیح المسائل» را بر آن نهاد(زندگی‌نامه و خدمات علمی فقیهی، انتشارات انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، ص۶۶)  اکنون  پس از هفتاد سال همه رساله های عملیه امروزین، محصول کار سترگی است که استاد علی اصغر فقیهی انجام داده است. وی در قم به دنیا آمد. تحصیلات حوزوی خود را تا سطوح عالی در همین شهر گذراند. سپس به دانشگاه تهران رفت و اساتید درجه اول آن زمان چون : دکتر محمود شهابی،بدیع‌الزمان فروزانفر، استاد محمد معین گذراند. سپس به قم بازگشت و سالیان سال در دبیرستان حکیم نظامی (امام صادق امروز)  به عنوان دبیر و استاد برجسته تدریس کرد. آثار او همچون  «آل بویه»،  «تاریخ مذهبی قم»  «تاریخ و عقاید وهابیان» ،  «ترجمه نهج‌البلاغه» و  «دستور زبان فارسی»، مورد رجوع پژوهش‌گران است.  این پژوهش‌گر، نویسنده و ویراستار برجسته، به سال ١٣٨٢ ش در شهر خود- قم- در نود سالگی درگذشت.قبر او در حرم حضرت معصومه و در کنار شهید مفتح است.
امیرالمؤمنین می فرماید: مَنْ لَمْ یَجْعَلِ اللّهُ لَهُ واعِظاً مِنْ نَفْسِهِ لَمْ یَنْفَعْهُ مَوْعِظَةُ غَیْرِهِ هر كسی كه خداوند در درونش برای او واعظی از خودش برای خودش قرار ندهد، موعظه ی دیگران در او اثر نمی كند. یعنی شما اگر خیال می كنی كه پای موعظه ی دیگران بنشینی و بهره ببری، اشتباه می كنی. اول باید در درون خودت واعظی ایجاد كنی، وجدان خودت را زنده كنی، آن وقت از موعظه ی واعظ بیرونی هم استفاده می كنی. انسان خودش خودش را موعظه می كند، خودش خودش را ملامت می كند، خودش علیه خودش حكم صادر می كند و قضاوت می كند. انسان خودش را محاسبه می كند. جزء دستورهای عجیب مسلّم دینی ما محاسبة النفس است، می گوید از خودتان حساب بكشید: حاسِبوا اَنْفُسَكُمْ قَبْلَ اَنْ تُحاسَبوا (متأسفانه این حرفها فراموش شده) از خودتان حساب بكشید، و انسان می تواند از خودش حساب بكشد و باید از خودش حساب بكشد. وَ زِنوا اَنْفُسَكُمْ قَبْلَ اَنْ توزَنوا [2]خودتان را وزن كنید، بسنجید قبل از آنكه شما و اعمال شما را در قیامت بسنجند، وزن كنند. انسان، خودش خودش را وزن می كند، می سنجد، خودش از خودش حساب می كشد. انسان خودش را مجازات می كند. مجموعه آثار شهید مطهری . ج23، ص: 460 رابطه با خود
🔴سبقت ایران از آمریکا و ترکیه در «کاهش فرزندآوری!» 🔹ایران سریع‌ترین سرعت کاهش نرخ باروری در تاریخ جهان را نیز داراست! ✅ @ttt1400
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽؛ ❌⛔️ برنامه‌ی تلویزیونی در دانمارک که کودکان ۱۰ تا ۱۳ ساله توش شرکت دارند و چند بزرگسال رو میارن جلوی کودکان عریان می‌کنند تا اونا سؤالات جسمی و جنسی‌شون رو بپرسن و شرم و حیاشون بریزه، بله نتیجه‌ی همین جامعه می‌شه، بی حیائی و توهین به پیامبر اسلام (ص) و مبارزه با تمدّن عظیم و باحیای شیعه
﷽؛ 🌷🌷🌷اقلیتهای مذهبی و دفاع مقدس🌷🌷🌷 شهدای اقلیت‌های دینی در آن شرایط سخت و بحرانی تصمیم گرفتند برای دفاع از تمامیت ارضی کشور؛ آغوش گرم و صمیمی خانواده هایشان را ترک کنند و به جبهه اعزام شوند. ۴۰۰ ایرانی که قبلا خدمت زیر پرچم خود را انجام داده بودند به طور داوطلبانه به جبهه‌ها اعزام شدند و با شرکت در عملیات‌های مختلف، رشادت‌های بی نظیری را از خود نشان دادند و در طول ۸ سال دفاع مقدس صد‌ها شهید، مفقود الاثر، جانباز و آزاده تقدیم کردند. حضور پرشور هموطنان مسیحی و سایر اقلیت‌های دینی در کنار اقشار مختلف، مردم را در آن زمان به تصویر می‌کشید. اقلیت‌های دینی در طول هشت سال دفاع مقدس با جمع آوری و ارسال کمک‌های نقدی و غیر نقدی، اعزام گروه‌های فنی و مهندسی، پزشکی، و... از جبهه‌های جنگ پشتیبانی کردند. حضور رزمندگانی از میان جوانان اقلیت‌های دینی از ابتدا تا پایان جنگ استمرار داشت، به طوری که (۹۴) شهید، (۳۴۶) جانباز و (۱۰) آزاده مسیحی، (۱۱) شهید، (۴۰۷) جانباز، (۲) آزاده کلیمی، (۴۲) شهید، (۲۴۴) جانباز (۱) آزاده ، و (۷۴) شهید و مفقودالاثر، (۳۵) آزاده و (۱۰۵) جانباز ارمنی تقدیم تمامیت ارضی کشور شده است.
🔻 سادیو مانه بازیکن میلیاردر لیورپول وقتی بهش گفتن چرا گوشی شکسته‌ات رو عوض نمیکنی؟ گفت: کشور فقیری دارم، بجای خریدن اجناس لوکس برای خودم در کشورم بیمارستان و مدرسه و...ساختم. ✅ @ttt1400
🔴غربِ وحشی... 🔺مقایسه‌ی رفاه کشورهای اروپایی که رفاهشون رو از طریق استعمار و برده داری از آفریقایی ها و... به دست آوردن، با کشوری که تحت انواع تحریم هاست، طبیعتا کار درستی نیست @ttt1400
🔴«علم»‌ و «سعادت»‌ 🔸فيلسوفان و اخلاق‌پژوهاني مثل و بر اين باور بودند که علم علت تامه و وصول به کمال است. دانش را علت تامة کنش مي‌دانستند. اما از نگاه معارف قرآني و آموزه‌هاي اخلاق اسلامي هرگز چنين نيست. برخي از عارفان اسلامي مي‌گفتند: «العلم حجاب الاکبر». 🔸علم به تنهايي نمي‌تواند عامل سعادت و تهذيب نفس باشد. چه بسا علم، خود عاملي براي سقوط انسان باشد. مي‌فرمود: «گاهى علم توحيد انسان را به جهنم مى‏ فرستد؛ گاهى علمِ عرفان انسان را به جهنم مى‏رساند؛ گاهى علم فقه انسان را به جهنم مى‏ فرستد؛ گاهى علم اخلاق انسان را به جهنم مى‏ فرستد.» (صحيفه امام، ج19، ص134) 🔘اهل علمی که منحرف کننده اند. ⭕️ گاهى علم ضرر دارد. گاهى علم، غرور می آورد. گاهى علم انسان را پرت میكند از «صراط مستقيم». 🔻 اينهايى كه دين ساز بودند اكثراً اهل علم بودند. اينهايى كه دعوت برخلاف واقع كردند اكثراً از اهل علم هستند. ⬅️ چه بسا يك نفر آدم فيلسوفِ اعظم است، به حسب نظر مردم، فقيه اكرم است به حسب نظر مردم، همه چيز مى داند، انبار معلومات است، لكن چون قرائت به اسم رب نبوده است، از صراط مستقيم دورتر شده است‏. 📚 صحيفه امام؛ ج‏8؛ ص 328 🔸البته تهذيب بدون علم هم ناشدني است. علم شرط لازم سعادت هست؛ اما شرط کافي آن نيست. احمد حسین شریفی 🆔@ttt1400
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹آقای Antonio Inoki، که الان ۷۵ ساله است، قهرمان قهرمانان ورزش کشتی رزمی، Wrestling، در ژاپن است. او در سال ۱۹۷۶ با محمد علی کلی نیز مبارزه کرد. 🔹ایشان بعد از بازنشستگی از ورزش‌های رزمی، وارد سیاست شد و به عضویت مجلس نمایندگان درآمد. در جریان حمله عراق به کویت در سال ۱۹۹۰، او به تنهایی به عراق رفت تا با صدام حسین درباره آزادی گروگان‌های ژاپنی مذاکره کند. صدام هم به احترام او همه ژاپنیها را آزاد کرد. 🔹در این فیلم از سال ۲۰۰۰ نشان میدهد که ورزشکاران رزمی صف کشیده‌اند تا افتخار سیلی خوردن از ایشان را داشته باشند. اینکه چطور سیلی خوردن از یک قهرمان در فرهنگ ژاپنی افتخار محسوب می‌شود، روشن نیست. 🔶این شخص حدود ۳۰ سال است که به تشیع گرویده، و نام محمد حسین را برای خود برگزیده است. https://en.wikipedia.org/wiki/Antonio_Inoki
اندیشه غالیان درباره امام حسین(ع) : امام حسین(ع) در این حادثه موقعیتی شبیه به عیسی بن مریم (ع) قلمداد شد. سوال آنها این بود که چگونه ممکن است از گیر چنین شکستی برای ولی خدا بدر آییم؟ بهتر آن است که وضعیت او را با وضعیت عیسی مسیح(ع) در روز به دار آویخته شدن او شبیه بدانیم. یهودیان بجای مسیح شخص دیگری را به صلیب کشیدند. در کربلا نیز کوفیان حنظله بن اسعد شامی را بجای امام حسین(ع) به قتل رساندند! در این باره بهتر است روایت مورد نظر را بیاوریم. علامه مجلسی ترجمه حدیث را این گونه آورده است: ابن بابویه به سند معتبر روایت کرده است که ابوصلت هروی به خدمت حضرت امام رضا(ع) عرض کرد که گروهی در کوفه هستند که دعوی می کنند که حسین بن علی (ع) کشته نشد و حق تعالی شباهت او را بر حنظله بن اسعد شامی افکند و آن حضرت را به آسمان بالا برد، چنانکه عیسی را به آسمان بالا برد و این آیه را حجت می سازند: «و لن یجعل الله للکافرین علی المومنین سبیلا» (نساء/141) حضرت فرمود: دروغ می گویند، بر ایشان باد غضب و لعنت خدا، و کافر شده اند ایشان به تکذیب کردن پیغمبر خدا(ص) که خبر داد که آن حضرت کشته خواهد شد. به خدا سوگند که کشته شد حسین و کشته شد کسی که بهتر بود از حسین، یعنی امیرالمومنین و امام حسن(علیهما السلام) و هیچ یک از اهل بیت رسالت نیست مگر آن که کشته می شویم و مرا به زهر شهید خواهند کرد به مکر و حیله و این خبر رسیده است به من از رسول خدا(ص) و خبر داده است آن حضرت را جبرئیل از جانب خداوند عالمیان و مراد حق تعالی در آن آیه، آن است که کافر را حجتی بر مومن نیست و چگونه این معنا تواند مراد بود؟ و حال آن که حق تعالی در قرآن خبر داده است که کافران بسیاری از پیغمبران را به ناحق کشته اند ولیکن با وجود کشتن ایشان حجت پیغمبران بر ایشان غالب بود و حقیقت ایشان ظاهر بود. در خبر دیگری نیز آمده است که: فرمانی به خط حضرت صاحب الامر بیرون آمد که قول آنان که دعوی آن دارند که امام حسین(ع) کشته نشده کفر است و تکذیب رسول و ائمه است و ضلالت وگمراهی است. تشبیه امام حسین(ع) به عیسی بن مریم (ع) در حدیث دیگری نیز آمده و از قول امام صادق(ع) افزوده شده است: خدا لعنت کند غالیان را که در حق اهل بیت غلو می کنند و از حد به در می روند. در منابع غالیان شیعی نیز این قبیل توجیه ها درباره شهادت امام حسین(ع) وجود دارد. در کتاب «الهفت الشریف من فضائل مولانا جعفر الصادق» بحثی تحت عنوان «فی معرفه قتل الحسین علی الباطن فی زمن بنی امیه» آمده که شامل هذیان گویی غالیان از این مساله است. هدف غالیان از این نوع غلوهای بی اساس: استاد مطهری در ضمن بحثی درباره مقایسه عیسی بن مریم(ع) و امام حسین(ع) به این نکته که برخی به اشتباه اعتقاد عیسویان را به تفدیه مسیح درباره امام حسین(ع) نیز مطرح کرده اند، توجه داده اند. به این معنا که مانند مسیح که با رضایت دادن به آویخته شدن صلیب خواست گناه پیروان خود را ببخشد، امام حسین(ع) نیز این چنین به شهادت تن داد. رسول جعفریان در مصاحبه خبر آنلاین https://www.khabaronline.ir/news/328699/%D9%86%D9%85%D9%88%D9%86%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%BA%D9%84%D9%88-%D8%AF%D8%B1%D8%A8%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D8%A7%D9%85%D8%A7%D9%85-%D8%AD%D8%B3%DB%8C%D9%86-%D8%B9-%D8%AC%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D9%86%D8%AD%D8%B1%D8%A7%D9%81%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B4%DB%8C%D8%B9%D9%87
🌹دفاع مقدس از نگاه آمار 🌹شهدای جنگ تحمیلی از نگاه آمار 🌹مجموع شهدا (انقلاب اسلامی و جنگ ) 219850 نفر، تعداد شهدا تا پیروزی انقلاب بیش از 3000 نفر، شهدای درگیریهای مستقیم در جنگ 172000 نفر، 🌹شهدای بمباران ها و موشک باران ها 16000 نفر، شهدای درگیری با ضد انقلاب 20000 نفر آمار شهدای جنگ تحمیلی از نظر سن و سازمان شهیدان 16-25 ساله 155000 نفر 72% شهیدان 20 ساله 31000 نفر شهدای بسیج 85000 نفر شهدای ارتش با وظیفه بیش از 48000 نفر شهدای سپاه با وظیفه 41000 نفر شهدای ناجا با وظیفه 9500 نفر شهدای جهاد سازندگی 2500 نفر 🌹آمار شهدای جنگ تحمیلی از نظر اقشار دانش آموز شهید 33000 نفر، دانشجوی شهید 3100 نفر، روحانی شهید 3117 نفر، شهدای شاغل در بخش دولتی 15000 نفر، شهدای مسیحی 88 نفر ، شهدای کلیمی 18 نفر ، شهدای زرتشتی 9 نفر، شهدای غیر ایرانی 2200 نفر 🌹آمار جانبازان جانبازان تا 25% 314884 نفر، جانبازان 25% به بالا 204925 نفر، جانبازان 70% به بالا 7500 نفر، قطع نخاع گردنی 220 نفر، قطع نخاع کمر به پایین 1700 نفر، قطع پا 17500 نفر، قطع دست 12250 نفر، اعصاب و روان 40000 نفر ، نابینا 6400 نفر، شیمیایی 65000 نفر، جانباز زن 4500 نفر، در مجموع 674879 نفر 🌹آمار آزادگان ایرانی واسرای عراقی آمار آزادگان ایرانی در عراق 42041 نفر است آمار اسرای عراقی در ایران 72113 نفر است 🌹آمار رزمندگان در دفاع مقدس سرباز وظیفه 2500000 دو میلیون و پانصد هزار نفر با متوسط حضور در منطقه عملیاتی 21 ماه پایور ارتشی 217000 هزار نفر با متوسط حضور در منطقه عملیاتی 60 ماه 🌹نیروهای بسیجی2130000 دو میلیون و یکصد و سی هزار نفر با متوسط حضور در منطقه عملیاتی 11 ماه نیروهای سپاهی ، جهادی ، کمیته، شهربانی و ژاندارمری 200000 هزار نفر با متوسط حضور در منطقه عملیاتی 40 ماه آمار تجهیزات ایران و عراق آغاز و پایان جنگ تانک و نفربر دستگاه ایران آغاز جنگ 1740 پایان جنگ 1000 عراق آغاز جنگ 2700 پایان جنگ 4500 هواپیمای جنگنده فروند ایران آغاز جنگ 445 پایان جنگ 65 عراق آغاز جنگ 332 پایان جنگ بالای 500 بالگرد فروند ایران آغاز جنگ 500 پایان جنگ 60 عراق آغاز جنگ 40 پایان جنگ بیش از 150 توپخانه عرابه ایران آغاز جنگ بیش از 1000 پایان جنگ بیش از 1000 عراق آغاز جنگ 1000 پایان جنگ بیش از 4000 سرباز وظیفه، رزمنده نفر ایران آغاز جنگ 200000 پایان جنگ 400000 عراق آغاز جنگ 360000 پایان جنگ بیش از 1000000 هزینه های جنگ تحمیلی عراق و ایران از نگاه آمار عراق حمایت مالی، تجاری و نظامی 30 کشور جهان از عراق هزینه بازسازی عراق 452 میلیارد دلار هزینه جنگ عراق 561 میلیارد دلار هزینه بازسازی ایران 644 میلیارد دلار هزینه جنگ ایران 627 میلیارد دلار
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽؛ 🔴 سخنان جنجالی نماینده زن آمریکایی درباره فقر در الکساندرا اوکازیو کورتز، عضو مجلس نمایندگان: 🔸اگر آمار واقعی فقر در ایالات متحده اعلام شود آبروی آمریکا در جهان می‌رود.
حرف زدن شیرها و نفهمیدن ما یک وقتی آقای دینانی می‌فرمود: اخیراً فیلسوفی در اروپا آمده است که می‌گوید، هیچکس، حرف هیچکس را نمی فهمد! ویتگنشتاین هم گفته بود: «اگر شیر سخن بگوید، ما نخواهیم فهمید». در باره انواع زبان‌ها، به لحاظ فلسفی بارها و بارها نظریاتی مطرح شده است، اما اینکه آدم آن فلسفه‌ها را کف خیابان ببیند، جالب است. به طور کلی باید گفت همیشه قاعده این بوده است که ادبیات کلامی و بیانی گروه‌های مختلفی که مرجع مردم هستند، متفاوت بوده است. روشن است که توده‌های مردم، با طیف نخبگان و تحصیل کردگان، زبانی متفاوت را طلب می کرده اند. حتی در حدیث است که نحن معاشر الانبیا نکلم الناس علی قدر عقولهم. در این باره بحث است که قرآن در سطح کدام یک از مردم سخن گفته است و از این زاویه محل بحث است. ولی راستش، در سالهای اخیر، این تفاوت کلامی و بیانی، در جامعه ما، خیلی زیاد و عمیق شده است، به حدی که افرادی که در یک چارچوب فکری هستند، اصلاً و ابداً متوجه فرمایشات گروه‌های دیگر نمی‌شوند. به عبارت دیگر فاصله زبانی میان مردم بسیار زیاد شده است. اینکه گروهی هر روز چیزهایی می‌خوانند که این گروه عکس آن را می‌خوانند. اینکه گروهی پای منبر می‌نشینند و گروهی اصلاً و ابداً به این سمت نمی آیند، نمادی برای زیاد شدن این فاصله است. بخش قابل توجهی از آن، به دوگانگی نظام تعلیم و تربیت ما هم بر می‌گردد، همان وحدت حوزه و دانشگاه که خیلی هم تلاش شد و هزینه شد، اما ظاهراً اثر چندانی نداشته است. حالا طوری شده است که بسیاری از افراد، به کلیپ‌هایی از روحانیون که مطالب خاصی در آنها عنوان می‌شود، به تمسخر گوش می‌دهند، باقی مردم هم حرف‌های روشنفکرانه را نمی‌فهمند. کسی هم نیست که از نظر زبانی میان اینها صلح و صفایی بیاورد. در این میانه دو گروه اصلی هستند که مطلقاً دوست ندارند حرف‌های یکدیگر را گوش بدهند، و اگر هم بدهند، نمی‌فهمند و اگر بفهمند عصبانی می‌شوند. معلوم است که بحث سر زبان و الفاظ نیست، بحث سر فلسفه و علم و اخلاق و ارزش‌ها و آداب و رسوم و بسیاری از مسائل در ذیل اینهاست. اینها گاه جرأت گفتگوی با یکدیگر را هم ندارند و وحشت زده به همدیگر نگاه می‌کنند. مسلماً و به تدریج اگر راهی برای مصالحه نباشد، این فاصله بیشتر شده و هر کدام از دو طرف که جمعیت بیشتری را هوادار خود سازند، غلبه خواهند کرد. مثلاً اگر امروز پشتوانه حرف‌هایی که یک گروه می‌زند، به سمت چیزی باشد که طرف دیگر سکولاریسم می نامد، لاجرم، اگر هوادارانش بیشتر شود، به تدریج غالب خواهد آمد. معلوم نیست این غلبه، اتفاق بیفتد یا اگر افتاد، دوباره بر نگردد، بحث این است که این بازی‌ها قواعدی دارد که در صحنه جامعه خود رانشان خواهد داد. زبان غالب، مثل سیل عمل می‌کند. رسول جعفریان
❌🎥 ۱۷۵۰ مورد حمله فیزیکی و به کادر درمانی در !! ▫️شبکه اسکای نیوز انگلیس: طی بحران کرونا در بین ماه ژانویه تا جولای بیش از ۱۶۰۰ مورد حمله فیزیکی و ۱۴۹ مورد مزاحمت جنسی برای امدادگران گزارش شده است! تمدن غرب
کتاب که گران شد صف نکشیدیم ... این دلیلی است که عمرمان در بسیاری از صف‌ها تلف شده و خواهد شد.
حفظ تمدن غرب به زور دوربین 👇👇👇👇👇👇 یکی از تفاخرات دنیای غرب به خصوص آمریکا در مقابل سایر ملل، بالیدن به نظم اجتماعی موجود در جامعه است. نظمی که گاه حتی در سایه تبلیغات دهان پر کن رسانه های پشتیبان آن حسرت دیگران را نیز به شدت بر می انگیزد و همگان آروزی برخورداری از نظم و ترتیب به تصویر کشیده شده را در دل می پرورانند. غافل از آنکه نظم موجود در دنیای غرب ذاتی نبوده و عوامل خارجی متکی است که در اثر کمترین لرزشی در این عوامل پایگاه به ظاهر مستحکم این نظم خود را می بازد و ترک های عمیقی در ستون های آن ایجاد می شود. بنا به گزارش نیویورک تایمز خسارت ۲۵ ساعت بی‌برقی در شهر نیویورک بسیار وسیع بود؛ در طی این زمان ۲۵ ساعت بیش از هزار مورد آتش‌سوزی در سطح شهر گزارش شده بود و ۱۶۰۰ فروشگاه نیز به طور کامل غارت شدند. غارت و چپاول فروشگاه‌ها، تجاوز و تعرض و انتقام‌گیری‌های خونین به حدی بود که بیش از ۳۵۰۰ نفر در یک شب بازداشت شدند تا بزرگترین بازداشت تاریخ آمریکا رقم بخورد. گویی با قطع برق و خاموشی شهر، همه قوانین، چه قوانین بیرونی و چه قوانین اخلاقی به‌یک‌باره کارایی خود را از دست دادند و فرمان چپاول و تجاوز به حریم همه‌کس و همه‌چیز از سوی وجه تاریک انسان‌ها صادرشده بود و ناگهان انسان‌ها خود را در فضایی پیشاتمدنی و جنگلی دیدند؛ همه چیز در معرض دستبرد قرار گرفته بود. https://www.mizanonline.com/fa/news/329370/%D9%81%D8%A7%D8%AC%D8%B9%D9%87%E2%80%8C%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%DB%B2%DB%B5-%D8%B3%D8%A7%D8%B9%D8%AA-%D8%AE%D8%A7%D9%85%D9%88%D8%B4%DB%8C-%D8%A8%D8%B1%D9%82-%D8%AF%D8%B1-%D8%B4%D9%87%D8%B1-%D9%86%DB%8C%D9%88%DB%8C%D9%88%D8%B1%DA%A9-%D8%A8%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%B1-%D8%A2%D9%88%D8%B1%D8%AF-%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1 محک نظم غربی در خاموشی 1977 نیویورک + تصاویر - مشرق نیوز https://www.mashreghnews.ir/news/193760/%D9%85%D8%AD%DA%A9-%D9%86%D8%B8%D9%85-%D8%BA%D8%B1%D8%A8%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%AE%D8%A7%D9%85%D9%88%D8%B4%DB%8C-1977-%D9%86%DB%8C%D9%88%DB%8C%D9%88%D8%B1%DA%A9-%D8%AA%D8%B5%D8%A7%D9%88%DB%8C%D8%B1 https://hawzah.net/fa/Magazine/View/4892/8219/109076/%D9%82%D9%87%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%AE%D9%84%D8%A7%D9%82-%D8%A2%D9%85%D8%B1%DB%8C%DA%A9%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%B4%D8%A8-%D8%B3%DB%8C%D8%A7%D9%87-%D9%86%DB%8C%D9%88%DB%8C%D9%88%D8%B1%DA%A9
🔴نامه شهيد باکري به فرماندهان و مسؤولان واحدهاي زير مجموعه
🔴تفاوت نگاه اجتماعي سعدي و حافظ 🖊احمدحسين شريفي 🔸 و به عنوان دو انديشمند فرهنگ‌ساز، هر کدام بر بخشي از فرهنگ ما و آداب و رسوم ما و حتي داوري‌هاي اجتماعي و ديني ما تأثير گذاشته‌اند. به اعتقاد بنده تفاوت‌هاي فراواني ميان نگاه اجتماعي سعدي و حافظ وجود دارد: نگاه اجتماعي حافظ، نگاهي بسته، تک‌بعدي، اتهام‌زني به ديگران، خودپاک‌بيني و مبرا دانستن خود از هر عيب و نقصي و در نتيجه «غيردرس‌آموز» و نااميدکننده است؛ اما نگاه اجتماعي سعدي، نگاهي باز، چندجانبه نگر، خود‌ناقص‌بين، دائماً در انديشه اصلاح خود بودن، «درس‌آموز از بدي‌ها» و اميدبخش است. 🔸مع الاسف بايد گفت که نگاه حافظي در ميان ما غلبه پيدا کرده است تا جايي که حتي سعدي را نيز به ناحق و نادرست به سود حافظ مصادره کرده‌ايم. به عنوان مثال، سعدي مي‌گويد «غلط است آن چه مدعي گويد/ خفته را خفته کي‌ کند بيدار» اما ما ايرانيان با حافظة حافظي خود مصرع دوم آن را گرفته و به ضرب‌المثل تبديل کرده‌ايم! يعني چيزي را به سعدي نسبت داده‌ايم که سعدي آن را سخني غلط مي‌دانست! 🔸در اينجا مناسب است براي آشنايي بيشتر با تفاوت نگاه‌هاي اجتماعي و نمونه‌هايي را بيان کنيم: يک. حافظ حتي با خلوت و حريم خصوصي افراد هم کار داشت و مي‌گفت: واعظان کين جلوه بر محراب و منبر مي‌کنند چون به خلوت مي‌روند آن کار ديگر مي‌کنند يا توبه را که امري دروني و باطني است، از توبه‌فرمايان نمي‌پذيرفت! مشکلي دارم ز دانشمند مجلس باز پرس توبه فرمايان چرا خود توبه کمتر مي‌کنند يا در مقابل اين سخن سعدي که مي‌گفت: گفت عالم به گوش جان بشنو ور نماند به گفتنش کردار مدعي بود که: عنان به ميکده خواهيم تافت زين مجلس که وعظ بي‌عملان واجب است نشنيدن و يا مي‌گفت: دور شو از برم اي واعظ و بيهوده مگوي من نه آنم که دگر گوش به تزوير کنم دو. سعدي مي‌گفت همانطور که خداي متعال يک کار خوب را ده‌برابر پاداش مي‌دهد، تو نيز اگر يک هنر از کسي ديدي، چشم خود را بر ده عيبش بپوشان: نکوکاري از مردم نيک‌راي يکي را به ده مي‌نويسد خداي تو نيز اي عجب هر که را يک هنر ببيني، ز ده عيبش اندر گذر اما حافظ حتي عيوب نداشته يا کاملاً پنهان و مخفي افراد را آفتابي مي‌کرد و دائماً در پوستين ديگران بود! فراوان در نقد رياکاري ديگران سخن گفته است، در حالي که تشخيص آن در غايت دشواري است. زيرا ظاهر عمل ريايي و عمل مخلصانه هيچ تفاوتي نمي‌کند، يعني اخلاص و ريا اموري کاملاً دروني و باطني‌اند. سه. حافظ با مشاهده بي‌عملي بزرگان، ديگران را هم دعوت به بي‌عملي مي‌کرد: مي خور که شيخ و حافظ و مفتي و محتسب چون نيک بنگري همه تزوير مي‌کنند اما سعدي چنين کاري را شرط مردانگي نمي‌داند! و توصيه مي‌کند که نصيحت ديگران و سخنان نيک را آويزة گوش کن و در عمل به آنها بکوش حتي اگر گوينده به آنها عمل نکند: گفت عالم بگوش جان بشنو ور نماند به گفتنش کردار باطل است آنچه مدعي گويد خفته را خفته کي کند بيدار مرد بايد که گيرد اندر گوش ور نوشته است پند بر ديوار چهار. بالاتر، آنکه سعدي مي‌گفت حکمت آن است که حتي از بي‌ادبان هم ادب‌آموزي کنيم: «لقمان را گفتند: ادب از كه آموختى؟ گفت: از بى‏ادبان كه هرچه از ايشان در نظرم ناپسند آمد از فعل آن پرهيز كردم.» اما حافظ نه تنها منتقدان بلکه حتي ناصحان خود را با بدترين الفاظ خطاب مي‌کرد: ناصح به طنز گفت حرامست مي مخور گفتم به چشم و گوش به هر خر نمي‌کنم 🔸نتيجه نگاه حافظي، ايجاد فرهنگ و جامعه‌اي بي‌انعطاف، خودبرتربين، تک‌بعدي، بدبين و نااميد است؛ اما محصول نگاه سعدي، ايجاد فرهنگ و جامعه‌اي منعطف، درس‌آموز، چندجانبه‌نگر، خوش‌بين و اميدوار به آينده است.
📌 درحالیکه غربی‌ها برای توقف خودشان حقوق بشر را توسعه دادند!!! امروز هم بااستفاده ابزاری از همین حقوق متعالی، درحال سرزنش ملتهای دیگرند؛ نمونه‌هایی مانند گوآنتانامو و ابوغریب ثابت می‌کند که گرگ همان گرگ است و شغال همان شغال. 🔞 کلکسیون سر بومیان یک استعمارگر انگلیسی! ┅┅❅❈❅┅┅ تمدن غرب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽؛ 🛑🎥 اتّفاقی فجیع در بازداشتگاه‌های آمریکا!! ❌🇺🇸 برداشتن رحم زنان بازداشتی توسّط پزشک زندان!
🔴 آمار میزان جُرم و مواد مخدر که سازمان ملل منتشر کرده... سوئد اتریش دانمارک نروژ فنلاند فرانسه استرالیا ایتالیا انگلیس آلمان ایرلند کانادا..
🌷🇮🇷🌷🇮🇷 سرزمین هایی که در جنگ های مختلف از ایران جدا شدند. 1️⃣ - آذربایجان و گرجستان به موجب قرارداد ننگین گلستان در سال ۱۸۱۳ میلادی در زمان فتحعلیشاه قاجار از ایران جدا شد (حدود ٢٠۵ سال پیش). 2️⃣ - منطقه نخجوان و ارمنستان بموجب قرارداد ننگین ترکمنچای درسال ۱۸۲۸ میلادی درزمان فتحعلیشاه از ایران جدا شد (یعنی حدود ١٩٠ سال پیش). 3️⃣ - افغانستان و هرات به موجب معاهده پاریس در سال ۱۸۵۷ میلادی در زمان محمدشاه قاجار از ایران جدا شد (یعنی حدود ١۶١ سال پیش ). 4️⃣ - ترکمنستان،ازبکستان و قرقیزستان بموجب قرار داد سال۱۸۸۳ میلادی در زمان ناصرالدین شاه قاجار از ایران جدا شد (یعنی حدود ١٣٧ سال پیش). 5️⃣ - پاکستان و سیستان بموجب قرارداد ننگین حکمیت «ژنرال اسمیت» در زمان حکومت قاجار در دو مرحله که آخرین آن در سال ۱۹۰۵ میلادی از ایران جدا شد (یعنی حدود ١١٣ سال پیش). 6️⃣ - مجمع الجزایر بحرین با ۳۳ جزیره ارزشمند در سال ۱۳۵۰ شمسی در زمان محمدرضا شاه پهلوی از ایران جدا شد (یعنی حدو۴٧سال پیش). 7️⃣ - شهر بندری و زیبای فیروزه در شرق دریای مازندران، قبل از انقلاب در زمان محمدرضا پهلوی از ایران جدا شد و به شوروی واگذار گردید. 🔸 در جنگ تحمیلی ۸ ساله، یک وجب از خاک میهن اسلامی را از دست ندادیم و ضمن بیداری کشورهای اسلامی و مظلوم، قدرت اسلام و ایران به ابرقدرت‌ها نشان داده شد تا دیگر جرأت حمله به ایران را نداشته باشند.
🇺🇸بنری جالب در دست معترضین آمریکایی! همه‌ی کمک های آمریکا به اسرائیل را خاتمه دهید، فلسطین آزاد خواهد شد.
براى سالها به زنان يهودى اتيوپيايى تبار بدون اطلاع انها داروى تزريق ميكرد ( به راحتى در قالب واكسن امكانپذير است) كه اين عمل باعث افت ۵۰% بارورى انها طى يك دهه شد! نهايتا در سال ٢٠١٣ اين دولت مجبور به به اينكار شد. ‏اين اعتراف باعث تظاهراتهاى خشونت بار اين اقليت شد. اين جامعه قبلا هم در سالهاى ١٩٩٦طعم را چشيده بود وقتى كه خون اهدايى انها به بهانه احتمال ابتلا به دور انداخته شده بود. ظاهرا در درون قوم برگزيده ، بعضيها برگزيده ترند. در بين مقامات اسرائيل گاهى بصورت كاملا اشكار ميباشد تا جايى كه سخنگوى وزارت دفاع انها تبار را به سرطان تشبيه كرده.