eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
1هزار ویدیو
32 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
#عمل_زیبایی ⭕️ مرگ زن جوان بر اثر عمل زیبایی در یکی از بیمارستان های شمال تهران! 🔺یک زن جوان پنجشنبه گذشته برای تزریق گونه، به یکی از درمانگاه‌های شمال تهران رفت. اما حین تزریق چربی که از شکمش گرفته بودند تا به گونه تزریق شود دچار تشنج شد. 🔺ساعت 7 بعد از ظهر در حالت تشنج، به یکی از بیمارستان‌های تهران منتقل شد؛ اما ساعاتی پس از انتقال به بیمارستان مرگ مغزی این زن 37 ساله از سوی پزشکان تأیید شد. https://www.alef.ir/news/3980211034.html https://eitaa.com/umefafgaraei
📌 برخی عریان‌گرایان برای توجیه منش حیوانی خود، رنگ و لعاب فلسفی نیز به آن داده و کار خود را سازگار با و طبیعتِ انسان می‌دانند و گاه قلم می‌زنند که ما همان گونه که پای به دنیا گذاشته‌ایم، باید برهنه زیست کنیم و برهنه از دنیا برویم. 📚 این در حالی است که وقتی داستان آفرینش انسان را در تورات، انجیل و قرآن کریم بررسی می‌کنیم به این نتیجه می‌رسیم که درست بر خلاف ادعای گروه‌های عریان‌گرایی، انسان فطرتاً به پوشیده بودن گرایش دارد، نه برهنگی. 🔹 در باب سوم سفر (کتاب بزرگ) پیدایش که مربوط به آدم و حوا است آمده: پس از خوردن از میوه‌ی درخت ممنوعه «آنگاه چشمان هر دوِ ایشان باز شد و فهمیدند که عریان‌اند. پس برگ‌های انجیر به هم دوخته و برای خویشتن پوشش ساختند.» 🔹 در قرآن کریم در سوره اعراف، آیات ۲۰ تا ۲۲ نیز آمده: «شیطان آن دو را [با چهره‌ای خیرخواهانه] وسوسه کرد، تا آنچه از شرمگاهِ بدنشان بر آنان پوشیده بود آشکار کند، [وسوسه‌اش این بود که] گفت: پروردگارتان شما را از [خوردن میوه‌ی] این درخت نهی نکرده، مگر برای این که مبادا هر دو تبدیل به فرشته شوید، یا به عمر جاویدان دست یابید و برای هر دو سوگند خورد که یقیناً من نسبت به شما از خیرخواهانم. پس آن دو را با فریب کاری [از مرتبه‌ی اطاعت از حق] فرود آورد، [و برای خوردن از آن درخت آماده کرد]؛ چون از آن درخت چشیدند، شرمگاهشان برای هر دو نمایان شد و دست به کارِ قرار دادنِ برگ [درختِ آن] باغ به خود شدند». 📝 اما چرا شیطان باید طرحی می‌ریخت که نتیجه‌ی آن و نمایان شدن عورت انسان باشد؟ علامه طباطبایی در تفسیر المیزان، پایین آیه‌ی ۳۵ سوره بقره این گونه توضیح می‌دهد: (ﺁﺧﺮﻳﻦ) ﻋﺎﻣﻞ ﻭ ﻋﻠﺘﻰ ﻛﻪ ﺑﺎﻋﺚ ﺯﻣﻴﻨﻰ ﺷﺪﻥ ﺁﻥ ﺩﻭ ﺷﺪ، ﻣﺴﺌﻠﻪی ﻇﺎﻫﺮ ﺷﺪﻥ ﻋﻴﺐ ﺁﻥ ﺩﻭ ﺑﻮﺩ ﻭ ﻋﻴﺐ ﻧﺎﻣﺒﺮﺩﻩ ﻫﻢ ﺑﻪ ﻗﺮﻳﻨﻪ‌ﺍﻯ ﻛﻪ ﻓﺮﻣﻮﺩﻩ: (ﺑﺮ ﺁﻥ ﺷﺪﻧﺪ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺑﺮگ‌های ﺑﻬﺸﺖ ﺑﺮ ﺧﻮﺩ ﺑﭙﻮﺷﺎﻧﻨﺪ)، ﻫﻤﺎﻥ ﻋﻮﺭﺕ ﺁﻥ ﺩﻭ ﺑﻮﺩﻩ ﻭ ﻣﻌﻠﻮم ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺍﻳﻦ ﺩﻭ ﻋﻀﻮ، ﻣﻈﻬﺮ ﻫﻤﻪی ﺍﺳﺖ. ﭘﺲ ﻫﻢ ﺟﺰ ﺍﻳﻦ ﻫﻤﻰ ﻭ ﻫﺪﻓﻰ ﻧﺪﺍﺷﺘﻪ، ﻛﻪ (به هر ﻭﺳﻴﻠﻪای ﺷﺪﻩ) ﻋﻴﺐ ﺁﻥ ﺩﻭ ﺭﺍ ﻇﺎﻫﺮ ﺳﺎﺯﺩ. https://eitaa.com/umefafgaraei
#معرفی_نرم_افزار نام اثر: تردید های من در مورد #حجاب تهیه کننده: سازمان فضای مجازی سراج نویسنده: امین کشوری مشاور محتوایی: نازنین دیناروند 🔺موضوع : این نرم افزار درباره ی #تردید ها و #شبهات حجاب که ممکن است برای هر خانمی، اعم از محجبه و کم حجاب پیش بیاید صحبت کرده است. 🔺به برخی از این شبهات اشاره میکنیم: حجاب، انسان را محدود می‌کند و مانع آزادی است.🚫 رعایت حجاب مرد را بیشتر کنجکاو میکند؛ از قدیم گفته اند انسان نسبت به آنچه که منع شود، طمع می ورزد.😟 و... 🔺یکی از امتیازات اثر، بخش های متنوع آن است که به برخی از آنها میپردازیم: طنز نوشته، پوستر، معرفی سایت و...💫 🔺یکی دیگر از ویژگی‌های این اثر بیان دقیق #احکام حجاب صحیح به همراه عکس در قسمت گالری تصاویر است🖼 https://eitaa.com/umefafgaraei
#چادر و چه زیباست سیاهی چادر شما . . . نمیدانم این چه حسی بوده که #چادر شما به من داده . . . اما میدانم که با دیدن آن . . . امید . . . قوت قلب . . . و آبرو . . . میگیرم . . . باور کنید چادر شما نعمت است . . . قدر این نعمت را بدانید . . . ((شهید مجتبی بابایی زاده)) https://eitaa.com/umefafgaraei
نشست تخصصی "بررسی پدیده هم خانگی؛ ازدواج سفید" به همت مرکز مشاوره و توانمندسازی دانشجویان در روز سه شنبه 10 اردیبهشت ما 1398، در تالار مولوی دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد. https://eitaa.com/umefafgaraei
در این نشست دکتر غلامرضا ، عضو هیأت علمی گروه علوم اجتماعی دانشگاه فردوسی، ضمن هشدار درباره راه حل‌های اقتباسی در امر ازدواج، گفت: در جامعه، همه قدرت یافتن راه حل برای مشکلات خود را ندارند؛ لذا وقتی جامعه ای با مشکلی درگیر می شود، ممکن است راه حلی را انتخاب کند که هزینه کمتری نسبت به فایده آن داشته باشد و این مسأله در ازدواج هم صادق است. وی به سیر جامعه شناسی جوامع در امر ازدواج اشاره و بیان کرد: تشکیل خانواده، فرزندآوری و داشتن رابطه جنسی قانونی، یکی از هنجارهایی است که در طول تاریخ، در همه کشورها شکل گرفته است و از حدود 60 سال پیش مفهوم ازدواج، به چالش کشیده و مفهومی به نام ازدواج سفید مطرح شد. دکتر اورعی سپس در توضیح ازدواج سفید، عنوان کرد: در ، طرفین نسبت به یکدیگر تعهدات قانونی دارند ولی در طرفین هیچ تعهد ثبت شده قانونی نسبت به هم ندارند و اگر یکی از آنها بدون هیچ مقدمه ای، قرار را فسخ کند، قابل رسیدگی و پیگیری قانونی نیست. یعنی تنها توافقی که آنها دارند در مورد سهم اجاره مکان زندگی و هزینه های جاری است. وی افزود: در اروپا و آمریکا اگر افراد بدون ثبت قانونی ازدواج، فرزنددار شوند مسئولیتش بر عهده مادر ثبت می شود زیرا وظیفه جلوگیری از بارداری بر عهده زن است و اگر فرزندی حاصل شود به منزله خواست زن در ایفای نقش مادری است. به همین دلیل باید تمام وظایف فرزند را نیز بر عهده بگیرد. حال اگر مرد بخواهد در این وظایف شریک زن باشد، با ثبت ازدواج می تواند این تعهد قانونی را برعهده بگیرد. این جامعه شناس در ادامه در ارتباط با پیامدهای زیانبار ازدواج سفید بیان کرد: در هم خانگی احساس ناامنی شدیدی وجود دارد زیرا طرفین نمی دانند تا چه زمانی قرار است با هم زندگی کنند و بر همین اساس، سرمایه گذاری زن و مرد در این با هم بودن کامل نیست. وی تأکید کرد: ازدواج سفید نماد تضعیف نهاد خانواده در جامعه است و در ایران نیز، به دلیل تغییر عوامل متعدد در جامعه، ازدواج کارایی سابق خود را از دست داده است و دیگر جوانان علاقه ای به تشکیل خانواده ندارند و بر اساس تعهدات طرفین با هم بودن را تجربه می کنند؛ زیرا نیاز جنسی وجود دارد، ولی هنجار ازدواج کمرنگ شده است. وی در پایان گفت: نیاز است که تمام قوای مدیریت کشور در یک هم اندیشی، مسیر همسرگزینی درست را در جامعه تثبیت کنند و گرنه پیامد آن ازدواج هایی است که منجر به جدایی می شود و سپس قانونگذار باید به دنبال روشهای احقاق حقوق زن و مرد در طلاق باشد و یا روابطی که زیان آنها، بسی بیشتر از سود و منفعت شان است. https://eitaa.com/umefafgaraei
در ادامه دکتر حسن ، عضو هیات علمی گروه آموزشی فقه و مبانی حقوق اسلامی دانشگاه فردوسی، ابتدا به ارائه توضیحاتی در ارتباط با ازدواج موقت پرداخت و گفت: حتی اگر موقت هم بخواهد به ازدواج دائم خللی وارد کند از نظر دین درست نیست و اسلام آن را تائید نمیکند. با این که ازدواج موقت مورد قبول اسلام است، در زمان پیامبر وقتی جوانان به ایشان مراجعه می کردند و درخواست کمک در امر ازدواج می کردند، در هیچ سندی یافت نمی شود که پیامبر به آنها ازدواج موقت را پیشنهاد داده باشد. بلکه سعی می کردند با قرار دادن کمترین داشته های مرد به عنوان مهریه، بستر ازدواج دائم را برای آنها فراهم کنند. وی ضمن هشدار درباره عواقب فراهم نبودن بستر ازدواج برای جوانان در جامعه، ادامه داد: اگر قرار باشد مسئولان امر و فعالان اجتماعی کاری برای جوانان انجام دهند، باید امکان انجام ازدواج دائم را برای آنها فراهم کنند ولی اگر این برنامه ریزی صورت نگیرد، باید منتظر عواقب ویرانگری در جامعه باشیم. پس بهتر است به جای شعارهای زیبا، کاری برای آسان تر شدن ازدواج جوانان صورت گیرد. وی افزود: تعهد به نهاد خانواده، قبل از اسلام نیز مورد تأکید ایرانیان بوده است و هر امری که بخواهد به پیکره این نهاد آسیب بزند مطرود شمرده می شود. دکتر حائری در پایان عنوان کرد: بهتر است برنامه ریزی ها به گونه‌ای همراه با آموزه‌های دینی و فرهنگی باشد تا پدیده‌های وارداتی که با فرهنگ ما همخوانی ندارد مورد استفاده قرار نگیرد. https://eitaa.com/umefafgaraei
در ادامه دکتر حسین ، عضو هیأت علمی گروه علوم تربیتی و روان شناسی دانشگاه حکیم سبزواری گفت: مشکلات جامعه و از جمله مشکلات مربوط به ازدواج تک بعدی نیستند و نیاز است تا متخصصان حوزه های دیگر نیز با ایجاد همفکری در ارائه بهترین مسیر برای جامعه در خصوص ازدواج سعی و تلاش کنند وگرنه، مانند مشکل اعتیاد که تک بعدی بررسی شد، نمی توانیم با آن مقابله درستی کنیم. دکتر حسین شاره سپس از منظرهای مختلف به مشکلات ازدواج و از جمله ازدواج سفید پرداخت و تصریح کرد: در جامعه ای زندگی می کنیم که ارزشها به رعایت قانون و ازدواج قانونی و شرعی توصیه می کنند؛ ولی جریانی در جامعه در حال شکل گیری و مقاومت در مقابل این ارزش است که نگرانی‌هایی را به وجود آورده است. وی ادامه داد: الان بعضی از جوانان ما هویت منسجم خود را از دست داده اند؛ در حالی که باید آن را در جمع خانواده خود کسب می کردند تا بتوانند هویت فردی، اجتماعی، دینی و سیاسی خود را به دست آورند و چنین افرادی تا زمانی که در تلاطم باشند نمی‌توانند در یک زندگی زناشویی طولانی مدت حضور داشته باشند. این استاد دانشگاه در خصوص تأثیر مسائل اقتصادی در جامعه بر امر ازدواج گفت: از طرفی وقتی بی ثباتی اقتصادی در جامعه وجود دارد و والدین به شکل مداوم در گفتار روزانه خود آن را به کودکانشان منتقل می کنند، باید انتظار این رخدادها را در زمان ازدواج آنها داشته باشیم. وی ادامه داد: تغییر در دیدگاه جنسی، یکی دیگر از مواردی است که باید آن را بررسی کرد زیرا نگاه جوانان امروز، دیگر مانند پدران و مادران خود نیست و نقش ازدواج کمرنگ شده است و فضای مجازی در این تغییر نگاه و انتشار نگرانی های افراد نسبت به ازدواج نقش پررنگی ایفا کرده است و موجب وحشت افرادی که قصد ازدواج دارند شده است. دکتر شاره در ارتباط با ازدواج سفید توضیح داد: ازدواج سفید و یا هم خانگی در اروپا و آمریکا رایج شد و فلسفه آن شناخت بیشتر طرف مقابل خود برای ازدواج است و افرادی که به این مدل از زندگی وارد می شوند سعی می کنند در مدت با هم بودن قبل از ازدواج که گاه کوتاه و زمانی بلند است، به شناخت بهتری از طرف مقابل خود برسند و در صورتی که به تفاهم نرسند از هم جدا می شوند. وی افزود: طبق آمار در آمریکا، بیش از سه چهارم افراد قبل از زندگی مشترک خود تجربه هم خانگی با جنس مخالف را دارند. در هم خانگی ها تا زمانی که مسائل جنسی دچار اختلال نشود زن و مرد با هم هستند و زمانی که دچار اختلال شود، دیگر تعهدی برای حضور وجود نخواهد داشت و به همین علت این روش زندگی برای دختران آسیب‌های بیشتری نسبت به پسران خواهد داشت. https://eitaa.com/umefafgaraei
#سواد_رسانه #کودک_در_فضای_مجازی «بیل گیتس» مالک مایکروسافت و دومین مرد ثروتمند جهان، به بچه‌هایش تا سن ۱۴ سالگی، اجازه استفاده از تلفن همراه را نداده است! قابل توجه خانواده هایی که، برای بچه خود از وقتی که متولد میشود، پیج اینستاگرام میسازند و از ۵ سالگی نیز، برایش گوشی میخرند! https://eitaa.com/umefafgaraei
با سلام و احترام کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی چهارشنبه 18 اردیبهشت ساعت 15:45 عنوان نشست: واکاوی سینمای روشنفکری ایران بعد از انقلاب اسلامی با تأکید بر فمینیسم با ارائه آقای دکتر ابوالحسن حسین زاده دکترای سیاست گذاری فرهنگی، ساعت 16 و اکران مستند در ساعت 15 با تشکر https://eitaa.com/umefafgaraei
12.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یا حجاب و پوشش یک پدیده اجتماعی است. اگر حجاب امری شخصی بود، این همه صنعت مد، فشن، برند و لباسهای متفاوت چه معنا و مفهومی داشت؟ شما لباس و پوشش را بر اساس سن، منطقه، طبقه و جنسیت طراحی میکنید، پس یک پدیده شخصی نیست. مطالعات تاریخی نشان می دهد که پوشش زنان ایرانی، بیش از اینکه تحت تأثیر اسلام باشد، ریشه فرهنگی داشته است. ویل دورانت: اسلام حجاب را برای زنان ایرانی آسانتر کرد. حجاب اجباری جایی به کار می رود که، ریشه ای در فرهنگ آن کشور نداشته باشد. https://eitaa.com/umefafgaraei