#عفافگرایی
⚠️ اظهار نظر #وقیحانه یکی از مسئولان شرکتی خصوصی پیرامون توسعه گردشگری، در شهر مقدس مشهد
💢 حجاب اجباری، نبود مشروبات و سالنهای آزاد؛ از #علل_کاهش_گردشگران_خارجی در کشور
👤محسن رحیمی، مدیر بهرهبرداری شرکت توسعه گردشگری پدیده در پیشرویداد استارتاپ ویکِند گردشگری:
🔸"#حجاب_اجباری، #مشروبات_الکلی و نبودن #سالنهای_آزاد، از جمله عواملی است که باعث کاهش گردشگران خارجی شده است.
تسهیل صدور ویزای الکترونیکی، فراوان بودن مراکز تفریحی و تقابل نرخ تبدیل ارزهای هوشمند، بهدلیل افت ارزش ریال در برابر ارزهای خارجی، باعث ایجاد جاذبه برای کسانی شده که میخواهند با یک هزینه کم در مشهد، یک اقامت مؤثر داشته باشند".
🔗منبع خبر:
aatinews.ir/?p=11682
https://eitaa.com/umefafgaraei
به نام خدا
🔸حجت الاسلام افشار:
🔺حجاب چیست؟ آیا حجاب همان پوشش است؟ حجاب دقیقاً همان پوشش نیست و معنای دقیق حجاب مانع است. در واقع یک رابطهای بین حجاب و پوشش برقرار است و زنان دارای حجاب و پوشش هستند. از طرفی حجاب مانعی برای زن و همچنین مانع عوامل محرک جنسی مرد و قلب نامحرم است. دو مانع مزاحمتی و حفاظتی مطرح است؛ در مانع محافظتی سه عنصر عامل مهاجم، عامل محفاظت شونده و عامل محافظت کننده وجود دارد و آن چیزی که مانع ایجاد میکند حجاب است و آن چیزی که باید حفظ شود قلب مرد است؛ عوامل مهیج زن هستند که به قلب مرد حمله میکنند و در بحث حجاب این موضوع محور است.
🔺وقتی گفته میشود قلب مرد حفظ شود، منظور همه مردان است و نمیتوان گفت که باید قلب مرد حفظ شود بدون اینکه در جامعه قانونی وضع شود که به وسیله آن قانون قلب همه حفظ شود. سؤال اینجاست که عوامل مهیج در وجود زن کدامند؟ مشکلی اینجاست که مردان و زنان از حال یکدیگر خبر ندارند. چراکه مرد و زن نمیتوانند به جای یکدیگر قرار بگیرند. بنابراین راه حل دیگر این است که به حرف کسی که زن و مرد را آفریده اعتماد شود. از نظر مرد، سرتاسر بدن زنان برای مردان مهیج است و وقتی مرد با یک زن صحبت میکند این صحبت کردن برای او متفاوت از صحبت کردن با یک مرد است.
https://eitaa.com/umefafgaraei
🔸حجت الاسلام افشار:
🔺چرا خداوند مردان را اینگونه نسبت به جنس مخالف حساس آفریده است؟ از این امر یک هدف مهم پیگیری میشود که تحکیم نظام خانواده است. این تحکیم ابزارهائی دارد که یکی از ابزارهای آن طراحی مرد به صورت حساس برای زن می باشد. دومین ابزار این تحکیم، طراحی ساختار مرد به عنوان به شدت جذب شونده است که نتیجه آن حساسیت بسیار مرد نسبت به جذابیتهای زن است و طراحی ساختار زن به عنوان به شدت جذب کننده است که نتیجه آن حساسیت بسیار زن نسبت به زیبایی است. رابطه بین قدرت تهییج زنان و جذب مردان یک رابطه لگاریتمی است و دیده شدن مچ دست بانوان با موی سر بانوان یکسان نیست و مراتب دارد. عوامل مهیج در وجود زن دقیقاً همان حدود شرعی حجاب نیستند. اگر قرار بود همه وجود مهیج زن در شرع مطرح شود، زن اجازه خروج از منزل را در شرع نداشت.
🔺دید یک جانبهگر درباره حجاب به محدویت میرسد. پس نقش مرد چیست؟ مردها باید چشم خود را از نگاه باز دارند. وقتی گفته میشود که قلب مرد حفظ شود، بدان معنا است که زندگی زنان حفظ شود. اگر بگوییم همه بار حس قلب مرد باید به دوش زنان باشد بدان معنا است که زنان خانه نشین شوند و یا بار حس قلب مرد اگر به دوش مرد باشد بدان معنا خواهد بود که زن حجاب نداشته باشد؛ در این صورت مردان خانه نشین میشوند و سؤال این است که حد تعادل و عدالت کجاست؟ همه بار نه به دوش مرد و نه به دوش زن است. وظیفه اصلی ایجاد مانع با چه کسی است؟ در واقع مظلومیت اسلام در این است که بیشتر نگاه پیشگیرانه دارد تا نگاه درمانی و این کار را سخت میکند. جلوگیری از ارسال جذابیت، از طریق حفظ حجاب انجام می شود نه اینکه پس از فرستاده شدن به وسیله نگاه مردان حفظ شود. وظیفه اصلی در نگاه پیشگیرانه بر عهده بانوان است و جذابیت به وسیله حفظ حجاب بانوان حفظ می شود.
🔺اگر جذابیتها قبل از اینکه از چشم عبور کنند و به قلب برسند، به وسیله حجاب کنترل میشدند، از آسیبهای بسیاری ممانعت میشد؛ آیا این تقسیم بندی نوعی تبعیض بین زن و مرد نیست؟ به سه دلیل خیر؛ زن فرستنده جذابیت است، ایجاد مانع در مراحل ابتدایی باید صورت بگیرد و اینکه درخواست خانمها برای زیبایی بیشتر، با حجاب کمتر در تضاد است.
🔺چطور بی حجابی و بدحجابی میتواند به استحکام خانواده ضربه بزند؟ بی حجابی در جامعه چطور به پیوند بین زن و مرد لطمه میزند؟ سست کردن پیوند بین زن و شوهر، دوستیهای غیر ازدواج را ایجاد می کند. نباید انتظار داشت که عوامل جذب کننده بین زن و شوهر از عوامل جذب کننده بین هر مرد و زنی جدا باشد. پس برای تقویت بنیان خانواده باید عوامل جذابیت بین زن و شوهر تقویت شود؛ در ضمن اینکه این جذابیت منجر به افزایش آن در غیر زن و شوهر نشود. این امر نقطه آغازین بحث حجاب است. کاهش جذابیت، عامل روابط سست بین زن و شوهر است که دو نوع داریم؛ یک نوع آن طبیعی است که به افزایش سن برمیگردد و دیگری چشمی است. در واقع جذابیتهای او کاهش پیدا نکرده است بلکه در چشم همسر کم شده است. مهمترین عامل کم جلوه گی وجود حس مقایسه گری است که سبب ایجاد شکاف میشود. منشأ بیرونی این مقایسه، عدم رعایت جذابیت در منزل توسط همسر و همچنین عبور از مرزهای مجاز جذابیت در جامعه توسط سایرین می باشد. منشأ درونی آن نیز در درون فرد است که به حس طمع و انتظارات تخیلی مربوط است. در بسیاری از مواقع سریال ها، فضای محرک جامعه، تبلیغات عوامانه دوستان و آشنایان انتظارات تخیلی را صورت می بخشد که باعث سستی خانواده میشود.
https://eitaa.com/umefafgaraei
🔺گزیده ای از نظرات برخی اعضای حاضر در کارگروه:
🔸آقای دکتر اسلامیان: نکته مثبت ارائه شما، طراحی اسلایدها بود که به جهت شناختی محرک بود. اما هدف شما از این ارائه چه بود؟ جامعه هدف شما چه کسانی بودند؟ اگر هدف تعامل فکری با جمع حاضر بود که بحث دیگری مطرح است. اما باید از چرایی و چیستی حجاب عبور کرد و علیرغم بنیادی بودن آن، می بایست به سطوح عمیقتر و آسیب های فعلی در حوزه عفاف و حجاب پرداخت.
🔸آقای دکتر تقی پور: خیلی میدان به سمت خانمها کشیده شد و در خصوص پوشش آقایان بحثی نشد. متأسفانه زنندگی های پوشش فقط از سمت خانمها نیست و در مورد آقایان نیز خصوصاً پسران جوان به چشم می خورد.
🔸آقای دکتر صابری: بحث شما فرضهایی داشت که با توجه به شناختی که از دانشجویان دارم، برای آنها قابل قبول نیست. این ارائه برای دانش آموزان و یا نوجوانان و جوانانی که به مساجد رفت و آمد می کنند، مناسب است، اما برای سایر مکانها نیاز به کار و ارائه ادله های بیشتر دارد. شما در بحث امروز، بر روی حساسیت مردان کار کردید. اما اخیراً روزنامه گاردین که بر روی فمینیسم نسل چهارم کار کرده بود، نوشته بود که "لباس من به معنای بله نمی باشد".
https://eitaa.com/umefafgaraei
چیستی و چرایی حجاب. حجت الاسلام افشار.ppsx
24.31M
🚩 پاورپونت #چیستی_و_چرایی_حجاب
👤کاری از حجت الاسلام #افشار
💢 جهت استفاده مربیان، کارشناسان، فعالان فرهنگی و دغدغه مندان عرصه عفاف، در مساجد، مدارس، مجتمع های فرهنگی آموزشی و ...
https://eitaa.com/umefafgaraei
⭕️انعکاس نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سایت فقه حکومتی #وسائل
🔻 گزارشی از نشست "چیستی و چرایی حجاب" در کارگروه #عفافگرایی و تربیت جنسی #پژوهشکده_مطالعات_اسلامی در علوم انسانی #دانشگاه_فردوسی_مشهد
🔸#بدحجابی؛ #تهدیدی جدی برای #استحکام_خانواده
حجت الاسلام #افشار:
🔹کاهش جذابیت، عامل روابط سست بین زن و شوهر
🔹در کاهش جذابیتهای چشمی حقیقتاً جذابیت کم نشده است، بلکه در چشم همسر کاهش یافته است که به آن کم جلوه گی گفته میشود؛ مهمترین عامل کم جلوه گی وجود حس مقایسه گری است که سبب ایجاد شکاف میشود.
🔹منشأ مقایسه چیست؟ منشأ بیرونی آن عدم رعایت جذابیت در منزل توسط همسر و همچنین عبور از مرزهای مجاز جذابیت در جامعه توسط سایرین که بدحجابی و بی حجابی است، می باشد. منشأ درونی آن در درون فرد است که یکی عینک ریزبینی و درشت بینی یعنی حس طمع است و دیگری انتظارات تخیلی است.
🔹در بسیاری از مواقع سریال ها، فضای محرک جامعه، تبلیغات عوامانه دوستان و آشنایان انتظارات تخیلی را صورت می بخشد که باعث سستی خانواده میشود.
🔹بی حجابی در فضای خارج از خانواده و کاهش جذابیت در داخل خانواده عواملی هستند که منشأ بیرونی مقایسهاند که در کنار منشأ درونی مقایسه صورت میگیرد و سبب مقایسه و کاهش جذابیت چشمی و پیوند سست مرد و زن میشود.
🌐 vasael.ir/0003xk
https://eitaa.com/umefafgaraei
💢 مفاد #سند_2030 به کتابهای درسی هم #رسوخ کرده است
🔺عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: علی رغم اینکه ما بارها در مجلس فریاد زدهایم که برخی افراد در حال اجرای سند ۲۰۳۰ هستند، اما نه تنها به این موضوع توجه نشده است، بلکه مفاد این سند به #کتابهای_درسی هم بعضاً وارد شده است.
🔺علیرضا #سلیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، در واکنش به حذف برخی از سرفصل های کتب #ادبیات_فارسی گفت: متأسفانه بسیاری از دروس حائز اهمیت از کتاب های درسی ادبیات فارسی #حذف شده است و باید مشخص شود که عاملان این اقدام چه رویکردی را مدنظر داشتهاند.
🔺نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه به اعتقاد بنده هدف اصلی مجریان این کار اجرای سند ۲۰۳۰ است، ادامه داد: متأسفانه #سند_2030 به صورت چراغ خاموش در حال اجراست.
🔺وی افزود: دولت به دنبال آن بود که سند ۲۰۳۰ را در یک سال اجرا کند اما به دلیل مخالفت های بسیار زیادی که در این باره شد، آنان راه خود را تغییر دادند و به دنبال آن هستند که به صورت چراغ خاموش این سند را در کشور #اجرایی کنند.
🔺عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما بارها در جلسات کمیسیون خواستار اصلاح محتوای کتاب های درسی شده ایم، اما #مسئولان ذیربط توجیهاتی در این زمینه داشتند که به هیچ وجه قانع کننده نبود.
منبع خبر:
https://www.icana.ir/Fa/News/438060/
https://eitaa.com/umefafgaraei
💢 شما هم #دعوتید
#کارگروه_مشق_داستان
🔹 تدوین داستان های کوتاه #تربیتی
🔹 مطابق با مضامین اسلامی ایرانی و #عفافگرایی و #تربیت_جنسی
🔹 با حضور متخصصین و منتقدین ادبیات و داستان نویسی و
🔹 با مشاوره اساتید روانشناسی و علوم تربیتی
🔹 جلسه توجیهی: پنجشنبه 30 آبان 1398
🔹 مکان برگزاری کارگروه: پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی
🔹 تلفن های ثبت نام:
09024876210 و 05138804866
🔹 عضویت در مشق داستان محدودیت زمانی ندارد.
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
🔻#گزارش نشست علمی از #سوژه_جنسی تا #سیاست_جنسی / شماره 3
🔸تقابل جدّی دو مقوله #خویشتنداری و #ریاضت_جنسی در اسلام
دکتر #محمد_تقی_کرمی:
🔹یکی از کارهایی که من در حال انجام هستم، کار روی کلیپهای سکسولوژی در اینستاگرام است. اکثر سکسولوژیستها #خانم هستند. آقایی مسئله جنسی دارد و یک خانم میآید و به او جواب میدهد.
🔹طیف گستردهای از این سؤالات به این مطلب بازگشت دارد که من دوست دارم عملی را با شریک جنسیام انجام دهم که شاید در تمایلات او نباشد. در پاسخ به این مسئله محال است که خانم به او جواب دهد که شما از این کار اجتناب کن!
🔹دلیل این استنکاف از نهی این است که فعل «نکن» مطابق انگاره مسلّم و مسلّط آگاهیهای جنسی موج دوم مدرن نیست. نهایتاً به او گفته میشود که بهداشت این عمل را رعایت کن.
🔹وجود #فانتزیهای جنسی مطابق با انگاره عامی است که میگوید غریزه جنسی نباید سرکوب شود. فانتزیها عبارت است یک #تخیلی که پیشبرنده هستند.
🔹در بحث سائقها گفته میشود که یک طرف فانتزیها سرکوب است و هرچقدر که شما احساس سرکوب بیشتری داشته باشید، فانتزیهای قدرتمندتری شکل میگیرد.
🔹اتفاقی که افتاد این بود که در موج اول مدرنیته #غریزه_جنسی سرکوب شد و مردم مواجه بودند با فانتزیهای بسیار قوی که شخص قادر به رسیدن به آنها یا حداقل تمام آنها نبود.
مشروح مطلب در سایت فقه حکومتی وسائل:
🌐 vasael.ir/0003yX
https://eitaa.com/umefafgaraei
#جای_خای_عفاف در
🔴 #تجربه_های_اخیر
📛 تئاتر تجربه های اخیر حاوی ترویج #ازدواج_سفید و بارداری بدون #ازدواج_شرعی و انواع ارتباطات نامشروع دیگر تا #پوچ_گرایی است!
#🔻طالبی_دارستانی: در همه جوامع با هر سطح فرهنگی، تئاتر از ارکان اصلی و تحول آفرین نهاد اجتماعی محسوب میگردد.
🔻 نقش تئاتر فقط منحصر به #اجتماعی_سازی_ارزشها نیست و استفاده از این ابزار در جهت ضد ارزش ها نیز به همین مقدار پررنگ است. همانطور که تئاتر میتواند در فراگیرسازی #فرهنگ_ملی با رویکرد اسلامی مؤثر باشد، به همان میزان میتواند موجبات گسترش #ناهنجاریها و #انحرافات_فکری، سیاسی و اخلاقی را فراهم آورد.
👇ادامه خبر در مشرق👇
📎 https://www.mashreghnews.ir/news/1009758
https://eitaa.com/umefafgaraei
🌻✾با سلام و احترام
📣📣📣 کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی
💬 عنوان نشست: "گام های افول عفاف و حجاب در دانشجویان پزشکی؛ مطالعه زمینه ای (Grounded Theory)"
👨🏫 ارائه دهنده: سرکار خانم دکتر معصومه محمدحسین زاده
دکتری علوم تربیتی و کارشناس آموزشی دانشگاه علوم پزشکی
⏰زمان: چهارشنبه 29 آبان ساعت 15:15
👨 ارائه پاره ای از توضیحات توسط مدیر گروه تعلیم و تربیت اسلامی ساعت 15
🎥 و اکران مستند ویژه "چرایی اکران ایکسونامی در مشهد" ساعت 14:45
🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی، سالن شورا
✳️لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐
با تشکر
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#تربیت_جنسی
🔹نشست «حکمت جنسی» از سلسله نشست های اندیشه ورزی با هدف علمی و تخصصی کردن گفتگوهای پیرامون امر جنسی، پاسخگویی به نیازهای فکری جامعه علمی کشور و زمینه سازی جهت تولید علم و عرضه نظریه در حوزه امر جنسی با حضور جمعی از کنشگران حوزوی و دانشگاهی امر جنسی، پنجشنبه 23 آبان ماه در دو نوبت صبح و بعد از ظهر در مجتمع فرهنگی اقامتی آفتاب ولایت برگزار شد.
🔹در نشست «#حکمت_جنسی» به پیچیدگیهای #امر_جنسی، ملاحظات آموزش جنسی در مقاطع مختلف سنی و تحصیلی، جایگزینی آموزش #سلامت_جنسی به جای فیلمهای پورن، ارائه #مدل آموزش جنسی، توجه به عدم حذف ساختارها در آموزش جنسی، تعیین #متولی آموزش امر جنسی، نیاز به آموزش #والدین قبل از فرزندان، بازسازی تعاریف جدید از امر جنسی و توجه به آموزش جداگانه جنسی #زوجین تأکید شد.
مشروح مطلب در سایت فقه حکومتی وسائل:
http://vasael.ir/fa/news/15295/
https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 تصویری
#عفافگرایی
#عفت_در_پوشش
🔸#هفت_راهکار ساده برای اینکه دخترانمان #محجبه شوند.
✅ تهیه لباسهای زیبا و شاد همزمان با سن تکلیف دختران
✅ برگزاری جشن تکلیف سالانه
✅ بیان داستان های کوتاه از زنان برتر
✅ توجه به تأثیرپذیری کودکان از رفتار دیگران
✅ دیر بودن آغاز حجاب از نه سالگی
✅ بیان محاسن و فواید حجاب
✅ تشویق با هدیه
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#عفت_در_روابط
برخی #پندارهای_ناصحیح_متداول در باب مباحث #فرهنگی_دانشگاه
🔴 پندار ناصحیح #اول:
💢 حضور همزمان دو جنس مخالف در دانشگاه، به معنای پسندیده بودن #اختلاط دو جنس به عنوان یک #ارزش است.
✅پاسخ:
🔻 این که در دبستان و حتی دبیرستان تفکیک کامل جنسیتی هست اما در دانشگاه نیست، بدان معناست که در دانشگاه دانشجو بدان رتبه از #بلوغ_فکری رسیده است که بتواند رشد علمی خود را حول محور استاد پی بگیرد و مثل نوجوانان ناپخته سرگرم جنسیتزدگی نشود. در واقع حضور همزمان دو جنس مخالف در دانشگاه، جهت دسترسی برابر و عادلانه (فارغ از جنسیت) دانشجویان به دانش دانشمندان است و نه جهت دسترسی بیشتر دو جنس به همنشینی با یکدیگر.
👤 #دکتر_مغربی
https://eitaa.com/umefafgaraei
#عفافگرایی
#حیاورزی
🔸همه چیز از عکس شمارۀ یک آغاز شد.
🔹گفت چه اشکالی دارد انتشار عکس هایم با چادر؟ میخواهم #دختران دیگر را به حجاب علاقمند کنم و بگویم با #چادر و #حجاب هم می شود زیبا و شیک بود!
👈و امروز...
❌فضای مجازی پر شده از عکس های ۲ و ۳ و ۴ و ۵...
❌رقابتی شوم بر سر #جلب_توجه و طنازی با چادر...
❌و امروز و روز به روز زیادتر می شوند دختران برند چادری؛ که کنار هر #عکس اسم❌❌خودشان را هم مینویسند، با پسوند بانو و خاتون و ... منتشر می کنند تا قشنگ شناخته شوند.
❌و درد...
👈 لایک های،"احسنت خواهرم" و "چقدر زیبا شده ای" و تشکرهایشان پای آن است.
🌹لحظه ای درنگ خواهرم
👈نکند شما هم قسمتی از پازل کشف #حیا باشی؟
👈حتی با انتشار عکس شمارۀ یک، میتوانی قسمتی از این پازل شوی.
⚠️حواست باشد بانو...
😔 با چادر هم می شود جلب توجه کرد...
👈تنها مشتری اش فرق می کند😔
⚠️لا تتبعوا خطوات الشیاطین
https://eitaa.com/umefafgaraei
✅ #تربیت_فرزند
✅ #فرزندپروری
✅ دپارتمان #کودک_و_نوجوان
✅نقش #والدین در فرزندپروری از دیدگاه #اسلام
✅ کلینیک تخصصی #مشاوره و روانشناسی#آستان_مهر_رضوی
🔶🔷🔶🔷
🌸 لینک عضویت و اطلاع رسانی کلینیک تخصصی #آستان_مهر_رضوی👇
https://eitaa.com/astanemehrrazavi
https://eitaa.com/umefafgaraei
💠خلاصه ای از بیست و ششمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی در سال 98
💠در تاریخ چهارشنبه 8 آبان
💠عنوان نشست: #عفاف و حجاب؛ اقدامات #ایجابی_یا_سلبی
💠ارائه دهنده: دکتر محمد #قراری
https://eitaa.com/umefafgaraei
به نام خدا
💠دکتر قراری
🔻اقدامات ایجابی عفاف و حجاب شامل مواردی از جمله تفهیم چیستی و چرایی حجاب، انتقال فرهنگ، آموزش همگانی و اطلاع رسانی و ترغیب و تشویق، جلسات توجیهی با اصناف پوشاک و برپایی نمایشگاه مد و لباس می گردد. تفهیم چیستی و چرایی حجاب، باید در مدارس انجام بگیرد و علتها برطرف شود و بعد معلول از بین می رود. تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش از همان ابتدا برای انسانها بوده است. حضرت آدم زمانی که توبه کرد، یعنی تربیت شد و مقامش در نزد خدا بالاتر رفت. حوزه پوشش و حجاب نیز یک حوزه تربیتی است. متون آموزشی در تبدیل دانش (دانایی) به دارایی (حکمت) موفق نبوده اند. معتادها علم به مضر بودن مواد مخدر دارند، اما همچنان آن را مصرف می کنند. اهمیت آموزش در رفتارها غیرقابل انکار است. معمولاً افراد جرأت نمی کنند که با یک مرده در یک اتاق بخوابند، ولی مرده شور می خوابد. چون به یک دانش علمی دست یافته که از مرده نمی ترسد. نحوه برخورد زن و مرد نیز، بدرستی آموزش داده نشده است.
🔻سر کلاسها به دانشجویان خود که قرار است معلم شوند، توصیه می کنم که عقاید منفی خود را به دانش آموزان منتقل نکنید، حتی اگر خودتان موافق با اصولی نیستید آن را بروز ندهید. بعضاً معلمها حجاب معقولی ندارند که بخواهند دانش آموزان را به حفظ و رعایت آن توصیه کنند. متأسفانه پرداخت به آموزش خیلی فراتر از پرورش می باشد و مافیای آموزش نفوذ کرده است و کلاس های کنکور و تست زنی اهمیت بسیاری پیدا کرده است. گفته می شود که سالانه 40 هزار میلیارد تومان گردش مالی مؤسسات کنکوری می باشد. تا زمانی که پرورش کمرنگ باشد، در عفاف و حجاب اتفاق خاصی نمی افتد. مادر و زن محل تجلی صفات جمال و صفات مهربان خداوند است. مانند رحیم، رحمن، غفور و ستارالعیوب و مرد تجلی صفات جلال خداوند است مانند قهار بودن و غیور بودن. تفاوت زنان و مردان در کتاب های درسی دختران و پسران تبیین نشده و میان آنها تفاوتی قائل نشده است و نتیجه این است که امروزه زنان خودشان را مانند مردان می کنند؛ یعنی از جنبه صفات مهربان خداوند فاصله می گیرند. ساختار مرد کلی نگر است و زن جزئی نگر و مردان با زنان تسکین می یابند. تربیت فرزند مخصوص زنان است چون استعداد آن به زن داده شده است و در همین راستا است که امام راحل (ره) فرمودند: سربازان من در دامن زنان هستند.
🔻خانم ها دوست دارند که از جنبه انسانی دیده شوند، نه صرفاً از جنبه جنسی. به باور ویل دورانت، زمانی که قرار بود زن در خانه کار کند او را مجبور کردیم که در کارخانه کار کند. پوشش زن از زمان های اولیه هم وجود داشته است و این موضوع کاملاً از مستندات نیز مشخص می شود و در تمام ادیان نیز بوده است و اسلام بود که پوشش را راحت تر کرد و یک سری از مسئولیتها را به مردان داد. پوشش مبنای عقلی دارد. وقتی که ماشین بیمه می شود و سالها از آن استفاده نمی شود، دلیل آن احتمال ضرر حتی برای یک لحظه است.
https://eitaa.com/umefafgaraei
💠دکتر قراری
🔻پیشنهادات در حوزه عفاف و حجاب:
1. آموزش و پرورش نقش زن و مرد را به درستی تبیین کند.
2. منابع آموزشی را بازنگری کنیم.
3. نگاه عمیق اسلامی و ایرانی نسبت به پوشش زن که سابقه سه هزار ساله دارد، داشته باشیم.
4. آگاهی نقش معلمان در حجاب و عفاف افزایش یابد.
5. بایستی بخش پرورش بیشتر از بخش آموزش دیده شود نه برابر.
🔻دانشگاه که محل عقلانیت است نیز قوانینی برای پوشش وجود دارد. در بهترین دانشگاه های دنیا هم محدودیت حجاب وجود دارد و اجازه داده نمی شود که با هر نوع پوششی وارد دانشگاه شد؛ چرا که باعث حواس پرتی می شود. برای مثال در دانشگاه های آمریکا (آرکانزاس، ویرجینیا) و آکسفورد انگلستان، لباسهای سوراخ دار، بدن نما، جین، زیورآلات، گذاشتن ریش بزی، خالکوبی، پیراهنی که قسمتی از شکم مشخص باشد و رنگ کردن مو ممنوع است. لباس زنان نباید پشت باز یا بدون آستین، تنگ و بالای زانو باشد. طبق تحقیقات صورت گرفته در ایران، یک سوم دانشجویان شکست عشقی و عاطفی را در دانشگاه تجربه می کنند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
🔻چرا اقدامات ایجابی لازم است؟ دستهایی در مورد پوشش زن و مرد وجود دارد. کم کردن حساسیت و غیرت مردان و حیای زنان به یکدیگر به تدریج در دستور کار قرار گرفته است. سیر تغییر شلوارها در سالهای اخیر قابل توجه است. از لحاظ تنگ شدن، تغییر رنگ دادن، تغییر جنس (جین به کشی) و بعد نازک تر شدن و تبدیل به ساپورت شدن و بعد تبدیل شدن به رنگ بدن. حتی نحوه آرایش کردن ایرانیان نیز حالت تهاجم فرهنگی پیدا کرده است و تعداد عمل های زیبایی نیز به شدت افزایش یافته است. تبدیل ذائقه و معیار و کنترل آن نیز از طریق رسانه ها، در طول زمان در حال انجام است. برای مثال پیش از این افراد از لب کوچک خوششان می آمد و الان پروتز می کنند. قبلاً چاقی ملاک خوبی بوده و الان مانکن بودن مورد توجه است. گونه های برجسته و دماغ سر بالا نیز از موارد دیگر است. بعضی از نمودارها و آمارها نیز از جمله طلاق و ایدز، بسیار در حال اوج گرفتن هستند.
🔻بر نحوه پوشش سلبریتی ها نیز هیچ کنترلی نیست. برونزه کردن (اگزوتیک) بر خلاف گذشته که رنگ سفید ترجیح داده می شد، نشانه طبقه مرفه به شمار می آید. موتورهای جستجو در خاورمیانه با تبلیغات زنان بسته می شود. حتی فیلم هایی که در یک دوره زیاد دیده می شود، گرایش به زنان و مردان آن کشور ها بیشتر می شود: چینی، کره ای، هندی، آمریکایی و ... . مقایسه زنان با یکدیگر در زمان حال زیاد شده است اما در گذشته این امکان نبوده است. برای مثال سوگلی ناصرالدین شاه (انیس الدوله) از چهره و اندام زیبایی نیز برخوردار نبوده است اما محبوب همسر خود بود.
🔻کاهش حساسیت نسبت به قوانین مربوط به حجاب نیز صورت گرفته است. ورزشگاه رفتن خانم ها نیز نمونه ای از حساسیت ایجاد کردن برای کوتاه آمدن از قوانین می باشد. برابر نظر مردم، لباس مناسب برای زنان (ایرانی اسلامی) در مغازه ها کمتر از سایر لباسها می باشد و در صورت پیدا شدن نیز گرانتر می باشد.
https://eitaa.com/umefafgaraei
💠دکتر قراری
اقدامات سلبی در حوزه عفاف و حجاب:
🔻 25 دستگاه مسئول حجاب و عفاف با 310 اصل هستند که شامل سازمانها و نهادهاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، وزارت بازرگاني، سازمان صدا و سيما، نيروي انتظامي، سازمان جوانان، وزارت آموزشوپرورش، وزارت علوم، مركز زنان و خانواده، وزارت ارتباطات، سازمان تربيت بدني، شهرداري، وزارت بهداشت، ستاد امر به معروف و نهي از منكر، سازمان بهزيستي، وزارت امورخارجه، وزارت كار، مجلس شوراي اسلامي، وزارت كشور، سازمان مديريت و برنامهريزي، قوهقضائيه، وزارت مسكن، سازمان ميراث فرهنگي، بسيج، وزارت راه و سازمان تبليغات اسلامي هستند كه در مصوبه 427 شوراي عالي انقلاب فرهنگي، براي گسترش عفاف و حجاب نام وظايف شان ذكر شده است و وزیر کشور مسئول هماهنگی این سازمانها در خصوص این موضوع می باشد. اما با این وجود، چرا وضعیت فعلی عفاف و حجاب اینچنین است؟
https://eitaa.com/umefafgaraei
🔻در میان این 25 سازمان، نیروی انتظامی نیز 21 وظیفه (ایجابی و سلبی) دارد. اقدامات ایجابی شامل ایجاد نظم و امنیت اجتماعی و جلوگیری از ناهنجاری های بد اخلاقی می گردد و اقدامات سلبی شامل تذکر لسانی، توجیه، دستگیری، اخذ تعهد و معرفی به مراجع قضایی می باشد. برخی از متخلفین و هنجارشکنان پوشش، در مقابل تذکرات مأموران پلیس، به حمله فیزیکی اقدام می کنند. صحنه سازی در برخورد با بی حجابی توسط نیروی انتظامی از طریق فیلم برداری نیز، از طریق نصب دوربین بر روی دکمه لباس خود و پخش آن در فضای مجازی، از اقدامات دیگر برخی از این هنجارشکنان می باشد. در تبصره ماده 638، قانونگذار به طور واضح عنوان کرده است که زنانی که بدون حجاب در معابر و انظار عمومی ظاهر شوند، به حبس از 10 روز تا دو ماه یا به پرداخت 50 هزار تا 500 هزار ریال جزای نقدی محکوم می شوند.
🔻طرح ناظر، طرح ویژه پلیس برای مقابله با رانندگان و سرنشینان خودروهایی که حجاب شان را رعایت نمیکنند، می باشد. چرا که بی حجابان حواس راکبین و ناظرین را پرت می کنند که مایه تصادف می شود. گشت ارشاد هم در سطح جامعه با افرادی که در معابر عمومی اقدام به جرم بیحجابی کنند، برخورد میکند. برخورد با بدحجابی همیشه یکی از ماجراهای جنجالی کشور بوده است و هیچ وقت موافقان و مخالفان آن نتوانستند به فهم مشترکی از این مقوله برسند. به خصوص اینکه معاندان، شبکههای ماهواره ای، دشمنان داخلی و خارجی و گروهک های ضد انقلابی به برخورد با بی حجابی دامن می زنند.
https://eitaa.com/umefafgaraei
💠گزیده ای از برخی نظرات اعضای حاضر در جلسه کارگروه:
🔻سرکار خانم نوبخت: الان دقیقاً چه ضابطه و ملاکی در خصوص پوشش وجود دارد؟ اخیراً در خیابان شاهد خانم هایی با پوشش دامن کوتاه و بدون شلوار بودم. نحوه برخورد نیروی انتظامی با این افراد که پوشش های هنجارشکنانه دارند، چگونه است؟ آیا طبق قانون با این افراد برخورد می شود؟
🔻سرکار خانم شیرزاده: برای پیشگیری از موازی کاری، سپاه و ستاد امر به معروف و نهی از منکر و استانداری در قالب تیم هایی، برای نظارت از 25 دستگاه مسئول عفاف و حجاب، تعیین شدند. متأسفانه بنده نیز در این گروه ها بودم و متوجه شدم که گزارش های عفاف و حجاب واقعی نیست و بر اساس زد بندهایی صورت می گیرد. اجازه به چالش کشیدن نهادها وجود نداشت و میگفتند که لطفاً طبق چک لیست ها عمل شود و پرسشی مطرح نشود. چرا که نه زمان آن وجود دارد و نه این کارها جواب می دهد! و می گویند که به نهادها گیر ندهید. حتی شخص بنده تهدید شدم. لطفاً راهنمایی بفرمایید که در این موارد باید چه کرد؟
🔻آقای دکتر اسلامیان: کاش فعالیت های نیروی انتظامی را عینی تر مطرح می کردید. باید دید که مردم از حضور نیروی انتظامی در جامعه احساس امنیت می کنند یا خیر و اگر احساس امنیت وجود نداشته باشد، یک جای کار اشکال دارد. نکته قابل ذکر این است که نیاز است که به مأمورین نیروی انتظامی آموزش هایی در خصوص مواجهه با افراد هنجارشکن داده شود تا از بروز برخی حواشی اجتناب گردد.
https://eitaa.com/umefafgaraei
🔻جناب آقای عطاری: برخی از وظایف در حوزه عفاف و حجاب را می توان به مردم سپرد. چرا که مردم جامعه دغدغه آن را دارند و واگذاری وظایف به آنها اثربخش است.
🔻جناب آقای ابوترابیان: نهاد مردمی مثل مساجد کمتر در نظر گرفته شده اند و تصور بنده این است که اکثر کسانی که در خصوص بدحجابی به 110 زنگ می زنند، مردم های مسجدی هستند.
🔻آقای دکتر رضوی: بحث کار در حوزه عفاف و حجاب بسیار کند انجام می شود. بعد از 40 سال تازه 4 تیر امسال، سند راهبردی عفاف و حجاب مصوب شد که تازه می خواهند ابلاغ کنند! چطور می شود این سرعت را افزایش داد؟ دولت یک بدنه دارد و ناچاراً باید مردم به میدان کشیده شوند. نکته مهم تفکر استراتژیک و سیستمی می باشد. باید تحلیل جامعی به وسیله نیروهای مردمی جمع آوری کنیم. چقدر اطلاعات از کف بازار داریم؟
🔻آقای دکتر مشکانی: مشکل، عدم وجود مدیریت فرهنگی و نگاه های جزیره ای می باشد. نیروی انتظامی در مواجهه با سایر نهادهای مسئول، چقدر گام برداشته است؟ به تیتر ارائه نیز نقد دارم. چرا که هم اقدامات ایجابی و هم اقدامات سلبی مورد نیاز است. به عقیده بنده تا مفهوم عبودیت را حل نکنیم، در حوزه عفاف و حجاب مشکلی رفع نخواهد شد.
🔻آقای محمدی مقدم: برخی از واژه ها نیاز به بازنگری دارد. چرا که عفت در کلام به معنای ژرف اندیشی، برای بنده قابل درک نمی باشد. ضمن اینکه 310 وظیفه با 310 اصل متفاوت است. نکته قابل ذکر این ست که از رئیس دولتی که زمان انتخابات فرمودند، اگر رقیب بیاید، در پیاده روها و ادارات دیوار می کشد، نمیتوان انتظار داشت که 310 وظیفه خود را در این خصوص انجام بدهد.
https://eitaa.com/umefafgaraei