eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.6هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
965 ویدیو
29 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
هوالعزیز 💠 در برابر یعنی: ، و بی‎غیرتی و بی‎معنا جلوه دادن حریم محرم و نامحرم، ترویج موسیقی حرام و بی بندوباری و ده‎ها فسق و فجور دیگر که مدت‎هاست علنی شده و این روزها علنی‎تر، چند سؤال دارم: 1️⃣جناب آقای ، مدیر کل ! شما به‎عنوان مسئول نهاد روحانیت، که باید مبلغان و پاسداران و باشند، پاسخگو باشید که فریاد رسای اعتراض و نهی از منکر شما، نسبت به عملکرد دین ستیز صداوسیما کجاست؟! 2️⃣حضرات تقلید! شما بزرگواران به‎عنوان بزرگان دین و حوزه که جایگاه حفاظت از و احکام دینی بر گردن‎تان سنگینی می‎کند و مقلّدان بسیاری از رفتار و منش شما درس می‎گیرند، پاسخگو باشید که چرا امروز هم مانند همیشه در برابر مفاسد و بی‌بندوباری‏های اخلاقی ساکت و پرده‏نشین تشریف دارید؟! 3️⃣دلیل این‎همه بی تفاوتی و سکوت از جانب و بزرگان جامعه متدین کشور چیست؟! 4️⃣بزرگان مجموعه‎های فرهنگی، منبری‎های مشهور پرمخاطب و پر تریبون، چهره‎های شناخته شده جهادی و انقلابی پاسخگو باشند که چرا از موقعیت، آبرو و تریبون خود برای و و غربزدگی مسئولین و مردم استفاده نمی‎کنند؟! 🔶 از امت شریف حزب الله متواضعانه و ملتمسانه تقاضا دارم، پرسش‎های مذکور را به و گسترده تبدیل نمایند تا به قدر وسع خویش برای دفاع از حریم اسلام و انقلاب قدمی برداشته باشیم. 🌿والسلام علی من اتبع الهدی و دین الحق🌿 👤 https://eitaa.com/umefafgaraei
⛔️🔥کشف ۲۰ کیلو در چلوکبابی خیابان شریعتی تهران!!! 🔸سرهنگ مرادی، معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت عمومی تهران بزرگ، از کشف ۲۰ کیلو گوشت خوک در یک چلوکبابی و فرآورده‌های گوشتی شامل سوسیس و کالباس خبر داد. به گفته وی، عرضه کباب گوشت خوک و فرآورده‌های گوشتی برخی حیوانات حرام‌گوشت توسط متصدی یک واحد صنفی چلوکبابی در حوالی خیابان شریعتی صورت می‎گرفت که در رصدهای اطلاعاتی، هویت متصدی چلوکبابی و نشانی واحد صنفی وی شناسایی و در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت. https://www.tasnimnews.com/fa/news/1399/01/05/2229709/ 🔻استفاده از خوک به‌عنوان غذا، تاریخچه‏ ای چندین هزار ساله دارد. به‎طوری که مصرف گوشت خوک، حتی در بین یهودیان نیز ممنوع بوده و در انجیل حضرت عیسی (ع) نیز، به خوک تشبیه شده‎اند و در ضمنِ داستانها، خوک به‎عنوان معرفی شده است. 🔻در مورد فلسفه حرمت گوشت و نجاست خوک در اسلام، از دو جهت می‎توان سخن گفت: 1️⃣ تأثیرات سوء روانی، معنوی و اخلاقی: 🔹 خوک حتی نزد اروپائیان که بیشتر گوشت آن را می‎خورند، است. خوک در امور جنسی فوق‌العاده لاابالی است و علاوه بر تأثیر غذا در روحیات که از نظر علم ثابت است، تأثیر آن در خصوص لاابالی‎گری در مسائل جنسی نیز، مشهود است. 2️⃣ ضررهای بهداشتی: 🔹 بیماری‎هایی بسیاری از قبیل اسهال خونی، یرقان عفونی، انتامیب هیستولتیک، بیماری شبه باد سرخ، تصلب شرایین- دردهای مفصلی، کرم کدوی خوک، تری شینوز و ...، توسط خوک به انسان منتقل می‎شود. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔶شخصی خدمت آیت الله ادیب رحمت الله علیه رسید و پرسید: آقا من گاهی وقت‎ها که تنها هستم، فکرهای بدی به ذهنم می‎رسد. چرا اینطور می‎شوم؟ آیا راهی وجود دارد که از این فکرهای بد رها شوم؟ 🔷 آیت الله ادیب فرمودند: علت آمدن افکار بد در انسان، این است که انسان بی حیاست. آن کسی که داشته باشد، حتی فکر بد هم به سراغش نمی‎آید. چون انسان بی‎حیا شود، پرده دریده می‏شود و فکر بد هم به سراغش می‎آید. 🔶 فرد دوباره پرسید: آقا جان، درمان این مشکل چیست؟ 🔷 آقا فرمودند: اگر بخواهید این فکرها به وجود نیاید، اول بروید حیا را کنید و هیچ درمانی ندارد. حتی الکی هم شده، حیا را تمرین کنید تا کم کم در وجودتان ثابت شود. 📌 طبیعتاً در این مسیر، ممکن است که برخی از افراد بی‎حیا، شما را مسخره کنند، اما مهم نیست. شما دارید تمرین بسیار ارزشمندی را انجام می‎دهید. 👤 https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پسر خردسال به مادرش می‎گوید: نمی‎خواهم پیر شوی! ✍️ استدلال کودک برای جامعه ما، عبرت آفرین است. چرا که به ما می آموزد: 1️⃣ در برخی محیط‎ها و خانواده‎ها، کودکان فقط برخی خانم‌های پیر را با دیده‎اند!. 2️⃣ کودکان این خانواده ها، به زنان چادری در کوچه و خیابان، در اثر سخنان و اشاره‎ها و زبان‎های بدن پدران و مادران‎شان نگاه بدی یافته‎اند!. 3️⃣ این نوع کودکان، شاهد تبلیغات مستقیم و غیرمستقیم برنامه‎های ماهواره‎ای و داخلی، در هستند!. 4️⃣ و این‎که کتاب‌های درسی و مدارس ما، موفق به مقاومت در مقابل سه عامل فوق الذکر نبوده‏ اند!. ♨️حال سؤال این است که، این کودکان، در از دست دادن ‎شان تا چه اندازه مقصر هستند؟!؟ 👤 https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌ نقدی بر برنامه کودک "" 🔥پیامدهای منفی 🤔😔 ♨️گویا مرد و زن، در آن است که، زن پیوسته به بپردازد! 🙄😳 🔻تقریباً هر کودکی در صورت طی ، تا سن 2 تا 3 سالگی، اعتقاد محکمی در مورد مؤنث یا مذکر بودن خود پیدا می کند. اما این حس در فرد کامل نیست و باید تکامل یابد. 🔻نظریه پردازان یادگیری اجتماعی معتقدند، کودکان ابتدا جنس خود را یاد می گیرند و سپس خویش را می سازند. 🔻هویت جنسیتی، ناشی از های بی شماری است که از طریق اعضای ، ، ، و برای یا حاصل می شود. 🔻 مربوط به هویت جنسیتی است و تا حدودی مشتق از آن است. نقش جنسیتی عبارت است از هر آنچه فرد برای شناساندن خود به عنوان یک پسر یا مرد و یا دختر یا زن، می گوید یا انجام می دهد. در هنگام ایجاد نمی شود، بلکه به تدریج از طریق که شخص در برخوردها و تعاملات به دست می آورد و از طریق دستورات و تلقینات آشکار و نتیجه گیری های شخصی شکل می گیرد. حاصل معمول این روند، هویت جنسیتی و نقش جنسیتی است. 👤 https://eitaa.com/umefafgaraei
🍃بگذارید تا هست، همه چیز برای آنان باشد. 🔷لباس‌های شیک و امروزی برای آنان 🔷توجه و تحسین‎ها برای آنان 🔷زیبایی و کلاس برای آنان 🔷والاترین مقام خودنمایی برای آنان 🔷ژست‌های حیرت انگیز برای آنان 🔷آزادی و راحتی برای آنان 🍃و من... 🍃تنها همین پارچۀ مشکی‎، "" را می‎خواهم 🎈و نیم نگاهی از آن بالاها... 😌 https://eitaa.com/umefafgaraei
💢 گزارش مختصری از سی و نهمین نشست در سال 1398 💢 عنوان نشست: "معرفی تشکیلات : مطالبۀ تلفنی، گزارش فعالیت‌ها، راهکارها و درخواست هم‎افزایی در پاره‎ای مسائل" 💢 ارائه دهنده: سرکار خانم تکتم ، مطالبه‌گر و فعال فرهنگی در عرصه عفاف 💢 زمان: چهارشنبه 16 بهمن ساعت 15:15 🔸 در این نشست، خانم حائری به معرفی و ارائه گزارشی از عملکرد فعالیت مجموعه خود در خصوص مطالبه‌گری از مسئولین در مباحث مربوط به پرداختند و برخی از نتایج مطالبات خود را بیان نمودند و گزارش‌هایی را نیز در خصوص نحوه فعالیت خود که غالباً به‌صورت پیامکی و تلفنی می‎باشد را، ارائه نمودند. https://eitaa.com/umefafgaraei
به نام خدا 🔺 خانم حائری: 🔺 ما انقلاب کردیم و سپس را رها کردیم. اما ما مردم باید دوباره به وسط میدان برگردیم و روی کار آنها نظارت داشته باشیم. در این راستا فعالیت گروه مطالبه گری ما از تیرماه ۱۳۹۷ آغاز شد. در ابتدای کار فقط در پیام‎رسان ایرانی سروش فعالیتها انجام می‌شد. اما بعد از آنکه اعضا در یک گروه عمومی ساماندهی شدند، یک کانال نیز در سروش راه اندازی شد تا مطالبات هر هفته درآنجا بارگذاری شود. در سال ۱۳۹۸ نیز، یک گروه عمومی و یک کانال در پیام‎رسان ایتا ایجاد شد. گوشی تلفن، حداقل امکانات اعضای گروه ما می باشد و از این طریق از شهرهای مختلف با یکدیگر در ارتباط هستیم. خوشبختانه خانم ها اطلاعات به روزی دارند و سطح سواد سیاسی اعضای گروه ما نسبتاً بالا است. سال گذشته زمانی که گفته شد و متوجه شدیم که، قرار است که مانتوی شیشه‌ای مد شود، چند نمونه مانتو شیشه ای، خریداری کرده و برای ائمه جامعه و افراد شاخص ارسال کردیم و بارها با هم تماس گرفتیم تا این اتفاق نیفتد. 🔺 اما متأسفانه جامعه ای که در آن وجود داشته باشد؛ جامعه‌ای که افراد، کیک تولد فرزندشان را استوری می کنند، نمی توان توقع داشت!. متأسفانه برخی کتاب های داستانی ای که نوشته می‌شود نیز، بسیار مشکل محتوایی دارد. مثلاً کتاب "تب مژگان" که حتی توسط نهاد رهبری نیز توزیع می گردد، بسیار نامناسب است. ما اهداف تشکیلات خود را به سه صورت کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت، تعیین می‎کنیم. برخی از اهداف کوتاه‎مدت ما شامل ترغيب قشر انقلابي براي ورود به ميدان مطالبه‌گري و تحقق فرمايش ولی فقیه در اين خصوص، مطالبه‌گري از مسئولين در خصوص مشكلات روز كشور، آشناكردن اعضا با روش‌هاي صحيح و و و ... می‎گردد. از اهداف میان‎مدت نیز می‎توان، به آشنايي با قانون اساسي كشور و قوانين ارگان‌ها و سازمان‌هاي اصلي، تقويت مهارت‌هاي تخصصيِ لازم براي امر مطالبه‌گري، به ويژه در زمينه‌ي نامه ‌نگاري، خبرنويسي، عكس‌ نوشته، فتوشاپ و ساخت كليپ، دغدغه‌مند كردن قشرهاي منفعل، به خصوص از جمع حوزويان، براي ورود به عرصه‌ي مطالبه‌گري از مسئولين و ... اشاره کرد. اهداف بلند مدت ما نیز، شامل مواردی همچون، ايجاد تشكيلاتي منظم در سطح كشور، ترويج روحيۀ‌ كار تشكيلاتي در كشور، توليد محتواهاي مختلف فرهنگي و سياسي و اقتصادي در زمينه‌هاي مربوطه، ايجاد يك رسانه قوي، تربيت نيروهايي توانمند، متخصص، متعهد و باتقوا براي ورود به عرصه‌هاي مختلف براي پذيرش مسئوليت، تزريق اميد به جامعه باروش مطالبه‌ "عدالت" از مسئولين و ... می‎گردند. 🔺 در ساختار تشکیلات مطالبه‎گری ما، سه گروه هیئت اندیشه‌ورز، افراد فعال و افراد عمومی قرار دارند. اعضای هیئت اندیشه‌ورز شامل افراد متخصصی هستند که بر اساس اولویت‌ها، مطالبات را به‌صورت هفتگی تعیین می‎نمایند و گزارش مطالبات را معمولاً روزهای پنجشنبه و جمعه در گروه می گذارند و سپس نسبت به گزینش آنها بر اساس اولویت اقدام می‌شود. افراد فعال نیز شامل گروه‎هایی از قبیل گروه نویسندگان، گروه رصد صداوسیما، فتوشاپ و کلیپ‎سازی، مطالعه و ارسال نامه می‎گردند. این مجموعه مطالبه‌گر، جهت امور مربوط، سعی بر ارتباط‌گیری با نخبگان، مسئولین، چهره‎های شاخص و بانفوذ کشور، تشکل‎ها و رسانه‎ها دارند. ما در این مسیر، با افراد مختلفی از قبیل آقای مکارم، آقای مهدوی ارفع، آقای جبرائیلی و ... ارتباط برقرار کردیم و با تشکل‌هایی از قبیل ره پویان و راه بیداری نیز، در ارتباط هستیم. اما متأسفانه برخی نهادها و افراد، از قبیل خبرگزاری فارس، همکاری خوبی با ما ندارند. چهارچوب های تعریف شده برای مطالبه گری مجموعه ما، شامل ، ، و می‌شود. متأسفانه مجلس شورای اسلامی، اصلاً رصدپذیر نیست و برنامه های اعلام شده آنها، به راحتی تغییر پیدا می کند. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔺 خانم حائری: مطالبات ما شامل صداوسیما (54 مورد)، قوه مقننه (53 مورد)، قوه مجریه (50 مورد)، قوه قضاییه (33 مورد)، نیروهای مسلح (9 مورد)، مراجع تقلید، حوزه‎های علمیه و ائمه جمعه (23 مورد) و سایر نهادها (28 مورد) می‎گردد. دستاوردهای مطالبه تلفنی ما شامل ساختن تشکیلات کشوری منسجم (مهم ترین دستاورد)، دغدغه مند کردن مخاطب، بالابردن سطح فهم و قدرت تحلیل مخاطب، تزریق امید به جامعه و توانایی ایجاد موج رسانه ای در سطح کشور می‌شود. از نمونه‎های موفق مطالبه‎گری مجموعه ما، لغو نمایشگاه بین المللی حیوانات خانگی و اهلی در تهران، لغو پخش برنامه حال خوب با اجرای خانم مرقاتی از شبکه سلامت، تعطیلی مدارس طبیعت و ... بوده است. شبکه نبودن نیروها، نداشتن هیئت اندیشه‎ورز مشترک در سطح کشور، عدم توانایی در توجیه مخاطب، ناامیدی مخاطب از اصلاح وضع موجود، بی‎تفاوتی قشر مذهبی و نداشتن رسانه مستقل نیز، از دلایل شکست فعالیت مطالبه‎گری، به شمار می‎آید. https://eitaa.com/umefafgaraei
💢 گزیده ای از انتقادات و سؤالات برخی از اعضای حاضر در کارگروه: 🔺 آقای دکتر سعیدی رضوانی: شما در خصوص مدرسه طبیعت چه اقداماتی را انجام دادید؟ ضمناً شما مطمئن هستید که صحبت های خانم مرقاتی در برنامه حال خوب تقطیع نشده است؟ هر چند که یکبار از ایشان شنیدم که فرمودند: "تنها نگرانی من در صورت ارتباط بین یک دختر و پسر نوجوان، نداشتن ابزار پیشگیری از بارداری می باشد!". 🔺 آقای دکتر مغربی: ضمن عرض تشکر از تلاشهای شما، هرچه امر به معروف و نهی از منکر غیرمستقیم تر باشد، اثر بیشتری دارد. شما تصمیم یار هستید؛ اساتید دانشگاه تصمیم ساز و مدیران تصمیم گیرنده. 🔺 آقای بنده‎ئی: از اینکه موفق شدید یک درصد از فضای مجازی را پر کنید، تشکر می کنم. پیشنهاد می کنم که با بخش‌ها و حوزه‌های مختلف، از قبیل دانش آموختگان مدارس عالی شهید مطهری نیز ارتباط برقرار نمایید. 🔺 آقای محمدی مقدم: جای خوشوقتی است که مواردی را پیگیری و به نتایجی هم رسیده اید. در خصوص کتاب های آقای حدادپور جهرمی، وقتی برای اولین بار کتاب ایشان را خواندم، احساس کردم که ایشان می توانند یک نیروی نفوذی در حوزه علمیه باشند و الان که این قضیه را از شما هم شنیدم، برداشتم تقویت شد و جا دارد که کتاب‌های ایشان مورد پیگیری قرار گیرد. کانال دلنوشته های یک طلبه ایشان هم، جای دنبال دارد. در ثانی نرم افزار ارتباط با فعالان فرهنگی نیز می تواند به شما در عرصه مطالبه گری، کمک خوبی نماید. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔺 آقای سهندی طرقی: بحث ارتباط با سایر تشکل ها را که فرمودید، آیا می‎تواند توضیح دهید که ارتباط شما با بسیج و بسیج هنرمندان تا چه اندازه است؟ و اگر ارتباطی نیست، چرا؟ 🔺 خانم قوی پنجه: آیا شما در خصوص سند ۲۰۳۰ نیز فعالیتی انجام داده اید؟ و اینکه چطور می‎توانید در این حوزه به آموزش و پرورش کمک کنید؟ 🔺 یکی از آقایان حاضر در جلسه: نقدی که به شما دارم این است که پراکنده شدن شما در موضوعات مختلف، از عمق فعالیت شما کاسته است. کاش بشود که تمرکز خود را بر روی یک حوزه قرار دهید. برای مثال نمایشگاه حیوانات دو سال پیش در مشهد، بدون هیچ ممانعتی برگزار شد. https://eitaa.com/umefafgaraei