eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.6هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
965 ویدیو
29 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 بی عفتی های بزرگ بر دو نوع هستند. 🔶 و 💠 بی عفتی های از قبیل: ✅ رقص (نمایش در سریال های تلوزیون) ✅ قیادت؛ واسطه گری در خصوص روابط نامشروع (به صورت اپلیکیشن موبایل) ✅ رابطه دختر و پسر ✅ مجالس لهو و لعب ✅ تشبّه به جنس مخالف 💠 بی عفتی های از قبیل: ✅ لواط، خود ارضایی، مساحقه، زنا، لمس و بوسه 💠 : 1️⃣ قبح آن در جامعه شکسته می شود و جامعه کم کم برخی از این موارد را از دایره بی عفتی خارج می کند. مثل رقص یا شراب 2️⃣ فراوانی تعداد گناهان جنسی. از آنجایی که موارد علنی ذکر شده به شدت تحریک کننده هستند، افراد را، برای انجام اصل التذاذ جنسی (هر چند مخفیانه) آماده می کنند. 3️⃣ افراد وقیح جرأت می کنند از ارتکاب علنی گناهان جنسی سخن به میان آورند. مانند طنزپردازی ها در تلوزیون و سینما و فضای مجازی و... 4️⃣ مقابله با بسیاری از بی عفتی ها، به صورت رسمی و حکومتی سخت می شود. 💠 در جامعه 1️⃣ انجام علنی مراتب مقدماتی بی‌عفتی 2️⃣ کثرت عدم قبح اجتماعی 3️⃣ کثرت گناهان جنسی مخفیانه 4️⃣ جرأت طرح علنی مفاسد جنسی 5️⃣ تضعیف گفتمان عفاف در جامعه 6️⃣ عدم توان حکومت برای مقابله رسمی 7️⃣ قفل شدن گفتمان 📌 در نتیجه باید ریشه بی عفتی را بیابیم. ✍️ https://eitaa.com/umefafgaraei
🍃... 🍃برای رسیدن به تو، راه های زیادی وجود دارد. 🍃اما زیباترین راه، و شدن با توست. 😊 🍃یک بار همرنگِ تو و یک بار هم دل با تو... 😇 🍃من همرنگِ آن ، می‎پوشم و لبیک گویان، انتظار می‎کشم... 😇 🍃تا در نهایتِ دلدادگی با تو یکی شوم. 😊 🍃دلِ من آنجاست. 😌 🍃آن جایی که مهمانت شوم و سفید پوش، هفت دور دیوانگی را به جشن بنشینم. 😌 https://eitaa.com/umefafgaraei
📚 ✍️نوشته ✳️این اثر که بخشی از آن قبلاً طی دو کتاب مجزا با عناوین "حجاب با حجاب" و "حجاب بی حجاب" منتشر شده بود، حالا در یک جلد مفصل تر به آسیب شناسی و بی پرده های مرتبط با مسئله در ایران پرداخته است. ✳️مخاطب کتاب و دخترانی نیستند که به حجاب اعتقاد و التزامی ندارند و کتاب نمی‌خواهد آنان را به این فریضۀ الهی دعوت کند؛ بلکه مخاطب این کتاب کسانی هستند که قرار است دربارۀ این موضوع به چاره‌اندیشی و سیاست‌گذاری بپردازند یا کتاب‌های ترویجی و تبلیغی را برای مخاطبان بنویسند. ✳️در بخشی از کتاب آمده است: "، یک التزام فردی و نیست که بتوان مثل در خلوت و خفا خواند و یا مثل بی نشان و پنهان بدان پرداخت؛ بلکه انتخابی و جدی و آشکار است که معنا و مفهومی گسترده دارد و آثار و تبعات گسترده‌ای نیز بر آن مترتب می‌شود. حساسیت و اهمیت حجاب از جهات مختلف، اقتضا می‌کند که با نگاهی جامع بدان پرداخته شود و چه در مقام و چه در مقام آسیب‌شناسی و سیاست‌گذاری برای ترویج و از زاویه و فرهنگی خاص آن مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد". .......... 🔸 جهت سفارش کتاب و : @sefaresh_ketab https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 🚨 🔹 (ص) می فرمایند: "از نظر سرکش ترین بنده کسی است که خون بی گناهی را بریزد و دل انسان قاتل چنان واژگون می شود که دیگر کار خوب را خوب، و کار بد را بد نمی داند (به کفر نزدیک می شود) و باز می فرمایند: "اگر همه دنیا نابود شود، نزد خداوند اهمیتش کمتر است از اینکه خونی به ناحق ریخته شود. 📚منبع: (چکیده چند روایت میزان الحکمه، ج9، ص288-292) 🔹وقتی خداوند انسان غیرمعصومی که مستحق مردن نیست را این چنین تهدید می کند و در کمین او می نشیند تا انتقام بگیرد، باید تکلیف کشتن روشن باشد. جنینی که: 🔻اولاً: هنوز هیچ گناهی مرتکب نشده است و خداوند درباره او و زنده بگور شده فرمود: " وَإِذَا الْمَوْؤُودَةُ سُئِلَتْ * بِأَيِّ ذَنبٍ قُتِلَتْ" "و هنگامی که از نوزادان سؤال خواهد شد که به کدامین کشته شدند"( سوره تکویر، آیه 8 و9). 🔻ثانیاً: هیچگونه ظلم و ستمی علیه قاتل خود مرتکب نشده، قتل چنین نفسی از ناحیه کسی که هیچگونه بدی از سوی او به قاتل نرسیده و بلکه از ثمره وجود خود اوست، فطرتاً بسیار منفور و غیرانسانی تر می باشد. 🔻ثالثاً: جنایت علیه کسی صورت گرفته که به هیچ وجه قادر به دفاع از خود نبوده و کشته شده و از ناحیه کسی صورت گرفته که از او توقع محبت و عطوفت می رفته است. به همین دلیل در آیه 33 اسراء مقتول مظلوم را خداوند منصور (یاری شده) لقب داده که به معنای انتقام قطعی و حتمی می باشد. ✍️ https://eitaa.com/umefafgaraei
🔵سال ۹۸؛ کمترین میزان تولدها در ۵۰ سال اخیر! 🔶کمیته رصد و پایش سیاست‌های جمعیتی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، در آذر 1398، گزارشی را از وضعیت فعلی جمعیت و کشور منتشر کرده است که برآیند آن آمار بی سابقه درسال 98 طی 50 سال اخیر به حساب می آید. 🔶در این گزارش آمده است که از سال 80 تا 94 در کشور افزایش موالید در حال رخ دادن بوده است، اما پس از سال 94، تعداد تولدها با شیب تقریباً تندی شروع به کاهش کرده و در سال 97 میزان موالید کشور نسبت به سال قبل با کاهش بیش از 8 درصدی مواجه شده که در دو دهه اخیر بی‌سابقه بوده است. ضمن این که در شش ماه اول سال 98 نسبت به شش ماه اول سال 97 این تعداد با 13 درصد کاهش مواجه بوده که کاهش بیش از 92هزار تولدی را به همراه داشته است. 🔵 🔸نمونه اول قانون است که در سال 84 برای رفع موانع اقتصادی، فرهنگی و معیشتی پیش روی ازدواج جوانان توسط مجلس به تصویب رسید؛ اما با گذشت 14 سال از تصویب هنوز اجرایی نشده است و در بایگانی ها خاک می خورد. 🔸نمونه دوم نیز موضوع مرخصی 9 ماه فرزندآوری است که در بخش های مختلف به ویژه در مجموعه تأمین اجتماعی اجرا نمی شود. 🔥بنابراین چه از موضوع تشویق برای فرزندآوری خوشمان بیاید یا نیاید؛ باید بدانیم که کشور در آینده نه چندان دور دچار کهن سالی و پیری می شود؛ اگر به همین رویه پیش رود. https://www.eghtesadonline.com/ https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷سومین نشست در سال 1399 🔷نشست "تأملی در و بایسته‌های پوشش؛ با نگاهی به جایگاه، اهمیت، کارکرد و انواع لباس و ویژگی‌های آن در مراحل انسان" 👤با ارائه جناب آقای مهندس ، مدرس و پژوهشگر حوزه و مسائل دین ⏰در تاریخ چهارشنبه 17 اردیبهشت ماه ساعت 17 🎧به‎صورت وبینار، در اتاق مجازی به آدرس vroom.um.ac.ir/saeedy ، با حضور تعدادی از اعضای هیئت علمی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و کارشناسان و فعّالین فرهنگی برگزار گردید. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷در ابتدای این نشست، آقای مهندس پُرسا، به بیان مباني لباس و بايسته‎هاي پوشش پرداختند و را نعمتی براي زيباترين شكل عبوديت الله و همچنین وجوه امتياز انسان، بر ديگر موجودات دانستند که نمايان كنندة اعتقادات، باورها، جهان‎بيني و سبك زندگي امت‎ها می‎باشد. ایشان به ذکر انواع ، از جمله تقوا (حفاظت و امنيت)، شب (پوشانندگي) و زن و شوهر (حفظ كننده اسرار و زينت يكديگر) پرداخته و آنها را از عوامل ايجاد كننده حريم‎هاي الهي، اركان‎های مهم امنيت در زندگي فردي و اجتماعي و از ابزارهاي تسلط مستكبران و شيطان بر مردم دانستند. ایشان ضمن اشاره به بیان اهميت لباس و کارکرد آن در زندگي، انواع و مراتب پوشش را به تناسب تعدد مواجهات انسان و بسترهاي فعاليت او و دوره‎هاي مختلف رشد و بلوغ تقسیم نمودند. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷مهندس پُرسا با بیان این‎که هر عضو بدن، نیازمند لباس متناسب با خود می‎باشد، مباني لباس و بايسته‎ هاي پوشش را با استناد به آیات و روایات، از جمله آیه 26 سوره مبارکه اعراف و روایتی از امام صادق علیه السلام، تشریح نمودند. ایشان ضمن بیان منظرهاي توجه به لباس، به مصداق هایی از لباس نماز، لباس جهاد و حج اشاره کردند. سخنران کارگروه عفاف‎گرایی، زينت حيا را، رعايت حدود در پوشش و عامل حفظ زيبايي‎ها تعریف نمودند و لباس را زمينه‎ساز الفت و معنويت و عامل سلامت رواني و جسمي افراد برشمردند. این پژوهشگر و مدرس حوزه دین و عفاف، ضمن بیان انواع لباس زوجيت در روايات، به دلیل اهمیت دوران بلوغ، به بحث لباس در مراحل بلوغ و پوشش و زينت متناسب با مراحل رشد انسان اشاره کردند. ایشان با توجه به تقسیم‎بندی هفت ساله در روایات اسلامی، لباس هفت سال اول را ، لباس هفت سال دوم را ، لباس هفت سال سوم را و ، لباس هفت سال چهارم را و لباس هفت سال پنجم را خواندند و به تشریح هر یک پرداختند. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷لینک جلسه برگزار شده "تأملی در مبانی لباس و بایسته‌های پوشش؛ با نگاهی به جایگاه، اهمیت، کارکرد و انواع لباس و ویژگی‌های آن در مراحل بلوغ انسان" 👇👇👇 https://vroom.um.ac.ir/p3t6hd0gvxi/ 📌 جهت استحضار همراهان ارجمند، به عرض می رساند که مشاهده جلسات برگزار شده، بر خلاف جلسات آنلاین، صرفاً از طریق سیستم کامپیوتر و لپ تاپ امکان پذیر است و متأسفانه از طریق گوشی موبایل و تبلت این امکان میسر نمی باشد. https://eitaa.com/umefafgaraei
🌻با سلام و احترام 📣📣📣 چهارمین نشست کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی در سال 1399 💎با همکاری کارگروه راه کارهای روان شناختی پیشگیرانه مقابله با کرونا دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد 💬 عنوان نشست: "دعا، سرمایۀ مغفول در امر تربیت" 👤ارائه دهنده: حجت الاسلام والمسلمین حمید درایتی، پژوهشگر و استاد حوزه و دانشگاه ⏰ زمان: چهارشنبه 24 اردیبهشت ماه ساعت 17 🎧 آدرس اتاق: vroom.um.ac.ir/saeedy 💠به اطلاع همراهان ارجمند می رساند، به دلیل حضور سخنران کارگروه، در محل پژوهشکده مطالعات اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد، امکان شرکت حضوری نیز، برای تعداد محدودی از علاقه مندان، میسر می باشد. 💠خواهشمند است در صورت تمایل به حضور در کارگروه، قبل از آغاز جلسه، به صورت آزمایشی وارد اتاق مجازی شوید و در صورت بروز هرگونه مشکلی، با شماره 05138804866 و یا 09024876210 ارتباط برقرار نمایید. 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 با تشکر https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷 سهل انگاری در مواجهه منطقی با ، کار را به جایی رسانده که برخی گفته اند: "کاش همه گناهان، بی حجابی بود! بروید جلوی را بگیرید!" 📌 با چه ملاکی بدحجابی را گناهی کوچک شمردید؟! 🔷 در شریعت اسلامی، ملاک‌هایی برای بزرگترین گناهان بیان شده که اختصاص به مصداق خاصی ندارد و وجود یکی از آنها در هر گناهی، آن را به تبدیل می‌کند. متأسفانه، بیشتر و بلکه تمامی این ملاک‌ها، در بد‌حجابی‌های امروز وجود دارد. ❇️ اما این ملاک‌ها کدامند: 1️⃣ کوچک شمردن گناه: بیشتر کسانی که مرتکب بد‌حجابی می‌شوند، آن را می‌شمارند و یا احیاناً گناه نمی‌دانند. 2️⃣ اصرار بر گناه: مرتکبان بد‌حجابی، اصرار دارند و رفتار آنان، حاکی از عدم پشیمانی آنهاست. 3️⃣ مداومت بر گناه: بی شک کسی که گناهی را یکبار مرتکب می‌شود با کسانی که آن گناه را دائماً مرتکب می‌شوند یکسان نیست. چگونه یک ، می‌تواند بپذیرد که یک گناه را برای ، لحظه به لحظه تکرار کند؟ 4️⃣ شاد شدن و افتخار به گناه: گاهی مشاهده می‌شود که بعضی افراد، نه تنها به بد‌حجابی خود خورسندند؛ که آن را مایه قرار داده اند و به تعبیر عامیانه، با آن "کلاس" می‌گذارند! 5️⃣ آشکار کردن گناه: قطعاً گناه کسی که در پنهان مرتکب کار زشتی می‌شود با آن کس که در مرتکب آن می‌شود یکسان نیست. ✍️ ، عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد https://eitaa.com/umefafgaraei