eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.6هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
965 ویدیو
29 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰دومین نشست در سال 1400 💬 با عنوان "تبیین جنس، جنسیت و جندر در سند آموزش توسعه پایدار (2030)" 👤با ارائه آقای دکتر سیدمجید ، عضو هیئت علمی دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد ⏰در تاریخ چهارشنبه 25 فروردین ساعت 16:00 🎧 به‎صورت وبینار (vroom.um.ac.ir/saeedy)، با مشارکت حدود اعم از اعضای هیئت علمی، مسئولان و کارشناسان فرهنگی آموزش و پرورش، روانشناسان، مربیان آموزشی و تربیتی، دانشجویان و علاقه‌مندان مسائل فرهنگی، برگزار شد. ❇️ دکتر صابری فتحی بر تفاوت سه مفهوم جنس (sex)، جنسیت (sexuality) و جندر (gender) اشاره داشت و تبیین نمود سند 2030 به دنبال آن است که افراد شوند تا از سن کودکی، هر یک برای خود یک "" انتخاب کنند. یعنی فارغ از جنسیت بیولوژیکی شان (sex) که مرد یا زن و به ندرت خنثی است؛ خود را به انواع جندرها که بیش از ده ها! نوع است، بنامند! مثلاً فرد میتواند خود را 80درصد مؤنث و 20درصد مذکر و یا خود را هم مرد و هم زن معرفی کند. ایشان تصریح نمود "" معادل فارسی ندارد و به ناچار فعلاً از واژه نامأنوس "جندر" استفاده می‎کنیم. 🌿🌹🌹🌹🌿 🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه برگزار شده تقدیم است: 👇👇👇 https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/ozWbo7pdyF7cCN3 @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰سومین نشست در سال 1400 💬 با عنوان "چگونگی پذیرش سند 2030" 👤با ارائه آقای دکتر سیدمجید ، عضو هیئت علمی دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد ⏰در تاریخ چهارشنبه 1 اردیبهشت ساعت 16:00 🎧 به‎صورت وبینار (vroom.um.ac.ir/saeedy)، با مشارکت حدود اعم از اعضای هیئت علمی، مسئولان و کارشناسان فرهنگی آموزش و پرورش، روانشناسان، مربیان آموزشی و تربیتی، دانشجویان و علاقه‌مندان مسائل فرهنگی، برگزار شد. ❇️ دکتر صابری فتحی، عوامل پذیرش سند 2030 از سوی برخی و جهان اسلام را به چند صورت دسته بندی کرد: به ماهیت غرب، شعارهای معاهدات بین المللی، ملی، رسانه های خارجی، ضعف های داخلی دولتها، های برخی از افراد و تصوّر غلط لزوم طی کردن راه غرب برای پیشرفت صنعتی!. 📖ضمناً دکتر صابری کتاب "واقعیت آموزش در سند توسعه پایدار 2030: فلسفه، تضادها و چالشها" را نیز، برای مداقه بیشتر موضوع مورد بحث، معرفی نمودند. 🌱🌷🌷🌷🌱 🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه برگزار شده تقدیم است: 👇👇👇 https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/QoKjNmAxNgjCnM4 @umefafgaraei
❇️ عوامل مؤثر در گسترش ازدواج‌های نامتعارف در جامعه با بررسی ۵۵ هزار پست در ✅ در چند سال اخیر، بحث جمعیت به یکی از مباحث چالشی در جامعه ایران تبدیل شده است و با بررسی پرکاربردترین هشتگ‌ها و کلیدواژه‌های حوزه جمعیت و فرزندآوری، به بررسی محتواهای کاربران در شبکه‌های اجتماعی پرداخته است. ⚠️ از میان ۵۵ هزار پستی که سامانه رهنما بررسی کرده است، ۵۹ درصد محتواهای منتشر شده به موضوع و غیررسمی اختصاص داشته است که این موضوعی قابل توجه و است. ✅ طبق نتایج سامانه رهنما، مهمترین عوامل گسترش ازدواج های نامتعارف در عبارتند از: 1️⃣ بالا رفتن سن ازدواج 2️⃣ فرار از پذیرش مسئولیت 3️⃣ مشکلات اقتصادی و ترس از آینده ♨️ در بحث ازدواج های نامتعارف، پست هایی که بیشترین توجه و تعامل را داشته اند، پست هایی هستند که با موضوع «شوگر ددی و شوگر مامی»، به جوانان با افراد متمول با سن بالا، می پردازند که به دلیل مشکلات اقتصادی، نبود کار و هزینه های ازدواج و زندگی، سبک جدیدی از زندگی را در برخی جوانان رقم زده است. 👤 محمدتقی جلیلی‌ صفت رئیس اداره آموزش و فرهنگ سازی فضای مجازی حوزه های علمیه خواهران 👇 https://www.hawzahnews.com/news/954771/ @umefafgaraei
🌻با سلام و احترام 📣📣📣 چهارمین نشست در سال 1400 💬 با عنوان: "نقش نخبگان در پذیرش سند ۲۰۳۰" 👤با ارائه آقای دکتر سیدمجید صابری فتحی، عضو هیئت علمی دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد ⏰ زمان: چهارشنبه 8 اردیبهشت ماه ساعت 16:00 🎥همراه با پخش مستند تربیتی و اجتماعی ساعت 15:50 🎧 آدرس اتاق مجازی: vroom.um.ac.ir/saeedy 💠جهت حضور در این نشست مجازی، در صورت استفاده از کامپیوتر، می‎بایست بر روی سیستم شما، نرم افزار Adobe Flash Player نصب باشد و در صورت استفاده از تلفن همراه و یا تبلت، نرم افزار Adobe Connet را از طریق بازار بر روی گوشی خود نصب بفرمایید. ✅ ضمناً به عرض می‌رساند، با توجه به وضعیت بهداشتی شهر مشهد، این جلسه صرفاً مجازی برگزار می‎شود. 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 با تشکر @umefafgaraei
🍃تأکید بر پوشش زنان به خاطر سلامت اجتماع است نه به دلیل محدود کردن آنها 🍂امروز فرصت تربیتی والدین کم شده است. فرصت تعامل فرزندان با والدین در روز به ۵ دقیقه می رسد. در کنش هاست که ها انتقال می یابد. 🍃ارزش های مادی، بر ارزش های معنوی و اعتقادی، در جهان غلبه پیدا کرده است. وقتی تئوری ها را از می‌گیریم، باید آنها را بومی ‌کنیم. 🍂برای مثال اکنون ، به جای دغدغه فرزند خود، درگیر تحصیلات و درآمد و شغل اوست. حتی اولین سؤالی که از خواستگاران در جلسات خواستگاری از سوی والدین صورت می‌گیرد، درآمد و شغل آنهاست! 🍃پوشش برنامه‌ای برای و امنیت اجتماعی است. در خلأ توسعه نمی یابد، بلکه در کنش ها و روابط متقابل شکل می گیرد. امروزه نمی توان مشکلات به وجود آمده و و رفتاری را صرفاً با کمک مراکز مشاوره حل نمود. ⚠️چرا که کار از حد فرد گذشته است. 🍃برای مثال وقتی باغ میوه را تالار و مجلس عروسی می‌کنند و اندرونی و بیرونی را یکی می کنند، می توان از فرد انتظار داشت که ها را حفظ کند؟ 🍂 تغییر کرده است. در ساختار های امروزی، سخت می شود. عدم رعایت حجاب، امروزه مانند عبور از چراغ قرمز شده و دیگر یک ناهنجاری محسوب نمی شود! 🍂🍃🌺🍃🍂 👤دکتر سید غلامرضا حسنی درمیان، عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد @umefafgaraei
🔰حضرت امام حسن مجتبی (ع) می فرمایند: 🍀"مَکارِمُ الاَخْلاقِ عَشَرَةٌ: صِدْقُ اللِّسانِ وَ صِدْقُ الْبَأْسِ وَ إِعْطاءُ السّائِلِ وَ حُسْنُ الخُلْقِ وَ الْمُکافاتُ بِالصَّنائِعِ وَ صِلَةُ الرَّحِمِ وَ التَّذَمُّمُ عَلَی الْجارِ، وَ مَعْرِفَةُ الْحَقِّ لِلصّاحِبِ وَ قِرْیُ الضَّیفِ وَ رَأْسُهُنَّ الْحَیاءُ". ❇️ده خصلت نیک از مکارم و فضائل اخلاق است: 1️⃣ راستگویى 2️⃣ صداقت و راستى در وقت سختى و گرفتارى 3️⃣ بخشش به سائل 4️⃣ خوش خُلقى 5️⃣ پاداش در مقابل كارها و ابتكارات 6️⃣پیوند با خویشان 7️⃣ حمایت از همسایه 8️⃣ حق شناسى درباره دوست و رفیق 9️⃣ میهمان نوازی 🔟 و در رأس همه این‌ها و . 📚آثار الصادقین، جلد 62، صفحه 892 🍃🌺🍃🌺🍃 🌺ولادت باسعادت حضرت بر تمام تهنیت باد. @umefafgaraei
📚معرفی کتاب 📣📣📣 کتاب از مجموعه داستان‌های تدوین شده در مسیر عفافگرایی به چاپ رسید. 1️⃣کتاب اول: 🍎 🍎 ✴️پای سیب داستان موزونی است که در قالب 68 بیت و 20 صفحه، به موضوعاتی نظیر ، و امر به معروف پرداخته است. ✅ویژه کودکان 8 الی 10 سال 🍃🍎🍃🍎🍃 👈کاری از اعضای کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی ✏️شعر: فاطمه غلامی 📝مشاوران و ویراستاران محتوایی و ادبی: 👥دکتر محمود سعیدی رضوانی و دکتر علیرضا رسولی ❇️عرضه شده در پاتوق کتاب مشهد (ابتدای بلوار وکیل آباد، زیرگذر پارک ملت، از سمت دانشگاه فردوسی) 📞تماس و سفارشات غیرحضوری: 05136060811 📱شبکه های اجتماعی: 09362306987 09157761858 patoqketab.ir 👈ارسال به تمام نقاط کشور @umefafgaraei
🔻 تربیت کردن، کار سختی هم نیست. 🔻 فقط کافیست از کودکی، بر تنش بپوشانیم. 💠خرید لباس‌هایی از قبیل آستین‌حلقه‌ای، شلوارک‌های کوتاه را برای دخترانمان، از پنج‌سالگی به بعد محدود کنیم. اگر هم بچه‌ها دوست داشته باشند چنین لباس‌هایی بپوشند، به آن‌ها آگاهی لازم را بدهیم که فقط در خانه و نه جلوی دیگران، مجاز به پوشیدن چنین لباسهایی هستند. 💠بگذاریم پایه‌های و در آنها از همان کودکی شکل بگیرد؛ چرا که در خیابان‌ها و کوچه‌ها و محیط‌‌های مختلط آن‌قدر زیاد است که، فرزندان باید تحت نظر آموخته باشند که امر خدای مهربان را در هر جایی باید اطاعت کرد، وگرنه دچار تعارض خواهد شد. 💠از بزرگترهای فامیل نیز بخواهیم، گاهی به دختران خردسال مان، به خاطر لباسهای پوشیده ای که بر تن دارند، هدیه ای بدهند و همچنین در برابر همه فامیل به او احترام بخصوصی بگذارند و او را تکریم کنند. به این صورت کودک می فهمد که همگان برای او ارزش قائل هستند نه فقط پدر و مادر. 🔮 به این ترتیب کودک بالایی کسب کرده و می فهمد که با حجابش برای همه است و با این اعتماد به نفس، راه درست را از نادرست تشخیص داده و را انتخاب می کند. 👈به علاوه، داشتن حیا و رعایت مواردی مانند پوشش بدنی در خردسالی، باعث پیشگیری از برخی آسیبها و تنشهای اجتماعی نیز خواهد شد. 📌 اما وقتی دختر بچه ها را در کودکی با لباسهای باز، تحسین کنیم؛ چطور ممکن است که از او انتظار داشته باشیم که در بزرگسالی، بر تن کند؟! @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا