eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
993 ویدیو
30 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥مقام والای حضرت ابوطالب 🌿یكى از شخصیت‎هاى نقش آفرین صدر اسلام، حضرت ابوطالب هستند. نام ابوطالب، «عمران‏» است و چون فرزند بزرگ ایشان «طالب‏» بود، او را ابوطالب خواندند. 🌿ابوطالب در خانواده‏اى خداپرست و در سایه پدرى همچون عبدالمطلب كه از و امتیازات معنوى برخوردار بود، پرورش یافت و همانند پدرش، در مسیر آیین حنیف ابراهیمى قدم برمى‏داشت و منصب سقایت و آبرسانى به زائران خانه خدا و پاسدارى از جان (ص) را به نیكویى بر عهده گرفت. 🌿وی نه تنها تحت تأثیر شرك و بت‏ پرستى مردم مكه قرار نگرفت، بلكه در مقابل شیوه‏ هاى جاهلیت كرد و خود را از هر گونه فساد و آلودگى، برحذر داشت. 🍁در سال دهم بعثت، ابوطالب در حالی که با دیگر مسلمانان در شعب ابوطالب در محاصره مشرکان مکه بودند، درگذشت. وی در حالى دنیا را وداع گفت كه قلبش لبریز از و (ص) بود. 📚حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت 🍁26 رجب المرجب سالروز رحلت حضرت ابوطالب تسلیت باد. @umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
📣📣📣 سی و هشتمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1400 🔔#نشست_حضوری_و_مجازی 💬 با عنوان:
🔰38مین نشست 💬 با عنوان «پایان دهشتناک یک زندگی: واکاوی ابعاد تربیتی، اجتماعی، فرهنگی و... واقعه اخیر اهواز» 👥👥به صورت آزاد‎اندیشی گروهی و با مشارکت کلیه اعضای کارگروه و حاضران در نشست 📆چهارشنبه 27 بهمن، به‎صورت وبینار و حضوری برگزار شد. ✴️در این نشست، برخی از متخصصان روانشناسی، علوم تربیتی، علوم اجتماعی، فقه و حقوق، سواد رسانه و همچنین فرهنگیان، دانشجویان و سایر علاقه مندان به مباحث عفافگرایی و تربیت جنسی، فارغ از مناظره و قضاوت، به صورت آزاداندیشی و از نگاه خود به و پیامدهای فرهنگی، تربیتی، اجتماعی، خانوادگی و... آن پرداختند. برای مثال: 🔷آقای دکتر اسلامیان ضمن بیان ضرورت بررسی پیشینه چنین وقایعی، تعدد حوادثی مشابه را در دهه اخیر در استان‎های مختلف خاطرنشان کردند و خروجی نشست‎های مختلف در این زمینه را مبهم دانستند و به فراموش شده نهادهای رسمی مختلف در کشور اشاره کردند. 🔶آقای دکتر اصغری نکاح به مسئولیت اجتماعی و فردی افراد جامعه، برای (اهداف و انگیزه ها و پیامدها و...) این واقعه اشاره کردند. ایشان لزوم پرداختن به هر دو طرف واقعه را بیان کردند که متأسفانه در فضای مجازی عمدتاً یک طرفه به آن پرداخته می‎شود. ایشان شناخت عوامل مختلف تصمیمات این افراد را ضروری دانستند و اذعان داشتند که نیز در این واقعه دخیل بوده است و فعالیت و نحوه تحلیل همه ما نیز در فضای رسانه ای بر این واقعه تأثیر می‎گذارد. @umefafgaraei
🔶خانم دکتر شیبانیان به فضای ملتهب رسانه و بانون ایرانی در این واقعه اجتماعی اشاره کردند که ممکن است منجر به بهره برداری های سیاسی شود و لزوم هوشیاری، و منصفانه را برای فاصله گرفتن موضوع از مسیر شستشوهای مغزی، ضروری دانستند. 🔷آقای دکتر فرع شیرازی نیز از بُعد حقوقی به موضوع نگاه کردند و در پاسخ به چرایی به کار بردن ، به قتل‎های موجه اشاره کردند. ایشان در ادامه، را که در اسلام مجوز دارد را توضیح دادند. به این صورت که هرگاه مردی همسر خود را در حال زنا با مرد اجنبی ببیند و علم به تمکین زن داشته باشد، می‎تواند در همان حال آنها را به قتل برساند و اگر همسر او به این کار مجبور شده بود، فقط مرد را می‏تواند بکشد (البته در صورت عدم توانایی اثبات در دادگاه، قصاص میشود). 🔶آقای محروقی نیز به گسترده بودن قتل‎های اینچنینی در کشورهای غربی پرداختند و به اشاره کردند که روی ندهد. درواقع کردن را به زوجین آموزش بدهند تا وقوع این حوادث کمتر شود و اینکه بر این باور بودند که بهتر بود خانم توسط پلیس، بلافاصله تحویل مراجع قضایی میشد تا فشارهای روانی این مرد، به این واقعه منجر نمیشد. 🔷حجت الاسلام موسوی نیز که همسایه سابق سجاد حیدری در اهواز بودند، به حسن اخلاق و معمولی بودن خانواده حیدری اشاره کردند و اقدام وی را نتیجه پدید آمده عنوان نمودند. 🔶و... 🎥 لینک فیلم جلسه: https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/BnZoGxJwsbwcgxF @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 انحرافات انسان مدرن در آخرالزمان ⚠️تغییر مفهوم و فلسفه ازدواج 📛 انسان‎ها، از گذشته های دور در شکل‎های مختلف وجود داشته؛ اما با گذشت زمان اشکال جدیدی به خود گرفته است. 🔻همجنسگرایی 🔻سولوگامی (ازدواج با خود) 🔻زوفیلیا (ازدواج با حیوانات) 🔻ازدواج با رباتهای جنسی 🔻پیدایش فاحشه خانه‌های حیوانی 💥 افزایش زوفیلیا در کشورهایی نظیر صربستان، دانمارک، سوئیس و برخی ایالتهای آمریکا 🔥 روسپی گری حیوانات، به یکی مشکلات جدی برخی کشورها تبدیل شده است. پدیده ای که ابتد با حیوان خواهی یا حیوان بازی شروع شده و کم کم منجر به بهره کشی جنسی از آنها شده است! @umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
📣📣📣 سی و نهمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1400 🔔#نشست_حضوری_و_مجازی 💬 با عنوان: «
🔰39مین نشست 💬 با عنوان «از واقعیت تا مجاز: مواجهه کاربران فضای رسانه‎ای با قتل اهواز» 🎤با ارائه سید محمدصادق طباطبایی؛ دانشجوی دکتری مطالعات برنامه درسی و آموزش دانشگاه فردوسی مشهد 📆چهارشنبه 4 اسفند، برگزار شد. 👤 در این نشست، به طبقه بندی اظهارات و واکنش‌های در خصوص پرداختند و بعد از ارائه آنها در به تبیین آنها پرداختند. 1️⃣ چالش‎های حقوقی و قوانین: نظیر حق طلاق، قتل‎های ناموسی، مسئله ولی دم، قانون قتل در فراش، تعللها در رسیدگی 2️⃣ مسائل اعتقادی و فرهنگی: نظیر مسئله مهریه و ولایت مرد، غیرت دینی یا تعصب قومی، ناموس و ناموس پرستی، عشق و خیانت، ازدواج سنتی و اجباری، ازدواج در سنین پایین 3️⃣ معضلات اجتماعی: نظیر نگاه التقاطی، غرب زدگی، ابهام در هویت، خشونت در جامعه، مشکلات اقتصادی 4️⃣ مباحث حقوق زنان: نظیر نقش مستقل در اجتماع، تجرد مادام العمر، کودک همسری، مرد سالاری 5️⃣مواضع سیاسی و امنیتی: نظیر: رفتارهای دوگانه، توقیف رسانه ها، عزت ملی، بهداشت روانی جامعه، فرصت طلبی معاندان 6️⃣ نقش فضای مجازی: نظیر ایجاد زمینه ارتباط و انحراف، تشدید سطح بحران، امکانی برای پیگیری، انتشار سریع خبر، فرصتی برای سودجویان 7️⃣ سهم رسانه ها: نظیر ترویج خشونت، تبلیغ ایدئولوژی، تولیدات تصویری، رسانه های زرد ♻️ایشان در انتها، ضمن جمع بندی مباحث، این سؤال را طرح نمودند که این واقعه و سهم هر یک چقدر است؟! @umefafgaraei
🎤درادامه جلسه، آقای دکتر محمود سعیدی رضوانی به ارائه بحث پرداختند. 👤 ، در رد ادعای وقوع خیانت در کیس مورد مطالعه به دلیل ازدواج در سن پایین یا همان کودک همسری، براساس پژوهش غفوریان و همکاران (1397)، به بیان تجارب زنان متأهل در خصوص پرداختند و عنوان نمودند: در این پژوهش‎ که نتایج 28 مقاله در خصوص دلایل روابط فرازناشویی بانوان بررسی شده است، از میان بانوانی که به مراکز مشاوره مراجعه کرده اند، هیچیک دلیل اقدام خود را اذعان نکرده اند. دلایل خیانت آنها در هشت دسته طبقه بندی شده است: 1️⃣ فردی: عوامل مرتبط با فرد نظیر عدم سازگاري، انتقام‏جویي، عدم ‏لذت از روابط جنسي، تنوع‏طلبي 2️⃣ فردی: عوامل مرتبط با همسر نظیر عدم صداقت، بدبیني، کنترلگري و اعتماد افراطي، ابتلا به بیماري جسمي 3️⃣ خانوادگی: عوامل مرتبط با فرد نظیر محیط متشنج خانه پدري، خیانت یا طلاق والدین، تابوي طلاق 4️⃣ خانوادگی: عوامل مرتبط با همسر نظیر دخالت خانواده همسر، ازدواج مجدد، خیانت همسر 5️⃣ اجتماعی: عوامل مرتبط با فرد نظیر مشکلات مالي، کاربرد نادرست شبکه‎هاي اجتماعي و رسانه، ازدواج اجباري، جذابیت شخص سوم 6️⃣ اجتماعی: عوامل مرتبط با همسر نظیر بیکاري، اختلاف فرهنگي، معاشرت‎هاي نامتعارف 7️⃣ و 8️⃣ : مذهبی: عوامل مرتبط با فرد و همسر نظیر اعتقادات مذهبي ضعیف و عدم تجانس مذهبي 📝لینک مقاله: https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/ttydaLDYbCAfeRb 🎥 لینک فیلم جلسه: https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/kZAowjW9PRr2aZZ @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥یا رب العالمین 🌷پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: 🌱«غُضُّوا أَبْصَارَکُمْ تَرَوْنَ‏ الْعَجَائِب» 🌱چشمان خود را فرو بندید تا شگفتی‌ها را ببینید. 📚 منبع: بحار الانوار، ج ‏101، ص 41 🔻معنای روایت آن است که هرچه بیشتر با خود مبارزه کنیم به بالاتری خواهیم رسید. @umefafgaraei
🔔مژده مژده مژده: نذرفرهنگی 🌸🌸🌸🌸🌸 🔷روز نیمه شعبان روز هدیه حجاب و عفاف به دختربچه ها و است. 🔶هدیه رایگان در قالب نذر فرهنگی به مناسبت روز نیمه شعبان به دختر بچه های ۴ تا۱۰ سال 🌼🌼🌼🌼🌼 🔷قابل توجه دغدغه مندان حجاب و عفاف 🔶بچه های بسیجی، انقلابی ها، طلبه ها، حلقه های صالحین و... 🧡💛💚💙💜 🔷توزیع رایگان در قالب نذر فرهنگی کتاب بسیار مؤثر "مهدیه و لباسهای سخنگو" {اولین کتاب داستانی پیرامون آموزش چرایی و عفاف به دختربچه ها ایران و مادران فردای کشور} در قالب نذر فرهنگی توسط دغدغه مندان حجاب و عفاف فاطمی 🌻🌻🌻🌻🌻 ✅جهت اطلاع از شرایط و مشارکت در این طرح بسیار مؤثر، تنها کلمه (یا فاطمه سلام الله علیها) را به آی دی زیر در ایتا ارسال بفرمایید. @mohajabe_ha1 @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 هرج و مرج عجیب جنسی غرب مصداق جاهلیت مدرن 🔥همجنسگرایی و چنین رفتارهای شرم آوری، در گذشته نیز وجود داشته است؛ منتها محدود بود، ولی امروز و شده است. 📛 در پشت خیلی از که انسان از بیان و تکرار آنها شرم می‎کند، منطق‌های مصنوعی درست شده است. یعنی بعد از درست کردن پشتوانه منطقی و مبنای فکری، آنها را به بشریت ارائه می‌دهند. ✅ اگر کسی تمدن غربی امروز را بخواند، حق دارد... 📌 امروز ما، همان عملکرد و رفتار پیامبر در عصر جاهلیت گذشته می‎باشد. 🎙مقام معظم رهبری @umefafgaraei
🔺یکی از اصلی‌ترین دستاوردهای رعایت ، ایجاد و افزایش است. 🔻امنیت اجتماعی مبنای و فرهنگی آحاد یک جامعه است. خودداری از آزارهای کلامی و فیزیکی علیه زنان در معابر، یکی از نمادهای عفاف مردانه است. 🔺به منظور گسترش عفاف مردانه و زنانه، باید را جایگزین آموزش دینی کنیم. چراکه در حال حاضر با پرکاری فرهنگی بیرونی و مواجه هستیم. 🔻رسانه‌ها از جمله صداوسیما و سایر ابزارهای فرهنگی و اجتماعی، باید در خدمت قرار بگیرند. نقش و گروه‌های مرجع فرهنگی نیز در این زمینه غیرقابل انکار است. 🔺زنان و مردان باید علاوه بر رعایت و معیارهای آن،‌ را در رفتارهای فردی، اجتماعی، خانوادگی و شغلی خود به اجرا درآورند. 🔻 بر پایه‌ عفاف استوار است. پاکدامنی، ایمان و اعتقادات دینی، فرهنگی و اجتماعی از عفاف می‌گیرد و به حجاب منجر می‌شود. حجاب باید براساس معیارهای عفاف باشد، تا هم مؤثر و واقعی قلمداد شود و هم پشتوانه‌ای برای دوام حجاب باشد. 👤دکتر مجید ابهری، رفتارشناس @umefafgaraei
🔻برخی از رفتارها در زندگی، موجب می‎شود تا انسان در مسیری کاملاً خلاف ضد رشد و کمال، حرکت کند و در آستانه قرار بگیرد. 🔻از جمله این رفتارها، می‎توان به اشاره کرد؛ زیرا بی‎حیایی بسترساز بسیاری از ضد هنجارها و نابهنجاری‎های دیگر است. ⛔️عارضه بی‎حیایی، زدودن است و بدون آن چیزی باقی نمی‎ماند. 📛برخی افراد هیچ باکی ندارند که مردم آنان را در حال انجام کار ناشایست ببینند! 🔻اینان افراد بی‌حیایی هستند که اگر در حال گناه دیده شوند، هیچ گونه پیدا نمی‌کنند. ☑️بی‌حیایی، یعنی مبادرت به کار قبیح در حضور دیگران، بدون هیچ‎گونه نگرانی. 📌 آینده خوشی در انتظار افرادی که بی‎حیایی را در پیش می‎گیرند، نخواهد بود. ☑️زیرا کسانی که علناً گناهانی را مرتکب می‎شوند و با زیبا نشان دادن آن، دیگران را هم به انجام آن ترغیب می‎کنند؛ علاوه بر خود، جامعه را نیز به فساد و تباهی می‎کشانند. 🔰 (ص) می‎فرمایند: 🍃"مَنْ الْقی جِلْبابَ الْحَیاءِ لا غِیبَةَ لَهُ" 🍃 "کسی كه لباس حيا را بكند، غيبت او جايز است" 📚منبع: بحارالأنوار، ج 77، ص 211 @umefafgaraei
(ع) 🍃«لو کان الحیاء صوره لکان الحسین» 🍃«اگر حیا به شکل تصویری در بیاید می‎شود ». 📚منبع: مئه منقبه من مناقب امیرالمؤمنین والائمه، ص۱۳۵ ✅این کلام، کنایه از نهایت حیای عیه السلام دارد. 💠علاوه بر سایر ویژگی‎های نیک، ، و ، نزد حضرت اباعبدالله الحسن، در اوج خود قرار داشت. 🍀 یکی از ارزش‎های اخلاقی است که امام حسین به عنوان یکی از مصادیق حقیقی، آن را در و و در قبال و بروز می‎دادند. ⚠️اما متأسفانه در جامعه امروز شاهد بی حیایی های بی اندازه ای هستیم که حتی برخی از افراد بدون هیچ نگرانی و با بی باکی تمام، مبادرت به کارهای قبیح در حضور دیگران می نمایند. ♨️پوشش های نامناسب، چشم چرانی ها و... همه از مصادیق بی حیایی در جامعۀ امروز است. این بی حیایی ها در حالی در جامعه اتفاق می افتد که خود را و ارادتمند به اباعبدالله الحسین می‎دانیم. ایشان که صفت در وجود نازنین‌شان موج می‎زند و تاریخ زندگانی ایشان از کودکی تا صحنه کربلا، شاهد این مدعاست. 🌺سوم شعبان سالروز میلاد ، بر همه و تهنیت باد. @umefafgaraei
(ع) ✴️ چرا امیرالمؤمنین (ع) با جناب (س) نمودند؟ 🔰 مرحوم ملاّ آقا دربندی در «اسرار الشّهادة» می‎نویسد: 🌿روز عاشورا زهیر بن قین، نزد عبدالله بن جعفر بن عقیل آمد و گفت: "برادرم! پرچم را به دست من ده". عبدالله گفت: "مگر من در حمل آن کوتاهی کرده ام؟" 🔶زهیر گفت: "خیر، ولی به آن نیاز دارم". پس پرچم را گرفت و نزد رفت و عرض کرد: "ای فرزند امیرالمؤمنین! می‎خواهم حدیثی برایت نقل کنم. 🍃ای اباالفضل، بدان! قبل از آن که پدرت امیرالمؤمنین (ع) با مادرت امّ البنین (س) ازدواج کند، برادرش عقیل را خواست و عقیل کسی بود که از انساب عرب، کاملاً آگاهی داشت. پس به عقیل فرمود: "برادرم! می‎خواهم زنی را برای من کنی که از خاندانی و با حسب و نسب و معروف به باشد تا از او فرزندی به دنیا آید که شجاع باشد و بتواند فرزندم را در یاری کند و جانش را فدای او نماید." 🔶پس زهیر عرض کرد: "(ای اباالفضل!) پدرت تو را برای چنین روزی خواسته بود، پس در از همسران برادرت و برادرانت کوتاهی نکن. 🌿در این هنگام حضرت عبّاس (ع) با شنيدن اين سخن به جوش آمد و چنان پا در ركاب زد كه تسمه ركاب پاره شد و فرمود: "اى زهير! آيا با اين سخن مى‎خواهى به من دهى؟ سوگند به خدا، خود را به گونه اى ابراز كنم كه هرگز نظيرش را نديده باشی!" 📚 مرحوم شیخ محمّدمهدی حائری؛ معالی السبطین، ج 1، ص 428-429 🌺ولادت باسعادت حضرت بر عفافگرایان تهنیت باد. @umefafgaraei
🔴 سلسله نشست‌های تخصصی فرهنگی و اجتماعی/ خانواده و حیات عفیفانه (جلسه هفدهم) 💠 نشست تخصصی سیاستگذاری عفاف و حجاب در جمهوری اسلامی 🎤سخنرانان: اعضای دانشکده علوم اجتماعی و فرهنگی دانشگاه جامع امام حسین علیه‌السلام 👤دکتر سید عبدالرسول علم‌الهدی؛ عضو هیئت علمی 👤دکتر علی خلیلی؛ عضو هیئت علمی 👤 دکتر محمد قاسمی‌شوب؛ پژوهشگر 📆دوشنبه ۱۶اسفندماه۱۴۰۰ 🕙ساعت ۱۰ الی ۱۲ 🏢دانشکده علوم اجتماعی و فرهنگی، سالن جلسات شهید آوینی ✅برای پیوستن به جلسه از طریق مجازی وارد لینک زیر شوید👇🏻 🌐https://meeting.ihu.ac.ir/class/77/1210 🔗ارتباط با روابط عمومی👇 📲@Admin_farhangi_E ┄┅─═◈═─┅┄ @umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
📣📣📣 چهلمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1400 🔔#نشست_حضوری_و_مجازی 💬 با عنوان: «واقع
؟ 🔰چهلمین نشست در سال 1400 💬 با عنوان «واقعیت اجتماعی، احساسی یا عقلانی؟؛ بررسی مسائل روز اجتماعی» 👤با ارائه دکتر سید مجید صابری فتحی؛ دانشیار دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد ⏰در تاریخ چهارشنبه 11 اسفند ساعت 15:30 🎧 به‎صورت حضوری و وبینار برگزار شد. ❇️ در این نشست به تشریح تهاجم شناختی و نقش آن در اختلال فهم جامعه پرداختند. به زعم ایشان در ، سعی در ایجاد اختلال در فهم و درک است. یعنی ذهن در کشف ناتوان می‎شود و این ، به کمک عواملی نظیر: بی اعتبارسازی معانی، معنازادیی، بازتولید معانی جعلی و دادن آدرس غلط محقق می‎شود. 🔶تهاجم شناختی شامل، انواع تهاجم‎های ، ، ، و و است. 🔷نتیجه این شناختی و ترکیبی، ایجاد مسائلی اجتماعی، غیر از مسائل اجتماعی است که به طور معمول (مانند اعتیاد) در هر اجتماعی به وجود می آید. به عبارت دیگر در تهاجم شناختی، تولید می‎شود. 🍃🌺🌺🌺🍃 @umefafgaraei
❇️دکتر صابری درادامه جلسه، چگونگی ایجاد این مسائل اجتماعی در کشور را، که ناشی از است، با توجه به رویکردهای نظری در مسائل اجتماعی، بیان کردند. 1️⃣ در رویکرد ، مسئله اجتماعی توسط افراد و ایجاد می گردد و در تهاجم شناختی، را به عنوان معرفی می کنند. مانند ناسازگاران 2️⃣ نیز، در عدم توفیق مقرارت است. ازاین‎رو تبلیغ می‎شود. 3️⃣ ‎ها: مسئله اجتماعی به خاطر تضاد ارزشها، بین یک گروه با اجتماع پدید می آید؛ بنابراین در تهاجم شناختی، برای ایجاد ارزش‎های جدید و با ارزش‎های اجتماعی، تلاش می‎شود. 4️⃣ : مسئله اجتماعی در انعکاس تخلف از اجتماع است. مانند رفتار برخی 5️⃣ نیز مانند کج رفتاری است. با این تفاوت که توسط تعیین می‎شود. برچسبهایی که به برخی از افراد یا نهادها زده می‎شود، از این جهت است که ذهن مردم نسبت به آن کنند. مانند صداوسیمای میلی و روزنامه نگاران جزو انگ‎زنان هستند. 6️⃣ : مسائل اجتماعی ناشی از اختلاف طبقاتی، فساد و تبعیض است. در این راستا از بهره برداری می‎شود. 7️⃣ نیز، سعی در ایجاد یک واقعیت اجتماعی دارد: "چیزی که همه می‎دانند"، از مانند اینستاگرام با در این زمینه استفاده می‎شود و واقعیتی را می‎سازنند و سپس نسبت به آن می‎کنند. @umefafgaraei
❇️ 👈برخی از راه حل‌های درونی مقابله با تهاجم شناختی نظیر: 🔺اصلاح نهادهای اجتماعی بیمار، 🔺آموزش اخلاقی، 🔺برگرداندن اجزایی از نظام اجتماعی که از تعادل خارج شده اند، 🔺توافق، تعامل و استفاده از زور، 🔺افزایش تماس با گروه‎های هنجارشکن برای جامعه پذیر کردن آنها، 🔺تغییر تعریفها و از بین بردن نفع انگ‌زنان از انگ زنی، 🔺از بین بردن اختلاف طبقاتی و مشکلات اقتصادی ❇️ 👈برخی از راه حل‌های بیرونی مقابله با تهاجم شناختی نظیر: 🔻افزایش عمق نفوذ در کشورهای متخاصم 🔻ایجاد اتحادیه با کشور همدرد 🔻و استفاده از ظرفیت جبهه مقاومت نیز می‎توانند در تضعیف تهاجم شناختی و وادار به ملاحظه کردن کشورهای متخاصم مؤثر باشند. 🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه برگزار شده به همراه پرسش و پاسخ عفافگرایان تقدیم است: 👇👇👇 https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/ya67adLN9JQGTtr @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 من عباسم... پور حیدرم 💚 جانم حسین... عشقم حسین... 💚 درسم حسین... مشقم حسین... 🌹 اُورگمیشم ام البنینن که جانباز اولام (از ام البنین یاد گرفتم که جانباز بشم) 🌹 تنها بُو مولایه سرباز اولام (فقط برای این مولا سرباز بشم) 🎙حاج نادر جوادی 💐. @umefafgaraei
(ع) 🌷 علیه السلام می فرمایند: ✴️هرکس دارای چهار خصلت باشد، کامل، بخشوده خواهد بود و در حالتی را ملاقات می کند که از او و است: 1️⃣خصلت و تقوای الهی؛ به طوری که به تواند بدون توقّع و چشم داشتی، نسبت به مردم خدمت نماید. 2️⃣راستگویی و صداقت نسبت به مردم در تمام موارد زندگی. 3️⃣ و نسبت به تمام های شرعی و عرفی. 4️⃣خوش اخلاقی و خوش برخوردی با نزدیکان و خانواده خود. 📚منبع: مشکاه الانوار، ص 172 🍃🌷🌷🌷🍃 🌺پنجم شعبان سالروز میلاد ، بر تمام تبریک و تهنیت باد. @umefafgaraei
🔔 عدم برگزاری کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی (18 اسفند) 🌹بوی گلهای بهشتی، ز فضا می آید 🌹عطر فردوس، هم آغوش صبا می آید 🌹نوگل مصطفوی، زینت باغ علوی 🌹مظهر پنج تنِ آل عبا می آید 🌻با سلام و عرض ادب و احترام 📣📣📣 ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و عرض عذرخواهی، به استحضار عفافگرایان و همراهان ارجمند می‎رساند، به دلیل برگزاری هجدهمین همایش سالانه با عنوان «هویت ایرانی برنامه درسی و آموزش در عصر پسا کرونا» در دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی، ، چهارشنبه این هفته (18 اسفند) برگزار نمی‌شود و انشاالله هفته آینده آخرین جلسه سال 1400 را خواهیم داشت. 🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃 @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حجاب؛ آزادی جان 🌿 برای بی حجابی و انسان است. 🌿قطعاً بحث و برای موجودات دیگر مطرح نیست و فقط مختص است. ⚠️آیا فردی که ها و جلب توجه دیگران است، می تواند خود را بخواند؟!؟ 🌿کسی که خود را می‎پوشاند، می خواهد خود را رها کند و باشد. 🎙دکتر هاشمی گلپایگانی @umefafgaraei
⚠️ در تلاش برای از بین بردن عفت در خانواده‌‌ها 💎 با در نظر گرفتن تمامی جزئیات، بیش از هر چیزی به و خانواده توجه داشت. 🍃 در گذشته سبک معماری، ترسیم می‌شد، به طوری که مراعات بین زن و مرد آسان بود و اگر کسی می‌خواست در چنین خانه‌ای نباشد، باید خیلی زحمت می‌کشید و آبروی خود را به خطر می‌انداخت و بی‌عفتی می‌کرد. 🍂 اما در معماری جدید و ، پنجره‌ها به گونه‌ای است که از بیرون به داخل خانه اشراف وجود دارد؛ در داخل خانه هم آشپزخانه باز است و در سالن پذیرایی این خانه محرم و نامحرم رفت و آمد می‌کنند؛ در این حال، فراهم می‌شود؛ یعنی رعایت و برای بانوی خانه که می‌خواهد پذیرایی کند، دشوار می‌شود. ❇️ ما امروزه برای چه انسانی معماری و شهرسازی می‌کنیم؟ ❎ انسانی که فقط است و غایت حیاتش، نهایت لذت از مواهب مادی است؟ ✅ یا انسانی که علاوه بر بعد جسمانی، دارای است و غایت حیاتش رسیدن به مقام است و بهره‌مندی از همه لذت‌ها و مادیات در این راستا برای او تعریف می‌شود؟ @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥پاسخ بانوان محجبه به درخواست ترک حجاب به خواست همسر 🌱🌺🌱🌺🌱🌺🌱 💥برخی از ما زنان، در مورد مان خوردیم... 💎گوهربارترین سرمایه‌های تو، زیبایی درونی‌ات، نجابتت و آن چیزیست که تو را تو کرده است. ⚠️اما متوجه شدم برخی از حدود تجاوز می‌کنند و حتی در حین حجابشان، سعی دارند تا جایی که ممکن است مانند غربی‌ها شوند! 📌ما زنان مسیحی، حقیقتاً نیاز داریم ببینیم زندگی زنان چگونه باید باشد. به تو نیاز داریم تا برای ما باشی، برای اینکه ما گمشده‌ایم. به خاطر داشته باش، آب ریخته شده را‌ نمی‌توان جمع کرد. ✍️بخشی از نامه «جوانا فرانسیس» نویسنده و روزنامه نگار آمریکایی به زنان مسلمان لبنان @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥همباشی از نگاه فائزه هاشمی! 💥 در مقایسه با آمار فروپاشی خانواده ها در جامعه، شاید کمترین عوارض را داشته باشد! 💥ازدواج سفید معمولاً ازدواج و راحتی است! 💥افراد با ازدواج سفید ای تشکیل می‌دهند، که چه بسا ماندگارتر باشد! 💥🔥🔥🔥💥 👆 فارغ از و بودن این روابط، نکات زیر قابل توجه است: 🔷 تنها زندگی دو نفر در زیر یک سقف نیست و با ثبت ازدواج، از نظر قانونی، یک‎سری مسئولیت‎ها، حقوق و اختیارات اجتماعی، برای زوجین ایجاد می‌شود. 🔷 اگر در تصادف فردی نیاز به عمل جراحی پیدا نماید، همسر او این اختیار را برای تصمیمگیری دارد. اما در ، حتی در کشوری مانند فرانسه، این حقوق بر طرفین همباش وارد نیست. حتی بیمارستان وضعیت بیمار را در اختیار نفر دیگر قرار نمی‎دهد. حالا تکلیف فرزندان، حضانت آنها و... جای بحث دارد. 🔶 در فرانسه، پیمانی به نام "پکس" (احتمالاً همانندسازی شده ازدواج موقت) را ایجاد کرده اند که ازدواج به صورت قانونی ثبت شود. ثبت و لغو آن راحت لست. طرفین نه از هم ارث می‎برند و نه پس از جدایی، ادعای مالکیت بخشی از سرمایه زندگی مشترک را دارند. البته برخی از ، را به طرفین می‎دهد. مانند امضا برای عمل اورژانسی در حالت کما برای نفر دیگر. یعنی ، در آن کشور نیز مهم است. 📌 بنابراین اینگونه سخنان از روی است و نسبت دادن ازدواج، چه موقت و چه دائم، به ردوبدل شدن واژگان، محض یا خود را به بلاهت زدن می‌باشد. ✍️دکتر سیدمجید صابری فتحی @umefafgaraei
📣📣📣 چهل‎ویکمین نشست در سال 1400 🔔 💬 با عنوان: «دانشجویان و کنش‎های پوشش: لغزش، نرمش، ارزش (مطالعه‎ای در دانشگاه فردوسی مشهد)» 🎤ارائه دهنده: دکتر محمود سعیدی رضوانی؛ دانشیار دانشکده علوم‎تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد 📆زمان: چهارشنبه 25 اسفند ماه ساعت 15:30 🎥همراه با پخش نماهنگ‌های مهدوی؛ ساعت 15:20 🎧 آدرس اتاق مجازی: vroom.um.ac.ir/saeedy 🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علوم‎تربیتی و روانشناسی، تالار دکتر حسینعلی کوهستانی 💠جهت حضور در این نشست مجازی، در صورت استفاده از کامپیوتر، می‎بایست بر روی سیستم شما، نرم افزار Adobe Flash Player نصب باشد و در صورت استفاده از تلفن همراه و یا تبلت، نرم افزار Adobe Connet را از طریق بازار بر روی گوشی خود نصب بفرمایید. 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 @umefafgaraei