eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.5هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
993 ویدیو
30 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
🌿مردی گفت: 🍃وقتی را انتخاب کردم، در نظرم طوری بود که گویا مانندش را در دنیا نیافریده!!! 🍃وقتی شدیم، بسیاری را دیدم که مثل او بودند. 🍃وقتی کردیم، خیلی ها را از او زیباتر یافتم. 🍃چند سالی را که با هم کردیم، دریافتم که همه زنان از همسرم بهترند. 🍀حکیم گفت: آیا دوست داری بدانی از همه اینها تلخ تر و ناگوارتر چیست؟ 🌿گفت: آری. 🍀حکیم گفت: اگر با تمام زنان دنیا هم کنی، احساس خواهی کرد که همه موجودات از آنها زیباترند. 🌿لبخندی زد و گفت: چرا این حرف را زدی؟ 🍀حکیم گفت: چون مشکل در تو نیست. 💥مشکل اینجا است که: 🍀وقتی انسان و داشته باشد و از خداوند خالی باشد، محال است چیزی جز خاک گور چشمانش را پر کند. 🍀حکیم به مرد گفت: آیا دوست داری دوباره همسرت زیباترین زن دنیا باشد؟ 🌿مرد گفت: بله... 🍀حکیم گفت: 📌 👀 https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹خواستگاری مردان از زنان، فقط مخصوص جامعه ما نیست که طبق رسم و عادت قدیمی، به دختر می روند. حتی این سنت به جوامع شرقی هم محدود نمی شود و ریشه در تاریخ هزاران ساله بشر دارد. 🔹خواستگاری پسر از دختر از مرد و زن نشأت می‌گیرد و مرد همیشه است و زن . 🔹خواستگاری مرد از زن، به خاطر بالا بودن ، حیثیت، لطافت، ظرافت و... زن است. گوهر را در موزه نگهداری می‌کنند و خواستاران جهت دیدن از آن موجود ارزشمند، به سراغش می‌روند. 🔹به همین دلیل کاملاً خلاف فطرت، احترام و است که به دنبال برود. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷دومین نشست در سال 1399 برگزار شد. 🔷نشست "هم‎اندیشی؛ حال چه باید کرد؟" با ارائه جناب آقای دکتر ، عضو هیئت علمی گروه مهندسی شیمی دانشگاه فردوسی مشهد و فعال حوزه عفاف و حجاب، در تاریخ چهارشنبه 10 اردیبهشت ماه ساعت 17، به صورت غیرحضوری و وبینار، در اتاق مجازی به آدرس vroom.um.ac.ir/saeedy ، با حضور تعدادی از اعضای هیئت علمی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و کارشناسان و فعّالین فرهنگی برگزار گردید. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷در این نشست، آقای مغربی به تشریح و ترسیم وضعیت موجود و مطلوب در سطح دانشگاه و چگونگی پدیدۀ امر به معروف و نهی از منکر، در بین دانشجویان و اساتید دانشگاه فردوسی مشهد، پرداختند. ایشان وضع موجود را شامل بیم‎ها و امیدها دانستند که بیم‌ها عواملی همچون مشاهده ریزش‎ها، ترس از گفتگوی فرهنگی، محافظه کاری اکثریت، انعکاس ضعیف موفقیت‎ها و دور باطل جلسات و مشاهده رویش‎ها را، جزء امیدها برشمردند. دکتر مغربی دغدغه‎مندان عفاف، فعالین فرهنگی و جویندگان راهنمایی را، در زمینه و در سطح دانشگاه، محدود دانستند و ضمن تأکید بر لزوم تقسیم وظایف فردی در بین دانشجویان و اساتید دغدغه‎مند، وظایف جمعی را نیز، برای به ثمر نشستن فعالیت‎ها، اجتناب ناپذیر خواندند. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷 ایشان برخی از وظایف جمعی اساتید را، در راستای حرکت به وضعیت مطلوب، اجتماع سازی، تشکیل شورای بسیج، شورای امر به معروف و... بیان نمودند و عواملی همچون پیگیری فردی، مواجهه رخ به رخ (به صورت ناشناس و شناس)، اقدام در سایه قانون و را نیز، از وظایف فردی دانشجویان و اساتید فرهنگی دانستند. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷 این عضو محترم هیئت علمی، یکی از راه‎های اثربخش وضعیت فعلی عفاف و حجاب را، تولید محتوا، با مضامینی از قبیل بیان مشکلات موجود در غرب، آموزش مبانی‌ها، کمک گرفتن از جو خبری، کارآفرینی و... بیان نمودند. آقای دکتر مغربی در پایان جلسه، ضمن پاسخ به سؤالات برخی از اعضای کارگروه، علل انحراف برخی از دانشجویان را، سختی ازدواج، بیکاری، فشار همسالان منحرف، بی اطلاعی و عدم اقناع فکری، برشمردند. https://eitaa.com/umefafgaraei
🌿در ایام کرونا و ، را میهمان سفره نیازمندان کنیم. ☺️ 🌿شما هم به این پویش دعوتید. ☺️ 🌿جهت سهیم شدن در طرح و افطاری ساده برای نیازمندان، به نشانی sofrehamdeli.ir مراجعه نمایید. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔰قالَ أَمِیرُ الْمُؤْمِنِینَ علیه السلام خَیْرُ نِسَائِکُمُ الْخَمْسُ قِیلَ یَا أَمِیرَالْمُؤْمِنِینَ وَ مَا الْخَمْسُ قَالَ الْهَیِّنَةُ اللَّیِّنَةُ الْمُؤَاتِیَةُ الَّتِی إِذَا غَضِبَ زَوْجُهَا لَمْ تَکْتَحِلْ بِغُمْضٍ حَتَّی یَرْضَی وَ إِذَا غَابَ عَنْهَا زَوْجُهَا حَفِظَتْهُ فِی غَیْبَتِهِ فَتِلْکَ عَامِلٌ مِنْ عُمَّالِ اللَّهِ وَ عَامِلُ اللَّهِ لَا یَخِیب. 🔰اميرمؤمنان امام علی عليه السلام می فرمایند: ✳️بهترين شما دسته اند. 1️⃣زنان ساده و بى آلايش 2️⃣زنان دل رحم و خوش خو 3️⃣زنان هم دل و همراه 4️⃣زنى که چون شوهرش به خشم آيد، تا او را خشنود نسازد، خواب به چشمش نيايد. 5️⃣ و زنى که در نبود شوهرش از او دفاع کند. چنين زنى کارگزارى از خداوند است و کارگزار خدا هرگز خيانت نمى ورزد. 📘 منبع: کافی، جلد ۵، ۳۲۵ https://eitaa.com/umefafgaraei
(س) 🔷مشهورترین لقب حضرت خدیجه (س) در عصر جاهلیت، بود. زیرا ایشان بانوی آن دوران بودند. 🔷 و برای هر انسانی شایسته و لازمۀ رسیدن به است، این ویژگی شخصیتی در حضرت خدیجه (س) بسیار بارز بود. آن بانوی مکرمه در تمام مراحل زندگی به ویژه در برخورد با ، همیشه از پشت پرده و حجاب صحبت می کردند، حتی در جلسۀ . 🔷حضرت خدیجه (س) در مورد انتخاب همسر آینده خویش، ملاکها و اصولی را مطرح می کنند. هنگامی که ایشان پیشنهاد به (ص) می دادند و علت شیفتگی خود را به آن وجود گرامی اعلام می نمودند، با تأکید بر فضائل اخلاقی آن بزرگوار، افکار پاک و خود را چنین بیان کردند: "به خاطر خویشاوندیت، بزرگواری و امانتداری تو در میان مردم، اخلاق نیک و راستگوئیت، مایلم با تو ازدواج کنم". 🔷اسلام برای حفظ راهکارهای مختلفی را بیان کرده است که از جمله آنها ارتباط ویژۀ خانمها با همسرانشان می باشد. حضرت خدیجه (س) در فرصتهایی مناسب به گرامی خویش ابراز علاقه و محبّت می کردند. ایشان در قالب اشعاری زیبا دربارۀ پیامبر (ص)، مکنونات قلبی خویش را چنین ابراز می نمودند: "اگر تمام نعمتهای دنیا و سلطنتهای پادشاهان را داشته باشم و ملک آنها همیشه از آن من باشد، به نظر من به اندازه بال پشه ای ارزش ندارد، زمانی که چشم من به چشم تو نیفتد". 🌴 سالروز (س)، بر تمامی تسلیت باد. https://eitaa.com/umefafgaraei
🌻با سلام و احترام 📣📣📣 سومین نشست کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی در سال 1399 💬 عنوان نشست: "تأملی در مبانی لباس و بایسته‌های پوشش؛ با نگاهی به: جایگاه، اهمیت، کارکرد و انواع لباس و ویژگی‌های آن در مراحل بلوغ انسان" 👤ارائه دهنده: جناب آقای مهندس حسن پُرسا، مدرس و پژوهشگر حوزه و مسائل دین ⏰ زمان: چهارشنبه 17 اردیبهشت ماه ساعت 17 🎧 آدرس اتاق: vroom.um.ac.ir/saeedy 💠خواهشمند است در صورت تمایل به حضور در کارگروه، قبل از آغاز جلسه، به صورت آزمایشی وارد اتاق مجازی شوید و در صورت بروز هرگونه مشکلی، با شماره 05138804866 و یا 09024876210 ارتباط برقرار نمایید. 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 با تشکر https://eitaa.com/umefafgaraei
می فرمایند : 🔰"ما اغْتَنَمَ أحَدٌ بِمِثْلِ ما اغْتَنَمَ بِغَضِّ الْبَصَرِ لِأنَّ الْبَصَرَ لا يُغَضُّ عَن مَحارِمِ اللهِ تَعالي إلّا وَ قَدْ سَبَقَ إلي قَلْبِهِ مُشاهَدَة الْعَظَمَةِ وَ الْجَلالِ". 🔰هيچ غنيمتي مانند غنيمتي كه آدمي از راه به دست مي‎آورد، نيست. زيرا ديدگان از به نامحرم فروبسته نمي‎شود، جز آن‎كه در قلب او و الهي مشاهده مي‎شود. 📚 منبع: مصباح الشريعة، ص ۹ 🔰Imam Sadeq (a.s) “There is no glory like the glory that a person gains through controlling his eyes. When the eyes are closed from looking at the forbidden, it shows the greatness and divine glory in ones heart.” https://eitaa.com/umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
🔷دومین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1399 برگزار شد. 🔷نشست "هم‎اندیشی؛ حال چه باید کر
🎧 🔷 لینک جلسه برگزار شده "هم‎اندیشی؛ حال چه باید کرد؟" با ارائه آقای دکتر 👇👇👇 https://vroom.um.ac.ir/p50fbdq5b8q/ 📌 جهت استحضار همراهان ارجمند، به عرض می رساند که مشاهده جلسات برگزار شده، بر خلاف جلسات آنلاین، صرفاً از طریق سیستم کامپیوتر و لپ تاپ امکان پذیر است و متأسفانه از طریق گوشی موبایل و تبلت این امکان میسر نمی باشد. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔺فرزند تا رسیدن به سن ، باید در فضایی تربیت شود که آلوده به نباشد. زیرا در این دوران حساس، اگر مسائل جنسی به کودکان آموزش داده شود، آنها گرفتار جنسی می شوند و ناخواسته وارد مسائلی می شوند که هنوز آمادگی لازم برای هضم آن را ندارند و قطعا دچار خواهند شد. ☑️ مسائل جنسی باید در نزدیکی سن ، آنهم توسط ، به فرزندان شروع شود. پدر برای آموزش به پسر و مادر برای آموزش به دختر. ☑️، بهترین برای آموزش مسائل جنسی به فرزندان هستند. باید والدین را آگاه کرد و آموزش داد، نه کودکان و فرزندان را؛ و این نکته مهمی است. ☑️مادری که در سن بلوغ بصورت و خصوصی مسائلی را برای دخترش بازگو می کند و او را در زمینه قاعدگی، رفتار جنسی، ارتباط با نامحرم، پوشش و حجاب آموزش می دهد، به وظیفه مادری خود عمل کرده است. ☑️ پدری که فرزند پسر خود را در آغوش گیرد و با او ارتباط صمیمی برقرار کند، میتواند در سن بلوغ مسائلی در رابطه با میل جنسی، کنترل رفتار جنسی، شناخت محرم و نامحرم، غسل جنابت و مسائل دیگر را بصورت خصوصی با فرزندش در میان بگذارد. در اینصورت فرزند هم یاد می گیرد که این مسائل خصوصی است و اینها را در جایی بازگو نمی کند، ولی آموزش دیده است. 🔵 متأسفانه اشکال کار در اینجاست که فضای مجازی و گوشی های تلفن همراه، کار را خراب کرده اند و متأسفانه بعضاً فرزندان ما با دیدن فیلمها و عکسهای نامناسب، آلوده به مسائل غیراخلاقی و شده اند. https://eitaa.com/umefafgaraei
💠 بی عفتی های بزرگ بر دو نوع هستند. 🔶 و 💠 بی عفتی های از قبیل: ✅ رقص (نمایش در سریال های تلوزیون) ✅ قیادت؛ واسطه گری در خصوص روابط نامشروع (به صورت اپلیکیشن موبایل) ✅ رابطه دختر و پسر ✅ مجالس لهو و لعب ✅ تشبّه به جنس مخالف 💠 بی عفتی های از قبیل: ✅ لواط، خود ارضایی، مساحقه، زنا، لمس و بوسه 💠 : 1️⃣ قبح آن در جامعه شکسته می شود و جامعه کم کم برخی از این موارد را از دایره بی عفتی خارج می کند. مثل رقص یا شراب 2️⃣ فراوانی تعداد گناهان جنسی. از آنجایی که موارد علنی ذکر شده به شدت تحریک کننده هستند، افراد را، برای انجام اصل التذاذ جنسی (هر چند مخفیانه) آماده می کنند. 3️⃣ افراد وقیح جرأت می کنند از ارتکاب علنی گناهان جنسی سخن به میان آورند. مانند طنزپردازی ها در تلوزیون و سینما و فضای مجازی و... 4️⃣ مقابله با بسیاری از بی عفتی ها، به صورت رسمی و حکومتی سخت می شود. 💠 در جامعه 1️⃣ انجام علنی مراتب مقدماتی بی‌عفتی 2️⃣ کثرت عدم قبح اجتماعی 3️⃣ کثرت گناهان جنسی مخفیانه 4️⃣ جرأت طرح علنی مفاسد جنسی 5️⃣ تضعیف گفتمان عفاف در جامعه 6️⃣ عدم توان حکومت برای مقابله رسمی 7️⃣ قفل شدن گفتمان 📌 در نتیجه باید ریشه بی عفتی را بیابیم. ✍️ https://eitaa.com/umefafgaraei
🍃... 🍃برای رسیدن به تو، راه های زیادی وجود دارد. 🍃اما زیباترین راه، و شدن با توست. 😊 🍃یک بار همرنگِ تو و یک بار هم دل با تو... 😇 🍃من همرنگِ آن ، می‎پوشم و لبیک گویان، انتظار می‎کشم... 😇 🍃تا در نهایتِ دلدادگی با تو یکی شوم. 😊 🍃دلِ من آنجاست. 😌 🍃آن جایی که مهمانت شوم و سفید پوش، هفت دور دیوانگی را به جشن بنشینم. 😌 https://eitaa.com/umefafgaraei
📚 ✍️نوشته ✳️این اثر که بخشی از آن قبلاً طی دو کتاب مجزا با عناوین "حجاب با حجاب" و "حجاب بی حجاب" منتشر شده بود، حالا در یک جلد مفصل تر به آسیب شناسی و بی پرده های مرتبط با مسئله در ایران پرداخته است. ✳️مخاطب کتاب و دخترانی نیستند که به حجاب اعتقاد و التزامی ندارند و کتاب نمی‌خواهد آنان را به این فریضۀ الهی دعوت کند؛ بلکه مخاطب این کتاب کسانی هستند که قرار است دربارۀ این موضوع به چاره‌اندیشی و سیاست‌گذاری بپردازند یا کتاب‌های ترویجی و تبلیغی را برای مخاطبان بنویسند. ✳️در بخشی از کتاب آمده است: "، یک التزام فردی و نیست که بتوان مثل در خلوت و خفا خواند و یا مثل بی نشان و پنهان بدان پرداخت؛ بلکه انتخابی و جدی و آشکار است که معنا و مفهومی گسترده دارد و آثار و تبعات گسترده‌ای نیز بر آن مترتب می‌شود. حساسیت و اهمیت حجاب از جهات مختلف، اقتضا می‌کند که با نگاهی جامع بدان پرداخته شود و چه در مقام و چه در مقام آسیب‌شناسی و سیاست‌گذاری برای ترویج و از زاویه و فرهنگی خاص آن مورد مطالعه و بررسی قرار گیرد". .......... 🔸 جهت سفارش کتاب و : @sefaresh_ketab https://eitaa.com/umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 🚨 🔹 (ص) می فرمایند: "از نظر سرکش ترین بنده کسی است که خون بی گناهی را بریزد و دل انسان قاتل چنان واژگون می شود که دیگر کار خوب را خوب، و کار بد را بد نمی داند (به کفر نزدیک می شود) و باز می فرمایند: "اگر همه دنیا نابود شود، نزد خداوند اهمیتش کمتر است از اینکه خونی به ناحق ریخته شود. 📚منبع: (چکیده چند روایت میزان الحکمه، ج9، ص288-292) 🔹وقتی خداوند انسان غیرمعصومی که مستحق مردن نیست را این چنین تهدید می کند و در کمین او می نشیند تا انتقام بگیرد، باید تکلیف کشتن روشن باشد. جنینی که: 🔻اولاً: هنوز هیچ گناهی مرتکب نشده است و خداوند درباره او و زنده بگور شده فرمود: " وَإِذَا الْمَوْؤُودَةُ سُئِلَتْ * بِأَيِّ ذَنبٍ قُتِلَتْ" "و هنگامی که از نوزادان سؤال خواهد شد که به کدامین کشته شدند"( سوره تکویر، آیه 8 و9). 🔻ثانیاً: هیچگونه ظلم و ستمی علیه قاتل خود مرتکب نشده، قتل چنین نفسی از ناحیه کسی که هیچگونه بدی از سوی او به قاتل نرسیده و بلکه از ثمره وجود خود اوست، فطرتاً بسیار منفور و غیرانسانی تر می باشد. 🔻ثالثاً: جنایت علیه کسی صورت گرفته که به هیچ وجه قادر به دفاع از خود نبوده و کشته شده و از ناحیه کسی صورت گرفته که از او توقع محبت و عطوفت می رفته است. به همین دلیل در آیه 33 اسراء مقتول مظلوم را خداوند منصور (یاری شده) لقب داده که به معنای انتقام قطعی و حتمی می باشد. ✍️ https://eitaa.com/umefafgaraei
🔵سال ۹۸؛ کمترین میزان تولدها در ۵۰ سال اخیر! 🔶کمیته رصد و پایش سیاست‌های جمعیتی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، در آذر 1398، گزارشی را از وضعیت فعلی جمعیت و کشور منتشر کرده است که برآیند آن آمار بی سابقه درسال 98 طی 50 سال اخیر به حساب می آید. 🔶در این گزارش آمده است که از سال 80 تا 94 در کشور افزایش موالید در حال رخ دادن بوده است، اما پس از سال 94، تعداد تولدها با شیب تقریباً تندی شروع به کاهش کرده و در سال 97 میزان موالید کشور نسبت به سال قبل با کاهش بیش از 8 درصدی مواجه شده که در دو دهه اخیر بی‌سابقه بوده است. ضمن این که در شش ماه اول سال 98 نسبت به شش ماه اول سال 97 این تعداد با 13 درصد کاهش مواجه بوده که کاهش بیش از 92هزار تولدی را به همراه داشته است. 🔵 🔸نمونه اول قانون است که در سال 84 برای رفع موانع اقتصادی، فرهنگی و معیشتی پیش روی ازدواج جوانان توسط مجلس به تصویب رسید؛ اما با گذشت 14 سال از تصویب هنوز اجرایی نشده است و در بایگانی ها خاک می خورد. 🔸نمونه دوم نیز موضوع مرخصی 9 ماه فرزندآوری است که در بخش های مختلف به ویژه در مجموعه تأمین اجتماعی اجرا نمی شود. 🔥بنابراین چه از موضوع تشویق برای فرزندآوری خوشمان بیاید یا نیاید؛ باید بدانیم که کشور در آینده نه چندان دور دچار کهن سالی و پیری می شود؛ اگر به همین رویه پیش رود. https://www.eghtesadonline.com/ https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷سومین نشست در سال 1399 🔷نشست "تأملی در و بایسته‌های پوشش؛ با نگاهی به جایگاه، اهمیت، کارکرد و انواع لباس و ویژگی‌های آن در مراحل انسان" 👤با ارائه جناب آقای مهندس ، مدرس و پژوهشگر حوزه و مسائل دین ⏰در تاریخ چهارشنبه 17 اردیبهشت ماه ساعت 17 🎧به‎صورت وبینار، در اتاق مجازی به آدرس vroom.um.ac.ir/saeedy ، با حضور تعدادی از اعضای هیئت علمی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی و کارشناسان و فعّالین فرهنگی برگزار گردید. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷در ابتدای این نشست، آقای مهندس پُرسا، به بیان مباني لباس و بايسته‎هاي پوشش پرداختند و را نعمتی براي زيباترين شكل عبوديت الله و همچنین وجوه امتياز انسان، بر ديگر موجودات دانستند که نمايان كنندة اعتقادات، باورها، جهان‎بيني و سبك زندگي امت‎ها می‎باشد. ایشان به ذکر انواع ، از جمله تقوا (حفاظت و امنيت)، شب (پوشانندگي) و زن و شوهر (حفظ كننده اسرار و زينت يكديگر) پرداخته و آنها را از عوامل ايجاد كننده حريم‎هاي الهي، اركان‎های مهم امنيت در زندگي فردي و اجتماعي و از ابزارهاي تسلط مستكبران و شيطان بر مردم دانستند. ایشان ضمن اشاره به بیان اهميت لباس و کارکرد آن در زندگي، انواع و مراتب پوشش را به تناسب تعدد مواجهات انسان و بسترهاي فعاليت او و دوره‎هاي مختلف رشد و بلوغ تقسیم نمودند. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷مهندس پُرسا با بیان این‎که هر عضو بدن، نیازمند لباس متناسب با خود می‎باشد، مباني لباس و بايسته‎ هاي پوشش را با استناد به آیات و روایات، از جمله آیه 26 سوره مبارکه اعراف و روایتی از امام صادق علیه السلام، تشریح نمودند. ایشان ضمن بیان منظرهاي توجه به لباس، به مصداق هایی از لباس نماز، لباس جهاد و حج اشاره کردند. سخنران کارگروه عفاف‎گرایی، زينت حيا را، رعايت حدود در پوشش و عامل حفظ زيبايي‎ها تعریف نمودند و لباس را زمينه‎ساز الفت و معنويت و عامل سلامت رواني و جسمي افراد برشمردند. این پژوهشگر و مدرس حوزه دین و عفاف، ضمن بیان انواع لباس زوجيت در روايات، به دلیل اهمیت دوران بلوغ، به بحث لباس در مراحل بلوغ و پوشش و زينت متناسب با مراحل رشد انسان اشاره کردند. ایشان با توجه به تقسیم‎بندی هفت ساله در روایات اسلامی، لباس هفت سال اول را ، لباس هفت سال دوم را ، لباس هفت سال سوم را و ، لباس هفت سال چهارم را و لباس هفت سال پنجم را خواندند و به تشریح هر یک پرداختند. https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷لینک جلسه برگزار شده "تأملی در مبانی لباس و بایسته‌های پوشش؛ با نگاهی به جایگاه، اهمیت، کارکرد و انواع لباس و ویژگی‌های آن در مراحل بلوغ انسان" 👇👇👇 https://vroom.um.ac.ir/p3t6hd0gvxi/ 📌 جهت استحضار همراهان ارجمند، به عرض می رساند که مشاهده جلسات برگزار شده، بر خلاف جلسات آنلاین، صرفاً از طریق سیستم کامپیوتر و لپ تاپ امکان پذیر است و متأسفانه از طریق گوشی موبایل و تبلت این امکان میسر نمی باشد. https://eitaa.com/umefafgaraei
🌻با سلام و احترام 📣📣📣 چهارمین نشست کارگروه عفاف گرایی و تربیت جنسی در سال 1399 💎با همکاری کارگروه راه کارهای روان شناختی پیشگیرانه مقابله با کرونا دانشکده علوم تربیتی و روانشناسی دانشگاه فردوسی مشهد 💬 عنوان نشست: "دعا، سرمایۀ مغفول در امر تربیت" 👤ارائه دهنده: حجت الاسلام والمسلمین حمید درایتی، پژوهشگر و استاد حوزه و دانشگاه ⏰ زمان: چهارشنبه 24 اردیبهشت ماه ساعت 17 🎧 آدرس اتاق: vroom.um.ac.ir/saeedy 💠به اطلاع همراهان ارجمند می رساند، به دلیل حضور سخنران کارگروه، در محل پژوهشکده مطالعات اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد، امکان شرکت حضوری نیز، برای تعداد محدودی از علاقه مندان، میسر می باشد. 💠خواهشمند است در صورت تمایل به حضور در کارگروه، قبل از آغاز جلسه، به صورت آزمایشی وارد اتاق مجازی شوید و در صورت بروز هرگونه مشکلی، با شماره 05138804866 و یا 09024876210 ارتباط برقرار نمایید. 🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐 با تشکر https://eitaa.com/umefafgaraei
🔷 سهل انگاری در مواجهه منطقی با ، کار را به جایی رسانده که برخی گفته اند: "کاش همه گناهان، بی حجابی بود! بروید جلوی را بگیرید!" 📌 با چه ملاکی بدحجابی را گناهی کوچک شمردید؟! 🔷 در شریعت اسلامی، ملاک‌هایی برای بزرگترین گناهان بیان شده که اختصاص به مصداق خاصی ندارد و وجود یکی از آنها در هر گناهی، آن را به تبدیل می‌کند. متأسفانه، بیشتر و بلکه تمامی این ملاک‌ها، در بد‌حجابی‌های امروز وجود دارد. ❇️ اما این ملاک‌ها کدامند: 1️⃣ کوچک شمردن گناه: بیشتر کسانی که مرتکب بد‌حجابی می‌شوند، آن را می‌شمارند و یا احیاناً گناه نمی‌دانند. 2️⃣ اصرار بر گناه: مرتکبان بد‌حجابی، اصرار دارند و رفتار آنان، حاکی از عدم پشیمانی آنهاست. 3️⃣ مداومت بر گناه: بی شک کسی که گناهی را یکبار مرتکب می‌شود با کسانی که آن گناه را دائماً مرتکب می‌شوند یکسان نیست. چگونه یک ، می‌تواند بپذیرد که یک گناه را برای ، لحظه به لحظه تکرار کند؟ 4️⃣ شاد شدن و افتخار به گناه: گاهی مشاهده می‌شود که بعضی افراد، نه تنها به بد‌حجابی خود خورسندند؛ که آن را مایه قرار داده اند و به تعبیر عامیانه، با آن "کلاس" می‌گذارند! 5️⃣ آشکار کردن گناه: قطعاً گناه کسی که در پنهان مرتکب کار زشتی می‌شود با آن کس که در مرتکب آن می‌شود یکسان نیست. ✍️ ، عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد https://eitaa.com/umefafgaraei