فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#اقیانوس_عفاف
🎥دعای مادر
#حضرت_فاطمه_زهرا (س)
🍁پناه می برم...
🍁شبیه بچگی، به چادرِ مادرم...
🍂🌻🌻🌻🍂
🍁خزان زود هنگام و كبود شدن ياس بوستان پيامبر، بر عفافگرایان تسليت باد.
@umefafgaraei
🍂آن غنچه که پژمرد، شکوفا شدنی نیست
🍂آن پهلو که بشکست، مداوا شدنی نیست
🍂گیرم پس از این، هیچکس از یاس نگوید
🍂این داغ جگر سوز، که امحا شدنی نیست
🍂🍁🍂🍁🍂
🌻با سلام و عرض ادب
📣به استحضار عفافگرایان ارجمند می رساند به دلیل تقارن زمانی جلسه عفافگرایی با شب شهادت عفیفه دو عالم حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، جلسه کارگروه عفافگرایی چهارشنبه 15 دی ماه برگزار نمی شود.
@umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
📣📣📣 سی و یکمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1400 💬 با عنوان: «بررسی و نقد برنامه ها
#کارگروه_عفافگرایی
#گزارش_نشست_31
#بررسی_و_نقد_برنامه_های_تربیت_جنسی_رایج_دنیا
🔰31مین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1400
💬 با عنوان "بررسی و نقد برنامه های تربیت جنسی رایج دنیا"
👤با ارائه دکتر سید محسن اصغری نکاح؛ روانشناس و عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی مشهد
📆در تاریخ چهارشنبه 1 دی، بهصورت حضوری و وبینار برگزار شد.
👤 #دکتر_اصغری_نکاح به منظور ایجاد بینش مناسب در خصوص #پیشینه و #وضع_موجود برنامه های آموزش یا تربیت جنسی جهان و با هدف بررسی #سیر_تحول برنامه های تربیت جنسی در جهان، به ارائه بحث پرداختند.
🔷مراد از #برنامه در سخنان ایشان، برنامه های رسمی و مدونی است که از #ساختار و #بودجه برخوردار شده اند و گزارش های رسمی از آنها وجود دارد. بنابراین اذعان میشود که در ادیان ابراهیمی و به خصوص #دین_اسلام، به تربیت جنسی اهتمام ویژه شده است؛ اما در دهه های اخیر متناسب با تغییرات اجتماعی و متولیان دینی، به دلایل مختلفی از سرمایه گذاری و تدوین و ارائه #برنامه_های_رسمی تربیت جنسی جای مانده اند.
✅گذشته از تحریف های پیش آمده در برخی ادیان، شاید مهمترین دلیل عدم بروز و ظهور برنامه های رسمی تربیت جنسی برخاسته از ادیان ابراهیمی، #سکولار_شدن_دولتها و به #حاشیه_راندن_نهادهای_دینی از جریان برنامه سازی بوده است.
🍃🌻🌻🌻🍃
@umefafgaraei
#کارگروه_عفافگرایی
#گزارش_نشست_31
#بررسی_و_نقد_برنامه_های_تربیت_جنسی_رایج_دنیا
🔶برای آگاهی از روند توسعه جریان آموزش یا #تربیت_جنسی در جهان، رخدادها و فعالیتهای منتهی شده به تدوین برنامه های تربیت جنسی در برخی کشورها مورد پیگیری قرار گرفت. ضمن مرور رخدادهای زمینه ای مرتبط با مسائل جنسی، برنامه های مدون و رسمی تربیت جنسی رایج در خارج از کشور، که بیشتر منبعث از کشورهای غربی بوده و هستند، بررسی شد. ازجمله این برنامه ها می توان به برنامه های زیر اشاره کرد:
👈فقط پرهیز (AOE)،
👈آموزش جامع جنسی (CSE)
👈آموزش جنسی و ارتباطات (SRE)
🔶در مقام نقد و بررسی، مشاهده می شود، #انتقادهای_متعددی نسبت به این برنامه ها توسط متخصصان همان کشورها شده است و برخی از تحقیقات جدید نیز، گویای #عدم_اثربخشی این برنامه ها در دستیابی به سه هدف اصلی و مشترک زیر بوده است:
👈 پیشگیری از شیوع ایدز و بیمارهای منتقله
👈پیشگیری از بارداری ناخواسته
👈و گاه پیشگیری از سوءاستفاده
⚠️با توجه به تحولات اجتماعی و صنعتی و فناوری، نیاز به برنامه های تربیت جنسی سنجیده و پاسخگو و رشد دهنده، یک #نیاز واقعی است که کشورهای غربی، با درک ناکافی از مسئله و با هدفگذاری های نامناسب و شیوهای اجرای چالش انگیز، نه تنها نتواسته اند به #چالش موجود پاسخ دهند؛ بلکه با خارج کردن مسئله از #کانون_خانواده و جایگزین کردن آموزش مستقیم به جای جریان های تربیتی اصیل، امروزه خود به چالش های جدیدی برای جوامع تبدیل شده اند.
@umefafgaraei
#کارگروه_عفافگرایی
#گزارش_نشست_31
#بررسی_و_نقد_برنامه_های_تربیت_جنسی_رایج_دنیا
🔷به عبارتی برنامههایی که در دهه های اخیر، در کشورهای مختلف در حال برگزاری است و یا جهت گیری های تربیت جنسی که اکثر کشورها دارند، به جای #تربیت_جنسی_رشددهنده، بر #اهداف_حاشیه_ای و چالش آفرینی متمرکز شده اند!
✅و در مقام عمل نیز، به #ارائه_اطلاعات_جنسی و #آموزش_مستقیم در مدرسه و ترویج دسترسی به وسایل پیشگیرانه بارداری پرداخته اند!
🔷در حالی که وضعیت رو به تزاید ایدز و سایر بیماری های منتقله جنسی و بارداری های ناخواسته، حکایت از #عدم_پاسخگویی برنامه های مزبور در کشورهای مبدع و مجری برنامه های آموزش یا تربیت جنسی مزبور دارد.
📌از طرفی، از آنجا که چنین الگوها و برنامه هایی با جایگاه تربیتی خانواده و با ارزش های فرهنگی جوامع مختلف نیز در تضاد است، نمی توان از این برنامهها، برای #جوامع_اسلامی و به خصوص #جامعه_ایرانی استفاده کرد.
⛔️از جهت دیگر، مرور و بررسی منابع و آثاری که در ایران در رابطه برنامه های یا ایده های تربیت جنسی منتشر شده اند نیز، در بسیاری از موارد برگرفته از همان برنامههای کشورهای غربی می باشند که با تمرکز بر #آموزش جنسی به جای #تربیت جنسی نمی توانند جوابگوی #جامعه_اسلامی و ایرانی باشند.
@umefafgaraei
#کارگروه_عفافگرایی
#گزارش_نشست_31
#بررسی_و_نقد_برنامه_های_تربیت_جنسی_رایج_دنیا
🔶مرور تحلیلی برنامه های آموزش یا تربیت جنسی سایر کشورها، زمینه #آشنایی با سازوکارها و استفاده از برخی #تجارب_مفید این برنامه ها را فراهم می آورد...
🔶اما اغلب برنامه های آموزش یا تربیت جنسی بررسی شده، برنامهها و روش های مدونی برای جلوگیری از #کودک_آزاری، که یکی از #نگرانی_های_والدین است، ارائه نکرده اند.
🔶همچنین، جلوگیری از پرورش و رشد #افراد_آزارگر و سوءاستفاده کننده نیز، در برنامههای جنسی #مغفول مانده است. درواقع تربیت جنسی باید به گونه ای باشد که از پرورش سوءاستفاده گران نیز #جلوگیری نماید.
📌نکته مهم: اهرم ها و نهادهای اجتماعی، حقوقی و فرهنگی، نقش مهمی در #جریان_سازی، شکل گیری و توسعه برنامه های تربیت (آموزش) جنسی داشته اند.
✅نکته دیگر: برنامه های مزبور همواره از #بودجه_های_دولتی برخودار شده و با ساختارهای رسمی نظیر #آموزش_و_پرورش پیوند خورده اند؛ که این عوامل به همراه جریان رسانه ای و استنادسازی های علمی و دانشگاهی، نقش مهم و شاید ناپیدایی در گسترش و #موجه_سازی برنامه های آموزش جنسی داشته اند و
📣پیام آن برای #متولیان_تربیتی جامعه آن است که #عفافگرایی و تریبت جنسی رشد دهنده و در قالب #الگوی_خانواده_محور و #مبتنی_بر_رشد نیز، نیاز به #مطالبه_گری و #جریان_سازی و البته نیازمند #تخصیص_بودجه و پیوند خوردن با نهادهای رسمی و نیمه رسمی در جامعه است.
🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه برگزار شده: 👇
https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/fiPospP27XWfb7Q
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#سبک_زندگی_عفیفانه
#زندگی_اسلایسی
❇️#سوئیت_هومها کاربرانی هستند که هر روز #عکس های رنگی زیبایی از خانه و زندگی و اعضای خانوادهشان در حالتهای مختلف منتشر میکنند. آنها بیشتر روزمره نویسان اینستاگرامی هستند که فعالیتهای خود را با تمام جزئیات به #مخاطب تعریف میکنند. از #قصه آشنایی با همسرشان و #خاطرات عاشقانهشان میگویند. درباره #فرزند شان و بارداری و زایمانشان مینویسند و از تک تک لحظههایشان، عکسهای خوشرنگ و لعاب دارند و در #اینستاگرام پست میکنند.
⚠️این فعالان بیسروصدای اینستاگرامی بسیار پرطرفدارند. کاربرانی که ساده و بی سروصدا به نظر میرسند؛ اما مثل یک #سلبریتی سینمایی ذهنهای زیادی را به خودشان مشغول میکنند. در ظاهر بیخطر هستند؛ اما باعث مشکلات و #افسردگی های زیادی شدهاند.
💥#دلدادگی های اینستاگرامی روزبه روز بیشتر می شود. تاجاییکه کامنتهای این صفحات پر است از پیامهای طرفدارگونه و خوش به حالت گفتنهاییهایی که نشان از محبوبیت بسیار اینستاگرامرها و سوئیتهومهای رنگی دارد:
🍁"صفحه شما حال مرا خوب میکند"
🍁"خوشبختی یعنی همین!"
🍁"چقدر خوشبختید...حسودیم شد"
🍁"دلم برای خودم سوخت"
🍁"کاش من هم میتوانستم مثل شما زندگی کنم" و...
⁉️ اما این جملات تا کجا ادامه دارند؟ آرامش چند زندگی، تحت تأثیر سوئیتهومها بهم ریخته است؟ و...
🔥متأسفانه اکثر کاربران نمیدانند همه چیز در قاب مربعی #اینستاگرام خلاصه نمیشود و همه آنچه که میبینند #واقعی نیست. چون آنها تنها شاهد یک برش یا به اصطلاح یک #اسلایس از کیک بزرگ زندگی اینستاگرامرها هستند.
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#سبک_زندگی_عفیفانه
#زندگی_اسلایسی
♨️متأسفانه برخی زوج ها، تحت تأثیر #بلاگرنماهای_اینستاگرامی و #مقایسه زندگی واقعیشان با زندگی اسلایسی آنها، #احساس_نارضایتی کردند و تصمیم گرفتند زندگی مشترکشان را به امید یک زندگی زیبای دیگر مشابه بلاگرها، #تمام کنند!
👇👇👇
❇️ اتاق زایمانم باید عین اتاق زایمان آن بلاگر باشد!
🔻 خانم: این بلاگر اینجا زایمان کرد، پس من هم باید بروم اینجا زایمان کنم؛ مگر من چیزی از فلانی کمتر دارم؟!
🔻 هدیه فلان بلاگر برای زایمانش فلان چیز بوده، تازه شوهرش هم بیکار است. تو که خیرِ سرت شغل خوب داری و مدام کار میکنی، پس حتماً باید برای من آن هدیه را تهیه کنی.
🔻 در بیمارستان، گلآرایی فلان بلاگر چنین بوده و تو هم باید برای من چنان کنی!
🔺 آقا: این بادکنکآرایی و گلآرایی را برای چه میخواهی؟ بیمارستانها که بهخاطر کرونا اصلاً اجازه ملاقات و این چیزها را نمیدهند. یعنی فقط خودت هستی و بعد به خانه میآییم. چه لزومی دارد اینقدر هزینه کنیم؟
🔻 خانم: خب میخواهم عکسهای زیبا بگیرم!
🔺 آقا: خب این عکسها را چه کسی قرار است ببیند؟ پس تو دنبال آن حس خوبی که از این تزئینات میآید نیستی، دنبال آن عکس هستی!
🔻 خانم: آره! من چه چیزی کمتر از آن بلاگر دارم؟ من هم میخواهم یک صفحه بزنم. چرا او اینقدر موفق است و من نیستم؟!
👆👆👆
⚠️چرا هیچ کس در این زمینه کاری نمیکند که بگوید این اصلاً آدم موفقی نیست! این زندگی کاملاً برش خورده است و آن قسمتهایی که دلشان میخواهد را #نمایش میدهند.
👤 مریم لامعی، وکیل پایه یک دادگستری
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#عفاف_کودکان
📚معرفی کتاب الکترونیکی گلابتون 🛍
✴️گلابتون داستان موزونی است که در قالب 35 بیت و 20 صفحه، به موضوعاتی نظیر #عدم_نمایش، #عفاف و #پیامد_جلوه_گری پرداخته است.
🌿گلابتون، روایتگر اتفاقات یک روز شخصیت ریحانه است. ریحانه که حدوداً ۱۰ سال دارد، به همراه مادرش، برای خرید لباس وارد فروشگاهی میشود و پس از انجام خرید، خود را برای رفتن به یک میهمانی پرماجرا آماده میکند...
🌿ریحانه در این مهمانی متوجه میشود که #جلوه_گری میتواند پیامدهای ناگواری را برای او و اطرافیانش داشته باشد.
🎈🎁🎈🎁🎈
✅ویژه دختران 9 الی 11 سال
👈کاری از اعضای کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی
✏️شعر: فاطمه غلامی
📝مشاوران و ویراستاران محتوایی و ادبی:
👥دکتر محمود سعیدی رضوانی و دکتر علیرضا رسولی
❇️نسخه الکترونیکی "گلابتون" در فروشگاه طاقچه 👇
https://taaghche.com/book/111203/
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#غیرت_سردار
📚 کتاب جذّابِ «من زنده ام» را به خاطر دارید؟
👈"خاطرات اسارتِ خانم معصومه آباد و همراهانش"
📃 یکی از خوانندگان این کتاب «#سردار_سلیمانی» بودند. ایشان پس از خواندن کتاب، دو نامه، خطاب به خانم آباد نوشته اند. یکی از نامه ها در «نینوا» نوشته شده و به رشادت های معصومه آباد اشاره دارد و نامه دیگر که در بغداد نوشته، به این شرح است:
بسمه تعالی
🍃 خواهرم، مثل همان برادرهای اسیرت همه جا با تعصّب مراقبت میکردم، کسی عکس روی جلد کتابت را نبیند.
🍃 و در تمام کتاب با ناراحتی و استرس بدنبال این بودم که آیا کسی به شما جسارت کرد؟
🍃 آخر مجبور شدم روی عکست را با کاغذ بچسبانم تا نامحرمی او را نبیند.
برادرت
بغداد
« سلیمانی »
✅ آری! در #مکتب_سلیمانی که تحقق آموزه های اسلامی است " #غیرت و #عفاف" چون نگینی می درخشد 💎
📌 و چقدر امروز، زمانه ما، محتاجِ این نگاهِ #غیرتمندانه است.
🌹 کاش می شد این نگاه را تکثیر کرد.
@umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
📣📣📣 سی و دومین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1400 🔔#حضوری_و_مجازی 💬 با عنوان: «تلاشی
#کارگروه_عفافگرایی
#گزارش_نشست_32
#ارتقای_راهبرد_سه_پایه_در_مدیریت_بحران_پوشش
🔰32مین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1400
💬 با عنوان "تلاشی برای ارتقای «راهبرد سه پایه در مدیریت بحران پوشش و آرایش در ایران»
✅ (ارائه شده توسط مسئول کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور) و بر پایۀ نظرات اعضای محترم کارگروه عفافگرایی"
👤با ارائه دکتر محمود سعیدی رضوانی، مسئول کارگروه عفافگرایی
📆در تاریخ چهارشنبه 8 دی ماه، بهصورت وبینار و حضوری برگزار شد.
👤 #دکتر_سعیدی_رضوانی در این نشست، در دو بخش به #ابهامات کلی طرح دکتر سید مجید امامی اشاره کردند و همچنین #پیشنهادات کارگروه عفافگرایی را برای ارتقای طرح ارائه کردند.
✴️ دکتر امامی طرح سه پایه خود را به شرح زیر معرفی نموده بودند:
1️⃣تبدیل گفتمان حجاب اجباری (ساخته دشمن) به گفتمان حیا و امنیت جنسی جامعه و آرامش روانی خانواده
2️⃣دسترس پذیرسازی جامع و پایدار مد و لباس سالم و عفیفانه
3️⃣برخورد انتظامی و سلبی هوشمند، هدفمند و اثربخش
🍃🌹🌹🌹🍃
@umefafgaraei
#کارگروه_عفافگرایی
#گزارش_نشست_32
#ارتقای_راهبرد_سه_پایه_در_مدیریت_بحران_پوشش
❇️برخی از ابهامات طرح:
🔶آیا برای این طرح امکانات ویژهای تدارک دیده شده است؟
🔶اگر فقط ساماندهی بر مُد و لباس باشد، فقط یک راهبرد (راهبرد دوم) مستقیماً مرتبط است؛ والا باید پذیرفت:
🔺حجاب فارغ از بحث عفاف جنسی مطرح شده و کلاً عفاف جنسی مغفول مانده است!
🔺نسبت طرح با تشکل های حجاب و عفاف و مردم مؤمن (آمرین به معروف و ناهیان از منکر) تبیین نشده است و...
❇️برخی از پیشنهادات مطرح شده:
1️⃣در راهبرد اول:
🔶واژه حیا به عفت (عفاف) تبدیل شود یا عفاف بعد از حیا بیاید.
🔶به پیشنهاد استفاده از گفتوگوی عمومی توجه شود.
2️⃣در راهبرد دوم:
🔶در کنار دسترسپذیرسازی جامع و پایدار مد و لباس سالم و عفیفانه، جلوگیری شدید از واردات، تولید و توزیع البسه غیرعفیفانه و برخورد بسیار جدی با متصدیان امر ضروری است.
🔶طراحی البسۀ عفیفانه، به دو صورت عمومی و اختصاصی (دانشجویان، دانشآموزان، کارمندان دولت، ورزشکاران و... پیگیری شود.
3️⃣در راهبرد سوم:
🔶موضع برخورد اولاً باندهای طراحی لباس و لابراتورهای عکاسی و آرایشگاهها، سپس فروشگاهها و ثالثاً فروشندگان لباس و در مرحلۀ بعدی خود مشتریان در عرصههای مختلف اجتماع است.
🔶در مورد برخورد با مشتریان، مخاطب شناسی و تعیین مصادیق تخلف و نوع برخورد مناسب، بسیار اساسی و فوری است و...
📚 پاورپوینت ارائه شده: 👇
https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/ioAwfKeFKJCiRt4
🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه: 👇👇👇
https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/DQL7F6xio5FCW6M
@umefafgaraei