eitaa logo
مسیر عفافگرایی
1.6هزار دنبال‌کننده
3.2هزار عکس
965 ویدیو
29 فایل
مسیر عفافگرایی با مدیریت دکتر سعیدی رضوانی، وابسته به کارگروه عفافگرایی و تربیت جنسی دانشگاه فردوسی مشهد، متشکل از کارشناسانی است که وجهه همت خود را، آگاه‌سازی جامعه، راجع به زیست صحیح جنسی قرار داده‎اند. ارتباط با ما: @gholami35 09024876210
مشاهده در ایتا
دانلود
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 هرج و مرج عجیب جنسی غرب مصداق جاهلیت مدرن 🔥همجنسگرایی و چنین رفتارهای شرم آوری، در گذشته نیز وجود داشته است؛ منتها محدود بود، ولی امروز و شده است. 📛 در پشت خیلی از که انسان از بیان و تکرار آنها شرم می‎کند، منطق‌های مصنوعی درست شده است. یعنی بعد از درست کردن پشتوانه منطقی و مبنای فکری، آنها را به بشریت ارائه می‌دهند. ✅ اگر کسی تمدن غربی امروز را بخواند، حق دارد... 📌 امروز ما، همان عملکرد و رفتار پیامبر در عصر جاهلیت گذشته می‎باشد. 🎙مقام معظم رهبری @umefafgaraei
🔺یکی از اصلی‌ترین دستاوردهای رعایت ، ایجاد و افزایش است. 🔻امنیت اجتماعی مبنای و فرهنگی آحاد یک جامعه است. خودداری از آزارهای کلامی و فیزیکی علیه زنان در معابر، یکی از نمادهای عفاف مردانه است. 🔺به منظور گسترش عفاف مردانه و زنانه، باید را جایگزین آموزش دینی کنیم. چراکه در حال حاضر با پرکاری فرهنگی بیرونی و مواجه هستیم. 🔻رسانه‌ها از جمله صداوسیما و سایر ابزارهای فرهنگی و اجتماعی، باید در خدمت قرار بگیرند. نقش و گروه‌های مرجع فرهنگی نیز در این زمینه غیرقابل انکار است. 🔺زنان و مردان باید علاوه بر رعایت و معیارهای آن،‌ را در رفتارهای فردی، اجتماعی، خانوادگی و شغلی خود به اجرا درآورند. 🔻 بر پایه‌ عفاف استوار است. پاکدامنی، ایمان و اعتقادات دینی، فرهنگی و اجتماعی از عفاف می‌گیرد و به حجاب منجر می‌شود. حجاب باید براساس معیارهای عفاف باشد، تا هم مؤثر و واقعی قلمداد شود و هم پشتوانه‌ای برای دوام حجاب باشد. 👤دکتر مجید ابهری، رفتارشناس @umefafgaraei
🔻برخی از رفتارها در زندگی، موجب می‎شود تا انسان در مسیری کاملاً خلاف ضد رشد و کمال، حرکت کند و در آستانه قرار بگیرد. 🔻از جمله این رفتارها، می‎توان به اشاره کرد؛ زیرا بی‎حیایی بسترساز بسیاری از ضد هنجارها و نابهنجاری‎های دیگر است. ⛔️عارضه بی‎حیایی، زدودن است و بدون آن چیزی باقی نمی‎ماند. 📛برخی افراد هیچ باکی ندارند که مردم آنان را در حال انجام کار ناشایست ببینند! 🔻اینان افراد بی‌حیایی هستند که اگر در حال گناه دیده شوند، هیچ گونه پیدا نمی‌کنند. ☑️بی‌حیایی، یعنی مبادرت به کار قبیح در حضور دیگران، بدون هیچ‎گونه نگرانی. 📌 آینده خوشی در انتظار افرادی که بی‎حیایی را در پیش می‎گیرند، نخواهد بود. ☑️زیرا کسانی که علناً گناهانی را مرتکب می‎شوند و با زیبا نشان دادن آن، دیگران را هم به انجام آن ترغیب می‎کنند؛ علاوه بر خود، جامعه را نیز به فساد و تباهی می‎کشانند. 🔰 (ص) می‎فرمایند: 🍃"مَنْ الْقی جِلْبابَ الْحَیاءِ لا غِیبَةَ لَهُ" 🍃 "کسی كه لباس حيا را بكند، غيبت او جايز است" 📚منبع: بحارالأنوار، ج 77، ص 211 @umefafgaraei
(ع) 🍃«لو کان الحیاء صوره لکان الحسین» 🍃«اگر حیا به شکل تصویری در بیاید می‎شود ». 📚منبع: مئه منقبه من مناقب امیرالمؤمنین والائمه، ص۱۳۵ ✅این کلام، کنایه از نهایت حیای عیه السلام دارد. 💠علاوه بر سایر ویژگی‎های نیک، ، و ، نزد حضرت اباعبدالله الحسن، در اوج خود قرار داشت. 🍀 یکی از ارزش‎های اخلاقی است که امام حسین به عنوان یکی از مصادیق حقیقی، آن را در و و در قبال و بروز می‎دادند. ⚠️اما متأسفانه در جامعه امروز شاهد بی حیایی های بی اندازه ای هستیم که حتی برخی از افراد بدون هیچ نگرانی و با بی باکی تمام، مبادرت به کارهای قبیح در حضور دیگران می نمایند. ♨️پوشش های نامناسب، چشم چرانی ها و... همه از مصادیق بی حیایی در جامعۀ امروز است. این بی حیایی ها در حالی در جامعه اتفاق می افتد که خود را و ارادتمند به اباعبدالله الحسین می‎دانیم. ایشان که صفت در وجود نازنین‌شان موج می‎زند و تاریخ زندگانی ایشان از کودکی تا صحنه کربلا، شاهد این مدعاست. 🌺سوم شعبان سالروز میلاد ، بر همه و تهنیت باد. @umefafgaraei
(ع) ✴️ چرا امیرالمؤمنین (ع) با جناب (س) نمودند؟ 🔰 مرحوم ملاّ آقا دربندی در «اسرار الشّهادة» می‎نویسد: 🌿روز عاشورا زهیر بن قین، نزد عبدالله بن جعفر بن عقیل آمد و گفت: "برادرم! پرچم را به دست من ده". عبدالله گفت: "مگر من در حمل آن کوتاهی کرده ام؟" 🔶زهیر گفت: "خیر، ولی به آن نیاز دارم". پس پرچم را گرفت و نزد رفت و عرض کرد: "ای فرزند امیرالمؤمنین! می‎خواهم حدیثی برایت نقل کنم. 🍃ای اباالفضل، بدان! قبل از آن که پدرت امیرالمؤمنین (ع) با مادرت امّ البنین (س) ازدواج کند، برادرش عقیل را خواست و عقیل کسی بود که از انساب عرب، کاملاً آگاهی داشت. پس به عقیل فرمود: "برادرم! می‎خواهم زنی را برای من کنی که از خاندانی و با حسب و نسب و معروف به باشد تا از او فرزندی به دنیا آید که شجاع باشد و بتواند فرزندم را در یاری کند و جانش را فدای او نماید." 🔶پس زهیر عرض کرد: "(ای اباالفضل!) پدرت تو را برای چنین روزی خواسته بود، پس در از همسران برادرت و برادرانت کوتاهی نکن. 🌿در این هنگام حضرت عبّاس (ع) با شنيدن اين سخن به جوش آمد و چنان پا در ركاب زد كه تسمه ركاب پاره شد و فرمود: "اى زهير! آيا با اين سخن مى‎خواهى به من دهى؟ سوگند به خدا، خود را به گونه اى ابراز كنم كه هرگز نظيرش را نديده باشی!" 📚 مرحوم شیخ محمّدمهدی حائری؛ معالی السبطین، ج 1، ص 428-429 🌺ولادت باسعادت حضرت بر عفافگرایان تهنیت باد. @umefafgaraei
🔴 سلسله نشست‌های تخصصی فرهنگی و اجتماعی/ خانواده و حیات عفیفانه (جلسه هفدهم) 💠 نشست تخصصی سیاستگذاری عفاف و حجاب در جمهوری اسلامی 🎤سخنرانان: اعضای دانشکده علوم اجتماعی و فرهنگی دانشگاه جامع امام حسین علیه‌السلام 👤دکتر سید عبدالرسول علم‌الهدی؛ عضو هیئت علمی 👤دکتر علی خلیلی؛ عضو هیئت علمی 👤 دکتر محمد قاسمی‌شوب؛ پژوهشگر 📆دوشنبه ۱۶اسفندماه۱۴۰۰ 🕙ساعت ۱۰ الی ۱۲ 🏢دانشکده علوم اجتماعی و فرهنگی، سالن جلسات شهید آوینی ✅برای پیوستن به جلسه از طریق مجازی وارد لینک زیر شوید👇🏻 🌐https://meeting.ihu.ac.ir/class/77/1210 🔗ارتباط با روابط عمومی👇 📲@Admin_farhangi_E ┄┅─═◈═─┅┄ @umefafgaraei
؟ 🔰چهلمین نشست در سال 1400 💬 با عنوان «واقعیت اجتماعی، احساسی یا عقلانی؟؛ بررسی مسائل روز اجتماعی» 👤با ارائه دکتر سید مجید صابری فتحی؛ دانشیار دانشکده علوم دانشگاه فردوسی مشهد ⏰در تاریخ چهارشنبه 11 اسفند ساعت 15:30 🎧 به‎صورت حضوری و وبینار برگزار شد. ❇️ در این نشست به تشریح تهاجم شناختی و نقش آن در اختلال فهم جامعه پرداختند. به زعم ایشان در ، سعی در ایجاد اختلال در فهم و درک است. یعنی ذهن در کشف ناتوان می‎شود و این ، به کمک عواملی نظیر: بی اعتبارسازی معانی، معنازادیی، بازتولید معانی جعلی و دادن آدرس غلط محقق می‎شود. 🔶تهاجم شناختی شامل، انواع تهاجم‎های ، ، ، و و است. 🔷نتیجه این شناختی و ترکیبی، ایجاد مسائلی اجتماعی، غیر از مسائل اجتماعی است که به طور معمول (مانند اعتیاد) در هر اجتماعی به وجود می آید. به عبارت دیگر در تهاجم شناختی، تولید می‎شود. 🍃🌺🌺🌺🍃 @umefafgaraei
❇️دکتر صابری درادامه جلسه، چگونگی ایجاد این مسائل اجتماعی در کشور را، که ناشی از است، با توجه به رویکردهای نظری در مسائل اجتماعی، بیان کردند. 1️⃣ در رویکرد ، مسئله اجتماعی توسط افراد و ایجاد می گردد و در تهاجم شناختی، را به عنوان معرفی می کنند. مانند ناسازگاران 2️⃣ نیز، در عدم توفیق مقرارت است. ازاین‎رو تبلیغ می‎شود. 3️⃣ ‎ها: مسئله اجتماعی به خاطر تضاد ارزشها، بین یک گروه با اجتماع پدید می آید؛ بنابراین در تهاجم شناختی، برای ایجاد ارزش‎های جدید و با ارزش‎های اجتماعی، تلاش می‎شود. 4️⃣ : مسئله اجتماعی در انعکاس تخلف از اجتماع است. مانند رفتار برخی 5️⃣ نیز مانند کج رفتاری است. با این تفاوت که توسط تعیین می‎شود. برچسبهایی که به برخی از افراد یا نهادها زده می‎شود، از این جهت است که ذهن مردم نسبت به آن کنند. مانند صداوسیمای میلی و روزنامه نگاران جزو انگ‎زنان هستند. 6️⃣ : مسائل اجتماعی ناشی از اختلاف طبقاتی، فساد و تبعیض است. در این راستا از بهره برداری می‎شود. 7️⃣ نیز، سعی در ایجاد یک واقعیت اجتماعی دارد: "چیزی که همه می‎دانند"، از مانند اینستاگرام با در این زمینه استفاده می‎شود و واقعیتی را می‎سازنند و سپس نسبت به آن می‎کنند. @umefafgaraei
❇️ 👈برخی از راه حل‌های درونی مقابله با تهاجم شناختی نظیر: 🔺اصلاح نهادهای اجتماعی بیمار، 🔺آموزش اخلاقی، 🔺برگرداندن اجزایی از نظام اجتماعی که از تعادل خارج شده اند، 🔺توافق، تعامل و استفاده از زور، 🔺افزایش تماس با گروه‎های هنجارشکن برای جامعه پذیر کردن آنها، 🔺تغییر تعریفها و از بین بردن نفع انگ‌زنان از انگ زنی، 🔺از بین بردن اختلاف طبقاتی و مشکلات اقتصادی ❇️ 👈برخی از راه حل‌های بیرونی مقابله با تهاجم شناختی نظیر: 🔻افزایش عمق نفوذ در کشورهای متخاصم 🔻ایجاد اتحادیه با کشور همدرد 🔻و استفاده از ظرفیت جبهه مقاومت نیز می‎توانند در تضعیف تهاجم شناختی و وادار به ملاحظه کردن کشورهای متخاصم مؤثر باشند. 🎥 لینک فیلم قابل دانلود جلسه برگزار شده به همراه پرسش و پاسخ عفافگرایان تقدیم است: 👇👇👇 https://fumdrive.um.ac.ir/index.php/s/ya67adLN9JQGTtr @umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 من عباسم... پور حیدرم 💚 جانم حسین... عشقم حسین... 💚 درسم حسین... مشقم حسین... 🌹 اُورگمیشم ام البنینن که جانباز اولام (از ام البنین یاد گرفتم که جانباز بشم) 🌹 تنها بُو مولایه سرباز اولام (فقط برای این مولا سرباز بشم) 🎙حاج نادر جوادی 💐. @umefafgaraei
(ع) 🌷 علیه السلام می فرمایند: ✴️هرکس دارای چهار خصلت باشد، کامل، بخشوده خواهد بود و در حالتی را ملاقات می کند که از او و است: 1️⃣خصلت و تقوای الهی؛ به طوری که به تواند بدون توقّع و چشم داشتی، نسبت به مردم خدمت نماید. 2️⃣راستگویی و صداقت نسبت به مردم در تمام موارد زندگی. 3️⃣ و نسبت به تمام های شرعی و عرفی. 4️⃣خوش اخلاقی و خوش برخوردی با نزدیکان و خانواده خود. 📚منبع: مشکاه الانوار، ص 172 🍃🌷🌷🌷🍃 🌺پنجم شعبان سالروز میلاد ، بر تمام تبریک و تهنیت باد. @umefafgaraei