#عفافگرایی
#روزگار_عجیبی_است
🔴#روزگار_عجیبی_است!!
🍂دخترانی در نوبهار زندگانی خود، عکسهایی در شبکه های اجتماعی می گذارند که حتی حیوانات هم از آن شرم می کنند.
🔵#روزگار_عجیبی_است!!
🍂پدران و مادران به غذا و لباس فرزندان اهمیت می دهند اما فراموش می کنند که بذر ارزشها و اخلاق را در وجودشان بنشانند.
🟣#روزگار_عجیبی_است!!
🍂مردان، همسران و دختران و خواهران خود را می بینند لباسهایی می پوشند که برجستگی های بدنشان را آشکار می کنند اما به #غیرت نمی آیند و با ادعای اینکه آنها روشنفکر، آزاداندیش و متمدن هستند، هیچ واکنشی نشان نمی دهند!!
✍ناصح سعدی (با تلخیص)
🌾🌱🌾🌱🌾
@umefafgaraei
10.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#عفافگرایی
🎥 پیامد نگاه های تحريک آمیز
#چرایی_حجاب
🟢 به نظر شما نگاه تحریک آمیز با مردها چه می کند؟!؟
💥هزاران دومینویی که در خیابان یا مجالس، به وسیله خانمهای بدپوشش ریخته می شود و هزاران تنوع طلبی و از هم پاشیدن زندگی های مشترکی که به سردی ختم می شود...
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#حیاورزی
#تفاوت_حیا_و_کمرویی
📝 پژوهشگران دانشگاه چمران اهواز در سال 1398، در پژوهشی با عنوان "بررسی تفاوت ها و شباهتهای #حیا و #اضطراب اجتماعی (کمرویی)" به این نتیجه رسیدند که حیا و اضطراب اجتماعی اگرچه هر دو منبعث از احساس #شرم هستند و وجوه مشترکی دارند، اما سازه های #مجزا و متفاوتی هستند و الگوهاي پيشايند و پيامدهاي يکساني ندارند.
🔷این پژوهش که با تکمیل پرسشنامه در بین ۴۰۰ دانشجوی دانشگاه شهید چمران صورت پذیرفت، نشان داد که متغیر #ترس از ارزیابی، اعم از منفی و مثبت، به عنوان نقطه مشترک احساس شرم در #حیا و #اضطراب اجتماعی نقش مهمی دارد. همچنین #خودکنترلی عامل کلیدی تفاوت حیا و کمرویی می باشد و حیا معلول خودکنترلی و کمرویی معلول عدم خودکنترلی می باشد.
🔷 خودکنترلي مي تواند به عنوان نقطه عطف در تفاوت حيا و کمرويي مدنظر قرار گيرد. چرا که خودکنترلي بالا پيشبيني کننده حياي بالا و بالعکس است. مي توان اذعان کرد منشأ #حيا و درواقع تفاوت اصلي حيا و کمرويي مي تواند همين #خودکنترلي باشد.
🔷 به عبارتي حيا و کمرويي هر دو موجب احساس #شرم در افراد مي شوند؛ اما شرم ناشي از حيا، معلول يک #نفس_قوي و کنترل کننده است؛ در حاليکه شرمِ ناشي از کمرويي معلول #ضعف_نفس و عدم کنترل آن مي باشد.
@umefafgaraei
5.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#عفافگرایی
🎥انیمیشن بی کلام قلب
🌷#رابطه_حجاب_و_تحکیم_خانواده
🌷#رابطه_عفاف_و_تحکیم_خانواده
🥀🍂🥀🍂🥀🍂🥀🍂🥀
🍁سامان آشیانه ی ما را به هم مزن...
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#خویشتنداری
#کنترل_نفس
🔶 به #شیطان گفتم: "لعنت بر شیطان!"
🔷 لبخند زد.
🔶 پرسیدم: "چرا میخندی؟"
🔷 پاسخ داد: "از #حماقت تو خندهام میگیرد".
🔶 پرسیدم: "مگر چه کردهام؟"
🔷 گفت: "مرا #لعنت میکنی، در حالی که هیچ بدی در حق تو نکردهام".
🔶 با تعجب پرسیدم: "پس چرا زمین میخورم؟!"
🔷 جواب داد: "#نفس تو مانند اسبی است که آن را رام نکردهای. نفس تو هنوز #وحشی است و تو را زمین میزند".
🔶 پرسیدم: "پس تو چه کارهای؟"
🔷 پاسخ داد: "هر وقت #سواری آموختی؛ برای رم دادن اسب تو خواهم آمد؛ فعلاً برو سواری بیاموز!"
@umefafgaraei
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#عفافگرایی
#بازگشت_به_خدا
🌿آمده است که جوان گنهکاری #توبه نموده و به سوی کارهای نیک کشیده شد.
🌿 او یک دفتر جیبی همراه خود داشت که اگر روزی گناهی از او سر میزد (به زبان یا دست یا پایش)، آن #گناه را ثبت میکرد.
🌿سحرها در خانه، آن گناه را به یاد میآورد و از صمیم قلب میگفت: "#الهی_العفو".
🌱🌻🌱🌻🌱🌻🌱
🌿عادت این #جوان_صالح، چندی این بود، تا اینکه یک وقت گناهی از او سر زد...
🌿دفتر را از بغلش درآورد که بنویسد، دید تمام صفحههایی که گناهانش را در آن نوشته بود، #پاک است و به جایش این آیه قرآنی نوشته شده بود:
🍃🌺🍃 "اولئک یبدّلُ اللهُ سَیّئاتِهم حَسَناتٍ"
✅ "هر کس توبه کند، نه فقط خدا پاکش میکند (گناهانش را میبخشد) بلکه علاوه بر آن، به جایش #ثواب ثبت میشود".
📚 بازگشت از بیراهه نوشته رحيم كارگر محمدياري
@umefafgaraei
📣 هشتمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1402
🔔#نشست_حضوری_و_مجازی
💬 با عنوان: «هماندیشی در مورد هویتبخشی به دانشجویان (گامی در مسیر احیای پیشرانهای عفاف در دانشگاه)»
5⃣#حلقه_پنجم
👥👥میزگرد عفافگرایان؛ با مشارکت جمعی از اساتید دانشگاه و اعضای محترم کارگروه
🔲پرده اول:
🔰روایت تجربه هیئت کودکانه: گامی در تربیت حسینی کودکان
🔖به همراه معرفی محصولات و محتوای آموزشی مناسب تربیت حسینی کودکان
👤با ارائۀ دکتر اعظم محمدزاده قصر؛ دانشآموخته و مدرس مدعو دانشگاه فردوسی مشهد
🏢مکان: دانشگاه فردوسی مشهد، دانشکده علومتربیتی و روانشناسی، تالار دکتر حسینعلی کوهستانی
🎧 آدرس اتاق مجازی:
vroom.um.ac.ir/saeedy
📆زمان: چهارشنبه 1 شهریور، ساعت 16:00
🎥پخش مستند ساعت 15:50
🔊لطفاً با انتشار این پیام، در دعوت از همکاران و علاقه مندان، با ما همراه شوید💐
@umefafgaraei
#بانوی_عفاف
#سفیر_حجاب
#حضرت_رقیه_خاتون (س)
#سفیر_کوچک_امام_حسین (ع)
🌿غصه حجاب من را نخوری بابا جان...
🌿چادرم سوخته، اما به سرم هست هنوز...
🍂🥀🍂🥀🍂🥀🍂
🍂#پنجم_صفر، سالروز شهادت #دردانه_سه_ساله سیدالشهدا حضرت #امام_حسین علیهالسلام، بر تمامی #عفافگرایان و #دوستداران_عفاف تسلیت باد.
@umefafgaraei
مسیر عفافگرایی
📣 هفتمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی در سال 1402 🔔#نشست_حضوری_و_مجازی 💬 با عنوان: «هماند
#عفافگرایی
#گزارش_نشست_هفتم
#هویت_بخشی_به_دانشجویان
#حلقه_چهارم
🔰هفتمین نشست #کارگروه_عفافگرایی_و_تربیت_جنسی
💬 با عنوان «هم اندیشی در مورد هویت بخشی به دانشجویان: (گامی در مسیر احیای پیشرانهای عفاف در دانشگاه)»
⏰چهارشنبه 18 مرداد ساعت 16:45
🎧 بهصورت وبینار و حضوری، با مشارکت جمعی از مدرسان و اعضای هیئت علمی و علاقهمندان مسائل فرهنگی برگزار شد.
🔶پس از اینکه، دکتر اکبر امراهی به ارائه خلاصه ای از نشست حلقه سوم پرداختند، اعضای حاضر در نشست به ارائه نظرات خود در خصوص هویت بخشی به دانشجویان پرداختند.
👤محمدرضا سهندی:
🍃خرد، فرآیند و مسیری است که در آن فکر و تأمل میشود؛ درست است؟ ما میخواهیم فرزندان و جوانان ما، نسبت به آنچه از رسانه، دوست، دشمن و هر منبعی میشنوند و میبینند، براساس #خرد، بیاندیشند و خوب را از بد جدا کنند. ولی این فرآیند توسط #دشمن، دستکاری شده است. یعنی آن چیزی که از دوستان و نسل جدید میخواهیم، محقق نمیشود. آن طور که می خواهیم فکر نمیکند، تأمل نمیکند و #مبانی_فکری اش با مبانی فکری ما فرق میکند. درنهایت نتیجه گیری اش هم فرق میکند. آنجایی که میخواهیم براساس هدفگذرای هدایتش کنیم، فکر نمیکنم به انجام برسد. یعنی آن #رابطه_عاطفی، که باید بواسطه آن، تعامل برقرار شود، با تلاش دشمن، به سدی بین ما و فرزندان ما مبدل شده است. به طوری که فرزندان از ما حرف شنوی ندارند. یا احیاناً اگر فضایی ایجاد شود که بتوانیم با هم صحبت کنیم، اصلاً #استدلال ما را قبول نمیکنند؛ با این موضوع چه کنیم؟
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#هویت_بخشی_به_دانشجویان
#خلاصه_ای_از_نظرات
👤دکتر سعیدی رضوانی:
🌱 بهتر است برخی بحثها دقیقتر شود. مثلاً وقتی میگوییم "امیدآفرینی کنیم"، یعنی چه؟ برای مثال برخی روزنامه ها، حتی به تعبیری روزنامه های اصولگرا و یا منتسب به نهاد رهبری و...، تیترهای قابل تأملی را کار میکنند. برای مثال روزنامه خراسان، نوعی القای ناامیدی در هر چیزی که فکر کنیم را به مخاطب دارد. البته شاید خیلی از آنها به واقعیت هم نزدیک باشد و برای خود توجیهاتی هم دارند، اما چرا اینگونه منتقل میشود. مثلاً سرتیتر میزنند: "مهاجرت این بار در دانش بنیانها"؛ "تأخیر در رسیدگی به جاده مرگ"؛ "هزار وعده خوبان، یکی وفا نکند" و اگر صحبت از امید داشته باشند، از قول رهبری بیان میکنند. مثلاً "امیدآفرینی وظیفه اول ماست"؛ اما در خود روزنامه نوعی انتقاد همیشه وجود دارد. اما برای #امیدآفرینی چه کارهایی را میتوان انجام داد؟ مصادیق آن چیست؟ تأمل روی این موضوع، مهم است. آیا اینگونه تیترها خلاف فرمایش رهبری است؟ این مورد، به بحث این جلسه خیلی مرتبط است.
🌱 مورد دیگر، #عاملیت_محیط است. #ساختارها مختلفند. برای مثال، فرم لباس بچه ها ساختار است، نوع حرف زدن ما با همدیگر تا نوع معماری. اخیراً دبیرستان دخترانه ای (نوبت اول و دوم) را در نزدیکی منزل ما، به مکانی انتقال داده اند، که حدود 25 آپارتمان و 70 پنجره، به حیاط این مدرسه اشراف دارند. آیا این دختران زنگ تفریح، ورزش و... ندارند؟ آیا دختر متدین ما، باید با چادر ورزش کند؟ در صورتی که در همان منطقه، مثلاً دبستانی وجود دارد که یک نفر هم به حیاط آن مشرف نیست.
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#هویت_بخشی_به_دانشجویان
#خلاصه_ای_از_نظرات
👤دکتر سعیدی رضوانی:
🌿 پیامد اختلاط دانشجویان در دانشگاه نیز، قابل تأمل است. ساختار چیده شده در دانشگاه، به گونه ای است که مشکلات را تقویت میکند. در جریان لایحه حجاب، که به برخی مشکلات ساختاری اشاره داشتم، اشاره هایی مبنی بر عدم بیان این مشکلات ساختاری بود. یک حالت مرعوبیتی در این خصوص در بین مسئولان وجود دارد. یکی از مشکلات در دانشگاه فردوسی مشهد، مسئله خوابگاه ها است که در گذشته، در زمان ساخت و ساز، نسبت به آن بی توجهی شده است. چراکه خوابگاه های دختران و پسران در داخل فضای دانشگاه است. تریاهای دانشگاه هم به گونه ای است که مشکلاتی را ایجاد میکند، اما از #تغییر_ساختار این اماکن، به رغم اهمیتی که دارد، به لحاظ هزینه بر بودن، استقبال نمیشود. در بررسی سند اسلامی شدن دانشگاه ها، جلوگیری از اختلاط دانشجویان به عنوان یک راهبرد برای حل مشکلات نوشته شده است. اما در جزئیات هیچ اشاره ای نشده و فقط به تیتر اکتفا شده است.
👤سیدرضا محروقی:
🌿 برای تسلط اساتید به سؤالات غیرعلمی دانشجویان، مدیریت فرهنگی باید بیشتر ورود کند. متأسفانه ما نتوانستیم عقل اساتید را فعال کنیم تا نسبت به داده های عقلی خود هشیار باشند و دوم اینکه، این عقل خداسو نشده است. در صورت خداسو شدن عقل، فرد عملی را انجام میدهد که باعث قرب به خدا شود. بعضاً اساتید ما در این خصوص مشکل دارند؛ در این صورت چگونه میتوانند جواب دانشجو را بدهند؟ دعوت از اساتید برجسته، میتواند به ابهامات و سؤالات اساتید پاسخ دهد تا آنها هم برای دانشجویان، پاسخهای درخوری داشته باشند.
@umefafgaraei
#عفافگرایی
#هویت_بخشی_به_دانشجویان
#خلاصه_ای_از_نظرات
👤دکتر عباس قائمی:
🍃 سؤال اول: باید تکلیف ما معلوم باشد که #ولایتمدار هستیم یا نیستیم؟ وقتی آقا موضوعی را مطرح میکنند، ببینیم که نگاه مان همسو با ولایت هست یا نه؟ خیلی از همکاران ما میگویند: "خب حالا آقا فرمودند"! در خصوص ورود بانوان به ورزشگاه ها هم همینطور. به دوستان گفتم اگر حکم تغییر کرده به بنده هم بگویید. در استفاده بانوان از دوچرخه، مسئله تبرج نیست و نشستن بر صندلی دوچرخه مطرح است. سؤال دوم: آیا میخواهیم #وظیفه خود را انجام دهیم یا خیر؟ و سؤال سوم: آیا میتوانیم یا نمیتوانیم؟
🍃 پیشرانهای گسترش عفاف دو دسته اند: پیشرانهای اساتید و دانشجویان. چند مدل قابل بررسی است: مدل همکلاسی، جنگجویان کوهستان و فراکتالیسم. در مدل فراکتالیسم، ما بهم ولایت داریم، در هر ردیفی. یعنی من با شما ارتباطم خوب است و در یک سطح میتوانیم بهم کمک کنیم. در طرح فراکتالیسم، اگر توانستیم #خانواده را درست کنیم، میتوانیم محله و شهر را درست کنیم. مورد چهارم هم #امر_به_معروف_امرا و پیگیری از مسئولان، برای انجام وظایفشان است.
🍃 چندجلسه، با دانشجویی مکشفه صحبت کردم. تجربه زیسته منفی، آسیب دیدن از برخی افراد مسلمان، همراهی با تمایلات شخصی، فضای اجتماعی زاویه دار با احکام اسلامی و درک ناقص و اشتباه از احکام الهی، باعث #کشف_حجاب او شده است. بیاییم از نگاه فردی که آسیب دیده، به مسائل نگاه کنیم، تا پاسخی بیابیم. مراقب باشیم تا طبق حدیث پیامبر (ص)، که با بیانش بغض کردند، به روزی نرسیم که جای معروف و منکر عوض شود.
@umefafgaraei