eitaa logo
ارزگان خاص
119 دنبال‌کننده
418 عکس
492 ویدیو
18 فایل
ارزگان تو را می خواند. کانال ایتا 🆔 https://eitaa.com/urazgani کانال تلگرام 🆔 https://t.me/urazgani سوال از ادمین: https://eitaayar.ir/anonymous/BE2f.vQ6V گروه تلگرام 🆔 https://t.me/urazgankhas وبسایت 🌐https://uruzgan.blog.ir/
مشاهده در ایتا
دانلود
📷 هوای بارانی در مزارشریف 🔷🔸💠🔸🔷 🌐 @urazgani
امام صادق عليه السلام ـ به ابو هارون مكفوف ـ فرمود: «اى ابو هارون! ما كودكان خود را، به خواندن تسبيحات فاطمه عليهاالسلام فرمان مى دهيم همچنان كه به خواندن نماز فرمان مى دهيم، پس به آن، چنگ در زن؛ زيرا هر بنده اى به آن چنگ زند، بدبخت نمى شود الكافی جلد 3 صفحه 343 🔷🔸💠🔸🔷 🌐 @urazgani
شناخت و معرفت حضرت زهرا (سلام الله علیها) حضرت زهرا (سلام الله علیها) به عنوان یکی از شخصیت‌های برجسته تاریخ اسلام و الگوی معصوم برای جامعه انسانی، دارای مقام و منزلت ویژه‌ای است که در قرآن و احادیث معصومین به آن اشاره شده است. او دختر پیامبر اسلام، حضرت محمد (صلى الله عليه وآله) و همسر امام علی (علیه السلام) و مادر امام حسن و امام حسین (علیهما السلام) است. شناخت و معرفت ایشان نه تنها برای مسلمانان بلکه برای تمام انسان‌ها می‌تواند الگو و راهنمایی باشد. 1. مقام و منزلت حضرت زهرا (سلام الله علیها) حضرت زهرا (سلام الله علیها) به عنوان « » و « » شناخته می‌شود. امام صادق (علیه السلام) در توصیف ایشان می‌فرماید: «هی صدیقه الکبری و علی معرفتها داره القرون الأولی؛ او صدیقه کبراست و معرفت او در قرن‌های گذشته وجود داشته است». این حدیث نشان‌دهنده مقام والای ایشان و تأثیرگذاری شناخت او بر تاریخ بشریت است. 2. مدح و ستایش در قرآن خداوند در قرآن کریم به شخصیت‌های برجسته‌ای اشاره کرده است و حضرت زهرا (سلام الله علیها) نیز در آیات مختلف مورد ستایش قرار گرفته است. به عنوان مثال، در آیه تطهیر (آیه 33 سوره احزاب) آمده است: «إنما یُریدُ اللهُ لیُذهِبَ عنکُم الرِّجسَ أهلَ البیتِ و یُطهِّرَکُم تطهیراً؛ خداوند فقط می‌خواهد که پلیدی را از شما اهل بیت دور کند و شما را پاک و پاکیزه سازد». 3. پژوهش‌های علمی و فرهنگی در سال‌های اخیر، پژوهش‌های گسترده‌ای درباره زندگی و شخصیت حضرت زهرا (سلام الله علیها) صورت گرفته است. مقالات، کتاب‌ها و کنگره‌های فاطمی به بررسی ابعاد مختلف زندگی ایشان پرداخته‌اند. این تلاش‌ها نشان‌دهنده اهمیت شناخت شخصیت ایشان در جامعه اسلامی و جهانی است. 4. خانواده فاطمی و اصول حاکم بر زندگی خانوادگی حضرت زهرا (سلام الله علیها) به عنوان یک مادر، همسر و دختر، الگوی کاملی از زندگی خانوادگی را به نمایش گذاشتند. اصول حاکم بر زندگی ایشان شامل موارد زیر است: محبت و همدلی: زندگی مشترک ایشان با امام علی (علیه السلام) پر از محبت و احترام بود. این محبت به عنوان یک الگو برای خانواده‌ها باید در نظر گرفته شود. ساده‌زیستی و قناعت: زندگی ساده و دور از تجملات حضرت زهرا (سلام الله علیها) نشان‌دهنده اهمیت قناعت و توجه به ارزش‌های معنوی است تربیت فرزندان: ایشان به تربیت صحیح فرزندان خود توجه ویژه‌ای داشتند و آن‌ها را بر اساس اصول اخلاقی و دینی تربیت کردند. احترام به خانواده: احترام متقابل در خانواده، یکی از اصول اساسی زندگی حضرت زهرا (سلام الله علیها) و امام علی (علیه السلام) بود. پایداری در برابر مشکلات: ایشان در برابر چالش‌ها و سختی‌ها استقامت نشان دادند و به عنوان یک الگو برای زنان و مردان در مواجهه با مشکلات زندگی عمل کردند. 5. چالش‌های خانواده در دنیای امروز امروز خانواده‌ها به شدت در معرض تهدید و تزلزل هستند. دشمنان در تلاشند تا پایه‌های خانواده را متزلزل کنند و روابط غیر از ازدواج را ترویج دهند. در این شرایط، توجه به اصول زندگی حضرت زهرا (سلام الله علیها) می‌تواند به تقویت بنیان خانواده‌ها و مقابله با این تهدیدات کمک کند. شناخت و معرفت حضرت زهرا (سلام الله علیها) نه تنها برای مسلمانان بلکه برای تمامی انسان‌ها می‌تواند راهگشا و آموزنده باشد. زندگی ایشان به عنوان یک الگو برای خانواده‌ها، نیازمند توجه و ترویج در جامعه است تا بتوانیم از آموزه‌های ایشان بهره‌مند شویم و خانواده‌ها را در برابر چالش‌های امروزی تقویت کنیم. ✅برگرفته شده از سخنرانی های دکتر رفیعی با عنوان اصول زندگی حضرت زهرا (سلام الله علیها). 🔷🔸💠🔸🔷 🌐 @urazgani
امام صادق علیه السلام: هر کس این سوره را در هر شب جمعه بخواند کفاره گناهان ما بین دو جمعه خواهد بود. بحارالانوار، ج ۸۶، ص ۳۶۲ 🔷🔸💠🔸🔷 🌐 @urazgani
اهداف زندگی خانوادگی حضرت امام علی و زهرا سلام الله علیهما مقدمه زندگی خانوادگی امام علی (علیه السلام) و حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) به عنوان یک الگوی برجسته در تاریخ اسلام، اهداف و اصول خاصی را دنبال می‌کرد که می‌تواند الهام‌بخش نسل‌های مختلف باشد. در ادامه به مهم‌ترین اهداف زندگی خانوادگی این دو بزرگوار اشاره می‌شود: ۱. تربیت نسل صالح و مؤمن یکی از اهداف اصلی زندگی خانوادگی امام علی و فاطمه زهرا (سلام الله علیها) تربیت فرزندانی با تقوا و شایسته بود. آن‌ها سعی کردند تا فرزندانشان، یعنی امام حسن و امام حسین (علیهما السلام) و دیگر فرزندان، به ارزش‌های اسلامی و اخلاقی مجهز شوند و در آینده به عنوان رهبران جامعه اسلامی شناخته شوند. این هدف در تربیت دینی و اخلاقی آن‌ها مشهود است، به طوری که فرزندانشان در تاریخ به عنوان نمادهای شجاعت، صداقت و تقوا شناخته می‌شوند (ابن بابویه، ۱۴۰۰). ۲. ایجاد محیطی سرشار از محبت و همدلی زندگی خانوادگی آن‌ها بر اساس عشق، محبت و همدلی بنا شده بود. امام علی (علیه السلام) و حضرت فاطمه (سلام الله علیها) همواره به یکدیگر احترام می‌گذاشتند و در شرایط سخت زندگی، به حمایت یکدیگر می‌پرداختند. این محبت و همدلی به آن‌ها کمک کرد تا با مشکلات زندگی به خوبی کنار بیایند و از یکدیگر حمایت کنند (مجلسی، ۱۳۷۰). ۳. پاسداری از ارزش‌های اسلامی امام علی و فاطمه زهرا (سلام الله علیها) به عنوان دو شخصیت برجسته اسلامی، به پاسداری از ارزش‌های دینی و اخلاقی اهمیت زیادی می‌دادند. آن‌ها سعی می‌کردند تا این ارزش‌ها را نه تنها در زندگی شخصی خود بلکه در تربیت فرزندانشان نیز گنجانده و به جامعه منتقل کنند. به عنوان مثال، فاطمه (سلام الله علیها) در شب عروسی به علی (علیه السلام) گفت: «بیایید تا به نماز بایستیم و خدا را عبادت کنیم» (طبرسی، ۱۴۰۱). ۴. ترویج ایثار و فداکاری زندگی خانوادگی آن‌ها بر اساس ایثار و فداکاری بنا شده بود. آن‌ها همواره دیگران را بر خود مقدم می‌داشتند و در شرایط سخت، به نیازمندان کمک می‌کردند. داستان سوره «هل اتی» که در آن خانواده فاطمه (سلام الله علیها) غذای خود را به نیازمندان دادند، نمونه‌ای بارز از این ایثار است (قرآن کریم، سوره انسان، آیات ۸-۹). ۵. تقویت روحیه جهاد و مقاومت امام علی (علیه السلام) و فاطمه (سلام الله علیها) به عنوان دو شخصیت برجسته در تاریخ اسلام، همواره در تلاش بودند تا روحیه جهاد و مقاومت را در فرزندان و جامعه تقویت کنند. آن‌ها به تربیت فرزندانی پرداختند که در آینده برای دفاع از اسلام و ارزش‌های آن، جانفشانی کنند. این روحیه در فرزندان آن‌ها، به ویژه امام حسین (علیه السلام) در واقعه عاشورا به وضوح نمایان است (ابن شهرآشوب، ۱۴۰۰). ۶. ایجاد وحدت و همبستگی در جامعه اسلامی زندگی خانوادگی امام علی و فاطمه زهرا (سلام الله علیها) به عنوان یک الگو برای دیگر مسلمانان، به ترویج وحدت و همبستگی در جامعه اسلامی کمک کرد. آن‌ها با رفتار و کردار خود نشان دادند که چگونه می‌توان با محبت و احترام متقابل، زندگی مشترکی پرثمر و با برکت داشت. پس زندگی خانوادگی امام علی (علیه السلام) و فاطمه زهرا (سلام الله علیها) نه تنها به عنوان یک الگوی ایده‌آل در تاریخ اسلام شناخته می‌شود، بلکه اهداف و ارزش‌های آن‌ها می‌تواند به عنوان راهنمایی برای زندگی خانوادگی و اجتماعی امروز ما مورد استفاده قرار گیرد. این اهداف شامل تربیت نسل صالح، ایجاد محیطی سرشار از محبت، پاسداری از ارزش‌های اسلامی، ترویج ایثار، تقویت روحیه جهاد و ایجاد وحدت در جامعه اسلامی است. منابع ابن بابویه، شیخ صدوق. (۱۴۰۰). من لا یحضره الفقیه. قم: انتشارات اسلامی. ابن شهرآشوب، جمال الدین. (۱۴۰۰). مناقب آل ابی‌طالب. تهران: انتشارات اسلامی. مجلسی، محمد باقر. (۱۳۷۰). بحار الأنوار. بیروت: مؤسسه الوفاء. طبرسی، فضل بن حسن. (۱۴۰۱). مجلسی. قم: انتشارات اسلامی. قرآن کریم. سوره انسان، آیات ۸-۹. ابو مهدی ارزگانی 🔷🔸💠🔸🔷 🌐 @urazgani
🏴امام علی (علیه السلام): 📜بِمَنِ العَزاء يا بِنتِ مُحمّد؟ كنت بِكِ اتعزي فَفيم العَزاء من بعدك؟» 💬به چه‌ چيزی‌‌آرامش‌‌يابم‌ ای‌دختر محمّد؟من به وسيله تو تسکين می‌يافتم؛ بعد از تو به چه چيزی آرامش يابم؟ 📚{بحارالانوار،ج۴۳،ص۱۸۶} https://eitaa.com/joinchat/1528692736Cf83f5abcfd
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | هر بچه شیعه که می خواهد یک دلیل محکم برای شیعه بودنش داشته باشد این داستان علامه امینی و علمای اهل سنت را گوش کند ... |
ارزگان خاص ـ سیرو اولین برف پاییزی. با تشکر از دوستان که تصاویر را ارسال نمودند. ابو مهدی ارزگانی 🔷🔸💠🔸🔷 🌐 @urazgani
تداوم فشارها و تبعیض‌های طالبان علیه شیعیان افغانستان به گزارش شفقنا افغانستان، طالبان از زمان تسلط مجدد بر این کشور، محدودیت‌های شدیدی را علیه شیعیان، به‌ویژه هزاره‌ها، وضع کرده‌اند. این محدودیت‌ها شامل بازداشت‌های خودسرانه، ممنوعیت آموزش فقه شیعه، ممنوعیت نشر کتاب‌های مذهبی شیعیان، محدودیت برگزاری مراسم مذهبی و ناکامی در تأمین امنیت آنان در برابر حملات تروریستی است. گزارش‌های سازمان ملل نشان می‌دهد که این اقدامات تبعیض‌آمیز در سه سال گذشته شدت بیشتری یافته است. بازداشت عبدالقدوس یاسین‌زاده در هرات عبدالقدوس یاسین‌زاده، فعال آموزشی و مدیر مکاتب خصوصی «رسالت»، بیش از سه هفته است که در بازداشت طالبان در زندان استخبارات هرات به‌سر می‌برد. مکاتب وی صدها دانش‌آموز دختر و پسر را آموزش می‌دهند و از خانواده‌های بی‌بضاعت حمایت می‌کنند. با وجود وعده طالبان برای آزادی او، این وعده تاکنون عملی نشده و دلیل بازداشت وی نیز روشن نیست. رفتارهای تبعیض‌آمیز در غور باشنده‌های ولسوالی لعل‌وسرجنگل ولایت غور گزارش داده‌اند که طالبان محصولات کشاورزی آنان را از فروش به سایر مناطق منع کرده‌اند، که سبب فساد این محصولات و بروز مشکلات معیشتی شده است. علاوه بر این، طالبان به بهانه‌های مختلف، مردم را بازداشت کرده و محدودیت‌های اقتصادی و اجتماعی شدیدی بر آنان تحمیل کرده‌اند. اجبار به نماز جماعت و تبلیغ ایدئولوژی طالبان نیروهای امر به معروف و نهی از منکر طالبان در ولسوالی لعل‌وسرجنگل هر روز بازارها را تعطیل کرده و دکان‌داران را مجبور به شرکت در نماز جماعت می‌کنند. طالبان پس از نماز، سخنرانی‌هایی برای تبلیغ ایدئولوژی خود برگزار می‌کنند و مردم را به‌طور غیرمستقیم به پذیرش عقایدشان وادار می‌کنند، در حالی که این منطقه عمدتاً شیعه‌نشین است و باورها و اعتقادات خود را دارند. 🔷🔸💠🔸🔷 🌐 @urazgani
آغاز روند توزیع تذکره الکترونیکی برای مهاجرین افغانستانی در ایران به گزارش خبرگزاری صدای افغان (آوا)، اداره ملی احصائیه و معلومات امارت اسلامی اعلام کرد که روند توزیع تذکره الکترونیکی برای مهاجرین افغانستانی در ایران به زودی آغاز خواهد شد. سخنگوی این اداره، محمد حلیم رافیع، بیان داشت که کارهای اولیه برای ایجاد مراکز توزیع تذکره در ایران پیشرفت قابل‌توجهی داشته و وسایل و امکانات مورد نیاز آماده شده است. ایجاد مراکز توزیع تذکره در کشورهای مختلف محمد حلیم رافیع خبر داد که پس از ایجاد مرکز توزیع در امارات متحده عربی، ایران یکی از اولویت‌های بعدی اداره احصائیه است. او همچنین از امضای تفاهم‌نامه همکاری با وزارت امور خارجه برای ایجاد مراکز مشابه در کشورهای ایران، پاکستان، عربستان سعودی، ترکیه و دیگر کشورها خبر داد. آمادگی برای آغاز روند توزیع در ایران بر اساس گفته‌های سخنگوی اداره احصائیه، روند استخدام کارمندان برای این مراکز در حال تکمیل است و به‌زودی مراکز جدید برای تسهیل دریافت تذکره توسط مهاجرین افغانستانی در ایران ایجاد خواهد شد. انتقاد دانشجویان مهاجر با وجود وعده‌های مکرر برای اعزام تیم‌های توزیع تذکره به ایران، سفارت افغانستان در تهران اخیراً از دانشجویان مهاجر خواسته است برای اخذ تذکره به افغانستان سفر کنند. این اقدام با انتقادات گسترده‌ای از سوی دانشجویان مواجه شده است، چراکه حضور تیم‌های توزیع در ایران می‌تواند مشکلات آنان را به‌راحتی حل کند. 🔷🔸💠🔸🔷 🌐 @urazgani
افغانستانی‌ها، بزرگ‌ترین سرمایه‌گذاران خارجی در بازار بورس ایران به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس، افغانستانی‌ها با دریافت 1,491 کد سهامداری، رتبه نخست سرمایه‌گذاران خارجی در بازار بورس ایران را به خود اختصاص داده‌اند. نکات برجسته: 1. رشد کدهای سهامداری خارجی در ایران طبق گزارش مدیریت نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار ایران، تعداد کدهای سهامداری خارجی از 137 مورد در سال 1390 به 4,862 کد تا پایان سال 1402 افزایش یافته است. این آمار شامل 1,564 سهامدار حقوقی و 3,298 سهامدار حقیقی است. 2. افغانستان در صدر جدول بر اساس محل تولد سهامداران، افغانستان با 1,491 کد در رتبه اول قرار دارد. پس از آن، ایرانیان مقیم خارج از کشور با 1,442 کد و کشورهای دیگر از جمله عراق، امارات، ترکیه و پاکستان در رتبه‌های بعدی قرار دارند. این آمار بر اساس محل تولد دارندگان کد سهامداری استخراج شده و لزوماً نشان‌دهنده مبدا ورود سرمایه به بورس ایران نیست. 🔷🔸💠🔸🔷 🌐 @urazgani
شرط ادامه مهمان‌نوازی ایران از مهاجران قانونی در یاداشت عطیه اکبری خبرنگار گروه زندگی خبر گزاری فارسی. ایران از دیرباز به مهمان‌نوازی خود شهرت داشته و این ویژگی در طول تاریخ همواره به عنوان یکی از اصول فرهنگی و اجتماعی کشور ما شناخته شده است. مهمان‌نوازی ایرانیان نه تنها در برخورد با میهمانان داخلی، بلکه در مواجهه با مهاجران و پناهندگان خارجی نیز خود را نشان داده است. در این مستند، به بررسی این روند تاریخی و شرایط فعلی ادامه این مهمان‌نوازی پرداخته‌ایم. مهمان‌نوازی ایرانیان در تاریخ ایران از دیرباز به سرزمین پذیرایی از مهاجران و پناهندگان تبدیل شده است. یکی از اولین شواهد این موضوع در تاریخ، سفرنامه مارکوپولو است که از مهمان‌نوازی ایرانیان در پذیرایی از ارامنه در تبریز و سایر شهرها سخن گفته است. شاه عباس صفوی نیز ارامنه را به عنوان تجار مورد اعتماد خود می‌پذیرفت و آنها را در فعالیت‌های تجاری و صادرات ابریشم به خدمت می‌گرفت. مهمان‌نوازی در دوران جنگ‌ها حتی در سال‌های سخت جنگ تحمیلی، ایران دست رد به سینه مهاجران نزد. مهاجران افغان که در این دوران به ایران پناه آوردند، به دلیل بحران‌ها و جنگ‌های داخلی افغانستان، از حمایت‌های ایران بهره‌مند شدند. در دوران جنگ جهانی دوم نیز ایران پذیرای آوارگان لهستانی بود، که ایران به آنها پناه داد و این اقدام در خاطرات مهاجران لهستانی به عنوان تجربه‌ای بهشتی از ایران یاد شده است. مهمان‌نوازی از مهاجران عراقی و افغان ایران در میانه جنگ تحمیلی با عراق، نه تنها به مهاجران عراقی که از رژیم بعث فرار کرده بودند، پناه داد بلکه بسیاری از آنها در کنار ایرانیان علیه ارتش بعث جنگیدند و نقش مهمی در پیروزی‌ها ایفا کردند. همچنین افغانستانی‌ها، به ویژه در دهه‌های اخیر، بزرگ‌ترین گروه مهاجر در ایران به شمار می‌آیند. ایران طی سال‌ها از این مهاجران به ویژه در دوران جنگ‌ها و بحران‌های داخلی افغانستان حمایت کرده و به آنها اجازه اقامت قانونی داده است. وضعیت مهاجران افغان در ایران حضور مهاجران افغان در ایران آن‌قدر طولانی و گسترده است که ایران به یکی از پنج کشور مهاجرپذیر دنیا تبدیل شده است. ایرانیان، در برابر مشکلات اقتصادی و جنگی، به افغان‌ها پناه داده‌اند و آنها در مدارس ایرانیان تحصیل می‌کنند و در کنار ایرانیان زندگی می‌کنند. حضور مهاجران افغان در ایران نه تنها تاثیری منفی بر وضعیت اقتصادی نداشته، بلکه در بسیاری از مواقع کمک‌کننده به تثبیت امنیت ملی کشور بوده است. بازی برد-برد مهمان‌نوازی ایرانیان در پذیرش مهاجران و پناهندگان قانونی نه تنها به‌عنوان یک اصل فرهنگی ادامه می‌یابد بلکه موجب افزایش امنیت و ثبات اجتماعی و اقتصادی کشور نیز می‌شود. اما شرط این ادامه مهمان‌نوازی، رعایت وضعیت قانونی مهاجران است. حضور اتباع قانونی در ایران موجب می‌شود که امنیت کشور در داخل و خارج افزایش یابد و روابط ایران با کشورهای دیگر بهبود یابد. در نتیجه، مهمان‌نوازی ایران ادامه خواهد یافت، اما تنها برای کسانی که به صورت قانونی وارد کشور شده‌اند. مجموعه این عوامل نشان می‌دهد که ایران به عنوان یک کشور مهمان‌نواز، همچنان برای مهاجران قانونی خود درهای پذیرش را باز نگه می‌دارد و این شرایط هم برای مهاجران و هم برای کشور ایران یک «بازی برد-برد» است. منبع: خبرگزاری فارس 🔷🔸💠🔸🔷 🌐 @urazgani
نباید دو دقیقه با خدا حرف بزنی؟ قصه از حجت الاسلام قرائتی در برنامه درسهای از قرآن مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان، برادرمان جناب آقای بلادیان، تقریباً سی سال مدیر کل آموزش و پرورش بود، با کم و زیادش، به من می‌گفت که: یک بچه دختر آمد گفت آقای بلادیان، یک چیزی می‌خواهم به تو بگویم، من دیشب مادرم را نمازخوان کردم. گفتم: چه جوری؟ گفتم: مادر بنشین من برای تو چند تا حرف بزنم. نشست. گفتم: تو بابا را دوست داری. گفت: زنش هستم، بابا را دوست دارم. ما را دوست داری؟ خب بچه‌ی من هستید، من خیاطی، آشپزی، کمک درسی، همه خدمات را برای شما انجام می‌دهم، دوستتان دارم. هی گفت: داداش را دوست داری؟ خواهر را دوست داری؟ گفت: بله. گفت: یک سؤال دیگر، آخرش، خدا را هم دوست داری؟ گفت: بله، خدا ما را آفریده، نعمت‌ها همه از خداست. گفت: اگر کسی را دوست داری، باید با او حرف بزنی، تو چرا می‌گویی من خدا را دوست دارم، ولی با خدا حرف نمی‌زنی؟! اگر بابا به تو بگوید دوستت دارم، ولی با تو حرف نزند، تو قبول می‌کنی؟ می‌گویی: تو شوهر من هستی، اگر مرا دوستم داری، خب بگذار با هم حرف بزنیم. مگر می‌شود داماد به عروس بگوید: دوستت دارم، ولی حرف نزند؟! تو به خدا می‌گویی: من دوستت دارم، ولی با خدا حرف نمی‌زنی؟! گفت: حق با شماست، حالا می‌گویی چه کنم؟ گفت: پاشو برو نماز بخوان. مادر متحول شد، بلند شد نماز خواند. این آمد و مدرسه به مدیر کل گفته بود که دیشب مادرم برای اولین دفعه نماز خواند. بچه وقتی روی فطرت حرف می‌زند و روی طبیعی حرف می‌زند و حرفش استدلالی است، هم روان است، هم عمیق است، آخر بعضی حرف‌ها ساده است، ولی سست است، بعضی حرف‌ها سست است، ولی ساده نیست. بهترین کلام این است که هم ساده باشد ولی سست نباشد. استدلال هم ساده است ولی هم سست نیست. روزه، شکر است. زکات بدن سالم این است که انسان ماه رمضان ناهارش را چند ساعت عقب بیندازد. حجت الاسلام قرائتی (حفطه الله). پنجشنبه, 18 شهریور 1400. برنامه درس های از قرآن. 🔷🔸💠🔸🔷 🌐 @urazgani
مراحل جریان سازی رسانه ای ابومهدی ارزگانی مقدمه: جریان‌های رسانه‌ای به مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و روندها اشاره می‌کنند که در آن اطلاعات، اخبار، و محتوا از یک منبع به مخاطبان منتقل می‌شود. این جریان می‌تواند شامل تولید، توزیع، و محتوا باشد و تحت تأثیر عواملی از جمله فناوری، سیاست و فرهنگ قرار گیرد. مراحل یک جریان رسانه‌ای 1. شناسایی موضوع یا خبر : تحقیق و بررسی : شناسایی موضوعات مهم و اخبار جدید از طریق تحقیق و بررسی منابع مختلف. انتخاب موضوع : موضوعی که قابل جلب توجه مخاطب را داشته باشد. 2. تولید محتوا : جمع آوری اطلاعات : جمع آوری داده ها و اطلاعات مرتبط با موضوع انتخاب شده است. تحلیل و بررسی : تحلیل اطلاعات و بررسی زوایای مختلف موضوع. نوشتن و تولید محتوا : نوشتن مقاله، گزارش، یا تولید چندرسانه‌ای (ویدئو، پادکست و غیره). 3. انتشار محتوا : انتخاب پلتفرم : پلتفرم های مناسب برای انتشار محتوا (وبسایت ها، شبکه های اجتماعی، رسانه های چاپی و غیره). انتشار : انتشار محتوا در پلتفرم‌های انتخاب شده و مطمئن از دسترسی آسان مخاطبان به آن. 4. جذب و مخاطب با مخاطب : تبلیغ : استفاده از روشهای تبلیغاتی برای جلب توجه بیشتر به محتوا (تبلیغات آنلاین، اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی و غیره). مخاطب با مخاطب : پاسخ به نظرات و سوالات مخاطبان و ایجاد فضایی برای گفت وگو و محیط. 5. تحلیل و ارزیابی : جمعآوری بازخورد : جمعآوری نظرات و بازخوردهای مخاطبان درباره محتوا. تحلیل داده‌ها : استفاده از ابزارهای تحلیلی برای ارزیابی عملکرد محتوا (تعداد بازدید، میزان، و غیره). اصلاح و بهبود : بر اساس بازخوردها و تحلیل‌ها، محتوا و استراتژی‌های تولید را اصلاح و بهبود بخشید. 6. تداوم و نگهداری : به‌روزرسانی محتوا : به‌روزرسانی اطلاعات و محتوا بر اساس تغییرات و تحولات جدید. ایجاد ارتباط با مخاطبان از طریق ارائه محتوای جدید و مستمر. نکات کلیدی توجه به مخاطب : شناخت نیازها و علایق مخاطبان در تمامی مراحل جریان رسانه‌های بسیار مهم است. استفاده از فناوری : بهره‌گیری از ابزارها و فناوری‌های جدید برای بهبود کیفیت محتوا و تولید آن. تحلیل داده‌ها : استفاده از داده‌ها برای تصمیم‌گیری‌های بهتر و بهینه‌سازی فرآیندها. 🔷🔸💠🔸🔷 🌐 @urazgani