eitaa logo
عقلانیت انقلاب اسلامی
912 دنبال‌کننده
505 عکس
178 ویدیو
53 فایل
انقلاب اسلامی به زعامت امام خمینی، محصول حکمت و عقلانیت اجتماعی متفکران انقلاب اسلامی است که نمونه‌ی آن کتاب‌های «اصول فلسفه و روش رئالیسم» علامه طباطبایی و شهید مطهری و «طرح کلی اندیشه‌ اسلامی در قرآن» اثر آیت الله خامنه‌ای است.
مشاهده در ایتا
دانلود
کرسی ترویجی تحول معنایی عدالت در جامعه اسلامی در احتجاجات امام رضا (علیه السلام) ارایه حجت الاسلام سید مهدی موسوی
📌 مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه برگزار می کند؛ ❖ دوره جامع بهاره «ماجرای امتداد حکمت» 🔸 نسل اول : خواجه نصیرالدین طوسی 🔸 با ارائه : استاد مهدی موسوی ▫️شنبه/۸ اردیبهشت/ساعت ۲۰ 🔹 لینک ثبت نام 💻 https://nsayeh.com/?p=6800 • • • ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
هدایت شده از رحا مدیا
📌مدرسه اندیشه ورزی رحا روایت انتقام | فایل 💠 نشست علمی پیرامون عملیات 2️⃣ فرهنگ مقاومت در اندیشه الهیات رهایی بخش در اسلام 👤 حجت الاسلام سیدمهدی موسوی؛ استاد حوزه و دانشگاه 🌐 رحا مدیا 👈 عضو شوید👇🏻 وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | آپارات | توییتر 🆔 @rahamedia
هدایت شده از رحا مدیا
حجت الاسلام سیدمهدی موسوی.mp3
13.68M
⭕️ فایل | روایت انتقام 2️⃣ فرهنگ مقاومت در اندیشه الهیات رهایی بخش در اسلام 🎙 حجت الاسلام سیدمهدی موسوی 🌐 رحا مدیا 👈 عضو شوید👇🏻 وب | ایتا | تلگرام | اینستاگرام | آپارات | توییتر 🆔 @rahamedia
شب گر رخ مهتاب نبیند سخت است لب تشنه اگر آب نبیند سخت است ما نوکر و ارباب توئی مهدی جان نوکر رخ ارباب نبیند سخت است °•°•🌺🍀•°•°🌷🌱•°•° ❇️ https://eitaa.com/usul121/1073
📌 چرا فرزندان ما گلستان نمی‌خوانند 🔹گلستان سعدی مهمترین نماینده‌ی نثر و شعر فارسی و سخنگوی فرهنگ و ادب ایرانی است که می‌تواند معرف تمدن اسلامی ایران و نمایانگر اخلاق انسان ایرانی باشد. اما متاسفانه کمتر جوان ایرانی است که امروز بتواند این کتاب را روخوانی کند تا چه رسد به فهم مضامین آن. 🔸ظاهراً به آموزش و پرورش چندان امیدی نمی‌توان امید زیادی بست اما دلسوزان فرهنگ و ادب کشور باید فکری به حال این از جاکندگی معرفتی و تهی شدن اخلاق و ادب نسل جوان از پشتوانه‌های فکری و زبانی آن کنند و نهضت فکری و ادبی گسترده‌ای را در جامعه به وجود آورند تا نسل جدید با متون نثر و شعر انس گیرند و بنیان‌های فکری و شخصیتی خود را در اتصال تاریخی، پیوستگی فرهنگی و پیوند تمدنی با اسلام و ایران تعمیق و تقویت کنند. °•°•🌺🍀•°•°🌷🌱•°•° ❇️ https://eitaa.com/usul121/1076
📌اطلاعیه ادامه شرح جهان‌بینی برخی از دوستان پیام فرستادند که «چرا دیگه بقیه تدریس جهان بینی توحیدی و بقیه این مقدمه جهان بینی شهید مطهری را ادامه ندادید؟؟» ان‌شاءالله از فردا ادامه شرح جهان‌بینی توحیدی ارائه و در این کانال تقدیم می‌شود. °•°•🌺🍀•°•°🌷🌱•°•° ❇️ https://eitaa.com/usul121/1077
📌 مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه برگزار می کند؛ ❖ دوره جامع بهاره «ماجرای امتداد حکمت» 🔸 نسل اول : خواجه نصیرالدین طوسی 🔸 با ارائه : استاد مهدی موسوی ▫️شنبه/۸ اردیبهشت/ساعت ۲۰ 🔹 لینک ثبت نام 💻 https://nsayeh.com/?p=6800 • • • ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
📌 مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه برگزار می کند؛ ❖ دوره جامع بهاره «ماجرای امتداد حکمت» 🔸 نسل اول : خواجه نصیرالدین طوسی 🔸 با ارائه : استاد مهدی موسوی ▫️شنبه/۸ اردیبهشت/ساعت ۲۰ 🔹 لینک ثبت نام 💻 https://nsayeh.com/?p=6800 • • • ༺ مدرسه علوم انسانی اسلامی آیه ༻ https://eitaa.com/joinchat/2315124922C2faae9826b
شرح جهان‌بینی توحیدی ۳.mp3
9.64M
📌شرح کتاب «جهان‌بینی توحیدی» استاد شهید مطهری (رضوان الله تعالی علیه) 🎙 سید مهدی موسوی جلسه سوم: انواع جهان‌بینی ۱۷ دقیقه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ °•°•🌺🍀•°•°🌷🌱•°•° ❇️ https://eitaa.com/usul121/1080
📌نقش عدالت در اجتهاد در کلام شهید مطهری: «در قرآن، از توحید گرفته تا معاد، و از نبوت گرفته تا امامت و زعامت، و از آرمان های فردی گرفته تا هدف های اجتماعی، همه بر محور عدل استوار شده است. عدل قرآن، همدوش توحید، رکن معاد، هدف تشریع نبوت، فلسفه زعامت و امامت، معیار کمال فرد، و مقیاس سلامت اجتماع است. عدل قرآن، آنجا که به توحید یا معاد مربوط می شود، به نگرش انسان به هستی و آفرینش، شکل خاص می دهد، و به عبارت دیگر، نوعی «جهان بینی» است، آنجا که به نبوت و تشریع و قانون مربوط می شود، یک «مقیاس» و «معیار» قانون شناسی است، و به عبارت دیگر جای پایی است برای عقل که در ردیف کتاب و سنت قرار گیرد و جزء منابع فقه و استنباط بشمار آید، آنجا که به امامت و رهبری مربوط می شود یک «شایستگی» است، آنجا که پای اخلاق به میان می آید، آرمانی انسانی است، و آنجا که به اجتماع کشیده می شود یک «مسؤولیت» است». (مجموعه آثار شهید مطهری؛ ج ۱؛ ص۶۱) °•°•🌺🍀•°•°🌷🌱•°•° ❇️ https://eitaa.com/usul121/1081
📌الطاف خفيّه‌ خداوندی آیت الله العظمی جوادی آملی: «با رفتن (ره) به دانشگاه، بخشی از طلبه های حوزه از محضر ايشان محروم شدند؛ ولی خدا خواست كه ايشان نيز به دانشگاه بروند و جامع و رابط حوزه و دانشگاه باشند و دانشگاه و فيضيه را به هم متصل كنند.  ورود ايشان به دانشگاه از الطاف خفيّه‌ خداوندی بود؛ چون او توانست بسياری از شبهاتی را كه در دانشگاه مطرح می شد، از نزديك لمس كند و در صدد پاسخگويی برآيد. نيز به زبان هر دو قشر دانشگاهی و حوزوی آشنا باشد و جامع هر دو قشر باشد. افكار حوزوی ها نظير مرحوم علامه طباطبايی(ره) و ديگران را به دانشگاه منتقل كند و از آن سو سؤالات و شبهات موجود در ميان دانشگاهيان را به ميان حوزوی ها منعكس كند و پاسخ های آنان را به دانشگاه ببرد. او واقعاً چهره‌ی جامعی بود.» مهر استاد ص۹۳ 👈🏻کانال رسمی دفتر آیت الله العظمی جوادی آملی °•°•🌺🍀•°•°🌷🌱•°•° ❇️ https://eitaa.com/usul121/1082
تحول اجتماعی چگونه ایجاد می‌شود.mp3
23.57M
📌 جوامع چگونه تغییر می‌کنند؟ (تحلیلی از تحولات اجتماعی از منظر عقلانیت انقلاب اسلامی و مکتب امام خمینی) 🎙 سید مهدی موسوی سخنرانی در وفات حضرت عبدالعظیم حسنی(ره) در مدرسه عالی امام حسین (علیه السلام) قم ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ °•°•🌺🍀•°•°🌷🌱•°•° ❇️ https://eitaa.com/usul121/1083
انقلاب ها چگونه شکست می‌خورند؟ مدرسه مشکات.mp3
24.18M
📌 انقلاب‌ها چگونه شکست می‌خورند؟ (خطرات پیش‌روی انقلاب اسلامی از منظر شهید مطهری) 🎙 سید مهدی موسوی سخنرانی در ایام شهادت فیلسوف انقلاب استاد شهید آیت الله مطهری (رضوان الله تعالی علیه) قم: مدرسه کریمه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ °•°•🌺🍀•°•°🌷🌱•°•° ❇️ https://eitaa.com/usul121/1084
♦️ در نمایشگاه کتاب ۱۴۰۳ 📚 کتاب «درآمدی بر علوم انسانی اسلامی در اندیشه‌ی حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی)» چاپ اول ۸۳۲ صفحه - وزیری نویسنده: سیّد مهدی موسوی 📝 از منظر حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی) علم یکی از محورهای مهمّ تمدّن انسانی است و خود از همین منظر تمدّنی و با رویکرد فلسفی - الهیّاتی به علم و علوم انسانی مینگرند. ایشان در بیانات و نوشته‌های خود افقهای جدیدی را مورد نظر دارند که انسان را ملزم میکند تا فراتر از فلسفه‌های رایج به غور در افاضات ایشان بپردازد. همچنین ایشان به عنوان یک مجتهد و حکیم عالی‌قدر صاحب سبک خاص در تبیین و تحریر معارف اسلامی و انسانی هستند و در تحلیل امور انسانی از افقهای جدید انسانی و تمدّنی پرده برمیدارند و آن را در موضع‌گیری‌های خود در عرصه‌ی راهبری جامعه و مواجهه‌ی تمدّنی با پدیده‌های داخلی و خارجی به کار میگیرند. کتاب «درآمدی بر علوم انسانی اسلامی» در ۱۱ فصل میکوشد تا به واکاوی نظریّه‌ی حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای(مدّظلّه‌العالی) در موضوع علوم انسانی اسلامی بپردازد. @KhameneiBook •┈┈••✾••┈┈• ❇️ https://eitaa.com/hekmat121/1792
📌 متن یادداشت آیت الله العظمی خامنه‌ای در دفتر کتابخانه وزیری یزد ▪️۳۰ سال پس از نگارش متن توسط امام خمینی در دفتر کتابخانه وزیری، در تاریخ ۱۳۵۳/۱/۱۷ آیت‌الله سید علی خامنه‌ای نیز دست خطی را در این دفتر مرقوم می کنند. متن کامل این نامه بدین شرح است: «زیارت گنجینه گرانبهائی از کتاب و نوشته ی اسلامی که محصول کوششی ارجمند است بیننده را به یاد اقیانوس بیکران فرهنگ عمیق و غنی و عریق اسلام عزیز می افکند که در روزگار ترکتازی افکار و مکاتب و فرهنگهای سست و بی پایه ی بشری و در عهدی که پوشالی ترین بنیانهای فکری را در فکر و دل جهانیان مرتبت‌ها و پایگاه‌هاست همچنان و همچنان در عزلتخانه ی کتابها و کتابخانه ها زندانی است و در محوطه ئی بسی دور از زندگی و عمل پیروان اسلامی، تبعیدی. و متولیان و منادیان و مدعیانش را چیزی که کمتر به خاطر است و بیشتر در نسیان، رسالت و مسئولیت و تعهد خطیری است که قرآن و اسلام بدوش آنان نهاده که: و اذ اخذ الذین اوتو الکتاب لتبیننه للناس و لا تکتمونه .... به امید آن روز که امت عظیم اسلام، قرآن و اسلام را همچون برنامه ی زندگی و بنیان اساسی نظام اجتماعی به کار گیرند... به امید بیداری ها و درس گیری ها... به امید تجلی حماسه ی اسلام و تشیع در زادگاه و پرورشگاه اسلام و تشیع در روز دوشنبه 12 ربیع الاول هزار سیصد و نود و چهار هجری قمری در حضرت مؤسس عالیقدر کتابخانه ادوم الله برکات وجوده الشریف نگاشته آمد. 53/1/17 سید علی خامنه‌ای » °•°•🌺🍀•°•°🌷🌱•°•° ❇️ https://eitaa.com/usul121/1087
📌عاشق کتاب تنوع کتابهای فلسفی در اطراف حضرت آقا بسیار زیبا و دیدنی است. از کتابهای فلسفه اسلامی تا فلسفه غرب؛ از آثار علامه سید جلال الدین آشتیانی، آیت الله جوادی آملی و آیت الله مصباح یزدی تا آثار دکتر ابراهیمی دینانی. •┈┈••✾••┈┈• ❇️ https://eitaa.com/hekmat121/1798
📌رفاقت و نه ارادت 🔸چند وقتی است که فرزندان و مریدان جناب آیت الله سید محمد حسین تهرانی (نویسنده روح مجرد) به این روی آورده اند که از عظمت و فضائل حکمی، عرفانی و سیاسی استاد علامه آیت الله بکاهند و آن فرزانه دوران را در حد مرید و دلباخته جناب آقای تهرانی جلوه بدهند و برای این مقصود به ساخت و نقل خاطرات شاذ و بدون سندی دست می زنند و در کتاب‌هایی که در تعریف و تمجید(غلو آمیز) از جناب آقای تهرانی می نویسند بر آن اصرار می ورزند و با تکرار درصدد واقعی کردن یک امر غیر واقعی هستند تا شاید برای ایشان یک مرید و شاگرد حسابی دست و پا کنند که شاید هدف اصلی، جلب مریدان بیشتر برای خودشان است. 🔹اما چند نکته قائل توجه است: 🛑 ۱. مرحوم سید محمد حسین تهرانی، از جمله شخصیت های ارزشمند و قابل احترام است و آثار قلمی و بیانی ایشان سرمایه ارزشمندی است که گواه فضل و علم ایشان است و نیازی به جعل خاطرات، تحریف و تفسیر غلط تاریخ و مریدپردازی ندارد. همچنان که خود ایشان از این گونه امور غیر اخلاقی پرهیز داشت. اما متاسفانه پس از وفات ایشان، برخی از افراد بیت و مریدان از رویه ایشان منحرف شدند و حواشی تاسف آوری در اطراف بیت ایشان به وجود آمد که شرح آن بسیار غم انگیز و ملالت بار است و موجبات تخریب گسترده جریان عقلي و سلوکی صحیح و اصیل را فراهم کرده است. در واقع عملکرد این افراد، ظلمی بزرگ در حق جناب مرحوم تهرانی و جریان اصیل حکمت و عرفان اسلامی است. 🛑 ۲. در باب ارتباط علمی و معنوی متقابل علامه شهيد مطهری و مرحوم تهرانی تردیدی نیست همچنان که این سنت میان همه علما و بزرگان برقرار بوده است و هر کس از تخصص دیگری بهره می‌گرفت و درباب مباحثی بحث و گفتگو می کردند اما این رفاقت و بهره گیری متقابل علمی و معنوی دو عالم و حکیم به معنای شاگردی و مریدی و از این دست توهمات نیست. توجه و رفاقت استاد مطهری با جمع زیادی از اهل معنا و دل از جمله با جناب آقای تهرانی از این جهت است که انها برخی از ره آوردهای علمی و معنوی بهره گرفته از عارفان معاصر را در اختیار او قرار دهند، از این رو امثال آقای تهرانی، طریقی برای آشنایی و وصل با عارفانی چون سید هاشم حداد هستند. این نباید اصالت یابد و از آن ارادت و شاگردی صوفیانه برداشت شود. 🛑 ۳. استاد شهید علامه مطهری از ابتدای طلبگی با عارفان بزرگ و واصلی ارتباط بسیار نزدیکی داشتند و بدين واسطه از همان اوایل طلبگی وارد وادی سلوک قلبي و عقلي شدند. از جمله آیت الله آقا نجفی قوچانی، آیت الله آقا ميرزا علی شیرازی، آیت الله بهاءالدینی، علامه طباطبایی و در راس همه حکیم و عارف ممتاز و بی نظیر حضرت امام خمینی. علاقه شدید شهید مطهری به این‌ بزرگواران و ارتباط وثیق طولانی مدت این عارفان به حق با استاد مطهری موجب شکل گیری شخصیت معنوی و حکمی کم نظیری شد به نحوی که عارف بزرگ امام خمینی، استاد مطهری را خود می داند و عارف حکیم طباطبایی از دیدار او به می آید. ره آورد چنین اتصال و ارتباط قلبی و معنوی با عرفای بزرگی چون امام خمینی و علامه طباطبایی، سلوک توحیدی، تهجد و گریه های نیمه شب و نگارش برخی آثار عرفانی و معنوی همچون (ولاءها و ولايتها) است و خاتمه آن بوسه نبی مکرم اسلام (ص) و مقام بلند شهادت است که عارفان بزرگ غبطه آن را می خورند. آیا چنین شخصیتی با چنین کمالات و فضائلی و با تلمذ در محضر چنین استادانی، در دوران پختگی شاگرد و مرید هم دوره و هم کلاسی خود می شود؟ يا اينکه رابطه دو رفیق است؟ 🛑 ۴. در منطق وحی و عرفان اصیل اسلامی، حقیقت عرفان اتصال قلبی به خداوند متعال و تجلی توحید در تمام شئون زندگی انسان و قیام لله و جهاد في سبیل الله در بسط اسمای الهی در متن حیات اجتماعی است، مکاشفات و احساسات قلبی فقط می تواند نشانه و آیتی در این طریق باشد والا خود حجاب اکبر است. زندگی علمی و عملی استاد مطهری نمونه ی عالی از توحید مداری و جهاد في سبیل در راه اقامه توحید و بسط اسم هدایت و عدالت الهی در عرصه عینیت اجتماعی است. در زمانه ای که بسیاری از اهل علم و عرفان، فقه و اصول، حدیث و تفسیر بی توجه به وضعیت اجتماعی سر در لاک فعالیت های شخصی خود داشتند این امثال استاد مطهری بودند که عارفانه پای در میدان گذاشتند و خلق الهی را هدایت کردند. در واقع اینان تربیت شدگان مکتب عرفانی و بودند که در متن جامعه و در خدمت به خلق و اقامه توحید، اسفار اربعه را طی کردند و به قرب الهی نائل آمدند و به مقام عظمای شهادت رسیدند. عرفان و شاگردان او صرفا در تعداد مکاشفات و احساسات قلبی نیست، عرفان متعالیه توحیدی در متن اجتماع و درگیری با ضلالت و جهالت برای انجام تکلیف، اقامه توحید و بسط اسم هدایت و عدالت الهی در جامعه است و ختم آن و مقام رضایت و قرب الهی است. https://eitaa.com/hekmat121/419
📌 اعتدال در دوستی و دشمنی امیر المؤمنین امام علی (علیه السلام): أَحْبِبْ حَبِيبَكَ هَوْناً مَا، عَسَى أَنْ يَكُونَ بَغِيضَكَ يَوْماً مَا؛ وَ أَبْغِضْ بَغِيضَكَ هَوْناً مَا، عَسَى أَنْ يَكُونَ حَبِيبَكَ يَوْماً مَا. (نهج البلاغه، حکمت 268.) دوستت را به اندازه‌ دوست بدار، شايد روزى خصم تو گردد و با دشمنت به اندازه دشمنى كن شايد روزى با تو دوست شود. ❇️شرح از ابن میثم بحرانی: امام (ع) فرمود: «أَحْبِبْ حَبِيبَكَ هَوْناً مَا- عَسَى أَنْ يَكُونَ بَغِيضَكَ يَوْماً مَا- وَ أَبْغِضْ بَغِيضَكَ هَوْناً مَا- عَسَى أَنْ يَكُونَ حَبِيبَكَ يَوْماً مَا»: فايده اين سخن، همان دستور به اعتدال در دوستى و دشمنى و زياده روى نكردن در آنهاست، به دليل مفسده اى كه در زياده روى و افراط است. «هون»، يعنى آرامش و متانت، و اين كلمه صفت براى مصدر محذوف است، يعنى: دوستى توأم با آرامش و اعتدال. كلمه «ما» در هر دو مورد مفيد ناچيز و اندكى از آرامش و روز است، و هدف از آن اندازه داشتن است نه زياده روى و وقتى از اوقات است، هر چند كه معيّن نشده است. امام (ع) بر راز اين مطلب با كلمه: «عسى» در دو جا اشاره فرموده است، كه اين هر دو به منزله دو مقدمه صغرا براى قياس مضمرى هستند، اما مفسده زياده روى در محبّت در اين است كه شخص، دوست خود را بر اسرار و احوال خويش آگاه مى سازد و اگر بعدها دوستيشان به دشمنى مبدّل شود چنين دوستى به دليل آگاهى بر اسرار، بر نابودى شخص از دشمنان ديگر تواناتر است. و همچنين مفسده زياده روى در دشمنى، ابقا نكردن بر دشمن و اين خود باعث دوام دشمنى و عداوت است، بنا بر اين ميانه روى در اين جهت بهتر است، زيرا چه بسا دشمن روزى بر گردد و دوست شود، اگر براى دوستى جايى باقى گذاشته باشند. كبراى مقدر قياس اوّل: هر دوستى كه ممكن است روزى دشمن شود، شايسته است در دوستى با او زياده روى نكنند. و كبراى مقدر قياس دوّم چنين است: و هر دشمنى كه شايد روزى دوست شود، سزاوار است كه در دشمنى با وى افراط نورزند.   °•°•🌺🍀•°•°🌷🌱•°•° ❇️ https://eitaa.com/usul121/1091
📌 تقیه از خودمانی‌ها استاد شهید آیت الله مطهری: در سال‌های اقامتم در حوزه علمیه قم که افتخار شرکت در محضر درس پرفیض مرحوم آیت‌الله آقای بروجردی (اعلی‏ الله مقامه) را داشتم، یک روز در ضمن درس فقه حدیثی به میان آمد به این مضمون که از حضرت صادق(ع) سؤالی کرده‌اند و ایشان جوابی داده‌اند. شخصی به آن حضرت می‌گوید: قبلا همین مسئله از پدر شما امام باقر(ع) سؤال شده، ایشان طور دیگر جواب داده‌اند، کدام‌یک درست است؟ حضرت صادق(ع) در جواب فرمود: آنچه پدرم گفته درست است. بعد اضافه کردند شیعیان، آن وقت که سراغ پدرم می‌آمدند با خلوص نیت می‌آمدند و قصدشان‏ این بود که ببینند حقیقت چیست و بروند عمل کنند، او هم عین حقیقت را به آنها می‌گفت. ولی اینها که می‌آیند از من سؤال می‌کنند قصدشان هدایت یافتن و عمل نیست، می‌خواهند ببینند از من چه می‌شنوند و بسا هست که هرچه از من می‌شنوند به این طرف و آن طرف بازگو می‌کنند و فتنه به پا می‌کنند. من ناچارم که با تقیه به آنها جواب بدهم. چون این حدیث متضمن تقیه از خود شیعه بود نه از مخالفین شیعه، فرصتی به دست آن مرحوم داد که درد دل خودشان را بگویند. گفتند: «تعجب ندارد، تقیه از خودمانی مهم‌تر و بالاتر است. من خودم در اول مرجعیت عامّه گمان می‌کردم از من استنباط است و از مردم عمل، هرچه من فتوا بدهم مردم عمل می‌کنند. ولی در جریان بعضی فتواها که برخلاف ذوق و سلیقه عوام بود، دیدم مطلب این طور نیست». ✍ استاد شهید مطهری، ده گفتار، ص۳۰۵-۳۰۴ °•°•🌺🍀•°•°🌷🌱•°•° ❇️ https://eitaa.com/usul121/1092
📌ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر و مصیبت سنگین پیام تسلیت در پی درگذشت حضرت آیت‌الله حاج شیخ محمد تقی بهجت در پی ارتحال عالم ربانی حضرت آیت‌الله بهجت، رهبر انقلاب اسلامی در پیامی فقدان این فقیه عالی‌قدر و عارف روشن ضمیر را ضایعه‌ای جبران‌ناپذیر خواندند و این مصیبت سنگین را به حضرت بقیةالله ارواحنا فداه، علما و مراجع عظام، خاندان و همه‌ی ارادتمندان آن بزرگوار تسلیت گفتند. متن پیام به این شرح است: بسم الله الرحمن الرحیم انالله و انا الیه راجعون با دریغ و افسوس فراوان خبر یافتیم که عالم ربانی، فقیه عالیقدر و عارف روشن ضمیر حضرت آیت‌الله آقای حاج شیخ محمدتقی بهجت قدس‌الله‌نفسه‌الزکیه دار فانی را وداع گفته و به جوار رحمت حق پیوسته است. برای اینجانب و همه‌ی ارادتمندان آن مرد بزرگ، این مصیبتی سنگین و ضایعه‌ای جبران ناپذیر است: ثلم فی‌الاسلام ثلمه لا یسد‌ها شیء. آن بزرگوار که از برجستگان مراجع تقلید معاصر به شمار می‌رفتند، معلم بزرگ اخلاق و عرفان و سرچشمه‌ی فیوضات معنوی بی‌پایان نیز بودند. دل نورانی و مصفای آن پارسای پرهیزگار، آیینه‌ی روشن و صیقل یافته‌ی الهام الهی، و کلام معطر او راهنمای اندیشه و عمل رهجویان و سالکان بود. اینجانب تسلیت صمیمانه‌ی خود را به پیشگاه حضرت بقیةالله ارواحنا فداه تقدیم می‌دارم و به حضرات علمای اعلام و مراجع عظام و شاگردان و ارادتمندان و مستفیضان از نَفَس گرم او و بویژه به خاندان مکرّم و آقازادگان ارجمند ایشان تسلیت عرض می‌کنم و برای خود و دیگر داغداران از خداوند متعال درخواست تسلا و برای روح مطهر آن بزرگوار طلب رحمت و مغفرت می‌کنم. والسلام علیه و رحمه الله سیدعلی خامنه‌ای ۲۷ اردیبهشت ۱۳۸۸ ۲۲ جمادی الاول ۱۴۳۰ °•°•🌺🍀•°•°🌷🌱•°•° ❇️ https://eitaa.com/usul121/1094
خدایا به حق امام رضا (علیه السلام) ملت ایران را دشمن شاد نکن.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 روضه خوان سیدالشهدا شهادتت مبارک. افتخار جمهوری اسلامی این است که رئیس جمهور شهیدش روضه خوان اباعبدالله بود.😭 یا حسین °•°•🌺🍀•°•°🌷🌱•°•° ❇️ https://eitaa.com/usul121/1096
شهدای خدمت