سنت و سیره علمای بزرگ این بوده که در نوروز می نشستند و کتابی می نوشتند در تفسیر یک آیه قرآن یا یک سوره و این را هدیه می بردند و به این می گفتند «نوروزیه».
🆔 @Ahmad_aabedi
#نوروز #نوروزیه
#جشن_مهرگان
#عید_نوروز
استاد احمد عابدی:
بسم الله الرحمن الرحیم
✅ قبلا عرض کرده بودم که اصل عید نوروز و آنچه در روایات هم آمده است، این اول فروردین نیست. آنچه در روایات می فرماید نوروز، اول مهر است که جشن مهرگان است نه جشن اول فروردین. در این باره کتاب خیلی زیاد است.
💠 زمان ائمه هم ایرانیها اول مهر را جشن می گرفته اند و ائمه علیهم السلام نوروز را فرموده اند اول مهر است.
✅ می دانید که اول مهر و اول فروردین خورشید روی دایره معدل النهار یا روی خط استوا می چرخد. یکی را اعتدال ربیعی و یکی را اعتدال خریفی می گویند. روز اعتدال را جشن می گرفته اند اما اعتدال ربیعی در اول بهار یا اعتدال خریفی در اول پاییز!؟
💠 قدما کتابهایی در اینباره نوشته اند که مثلا اول بهار بهتر است یا اول پاییز؟ میوه بهاری بهتر است یا میوه پاییزی؟ میوه بهاری خیار است و آلوچه که خیلی قشنگ و شاداب است ولی خاصیت ندارد.
میوه پاییزی انار و سیب و به و انگور است. به را وقتی نگاه می کنید در صورتش چروک خیلی زیاد است، رنگش هم پریده اما خاصیت خیلی دارد. میوه پاییزی قشنگ نیست ولی خاصیت خیلی دارد.
💠 گفته اند میوه بهاری مثل نوجوان است که زیباست اما عقل درست و حسابی ندارد، میوه پاییزی مثل پیرمرد است که کمرش خم شده است و صورتش چروک دارد اما عاقل است و تجربه خیلی دارد.
✅ ایرانیان باستان می گفته اند جشن مهرگان بگیریم چون پاییز بهتر از بهار است. بعضی هم گفته اند که هر کدام در جای خودش زیباست. و خیلی زیاد نیست که جشن مهرگان تبدیل شده است به اول فروردین.
💠 کتابهای خیلی زیادی هم درباره نوروز نوشته شده تحت عنوان «نوروزیه»، و معمولا این کتابهای نوروزیه بیشتر تفسیر قرآن بوده است. مثلا فلان عالم می خواست روز عید نوروز برود دیدن فلان آقا، می نشست کتاب می نوشت در تفسیر قرآن بعد آنرا برایش هدیه می برد و اسم کتاب را می گذاشت "نوروزیه"، و این کتابهای نوروزیه از این باب است. اینها مربوط به نوروز بوده اما نوروز اول مهر.
💠 الان هم که در هند نوروز را جشن می گیرند چون مقارن با عید غدیرِ سال اول بوده است. این مطلب را برای این گفتم که در این ایام همین سنت و سیره علمای بزرگ این بوده که در نوروز می نشستند و کتابی می نوشتند در تفسیر یک آیه قرآن یا یک سوره و این را هدیه می بردند و به این می گفتند «نوروزیه».
✅ ما هم بنشینیم همین کار را بکنیم یعنی در ایام نوروز اولا یک وقت خوبی بگذاریم روی قرآن مخصوصا که امسال با ماه رجب شروع می شود. کتابهای سیر و سلوک می گویند که سال سیر و سلوک با ماه رمضان شروع می شود، کتاب اقبال سید بن طاووس اگر دیده باشید همان ابتدای کتاب، اعمال شب اول ماه رمضان است و آخر کتاب اعمال ماه شعبان است یعنی سید بن طاووس می گوید این کتاب را در یک سالِ سیر و سلوک عمل کنیم که سال سیر و سلوک از رمضان شروع می شود.
💠 مرحوم شیخ عباس قمی رضوان الله علیه مفاتیح را با ماه رجب شروع کرده است در واقع در ذهن مبارک ایشان این بوده است که رجب و شعبان مقدمه ورود به رمضان است، یعنی این دو ماه را به عنوان مقدمهی ورود به رمضان قرار داده است.
💠 قبلا هم این را عرض کرده بودم آنقدر که دعا در ماه رجب از امام زمان علیه السلام نقل شده است در هیچ ماهی نیست حتی در ماه مبارک رمضان. معلوم می شود امام زمان سلام الله علیه به دعاهای ماه رجب اهتمام ویژه دارد.
💠 و عرض کردم که قرائت قرآن و مطالعه قرآن و تفسیر قرآن باید در برنامه کاری همه ما باشد و واقعا وقت خوبی روی قرآن و مطالعه قرآن و تحقیق در آیات شریفه قرآن بگذاریم.
#نوروز
#سیر_و_سلوک
#شعبان
#قرآن
#رمضان
#بهار
#پاییز
🆔 @Ahmad_aabedi
🌐 http://eitaa.com/joinchat/72613891C1fde7e4ca3
Noroz_94-12-25.MP3
4.18M
☀️ #درس_اخلاق #نوروز☀️
💥 #عید_نوروز _ 25-12-94
📚 نوروز (عید باستانی) چه روزی است؟
📚 اعتدال ربیعی یا اعتدال خریفی؟
📚 مباحق اخلاقی که باید مورد اهتمام باشند
🆔 @Ahmad_aabedi
بسم الله الرحمن الرحیم
ضمن تبریک پیشاپیش ماه مبارک رمضان و امید بهرهمندی همگان از برکات این ایام
و نیز تبریک پیشاپیش سال جدید
یادآوری میشود که بسیاری از بحثهای خاص حاج آقا که به صورت مقطعی ارائه شد در سایت زیر
http://www.hoseinm.ir/forum/index.php?board=9.0
بارگذاری شده است.
شاید این ایام تعطیلات فرصت مناسبی باشد برای کسانی که به برخی از این مباحث علاقمندند
عناوین برخی بحثهایی که به صورت جلسات متمادی ارائه شد و در آنجا بارگذاری شده:
▪️توحید صدوق (هم جلسات قدیمی مربوط به دهه۸۰ و هم جلسات بعدی)
▪️شرح انتقادی مقاله «در باب دلالت» راسل
▪️ شرح انتقادی مقاله «اندیشه» فرگه
▪️شرح مباحث باخدایی گام به گام
▪️نزاع نحو و نطق (شرح مناظره سیرافی و متی)
▪️نقد و بررسی مقاله «نقد برهان صدیقین علامه طباطبایی»
▪️ گفتگوهای «عرفان شیعی»
▪️و ...
همچنین تقریرهای بسیاری از مباحث در قالب مقالاتی در سایت زیر بارگذاری شده است:
https://almabahes.bahjat.ir/sharh/
(وقتی وارد صفحه مذکور شدید اگر تیک «شرح» فعال باشد تقریرات اخیر درس فقه و ... را می بینید، و اگر تیک مذکور را بردارید و تیک «مقالات» را فعال کنید مقالات تهیه شده از بحثهای ایشان میآید)
در این ایام شریف از همگان التماس دعا داریم
@almabahes
📚 کتاب ۳ جلدی «تبیین با نور قرآن»
🔸 تبیین در پرتوی ۳۰ آیه از ۳۰ جزء قرآن
💢 نویسنده: #حجت_الاسلام_راجی
ــــــــــــــــــــــــ
🔷 حال که رمضان ماه قرآن است و قرآن کتاب تبیین، و جهاد تبیین نیز فریضهای قطعی و فوری؛ بسیار مناسب است که در این ماه مباحث تبیینی از قرآن برای مردم بیان شود. در کتاب حاضر 30 موضوع تبیینی با الهام از 30 آیه از 30 جزء قرآن انتخاب شده که به صورت مختصر به برخی از مهمترین مسائل تبیینی اشاره میکند.
این کتاب در سه جلد به تعریف و لوازم تبیین و موضوعات نیازمند تبیین پرداخته است.
ـــــــــــــــــــــ
🔹 جهت دریافت فایل PDF به کانال سعداء مراجعه بفرمایید
💠 اندیشکده راهبردی #سعداء
🆔 @soada_ir
نقشه ذهنی کتاب( تبیین با نور قرآن).jpg
861.7K
🔰 نقشه ذهنی کتاب «تبیین با نور قرآن»
🔸 تبیین در پرتوی ۳۰ آیه از ۳۰ جزء قرآن
💢 اثر #حجت_الاسلام_راجی
💠 اندیشکده راهبردی #سعداء
🆔 @soada_ir
جلد اول کتاب ۳جلدی تبیین با نور قرآن.pdf
4.03M
📚 جلد اول کتاب ۳جلدی #تبیین_با_نور_قرآن
🔸 تبیین در پرتوی ۳۰ آیه از ۳۰ جزء قرآن
💢 اثر #حجت_الاسلام_راجی
💠 اندیشکده راهبردی #سعداء
🆔 @soada_ir
جلد دوم کتاب ۳جلدی تبیین با نور قرآن.pdf
3.99M
📚 جلد دوم کتاب ۳جلدی #تبیین_با_نور_قرآن
🔶 تبیین در پرتوی ۳۰ آیه از ۳۰ جزء قرآن
💢 اثر #حجت_الاسلام_راجی
💠 اندیشکده راهبردی #سعداء
🆔 @soada_ir
جلد سوم کتاب ۳جلدی تبیین با نور قرآن.pdf
3.71M
📚 جلد سوم کتاب ۳جلدی #تبیین_با_نور_قرآن
🔸 تبیین در پرتوی ۳۰ آیه از ۳۰ جزء قرآن
💢 اثر #حجت_الاسلام_راجی
💠 اندیشکده راهبردی #سعداء
🆔 @soada_ir
🌿 ••[ وجیزه ]••
🎙 درس #روش_مقاله_نویسی 👤 دکتر مجتبی رستمی کیا 📅 تاریخ: 1401/09/01 جلسه سوم مدرسه مصباح الهدی د
🚨اگر از من صاحب این کانال بخوان پنج تا صوت خوب معرفی کن
این صوت قطعاً و قطعا و قطعا جزء بهترین ها محسوب میشود
آینده پژوهی مسئله ایی است مغفول در حوزه های علمیه
گوش بفرمایید .....
@vajeazeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شادی روح علمای اسلام مخصوصا مرحوم علامه حسن زاده صلوات.
آگاهیهای مربوط به ادیان ایران باستان در قرآن کریم.mp3
34.92M
#فایل_صوتی
#سخنرانی
🔹 سی و نهمین نشست انجمن علمی ادیان و عرفان واحد علوم و تحقیقات
🔹 عنوان: «آگاهیهای مربوط به ادیان ایران باستان در قرآن کریم»
🔹 با حضور: دکتر احمد پاکتچی
🔹 زمان: پنجشنبه، ۲۹ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰
🆔 @OstadPakatchi
@vajeazeh
❓قبلا در شرح #نوظهورگرایی ضعیف (مثل ظهوریافتگی ویژگی سیالیت از اجتماع مولکولهای آب) و قوی (مثل ظهوریافتگی ویژگی #آگاهی از شلیک نورونها) آمد که ویژگی نوظهوریافته ضعیف را میتوان از ویژگیهای سطح پایینتر و از قوانین حاکم بر آن استنتاج کرد؛ مثلا سیالیت را میتوان براساس فاصله بین مولکولها و حرکات چرخشی و انتقالی آنها توضیح داد. اما در نوظهورگرایی قوی، ویژگی نوظهوریافته، قابل پیشبینی و تبیین بر اساس ویژگیهای سطح پایینتر و قوانین حاکم بر آن نیست.
❓براود – نوظهورگرای انگلیسی - «قانون فراطبقهای» را برای چنین موقعیتی پیشنهاد میدهد؛ قوانین نوظهوریافته که قابل انشقاق از قوانین و شرایط سطوح پایینتر نیستند. این قوانین، منحصر بفرد و واقعیتهایی پایهاند که تبیین نمیپذیرند. McLaughlin, 2008, "Emergence and Supervenience", pp.87-88.)
قوانین فراطبقهایِ براود از قوانین لازم برای تحقق ویژگیهای نوظهوریافته قوی است.
❓به اعتقاد برخی منتقدان مانند سیگر، نوظهوریافتگی قوی با اشکال ناسازگاری با #تمامیت_فیزیک مواجه است (Seager, 2012, Natural Fabrications, pp. 195-196). در نظر ایشان، نظریه T زمانی دارای تمامیت است که جامعیت، مانعیت و قدرتِ تجزیه داشته باشد. اگر Tجامعیت داشته باشد، هر هویتی در جهان دارای توصیفی نظری بر اساس T است و مقصود از مانعیت T اینست که هیچ هویت اضافه و غیرواقعی را به جهان نسبت ندهد. (ibid, p. 122)
❓بدین ترتیب اگر علم #فیزیک میخواهد نظریهای تمام نسبت به جهان ارائه کند، باید همه چیز در جهان دارای هویت فیزیکی بوده و یا توصیفی فیزیکی داشته باشد. همچنین مستلزم وجود هیچ چیز غیر فیزیکی برای جهان نباشد.
#نوظهورگرایی_قوی اما با جامعیت و مانعیت فیزیک (و در نتیجه با تمامیت فیزیک) در تضاد خواهد بود.
❓ولی یکی از مسائل مهم در اشکال فوق اینست که علم فعلی فیزیک نسبت به برخی پدیدههای مهم و مقبول، جامعیت ندارد. مثلاً فرضیاتی مانند #ماده_تاریک و #انرژی_تاریک – که به نحوی وسیع مورد قبول دانشمندان قرار گرفته - از مهمترین ابهامات فیزیک امروز است و قوانین فیزیک فعلی آنها را – که از اجزای جهان فیزیکی میشمارد – در بر نمیگیرد.
❓بنابراین مادام که تمامیت فیزیک نسبت به بخشهای مهمی از جهان شناخته شده، جاری نباشد (که در واقع به معنای عدم تمامیت فیزیک کنونی است)، به نظر نمیرسد نقض تمامیت فیزیک با موردی دیگر (مثلاً آگاهی نوظهوریافته) نیز در این حد باشد که یک نظریه را کنار بگذارد.
@PhilMind
=============
@vajeazeh
ماده و صورت ۱.mp3
23.28M
💭 ماده و صورت ۱
دیدگاه ارسطو، شیخ اشراق و ملاصدرا
برهان فصل و وصل یا فقدان و وجدان
👤 دکتر #عبدالله_فتحی
📚 #فلسفه_اسلامی | #تخصصی
📮 ایتا
@vajeazeh
ماده و صورت ۲.mp3
17.66M
✍ ماده و صورت ۲
نقد آیت الله مصباح به ارسطو
👤 دکتر #عبدالله_فتحی
📚 #فلسفه_اسلامی | #تخصصی
📮 ایتا
@vajeazeh
درس مهدویت استاد نجم الدین طبسی سال ۹۱-۹۰
با موضوع : «روایات یأجوج و مأجوج، روایات ندای آسمانی ، روایات دابة الارض، سفیانی و شعیب بن صالح»👈
http://www.eshia.ir/Feqh/Archive/Tabasi/Mahdaviat/90/
________
@vajeazeh
🔰خانه علم و مهارت طه برگزار میکند:
📚 تدریس کتاب موافقت معنایی
💠 اثر استاد: دکتر علیرضا قائمینیا
💠 مدرس دوره: دکتر رستمیکیا
❇️ در این دوره سعی خواهد شد با تدریس کتاب موافقت معنایی، با زبانی روان برای طلاب و دانشجویان و علاقمندان دستاوردهای زبان شناسی ساختارگرا، زایشی، نقش_گرا و شناختی در مطالعات قرآن کریم تبیین گردد.
📅 زمان برگزاری: ۶ فروردین ۱۴۰۱
📌 دوره به صورت آفلاین ( ارائه صوت و متن) برگزار میشود.
🔹مدت دوره: ۲۰ جلسه
❌ دوره به صورت رایگان برگزار میگردد
لینک ثبت نام:
https://app.epoll.pro/e/ثبت-نام-کلاس-موافقت-معنایی/MDQyNjY5
📞 جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۰۹۹۰۱۶۷۶۵۴۵ تماس حاصل فرمائید.
#خانه_علم_و_مهارت_طه
چشم انداز آفاق اندیشه
https://eitaa.com/joinchat/3280928965C37d1129dcb
🌿 ••[ وجیزه ]••
🔰خانه علم و مهارت طه برگزار میکند: 📚 تدریس کتاب موافقت معنایی 💠 اثر استاد: دکتر علیرضا قائمینیا
کتاب #موافقت_معنایی اثر شایسته تحسین امسال شده
همان طور که قبلا توی کانال اشاره شد
برخی ها معتقدند این کتاب انقلابی در ساحت علوم حدیثی خواهد بود
دوستانی که مشتاق علوم حدیث به سبک مباحث روز هستند از دست ندهند
@vajeazeh
14011222.mp3
25.37M
🔴سلسله نشست های نسبت علم با الهیات و فلسفه
🔺نشست اول: بررسی نسبت مبانی فلسفی علم جدید با الهیات اسلامی
🎙با حضور:
#استادعبدالرسولعبودیت
#دکترامیداخواناشرفیه
✍️دبیرجلسه:
#دکترسیدفخرالدینطباطبایی
📅زمان: یکشنبه ۱۴۰۱/۱۲/22
💠مجری:کمیته مقابله با الحاد دفتر تبلیغات اسلامی با همکاری موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) و نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ها و پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
@vajeazeh
🔰 درس فلسفه حجاب
▫️به اطلاع سروران گرامی میرساند درس فلسفه حجاب حضرت آیتالله یزدانپناه در ماه مبارک رمضان برگزار میگردد.
▫️در این درس حضرت استاد به بررسی و تفسیر آیات پیرامون مسئله حجاب میپردازند.
🕟 زمان: شنبه تا پنجشنبه، از ساعت ۱۶:۳۰ تا ۱۷:۱۵
🕌 مکان: شهر آمل، مسجد چهارده معصوم علیهم السلام
📱پخش زنده از کانال سلوک و عرفان در عمل در پیامرسان ایتا به آدرس:
@solookvaerfandaramal
#رمضان_1444
#استاد_یزدان_پناه
💢 مؤسسه آموزشی پژوهشی نفحات
https://eitaa.com/nafahat_eri
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حجت اسلام و مسلمین
سلام و درود خدا بر تو
@vajeazeh
120111_007.MP3
35.81M
🎙 #گزارش_صوتی
🔰 سلسله نشست های "بررسی فقهی وظایف حکومت اسلامی نسبت به وضعیت پوشش در جامعه"
🔺 جلسه سوم: بررسی شرایط حق الزام حجاب از سوی حاکمیت با رویکرد تفسیر تنزیلی
💬 با ارائه نظریه توسط استاد ارجمند؛ حجة الاسلام و المسلمین دکتر عبدالکریم بهجت پور زیدعزه
📚 نویسنده کتاب «سیر فرهنگ سازی پوشش اسلامی با رویکرد تفسیر تنزیلی»
💬 با نقد استاد ارجمند؛ حجة الاسلام و المسلمین دکتر خالد غفوری الحسنی زیدعزه
@banooyeab
_-_-_-_-_-_-_-_-_
@vajeazeh
سوره احزاب و جنگ ترکیبی.mp3
12.29M
نقد و بررسی علمی ارائه جناب آقای حجه الاسلام و المسلمین دکتر بهجت پور در خصوص «لوازم و اقتضائات امر به معروف در خصوص حجاب» بر اساس رویکرد قرآن تنزیلی
جناب آقای حجه الاسلام و المسلمین مصطفی سلیمانیان
@banooyeab
-_-_-_-_-_-_-_-_-_
@vajeazeh
📝#سلسله_جلسات_مصباح_اندیشه| گزارشی از جلسه اول با موضوع «قرآن و سلوک معنوی»
◽️استاد در این جلسه متناسب با سوالاتی که در مورد موضوع جلسه مطرح شد ضمن اشاره به اینکه هویت کانال المرسلات با #اعلام_اربعه (حضرت امام و علامه طباطبایی و شهید مطهری و حضرت اقا) گره خورده است کلام خود را با ارجاع به بیانات مرحوم امام در حدیث 29 چهل حدیث و کلمات مرحوم علامه ذیل تفسیر سوره حمد و تفسیر آیه «علیکم انفسکم لا یضرکم من ضل اذا اهتدیتم» و نیز کلمات میرزا جواد آقا ملکی تبریزی در کتاب شریف «لقاءالله» آغاز کردند
◽️استاد در پاسخ به چیستی سلوک و جایگاه آن در شریعت، فرمودند:
◽️مرحوم علامه در المیزان توضیح میدهند که سلوک الی الله یک حقیقت موجود است نه اینکه چیزی باشد که باید محقق شود. اساسا زبان قرآن این است که « ما به سمت خدا می رویم نه اینکه باید برویم» این معنای «الیّ مرجعکم» و «انا الیه راجعون» است و اینجا است که لقاءالله معنای دقیقی پیدا میکند
◽️استاد در ادامه فرمودند:
◽️نظام عالم برای انسان مثل پله برقی است یعنی تنها موجود این عالم که می تواند روی این پله برقی قرار بگیرد اما در حالی که پله برقی به سمت مبدأ عالم حرکت میکند او بر خلاف جهت این پله برقی حرکت کند انسان است.
◽️لهذا سیر و سلوک یعنی #زیبا_سازی_اختیاری نسبت به مسیر بازگشت به خدای متعال است. یعنی انسان به هر حال تکوینا به سمت خدای خود بازگشت میکند اما سیر و سلوک یعنی نحوه و چگونگی بازگشت را به احسن وجه قرار دهد.
◽️استاد در ادامه برای تبیین بیشتر معنای سلوک فرمودند:
◽️علامه طباطبایی می فرمایند قرآن ولایت را یک مقام می داند (و جعلنا منهم أئمه یهدون بأمرنا) یعنی ولی، هادی قافله بشریت به سمت خدای متعال است پس سلوک بدون تبعیت از شریعت معنا ندارد زیرا سلوک غیر از متافیزیک است
◽️به عبارت دیگر سلوک در مسیر قربت و تقرب الی الله است و این غیر از قدرت های تکوینی است که اشخاص با ریاضت های غیر شرعی به دست می آورند. این قدرت های تکوینی لزوما هیچ ملازمه ای با سلوک ندارند و البته لازمه سلوک حقیقی انجام واجب و ترک حرام است که مرز انسانیت و حیوانیت میباشد.
◽️در ادامه استاد به اهمیت و جایگاه والای قرآن در مسیر سلوکی انسان پرداختند و فرمودند:
◽️قرآن حبل الله است یعنی قرآن یک حقیقت آویخته است نه انداخته لذا است که می توان به آن تمسک کرد و بالا رفت به همین خاطر قرآن در وصف خود می فرماید «انا انزلنا قرآن عربیا لعلکم تعقلون و انه فی ام الکتاب لدینا لعلی حکیم» که حقیقت قرآن در بالاترین مقام این عالم یعنی مقام عندنا و لدینا است که بالاتر از عرش قرار دارد
◽️کما اینکه انسان کامل هم مانند قرآن یک حقیقت در این عالم است «لی مع الله حالات لا یسعها ملک مقرب و لا نبی مرسل» «سبحنا سبحت الملائکه» «اول ما خلق الله نوری» «فجعلکم بعرشیه محدقین» یعنی حقیقت انسان کامل سایه افکن بر عرش است یعنی در مقام عندنا قرار دارد کما اینکه در روایت دارد که مراد از بیوت در جمله «فجعلکم فی بیوت أذن الله أن ترفع و یذکر فیها اسمه» جسم اهل بیت عصمت است.
◽️استاد در ادامه فرمودند:
◽️هر کسی در مسیر تقرب الی الله و سلوک الهی به جائی رسیده است از توسل به حضرت حجت، قرآن و اسماء الهی بهره برده است. اساسا شرط لازم سلوک معنوی توسل به حضرت حجت عجل الله تعالی است.
◽️اما در بیان سالکین این طریق گاها دیده میشود که غلبه دستورات به سمت قرآن یا اسماء الهی یا توسل است مثلا ملامحمدتقی مجلسی از بزرگانی است که غلبه سیر او با قرآن است کما اینکه از بیاناتشان در کتاب لوامع صاحبقرانی ایشان (شرح من لایحضره الفقیه) مشاهده میشود.
🔰احسان چینی پرداز
🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد👇
https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b