eitaa logo
🌿 ••[ وجیزه ]••
531 دنبال‌کننده
382 عکس
166 ویدیو
405 فایل
﴿بسم الله الرحمن الرحیم و به نستعین...﴾ 🌿••[السلام علی المهدی و آبائه]•• ارتباط با ادمین: @eshragh133 🌿··کانال دیگه‌ی ما ...'' https://eitaa.com/hoomas
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹سمت مشهد... غم‌های زمانه‌ام که بی‌حد باشد یا آب و هوای دل من بد باشد در تق‌تق این قطار، حل خواهد شد وقتی حرکت به سمت مشهد باشد @vajeazeh
اینم شعر اصلی جناب آقای برقعی ای راهب کلیسا دیگر مزن به ناقوس خاموش کن صدا را، نقاره می‌زند طوس آیا مسیح ایران کم داده مرده را جان جانی دوباره بردار با ما بیا به پابوس آن‌جا که خادمینش از روی زايرینش گرد سفر بگیرند با بال ناز طاووس خورشید آسمان‌ها در پیش گنبد او رنگی ندارد آری چیزی شبیه فانوس رویای ناتمامم ساعات در حرم بود باقی عمر اما افسوس بود و کابوس وقتی رسیدی آن‌جا در آن حریم زیبا زانو بزن به پای بیدار خفته در طوس... @vajeazeh
استاد سید احمد غفاری قره باغ.mp3
32.45M
💠نشست "امتداد حکمت صدرایی در مسائل اجتماعی" 🎙حجةالاسلام‌والمسلمین غفاری قره‌باغ (عضو هیئت علمی مؤسسه حکمت و فلسفه ایران) ❇️ مدرسه علمیه تخصصی علوم عقلی عباسقلی خان؛ همایش بزرگداشت صدرالمتألهین محمدبن ابراهیم قوام شیرازی 🔊رسانه علوم انسانی اسلامی 🆔https://eitaa.com/joinchat/1640431707C83fef8f05c
البلغة في الحکمة تألیفِ عبدالقادربن حمزة‌بن یاقوت أهری، درگذشتۀ سال ۶۵۷ هجری قمری، کتابی است در حوزۀ حکمت اسلامی- ایرانی. و مشتمل بر امهات مسائل حکمی. که در آن هم از روش تعقلی و استدلالی استفاده شده است و هم در جای‌جایِ مباحث به آیات بیّنات قرآنی و احادیث نبوی و مرویات صحابه و تابعان استناد شده است و هم به مواجید و دریافت‌های عرفانیِ عرفا و اهل شهود ارجاع داده شده است. به تعبیری، می‌توان گفت که در این کتاب، سه ساحتِ عقل و شهود و نقل با یکدیگر تلاقی می‌کنند و مباحث کتاب براساسِ این تلاقی و تلقی شکل می‌گیرند. نویسندهْ کتابِ خود را به دو فن تقسیم کرده است: فنِ نخست به بحث دربارۀ ماهیت عالم و اقسام و اعراضِ آن می‌پردازد و فنِ دوم به بحث دربارۀ سببِ وجود عالم و صفات ذات و فعل او. هر فن نیز خود به دو قطبِ شمالی و جنوبی تقسیم می شود. قطبِ شمالیِ فنِ اول، خود دو باب دارد که بابِ نخست دربارۀ عنصریات است و بابِ دوم دربارۀ فلکیات. قطبِ جنوبیِ فنِ اول هم دربارۀ امور روحانی یا عالم غیب و ملکوت که آن نیز خود دو باب دارد: بابِ نخست دربارۀ نفوس سفلی و بابِ دوم دربارۀ نفوس عالیه است. فنِ دوم هم مشتمل بر دو قطب است که قطب اولِ آن دربارۀ مبدأ مطلق و مشتمل بر چهار اصل درباۀ ذات و صفات و افعال و اسماء الهی است و قطب دوم دربارۀ معاد. در این قطب، دربارۀ دو معادِ روحانی و جسمانی و مسائل مربوط به نفس و قدرت‌ها و قوای خارق‌العادۀ آن، و از وحی و نبوت و معجزه و کرامت و حقیقتِ بهشت و جهنم بحث می‌شود و از جهت اشتمال بر مسائلی دربابِ نفس‌شناسی و وحی‌شناسی و مباحث مرتبط با آنها اهمیت دارد. کتاب با ذیلی دربابِ انواع معقولات و روش‌های عامِ کسب مجهولات از معلومات و نیز بحثی دربارۀ ریاضت و مجاهدت پایان می‌یابد. نکتۀ مهم آن است که این کتاب از منابع و مراجع ملاصدرا در تبیین برخی مباحث فلسفی و تفسیری است و در موارد متعددی از آن مطالبی مستقیماً اخذ یا نقل به مضمون شده است ولی در هیچ‌یک از آثارِ وی نامی از این اثر و نویسندۀ آن نیامده است. بیشترین منقولاتِ ملاصدرا از این کتاب در مفاتیح‌الغیب است. پیشتر، این کتاب با عنوانِ الأقطاب القطبیة به‌وسیلۀ استاد مرحوم محمدتقی دانش‌پژوه تصحیح و منتشر شده است. تصحیحِ فعلی برمبنای چهار نسخۀ خطیِ موجود از کتاب در کتابخانه‌های مختلف انجام شده است و مصحح کوشیده است مآخذ و منابعِ مطالب منقول در آن را بازیابی کند و با افزودن یادداشت‌هایی توضیحی در رفع برخی ابهامات و مشکلاتِ آن بکوشد. https://eitaa.com/hekmatfalsafe
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماشاءالله ،لا حول و لا قوه الا بالله العلی العظیم خورشید ما در مقابل ستاره ی stephenson 2-18 شعاع این ستاره حدود 2150 برابر خورشید است و حجم آن 10 میلیارد برابر خورشید. حقیقتا ما کجای عالمیم ... ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌@vajeazeh
تاریخ مشهور اصالت وجود.هما رنجبر.pdf
387.3K
✅تاریخ مشهور اصالت وجود 🖋️سرکار خانم دکتر هما رنجبر @shatahiat @vajeazeh
OstadAbedi_Aklag_14020310.mp3
4.24M
فایل صوتی بیانات اخلاقی استاد احمد عابدی در پایان درس خارج فقه و اصول سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ 🔸 ضروری ترین بحث برای جامعه امروز 🔹 اهمیت مطالعه کتب اخلاقی 🔸 بردباری، حلم، ایثار و گذشت از بایسته های زندگی 🔹 احترام به مردم 🔸 اهمیت مطالعه، انس با کتاب و تبلیغ __________________ بعد از جلسه درس خارج فقه، چهارشنبه ۱۰ خردادماه ۱۴۰۲، حرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها 🆔 @ahmad_aabedi
کم حجم مساله یابی.mp3
32.29M
عرصه‌های مسئله‌یابی و پژوهش در احادیث اعتقادی ــــــــــــــــــــ کانال پژوهش‌یار؛ @Pajouheshyar با کانال،در ثواب فعالیت‌های آن باشید.
هدایت شده از استاد حسین بغدادی
نشست استاد بغدادی سه شنبه 14020309.MP3
28.85M
جلسه اول؛ فقه تمدن ساز؛ چیستی و چرایی، 14020309 🔰 جلسه دوم نیز در هفته جاری برگذار و اطلاع رسانی خواهد شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر می‌خواهید این همه خون‌های پاکی که برای برپاییِ این نظام الهی ریخته شده دوام پیداکند، از پیش‌دبستانی باید کار کنید. وقتی تبلیغ می‌روید، همین‌ها را پیداکنید برای اینها برنامه بگذارید. «سلام فرمانده» به همه دارد پیام می‌دهد که روی این نسل کار کنید. بنظر میرسد پرسود ترین کار تبلیغی در این روزگاری که اوضاعش چنان در و بهم شده که انسان گیج میشود کدام را باید اول درست کند کدام را دوم ، کار روی کودکان و نوجوانان است چون فطرتشان آنقدر دست نخورده که نشود کاری کرد، یاد دادن توحید با زبان ساده در این سن و سال ، کاری بس آسانتر است از گفتن توحید فلسفی و عرفانی به فردی که سالها درس خوانده و هزاران شبهه بی ربط و با ربط در ذهنش حک شده و منیتش از ماهیتش پیشی گرفته ... منظورم از توحید همانی نیست که از کلاس اول به ما می گفتند ، توحید یعنی خدا یکیه نه دوتا بنظرم گوش کردن به این صوت استاد وکیلی ( حفظه الله تعالی)برای همه مربیان بس راه گشا خواهد بود.... @vajeazeh
نشست با فعالان تربیتی. استاد وکیلی.mp3
30.99M
◽️اصول کلی تعلیم و تربیت در نگاه مکتب قرآن و اهل بیت علیهم‌السّلام ◽️معنای تربیت در متون دینی ◽️راه‌های ایجاد تغییر هدفمند و پایدار مثبت، در متربی ◽️اهمیت هدف در نظام تربیتی اسلام 🎙بیانات حضرت استاد وکیلی در جمع فعالان حوزه تربیت ☑️ @ostad_vakili | towhid.org
26.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎖دیوید چالمرز در این گفتگو👆(پاییز ۱۴۰۱) درباره و تبعات نظری آن صحبت می‌کند. 🎖او درباره آزمون دو شقه کردن مغز و عدم دسترسی حالات ذهنی مربوط به نیمکره راست مغز به حالات مربوط به نیمکره چپ و بالعکس، تفکیک جالبی بر اساس تمایز مشهور از مطرح می‌کند: تفکیک وحدت پدیداری از وحدت دسترسی. پاسخی که سعی دارد همچنان وحدت پدیداری آگاهی را محفوظ بدارد. 🎖اما نکته عجیب آنجاست که وحدت آگاهی را به تئوری گره می‌زند و توضیح نمی‌دهد چرا وحدت آگاهی نمی‌تواند با سایر نظریات سازگار باشد؟ 🎖او همچنین فاعلان تجربه را نیز براساس وحدت آگاهی، ویژگی‌های بنیادین جهان معرفی می‌کند. ولی در این‌جا هم اشاره‌ای به (combination problem) ندارد که اگر به ازای هر ذره، یک فاعل بنیادین تجربه وجود داشته باشد، چطور این‌همه فاعلان بی‌شمار در قالب یک فاعل و سوبژه واحد در می‌آیند و ما یک خود و فاعل واحد از تجربیات‌مان را ادراک می‌کنیم؟ @PhilMind
بررسی تطبیقی دیدگاه «استمرار روانی» و «جوهر غیرفیزیکی» در باب این‌همانی شخصی.pdf
344.7K
📘بخوانید | مقاله علمی "بررسی تطبیقی دیدگاه «استمرار روانی» و «جوهر غیرفیزیکی» در باب این‌همانی شخصی" نوع مقاله : علمی - پژوهشی نویسنده: صفدر الهی راد | عضو هیئت علمی مؤسسه آموزشى و پژوهشى امام خمینى (ره) مجله: دو فصلنامۀ علمی | پژوهشهای هستی‌شناختی | سال یازدهم، شمارۀ 22 پاییز و زمستان 1401 | ص 563-588. چکیده مقاله مسئولیت‌پذیری حقوقی و اخلاقی و همچنین جاودانگی انسان در حیات پس از مرگ و معقولیت آن مبتنی بر پذیرش «این‌همانی شخصی» است. با توجه به وجود تغییرات گوناگون در انسان، در صورتی می‌توان این­همانی شخصی» را پذیرفت که به لحاظ هستی­شناختی، حقیقتی ثابت در طول زمان را بتوان در انسان کشف کرد. از این رو، پرسش مهم از این قرار است که با توجه به وجود تغییرات گسترده در طول حیات انسان، چه ملاکی برای هویت شخصی قابل پذیرش است؟ دیدگاه­ای گوناگونی در باب ملاک«این‌همانی» وجود دارد. مقالۀ حاضر با روش تحیلی-انتقادی به تبیین و بررسی تطبیقی دو دیدگاه مهم در در باب این‌همانی، یعنی «استمرار روانی» یا «این‌همانی عرضی» و دیدگاه «جوهر غیرفیزیکی» می­پردازد. توجه به چالش های مهم هر یک از این دو دیدگاه مورد توجه جدی نوشتار حاضر خواهد بود. از آنجا که دیدگاه جناب ملاصدرا ملاک دقیقی برای این‌همانی جوهری ارائه می‌کند و هم مشکلات دیدگاه‌هایی همانند استمرار فیزیکی (به‌ویژه عرض‌پنداری من) را ندارد، با حل چالش جمع میان «این­همانی» و «حرکت جوهری نفس»، این‌همانی جوهری غیرفیزیکی دیدگاه برگزیدۀ این مقاله به حساب می‌آید. @vajeazeh
نشست 10 - تبیین فنون مطالعه و برنامه ریزی در ایام امتحانی.mp3
32.62M
نشست علمی با موضوع «تبیین فنون برنامه‌ریزی و مطالعه در ایام امتحانی» ــــــــــــــــــــ کانال پژوهش‌یار؛ @Pajouheshyar با کانال،در ثواب فعالیت‌های آن باشید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 آن‌ها از آدم می‌ترسند! • معرفی کنید اسلام را به مردم که این بچه های ما گمان نکنند که خب این یک آخوند پوسیده ایی است که آن جا ( در نجف) دارد برای خودش چه میکند برای خودش احکام حیض و نفاس می خواند، این چکار دارد با سیاست ، باید دیانت از سیاست جدا باشد این ها را بی دین ها می گویند! - جلسات درس ولایت فقیه- ۱۳۸۹ ه.ق • سیمافکر ❞ زندگی برای علوم انسانی ❝ ༺ https://eitaa.com/joinchat/2795962370C57415e19ef
فلسفه شناخت و برهان وجوب و امکان استانبول .mp3
16.07M
بشنوید 🎙سخنرانی استاد خسروپناه با موضوع: سخنرانی: فلسفه شناخت و برهان وجوب و امکان در دانشگاه آجی بادام استانبول بنیاد علم، فلسفه و دین ۱۴ خرداد ۱۴۰۲ @vajeazeh
📙 شماره ۱۰۷ فصلنامه علمی پژوهشی توسط پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد. 📚 برای مشاهده مقالات نشریه کلیک کنید: qabasat.iict.ac.ir/issue_48465_48466.html @vajeazeh
402-02-18 بیان تجربیات استاد قیس عطار.mp3
6.97M
💢صوت کامل دومین نشست از سلسله نشست‌های بیان تجربیات پژوهشی 💢 با ارائه حجت‌الاسلام والمسلمین استاد قیس بهجت العطار 💢 مصحح متون، نویسنده و پژوهشگر، ادیب، شاعر و تراجم‌نگار ♦زمان: ۴۰۲/۰۲/۱۸ ♦مکان: مدرسه علمیه سلیمانیه @vajeazeh
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌صوت کامل اولین نشست از سلسله نشست‌های بیان تجربیات پژوهشی ♦️با ارائه استاد حجت الاسلام والمسلمین محمد حسن ربانی بیرجندی ♦️استاد دروس خارج حوزه علمیه خراسان عضو هیئت علمی مرکز تخصصی آخوند خراسانی ♦️ زمان: ۲۷ بهمن ۱۴۰۱ ♦️مکان: مدرسه علمیه سلیمانیه @vajeazeh
220709_0357.mp3
9.23M
بحثی درباب فقه الاخلاق استاد حسینی نسب ( حفظه الله تعالی) @vajeazeh
905483b721e03ebdb6a9deabf2e38f2b.mp3
30.85M
« نشاط علمی فراگیر با تدریس روشمند » حجةالإسلام و المسلمین جناب آقای واسطی ــــــــــــــــــــ کانال پژوهش‌یار؛ @Pajouheshyar با کانال،در ثواب فعالیت‌های آن باشید.
آگاهی مستقیم راسل.mp3
15.55M
🔍 نظریه آگاهی مستقیم راسل اختلاف مهمی بین فلاسفه تحلیلی در آموزه دلالت و آموزه صدق وجود دارد گروهی مثل فرگه معتقدند دلالت از طریق صدق و با واسطه‌گری مفاهیم رخ می‌دهد. اما دسته‌ای دیگر مثل راسل معتقد به تفاوت آن‌ها شده و دیدگاه مشاهده مستقیم را مطرح می‌سازد. 👤 دکتر 📚 | 📮 ایتا | تلگرام | اینستاگرام | آپارات