eitaa logo
والعادیات
138 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
92 ویدیو
3 فایل
حرف‌هایی هست که گفته نمی‌شود و کم‌کم حرف‌های دیگرانی جایگزین می‌شود که صدای بلندتری دارند، رسانه دارند، پول، قدرت، و البته وقاحت وآنقدر می‌گویند که جای خوب و بد برای‌مان عوض می‌شود و ما میلیمتربه‌میلیمتر، کیلومترها عوض می‌شویم، بی‌آنکه بفهمیم @salam3one3
مشاهده در ایتا
دانلود
بعضی‌ها چسبیده‌اند به فضای مجازی -توئیتر و مانند اینها- برای اینکه پیام‌هایشان را برسانند، این فایده ندارد؛ تخاطب واقعی لازم است، میزگرد لازم است، سخنرانی لازم است، نشریّه لازم است، بحثهای دونفره و سه‌نفره لازم است، جلسات تحلیل لازم است؛ این‌جور با مخاطبینتان بنشینید؛ و مانند این کارها. رهبر معظم انقلاب ۱۷ خرداد ۹۶ دیدار با جمعی از دانشجویان @valaadiyat
🔸 آسوده بخواب ۱. با «نرم‌افزارها و پلتفرم‌ها»یشان آنها را ترور شخصیت می‌کنند، و ارزش و بزرگی کارشان را در مقابل لبخند ذلت چهارنفر غربگدا به هیچ می‌رسانند. و آنها را تا مرز خانه‌نشینی پیش می‌برند. ۲. از بستر «نرم‌افزارها و پلتفرم‌ها»یشان، علنا برای جذب جاسوس علیه آنها استفاده می‌کنند. ۳. با کمک همان جاسوس‌ها و «نرم‌افزار‌ها و پلتفرم‌ها»، آنها را رهگیری و ترور فیزیکی می‌کنند. ۴. بعد از ترور، جلوی روشنگری درباره آنها و شهادتشان را در «نرم‌افزارها و پلتفرم‌ها»یشان می‌گیرند. ۵. و در نهایت با همان «نرم‌افزار‌ها و پلتفرم‌ها»، همزمان، شخصیت آنها را تحریف، و اذهان را از دلیل ترور، و قاتلشان منحرف می‌کنند. حالا هی توئیت کنیم و پست بگذاریم و ترندهایمان را در گینس ثبت کنیم. خسته نباشی دلاور! برای ترور بعدی بیشتر هماهنگ باشیم، ان شاءالله رکوردها را جابجا کنیم! توئیتر و تلگرام و اینستاگرام که هستند، ما هم که هستیم در صحنه! فقط اگر می‌دانستیم نفر بعدی کیست، وقت بیشتری داشتیم، می‌شد پست‌های تاثیرگذارتری آماده کنیم! ای شهید! ای آنکه بر کرانه ازلی و ابدی وجود برنشسته‌ای.. آسوده بخواب که ما بیداریم! @valaadiyat
🔸 لولوی تحجر 🔹 چند نفر در اطرافیان خود می‌شناسید که از موسیقی گریزانند، و یا موسیقی را کلا حرام می‌دانند؟ در مقابل، چند نفر را می‌شناسید که در مقابل هر نوع موسیقی که از هر منبعی در اطرافشان پخش شود، هیچ واکنشی از جنس مقاومت بروز نمی‌دهند؟ 🔹 چند نفر می‌شناسید که استفاده از تکنولوژی و هر نوع مظاهر آن مانند اینترنت و شبکه‌های اجتماعی مجازی یا موبایل و.. را خلاف شرع یا حداقل نادرست بدانند؟ در مقابل، چند نفر می‌شناسید که استفاده ایشان از اینترنت، به لحاظ کمی دچار زیاده‌روی، و به لحاظ کیفی دچار انحراف است؟ 🔹 چند نفر می‌شناسید که آقایانی که محاسنشان را از ته می‌تراشند یا خانم‌هایی که چادر نمی‌پوشند را تکفیر می‌کنند؟ و در مقابل، چند نفر می‌شناسید که حدود شرعی را در ظواهر و پوشش‌ها و مناسبات اجتماعی از جمله نگاه، رعایت نمی‌کنند؟ 🔹 مشکلی که امروز در جامعه با آن مواجه هستیم، نگاه افراطی و خشن به مقوله حجاب و حضور اجتماعی زنان است، یا ولنگاری و بی‌بندوباری در مقوله حجاب و حضور بی ضابطه زنان در جامعه؟ 🔹 آنچه که در گروه اول هر بند گفته شد، تصویری است که معمولاً در رسانه‌ها و اقوال مختلف و عرف جامعه، از افراد خشک مذهب و افراطی و رفتارهای آنها مطرح است. البته تعریف تحجر، با چیزهایی که امروز در عرف جامعه مطرح است، تفاوت دارد، اما آنچه امروز به عنوان تحجر معرفی، و در میان مردم شناخته می‌شود به این تعاریف نزدیک است. 🔹 اکنون با این تعاریف، به نظر شما نسبت افراد خشک مذهب، به افراد شل مذهب! و بی‌بندوبار، در جامعه چقدر است؟ یک به صد؟ یک به هزار؟ یک به ده هزار؟ قطعاً یک به خیلی! 🔹 این که جریان غرب‌گرا تلاش می‌کند با بزرگنمایی مسئله تحجر در جامعه، اذهان را از بسط و ترویج روزافزون لیبرالیسم و اباحه گری منحرف کند، و پروژه نابودی ارزش‌ها در جامعه را جلو ببرد، مسئله عجیبی نیست، مشکل اینجاست که این مسئله حتی به ادبیات رایج بین مذهبی‌ها تبدیل شده‌است. و مثلا حتی یکی مثل ده‌نمکی هم وقتی فیلمی مثل اخراجی‌ها می‌سازد، دو تا از شخصیت‌های اصلی فیلم (حاجی گرینوف، و پسر میرزا) به خاطر تحجرشان مورد طعن و تمسخر هستند، در حالی که هیچ کنایه‌ای به تفکر لیبرالیسم و اباحه گری در فیلم دیده نمی‌شود. همین خط در اغلب فیلم‌های سینمایی و خیلی از تریبون‌های رسانه‌ای مذهبی وجود دارد. 🔹 و این ادبیات، نقل محافل مذهبی هاست. مثلا اگر کسی به موسیقی روی خوش نشان ندهد، بلافاصله به او انگ تحجر می‌زنند. یا مثلاً اگر خانمی چادری، رو بگیرد و در پوشش از رنگ و لعاب استفاده نکند، او را خشک مذهب و امل خطاب می‌کنند. یا اگر کسی بگوید که من از فلان شبکه‌های اجتماعی مجازی استفاده نمی‌کنم، قبل از اینکه دلایلش را بشنوند، او را به تمسخر می‌گیرند و مخالف تکنولوژی!! و عصر حجری می‌خوانند، گویی قبل از ظهور شبکه‌های اجتماعی، همه مردم با کبوتر و چاپار! پیام‌هایشان را منتقل می‌کرده‌اند! 🔹 در مسئله اخیر، قشر مذهبی فعال در شبکه‌های اجتماعی خارجی، خصوصاً در بسیاری موارد، عقب‌نشینی ها و شکست‌های روزافزون فرهنگی در شبکه‌های اجتماعی خارجی، و اوضاع فاجعه‌بار حاکم بر این فضاها را، نتیجه کم‌کاری آن مذهبی‌هایی می‌داند که در این فضاها فعالیت نمی‌کنند، و آنها را با بدترین الفاظ مورد عتاب قرار می‌دهد و متهم به تحجر و خشک مغزی می‌کند. در حالی که تعداد مذهبی‌های فعالی که در شبکه‌های اجتماعی خارجی فعالیت نمی‌کنند، بسیار بسیار اندک، و در مقایسه با تعداد مذهبی‌ها و شخصیت‌های موثر و نهادهای مذهبی فعال در این شبکه‌ها، قابل چشم‌پوشی است. و اضافه شدن یا نشدن این گروه اندک به آن خیل کثیر، لااقل روی کاغذ، تغییری در معادلات آن فضاها ایجاد نمی‌کند. 🔹 واقعیتی که امروز دیده می‌شود، به نوعی برعکس آن چیزی است که عموماً ترویج می‌شود، یعنی آن گروه مذهبی که گروه دیگر را به تحجر در برخی موارد گفته شده متهم می‌کند، کار خودش از انفعال و وادادگی و «خوش‌آمد» در برابر «هر چه پیش آمد»، گذشته، و عملاً به نوعی تحجر و دگماتیسم در همین خوش‌آمدگویی ها مبتلا شده، و هر اندیشه‌ای خلاف خود (یا به عبارتی خلاف عرف جامعه) را پیش از بحث و شنیدن استدلال طرف مقابل، به خشک مغزی و تحجر متهم می‌کند. 🔹 باید اذعان کرد که غرب در تحمیل ادبیات برچسب‌زنی و متحجرپنداری، بسیار موفق بوده‌است. پیش‌تر، این سبک برخورد، در میان عوام جامعه دیده می‌شد، اما امروز این رفتار به بسیاری از گروه‌های مذهبی سرایت کرده‌است. دلیل آن را باید در ▪️ عرفی شدن دین در بسیاری از لایه‌های مذهبی، ▪️ تعریف زمین‌ها و زمینه‌های درگیری جدید از طرف امپراتوری لیبرالیسم، مانند عرصه رسانه، و عرصه‌های مجازی، ▪️ نداشتن پایه مطالعاتی و ریشه اعتقادی متقن، و ▪️ نبود قدرت اجتهاد و تشخیص مصادیق در قشر مذهبی جستجو کرد. @valaadiyat
وزیر ارتباطات در رابطه با ویدیوی منتشر شده از نوجوان ۱۴ ساله در اینستاگرام: به جای اینکه به بهانه این فیلم، برای فیلتر اینستاگرام حمله کنند، بهتر است مسئولان فرهنگی چاره‌اندیشی کنند
🔸 کار فرهنگی کنید 🔹 اینجا اینستاگرام است قتلگاه نوجوانان و جوانان ایران زمین اتفاق جدیدی نیفتاده سال‌هاست که اینستاگرام پر است از این «جوانی کردن»ها. 🔹 این یکی حرف وزیر ارتباطات که گفته «کار فرهنگی کنید»! هم جدید نبود. سال‌هاست بعضی از بچه مذهبی‌ها در جواب این که این فحشاخانه را باید تحریم کرد، همین حرف را می‌زنند. 🔹 راستی چقدر ادبیات امروز جناب وزیر به بچه مذهبی‌ها نزدیک شده! به قول آن مرحوم که گفت نفهمیدیم دیپلمات‌های ما آخوند شدند یا آخوندهای ما دیپلمات!، ما هم نفهمیدیم آذری جهرمی و جماعت لیبرال‌، اهل دین و کار فرهنگی شده اند، یا ... 🔹 هیچ اتفاقی نیفتاده، همه چیز تحت کنترل است، سال‌هاست. بچه‌ها کارشان را بلدند. ۹۹ درصد قشر فعال مذهبی، و سازمان‌های عریض و طویل فرهنگی، با تمام قوا، در اینستاگرام و تلگرام و توئیتر مشغول کار فرهنگی هستند، 🔹 اگر هم ایراد کوچکی هست و اینجا تبدیل قتلگاه شده، تقصیر آن یک درصد خشک مغز و متحجر و عقب افتاده و احمق است، که پایش را در اینستاگرام نمی‌گذارد، که اصلا نمی‌فهمد کار فرهنگی یعنی چه که اصلا نمی‌فهمد رسانه یعنی چه که اصلا نمی‌فهمد یک نوجوان در سال‌های اوج طوفان غرایز به علاوه یک دنیا تصاویر و انواع دسترسی‌های مستهجن به علاوه احساس خلوت موبایلی، بدون هیچ نظارتی، یعنی چه این جماعت خشک مغز احمق که اینها را نمی‌فهمد فقط میگویند فیلتر کنید. فقط می‌گویند تحریم کنید. 🔹 اصلاً آن شاه ملعون! هم عقلش بیشتر از اینها می‌رسید. کاباره و مشروب خانه و قمارخانه جای خودش، فیلم‌های غیراخلاقی روی پرده سینماها جای خودش، مجلات جنسی و غیراخلاقی جای خودش، مسجد و منبر و روضه هم جای خودش. عرضه داشته باشید کار فرهنگی کنید با فیلتر که درست نمی‌شود. قبل از انقلاب، این مسائل بهتر درک می‌شد 🔹 امام خمینی هم خدا بیامرز خیلی از رسانه سررشته نداشت، و گرنه حکم مهدورالدم بودن سلمان رشدی، و ممنوعه بودن کتابش را نمی‌داد باید کار فرهنگی می‌کرد، باید اجازه پخش کتاب را می‌داد، و در عوض می‌گفت علما در رد آن کتاب، جوابیه بنویسند. رسانه است دیگر، رسانه که جای فیلتر نیست. حتی اگر قتلگاه نوجوانان و جوانان مان باشد. @valaadiyat
🔸 مواجهه ما با مدیریت داخلی فضای مجازی 🔹 سیاست‌های چندگانه، و نداشتن استراتژی واحد در مواجهه با مسائل مختلف، اعم از سیاسی و اجتماعی و خصوصاً فرهنگی، در میان مسئولان و حتی دلسوزان نظام، همیشه بوده و هست. علاوه بر آن امروز در برخی موارد عملا یک جنگ واقعی بین مدیران انقلابی و غربزده در جریان است. 🔹 این که این دولت به دلایل متعدد نمی‌خواهد شبکه ملی اطلاعات را راه‌اندازی کند، امری بدیهی است، این که فلان مسئول فیلتر می‌کند، فلان مسئول فیلترشکن می‌فروشد و فلان مسئول هم استفاده می‌کند، چیز جدیدی نیست. 🔹 این وسط اما چندگانگی و حرکات کاتوره‌ای در درون جبهه انقلاب پذیرفته نیست. در این اوضاع به‌هم‌ریختگی تصمیمات مدیران، این ما هستیم که باید اولا تکلیف خودمان را روشن کنیم، و ثانیاً تکلیف مسئولان را به آنها تفهیم و از آنها مطالبه کنیم. اگر در این زمینه به انفعال و بی‌عملی کشیده شویم، مجبور به تبعیت از کسانی خواهیم بود که امروز برای تحمیل خواسته‌های کثیف خود، نظام را هم تحت فشار گذاشته‌اند. 🔹 در همین قضیه فضای مجازی، در ایامی که به فیلتر تلگرام منتهی شد، تقریباً هر روز یک خبر از پلیس فتا، منتشر می‌شد که فلان خلاف قانون ها در مقیاس کلان، یا مثلا فلان درصد بالا از حجم خلاف قانون در کشور، دارد در بستر تلگرام اتفاق می‌افتد و ما هم دستمان برای پیگیری بسته است. هر روز از این طرف داد مسئولین انتظامی بالا بود، اما از طرف مقابل، دولت اصرار داشت تلگرام را به عنوان ابزار یارگیری خود در مقابل نظام، همچنان حفظ کند. ابعاد فرهنگی و امنیتی قضیه هم که اصلا کم از ابعاد قانونی و سیاسی آن نداشت. و امثال آمد نیوز ها در آنجا جولان می‌دادند. در چنین شرایطی آیا ما باید بنشینیم تماشا کنیم تا قوه قضائیه یا فلان نهاد مسئول بیاید تلگرام را فیلتر کند، و بعدا ما تبعیت کنیم؟ یا این ما هستیم که باید به عنوان قشر فعال و پیشرو مذهبی، نهادهای مسئول را به این تصمیم برسانیم که فلان تصمیم انقلابی را بگیرند، و مثلا جلوی ترویج فلان فضا گرفته شود؟ 🔹 ما باید برای مسئولان تصمیم‌سازی کنیم، نه اینکه منتظر تصمیم آنها بنشینیم، و حتی وقتی هم یک تصمیم انقلابی از سوی نهاد ذیصلاح گرفته شد و التزام به آن شرعا بر ما واجب شد، با هزارویک توجیه، از التزام به آن سر باز بزنیم. 🔹 آن هم در شرایطی که امروز، مسئول این فضا، وزیری است که در میان وزرای روحانی، جزء نمادین‌ترین ها، در پرده دری علیه نظام است. وزیری که علنا اعلام کرده سند ۲۰۳۰ را اجرایی می‌کند، یا مثلا همین اخیراً که رهبر انقلاب مطالبه شبکه ملی اطلاعات را مطرح کردند، بلافاصله پس از آن گفت آنها که شبکه ملی اطلاعات را مطالبه می‌کنند خودشان متهم ردیف اول کم‌کاری در این زمینه‌اند. 🔹 حال اگر چنین وزیری معیشت مردم را در تلگرام و اینستاگرام به گروگان گرفت، تا علاوه بر ذائقه سازی های فرهنگی منفی، در مواقع لزوم از ظرفیت این جمعیت و این پیام‌رسان‌ها برای فشار بر نظام استفاده کند، ما هم باید دنبال او راه بیفتیم، و رفتار او را با عمل خود توجیه کنیم؟ 🔹 یا اگر همین وزیر معلوم الحال، در مخالفت با قانون و برای پر کردن جیب وزارتخانه و دلال های پیرامونش، از یک طرف فیلترشکن را مثل نقل و نبات توزیع کرد، و از طرف دیگر با بذل و بخشش سرورهای بسیار داخل کشور به فلان پلتفرم معاند خارجی، و حمایت نکردن از نمونه‌های داخلی، زمینه پا نگرفتن، تضعیف و نابودی نمونه‌های داخلی را فراهم کرد، ما هم منفعلانه، نه تنها هیچ رفتار عملی در مقابل این حرکات براندازانه انجام ندهیم، بلکه دقیقا همان کاری را کنیم که دولت و تیمش می‌خواهند، و بر شمار کسانی که از فیلترشکن و فلان شبکه اجتماعی خارجی استفاده می‌کنند، اضافه کنیم، و ابزار فشار جریان غرب‌گرا علیه نظام را گسترده‌تر و موثرتر کنیم؟ و در برابر طوفان خانمان برانداز محتواهای غیراخلاقی، دلمان را به لایک های چهارتا همفکر خودمان، پای پست‌های اینستاگرامی مان خوش کنیم؟ 🔹 امروز مسئله فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، در داخل کشور، به علت توسعه برنامه‌های مورد نظر جریان غرب‌گرا در تمام لایه‌های جامعه، به یک بن‌بست دچار شده، و اینرسی بسیار بالایی برای جابجایی به فضاهای مطلوب دارد. 🔹 و بدون شک، ما در به وجود آمدن این شرایط مقصریم. ▪️ هم از این جهت که از روز اول، این جهت‌گیری را نفهمیدیم، و همراه با عموم و عوام جامعه، به داخل این پیام‌رسان‌ها هل خوردیم، ▪️ و هم از این جهت که امروز هم با این جبهه‌بندی واضح توسط غرب و صهیونیسم، و نفوذی‌های داخلی شان، و بلند شدن بوی تعفن و نجاست از امثال اینستاگرام، هنوز دست بردار نیستیم، و رونق بخش این محافل شده‌ایم. 🔹 هیچ وقت برای توبه کردن دیر نیست، مگر وقتی که دیگر به توبه اعتقادی نداشته‌باشیم @valaadiyat
🔸 استیضاح آذری جهرمی 🔹 دلایل زیادی برای استیضاح آذری جهرمی، وجود دارد، اما قطعا یکی از مهمترین این دلایل این است که بزرگ‌ترین پروژه براندازی نرم نظام، در وزارتخانه ارتباطات پیاده شد. 🔹 دو وزارتخانه خارجه و ارتباطات، دو بال قدرت دولت، برای به حاشیه بردن نظام و قدرت گرفتن جریان لیبرال در کشور هستند. 🔹 پروژه اصلی وزارت خارجه برای اجرای این برنامه در دولت، برجام بود. برجام، با وجود آن که در برهه‌ای توانست بخش بزرگی از مردم و مسئولان را فریب دهد و با خود همراه کند، با گذشت زمان روسیاه شد، و امروز مقبولیت خود را تا حد زیادی از دست داده‌است. 🔹 اما پروژه وزارتخانه ارتباطات که در حقیقت وزارت اطلاعات کشورهای بیگانه در کشور ماست، همچنان پرقدرت و با اقبال عمومی و حتی همراهی قشر فعال مذهبی به پیش می‌رود. 🔹 براندازی نرم در این پروژه از طریق عمومی سازی رسانه‌های غیررسمی، و با استفاده از شبکه‌های اجتماعی مجازی صهیونیستی، با ضریب نفوذ بسیار بالا و ابعاد بسیار وسیع انجام می‌شود. ترور شهید فخری زاده نشان داد که این رفتار وزارت ارتباطات، می‌تواند زمینه را برای برخوردهای سخت نیز مهیا کند. 🔹 بدون شک می‌توان گفت: ▪️ ذائقه سازی و بوالهوس کردن عموم جامعه و خصوصا جوانان و نوجوانان، ▪️ سرگرم کردن جامعه به مسائل مبتذل و سطحی، و در نتیجه دور نگه‌داشتن مردم از نگاه نقادانه به دولت، ▪️ بی‌اعتبار سازی رسانه‌های رسمی مانند صدا و سیما، از طریق راه‌اندازی و ضریب دادن به تلویزیون‌های اینترنتی، و شبکه‌های اجتماعی خارجی، ▪️ پایش دائمی و تمرکز سیاستی بر پا نگرفتن شبکه ملی اطلاعات و شبکه‌های اجتماعی داخلی، ▪️ اعتیاد روحی و معیشتی جامعه به فضای مجازی بی در و پیکر، و استفاده از این اعتیاد در مواقع حساس با دو گانه سازی هایی همچون فیلتر و آزادی، یا فیلتر و معیشت، ▪️ شایعه سازی، و دروغ‌پراکنی علیه نظام و گسترش بی‌اعتمادی مردم نسبت به نظام، ▪️ شبکه سازی و یارگیری های سیاسی در مواقع فشار میدانی بر نظام، با استفاده از بستر این شبکه‌ها از مواردی است که دولت و وزارت ارتباطات، در این پروژه، به دنبال آن بوده و هستند. 🔹 هر چند بخشی از این پروژه مربوط به دوران وزارت واعظی در این وزارتخانه بود، اما آذری جهرمی در زمان معاونت در وزارتخانه بخش بزرگی از پیشبرد این پروژه را به عهده داشت، و بعد از وزارت نیز آن را سرعت بخشید و با رفتارهای عوام‌فریبانه زمینه تحقق بیشتر آن را فراهم کرد. 🔹 هر یک روز بیشتر ماندن آذری جهرمی در وزارت، برابر با قتل عام بیشتر نوجوانان در قتلگاه مجازی، و قدرت گرفتن بیشتر و تصاعدی جریان برانداز در کشور است. @valaadiyat
🔸 صحیفه بخوانیم اکنون وصیت من به مجلس شوراى اسلامى در حال و آینده و رئیس‏‌جمهور و رؤساى جمهور مابعد و به شوراى نگهبان و شوراى قضایى و دولت در هر زمان، آن است که نگذارند این دستگاههاى خبرى و مطبوعات و مجله‏‌ها از اسلام و مصالح کشور منحرف شوند. و باید همه بدانیم که آزادى به شکل غربى آن، که موجب تباهى جوانان و دختران و پسران می‌شود، از نظر اسلام و عقل محکوم است. و تبلیغات و مقالات و سخنرانی‌ها و کتب و مجلات برخلاف اسلام و عفت عمومى و مصالح کشور حرام است. و بر همۀ ما و همۀ مسلمانان جلوگیرى از آنها واجب است. و از آزادی‌هاى مخرب باید جلوگیرى شود. و از آنچه در نظر شرع حرام و آنچه برخلاف مسیر ملت و کشور اسلامى و مخالف با حیثیت جمهورى اسلامى است به طور قاطع اگر جلوگیرى نشود، همه مسئول مى‏‌باشند. و مردم و جوانان حزب‏‌اللهى اگر برخورد به یکى از امور مذکور نمودند به دستگاه‌هاى مربوطه رجوع کنند و اگر آنان کوتاهى نمودند، خودشان مکلف به جلوگیرى هستند. خداوند تعالى مددکار همه باشد. وصیت‌نامه حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه) @valaadiyat
🔸 علمای وارسته و علمای وارفته 🔹 چند روز از حرف‌های آیت‌الله امجد و جسارتش به ولی‌فقیه جامعه اسلامی و زعیم شیعیان می‌گذرد، اما غیر از عکس‌العمل جامعه مدرسین و چند عکس‌العمل پراکنده، هنوز از سوی بخش عمده علما، مراجع، و برخی اساتید اخلاق، رفتاری در محکومیت این سخنان دیده نمی‌شود. 🔹 بسیار واضح است که وقتی یکی از علما چنین حرف‌هایی می‌زند، هرچند بر همه واجب است که در حد خودشان روشنگری کنند، اما بر روحانیون، و خصوصاً روحانیون تراز اول همچون اساتید بزرگ اخلاق و علمای سطوح بالا، اوجب واجبات! است که نسبت به آن موضع‌گیری کنند. و الا اگر یک طلبه جوان سخنی بگوید، او را جوجه طلبه و نادان خطاب می‌کنند و در مقابل استاد اخلاقی چون آقای امجد، هیچ می‌خوانند. پاسخ سیاسیون نیز تعبیر سیاسی، و در دوقطبی‌های گنجانده می‌شود، و در نتیجه بی‌اثر می‌افتد. 🔹 وقتی عالمی سخنی می‌گوید، اگر علمای هم‌سطح یا بالاتر از او، در قبالش سکوت کنند یا خلاف آن را نگویند، سخنش در نظر عوام موجه می‌نماید، و به عنوان نظر علمای آن حوزه تثبیت می‌شود. 🔹 هرچند دفاع جناب امجد از موجود خبیثی چون نیما زم که دشمنی او با اسلام، قبل از دستگیری و اعترافاتش هم بر همه معلوم بود، آنچنان فضاحت‌بار و مشمئزکننده است که هیچ نیازی به پاسخ نمی‌ماند، اما به هر حال باید فضای عمومی و عوام جامعه، و بمباران شایعه و دروغ از طرف رسانه‌های غربی و تفاله‌های داخلی‌شان را نیز در نظر گرفت. 🔹 این سخن که سطح آیت‌الله امجد پایین و درنتیجه موجب کسر شأن برخی علما و مراجع است که در مقابل او بایستند، نیز به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست، زیرا ایشان سال‌هاست به عنوان یک معلم اخلاق سطح اول، و یک آیت‌الله، در میان عموم مردم چهره‌ای کاملاً شناخته شده‌است. 🔹 سال‌ها پیش در یکی از دوره‌های معرفت افزایی دانشجویی، به مدت بیست روز در محضر آیت‌الله امجد بودم، دوره‌ای که ظاهراً هر ساله برگزار می‌شد. حضرت علامه جوادی آملی نیز ظاهراً هر ساله، دو سه روز مانده به انتهای هر دوره، به اساتید دوره اضافه‌ می‌شدند. حجت‌الاسلام فقیهی، مسئول برگزاری دوره می‌گفتند هر سال علامه جوادی، بلافاصله پس از پیاده شدن از هواپیما، از شدت اشتیاق، همان پای پله‌ها، و بلافاصله پس از سلام، از من می‌پرسند که حضرت آیت‌الله امجد هم حضور دارند یا خیر؟ وقتی یک علامه‌ای در این سطح، چنین ابراز ارادت می‌کردند به جناب امجد، بنابراین نمی‌توان این سخن را پذیرفت که سطح آیت‌الله امجد پایین است، هرچند نشانه‌های دیگر بسیار است. و بنابراین هیچ قصوری از جانب علما و مراجع در این میان پذیرفته نیست. 🔹 این وسط اما درودی بفرستیم به شرف آن ماموستای کرمانشاهی که همین روزها در دفاع از حضرت آقا گفت رهبر معظم انقلاب، خط قرمز ملت ما و امت اسلامی هستند و خواهند بود، . و فاتحه و سلامی بر روح تازه درگذشته حضرت آیت‌الله یزدی، که در قضایای فتنه ۸۸، و در سکوت غبارآلود اغلب علما، مردانه پای انقلاب و امام خامنه‌ای ایستاد و خودش را سیبل توهین‌های دشمنان کرد. اسلام از این فقها و از این جنس مراجع می‌خواهد که بت عناوینی چون «حضرت آیت‌الله» ، «مرجع معظم» ، «دامت افاضاته» و... را پای اسلام و نظام اسلامی، و ولی‌فقیه قربانی کنند، و آبرو و پیشوند و پسوندهای دور و درازی را که از اسلام به دست آورده‌اند، برای اسلام خرج کنند. 🔹 این حرف برای دهان من کمی بزرگ است، اما در مقابل عظمت انقلاب و امام این انقلاب هیچ است، که عالم و مجتهدی که در مقابل جسارت به ولی‌فقیه و زعیم شیعیان سکوت کند، صدمه و «ثلمه»ی بودنش بسیار بسیار بیشتر از فقدانش است. @valaadiyat
🔸 جبهه حق از زبان شهدا 🔹 در میان علما و عرفای معاصر کشورمان، کم نبوده و نیستند، کسانی که در تأیید حضرت آقا سخن گفته‌اند از مرحوم آیت‌الله بهجت، تا آیت‌الله بهاءالدینی، و آیت‌الله خوشوقت و آیت‌الله حسن‌زاده. اما تفاوت و گاهی تغییر مواضع بعضی مانند آیت‌الله امجد که سال‌ها در بسیاری محافل نماد اخلاق و عرفان بوده‌اند، می‌تواند در بسیاری از عوام این تردید را ایجاد کند، که وقتی کسی مثل ایشان شبهه وارد می‌کند و به قولی بین علما اختلاف افتاده‌است، تکلیف امثال ما معلوم است. 🔹 هر چند برای اثبات حقانیت حضرت آقا، نیازی به تعریف و تمجید این و آن نیست، و عملکرد حضرت آقا، مدیریت قاطع و مدبرانه ایشان، و بالا نگه داشتن پرچم انقلاب با وجود طوفان‌های خارجی و خیانت‌های داخلی، و پیروزی‌های پیاپی در میادین مختلف بر دشمنانی که صدها برابر نیرو و امکانات دارند، و بسیاری موارد دیگر از این دست، خود بالاترین سند حقانیت ایشان است. اما عده بسیاری در کشور ما هستند که به هر دلیلی، نمی‌توانند این مسئله را درک کنند و شبهه افکنی های دشمن نیز، راه را برای تشخیص ایشان دشوارتر کرده‌است و ورای این حرف‌ها به دنبال یک نشانه می‌گردند. 🔹 شاید در مورد علما، نتوان دانست که اکنون که فلان عالم این سخنان را در رد یا تأیید حضرت آقا می‌گوید بر سبیل نجات است یا ضلال. و به عبارتی اکنون در نقش زهیر است یا زبیر! اما گروهی هستند که بدون تردید می‌توان گفت تا آخرین لحظه، بر مسیر مستقیم مانده‌اند و حرفهایشان می‌تواند برای ما حجت‌آفرین باشد. شهدای ما بدون شک از بهترین فرزندان این سرزمین بوده‌اند و هستند. و اصلا دلیل بر عاقبت به خیری و سلامت دینشان، همین شهادتشان است. 🔹 نگاه شهدا به مسئله نظام و حضرت آقا می‌تواند برای ما یک نشانه باشد. تقریباً تمام شهدای بعد از جنگ با رژیم بعثی، (که دوره زعامت حضرت آقا را درک کرده‌اند) و چه در زمان حیات، چه در وصیت‌نامه هایشان از این مسئله سخن گفته‌اند، نظام و حضرت آقا را برحق، بلکه حضرت آقا را نایب امام زمان عجل الله تعالی فرجه، و اطاعت ایشان را واجب دانسته‌اند. شهدای ما آدم‌های معمولی نبودند، آنها چشم بصیرتشان باز بوده، و موارد بسیاری نقل شده که ایشان حتی محل، زمان، و نحوه شهادتشان را هم پیش‌گویی کرده‌اند. 🔹 این مسئله که این همه شهید والامقام، با تاکید بسیار، بر حقانیت حضرت آقا صحه گذاشته‌اند، بسیار تأمل برانگیز است و جای هیچ‌گونه خدشه‌ای باقی نمی‌گذارد. در این میان اما شهید حاج قاسم سلیمانی، جایگاه ویژه‌ای دارد و دوست و دشمن به جایگاه والای او معترفند. 🔹 حاج قاسم آدمی نبود که از سر هیجان حرف بزند. وقتی آدمی با این عظمت، سه بار قسم جلاله می‌خورد و حضرت آقا را محور محاسبه اعمال معرفی می‌کند، مسئله تمام است. 🔹 نکته مهم اینجاست که حاج قاسم می‌گوید خواهیددید که در قیامت نیز محور محاسبه اعمال ما، نسبت ما با حضرت آقاست، یعنی خبر از آینده هم می‌دهد، و تکلیف ما را درباره آینده این مسیر هم مشخص می‌کند و تاریخ اعتبار حرفهایش را ابدی می‌کند. 🔹 همه ارزش امثال عمار و مالک در نسبتشان با ولی زمانشان معلوم می‌شود، وگرنه در زمانه ایشان هم عابد و عارف یا قهرمان جنگی کم نبوده است. تقریباً تمام شهدای مقاومت و سید ایشان حاج قاسم سلیمانی، خود را شاگرد مکتب امام خمینی و امام خامنه‌ای، و تا آخرین لحظه خود را سرباز ایشان می‌دانستند، و وقتی شاگرد و سرباز چنین باشند، دیگر جایگاه استاد و فرمانده از مخیله ما خارج است. 🔹 این نگاه و این سخنان شهدا و حاج قاسم، باید هر روز و هر شب، بارها و بارها در تمام تریبون‌ها تکرار شود، تا بلکه ذره‌ای از مظلومیت حضرت آقا در برابر این همه کینه‌توزی و شبهه پراکنی دشمنان داخلی و خارجی کاسته شود. 🔹 بدون شک حاج قاسم، مهر تأیید بر مسیری که انتخاب کرده‌بود را با شهادتش زد، و اکنون تکلیف ما نسبت به مسیر و رهبرمان، بسیار بسیار واضح‌تر و روشن‌تر از قبل است. @valaadiyat