🔸 صحیفه بخوانیم
اکنون وصیت من به مجلس شوراى اسلامى در حال و آینده و رئیسجمهور و رؤساى جمهور مابعد و به شوراى نگهبان و شوراى قضایى و دولت در هر زمان، آن است که نگذارند این دستگاههاى خبرى و مطبوعات و مجلهها از اسلام و مصالح کشور منحرف شوند. و باید همه بدانیم که آزادى به شکل غربى آن، که موجب تباهى جوانان و دختران و پسران میشود، از نظر اسلام و عقل محکوم است. و تبلیغات و مقالات و سخنرانیها و کتب و مجلات برخلاف اسلام و عفت عمومى و مصالح کشور حرام است. و بر همۀ ما و همۀ مسلمانان جلوگیرى از آنها واجب است. و از آزادیهاى مخرب باید جلوگیرى شود. و از آنچه در نظر شرع حرام و آنچه برخلاف مسیر ملت و کشور اسلامى و مخالف با حیثیت جمهورى اسلامى است به طور قاطع اگر جلوگیرى نشود، همه مسئول مىباشند. و مردم و جوانان حزباللهى اگر برخورد به یکى از امور مذکور نمودند به دستگاههاى مربوطه رجوع کنند و اگر آنان کوتاهى نمودند، خودشان مکلف به جلوگیرى هستند. خداوند تعالى مددکار همه باشد.
وصیتنامه حضرت امام خمینی (رحمت الله علیه)
@valaadiyat
#صحیفه_بخوانیم
مطالب #آذر_ماه
#استیضاح_روحانی_و_ادامه_ماجرا
#خودمانی
#بازی_بزرگان_در_عالم_مجازی
#انتقام_سخت
#استراتژی_تحریم
#بر_پدر_صاحبش_لعنت
#سرهای_قیمتی
#آیا_استفاده_از_فیلترشکن_خلاف_قانون_است؟
#علامه_مظلوم
#مدیران_سیاسی_و_مشاوران_غیرفرهنگی
#حجاب_اجباری
#رویکرد_ما_در_قبال_فضای_مجازی
#آسوده_بخواب
#لولوی_تحجر
#کار_فرهنگی_کنید
#مواجهه_ما_با_مدیریت_داخلی_فضای_مجازی
#استیضاح_آذری_جهرمی
#صحیفه_بخوانیم
@valaadiyat
🔸 علمای وارسته و علمای وارفته
🔹 چند روز از حرفهای آیتالله امجد و جسارتش به ولیفقیه جامعه اسلامی و زعیم شیعیان میگذرد، اما غیر از عکسالعمل جامعه مدرسین و چند عکسالعمل پراکنده، هنوز از سوی بخش عمده علما، مراجع، و برخی اساتید اخلاق، رفتاری در محکومیت این سخنان دیده نمیشود.
🔹 بسیار واضح است که وقتی یکی از علما چنین حرفهایی میزند، هرچند بر همه واجب است که در حد خودشان روشنگری کنند، اما بر روحانیون، و خصوصاً روحانیون تراز اول همچون اساتید بزرگ اخلاق و علمای سطوح بالا، اوجب واجبات! است که نسبت به آن موضعگیری کنند.
و الا اگر یک طلبه جوان سخنی بگوید، او را جوجه طلبه و نادان خطاب میکنند و در مقابل استاد اخلاقی چون آقای امجد، هیچ میخوانند.
پاسخ سیاسیون نیز تعبیر سیاسی، و در دوقطبیهای گنجانده میشود، و در نتیجه بیاثر میافتد.
🔹 وقتی عالمی سخنی میگوید، اگر علمای همسطح یا بالاتر از او، در قبالش سکوت کنند یا خلاف آن را نگویند، سخنش در نظر عوام موجه مینماید، و به عنوان نظر علمای آن حوزه تثبیت میشود.
🔹 هرچند دفاع جناب امجد از موجود خبیثی چون نیما زم که دشمنی او با اسلام، قبل از دستگیری و اعترافاتش هم بر همه معلوم بود، آنچنان فضاحتبار و مشمئزکننده است که هیچ نیازی به پاسخ نمیماند،
اما به هر حال باید فضای عمومی و عوام جامعه، و بمباران شایعه و دروغ از طرف رسانههای غربی و تفالههای داخلیشان را نیز در نظر گرفت.
🔹 این سخن که سطح آیتالله امجد پایین و درنتیجه موجب کسر شأن برخی علما و مراجع است که در مقابل او بایستند، نیز به هیچ عنوان پذیرفتنی نیست،
زیرا ایشان سالهاست به عنوان یک معلم اخلاق سطح اول، و یک آیتالله، در میان عموم مردم چهرهای کاملاً شناخته شدهاست.
🔹 سالها پیش در یکی از دورههای معرفت افزایی دانشجویی، به مدت بیست روز در محضر آیتالله امجد بودم، دورهای که ظاهراً هر ساله برگزار میشد.
حضرت علامه جوادی آملی نیز ظاهراً هر ساله، دو سه روز مانده به انتهای هر دوره، به اساتید دوره اضافه میشدند.
حجتالاسلام فقیهی، مسئول برگزاری دوره میگفتند هر سال علامه جوادی، بلافاصله پس از پیاده شدن از هواپیما، از شدت اشتیاق، همان پای پلهها، و بلافاصله پس از سلام، از من میپرسند که حضرت آیتالله امجد هم حضور دارند یا خیر؟
وقتی یک علامهای در این سطح، چنین ابراز ارادت میکردند به جناب امجد، بنابراین نمیتوان این سخن را پذیرفت که سطح آیتالله امجد پایین است،
هرچند نشانههای دیگر بسیار است.
و بنابراین هیچ قصوری از جانب علما و مراجع در این میان پذیرفته نیست.
🔹 این وسط اما درودی بفرستیم به شرف آن ماموستای کرمانشاهی که همین روزها در دفاع از حضرت آقا گفت رهبر معظم انقلاب، خط قرمز ملت ما و امت اسلامی هستند و خواهند بود،
.
و فاتحه و سلامی بر روح تازه درگذشته حضرت آیتالله یزدی، که در قضایای فتنه ۸۸، و در سکوت غبارآلود اغلب علما، مردانه پای انقلاب و امام خامنهای ایستاد و خودش را سیبل توهینهای دشمنان کرد.
اسلام از این فقها و از این جنس مراجع میخواهد که بت عناوینی چون «حضرت آیتالله» ، «مرجع معظم» ، «دامت افاضاته» و... را پای اسلام و نظام اسلامی، و ولیفقیه قربانی کنند،
و آبرو و پیشوند و پسوندهای دور و درازی را که از اسلام به دست آوردهاند، برای اسلام خرج کنند.
🔹 این حرف برای دهان من کمی بزرگ است، اما در مقابل عظمت انقلاب و امام این انقلاب هیچ است، که عالم و مجتهدی که در مقابل جسارت به ولیفقیه و زعیم شیعیان سکوت کند، صدمه و «ثلمه»ی بودنش بسیار بسیار بیشتر از فقدانش است.
@valaadiyat
#علمای_وارسته_و_علمای_وارفته
🔸 جبهه حق از زبان شهدا
🔹 در میان علما و عرفای معاصر کشورمان، کم نبوده و نیستند، کسانی که در تأیید حضرت آقا سخن گفتهاند
از مرحوم آیتالله بهجت، تا آیتالله بهاءالدینی، و آیتالله خوشوقت و آیتالله حسنزاده.
اما تفاوت و گاهی تغییر مواضع بعضی مانند آیتالله امجد که سالها در بسیاری محافل نماد اخلاق و عرفان بودهاند، میتواند در بسیاری از عوام این تردید را ایجاد کند، که وقتی کسی مثل ایشان شبهه وارد میکند و به قولی بین علما اختلاف افتادهاست، تکلیف امثال ما معلوم است.
🔹 هر چند برای اثبات حقانیت حضرت آقا، نیازی به تعریف و تمجید این و آن نیست، و عملکرد حضرت آقا، مدیریت قاطع و مدبرانه ایشان، و بالا نگه داشتن پرچم انقلاب با وجود طوفانهای خارجی و خیانتهای داخلی، و پیروزیهای پیاپی در میادین مختلف بر دشمنانی که صدها برابر نیرو و امکانات دارند، و بسیاری موارد دیگر از این دست، خود بالاترین سند حقانیت ایشان است.
اما عده بسیاری در کشور ما هستند که به هر دلیلی، نمیتوانند این مسئله را درک کنند و شبهه افکنی های دشمن نیز، راه را برای تشخیص ایشان دشوارتر کردهاست و ورای این حرفها به دنبال یک نشانه میگردند.
🔹 شاید در مورد علما، نتوان دانست که اکنون که فلان عالم این سخنان را در رد یا تأیید حضرت آقا میگوید بر سبیل نجات است یا ضلال.
و به عبارتی اکنون در نقش زهیر است یا زبیر!
اما گروهی هستند که بدون تردید میتوان گفت تا آخرین لحظه، بر مسیر مستقیم ماندهاند و حرفهایشان میتواند برای ما حجتآفرین باشد.
شهدای ما بدون شک از بهترین فرزندان این سرزمین بودهاند و هستند.
و اصلا دلیل بر عاقبت به خیری و سلامت دینشان، همین شهادتشان است.
🔹 نگاه شهدا به مسئله نظام و حضرت آقا میتواند برای ما یک نشانه باشد.
تقریباً تمام شهدای بعد از جنگ با رژیم بعثی، (که دوره زعامت حضرت آقا را درک کردهاند) و چه در زمان حیات، چه در وصیتنامه هایشان از این مسئله سخن گفتهاند، نظام و حضرت آقا را برحق، بلکه حضرت آقا را نایب امام زمان عجل الله تعالی فرجه، و اطاعت ایشان را واجب دانستهاند.
شهدای ما آدمهای معمولی نبودند، آنها چشم بصیرتشان باز بوده، و موارد بسیاری نقل شده که ایشان حتی محل، زمان، و نحوه شهادتشان را هم پیشگویی کردهاند.
🔹 این مسئله که این همه شهید والامقام، با تاکید بسیار، بر حقانیت حضرت آقا صحه گذاشتهاند، بسیار تأمل برانگیز است و جای هیچگونه خدشهای باقی نمیگذارد.
در این میان اما شهید حاج قاسم سلیمانی، جایگاه ویژهای دارد و دوست و دشمن به جایگاه والای او معترفند.
🔹 حاج قاسم آدمی نبود که از سر هیجان حرف بزند.
وقتی آدمی با این عظمت، سه بار قسم جلاله میخورد و حضرت آقا را محور محاسبه اعمال معرفی میکند، مسئله تمام است.
🔹 نکته مهم اینجاست که حاج قاسم میگوید خواهیددید که در قیامت نیز محور محاسبه اعمال ما، نسبت ما با حضرت آقاست، یعنی خبر از آینده هم میدهد، و تکلیف ما را درباره آینده این مسیر هم مشخص میکند و تاریخ اعتبار حرفهایش را ابدی میکند.
🔹 همه ارزش امثال عمار و مالک در نسبتشان با ولی زمانشان معلوم میشود، وگرنه در زمانه ایشان هم عابد و عارف یا قهرمان جنگی کم نبوده است.
تقریباً تمام شهدای مقاومت و سید ایشان حاج قاسم سلیمانی، خود را شاگرد مکتب امام خمینی و امام خامنهای، و تا آخرین لحظه خود را سرباز ایشان میدانستند، و وقتی شاگرد و سرباز چنین باشند، دیگر جایگاه استاد و فرمانده از مخیله ما خارج است.
🔹 این نگاه و این سخنان شهدا و حاج قاسم، باید هر روز و هر شب، بارها و بارها در تمام تریبونها تکرار شود، تا بلکه ذرهای از مظلومیت حضرت آقا در برابر این همه کینهتوزی و شبهه پراکنی دشمنان داخلی و خارجی کاسته شود.
🔹 بدون شک حاج قاسم، مهر تأیید بر مسیری که انتخاب کردهبود را با شهادتش زد، و اکنون تکلیف ما نسبت به مسیر و رهبرمان، بسیار بسیار واضحتر و روشنتر از قبل است.
@valaadiyat
#جبهه_حق_از_زبان_شهدا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این را باید همه جا فریاد بزنیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حاج قاسم از نفوذی ها میگوید
🔸 از قاتلان حاج قاسم نمیگذریم
🔹شهید سلیمانی برای ما یک شاخص است.
کسی که در اوج فهم سیاسی از معادلات منطقه و جهان بود، و دوست و دشمن را خوب میشناخت.
حاج قاسم فقط یک فرمانده در میان جبهه نبرد نبود، که اگر فقط همین هم بود، فهم او از دشمن برای ما حجیت داشت.
🔹 اما حاج قاسم علاوه بر حضور در کف میدان جنگ یک دیپلمات هم بود.
دوست و دشمن میدانند که او همانقدر که در وسط معرکه نظامی تاثیرگذار بود، نقش کلیدی در شکلگیری معادلات سیاسی و منطقه داشت.
هرچند که قسمت عمده معادلات سیاسی را معادلات نظامی و مولفههای قدرت است که تعیین میکند،
اما در خلأ شدید دیپلماسی وزارت خارجه ما در منطقه، و در حالی که ظریف و دوستان زبل! مشغول خاله بازی با موگرینی و جان کری و وندی شرمن بودند،
این حاج قاسم بود که دقیقاً (و نه تشبیهاً) در قامت یک دیپلمات انقلابی، سر میز مذاکره مینشست،
وحدت را در سوریه و عراق بین جبهههای مختلف ایجاد میکرد،
و توطئههای دائمی آمریکا برای تفرقه میان گروههای مختلف عراقی و سوری و یا روی کار آوردن عناصر مزدور آمریکا در این دو کشور را خنثی میکرد،
و ضریب نفوذ داعش و تکفیریها را کاهش میداد.
🔹 علاوه بر اینها حاج قاسم یک عارف به معنی واقعی بود،
چشم دلش باز و بلکه تیزبین بود.
سالها حضور مستمر و بیوقفه در جبهههای مختلف، و بازی دائمی با مرگ، از او عارفی بیبدیل ساختهبود،
دقیقا برعکس بعضی از سیاسیونی که زندگی دنیایی و غرق شدن در تجملات و رفاه زدگی، عقل و قلب آنها را کور کردهاست.
🔹 بنابراین حاج قاسم، بهتر از هر کسی دشمن و نوکران داخلی اش را میشناخت.
اکنون با توجه به سخنان گاه و بیگاه چنین اسطورهای باید پرسید:
🔹 چه کسانی در داخل کشور، وحدت حول تعریف از دشمن را به هم میزدند؟
چه کسانی سعی داشتند دشمنی آمریکا را کمرنگ و او را قابل اعتماد جلوه دهند؟
چه کسانی در داخل کشور برای آمریکا کوچه باز میکردند؟
و
چه کسی وسط این کوچه ایستادهبود و اجازه عبور دشمن از این کوچه خودیساخته را نمیداد؟
🔹 چه کسانی از نظر حاج قاسم در حال خیانت به کشور و صلح با دشمن بودند؟
چه کسانی در اوج جنگ علنی نظامی میان ایران و آمریکا در منطقه، و جنگ اقتصادی آمریکا با ایران، سخن از مذاکره میگفتند؟
چه کسانی به دنبال تصویب FATF در داخل کشور و باز کردن مچ قدرت نظامی و منطقهای ایران در مقابل سازمانهای جاسوسی آمریکایی و صهیونیستی بودند؟
چه کسانی در دولت و مجلس به دنبال وارد کردن سپاه قدس و حاج قاسم عزیز در لیست سیاه تروریستی، از طریق تصویب FATF بودند؟
چه کسانی میخواستند با تصویب FATF، بر نظام و رهبر فشار وارد کنند تا دست و پایشان را از منطقه جمع کنند؟
و
چه کسی قرص و محکم در کنار رهبر ایستادهبود و حاضر نبود از منطقه پا پس بکشد؟
🔹 همه میدانند که برتری نظامی، باعث داشتن دست برتر و امتیاز گرفتن در مذاکرات است، یکهتازی حاج قاسم در منطقه، جلوی امتیاز دادن های چه کسانی را گرفتهبود؟
چه کسانی میخواستند با فشار بر نظام از طریق دادن امتیازهای دائمی و طولانی مدت در برجام، زمینه تغییرات مد نظر خودشان و تبدیل ایران به یک کشور بیخاصیت و دستنشانده غرب را فراهم کنند؟
🔹 برجام دو و سه که جناب روحانی بارها بر آن تاکید میکرد چه بود؟
چه کسانی از هر تریبونی، حتی مناظرات تلویزیونی، برای کوبیدن قدرت منطقهای و موشکی کشور استفاده میکردند؟
حاج قاسم و قدرت موشکی ایران، خار چشم چه کسانی بود؟ و دست چه کسانی را برای فشار بر نظام بسته بود؟
🔹 برجام دو و سه، «کاهش قدرت منطقهای ایران»، و «کاهش قدرت موشکی ایران» بود.
زمینه برجام منطقهای با ترور حاج قاسم عزیز،
و زمینه برجام موشکی با ترور شخصیتی سردار حاجیزاده، فرمانده موشکی ایران، و بیاعتبارسازی توان موشکی ایران، در قضیه اصابت موشک به هواپیمای اوکراینی،
مهیا شد.
🔹 آمریکاییها رسماً اعلام کردند ما مدتها بود قصد ترور حاج قاسم را داشتیم، اما از ترس عکسالعمل شدید ایران، دست به کاری نمیزدیم،
اما وقتی مطمئن شدیم که پاسخ ایران جدی نخواهدبود، او را ترور کردیم.
چه کسانی به آمریکا این اطمینان را دادند که پاسخ ما جدی نخواهد بود؟
چه کسی در جایگاهی است که بتواند به آمریکا این تضمین را بدهد؟
بقال سر کوچه ما؟!
🔹 و یک سوال دیگر!
جناب روحانی، دقیقا دوهفته قبل از شهادت حاج قاسم، برای چه کاری به ژاپن سفر کرد؟
چرا هیچ نشست خبری برگزار نشد و هیچ متن رسمی ای از آن مذاکرات منتشر نشد؟
..و لعن الله الممهدین لهم بالتمکین من قتالکم
@valaadiyat
#از_قاتلان_حاج_قاسم_نمیگذریم
🔸 سرباز وطن
🔹 سالهای سال است که در تلویزیون و بسیاری از رسانههای رسمی و غیررسمی، از عبارت «شهید وطن» استفاده میشود.
به نحوی که امروز اگر کسی لابلای صحبتهایش در مورد شهدای جنگ تحمیلی یا شهدای مدافع حرم، برای ایشان از عبارت «شهدای اسلام» استفاده کند، این عبارت به گوش شنونده نامأنوس میآید.
🔹 این در حالی است که تا دیروز شعار میدادیم «رزمندگان اسلام نصرت عطا بفرما»،
«رزمندگان اسلام»، عبارتی که این روزها در گفتارهای عمومی با عبارت «سرباز وطن» جایگزین شدهاست.
و آنقدر تکرار شده که حتی گاهی خود خانوادههای شهدا نیز ناخودآگاه از این عبارت استفاده میکنند.
کار به جایی رسیده که عبارت سرباز وطن درباره شخصیت بینالمللی و باعظمتی چون حاج قاسم نیز استفاده میشود.
🔹 ۱. خدا را شکر که هنوز به قدر کافی فیلم و متن و وصیتنامه از شهدا موجود است. شهدای ما از دفاع مقدس، تا شهدای مدافع حرم و حاج قاسم عزیز، همگی در کلام و مکتوب، خود را سرباز اسلام و انقلاب و امام خمینی و امام خامنهای عنوان میکردند
و برای یک لبخند امام جان میدادند.
پرتکرارترین مفاهیم در وصیتنامه شهدا، مفاهیم و عباراتی چون اسلام، امام حسین علیه السلام، امام خمینی و ولایت فقیه است.
شهدای مدافع حرم هم که تکلیفشان با این مقولات کاملا مشخص است.
🔹 ۲. در تاریخ ایران اسلامی، آنهایی که عنوان ملیگرایی داشتهاند، هیچگاه دردی از این کشور دوا نکردهاند، و پرونده آنان از خیانت به این مرز و بوم انباشته است.
🔹 ۳. شهدای ما در مقابل دشمنانی که این کشور را هدف گرفته بودند شهید شدند، اما آیا هدف دشمنان از مقابله با این نظام، چیزی جز نابودی اسلام ناب محمدی و شیعی بوده؟
و این یعنی شهدای ما در دفاع از کیان اسلام به شهادت رسیدهاند.
🔹 بله! چون که صد آمد، نود هم پیش ماست.
وقتی کسی غیرت دینی و اسلامی داشت، غیرت ملی و ناموسی هم پیدا میکند. و وقتی از اسلام دفاع شد، و اسلام برقرار شد، مرزهای کشور و نوامیس کشور هم در امان خواهند ماند.
اما فروکاستن آن هدف بزرگ، به این زیرهدفها صحیح نیست.
بدیهی است آن کسی که غیرت ناموس خود را ندارد، صد البته که غیرت ملی و جرأت دفاع از وطن هم نخواهد داشت.
🔹 ۴. بعضی برای زیر سوال بردن مسئله «سرباز اسلام» بودن شهدا، شبهه شهدای مسیحی را عنوان میکنند.
اولا کسی چه میداند که در جبهه و تا پیش از شهادت، بر آنها چه گذشتهاست، کما اینکه موارد بسیاری در وصیتنامههای ایشان و نقل قولهای خانوادههایشان، دیده میشود که ایشان حضرت مسیح علیهالسلام را در حضرت امام خمینی متجلی دیدهاند.
ثانیاً حتی اگر ایشان تا زمان شهادت هم مسیحی متعصب! ماندهباشند، نمیتوان به خاطر حداکثر ۲۰۰ شهید اقلیت مذهبی، در مقابل ۳۰۰_۲۰۰هزار شهید مدافع اسلام، همه شهدا را شهید وطن خطاب کرد.
و بار معنایی حاصل از این خطاب را بر ایشان تحمیل کرد.
🔹 ۵. شبهه دیگر در مورد شخص حاج قاسم است، که عنوان میشود وقتی ایشان گفته بر مزار من فقط کلمه سرباز نوشته شود، چه اصراری بر سرباز ولایت خواندن ایشان هست؟
هرچند به نظر میرسد مقصود ایشان از این سخن، ابراز تواضع، و این بوده که در مقابل نام ایشان از القاب و درجاتی چون سردار و سرلشکر استفاده نشود،
اما از این که بگذریم، این صرفا یک وصیت برای سنگ مزار ایشان است، و ایشان همچون دیگر شهدا، بارها و بارها خود را سرباز ولایت و شاگرد مکتب انقلاب خواندهاند.
🔹 ۶. سالهاست که جریان لیبرال کشور، در جهت عرفی کردن شهادت و تنزل مقام شهدا تلاش میکند،
تا از این طریق بتواند درجه حجیت کلام و عقایدشان را کاهش دهد،
و نسبت آنها را با اسلام و ولایت فقیه انکار کند و به مرور زمان به فراموشی بسپارد.
🔹 متأسفانه نیروهای مذهبی نیز بعضاً با این توجیه که نباید برای نسل امروز شهادت را دور از دسترس نشان داد، در همین زمین بازی کردهاند.
و مثلا عنوان میکنند که در میان شهدا همه تیپ آدمی داشتهایم.
این درست است که در میان شهدا، حتی افراد لات و لاابالی هم بودهاند، اما این پیشینه آنهاست، و آنها تا در مکتب جبهه ادب نشدند و متخلق به اخلاق شهدا نگشتند، به فیض شهادت نرسیدند.
🔹 ۷. این تغییر از عبارت سرباز اسلام و سرباز ولایت، به سرباز وطن، شهدای ما را که نماد عظمت روحی بودهاند، همردیف سربازان نژاد پرست آلمانی و انگلیسی و فرانسوی یا فلان سرباز کامیکازی ژاپنی قرار میدهد که از وطنشان دفاع میکردند، و چه ظلمی بالاتر از این؟
🔹 ۸. ما استاد تبدیل فرصت به تهدید هستیم.
وقتی این همه شهید، و حاج قاسمی با این سطح از مقبولیت داریم، ظرفیتی که با خون دل به دست آمده، به جای اینکه از این فرصت برای تبلیغ مکتب امامین انقلاب استفاده کنیم، که این مکتب چنین شاگردانی تربیت کرده، آنرا متصل به وطن میکنیم.
و این هم از مظلومیت اسلام و شهدا و خمینی کبیر و امام خامنهای است.
@valaadiyat
#سرباز_وطن
🔸 تحریف حاج قاسم
دیشب داشتم برنامه گفتگوی ویژه خبری را با موضوع حاج قاسم میدیدم.
🔹 برای بار صدم و شاید بار هزارم!! بعد از شهادت حاج قاسم، این جمله حاج قاسم را در تلویزیون و (این بار از زبان یک مجری تلویزیونی) شنیدم،
جمله ای که ناظر به این محتواست که بر اساس ظاهر افراد، و مثلا باحجاب و بیحجاب بودن ایشان، در جامعه خط کشی نکنیم.
از زمان شهادت حاج قاسم تا کنون بارها و بارها از تریبونهای مختلف و از آدمهای مختلف، به صورت مستقیم یا نقل قول، این سخن ایشان در تلویزیون و بسیاری تریبونهای مذهبی تکرار شدهاست.
🔹 در مقابل، جملات معروف و پرتکرار ایشان درباره محور بودن ولایت فقیه و به طور خاص محور بودن حضرت آقا، در محاسبه اعمال ما، فقط چندبار آن هم از شبکه قرآن تلویزیون پخش شده، و لااقل میتوان گفت بسامد آن در رسانهها در قیاس با جمله قبلی بسیار بسیار کمتر بودهاست.
🔹 ۱. در این که هر دو جمله مربوط به حاج قاسم و هر دو کاملا صحیح و متقن است، و هر دو کلام ایشان باید چراغ راه ما باشد، تردیدی نیست.
سوال اینجاست که هر کدام از این جملات، و جملات مشابه هر کدام، چند بار در حرفها و وصیتنامه ایشان آمده، و با چه مقدار تاکید؟
🔹 چرا برخی با پژواک برعکس، و جابجایی اولویتهای فکری حاج قاسم، سعی در ارائه شخصیتی متمایز از واقعیت وجودی ایشان دارند؟
🔹 ۲. عدهای با تفسیر نابجا از جمله نخست، و (به خیال خودشان) پیدا کردن برخی مصداقهای رفتاری دیگر، تلاش میکنند حاج قاسم را نسبت به برخی رفتارهای خلاف شرع، بیتفاوت نشان دهند،
و اینگونه با استفاده از شخصیت موجه ایشان، به ترویج و تطهیر اباحه و کمرنگ کردن مرزهای حلال و حرام در جامعه بپردازند.
🔹 ۳. متأسفانه قشر مذهبی عافیت طلب جامعه نیز که از هر ابزاری برای شانه خالی کردن از مسئولیتهای اجتماعی خویش استفاده میکند، بعضاً این سخن ایشان و سخنان مشابه را به عنوان بهانهای برای فرار از امر به معروف و نهی از منکر در جامعه و ارائه رفتارهای باکلاس و نایس!! در مقابل ترویج خلاف شرع های علنی قرار دادهاست.
🔹 ۴. اتفاقاً منظور حاج قاسم از جمله نخست:
▪️ اولا وحدت است. وحدتی که خود ایشان بارها و بارها محور آن را ولایت فقیه و شخص امام خامنهای عنوان کردهاند.
و با تامل در مجموعه سخنان ایشان به نظر میرسد حتی منظور ایشان از گفتن جمله نخست، نشان دادن اهمیت وحدت حول رهبری بودهاست.
و
▪️ ثانیا به رسمیت شناختن تمام اقشار جامعه، و از جمله آن شخص بیحجاب، نه خود رفتار بیحجابی.
و هدف از این به رسمیت شناختن را تعامل مثبت برای جذب او در دایره انقلاب عنوان میکند، و نه بیتفاوتی نسبت به او.
و این دقیقاً همان چیزی است که در امر به معروف و نهی از منکر، یک شرط اساسی است، یعنی هدف اصلاح.
🔹 ۵. در بسیاری از برنامههای تلویزیونی، سعی شدهاست محبوبیت عمومی حاج قاسم را به صدور جملاتی از سنخ جمله نخست از جانب ایشان نسبت دهند،
در حالی که کلیپهای مربوط به این سخنان، و حتی سرکشی ایشان به خانوادههای شهدا، عمدتا بعد از شهادت ایشان به صورت عمومی منتشر شد.
و اغلب مردم از این روحیات ایشان بیاطلاع بودند.
🔹 رمز محبوبیت حاج قاسم و تشییع چندین میلیونی او، جانبازی او در راه اسلام و سربازی مخلصانه برای امام و ملت و انقلاب بود.
و البته عظمت روحی حاصل از خودسازی و عزت خداداد که ثمره تقوی و مجاهدتهای شبانه روزی او بود.
🔹 ۵. بدون شک این رفتارها، چه از جانب گروههای لیبرال و چه از جانب جامعه مذهبی، (خواسته یا ناخواسته) گامی در جهت (پروژهی) ارائه چهرهای خنثی و غیر ارزشی از شهدا، و صرفا ملی نمایاندن شخصیت ایشان است.
پ.ن: هر چه میکنم، به زبانم نمیآید که بگویم «شهید سلیمانی»، بعد از یک سال هم باور رفتنش هنوز دشوار است..
@valaadiyat
#تحریف_حاج_قاسم
🔸 روز سرباز، خدمت یا خیانت؟
🔹 از دیروز پویشی در فضای مجازی توسط نیروهای انقلابی راه افتاده، برای نامگذاری روز شهادت حاج قاسم، به عنوان روز «سرباز»
🔹 کلمه «سرباز» به تنهایی هیچ بار ارزشی ندارد، و این پیشنهاد میتواند به جای نیروهای ارزشی توسط یونسکو مطرح شود!
سرباز به معنی اعم کلمه، میتواند سربازان جنایتکار آمریکایی و انگلیسی، یا همان سربازی که با دستور ترامپ، دکمه شلیک به ماشین حاج قاسم را فشار داد را نیز در بر بگیرد.
🔹 سربازان، مجاهدان و شهدای ما از ابتدای انقلاب تا اکنون بنا به صحبتها و وصیتنامههای خودشان، همگی سرباز انقلاب و ولایت بودهاند.
دیروز برای یک لبخند امام خمینی جان میدادند، و امروز برای لبیک به فرمان امام خامنهای هزاران کیلومتر دورتر از خانوادههایشان میجنگند.
🔹 متاسفانه ما جسارت ایستادن سر اصول و آرمانهایمان را نداریم، و همیشه از گفتن حقیقت میترسیم.
میترسیم که مردم و عوام ما را دفع کنند و نپذیرند.
و همین باعث عقبنشینی روز به روز از مواضع اسلام و انقلاب و پیشروی روز به روز دشمن شدهاست.
🔹 حتی وقتی شهدایی با این درجه از مقبولیت عمومی داریم که فریاد میزدند که ما شهید اسلام هستیم، باز هم میترسیم و به خیال خودمان برای وحدت و اقبال عمومی، آنها شهید وطن میخوانیم.
در حالی که مقبولیت آنها از جای دیگری است،
از مردانگی و شجاعت و ایثار و خودسازی و صفای باطن.
🔹 درباره حاج قاسم این دیگر اوج نامردی است!
مردی که این همه از خودگذشتگی و خودسازی کرد تا به ما نشان دهد مکتب امام خامنهای چه شاگردانی پرورش میدهد،
آنگاه ما روز شهادتش را روز سرباز بنامیم!
بدون هیچ بار ارزشی!
🔹 از شهید اسلام به شهید وطن عقب نشینی کردیم،
از شهید وطن به سرباز.
چهار روز دیگر لیبرالها هم خودشان را به حاج قاسم میچسبانند و او را از خودشان میخوانند.
همان کاری که تا کنون درباره شهدای جنگ تحمیلی و بزرگانی از شهید بهشتی تا شهید فخری زاده انجام دادهاند.
🔹 نترسیم!
مردم ما دوستدار اهل بیت، دوستدار مردانگی، دوستدار شهادت، و دوستدار ولایتند.
اگر ما جرأت نداریم، حداقل نام و رسم شهدا را خراب نکنیم.
@valaadiyat
#روز_سرباز_خدمت_یا_خیانت؟
🔸 قدرتهای پشت پرده جهانی
🔹 شاید برای برخی سوال باشد که توئیتر چطور میتواند حساب رییس جمهور آمریکا را حذف کند؟
برای پاسخ به این سوال باید به حدود صد و بیست سال قبل برگردیم،
جایی که سران و دانشمندان صهیونیست دور هم جمع شدند و دستورالعملها و پروتکلهایی را برای حکمرانی بر آینده جهان نوشتند.
یکی از آن موارد، حاکمیت بر رسانههای دنیا بود.
امروز آن پروتکلها تا حد زیادی محقق شدهاست.
🔹 برای توضیح بیشتر باید بدانید که امروز مالکیت رسانههای دنیا، در اختیار هفت شرکت بزرگ است، که رؤسای این شرکتها یهودی و صهیونیست هستند.
شرکتهایی با سرمایههای تریلیون دلاری، که به هیچ کسی در دنیا پاسخگو نیستند.
شرکت بلک راک
شرکت ونگارد
شرکت استیت استریت
شرکت فیدلیتی
شرکت جی پی مورگان
شرکت کاپیتال گروپ
شرکت توماس راو پرایس
🔹 به عنوان مثال، سرمایه شرکت بلک راک، حدود ۷/۴تریلیون دلار (و در بعضی منابع تا ۱۲تریلیون دلار) عنوان شدهاست.
جالب است بدانید بودجه سال ۲۰۲۰ دولت آمریکا به عنوان بزرگترین اقتصاد جهان، حدود ۴/۷تریلیون دلار بود.
یا مثلاً شرکت استیت استریت، حدود ۱۱درصد از کل اقتصاد جهان را مدیریت میکند.
🔹 این شرکتها سهام غالب غولهای فناوری اطلاعات و رسانهای دنیا، از جمله اپل، مایکروسافت، آمازون، فیسبوک، گوگل، یاهو، اینتل، نیوز کورپوریشن، و آلفابت، را در قبضه خود دارند.
علاوه بر این، مالکیت اغلب شرکتهای نظامی و تسلیحاتی، نفتی و گازی، بهداشتی و داروسازی، و بورس و بیمه دنیا نیز در اختیار این شرکتهاست.
🔹 همین صهیونیستها هستند که با توافقات نوشته و نانوشته، در مورد جنگ و صلح در دنیا، و یا تعیین دولت در بسیاری از کشورها، حتی کشور ایالات متحده آمریکا، به صورت کاملاً فعال و تاثیرگذار، و در جهت منافع خودشان تصمیم میگیرند.
🔹 و رسانههایی چون توئیتر و فیسبوک، به عنوان مجریان برنامههای این شرکتهای چندملیتی عمل میکنند.
@valaadiyat
قدرتهای_پشت_پرده_جهانی