eitaa logo
وارثین (کانال مدرسه علمیه ولیعصر کرمانی‌ها «عج» ارائه مطالب علمی ، اخلاقی، آموزشی و پژوهشی)
552 دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
765 ویدیو
1.3هزار فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
8.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یک خانم بی حجاب یا بد حجاب، موقع گرفتن دیه و مهریه که بهترین مسلمون دنیا میشین و دیه و مهریه بهترین قانون دنیا میشه اما موقعی که بحث حجاب و امر به معروف و نهی از منکر میشه اسلام بد میشه و قانونش بدترین قانون دنیا
5.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پژوهش ذاتا برای رسیدن به حق است؛ از این رو به درستی آن را تحقیق نیز نامیده اند؛ حال اگر به این معنا توجه شود طبیعتا پاسخ به شبهه نیز یکی از کارکردهای غایی تحقیق به شمار خواهد آمد. از این رو باید به انسانهایی که عامدانه و نه جاهلانه قصد تخریب وجهه نظام اسلامی را دارند پاسخ داد؛ مانند این آقا که اگر صدا و سیما به عنوان یک نهاد از نهادهای جمهوری اسلامی نبود کسی او را نمی شناخت. او با مقصر جلوه دادن جمهوری اسلامی در جنگ تحمیلی و تحریمها (که اولی با حمله دشمن صورت گرفت تا میهن و ناموس ایران را به یغما برد و دومی بخاطر دفاع از پیشرفت علمی و توان دفاعی ایران از سوی دشمنان ایران رخ داده است) و مشکلات اجتماعی (که حاصل بی تدبیری برخی از مسئولان و عدم تبعیت از رهنمون های ولی فقیه و ضعف فردی برخی از افراد جامعه و شبیخون اقتصادی و فرهنگی دشمن است) برای ایران آرزوی روزهای بهتر دارد و به عبارت دیگر آرزوی نابودی نظام اسلامی را القاء می کند . هر انسان عاقلی می داند نه جنگ، نه تحریم و نه مشکلات اجتماعی معلول نظام اسلامی نیست بلکه معلول فعالیت دشمن و نفوذ عمال او در نهادهای نظام است که در چنین فرصت هایی نقاب از رخ کشیده و باطن خود را آشکار می کنند. . ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
- جزء ۴ - سوره مبارکه آل عمران؛ آیات ۱۶۹تا۱۷۹. ترجمه فولادوند چند دقیقه وقت بگذارید و آیات نورانی و نوید بخش قرآن و ترجمه آن را پیرامون مقابله با دشمنان نظام اسلامی تلاوت فرمایید وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ ﴿۱۶۹﴾ هرگز كسانى را كه در راه خدا كشته شده‏ اند مرده مپندار بلكه زنده‏ اند كه نزد پروردگارشان روزى داده مى ‏شوند (۱۶۹) فَرِحِينَ بِمَا آتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ وَيَسْتَبْشِرُونَ بِالَّذِينَ لَمْ يَلْحَقُوا بِهِمْ مِنْ خَلْفِهِمْ أَلَّا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ ﴿۱۷۰﴾ به آنچه خدا از فضل خود به آنان داده است‏ شادمانند و براى كسانى كه از پى ايشانند و هنوز به آنان نپيوسته‏ اند شادى مى كنند كه نه بيمى بر ايشان است و نه اندوهگين مى ‏شوند (۱۷۰) يَسْتَبْشِرُونَ بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَفَضْلٍ وَأَنَّ اللَّهَ لَا يُضِيعُ أَجْرَ الْمُؤْمِنِينَ ﴿۱۷۱﴾ بر نعمت و فضل خدا و اينكه خداوند پاداش مؤمنان را تباه نمى‏ گرداند شادى مى كنند (۱۷۱) الَّذِينَ اسْتَجَابُوا لِلَّهِ وَالرَّسُولِ مِنْ بَعْدِ مَا أَصَابَهُمُ الْقَرْحُ لِلَّذِينَ أَحْسَنُوا مِنْهُمْ وَاتَّقَوْا أَجْرٌ عَظِيمٌ ﴿۱۷۲﴾ كسانى كه [در نبرد ] پس از آنكه زخم برداشته بودند دعوت خدا و پيامبر [او] را اجابت كردند [و شهید شدند] و براى كسانى از آنان كه نيكى و پرهيزگارى كردند پاداشى بزرگ است (۱۷۲) الَّذِينَ قَالَ لَهُمُ النَّاسُ إِنَّ النَّاسَ قَدْ جَمَعُوا لَكُمْ فَاخْشَوْهُمْ فَزَادَهُمْ إِيمَانًا وَقَالُوا حَسْبُنَا اللَّهُ وَنِعْمَ الْوَكِيلُ ﴿۱۷۳﴾ همان كسانى كه [ وقتی برخى از] مردم به ايشان گفتند مردمان براى [جنگ با] شما اجتماع کردند، پس از آنان بترسيد [ولى اين سخن] بر ايمانشان افزود و گفتند خدا ما را بس است و نيكو حمايتگرى است (۱۷۳) فَانْقَلَبُوا بِنِعْمَةٍ مِنَ اللَّهِ وَفَضْلٍ لَمْ يَمْسَسْهُمْ سُوءٌ وَاتَّبَعُوا رِضْوَانَ اللَّهِ وَاللَّهُ ذُو فَضْلٍ عَظِيمٍ ﴿۱۷۴﴾ پس با نعمت و بخششى از جانب خدا [از ميدان نبرد] بازگشتند در حالى كه هيچ آسيبى به آنان نرسيده بود و همچنان خشنودى خدا را پيروى كردند و خداوند داراى بخششى عظيم است (۱۷۴) إِنَّمَا ذَلِكُمُ الشَّيْطَانُ يُخَوِّفُ أَوْلِيَاءَهُ فَلَا تَخَافُوهُمْ وَخَافُونِ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِينَ ﴿۱۷۵﴾ در واقع اين شيطان است كه دوستانش را مى‏ ترساند پس اگر مؤمنيد از آنان مترسيد و از من بترسيد (۱۷۵) وَلَا يَحْزُنْكَ الَّذِينَ يُسَارِعُونَ فِي الْكُفْرِ إِنَّهُمْ لَنْ يَضُرُّوا اللَّهَ شَيْئًا يُرِيدُ اللَّهُ أَلَّا يَجْعَلَ لَهُمْ حَظًّا فِي الْآخِرَةِ وَلَهُمْ عَذَابٌ عَظِيمٌ ﴿۱۷۶﴾ و كسانى كه در كفر مى ‏كوشند تو را اندوهگين نسازند كه آنان هرگز به خدا هيچ زيانى نمى ‏رسانند خداوند مى‏ خواهد در آخرت براى آنان بهره‏ اى قرار ندهد و براى ايشان عذابى بزرگ است (۱۷۶) إِنَّ الَّذِينَ اشْتَرَوُا الْكُفْرَ بِالْإِيمَانِ لَنْ يَضُرُّوا اللَّهَ شَيْئًا وَلَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ ﴿۱۷۷﴾ در حقيقت كسانى كه كفر را به [بهاى] ايمان خريدند هرگز به خداوند هيچ زيانى نخواهند رسانيد و براى آنان عذابى دردناك است (۱۷۷) وَلَا يَحْسَبَنَّ الَّذِينَ كَفَرُوا أَنَّمَا نُمْلِي لَهُمْ خَيْرٌ لِأَنْفُسِهِمْ إِنَّمَا نُمْلِي لَهُمْ لِيَزْدَادُوا إِثْمًا وَلَهُمْ عَذَابٌ مُهِينٌ ﴿۱۷۸﴾ و البته نبايد كسانى كه كافر شده‏ اند تصور كنند اينكه به ايشان مهلت مى‏ دهيم براى آنان نيكوست ما فقط به ايشان مهلت مى‏ دهيم تا بر گناه [خود] بيفزايند و [آنگاه] عذابى خفت ‏آور خواهند داشت (۱۷۸) مَا كَانَ اللَّهُ لِيَذَرَ الْمُؤْمِنِينَ عَلَى مَا أَنْتُمْ عَلَيْهِ حَتَّى يَمِيزَ الْخَبِيثَ مِنَ الطَّيِّبِ وَمَا كَانَ اللَّهُ لِيُطْلِعَكُمْ عَلَى الْغَيْبِ وَلَكِنَّ اللَّهَ يَجْتَبِي مِنْ رُسُلِهِ مَنْ يَشَاءُ فَآمِنُوا بِاللَّهِ وَرُسُلِهِ وَإِنْ تُؤْمِنُوا وَتَتَّقُوا فَلَكُمْ أَجْرٌ عَظِيمٌ ﴿۱۷۹﴾ خدا بر آن نيست كه مؤمنان را به اين [حالى] كه شما بر آن هستيد واگذارد تا آنكه پليد را از پاك جدا كند و خدا بر آن نيست كه شما را از غيب آگاه گرداند ولى خدا از ميان فرستادگانش هر كه را بخواهد برمى‏ گزيند پس به خدا و پيامبرانش ايمان بياوريد و اگر بگرويد و پرهيزگارى كنيد براى شما پاداشى بزرگ خواهد بود (۱۷۹)
6.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ فلسفه 🔴حجاب اجباری با قرآنی که می فرماید لا اکراه فی الدین منافات دارد لذا قابل پذیرش نیست پاسخ شبهه از پاسخ ایشان بسیار منطقی و جالب و شنیدنی است. ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ❇️ (ارائه مطالب‌ و) (عج) 🆔@valiasrk
هدایت شده از خبرگزاری فارس
۱۲ هزار امضاء برای برخورد جدی پلیس با اغتشاشگران 🔹مخاطبان «فارس‌ من» با درج پویشی با عنوان «درخواست برخورد جدی با قانون‌شکنان» و ثبت بیش از دوازده هزار امضاء پیگیری این موضوع را از خبرگزاری فارس خواستار شدند. پویش را اینجا امضا کنید @Farsna
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
وارثین (کانال مدرسه علمیه ولیعصر کرمانی‌ها «عج» ارائه مطالب علمی ، اخلاقی، آموزشی و پژوهشی)
⭕️ فلسفه #حجاب‌اجباری #پاسخ_به_شبهه #حجاب_اجباری #لااکراه_فی_الدین #برانداز #تفکر #قرآن 🔴حجاب اجبار
با سلام و عرض احترام و تسلیت ایام خدمت همراهان گرامی کلیپ فلسفه حجاب اجباری که پاسخ به شبهه توسط استاد دکتر غلامی بود را در یکی از گروههایی که عضو بودم ارسال کرد یکی از عزیزان درباره این کلیپ با با بنده به هدف نفی حجاب اجباری وارد مباحثه علمی شد به نظرم آمد با توجه به نوع مباحث و سنخیت آن با محتوای کانال وارثین، این مباحثه که بی شباهت به مناظره علمی نیست تقدیم حضور عزیزان شود و ابعاد دیگری از این مسئله مورد واکاوی قرار گیرد. از این رو چند پیام آتی در واقع گزارش مباحثه یا به تعبیر مناظره بنده در خصوص حجاب اجباری با یکی از عزیزان همراه است
۩۩ فـــــــقــــطــــــ خــــدا۩۩:(پیام از طرف فرد نافی حجاب اجباری) جوابشون ورود در اصل اسلام اختیاری و بدون اکراه هست اما احکام اسلام اجباری هست خب کسی نخواد اجبارا وارد اسلام بشه باید چیکار کنه؟تو یه کشور دیگه به دنیا بیاد؟ هرکی تو ایران به دنیا میاد یا مجبوره وارد اسلام بشه یا باید مرتد باشه و.... پس ورودش به اسلام اجباریست و احکام اسلام رو هم اجبار بفرمایید جواب منطقیش چیه؟!!! بعد می فرمایند گرچه خدا ما را دارای اختیار و اراده افریده ولی نباید ازش سوء استفاده کنیم بله تشریعا نباید ازش سوء استفاده کنیم اما تکوینا خود خدا هم ما رو مجبور نکرده که سوء استفاده نکنیم فقط فرموده هرکی سوء استفاده کنه تو اخرت عقاب میشه حالا چرا شما باید تو دنیا عقاب و اجبار کنید؟!🤔 اصلا فرض کنید کسی در خانواده مسیحی یا غیر مسلمان به دنیا بیاد اصلا وارد اسلام نشده تا احکامش براش اجباری بشه طبق فرمایش ایشون این مورد هم قابل پاسخ نیست!!!
وارثین (کانال مدرسه علمیه ولیعصر کرمانی‌ها «عج» ارائه مطالب علمی ، اخلاقی، آموزشی و پژوهشی)
۩۩ فـــــــقــــطــــــ خــــدا۩۩:(پیام از طرف فرد نافی حجاب اجباری) جوابشون ورود در اصل اسلام اختیا
پیام بنده در پاسخ به شبهه ای که مطرح شد محمد صادق رجائی: عزیزم سلام پذیرش دین در ساحت فرد است و فرد می‌تواند دین را در این ساحت بپذیرد و میتواند نپذیرد این به اختیار اوست اما در جامعه اسلامی مکلف است احکام اجتماعی دین را بپذیرد ولو اعتقادی به آن ندارد. این تنها درباره اسلام نیست شما در آمریکا زندگی بکنی و فرضا از نظر شخصیت یک قانون را نپذیری در جامعه آنجا مکلف به رعایت آن هستی و الا با شما برخورد میشود. این در صورتی است که شما از نظر اعتقادی با قانون موجود مخالف باشی اما اگر‌ موافق باشید به طریق اولی باید آن را در ساحت فردی و اجتماعی رعایت کنید. قبلا هم به یاد دارم شما این حکم شرع و قانون مبتنی بر آن را نمی‌پذیرفتید و در آن خدشه وارد میکردید که از یک طلبه خیلی عجیب است و جای بسی تعجب است . بله ممکن است شما بگویید من مخالف اجرای حکم حجاب بخاطر عناوین ثانویه هستم که این مطلب دیگری است ولی طبق عنوان اولی حکم مسئله مشخص است اصل اختیار مربوط به تکوین است، و انسان تکوینا مختار است ولی خدا با ارسال رسل و انزال کتب در صدد هدایت اوست اما هدایت انسان دو بعد دارد یک بعد فردی و یک بعد اجتماعی، از این رو احکام اسلام هم دارای دو بعد هستند احکام فردی و احکام اجتماعی احکام اجتماعی اسلام مستند و مبنای قوانین اجتماعی اسلام هستند نسبت به احکام فردی اسلام که گستره امور اعتقادی تا احکام شرعی را دربر میگیرد، انسان مختار است یعنی اگر چه در سلسله تشریع احکامی وجود دارد اما انسان تکوینا نسبت به این احکام مختار است و در صورت تخلف، با عقاب آن در آخرت مواجه خواهد شد. اما در قوانین اجتماعی اسلام که ریشه در احکام اجتماعی آن دارد اگر چه انسان بازهم تکوینا مختار است اما در صورت تخلف از این قوانین با عقاب و مجازات اسلامی (حدود و تعزیرات) مواجه است تا جامعه اسلامی شکل گیرد و در قبال تخلفات احتمالی مصونیت حداکثری پیدا کند. اینکه فردی بین این دو دسته احکام خلط نماید نشان از عدم شناخت کافی نسبت به فقه و حقوق و برخی از مباحث اعتقادی است‌‌. در بعد فردی و اعتقادی لازم نیست ملتزم باشد چون مسیحی است اما چون در کشور اسلامی زندگی میکند باید ملتزم به قوانین آن باشد عرض شد که این حکم اختصاص به اسلام ندارد و هر جای دنیا هم که باشید چنین است یعنی ممکن است از نظر اعتقادی یک حکم یا قانون را نپذیرید اما چون در آن کشور زندگی می‌کنید باید در ساحت اجتماع ملتزم به آن باشید
وارثین (کانال مدرسه علمیه ولیعصر کرمانی‌ها «عج» ارائه مطالب علمی ، اخلاقی، آموزشی و پژوهشی)
پیام بنده در پاسخ به شبهه ای که مطرح شد محمد صادق رجائی: عزیزم سلام پذیرش دین در ساحت فرد است و ف
۩۩ فـــــــقــــطــــــ خــــدا۩۩:( پاسخ فرد نافی حجاب اجباری به مطلب فوق) سلام علیکم نکته ی اول اینکه پس پذیرفتید اون جواب بی ربط و نادرست بود و شما دارید از یک جواب دیگه استفاده می کنید ۲_پذیرش دین فقط در ساحت فرد نیست چون ایمان به بعض هست که در قران منهی هست پذیرش دین در همه ی ابعادش هست که شامل اسلام فردی و اجتماعی و حکومتی خواهد بود ۳_در حکومت اسلامی هر کس خواهان حقوق شهروندی از طرف حاکمیت هست ملزم هست هزینه ی انرا بدهد هزینه ی ان پذیرش اسلام یا احکام اسلام نیست بلکه عدم مبارزه و ضدیت با حکومت و هویت ان(ایدئولوژی) است در حکومت صدر اسلام علاوه بر این هزینه نقدی هم دریافت میشد اما در مقابل حکومت باید تمام حقوق شهروندی انها را به رسمیت بشناسد و تا جایی برای حقوق شهروندی انها اهتمام داشته باشد که اگر ذره ای از کوچکترین حقوق شهروندی یک فرد یهودی(دراوردن خلخال از پای یک زن یهودی) ادا نشود حاکمان از غصه دق کنند بنابراین چیزی به نام حجاب اجباری توسط حکومت با توجیه پذیرش احکام اسلام کاملا مردود هست وگرنه باید روزه ی اجباری و نماز اجباری و شراب نخوردن اجباری و.....می داشتیم در حالی که نداریم وگرنه حکومت باید همه ی زنان را مجبور به پوشش غیر صورت و کفین می کرد چون معنای حجاب در شرع تعریف شده و اگر اجبار را به ان افزوده شود میشود اجبار به پوشش غیر صورت و کفین ۴_نمیشه با امریکا و کشورهای دیگر مقایسه کرد چرا که تعریف قانون در کشورهای لیبرال و سکولار کاملا متفاوت با معنای قانون در حکومت اسلام هست حکومت اسلامی بسیاری از امور حداکثری و فرهنگی را تبدیل به قانون می کند در حالی که در ان کشورها قانون شامل امور حداقلی و صرفا جهت انتظام و امنیت و اقتصاد و سیاست هست وحتی اگر قانونی مخالفت حداکثری داشته باشد با رفراندوم و همه پرسی قابل تغییر هست اما در حکومت اسلام اینگونه نیست ۵_ فرمایش شما که(...به یاد دارم شما این حکم شرع را نمی پذیرفتید...) کدام حکم شرع؟؟؟ در شرع چیزی به نام حجاب اجباری وجود ندارد اول شما باید اثبات کنید شرع چیزی به عنوان حجاب اجباری دارد سپس بنده را متهم به شرع گریزی کنید در اسلام فردی حجاب یک باید هست اما در اسلام فردی جایی برای اجبار نیست در اسلام حکومتی حجاب یک باید نیست گرچه اجبار در ان هست در اسلام حکومتی ضد حکومت نبودن و به تبع ضد اسلام نبودن و به تبع ضد حجاب نبودن یک باید اجباری هست همانطور که آتئیست و مسیحی و اهل تسنن و غیر انقلابی و غیر متدین و کم حجاب و بی حجاب می توانند ملتزم به احکام خودشون باشند به شرط اینکه ضدیتی با اسلام شیعی انقلابی نداشته باشند و بر علیه ان فعالیت نکنند مهمترین دلیل اینکه در اسلام حکومتی چیزی به عنوان (حجاب اجباری)نداریم بلکه(ضد حجاب نبودن اجباری) داریم اینه که از اول انقلاب و تشکیل حکومت اسلامی در ایران مفهوم (حجاب اجباری) دچار تغییر اساسی شده و مثلا در اول انقلاب کسی که مقدار کمی از مویش بدون پوشش بود حکومت با او برخورد می کرد اما امروزه کسی که کاملا روسری برداشته حکومت با اون برخورد می کند و همه می دانیم که حجاب در شرع تعریف شده و از اول انقلاب تا الان شرع هیچ تغییری در مفهوم حجاب ایجاد نکرده است پس چگونه حجاب اجباری تغییر کرده؟!! (ضد حجاب نبودن اجباری) قابل تغییر هست و توسط حکومت بر اساس جامعه اسلامی تعریف می شود پس حکومت اجبار به حجاب نکرده بلکه از خودش در مقابل مبارزه ی با هویتش دفاع کرده