با سلام و عرض احترام خدمت همراهان گرامی به دلیل اختلال اینترنتی قدری ارسال محتوا در کانال وارثین به سختی صورت میگیرد
چند روزی تحمل بفرمایید ان شاءالله مشکل منطقه ای که با آن مواجه هستیم برطرف خواهد شد
#شروع_دوره_تقریر_نویسی
عنوان: شروع دوره تقریرنویسی دیماه 1400
📆تاریخ برگزاری: 14 دیماه تا 28 دیماه
✍️نحوه شرکت: بصورت مجازی و آفلاین
🔗لینک شرکت:
http://pajuhesh.lms2.hozehkh.com/
💢💢بزرگوارانی که در مهلت اعلام شده ثبت نام نکرده اند میتوانند با مراجعه به سایت حوزه علمیه خراسان ، پورتال طلبگی، بخش پژوهش، صفحه ثبت نام ثبت نام نموده و فردای روز ثبت نام به سامانه مراجعه و در دوره شرکت نمایند.
♻️مخاطبین: طلاب گرامی پایه 10 و یا سال اول درس خارج
💢 اداره واحدهای آموزشی و ترویج مهارت های پژوهشی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان💢
ارتباط با آیدی پاسخگویی به سوالات دوره
@admin_taghrir
☎️ برای کسب اطلاع بیشتر با شماره 32008464 تماس بگیرید.
🔰کانال اطلاع رسانی دوره
🆔https://eitaa.com/barname_pajhoheshi
•┈┈••••✾🔆✾•••┈┈•
🌐معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
📚 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
🔎 @howzehpajohesh
💠#مقالهنویسی
🔰#مرورمطالبمهم
#بخشاول
1️⃣ #انتخابموضوع
🔻موضوع تحقيق انتخابي شما اولا بايد مورد علاقه تان بوده و ثانيا در آن مورد معلومات حداقل اجمالي داشته باشيد.
🔻 موضوع انتخابي شما يا بايد به نحوي ابهام داشته باشد و شما بخواهيد مساله اي را براي ديگران رفع ابهام نماييد و يا اين كه موضوع مورد نظر شما ابهام ندارد، بلكه ممكن است ده ها كتاب و مقاله در آن مورد به نشر سپرده شده باشد؛
ولي شما روش بهتر و ساختار زيباتر و راه ميانبر تري را در زمينه مزبور يافته باشيد و ويژگي خاصي را برجسته كنيد.
🔻 هدف تان اين باشد كه مطالب را به شيوه مناسب تر، منظم تر و احيانا با نتايج بهتري ارايه نماييد.
🔻براي الگو گيري در انتخاب موضوع تحقيق بهترين منبع مقالات و ( اگر حقوقي باشد) آراء دادگاه ها و اينترنت است؛
🔻 چون مقالات و آراء دادگاه ها و مقالات اينترنتي به ابهامات و موضوعات اخص و معمولا جديد و روز آمد ميپردازد، در حالي كه كتاب ها بيشتر به كليات و مباحث فراگير سر و كار دارد و وارد موضوعات ريز نمي شود.
ادامه دارد...
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
❇️#کانالوارثین
(ارائه مطالب #علمی و#پژوهشی)
#مدرسهعلمیهولیعصرکرمانیها(عج)
🆔@valiasrk
💠#مقالهنویسی
🔰#مرورمطالبمهم
#بخشدوم
2⃣:#طرحتحقیق
✴️مطالعات غير منظم حتي در موضوع خاص وقت تلف كردن است.
✅ مطالعات بايد در راستاي تهيه پلان و همراه با ياد داشت باشد.
❇️ بهترين منبع براي الگو گيري در تهيه پلان، كتاب ها هستند نه مقالات، كه اگر دو يا سه و يا چند كتاب بخوانيد چارت اصلي به دست شما مي آيد.
❗️اين ساختار حرف نهايي نيست؛ بلكه تنها اسكلت ساختمان تحقيق شما است و ممكن است در جريان تحقيق تغيير پيدا نمايد.
ادامه دارد...
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
❇️#کانالوارثین
(ارائه مطالب #علمی و#پژوهشی)
#مدرسهعلمیهولیعصرکرمانیها(عج)
🆔@valiasrk
جواب شبهات فاطمیه.pdf
218.8K
جواب به شبهات فاطمیه
چندی پیش یکی از وهابیون کلیپی ساخت و شبهاتی در خصوص شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها بیان کرد .
در این نوشتار به اختصار پاسخ شبهات وی داده شده است .
🖊محمد صادق رجائی پور
🖊محمد رضا جعفری
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
❇️#کانالوارثین
(ارائه مطالب #علمی و#پژوهشی)
#مدرسهعلمیهولیعصرکرمانیها(عج)
🆔@valiasrk
مقاله نویسی.pdf
561.2K
#بسیار_کاربردی
#جزوه بسیار کاربردی آموزش مقاله نویسی
#مهارت_آموزی
#پژوهشگری
#مقاله_نویسی
#آموزش
#پیشینه_جویی
وارثین (کانال مدرسه علمیه ولیعصر کرمانیها «عج» ارائه مطالب علمی ، اخلاقی، آموزشی و پژوهشی)
جواب به شبهات فاطمیه چندی پیش یکی از وهابیون کلیپی ساخت و شبهاتی در خصوص شهادت حضرت زهرا سلام الله ع
با سلام خدمت سروران گرامی و با عرض تسلیت شهادت ام ابیها صدیقه زهرا سلام الله علیها چندی پیش فردی وهابی به نام موحد شبهاتی پیرامون شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها مطرح کرد ، بر آن شدیم تا به این شبهات پاسخ دهیم بعضی از دوستان پیشنهاد دادند متن پاسخ به شبهات مذکور را در کانال منتشر کنیم .
متن شبهه و پاسخ آن👇👇👇
💠#شهادتحضرتزهراسلامعلیها
💠#پاسخبهشبهاتفاطمیه
باسمه تعالی
قال الله تبارک و تعالی
یریدون لیطفئوا نور الله بافواههم و الله متم نوره و لو کره المشرکون. صافات آیه 8
فردی به نام موحد شبهاتی درباره شهادت حضرت زهرا مطرح کرده است که در این نوشتار پاسخ کوتاه آن را بیان میکنم
✴️شبهه1: چرا حضرت علی علیه السلام همسرش را برای باز کردن درب فرستاد؟
❇️جوابها:
اولا : ابدا حضرت علی علیه السلام حضرت زهرا سلام الله علیها را برای مقابله با عمر نفرستادند ؛ بلکه حضرت زهرا سلام الله در خانه بودند و وقتی حضرت فهمیدند که عمر می خواهد وارد خانه بشود درب را بست و این عمر بود که در را آتش زده و سپس شکست و وارد خانه شد . (عیاشی ، تفسیر عیاشی جلد صفحه 67) در حالیکه می دانست که خانه زهرای اطهر برترین خانه هاست (سیطوی الدر المنثور ، جلد 6 ، صفحه 203 ) بر این واقعه ابن قتیبه دینوری نیز در الامامه و سیاسه اشاره کرده است .(الامامه و السیاسه ج1 ، ص 16) طبیعی است شیعی شمردن علمای اهل سنت با شهرت ایشان به تسنن ایشان چیزی جز انکار حقائق تاریخی نیست و منکر حقائق تاریخی اثبات شده تنها ضعف علمی خودش را نمایان ساخته است
این زبان را چون کلیدی دان در گنج سخن
پسته بی مغز چون لب وا کند رسوا شود
ثانیا: دفاع از دین و مذهب حق و ولایت مداری بر هرکسی واجب است ولو دختر پیامبر علیهما السلام باشد ،این کار استنکافی ندارد اما ورود بدون اذن به خانه دیگران به خصوص کسی که محبت و مودت به او و اولاد او اجر رسالت پیامبر صلوات الله علیه و آله و سلم بوده است قطعا حرام است و گناه کبیره است و کسی آشکارا به هتک آن خانه امر بکند آشکارا مرتکب گناه کبیره است شده است و طبعا فاسق است و چنین فردی شایسته خلافت بر مسلمانان را نخواهد داشت .
ثالثا:چرا پیامبر صلوات الله علیه و آله و سلم که پیامبر خدا بوده و صاحب رسالت و شریعت بوده است در جنگ احزاب در پاسخ به عمرو بن عبدود حضرت علی علیه السلام را فرستادند ؟ چرا حضرت علی علیه السلام با اینکه فاتح خیبر بودند برای دفاع از عثمان حسنین علیهما السلام را فرستادند ؟ چرا ابوبکر با این که خلیفه مسلمین بود برای سرکوب اهل رده خالد بن ولید را فرستاد ؟ چرا عمر برای فتح ایران سعد بن ابی وقاص را فرستاد ؟
✴️شبهه دوم: ائمه علیهم السلام علم غیب دارند چرا حضرت علی و حضرت زهرا با علم به آنچه رخ میدهد از مدینه فرار نکردند؟
❇️پاسخ:
اولا: اینکه ائمه علم غیب دارند با ادله قطعیه خودش ثابت است و در جای خودش ثابت شده است .
ثانیا: بله امام علم به وقائع داشتند علاوه بر این علم به این داشتن که اگر بر مصیبتهای وارده صبر کنند به نفع اسلام است و باعث بقای اسلام می شود . لهذا بر همه این مصیبتها صبر کردند و این نشانه اسلام واقعی ایشان است که حتی از همسر خود در راه اسلام می گذرند ؛ برخلاف خلفای اهل سنت که در روز غدیر به علی با گفتن بخ بخ تبریک گفتند اما بعد از رحلت رسول خدا ص بی هیچ توجیهی و صرفا بخاطر دنیا پرستی و استیلاء بر دیگران از دستور خدا و رسول او سر باز زدند و به خاطر دنیا از دین خود دست برداشتند و خود خلافت را به دست گرفتند ؛ انسان سلیم النفس با مشاهده عملکرد ایشان از خود این سوال را می پرسد که عاقبت ایشان در آخرت چگونه خواهد بود ؛ قرآن می فرماید تلک الدار الاخرة نجعلها للذین لایریدون علوا فی الارض و لا فسادا.
ثالثا: امام از مدینه خارج نشدند تا اصحاب پیامبر صلوات الله علیه و آله و سلم شاهد ظلمی که بر ایشان وحضرت زهرا سلام الله علیهما از طرف مدعیان اسلام میشود باشند.
رابعا:بر فرض امام از مدینه خارج میشدند سرنوشتی بهتر از مالک بن نویره که به دست خالد بن ولید کشته شد و همسرش به دست خالد مورد تجاوز قرار گرفت در انتظار ایشان نبود ؛ متاسفانه خلیفه اول در خصوص مالک بن نویره و همسر او و خالد بن ولید به دستور اسلام عمل نکرد ؛ چگونه می توان خلافت او را اسلامی دانست در حالیکه حتی مسلمات دین را در باب اثبات ارتداد و زنا را ترک می کرد؟!؟!
✴️شبهه سوم: چرا حضرت علی تقیه نکرد تا جلوی این کشتار گرفته شود ؟
❇️پاسخها
اولا: تقیه ادله قطعیه ای دارد که در جای خودش ثابت شده است ؛ آیاتی که در دفاع از ایمان عمار نازل شده است بر این اعتقاد تاکید دارد.(نحل 36). پس اندیشه و اعتقاد تقیه قرآنی است و مورد تایید خدا و پیامبر است .
ثانیا: تقیه در جایی جایز است که اصل دین در خطر نباشد و الا چرا پیامبر صلوات الله علیه و آله و سلم در مقابل کفار قریش تقیه نکرد ؟ چرا امام حسین علیه السلام در مقابل یزید تقیه نکرد در حالیکه در مقابل معاویه تقیه می کرد.حقیقت این است که حضرت علی و حضرت زهرا سلام الله علیهما چون اصل دین را در خطر می دیدند و انحراف در فرامین پیامبر برای ایشان مشهود بود آشکارا در مقابل خلفاء ایستادگی کردند تا از کیان دین دفاع کنند.
✴️شبهه چهارم:خانه 1400 سال پیش کوچک بوده چرا با آتش سوزی همه اهل خانه نمردند؟
❇️پاسخها:
اولا : درب خانه را آتش زدند نه خانه را ، طبیعی است با آتش زدن درب خانه اهل خانه نخواهند مرد.
ثانیا: هدف عمر کشتن حضرت علی نبود بلکه هدف او گرفتن بیعت برای ابوبکر بود و این هدف با کشتن علی علیه السلام به دست نمی آمد ؛ واضح است با رفتار خشنی که او داشت اگر نیاز به تایید خلافت ابوبکر توسط حضرت علی علیه السلام نداشت قطعا ایشان را به شهادت می رساند .
ثالثا:سوالی که در حقیقت باید پرسید این است که آیا خلافت این قدر ارزش داشت که زهرا سلام الله علیها را آزرده خاطر نمود ؛ کاش ابوبکر زودتر به این نتیجه می رسید که دستور حمله به خانه زهرای اطهر را نمی بایست می داد. (مسعودی ، مروج الذهب ، ج2 ص 301؛ قاسم بن سلام ،الاموال ، 44؛ عقد الفرید ،4/93)
✴️شبهه پنجم:فاطمه زهرا س از کجا می دانست که فرزندش پسر است تا اسم آن را محسن بگذارد؟
❇️پاسخ :
اولا: همانطور که پیش از این بیان شد مسئله علم به غیب در جای خودش ثابت شده است . حتی برخی از بزرگان اهل سنت علم غیب را برای پیامبر و غیر پیامبر از اولیاء الهی نیز ثابت دانسته اند ؛ طبعا و عقلا یکی از بارزترین مصادیق آن صدیقه طاهره سلام الله علیها است (بقاعی، نظم الدرر، 20/500؛زحیلی ،تفسیر الوسیط ، 3/2757؛ راغب ، المفردات ، 1/344؛ باقلانی، تمهید العقائد، 1/77؛ سلمی ازدی ، التفسیر ، 1/128).
ثانیا:اگر خبر داشتن از جنسیت فرزند و نام گذاری آن کاری است غیر قابل پذیرش است چرا بخاری در جامع اش از جابر بن سمرة از قول پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله و سلم می گوید: سمعت النبی (ص) یقول یکون اثنی عشر امیرا فقال کلمة لم اسمعها فقال ابی انه قال کلهم من قریش (بخاری ، 8/127، ح 7223) سوال این است که پیامبر از کجا می دانست که فرزندان ذکوری از نسل او به وجود خواهد آمد ؟ اگر علم غیب را برای او قائل باشید ما هم با استناد به گفته علمای اهل سنت که پیش از این ذکر شد ، آن را برای حضرت زهرا سلام الله علیها قائل هستیم و اگر جواب دیگری برای این مطلب دارید ما نیز به همان ملتزم هستیم.
ثالثا:قندوزی نقل می کند : اثنی عشره خلیفه کلهم من بنی هاشم و همچنین نقل کرده است که رسول الله صلوات الله علیه و آله و سلم فرمود: انا سید النبیین و علی سید الوصیین و ان اوصیایی بعدی اثناعشره اولهم علی و آخرهم القائم المهدی عج(ینابیع، 2/534) هر توجیهی که برای این حدیث بیان بفرمایید ما نیز برای ما نحن فیه بیان می کنیم ؛ علاوه بر این امثال این حدیث بیانگر این است که خبر دادن از آینده و نام گذاری ایشان کاری بعید و غیر قابل پذیرش نبوده است .
✴️شبهه ششم: چطور عمر و یارانش نتوانسته اند حضرت علی را از دست فاطمه بیرون بیاورند؟
❇️پاسخ:
اولا :مستشکل حدیث مصیبت حضرت زهرا را یا نفهمیده است یا به احتمال قوی خودش را به نفهمی زده است و چه زیبا گفته اند که خواب را می توان بیدار کرد اما خواب زده را هرگز؛ مطلب این گونه نیست که مسابقه ای زورآزمایی در کار باشد بلکه حضرت زهرا سلام الله علیها با همه مصیبتهایی که دیده بودند از حضرت دفاع کردند و از حضرت جدا نمیشدند تا جایی که عمر برای جدا کردن حضرت زهرا سلام الله علیها ، ایشان را کتک زد و فرزند وی را سقط کرد.(الملل والنحل 1/57؛ میزان الاعتدال،1/139).
ثانیا: اینکه حضرت علی علیه السلام بر این وقایع صبر کردند بخاطر حفظ دین بود کما اینکه حضرت رسول صلوات الله علیه و آله و سلم نیز بر مصیبتهایی که بر دخترشان زینب و فرزند سقط شده ایشان بخاطر حفظ دین صبر نمودند و با شنیدن آنچه برای زینب اتفاق افتاده بود دستور جنگ و جهاد ندادند.(الاستیعاب فی معرفة الاصحاب ، 4/1536؛ ابن اثیر،اسدالغابه، 4/608؛ الانساب 10/535).
✴️شبهه هفتم: چگونه زنی با آن شرائط به مسجد رفته است و سخنرانی کرده است ؟
❇️پاسخ:
اولا: باید گفت چگونه عمر و یارانش توانستند این رفتار را با فاطمه سلام الله علیها داشته باشند و این شرائط را برای او ایجاد کنند؟!؟!؟
ثانیا: چرا فاطمه این کار را نکند ؟ وقتی می بیند اسلام در خطر است و در حال کشیده شدن به انحراف است باید از دین دفاع می کرد و حق را بیان میکرد ؛ این وظیفه فاطمه بود ؛ ولو که که دل آزرده و مجروح و محزون بود ؛ البته باید پرسید سبب این حزن و الم و درد روحی و جسمانی فاطمه زهرا سلام الله علیها چه بود؟ اگر بگویید بخاطر رحلت پیامبر صلوات الله علیه و آله و سلم بوده است ، می گوییم پس چرا در تاریخ چنین حزن و المی برای فوت مادر مکرمه اش ام المومنین اول مراة مسلمة حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها از فاطمه سلام الله علیها نقل نشده است ؟؟؟ آیا فاطمه به قضای الهی راضی نبوده است ؟ آیا فاطمه نمی دانسته هر کسی می میرد و به آیات الهی کل من علیها فان و یبقی وجه ربک ذوالجلال و الاکرام بی توجه بوده یا از آن غافل بوده است ؟ آیا علت وفات جوان مرگ شدن فاطمه غصه هجران پدر بود؟ یعنی او به این حد ایمان نرسیده بود که به مشیت الهی راضی باشد و رحلت پدر را تحمل کند ؟ در حالیکه بسیاری از زنان و دختران مدینه شهادت و فقدان مردان و شوهران و برادران و فرزندان خود را تحمل می کردند و راضی به رضای الهی بودند؟ چگونه باور پذیر است کسی که دختری مانند زینب را که حوادث کربلا را با همه جانکاهی آن تحمل کرده است پرورانده این مصیبت را تحمل نکند؟
کسانی که این نسبتها را به فاطمه زهرا سلام الله علیها نسبت می دهند چگونه فردای قیامت پاسخگوی او و رسول خدا صلوات الله علیهما خواهند بود؟؟
فراموش نکنید که پیامبر سلام الله علیها ما ینطق عن الهوی است (نجم 3) و در وصف فاطمه سلام الله علیها می فرماید فاطمه ام ابیها است و می فرماید احب اهلی الی فاطمه (کنزالعمال، 13/93؛ جامع الصغیر ، 1/37) فاطمه بضعة منی فمن ابغضها ابغضنی (بخاری ، 3 /1374) فاطمه بضعة منی فقد آذاها فقد آذانی (سنن الکبری 10/201)
حقیقت آن است زهرا شهید شده است نه اینکه از غم پدر از دنیا رفته باشد؛ این را هر انسان عاقل و منصفی می داند و می فهمد.
✴️شبهه هشتم:عقد ام کلثوم با عمر نشانه کذب این قصه است .
❇️پاسخ
اولا:صرف ازدواج دال بر عدم وجود مشکل و اختلاف بین دو خانواده نیست کما اینکه ام حبیبه دختر ابوسفیان همسر پیامبر بود؛ آیا این ازدواج بر عدم وجود هیچ مشکلی بین پیامبر صلوات الله علیه و اله و سلم حاکم نظام نوپای اسلام با ابوسفیان بزرگ کفار قریش دلالت داشته است ؟!؟! کدام انسان عاقلی این را می پذیرد.
ثانیا :ام کلثوم دختر ابوبکر از اسماء بود که به عنوان ربیبه در خانه حضرت علی علیه السلام زندگی می کرد و دختر حضرت علی علیه السلام نبوده است .(نووی ، تهذیب الاسماء و اللغات ،2/369 ).
ثالثا : هیچ بعید نیست که عمر این دختر را نیز به اکراه به عقد خود در آورده باشد کما اینکه بر این مضمون نیز نقلهای معتبری وجود دارد (ان ذلک فرج غصبناه؛ کافی، 5/346، ح1).
رابعا : از باب جمع بین این اخبار می توان گفت ام کلثوم دختر ابی بکر و ربیبه(دختر همسر) حضرت علی علیه السلام است که عمر او را به زور و جبر اسماء مادر او به عقد خودش در آورده است و این کار نه تنها دال بر رابطه خوب بین حضرت علی علیه السلام با عمر نیست بلکه دال بر تیرگی رابطه بین این دو نفر است .
خامسا: فرهنگ عربی آن زمان و حتی تا کنون بر این است که با ازدواج و ایجاد علقه در صدد ایجاد صلح بین دو طائفه که با یکدیگر اختلاف شدید دارند هستند و لذا هیچ بعید نیست که قصد عمر از این ازدواج از بین بردن این اختلاف لااقل در تصور و اذهان مردم بوده باشد.
✴️شبهه نهم: اصلا خانه های قدیم و آن زمان درب نداشته است و از پرده و حصیر استفاده می کردند ، لذا قصه آتش زدن درب و پشت درب ماندن حضرت زهرا سلام الله علیها دروغ است.
❇️پاسخ
اولا :این ادعا بسیار خنده دار است ؛ چگونه قرآن درباره حضرت یعقوب علیه السلام نقل می کند که به فرزندانش فرمود قال یا بنیّ لاتدخلوا من باب واحد وادخلوا من باب متفرقه (یوسف 67) (گفت ای پسرانم از یک درب وارد نشوید بلکه از درهای متعدد وارد شوید) و در قصه حضرت یوسف و زلیخا فرمود و غلقت الابواب و قالت هئت لک(یوسف 23) ؛ نیز خدا در خطاب به بنی اسرائیل فرموده است وادخلوا الباب سجدا و قولوا حطة نغفر لکم خطایاکم و سنزید المحسنین(بقره 58)؛ همه این وقایع مربوط به بیش از 1500 سال قبل از بعثت پیامبر و زمان حضرت امیر علیهما السلام بوده است . سوال این است که چگونه در بیش از 1500 قبل از زمان پیامبر و حضرت امیر علیه السلام درب وجود داشته است اما در زمان حضرت رسول و حضرت علی علیهما السلام درب وجود نداشته و برای خانه ها پرده یا حصیر نصب می کردند ؟؟؟؟؟!!!!!
ثانیا: در زمان پیامبر و بعد از مهاجرت ایشان به مدینه و ساختن مسجد النبی صلوات الله علیه و آله و سلم ، مسلمانان خانه های خود را در اطراف مسجد ساختند و هر یک از خانه خود به روی مسجد دربی را ایجاد کردند ، این دربها وجود داشت تا اینکه خداوند به پیامبر دستور داد تا تمام دربهای به سمت مسجد غیر از درب خانه حضرت علی و حضرت زهرا سلام الله علیهما بسته شود.( مسند احمدبن حنبل ، 4/369 ؛ ترمذی ، 5/641) حال سوال این است چگونه ممکن است که در زمان پیامبر صلوات الله علیه و آله و سلم درب وجود نداشته است در حالیکه اصحاب پیامبر برای خانه های خود به سمت مسجد النبی ص دربهایی ایجاد کرده بودند؟؟؟؟
ثالثا : زبان عربی زبان بسیار دقیقی است و واژه باب با واژه حجاب و ستار و غطاء متفاوت است ، مشخص است که هیچ انسان زبان شناسی این دو را با هم خلط نمی کند .
رابعا: در متون روایی به کرات آمده است که حضرت علی علیه السلام درب قلعه خیبر را کنده است (ابن تیمیه، کتب و رسائل 18/362؛ابن ابی شیبه ، المصنف ج6 / 374 ؛ابن عساکر ، تاریخ مدینه دمشق ، ج 42 ص111؛ینابیع ، 2/386)بر اساس آنچه اقایان می گویند باید احتمالا حضرت علی علیه السلام یک پرده یا حصیر را کنده باشد. آیا این معقول است ؟ آیا آقایان ملتزم به این مطلب می شوند؟!؟!؟
✴️شبهه دهم:قانون اول نیوتن می گوید به هر شی ایی نیرویی وارد شود در راستای همان نیرو حرکت خواهد کرد و براین اساس باید حضرت زهرا با ضربه درب به عقب پرت شود نه اینکه بین درب و دیوار قرار بگیرد.
❇️پاسخ :
اولا: قانون اول نیوتن اصلا چنین محتوایی ندارد؛ قانون اول نیوتن این است : جسمی که زیر اثر نیرویی نباشد ، یا ساکن است ، یا با سرعت ثابت در حرکت است و تا ابد این شرائط تغییر نخواهد کرد یا به تعبیر دیگر هر جسمی در هر حالتی که باشد تمایل دارد به همان حالت باقی بماند
(Engneering mechanics dinamics ؛G.l.meriam and L.g.kraige)
لذا این نسبت و استدلال از ریشه نادرست است .
ثانیا: بر فرض صحت این مطلب دروغ و بودن چنین قانونی ، این مطلب زمانی درست است که بر سر راه جریان نیرو مانعی وجود نداشته باشد و به عبارت دیگر درب کشویی باشد و تنها در مسیر جلو به عقب و بلعکس حرکت کرده و باز و بسته شود این در حالی است که هیچ درب منزل معمول و طبیعی اینگونه نیست ؛ بلکه درب ها بر روی محوری به صورت 90 یا 180 درجه در حرکت است و نیرو را به سمت دیوار منتقل میکند و طبیعی است که اگر کسی به درب نیرویی وارد کند فرد یا شی ای که پشت درب است به سمت دیوار منتقل خواهد شد و در صورت شدت نیرو قطعا به آن فرد یا شی صدمه وارد خواهد شد .
حال سوالاتی که باید پرسید این است با توجه به این حدیث که من مات و لم یعرف امام زمانه مات میتة الجاهلیه(صحیح مسلم ؛ 8/107) ، امام زمان حضرت زهرا علیها سلام که بود ؟ اگر ابی بکر امام زمان ایشان بود چرا حضرت زهرا سلام الله علیها خلافت او را نپذیرفت و به اعتراف شیعه و سنی در حالی شهید شد که از ابی بکر خشمگین بود(صحیح بخاری 3/1126ح 2926) و اگر امام زمان حضرت زهرا سلام الله علیها حضرت علی بوده است ، پس معلوم می شود خلافت ابی بکر غاصبانه بوده و طرفداری عمر و یارانش از او باطل و غیر حق بوده است و باید گفت چرا به این خطاب قرآن عمل نکردند (ولا تلبسوا الحق بالباطل و تکتموا الحق و انتم تعلمون)؛ آیا تبعیت از این چنین افرادی درست است؟
سوال دیگر این است که چرا حضرت زهرا سلام الله علیها شبانه تشییع شد و شبانه دفن شد ؟ چرا ابی بکر و عمر بر وی نماز نخواندند؟
سوال دیگر این است که قبر حضرت زهرا دختر پیامبر خدا و همسر علی مرتضی و مادر حسنین دو سید جوانان بهشت کجاست ؟؟؟این سوالات باید توضیح داده شود
والسلام علی من اتبع الهدی
محمد صادق رجایی پور
محمد رضا جعفری
مشهد مقدس
💠#مقالهنویسی
🔰#مرورمطالبمهم
#بخشسوم
🔻پس از مطالعات لازم، عناويني را كه با استفاده از مطالعه اجمالي كتب مربوطه يافته ايد ليست كنيد و از درشت به ريز به اين صورت چارت بندي نماييد البته بايد ياد آوري كرد كه مهمترين وظيفه در اين مرحله تهيه ليستي از عناوين اصلي وحتي الامكان عناوين فرعي تحقيق آتي شما است:
بخش
فصل
مبحث
گفتار
بند ۱-…
الف، ب ….
برخي در اين مرحله فصل را در رده نخست و بخش را در رده دوم قرار مي دهند كه چندان مهم نيست.
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
❇️#کانالوارثین
(ارائه مطالب #علمی و#پژوهشی)
#مدرسهعلمیهولیعصرکرمانیها(عج)
🆔@valiasrk
💠#مقالهنویسی
🔰#مرورمطالبمهم
♦️#بخشچهارم
🔶#جمعآورياطلاعات و تهيه #منابع
با مطالعه اجمالي در موضوع مورد تحقيق در مرحله نخست كتابها بعد مقالات، آراء و… را طبق شماره ليست كنيد و بر اساس همان ليست مطالعه و فيش برداري نماييد.
ليست منابع بايد با مداد تهيه و تنظيم شده باشد چون ممكن است تغيير كند و كم و زياد شود و يا مطالبي به صورت ملاحظات به آن افزوده شود.
در ليست منابع بايد هر منبع با تمام مشخصات از قبيل نام كتاب، نام نويسنده، جلد، مترجم، ناشر، نوبت چاپ، محل نشر، سال نشر، بيايد و شماره گذاري شود تا محقق در مرحله فيش برداري مجبور نباشد در هر ارجاع آدرس كامل بنويسد بلكه با آوردن #علائماختصاري مثلا (ك) براي كتاب و شماره خاص آن و صفحه اي كتاب اكتفا نمايد.
🔻نكته ديگر اين كه هرگز به ارجاعات ديگران و #نقلقولهاي آنان از منابع ديگر اكتفا نكنيد، بلكه حتما به خود منابع مادر مراجعه نماييد.
زيرا چه بسا كه برداشت منبع واسطه اشتباه باشد و يا سليقه شما فرق كند.
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
❇️#کانالوارثین
(ارائه مطالب #علمی و#پژوهشی)
#مدرسهعلمیهولیعصرکرمانیها(عج)
🆔@valiasrk
#نقد_و_معرفی_کتاب
#انتشارات_حوزه_علمیه_خراسان
🔴سلسله نشستهای نقد و معرفی کتب انتشارات حوزه علمیه خراسان
1️⃣جلسه اول: کتاب "آینه خودیابی"
✍️مؤلف کتاب: دکتر احد فرامرز قراملکی، استاد حوزه و دانشگاه، استاد تمام دانشگاه تهران، رئیس انجمن اخلاق ایران
♻️استاد ناقد: دکتر محمدمهدی رکنی، استاد دانشگاه، مؤلف و پژوهشگر
⚖️استاد داور: حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر نوایی استاد حوزه و دانشگاه، مؤلف و پژوهشگر
📆زمان: سه شنبه 21 دیماه 1400
⏰ساعت 9:30
🕌مکان: بنیاد پژوهشهای اسلامی آستان قدس رضوی، تالار شیخ طبرسی
🔗لینک وبینار: 👇
https://pajuhesh.lms2.hozehkh.com/ws/jaxca4r2545
•┈┈••••✾🔆✾•••┈┈•
🌐معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
📚 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
🔎 @howzehpajohesh
💠#مقالهنویسی
🔰#مرورمطالبمهم
♦️#بخشپنجم
🔶#نوشتنمتن
🔻پس از تهيه پلان وطرح مقاله و ليست منابع و تكميل فيش برداري، شروع به نوشتن اصل مقاله نماييد (بدون مقدمه و نتيجه گيري چون مقدمه و نتيجه بايد پس از نوشتن اصل مقاله تهيه شود).
🔻 در هر عنوان از عناوين اصلي و ريز عنوان هاي يك تحقيق سه چيز فراروي محقق محترم قرار مي گيرد كه بايستي آنرا طرح و بررسي نمايد:
1️⃣الف) طرح مطلب و ارايه فشرده ديدگاه هاي انديشمندان مطرح در آن فن.
2️⃣ب) تحليل و واكاوي ديدگاه ها و ارايه ديدگاه خود.
3️⃣ج) جمع بندي مطالب ارايه شده در ذيل آن عنوان.
🔻كل متن تحقيق شما بايد از يك سير منطقي برخوردار باشد؛ به اين معنا كه بخش يا فصل هاي آغازين به امور كليات و عمومي آن موضوع بپردازد و نقش تمهيدي و زير سازي براي هدف اصلي و سخن اصلي تحقيق شما داشته باشد.
🔻در بخش هاي بعدي يا فصل هاي مياني مقاله بايد آن سخن اصلي و لب مطالب بيان و تحليل شود.
🔻در بخش ها يا فصل هاي پاياني نيز سير تحقيق و رساله شما بايد رويكرد رو به پايان داشته باشد؛ يعني اندك اندك دامنه بحث ها را جمع كند.
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
❇️#کانالوارثین
(ارائه مطالب #علمی و#پژوهشی)
#مدرسهعلمیهولیعصرکرمانیها(عج)
🆔@valiasrk
آموزش تدوین مقاله علمی پژوهشی. ج1عربشاهی 1400.mp3
17.65M
💠#کارگاهروشمقالهنویسی
بخش اول
با ارائه استاد حجه الاسلام دکتر محمد عربشاهی (پژوهشگر برتر و استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان و دانشگاه)
با شنیدن این کارگاه روش نگارش یک مقاله علمی را بیاموزید.
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
❇️#کانالوارثین
(ارائه مطالب #علمی و#پژوهشی)
#مدرسهعلمیهولیعصرکرمانیها(عج)
🆔@valiasrk
💠#پرسشپژوهشی
🔰مراد از #پیشفرضهایتحقیق چیست؟
🔶هر دانشی مجموعه گزاره های اساسی دارد که مبادی دانش هستند.
🔸مبادی دانش دو دسته اند: تصوری و تصدیقی؛
🔻مبادی تصوری مبادی هستند که تصور درستی باید از آنها شکل بگیرد که در تحقیقات تحت عنوان « #مفهومشناسی» میآید.
🔻مبادی تصدیقیه که با باور ارتباط دارد در این مبادی ما با گزاره ها سروکار داریم نه با مفردات که در تحقیقات تحت عنوان « #پیشفرضها» میآید.
🔸این مبادی تصدیقیه (پیش فرض ها) سه گونه اند:
1⃣ اصول بدیهیه که پذیرش آنها نیازمند استدلال نیست.
2⃣ اصول متعارف که شاید نیازمند اثبات باشد اما در ادبیات آن علم پذیرفته شده است و کسی اثبات آن را نمیخواهد.
3⃣ اصول موضوعه که پذیرش آن نیازمند استدلال و اثبات است.
✴️در تحقیقات حتما محقق مجموعه از گزارهها را به عنوان پیش فرض قبول دارد و اگر کسی یکی از پیش فرض های محقق را نپذیرد در واقع برای آن فرد کل نتایج تحقیق زیر سوال می رود.
✅پیش فرض ها در تحقیق می آید تا بیانگر این باشد که محقق، اثر علمی خود را بر مبنای چه تفکری پایه ریزی کرده است.
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
❇️#کانالوارثین
(ارائه مطالب #علمی و#پژوهشی)
#مدرسهعلمیهولیعصرکرمانیها(عج)
🆔@valiasrk
آموزش تدوین مقاله علمی پژوهشی ج2عربشاهی1400.mp3
13.46M
💠#کارگاهروشمقالهنویسی
بخش دوم
با ارائه استاد حجه الاسلام دکتر محمد عربشاهی (پژوهشگر برتر و استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان و دانشگاه)
با شنیدن این کارگاه روش نگارش یک مقاله علمی را بیاموزید.
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
❇️#کانالوارثین
(ارائه مطالب #علمی و#پژوهشی)
#مدرسهعلمیهولیعصرکرمانیها(عج)
🆔@valiasrk
💠#مقالهنویسی
🔰#مرورمطالبمهم
♦️#بخشششم
🔶#رفرنسها و #منابع
🔻نباید فراموش کرد كه رفرنس و ارجاع دادن به #منابع و آثار ديگران ارزش كار شما را نه تنها كم نمي كند بلكه بر ارزش آن مي افزايد و نشان ميدهد كه شما براي تهيه آن به اندازه كافي زحمت كشيده ايد.
🔻كپي برداري از نوشته هاي ديگران بدون ذكر نام مولف اصلي نوعي سرقت معنوي است، ولي لازم نيست هر ايده اي را كه به نحوي از نوشته اي ميگيريد آن را هم در جمع زير نويس هاي خود بيفزاييد.
💠نکته دیگر #نقلقول در مقاله است
🔰 #نقلقول از آثار ديگران به دو صورت مي باشد:
الف) نقل قول مستقيم :
ب) نقل قول غير مستقيم:
الف) نقل قول مستقيم :
در صورتي كه مطلب ارايه شده از منبع مرجع براي تحقيق شما خيلي مهم باشد بايستي عين آن را به صورت مستقيم داخل گيومه (يعني علامت« ») در تحقيق خود بياوريد و در پایان نامه پانويس بزنيد و در مقاله به صورت ارجاع درون متنی منبع را بیان کنید.
✴️باید توجه داشت كه در نقل قول مستقيم نبايد افراط شود.
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
❇️#کانالوارثین
(ارائه مطالب #علمی و#پژوهشی)
#مدرسهعلمیهولیعصرکرمانیها(عج)
🆔@valiasrk
💠#مقالهنویسی
🔰#مرورمطالبمهم
♦️#بخشهفتم
🔶#رفرنسها و #منابع
ب) نقل قول غير مستقيم:
🔻نقل قول غير مستقيم آن است كه فشرده يا برايند مطلب را كه محقق ديگر در اثر خود آورده است مطرح كنيد و آن را در زير نويس ارجاع بدهيد.
✳️ ارجاعات شما در منابع به اين صورت باشد:
نام خانوادگي (بعضي نام را اول مي آورد)، نام، نام كتاب، مترجم، جلد، ناشر، محل نشر، سال چاپ، صفحه (اگر تاريخ ندارد بنويسيد « بي تا» و اگر بدون نام ناشر است «بي نا» و اگر محل نشر ذكر نشده بنويسيد «بي جا».
🔻در ارجاع اول به يك منبع، مشخصات بايد به صورت كامل بيايد و اگر در موارد بعد باز به همان منبع ارجاع داده مي شود بايد به حد اقل ممكن در معرفي منبع اكتفا شود.
اگر بلافاصله ارجاع داده شده باشد، بنويسيد «همان ص…»
🔻و اگر با فاصله ارجاع داده شده باشد ابتدا نام و نام خانوادگي نويسنده و صفحه كتاب نوشته مي شود و اگر به آثار متعدد از يك نويسنده مراجعه كرده ايد در ارجاعات بعدي مجبوريد نام و نام خانوادگي نويسنده نام كتاب و شماره صفحه را ياد داشت بفرماييد.
✅البته راه آسان تر اين است كه در ارجاعات متن كتاب نام و نام خانوادگي نويسنده، نام كتاب، مترجم، جلد و صفحه كتاب را ذكر كنيد.
🔸 اما بايد در انتهاي رساله تحقيقي خود حتما بايد كتابنامه يا ليست منابع و مآخذ داشته باشيد كه در آن جا مشخصات كامل اثر و صاحب اثر را بنويسيد همانند مورد اول.
🔸زير نويس ها كار برد هاي فراوان ديگر نيز دارد كه اين جا مجال بيان آن نيست مانند: توضيح كلمات و اسامي مغلق، آوردن معادل واژه ها به زبان ديگر، توضيحات ضروري كه آوردن آن در متن لازم نيست و…
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
❇️#کانالوارثین
(ارائه مطالب #علمی و#پژوهشی)
#مدرسهعلمیهولیعصرکرمانیها(عج)
🆔@valiasrk
❇️ فرهیخته گرامی؛
💠 جهت آگاهی از آخرین مصوبات و تصمیمات «شورای عالی حوزه علمیه خراسان»
💠 و آخرین اخبار و رویدادهای «دبیرخانه شورای عالی»
به سایت:
www.shorakh.com
و یا به آدرس:
@shorakhorasan
در پیام رسان های ایتا، سروش و تلگرام مراجعه فرمایید.
💠 ما را در شبکههای اجتماعی دنبال کنید 💠
✅ ایتا: eitaa.com/shorakhorasan
✅ تلگرام: t.me/shorakhorasan
✅ سروش: splus.ir/shorakhorasan
#معرفی_مقاله
🔻فقه؛ هدایت و حیات
(نقدی بر شبهات دکتر عبدالکریم سروش علیه فقه و فقاهت)
✔️ آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی
دکتر #عبدالکریم_سروش در ششم دیماه 1399 در نشستی، به اظهارنظر درباره نسبت «#دین_و_قدرت» پرداخت و نکاتی در رابطه با قرآن کریم، سیره پیامبر(ص) و سنت اسلامی اظهار کرد. این اظهارنظر واکنش هایی را در پی داشت. از جمله این واکنش ها نقد مفصلی بود که #آیت_الله_ابوالقاسم_علیدوست از اساتید حوزه علمیه با عنوان «#دین_و_حکمت»به رشته تحریر درآورد. چندی بعد عبدالکریم سروش در یادداشتی دیگر به آیت الله علیدوست پاسخ داد و در ضمن پاسخ، به ارائه نظرات و نکاتی در زمینه ارتداد، جهاد ابتدایی پرداخت و در کنار آن نقدهایی نیز نسبت به علم فقه مطرح کرد.
#آیت_الله_محمد_جواد_فاضل_لنکرانی در نقد جوابیه مزبور و اشکالاتی که نسبت به علم فقه شده بود، پاسخی تفصیلی با عنوان #فقه_هدایت_و_حیات ارائه کردند.
#دوفصلنامه_نظام_ولایی
#شماره_چهارم
🌐 لینک دانلود مقاله: http://ensani.ir/fa/article/474045/
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
❇️#کانالوارثین
(ارائه مطالب #علمی و#پژوهشی)
#مدرسهعلمیهولیعصرکرمانیها(عج)
🆔@valiasrk
1731dae7dd692410c7be555ea4319aa9.docx
623.8K
#پایان_نامه
بانک موضوعات پیشنهادی غیر مصوب
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
❇️#کانالوارثین
(ارائه مطالب #علمی و#پژوهشی)
#مدرسهعلمیهولیعصرکرمانیها(عج)
🆔@valiasrk
وارثین (کانال مدرسه علمیه ولیعصر کرمانیها «عج» ارائه مطالب علمی ، اخلاقی، آموزشی و پژوهشی)
#پایان_نامه بانک موضوعات پیشنهادی غیر مصوب ┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
به درخواست برخی از دوستان بازنشر شد
پیشنهاد میشود همراهان گرامی فایلهای مورد نیاز را از کانال در اسرع وقت دانلود کنند؛ متاسفانه ایتا با همه مزایایی که دارد فایلها را نمیشود در آن ذخیره کرد.
بازیابی و ارسال مجدد فایلها زمان بر خواهد بود
آموزش تدوین مقاله علمی پژوهشی ج3عربشاهی1400.mp3
17.56M
💠#کارگاهروشمقالهنویسی
بخش سوم
با ارائه استاد حجه الاسلام دکتر محمد عربشاهی (پژوهشگر برتر و استاد سطوح عالی حوزه علمیه خراسان و دانشگاه)
با شنیدن این کارگاه روش نگارش یک مقاله علمی را بیاموزید.
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
❇️#کانالوارثین
(ارائه مطالب #علمی و#پژوهشی)
#مدرسهعلمیهولیعصرکرمانیها(عج)
🆔@valiasrk
#کارگاه_پژوهشی
#مهارت_پژوهشی
#روش_تحقیق
♨️اهم سرفصلها: (برای مطالعه هر بخش به لینک مربوطه وارد شوید:
♻️ اهمیت و جایگاه تحقیق:
https://eitaa.com/howzehpajohesh/988
♻️آموزش پژوهش محور چیست؟
https://eitaa.com/howzehpajohesh/996
♻️پیش نیازهای پژوهش موفق:
https://eitaa.com/howzehpajohesh/998
♻️آشنایی با مفاهیم پژوهشی:
https://eitaa.com/howzehpajohesh/1032
https://eitaa.com/howzehpajohesh/1033
♻️فرآیند پژوهش:
https://eitaa.com/howzehpajohesh/1033
♻️اقسام تحقیق:
https://eitaa.com/howzehpajohesh/1060
♻️انواع تحقیق به اعتبار روشهای انجام آن:
https://eitaa.com/howzehpajohesh/1061
♻️مراحل نگارش تحقیق:
https://eitaa.com/howzehpajohesh/1070
♻️ملاکهای انتخاب موضوع:
https://eitaa.com/howzehpajohesh/1071
https://eitaa.com/howzehpajohesh/1100
https://eitaa.com/howzehpajohesh/1130
♻️لزوم تصمیم گیری محقق در مورد نکات ذیل:
https://eitaa.com/howzehpajohesh/1131
♻️ویژگیهای عنوان تحقیق:
https://eitaa.com/howzehpajohesh/1144
♻️جمع آوري منابع تحقیق:
https://eitaa.com/howzehpajohesh/1145
https://eitaa.com/howzehpajohesh/1152
https://eitaa.com/howzehpajohesh/1153
https://eitaa.com/howzehpajohesh/1173
https://eitaa.com/howzehpajohesh/1178
♻️جستجوی پیشرفته در گوگل:
https://eitaa.com/howzehpajohesh/1190
♻️تنظیم فهرست:
https://eitaa.com/howzehpajohesh/1194
♻️ فیش برداری:
https://eitaa.com/howzehpajohesh/1230
ساماندهی تحقیق:
https://eitaa.com/howzehpajohesh/1368
اجزاء تحقیق:
https://eitaa.com/howzehpajohesh/1379
https://eitaa.com/howzehpajohesh/1394
https://eitaa.com/howzehpajohesh/1448
https://eitaa.com/howzehpajohesh/1464
https://eitaa.com/howzehpajohesh/1482
https://eitaa.com/howzehpajohesh/1501
https://eitaa.com/howzehpajohesh/1503
(علائم نگارشی)
https://eitaa.com/howzehpajohesh/1502
•┈┈••••✾🔆✾•••┈┈•
🌐معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
📚 https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f
🔎 @howzehpajohesh
کتب مشهور فقهی علما از صدر اسلام تا بهحال.
چینش براساس قرنها.
✅سیر تطور علم فقه و مکاتب فقهی و توسعه علم فقه را میشود یکجا، مقایسه کرد.
📒ویکیفقه
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
❇️#کانالوارثین
(ارائه مطالب #علمی و#پژوهشی)
#مدرسهعلمیهولیعصرکرمانیها(عج)
🆔@valiasrk
وارثین (کانال مدرسه علمیه ولیعصر کرمانیها «عج» ارائه مطالب علمی ، اخلاقی، آموزشی و پژوهشی)
💠#مقالهنویسی 🔰#مرورمطالبمهم ♦️#بخشهفتم 🔶#رفرنسها و #منابع ب) نقل قول غير مستقيم: 🔻نقل قول غير
💠#مقالهنویسی
🔰#مرورمطالبمهم
🔶#بخشهشتم
♦️#پيشگفتار
🔻پيشگفتار همانند مقدمه بعد از پايان اصل تحقيق، مقاله يا پايان نامه تهيه ميشود.
🔻در پيشگفتار بايد مطالب زير مورد بحث قرارگيرد:
الف) #تاريخچه بحث و سابقه آن.
ب) اهميت بحث و موضوع مورد تحقيق.
ج) ارايه مسايل و #پرسشهاي كه در تحقيق مطرح شده است.
نحوه تهيه منابع و مشكلات موجود در راه تهيه مطالب و بيان تلاشها و همكاري هاي احتمالي ديگرمحققين.
د) #فرضيه يا فرضيه ها در راستاي ارايه ضرورت تدوين تحقيق.
ه) تشكر و تقدير از …
✴️بايد توجه داشت كه وجود پيشگفتار در هر نوشته ي ضرورت ندارد.
┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
❇️#کانالوارثین
(ارائه مطالب #علمی و#پژوهشی)
#مدرسهعلمیهولیعصرکرمانیها(عج)
🆔@valiasrk
📣#اطلاعیه_مهم
آغاز ثبتنام اعضای هیئت علمی، طلاب و دانشجویان برای دریافت بن اعتباری خرید کتاب
جهت خرید #مجازی کتاب
✍️ثبتنام جهت دریافت بن اعتباری خرید کتاب برای اعضای هیئت علمی، طلاب و دانشجویان سراسر کشور در دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از روز چهارشنبه (بیستودوم دیماه ۱۴۰۰) آغاز میشود.
♦️از این رو اعضای هیئت علمی، طلاب و دانشجویان سراسر کشور میتوانند از روز چهارشنبه (بیستودوم دیماه ۱۴۰۰) برای دریافت بن خرید کتاب به سایت خانه کتاب و بخش ثبت نام بن به آدرس زیر مراجعه کرده و ثبتنام کنند.
https://bon.tibf.ir/
💎سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای دانشجویان و طلاب ۲۵۰ هزار تومان است که از این مقدار ۶۰ درصد، معادل ۱۵۰ هزار تومان سهم مشارکت دانشجویان و طلاب بوده و ۴۰ درصد معادل ۱۰۰ هزار تومان سهم معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت بانک صادرات ایران است. همچنین سقف یارانه اعتباری خرید کتاب برای اعضای هیئت علمی ۵۰۰ هزار تومان است که از این مقدار۵۰ درصد معادل ۲۵۰ هزار تومان سهم عضو هیئت علمی و ۵۰ درصد معادل ۲۵۰ هزار تومان نیز برعهده معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مشارکت بانک صادرات ایران خواهد بود.
💳یارانه خرید کتاب (بن کتاب) بهصورت «اعتبار خرید» به کد ملی متقاضیان اختصاص پیدا می کند .
🔴گفتنی است انتشارات حوزه علمیه خراسان نیز از ناشران شرکت کننده در این نمایشگاه است که بیش از 40 اثر چاپ شده این انتشارات را ارائه نموده است.
•┈┈••••✾🔆✾•••┈┈•
🌐معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان:
🔎 @howzehpajohesh