eitaa logo
مسجد ولی عصر(عج) اجوارکلا
146 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
264 ویدیو
4 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
مهدی بیست ساله، دست خالی، توی خط خرمشهر، گیر داده به سرهنگِ فرمانده که «چرا هیچ کاری نمی کنین؟ یه اسلحه به من بدید برم حساب این عراقی ها رو برسم.»سرهنگ دست می گذارد روی شانه ی مهدی و می گوید:«صبر کن آقا جون. نوبت شما هم می رسه.» مهدی می گوید:«پس کی؟ عراقی ها دارن می رن طرف آبادان.» سرهنگ لبخندی می زند و می دود سراغ بی سیم. گلوله های فسفری که بالای سر عراقی ها می ترکد، فکر می کنند ایران شیمیایی زده. از تانک های شان می پرند پایین و پا می گذارند به فرار. سرهنگ به مهدی می‌گه حالا اگه می خوای، برو یه اسلحه بردار و حسابشونو برس. وقتی فرمانده شد، تاکتیک جنگی آن قدر برایش مهم بود که آموزش لشکر 17، بین همه ی لشکرها زبان زد شده بود. 🌷 یاد شهدا را زنده نگه داریم با ذکر جمیل @valiyeasreejvarkola
💠اطاعت‏هاى واجب‏ 💬1. اطاعت خداوند و پيامبر و ائمه بر همه واجب است.(1) 2. اطاعت از فقيه جامع الشرايط به عنوان نايب امام معصوم عليه السلام در قلمرو ولايت ثابت براى وى. 3. اطاعت زن از شوهر در رابطه با حقوق مرد (تمكين، نظافت و ...) 4. اطاعت از پدر و مادر در جايى كه نافرمانى فرزند موجب آزار آنان گردد. (2) 📚پی‌نوشت: 1. انفال/ 20؛ آل عمران/ 132. 2. تحريرالوسيله، ج 2، ص 305. 3. جواهر الكلام، ج 21، ص 23. 4. عروة الوثقى، ج 2، ص 425. @valiyeasreejvarkola
🌺امشب سخن ازجان جهان بایدگفت توصیف رسول(ص) انس و جان باید گفت 🌺در  شـــــام  ولادت دو  قــطب عالم. تبریک به  صــاحب الزمان (عج) باید گفت 💐 میلاد سراسر نور پیامبر رحمت و مهربانی صلی‌الله علیه و آله و ششمین خورشید فروزان ولایت و امامت عليه‌السلام بر همه محبان و عاشقان آن بزرگواران مبارک باد. @valiyeasreejvarkola
پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله وسلم: هر کس بخشی از کار مسلمانان را بر عهده گیرد و در کار آن‌ها مانند کار خود دلسوزی نکند، بوی بهشت را استشمام نخواهد کرد. 📚کنزالعمال، جلد ۶، صفحه ۲۰، حدیث ۱۴۶۵۴ @valiyeasreejvarkola
✅ پرسش: چرا در آیه 2 سوره محمد «وَ الَّذِینَ ءَامَنُواْ وَ عَمِلُواْ الصَّالِحَاتِ وَ ءَامَنُواْ بِمَا نُزِّلَ عَلىَ‏ محُمَّدٍ وَ هُوَ الحْقُّ مِن رَّبهِّمْ کَفَّرَ عَنهمْ سَیِّاتهِمْ وَ أَصْلَحَ بَالهَمْ» به مانند آیات دیگر (بما انزل علی رسوله) گفته نشده، بلکه به اسم پیامبر (ص) تصریح شده است؟ ⏪پاسخ اجمالی علت تصریح به اسم مبارک حضرت محمد (ص) در آیه مورد پرسش، به جهت اهمیتی بوده که این قسمت از آیه دارد و خداوند خواسته با ذکر نام پیامبر (ص) تعظیم و تکریمی به آن حضرت داشته باشد. عده ای از مفسران تعبیر دوم را ذکر خاص بعد از عام می دانند. به این صورت که تعبیر دوم تأکیدی بر آموزه ها و تعلیمات پیامبر اکرم (ص) است؛ به این بیان که ایمان به خداوند به هیچ وجه کامل نخواهد بود، مگر با ایمان به آنچه بر پیامبر اکرم نازل شده است. عده ای معتقدند: ذکر نام پیامبر (ص)، براى آن بوده که اهل کتاب نگویند ما تنها به خدا و پیامبران و کتاب هاى آسمانى خود ایمان آورده‏ایم. ⏪پاسخ تفصیلی برای فهم علت تصریح به نام پیامبر (ص)، باید ببینیم این قسمت از آیه: «آمَنُوا بِما نُزِّلَ عَلى‏ مُحَمَّدٍ»، در پی چه معنایی بوده و با توجه به آن، علت ذکر نام پیامبر را به دست آوریم. خداوند در آیه 2 سوره محمد حکمی را بیان می کند که می توان از آن به عنوان یک نعمت یاد کرد. به این ترتیب که خداوند گناهان بعضی از انسان ها را با مغفرت خود محو مى‏کند و دل هایشان را نیز اصلاح مى‏فرماید.[1] اما در این که چه کسانی این نعمت را به دست می آورند، دو تعبیر وجود دارد که در اوائل آیه آمده است: یکی «وَ الَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحاتِ» و دیگری «آمَنُوا بِما نُزِّلَ عَلى‏ مُحَمَّدٍ». حال در این که هر یک از این دو قسمت آیه چه نسبتی با دیگری دارد و چه معنایی را شامل می شود، میان مفسران بحث هایی وجود دارد.در اولین نگاه به نظر می رسد که تعبیر اوّل مصادیق عام تری را دارد و مصادیق تعبیر دوم را نیز در بر می گیرد. بنابر این تعبیر دوم تنها تأکیدی بر بعضی از مصادیق ایمان آورندگان است. اما این مطلب مورد اتفاق مفسران نبوده و آنها برداشت هایی را در این زمینه دارند که در فهم بخش دوم مفید است و ما به تعدادی از آنها اشاره می کنیم: الف. عده ای از مفسران تعبیر دوم را ذکر خاص بعد از عام می دانند. به این صورت که تعبیر دوم تأکیدی بر آموزه ها و تعلیمات پیامبر اکرم (ص) است؛ به بیان دیگر ایمان به خداوند به هیچ وجه کامل نخواهد بود، مگر با ایمان به آنچه بر پیامبر اکرم نازل شده است.[2] ب. عده ای از مفسران قسمت دوم را قید احترازی می دانند و می گویند قسمت دوم، قسمت اول را محدود می کند و در بیان این است که حکم و نعمتی که در انتهای آیه آمده به این گروه تعلق گرفته است و نمی توان قسم دوم را تنها تأکیدی بر تعبیر اول دانست.[3] ج. عده ای کاملاً مخالف نظریه دوم بوده و قائل اند قسمت دوم آیه نه تنها خاص نیست، بلکه عام تر از معنای اولی است. آنها می گویند "الذین آمنوا" یعنی ایمان به خدا، رسول و معاد، اما "آمنوا بما نزل علی محمد"؛ یعنی ایمان به تمام چیزهایی که بر رسول اکرم (ص) وارد شده است و این تعمیمی است بر آنچه در ابتدا آمده و مصداق حکمی را که در ادامه آمده بیشتر کرده است.[4] د. جملۀ اول اشاره به ایمان به خدا است، و جنبه اعتقادى دارد، و جمله دوم اشاره به ایمان به محتواى اسلام و تعلیمات آن حضرت است و جنبه عملى دارد. به تعبیر دیگر، ایمان به خدا به تنهایى کافى نیست، بلکه باید ایمان به "ما انزل علیه"، ایمان به قرآن، ایمان به جهاد، ایمان به نماز و روزه و ایمان به ارزشهاى اخلاقى که بر او نازل شده است، داشت،[5] تا خداوند گناهان شخص را ببخشد و دلش را اصلاح کند. در این صورت هر یک از دو قسمت آیه معنای جداگانه ای را داشته و تخصیص و تعمیمی نسبت به یکدیگر ندارند. هـ. عده ای نیز این تکرار را به جهت اختلاف در مصادیقی که آیه در باب آنها نازل شده است، دانسته اند. به این معنا که قسمت اوّل در مورد ابوذر، سلمان، عمار و مقداد نازل شده است و قسمت دوم درباره حضرت علی (ع) نازل شده است و این اختلاف مصادیق سبب وجود دو تعبیر در آیه شده است.[6] بنابر تمام این احتمالات، می توان به اهمیت قسمت دوم آیه پی برد. بنابر این اشاره به اسم حضرت محمد (ص) در این آیه به جهت اهمیتی بوده که این قسمت از آیه دارد و خداوند خواسته با ذکر نام پیامبر (ص) تعظیم و تکریمی به آن حضرت داشته باشد. مفسران نیز این علت را ذکر کرده اند: «علّت اینکه حضرت محمّد (ص) را جداگانه یاد کرده است، و به ایمان او مخصوصا اشاره نموده، تعظیم و تشریف آن حضرت بوده است».
[7] علاوه بر این علت، مفسران احتمال دیگری را نیز در کنار این علت ذکر کرده اند که در خور توجه است: «نام پیامبر را ذکر کرد، براى آن که اهل کتاب نگویند: ما تنها بخدا و پیامبران و کتابهاى آسمانى خود ایمان آورده‏ایم».[8] پی نوشت: [1] . « کَفَّرَ عَنهمْ سَیِّاتهِمْ وَ أَصْلَحَ بَالهمْ .» [2] . مکارم شیرازی، ناصر، تفسیر نمونه‏، ج 21، ص 394، دار الکتب الإسلامیة، تهران، 1374 ش.‏ [3] . طباطبایى، سید محمد حسین، المیزان فى تفسیر القرآن، ج 18، ص 223، جامعه‏ى مدرسین حوزه علمیه قم، قم، 1417 ق. [4] . فخرالدین رازى، ابوعبدالله محمد بن عمر، مفاتیح الغیب، ج 28، ص 35، دار احیاء التراث العربى، بیروت، 1420 ق. [5] . تفسیر نمونه، ج 21، ص 394. [6] . بحرانى، سید هاشم، البرهان فی تفسیر القرآن، ج‏ 5، ص 56، بنیاد بعثت، تهران، 1416 ق. [7] . طبرسى، فضل بن حسن، مجمع البیان فى تفسیر القرآن، ج 9، ص 147، انتشارات ناصر خسرو، تهران، 1372 ش. [8] . همان. منبع: سایت اسلام کوئست @valiyeasreejvarkola
🌺 سلام. صبح اولین روز هفته شما بخیر 🌴 امیر المؤمنین امام علی علیه‌السلام: او [پیامبر اکرم] که خاتم پیامبران بود، بخشنده ترین، پر حوصله ترین، راستگو ترین، پایبند ترین مردم به عهد و پیمان، نرم خوترین و خوش مصاحبت ترین مردم بود. 📚 بحارالانوار، جلد۱۶، صفحه ۱۹۰ 💐 میلاد حضرت رسول اکرم و صادق آل محمد بر همگان مبارک باد. @valiyeasreejvarkola
حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: کسی که وحدت مسلمانان را نخواهد، مسلمان نیست. ائمۀ ما علیهم‌السلام در نماز جماعت آنان شرکت می‌کردند، به جهت اتّحاد مسلمانان. 📚 زمزم عرفان، صفحه ۳۸۱ @valiyeasreejvarkola
🇮🇷🌷 هفته دفاع مقدس، بزرگداشت رشادت های دلاور مردان عرصه و گرامی باد. @valiyeasreejvarkola
💠مرشد چلویی دربازار تهران چلوکبابی داشت و به دلیل رفتار خوبش با مشتریانش به بهترین کاسب قرن معروف شده بود، روزی چند نفر جلوی مرشد چلویی را گرفتند و به او گفتند:"پول دخل امروزت را رد کن بیاد." مرشد گفت :"محال است بدهم" گفتند :"می کشیمت "گفت :"بکشید!" گفتگو ادامه پیدا کرد و مرشد گفت:" به یک شرط پول دخل امروز را به شما می دهم ".آنها گفتند:" به چه شرطی؟ " گفت: "به شرطی که بیاید به منزل من و یک چایی باهم بخوریم، " آنها قبول کردند و رفتند و چای خوردند و مرشد پول ها را به آنان داد. آنها از مرشد پرسیدند:" که چرا همون اول در کوچه پول را ندادی؟ " مرشد گفت :" اون موقع اگر پول را می دادم آن پول دزدی می شد ولی الان شما مهمان من هستید و من دوست دارم به مهمانم هدیه بدهم..." سال ها گذشت و آن سه نفر از معتمدین بازار شدند. @valiyeasreejvarkola
💠 بورس خارج از کشور 💬پرسش : آیا سرمایه گذاری در شرکت های بورس خارج از کشور اشکال دارد؟ ✅پاسخ: قراردادی که در بورس کشورهای خارجی است صور مختلفی دارد، اگر تحت یکی از عقود اسلامی قراردادی منعقد نشود و بر اساس آن عمل نشود و یا مورد سرمایه گذاری حلال نباشد یا مخالف مقررات نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد، جایز نیست. 📚 پی نوشت: بخش استفتائات پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله خامنه ای. @valiyeasreejvarkola
🌺 سلام. صبح روز یکشنبه شما بخیر 🌴 امیر المؤمنین امام علی علیه‌السلام: بر تو باد پایداری در راه راست؛ زیرا که این کار، به تو کرامت می بخشد و سرزنش را از تو باز می دارد. 📚 غررالحکم، حدیث ۶۱۲۷ @valiyeasreejvarkola
🌷🇮🇷 چهل و چهارمین سالروز شهادت سرباز رشید اسلام ، اولین شهید شهر و اولین شهید نیروی انتظامی شهرستان گرامی باد. ✅ تاریخ شهادت: ۱۳۵۹/۷/۱ 🌴محل شهادت: مهاباد 🌹 روحش شاد و یادش جاودانه باد با ذکر جمیل @valiyeasreejvarkola
💠دو چیز شما را تعریف می‌کند : صبرتان وقتی که هیچ چیز ندارید... و رفتارتان هنگامی که همه چیز دارید... @valiyeasreejvarkola
💠 مصرف وام در غیر موردش 💬 سؤال: اگر از بانک وام تعمیر خانه یا وام خرید کالا دریافت کنیم و آن را صرف مورد دیگری کنیم، اشکال دارد؟ ✅ پاسخ: بطور کلی تسهیلات بانکی ـ غیر از وام قرض الحسنه ـ، غالباً به ملکیت مشتری در نمی‌آید، بلکه مشتری از طرف بانک ـ مالک پول ـ مجاز است طبق قرارداد آن را در محل معین شده ـ توسط بانک ـ مصرف کند، بنابراین، صرف آن در محل دیگر، تصرف غاصبانه و شرعا غیر مجاز و موجب ضمان است؛ و در فرض مرقوم ضمن مراجعه به مسئولان مربوط طبق قوانین اقدام نمایید. 📚 پی‌نوشت: بخش استفتائات پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر آیت‌الله خامنه‌ای @valiyeasreejvarkola
مردى به امام حسين (عليه السلام) گفت: شريف ترينِ مردم كيست؟ فرمود : «آن كه پيش از آن كه اندرزش دهند، خود ، اندرز گيرد و پيش از آن كه بيدارش كنند، بيدار شود» مرد گفت: گواهى مى دهم كه خوش بخت حقيقى، چنين كسى است. 📚احقاق‌الحق، جلد ١١، صفحه ٥٩٠ 📚موسوعة کلمات الامام الحسین(علیه السلام)، صفحه ۷۴۳ @valiyeasreejvarkola
🔻 پرسش: آیا اهل آخرت درکی از لذت های دنیا دارند؟ ▪️ پاسخ: «یموت الناس مرة و یموت احدهم فی کل یوم سبعین مرة» یعنی سایر مردم در عمرشان یک مرتبه می میرند، ولی اهل آخرت، به واسطه این مخالفت با هوای نفس و مخالفت با شیطان که دائما در وجودشان وسوسه می کند. روزی هفتاد، بار می میرند. این اولین ویژگی اهل آخرت است. ▪️گاهی به ذهن می آید که شاید اهل آخرت اصلا انگیزه های گناه ندارند یا خیلی ضعیف است و به خاطر همین است که دنبال زخارف دنیا نیستند؛ ولی شواهدی هست که نه تنها درکشان [از این لذایذ] کمتر از دیگران نیست و قوایشان ضعیف تر از دیگران نیست، گاهی خیلی بیش از دیگران هم درک می کنند اما قدرت مقاومتشان زیاد است. ▪️اینطور نیست که اهل آخرت آدم های وارفته، بی حال، بی کاره و ضعیفی باشند یا اصلا درکی از زیبایی نداشته باشند. ▪️امام خمینی(قدس سره)، گاهی از باب تنقل، چند دقیقه ای وقتی داشتند، یک غزلی یا یک رباعی گفته اند یا غزلیاتی که از مرحوم علامه طباطبایی(قدس سره) موجود هست، این ها نشانه از دقت زیبا شناسی آن ها است. ▪️اینچنین نیست که اهل آخرت سرشان نشود یا درکی از ارزش پست و مقام نداشته باشند، این ها چیزی را درک کردند که فوق این ها است. درک های قوی تری دارند که این لذایذ در مقبالش رنگ می بازد. و بعلاوه سال های متمادی تمرین کرده اند که در مقابل این خواسته ها مقاومت کنند. عشق ز اول سر کش و خونی بود تا گریزد هر که بیرونی بود ▪️اگر آدم مقاومت کرد و استقامت کرد و در مقابل خواسته های نفسانی و حرف های مردم و توقعاتی که دیگران دارند از زن و بچه گرفته تا جامعه، اگر در مقابل این ها مقاومت کرد و ملاک را رضای خدا قرار داد، آن وقت خدا آنچنان به او کمک می کنند که همه این ها در نظرش پست و خوار می شود و اهمیتی به اینها نخواهد داد. 👤 آیت الله مصباح یزدی @valiyeasreejvarkola
دو حلقه جمعیّت رسول اكرم صلّی الله علیه و آله وارد مسجد مدینه شد، چشمش به دو اجتماع افتاد كه از دو دسته تشكیل شده بود و هر دسته‌ای حلقه‌ای تشكیل داده سرگرم كاری بودند. یک دسته مشغول عبادت و ذكر و دسته‌ی دیگر به تعلیم و تعلّم و یاد دادن و یاد گرفتن سرگرم بودند. هر دو دسته را از نظر گذرانید و از دیدن آنها مسرور و خرسند شد. به كسانی كه همراهش بودند رو كرد و فرمود: «این هر دو دسته كار نیک می‌كنند و بر خیر و سعادتند». آنگاه جمله‌ای اضافه كرد: «لكن من برای تعلیم و دانا كردن فرستاده شده‌ام». پس خودش به طرف همان دسته كه به كار تعلیم و تعلّم اشتغال داشتند رفت و در حلقه‌ی آنها نشست.¹ 1⃣ منية المريد؛ صفحه ۱۰ ⏪ به بهانه‌ی آغاز سال تحصیلی جدید @valiyeasreejvarkola
◾️ سلام. صبح روز دوشنبه شما بخیر 🌴 امام حسن عسکری علیه السلام: برای میانه روی، اندازه ای است که اگر از آن فزون تر شود، آن، است. 📚 میزان الحکمه، جلد۳، صفحه ۳۱۶ 🏴 🏴 @valiyeasreejvarkola
مرحوم علامه حسن زاده آملی رحمة الله علیه: 🔹برادرم به فكر خود باش و از خويشتن غافل مباش. و همواره كشيك نفس بكش و كشيك نفس كشيدن كشكى نيست از خداوند توفيق بخواه. 🔹با ابناى روزگار بساز و مرد تحمل باش و به مثل معروف كه چه خوش مثلى است: آسيا باش درشت بستان و نرم باز ده. 🔹مرد فكر باش كه فكر لب عبادت است. 🔹مناجات و راز و نياز با دوست را قطع مكن قل ما يعبؤا بكم ربكم لو لا دعاءكم. 🔹خلوت شب را از دست مده. و به حقيقت بگو الهى آمدم تا كام روا گردى. 📚نامه ها برنامه صفحه ۷۲_۷۳_۷۴ @valiyeasreejvarkola
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💌 وقتی حاج صادق آهنگران ، جگر پاسداران را سوزاند... 🔹زمان : شهریورماه ۱۳۹۵ 🔹مکان : حسینیهء امام خمینی(ره) دیدار فرماندهان سپاه با رهبر معظم انقلاب. 🌹یاد شهدای دفاع مقدس گرامی باد. جهت شادی روحشان صلوات @valiyeasreejvarkola
واقعه‌ی دفاع مقدّس یک برهه‌ی برجسته و مهمّی از تاریخ کشور ما است. این مقطع را، این واقعه‌ی مهم را باید درست بشناسیم... عظمت این حادثه را از چند زاویه، از چند دیدگاه می شود مشاهده کرد: یکی از زاویه‌ی آن چیزی است که از آن دفاع می شد... [اگر] از این زاویه نگاه کنیم، بخش مهمّی از عظمت این واقعه روشن خواهد شد. @valiyeasreejvarkola
💠 پرسش: درچه صورتی اگر مال عاریه داده شده تلف شود عاریه گیرنده ضامن است؟ 💬 پاسخ : اگر [عاریه گیرنده] در نگهداری چیزی که عاریه گرفته است کوتاهی نکند، و در آن تصرف غیرمجاز هم ننماید و اتفاقاً آن چیز تلف شود، ضامن نیست، ولی چنانچه شرط کنند که اگر تلف شود گیرنده ضامن باشد، یا چیزی را که عاریه کرده طلا و نقره باشد، باید عوض آن را بدهد. 📚 رساله آیت الله سیستانی/مسأله ۲۳۶۸ @valiyeasreejvarkola
🌺 سلام.صبح روز سه شنبه شما بخیر 🌴 امیر المؤمنین امام علی علیه‌السلام: دنیا تو را گول نزده است؛ بلکه تو گول آن را خورده ای. 📚 غررالحکم، حدیث ۹۶۵۵ @valiyeasreejvarkola