eitaa logo
پایگاه فقه حکومتی وسائل
2هزار دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
186 ویدیو
26 فایل
پایگاه تخصصی فقه حکومتی "وسائل" 🔵دسترسی به تازه ترین مباحث فقه حکومتی Vasael.ir ◀️دروس خارج فقه حکومتی؛ ◀️نشست های علمی؛ ◀️مصاحبه با فضلا و اندیشمندان حوزوی؛ ◀️یادداشت و مقاله.
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸همایش «فقه روابط بین الملل» 🔹پنج شنبه ۲ اسفند ماه ۸ تا۱۱.۳۰ صبح - اصفهان خ ابن سینا خ کمال خ صاحب الزمان مدرسه علمیه حضرت ولی عصر (عج) 🆔 @vasael_ir
🔸نشست علمی «پول مجازی از منظر فقه حکومتی» 🔹پایگاه تخصصی #فقه_حکومتی #وسائل #نشست_علمی «#پول_مجازی از منظر فقه حکومتی» را با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمد علی #یوسفی عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین مرتضی #ترابی عضو شورای استفتائات دفتر حضرت آیت الله سبحانی برگزار می‌کند. 🔹سه شنبه 7 اسفند 1397 ساعت 14 - قم، خیابان 45 متری صدوق، میدان مفید، خیابان بهشت، پس از بوستان جنت، سالن نشست‌های مؤسسه رسا 🆔 @vasael_ir
🔸کمک نظام بانکی به تحقق #اقتصاد_مقاومتی #عکس_نوشت 🆔 @vasael_ir
🔸اولین کنفرانس بین‌المللی« تربیت دینی در ادیان ابراهیمی » 🔹همراه با برگزاری جشنواره تجربه‌های برتر تربیت دینی 🔹13 و 14 اسفند - آخرین فرصت ارسال مقالات: 8 اسفندماه 🆔 @vasael_ir
🔸امام على عليه السلام : 🔹فَتَزَوَّدُوا فِى اَيّامِ الْفَناءِ لاَِيّامِ الْبَقاءِ؛ 🔹مردم ! در روزهاى فناپذير، براى روزگار جاودان، توشه برگيريد. 📚نهج البلاغه : خ ۱۵۷، ص ۴۶۲ 🆔 @vasael_ir
🔸مبانی متن‌شناختی مواجهه با قرآن کریم در راستای تولید علوم انسانی‌ اسلامی تبیین کرد؛ 🔹تردیدی نیست که در جایگاه امت اسلامی باید مسائلمان را با مبانی و مبادی اسلامی و متناسب با حکمت و معرفت بومی حل کنیم. مسائل علوم انسانی تابع مبانی، مبادی و منطق خویش هستند و می‌توانند مکاتب گوناگونی را در چارچوب هر مبنا و هر بنیاد فلسفی تشکیل دهند. 🔹در جایگاه یک ملت ریشه‌دار و دارای معارف عمیق و صاحب فکر و فلسفه هم خود باید بر مبنای داشته‌های معرفتی مؤسس گفتمان‌های معرفتی باشیم و هم به دیگر کشور‌ها در جهان اسلام خدمات علمی ارائه کنیم. بجز ایران در سراسر عالم اسلام جایی صاحب فلسفه نیست. 🔹قرآن عقل‌ستیز نیست، البته ممکن است فراعقل باشد. وقتی بگوییم قرآن حکیمانه است. از این ویژگی یک سلسله فروع تولید می‌شود. وقتی می‌گوییم قرآن حکیمانه است، یعنی زبان قرآن عقلایی است. خدا با زبانی با بشر تخاطب کرده است که بشر بتواند معارف را تلقی کند. 🌐 yon.ir/ofLqc 🆔 @vasael_ir
🔸آغاز پذیرش موسسه عالی فقه و علوم اسلامی حجت‌الاسلام #همتیان،مدیر مقطع تمهیدیه موسسه عالی فقه و علوم اسلامی: 🔹زمان ثبت نام برای پذیرش موسسه از امروز تا ۲۰ فروردین ۹۸ بوده و این کار به صورت اینترنتی و از طریق سامانه معرفی شده در سایت انجام می‌شود. 🔹مؤسسه عالی فقه و علوم اسلامی برای سه مقطع 9، 10 و خارج تخصصی در شش رشته فقه اقتصاد، فقه جزا، فقه سیاسی، فقه خانواده، فقه قضا و فقه تربیت پذیرش دارد. 🔹علاقه مندان به منظور کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب سایت paziresh.mofs.ir مراجعه نمایند. 🌐 yon.ir/UrzkR 🆔 @vasael_ir
🔸تولید «فرآیند‌های عملیاتی عدالت‌ورزی»؛ مهم‌ترین مأموریت در گام دوم انقلاب 🔹میزگرد تبیین بیانیه گام دوم انقلاب با حضور صاحب‌نظران حوزوی و دانشگاهی ۳۰ بهمن به همت مرکز ملی پاسخگوئی شهید هاشمی نژاد در سالن جلسات این مرکز برگزار شد. 🔹محسن نصرپور: مهمترین راهبرد در گام دوم انقلاب امید و نگاه خوشبینانه به آینده است که اصحاب رسانه باید به صورت وسیع ودر ابعاد مختلف به تقویت امید و نگاه خوشبینانه بپردازند. در یک حرکت جهادی نیاز است تا جوانان متعهد و متخصص انقلابی جایگزین نیرو‌های خنثی و بی انگیزه شوند که این همان تقویت احساس مسؤلیت در بین جوانان است. 🔹حجت الاسلام غلامرضا صدیق #اورعی: در واقع بیانیه بیانیه گام دوم انقلاب چارچوب و ایده‌ای برای یک حرکت رو به جلوو زدودن معایب می‌شود که می‌توان لازمه عینی معین برای آن درست کرد که مورد قبول عقلا قرار بگیرد. 🔹حجت الاسلام عبدالحمید #واسطی: بیانیه راهبردی رهبر معظم انقلاب در هفت محور قابل تحلیل است: ۱- هویت و جنس بیانیه، ۲- مأموریت ارائه شده، ۳- راهبرد اصلی برای تحقق این مأموریت، ۴- سیاست لازم برای تحقق این راهبرد، ۵- ابزار لازم برای تحقق این سیاست، ۶- زمینه لازم، ۷- نقطه شروع و اهرم اصلی. 🌐 vasael.ir/0003K7 🆔 @vasael_ir
🔸 امام علی علیه السلام : 🔹عقلُ المَرءِ نِظامُهُ، وأدَبُهُ قِوامُهُ، وصِدقُهُ إمامُهُ، وشُكرُهُ تَمامُهُ . 🔹 خرد آدمى، سامان بخش اوست، و ادبش مايه قوام او و راستى (راستگويى اش) پيشواى او، و سپاس گزارى اش كمال او. 📚 غرر الحكم: ج ٤ ص ٣٦٤ ح ٦٣٣٥ 🆔 @vasael_ir
🔸آیت الله محمد مؤمن دار فانی را وداع گفت 🔹دفتر زندگانی آیت الله محمد مومن‌، پيش‌ و پس‌ از انقلاب‌، سرشار از مبارزه‌ و هدايتهای سياسی است‌. 🔹از فعاليتهایی كه‌ در كارنامه مبارزاتی آیت الله مؤمن‌ می درخشد، رساندن‌ مفاد نامه تعدادی از اعضای جامعه مدرسين‌ حوزه‌ علميه‌ قم‌، مبنی بر اعلام‌ مرجعيت‌ امام‌ خمينی(ره‌) به‌ دست‌ امام‌ خمينی(ره‌) بود. مفاد اين‌ نامه‌ را آیت الله مومن‌، در نجف‌ اشرف‌ به‌ محضر امام‌(ره‌) تقديم‌ کرد. 🌐 rasanews.ir/002Vev 🆔 @vasael_ir
🔸فقه بدون نظام تمدن ساز نیست در نشست «ظرفیت‌های تمدنی فقه شیعه» بیان شد؛ 🔹نشست هفتم از سلسله نشست‌های مطالعات اسلامی علوم انسانی چهارشنبه اول اسفند به همت مرکز تخصصی طوبی و دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در محل سالن جلسات دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی برگزار شد. 🔹حجت الاسلام : رویکرد نخست این است که ما از توراث فقهی موجود خودمان استنتاخ تمدنی داشته باشیم که ببینیم چه مقدار می‌توان به فقه موجود بار تمدنی داد. 🔹رویکرد دوم این است که ما نگاه توصیه‌ای به فقه داشته باشیم و بگوییم فقه بایسته و مطلوب ما چه نسبتی با بحث تمدن می‌تواند داشته باشد و اگر بخواهد نسبت پیدا کند چه پرسش هائی وجود دارد. گزارش نشست: 🌐 vasael.ir/0003K8 🆔 @vasael_ir
🔸انتشار دومین شماره دوفصلنامه «گفتمان فقه حکومتی» 🔹دومین شماره دوفصلنامه گفتمان فقه حکومتی(بهار و تابستان ۱۳۹۷)، با رویکرد علمی-پژوهشی، منتشر شد. 🔹علاقه‌مندان می‌توانند جهت تهیه این دوفصلنامه با موسسه معارف و اندیشه تمدنی اسلام با شماره ۰۲۵۳۲۳۱۱۴۵۳؛ امور مشترکین: ۰۹۱۹۶۶۳۳۴۹۷ تماس حاصل نمایند و یا ارسال درخواست خود را از طریق رایانامه: fiqhehokomati@chmail.ir ارسال نمایند. 🆔 @vasael_ir
🔸فقه بین‌الملل ظرفیت جهانی شدن دارد 🔹حجت الاسلام احمد : در حوزه علمیه مسأله و مبحثی به نام فقه بین الملل به صورت رسمی نداریم اما به معنای این نیست که به این موضوع پرداخته نشده باشد. هدف ما از بحث فقه بین الملل ابتدا دعوت و ترویج به اسلام است به عنوان استفاده از فقه به عنوان یکی از ظرفیت‌های دعوت به اسلام، مسأله دیگر حفظ منافع اسلام و مسلمین است در حدی که فقه بین الملل کاربرد دارد. 🔹اگر بتوانیم یک فقه بین الملل خوب و پویا طراحی کنیم می‌توانیم در عرصه بین المللی یک الگوی روابط بین الملل داشته باشیم، کار سختی است اما ناامید نیستیم، اگر چنین موضوعی محقق شود فقه می‌تواند حتی در جوامع غیراسلامی نیز جاری شود. 🔹در غیاب فقه بین الملل از طریق دو رشته غیراسلامی و فاقد خاستگاه غیراسلامی خلأ این فقه روابط بین الملل را جبران می‌کنیم، یکی حقوق بین الملل است و دیگری روابط بین الملل که هر دو از علوم سکولار است. در کشور ما تلاش شده تا علم حقوق را به فقه نزدیک کنیم ولی این نحوه اسلامی کردن حقوق نظیر اسلامی سازی دیگر علوم ما است. 🌐 yon.ir/LESzh 🆔 @vasael_ir
🔸دینداری مردم پس از انقلاب رشد مشهودی داشته است 🔹سید #جواد_حسینی : بسیاری از شاخص‌های اخلاقی ما دچار بحران شده است، اگر دین داری ما رشد کرده است چرا به اینجا رسیدیم؟ 🔹اگر قرار باشد دین نتواند اخلاق و اجتماع من را سازمان دهی کند پس کارکرد دین کجاست؟ تنها یک مناسک فردی است که شامل رابطه خصوصی من و خداست؟ 🔹حجت الاسلام الهی خراسانی:ما در عرصه دینداری شاهد رشد کمی و کیفی بوده ایم، اما در عرصه التزام به تکالیف دینی شاهد رشد کمی نبودیم. 🔹زمانی که در رابطه با پس از انقلاب صحبت می‌کنیم یعنی ناظر به دهه‌های قبل از انقلاب و دوران پهلوی است که وقتی درباره صعود بعد از انقلاب صحبت می‌کنیم منظور این نیست که ما در نمودار شاهد یک منحنی رشد هستیم که از سال ۵۷ صعودی بوده است و هر چه گذشته است این منحنی رشد بالاتر رفته است. 🌐 vasael.ir/0003Jy 🆔 @vasael_ir
🔸فقه جنسیت 🔹حجت الاسلام حسین ، در درس خارج فقه نظام‌های اسلامی: 🔹در ادامه بحث فقه جنسیت، به مسئله چندهمسری و تعدد زوجات می‌پردازیم که از موضوعات مهم و پرمناقشه در مباحث جنسیتی است. 🔹حکم کلی مسئله این است که اسلام با تعیین حد برای تعداد و ایجاد شروطی مانند عدالت، آن را جایز دانسته است. البته عدالت در این زمینه تعریف خاص و مصادیق خودش را دارد و با مفهوم عدالتی که در آیه 129 سوره نساء به آن اشاره شده متفاوت است. 🔹فارغ از بحث فقه، از نظر اجتماعی منشأ این حکم ضرورت‌های اجتماعی به دلیل عدم توازن جنسی جمعیت در طول تاریخ بوده است. لیکن به این نکته نمی‌توان به عنوان علت حکم فقهی مسئله نگریست. 🔹این مسئله بواسطه آیات صریح قرآن، جزء ضروریات فقه به شمار رفته اما سوال این است که راجح و مطلوب هم هست یا خیر؟ مرحوم شیخ طوسی در کتاب «مبسوط»، قول عدم رجحان را انتخاب کرده و آن را مطلوب ندانسته است. مرحوم محقق اردبیلی نیز در«زبده البیان» بیان می‌کند دلیلی بر استحباب تعدد زوجات پیدا نکرده است. در مقابل آن در میان متأخرین سیدکاظم یزدی در «عروه» تعدد زوجات را مستحب دانسته است. 🆔 @vasael_ir
🔸بررسی اجتهادی مسائل تعلیم و تربیت 🔹حجت الاسلام سید نقی ، در درس‌گفتار نظام‌های اسلامی: 🔹 استدلال پنجم: اتقان در کارها و به تبع آن اتقان در تعلیم و تربیت واجب است. پس تعلیم متقن واجب است. آموزش استدلالی در عقائد، مصداق تعلیم متقن و در نتیجه واجب است. 🔹کبرای کلی ما از چندین حدیث نشأت گرفته است که همگی از لحاظ سندی ضعیف و از آنجاکه تعدادشان محدود است نمی‌توان ادعای تواتر اجمالی هم داشت پس غیرقابل استناد هستند. حداکثر می‌توان ادعای حُسن کرد. 🔹در کبرای کلی از لحاظ عقل نیز حداکثر می‌توان ادعای حُسن داشت. تا اینجا نظریه مختار استحباب تعلیم استدلالی است. 🔹 استدلال ششم: «قُوا أنفُسَکُم و أهلیکُم ناراً» 🔹بر اساس این آیه، وقایه از نار خود و خانواده بر فرد واجب است. تعلیم استدلالی مصداق وقایه از نار است. پس تعلیم استدلالی واجب است. 🔹تعلیم استدلالی در آنجایی‌که این عدم تعلیم باعث گمراهی فرزندان می‌شود واجب است نه همه تعلیم استدلالی. نتیجه اینکه وجوب تعلیم استدلالی در بعضی از شرائط و بعضی افراد پذیرفته است. 🆔 @vasael_ir
🔸نشست علمی تبیین نظریه «حکومت اسلامی و ولایت فقیه» 🔹شنبه ۴ اسفند - اصفهان، سالن اجتماعات دفتر تبلیغات اسلامی 🆔 @vasael_ir
🔸 #معرفی_مقاله | مؤلفه‌های #سبک_زندگی دینی از دیدگاه رهبر انقلاب 🔹بی شک فکر و اندیشه هر انسانی، مهم ترین سرمایۀ اوست و در سطح کلان نیز تفکر و نحوۀ باورهای حاکم بر هر جامعه ای، تعیین کنندۀ خط و مشی مردم آن است. از دیدگاه رهبری، مسائلی چون: ایمان، علم، دوری از تقلید صرف و توجه به ارزش ها از مهم ترین مؤلفه های این حوزه است. 🔹بین بالا بودن ایمان و رضایت از زندگی، حتی در جوامع غربی، ارتباط مستقیم وجود دارد. از دیدگاه رهبری، افرادی دارای سلامت روانی هستند که دو ویژگی داشته باشند: از زندگی خود راضی باشند، دیگران از رفتار و اندیشه آنها احساس رضایت کنند. 🔹یکی از مهم ترین دغدغه های رهبری، تلاش برای ساختن نسلی است که از تقلید کورکورانه دور باشند. ایشان با تبیین ابعاد مختلف تهاجم فرهنگی می فرمایند: «من که می گویم تهاجم فرهنگی، عده ای خیال می کنند مراد من این است که مثلا پسری موهایش را بلند کند.... تهاجم فرهنگی بزرگ تر این است که اینها در طول سال های متمادی به مغز ایرانی و باور ایرانی تزریق کردند که تو نمی توانی؛ باید دنباله رو غرب و اروپا باشی. نمی گذارند خودمان را باور کنیم». 🌐 vasael.ir/0003Jo 🆔 @vasael_ir
🔸پول مجازی از دیدگاه فقه حکومتی 🔹بررسی فقهی چه از منظر فقه فردی و چه از منظر نیازمند موضوع شناسی دقیق آن است. در موضوع شناسی باید فرآیند این پدیده جدید به صورت دقیق مورد بررسی قرار گرفته و ابعاد مختلف آن بر عناوین فقهی تطبیق گردد. 🔹در بررسی فقهی پول مجازی از منظر به بررسی مواردی چون مالیت پول مجازی، غرری بودن معامله با پول مجازی، تطبیق اکل مال به باطل بر این نوع پول و دیگر قواعد فقهی پرداخته می‌شود. بررسی هر یک از موارد ذکر شده اهمیت بسزایی در مشروعیت پول مجازی دارد. 🔹 #وین اکتسابی را می‌توان عقد جعاله به حساب آورد. به این صورت که سیستم (با توجه به اثبات اعتبار برای آن) قرارداد جعاله عامی را منعقد می‌سازد. به هرکسی که فعالیت حسابداری بیت کوین را انجام دهد تعداد مشخصی بیت کوین تعلق می‌گیرد. شرایط جعاله در این قرارداد وجود دارد. عمل جاعل مشروع و مقدار جعل نیز کاملاً مشخص است. 🌐 yon.ir/LQd44 ŸŸ @vasael_ir
🔸کرسی علمی ترویجی نقد نظام #بانکداری_بدون_ربا برگزار می‌شود 🔹شنبه ۴ اسفند -ساعت 10:00 - قم، بلوار 15 خرداد، کوی شهید میثمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی 🆔 @vasael_ir
🔸نشست علمی «پول مجازی از منظر فقه حکومتی» 🔹پایگاه تخصصی #فقه_حکومتی #وسائل #نشست_علمی «#پول_مجازی از منظر فقه حکومتی» را با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر احمد علی #یوسفی عضو هیأت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و حجت الاسلام والمسلمین مرتضی #ترابی عضو شورای استفتائات دفتر حضرت آیت الله سبحانی برگزار می‌کند. 🔹سه شنبه 7 اسفند 1397 ساعت 14 - قم، خیابان 45 متری صدوق، میدان مفید، خیابان بهشت، پس از بوستان جنت، سالن نشست‌های مؤسسه رسا 🆔 @vasael_ir
🔸امام علی علیه السلام : 🔹 أيّها الناسُ! إنّه رُفِعَت لنا رايةٌ، ومُدَّت لَنا غايةٌ ، فقيل في الراية (أنِ) اتّبِعوها، وفي الغاية أن اجروا (إلَيها) ولا تَعدوها. 🔹 اى مردم ، پرچمى براى ما برافراشته گشته و هدفى معيّن و گفته شده كه به دنبال پرچم باشيد و به سوى هدف برويد و از آن درمگذريد. 📚 الفتوح : ج ۶ ص ۲۴۰ 🆔 @vasael_ir
🔸جایگاه عدالت سیاسی در سند الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در نشست علمی« تکمیل و ارتقاء الگوی پیشرفت» تبیین شد؛ 🔹دکتر #شیرخانی: واژه عدالت با مشتقات آن بیش از 20 بار در این سند به کار برده شده است و عدالت جزء واژگان پر کاربرد در این سند است. در رابطه با عدالت اگر ما سند پیشرفت را به یک خیمه تشبیه کنیم عمود این خیمه عدالت است و اگر این عدالت نباشد خیمه ای وجود نخواهد داشت. عدالت با تمام ابعاد آن علل موجده و مبقیه سند و نظام اسلامی خواهد بود. 🔹دکتر سید باقری: یکی از مباحث عمده و پایه ای در سند الگوی پیشرفت عدالت است و یکی از عرصه‌های آن عدالت سیاسی است. عدالتی که با فراگیر شدن آن در جامعه، افراد به حقوق سیاسی خودشان دست می یابند و امور به طور شایسته و بایسته تحقق پیدا می کنند و شایسته سالاری به رسمیت شناخته می شود. سوال ما در این قسمت این است که آیا این مقدار از عدالت سیاسی در سند در نظر گرفته شده است یا خیر؟ 🌐 vasael.ir/0003KA 🆔 @vasael_ir
🔸تحول در زوایه‌های دید و روش‌های علمی در نشست علمی«آینده ایران در افق تولات روش شناختی فقه» بررسی شد؛ 🔹بعد از انقلاب اسلامی تحول عظیمی در حوزه‌های مختلف اتفاق افتاده است. این تحول، چشم اندازی را برای انقلاب در حوزه فقه و فقاهت به تصویر کشیده است. در بستر این تحول می توان آینده ای را برای ایران اسلامی به تصویر کشید و رقم زد. 🔹یکی از این تحولات، تحول در حوزه فقه می باشد. فقه از حیث نظری و عملی حضوری مهم در این عرصه داشته است. ما باید یک نگاه رو به جلو داشته باشیم. این نگاه جنبه بالقوه دارد اگر خوب مدیریت شود و اقتضائات آن خوب تحلیل بشود می تواند آینده خوبی را برای ما رقم بزند. این تحول اساسی ذوابعاد بوده است. این تحول به دو دسته کلی و اساسی تقسیم می شود. تحول در نگرش و تحول در دانش و یا تحول دانشی. 🔹اگر حوزه علمیه مقدسه قم که امید شیعه و انقلاب و نظام جمهوری اسلامی است مدیریتی روش مند و عالمانه را به انجام برساند و گذشته پر از تحولات متنوع و منتشر را در یک تحلیل دقیق، شناسایی کند و یک برنامه ریزی مناسب و هدفمند بر اساس این اطلاعات داشته باشد می تواند مشکلات جامعه را حل کند و برای آینده نیز متناسب با سرعت تحولات برنامه داشته باشد. 🌐 vasael.ir/0003KC 🆔 @vasael_ir
🔸 | سیاست کیفری امیرالمومنین در برخورد با یقه‌سفید‌ها 🔹یکی از تقسیم‌های مهم مجرمان که در تعیین نوع واکنش علیه آنان مؤثر است، دسته بندی آن‌ها به دو گروه متمول، صاحب نفوذ و به تعبیری یقه‌سفید و دیگر مجرمان گروه ضعیف، فقیر و به تعبیر دیگر یقه آبی است. برای مقابله با بزهکاری دسته نخست که دارای قدرت و استعداد جرایم خطرناک ترند، لازم است تدابیر پیشگیرانه ویژه‌ای اتخاذ شود. 🔹با توجه به تفاوت اساسی میان بزهکاری عوام و خواص یا به تعبیر دیگر یقه آبی‌ها و یقه‌سفید ها، این پژوهش در صدد پاسخ به این پرسش است که مهم‌ترین مولفه‌های یک سیاست جنایی افتراقی کارآمد در مقابله با بزهکاری یقه‌سفید‌ها چیست؟ 🔹بر اساس برخی دیدگاه‌های جرم شناسی، حاکمیت جامعه به عنوان متولی حفظ و امنیت، در مقابله با بزهکاری یقه‌سفید‌ها زحمت چندانی به خود نمی‌دهد و به لحاظ دشواری کشف و اثبات جرایم این دسته، به رغم علم و اطلاع از وجود مفاسد عظیم اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به وسیله آن‌ها نسبت به این امر تجاهل می‌کند. 🌐 yon.ir/0c0vX 🆔 @vasael_ir