🔸#معرفی_پایاننامه | نقش سیره علمی، سیاسی و مدیریتی پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) در تمدن نوین اسلامی
🔹مقصود از تمدن چیست؟
🔹برای رسیدن به تمدّن نوین اسلامی چه فرآیندی باید طی شود؟
🔹ارکان و شاخصه های تمدن نوین اسلامی چیست؟
🔹این پایان نامه به سوالات بالا پاسخ می دهد🔻
vasael.ir/0004LC
🆔 @vasael_ir
✅ #مکتب_امام_خمینی #مکتب_تمدن_ساز
حجت الاسلام دکتر خسروپناه:🔻
🔸نوآوری مکتب امام (ره)؛ ترکیب عرفان و قرآن و برهان
🔹بخش اول مشروح نشست علمی «مکتب امام خمینی (ره)؛ مکتب تمدن ساز» منتشر شد
🔹مشروح سخنان حجت الاسلام دکتر عبدالحسین خسروپناه را در #وسائل ببینید🔻
vasael.ir/0004LA
🆔 @vasael_ir
🔹تمایز مکتب امام با دیگر مکاتب چیست؟
🔹اصطلاح «ولایت مطلقه فقیه» از کجا نشأت گرفته است؟
🔹رویکرد امام (ره) به فقه چگونه است؟
🔹حکم نگاه گزینشی به مکتب امام چیست؟
❇️حجت الاسلام دکتر عبدالحسین خسروپناه پاسخ می دهد
مشروح سخنان حجت الاسلام دکتر عبدالحسین خسروپناه را در #وسائل ببینید🔻
vasael.ir/0004LA
🆔 @vasael_ir
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸مسئلهشناسی روانشناسی و مطالعات اسلامی زنان
🔹حجت الاسلام آینه چی (عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات زن و خانواده)
🆔 @vasael_ir
موسسه فتوح اندیشه برگزار میکند؛
«ظرفیت سنجی فقه موجود برای ارائه الگوی دولت اسلامی»
ارائه دهنده:🔻
حجت الاسلام دکتر ذبیح الله نعیمیان
🔹زمان: سه شنبه 20 خرداد، ساعت ۱۸:۳۰
🔹مکان: ساختمان پردیس حکمت
لینک مشاهده نشست:🔻
♻️https://bit.ly/2VTqupV
🆔 @vasael_ir
حجت الاسلام دکتر خسروپناه:🔻
🔹تمایز مکتب امام در مبانی با دیگر مکاتب این است که ایشان، فقیهی بود که عرفان و قرآن و برهان را با هم جمع کرد.
🔹اصطلاح «ولایت مطلقه فقیه» اصلا در کتب فقهی نیامده است، بلکه از تعابیر دیگری استفاده شده است؛ امام (ره) تعبیر «مطلقه» را از عرفان استفاده کرده و این نوعی نگاه حکیمانه و عارفانه به سیاست، انسان و عرصه های اجتماعی است. این یک مبنای نو و جدیدی است که امام در مکتب خود دارد.
🔹امام (ره) علاوه بر فقه اجتماع، الفقه الحکومه داشت؛ یعنی رویکرد حکومتی به سرتاسر فقه داشتند و این گونه نبود که بخشی از فقه امام، فقه الحکومه باشد.
🔹شاگرد بزرگوار حضرت امام یعنی رهبر معظم انقلاب، درس تمدن را از امام خوب فراگرفت و بحث تمدن نوین اسلامی را با تفصیل بیشتر مورد پردازش قرار داد. بنده معتقدم که منظومه و مکتب رهبر معظم انقلاب در ادامه منظومه فکری و مکتب مرحوم امام است.
🔹یکی از مشکلات و آسیب هایی که در جامعه وجود دارد و عمده جریانات سیاسی دچار این آسیب شدند این است که خود را به مکتب امام منسوب می کنند ولی گزینشی به مکتب امام نگاه می کنند. اقتدار و مدیریت جهادی را کنار می گذارند و رویکردی ذلیلانه در مقابل دشمنان اتخاذ می کنند و خود را طرفدار مکتب امام می دانند!
🔹مشروح سخنان حجت الاسلام دکتر عبدالحسین خسروپناه را در #وسائل ببینید🔻
vasael.ir/0004LA
🆔 @vasael_ir
🔻اندیشه فقهی امام خمینی(ره)
🔹رهبر معظم انقلاب
۱۳۷۸/۱۱/۰۴
ممکن است فقهاو فضلای ما تلاش کنند و فقهی را که در اختیار ماست و ضعفها و کمبودهای فراوانی هم دارد، پالایش کنند. این بحث دیگری است؛ این کار را بکنند؛ اما چیزیکه باید مطرح باشد - و نظر امام قطعاً این بود - این است که مِلئ فضای جامعه، با #شریعت و #فقه و #احکام و عمل اسلامی پُر شود.
ایشان غیر از این را در هیچ موردی قبول نداشتند. من یک وقت درباره ولایت فقیه با ایشان صحبت میکردم؛ گفتم قبل از انقلاب، ما با بعضی از فضلا و دوستان بحث داشتیم؛ بعضیها میگفتند اسلام شیوه خاصّی در باب اقتصاد ندارد. هر شیوهای که بتواند 《آرمانهای اسلامی》 - مثلاً عدالت - را تأمین کند، اسلامی است؛ ولی عقیده ما این بود که نه، اسلام خطوطی معیّن کرده و شیوهای بنا نهاده و چارچوبی برای <اقتصاد اسلامی> درست کرده و این چارچوب باید تبعیّت شود. ایشان گفتند: بله، این درست است. من نمیخواهم به این قضیه استناد کنم که این حرف درست است؛ میخواهم استناد کنم که نظر امام این بود؛ یعنی ایشان به کمتر از این اصلاً قانع نمیشدند.
🔹آنجایی هم که بحث سرِ احکام ثانوی بود، ایشان به عنوان یک حکم اسلامی و فقهی بر آن تأکید میکردند. ایشان تا آخر هم همینطور بودند. در خصوص غنا - موسیقی - ایشان حرف جدیدی مطرح کردند. مبنای فقهی ایشان اینطور بود. برای این قضیه، ایشان استناد فقهی داشتند. البته چیزیکه در کتاب مکاسب گفتند، در جهاتی با این تفاوت دارد؛ اما براساس مبنای فقهی می گفتند؛ بر اساس ضرورت و مصلحت و پسند دنیا نبود. البته ممکن است کسی با کلیّات و جزئیّاتِ این نظر موافقت نداشته باشد؛ خیلی خوب، نظر خودش است؛ لیکن نظر امام #تحریف نشود. شما باید خیلی مراقبت کنید که نظر امام واقعاً به گونهای درآید که در کلمات و کتابها و حرفها و منش ایشان معلوم است.
🔹این نکته خیلی مهمّ است و به نظر من یک مسؤولیت تاریخی و امانتی بردوش شماست.
#مکتب_امام_خمینی
#فقه
#تحریف
🆔 @vasael_ir
🔸بسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحيمِ
🔹و اَنْ يَنْصُرَ اللّهَ سُبْحانَهُ بِقَلْبِهِ وَ يَدِهِ وَ لِسانِهِ، فَاِنَّهُ جَلَّ اسْمُهُ قَدْ تَكَفَّلَ بِنَصْرِ مَنْ نَصَرَهُ، وَ اِعْزازِ مَنْ اَعَزَّهُ.
🔹و دیگر آنکه خداوند سبحان را به قلب و دست و زبانش یارى کند، زیرا خداوند یارىِ یارى کننده خود، و عزّت آن کس را که او را عزیز بدارد.
#عهدنامه #مالک_اشتر #نامه_53
#نصرت_الهی #عزت
🆔 @vasael_ir
🔸نگاهی به دروس خارج و درس گفتارهای فقه
🔹فقه القضا | جمعبندی ادله اشتراط ایمان در قاضی (آیت الله حبیبی تبار)🔻
🌐vasael.ir/0004LI
🔹فقه روابط اجتماعی | برخلاف برخی از فقها؛ اصل بر اصاله الصحه و حرمت سوء ظن است (آیت الله اعرافی)🔻
🌐vasael.ir/0004KZ
🔹فقه فرهنگ | کسی که به واسطه فضای مجازی نظم را مختل کند، مفسد است (آیت الله اراکی)🔻
🌐vasael.ir/0004Ki
🆔 @vasael_ir
🔸دانشگاه باقرالعلوم(ع) و مؤسسه فتوح اندیشه برگزار میکنند؛
«فقه رسانه، ارتباطات و فضای مجازی»
🔹زمان ثبت نام: ۱۹ تا ۲۲ خرداد
🔹جزئیات در تصویر
🆔 @vasael_ir
✅ #مکتب_امام_خمینی #مکتب_تمدن_ساز
حجت الاسلام محمد خواجوی:🔻
🔸تبیین ابعاد مکتب تمدّن ساز امام خمینی (ره)
🔹بخش دوم مشروح نشست علمی «مکتب امام خمینی (ره)؛ مکتب تمدن ساز» منتشر شد
🔹مشروح سخنان حجت الاسلام محمد خواجوی را در #وسائل ببینید🔻
vasael.ir/0004LE
🆔 @vasael_ir